Klopt... in het vorig topic al een kleine discussie over gehad. Ik zal Noize zelf eens aanspreken op de hub zelf en om duidelijkheid vragenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:38 schreef LostFormat het volgende:
Ja, dat heb ik ook al vaker aangehaald maar blijkbaar wordt er geen probleem in gezien.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 07:54 schreef cult_freak het volgende:
Aangezien het niet illegaal is, waarom er een probleem van maken![]()
Het is een podium voor (on)bekende artiesten waar mensen het over de muziek en het maken ervan kunnen hebben. Daarnaast kunnen daar ook nog de mp3's (zonder enig BUMArecht) worden uitgewisseld. Niet iedereen tekent bij een BUMA gelukkig
![]()
Leer mij de noizehub kennenquote:You want access to the NoiZe Electro Hub? Get 10 GB of good stuff (yes other genres, movies, appz etc. are also allowed).
quote:Out soon: Crème 12-23 - Avida - Vorrei Tanto - 5 Track EP
Avida were and obscure Italian Synth-wave band that existed from 1981 until 1982. Members were Maurizio Dami (later known as Alexander Robotnick on Vocals, Guitar, Sequensing), Stefano Fouchi (Synth effects) and Daniele Trambusti (Drums) with the added help of Lucio Battisti for songwriting. They only recorded one 8 Track demo, which was never released and vanished into obscurity. It is with pleasure that after almost 25 years we can finally release this piece of history.
Hier te beluisteren:quote:Despite the fact that Arpanet have for some time been linked with both Drexcyian and Dopplereffekt camps, no one really knows for sure who they are. Following on from their mighty “Wireless Internet” set a couple of years back, this album for Rephlex develops their conceptual electronic fragmentation into yet another evocative and mysterious strand of sub-marine electro. Starting off with a series of four short science fiction variations, “Quantum Transposition” kicks off in earnest with “Ionic Crystals”, a wide-eyed collage of sunrise chimes and padded tiptoes – an instantly recognisable tapestry of Motor City soundscaping updated from the most seminal of archives. “Entropic Decay” chugs with the shackled machinations of robotic malfunctions – a staggered stop/start affair full of spacious echoes and faltering beats that at every turn threaten to unleash themselves into a torrent of jacking paces. It’s only at the album’s midway point that “Orbital Wavelengths” allows the turbine to ignite fully – a killer loop of mysterious percussive treads and midnight melodies gently decimating their surroundings – in classic style. “Quantum State Recombination” takes this even further – instantly recognisable synth transitions that deliver you straight back to the aquatic safehaven that’s accompanied the Drexciyan legacy for over a decade. Killer music.
Dat is een of ander Nederlands hiphopnummer... geen electro.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:42 schreef Deetch het volgende:
Ik en Magic666 zoeken de titel en artiest van dit nummer.
In het ik zoek een nummer forum komen we niet verder dus misschien dat jullie het herkennen
Ik weet zeker dat het begindeuntje dat raymzter gebruikt van een of andere synthesizer grootheid komt aangezien ik het nummer van mijn middelbare schooltijd herken en dat is 15 jaar gelden.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:44 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Dat is een of ander Nederlands hiphopnummer... geen electro.
Dat klopt ik weet niet of de pitch zoals bij Raymzter of zoals bij jou hoort maar de rest van het nummer is zeker syntesizer muziek. Het stond op een compilatiebandje met nrs als albedo, pulstar, chariots of fire etc.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:01 schreef djkoelkast het volgende:
lijkt eerder op koormuziek dan op electro, luister het stuk eens met de pitch omlaag:
http://radio.clownenacrobaat.nl/sample.mp3
Nope, checking nowquote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:02 schreef HAL9000S het volgende:
Zegt de naam Neonman je iets?
Hee, Jean Michel Jarre is tof.quote:
ja sorry bij synthesizer muziek moet ik altijd denken aan die verzamelceedees van eind jaren 80 begin jaren 90..quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:10 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hee, Jean Michel Jarre is tof.
Whahaha, die waren wel ongekend space!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:17 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja sorry bij synthesizer muziek moet ik altijd denken aan die verzamelceedees van eind jaren 80 begin jaren 90..
Ken je het nummer dan ook dat ik zoek?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:36 schreef djkoelkast het volgende:
Synthesizer Greatest, al die nummers kun je elke zondag vanaf 22.00u aanvragen op mijn radiostation (zie paar posts naar boven, anders spam ik zo)
hier alle albums:
http://www.student.oulu.fi/~tima/synthe.html
er is echter nog een deel: Classical Masterpieces en er waren een hoop fake albums (zelfde nummers maar niet de originele uitvoerenden)
ja dat is natuurlijk inherent aan 'electronische muziek'quote:Op donderdag 18 augustus 2005 18:07 schreef ijsklont het volgende:
Alle electronische muziek wordt met synthesizers gemaakt (nou ja, vrijwel alle).
Tevens tvp.
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:37 schreef Yorrit het volgende:
T komt niet van een electro track denk ik, dus hier zal ie niet snel gevonden worden
electro denk ik meer aan kraftwerk achtigquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:14 schreef Deetch het volgende:
[..]
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?
Hmm ik ben duidelijk geen electro "in-crowd"
Deze site geeft een beetje een eerste indruk van de verschillende stromingen, misschien dat je daar wat aan hebt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:14 schreef Deetch het volgende:
wtf is dan het verschil tussen een electrotrack en een oude CD van JM Jarre of Vangelis uit de jaren 80?
Hmm ik ben duidelijk geen electro "in-crowd"
Ik heb hem eindelijk gevonden (with a little help from my friendsquote:Op woensdag 17 augustus 2005 19:42 schreef Deetch het volgende:
Ik en Magic666 zoeken de titel en artiest van dit nummer.
In het ik zoek een nummer forum komen we niet verder dus misschien dat jullie het herkennen
apparentlyquote:
Vanavond om 18.00 uur dus de grote aftrap en tot maandagochtend 8.00 uur alleen maar Kraftwerkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:59 schreef djkoelkast het volgende:
Wellicht interessant voor de liefhebbers!
Alleen maar Kraftwerk muziek en optredens, een live show over Kraftwerk en Kraftwerk verzoekjes aanvragen via het verzoekjessysteem.
En ik heb 'm binnen!!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:11 schreef HAL9000S het volgende:
ARPANET - Quantum Transposition
[afbeelding]
[..]
Hier te beluisteren:
http://www.boomkat.com/item.cfm?id=18319
Dit gaat wederom een absolute must-have worden!!
Niet echt te vergelijken met elkaar idd... dit is echt een superdiepe, abstracte plaat. Je moet er van houdenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:50 schreef ijsklont het volgende:
Ik vind 'm niet echt geweldig die nieuwe Arpenet. Vond "Wireless Communication" veel lekkerder eigenlijk, ik houdt wat meer van die 'dansbaardere' sound.
Ik vind 'm echt heeeerlijk spacequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:14 schreef cult_freak het volgende:
Beetje te veel soundscapes. Te veel Ad Visser![]()
[afbeelding]
Check dit topic op het CBS forumquote:Op zondag 28 augustus 2005 20:50 schreef HAL9000S het volgende:
Een van de gasten die in het nieuwe Big Brother huis draagt gewoon een Clone Records shirtjeVolgens mij heb ik die gast bij Serge op lowlands nog gesproken.
Jaaaaa!quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:08 schreef ijsklont het volgende:
Jaja, het is weer zover: morgenavond is er weer een Big Pussy Show, deze keer met NoiZe en IJsklont! Tune dus morgen vanaf een uur of 9 in, om de lekkerste electro en aanverwante tracks te horen. En natuurlijk wat bullshit & bier er tussen door. Luister dus vanaf 9 uur op http://radio.plorrq.com/listen.pls.
Meer informatie op de geheel vernieuwde website.
Nou, vooruit danquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:57 schreef teknomist het volgende:
Jaaaaa!
Mag je weer verzoekjes indienen?.
http://www.discogs.com/release/83442quote:Op maandag 3 oktober 2005 18:36 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. Makkelijkste is als je ze ff in dit topic plaatst, of op de website reageert ofzo, dan kunnen we er rekening mee houden bij het uitzoeken van de playlist.
Ik kan al de hele tijd niet connecten en ik ben niet de enige...quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:06 schreef cult_freak het volgende:
Wat nie
quote:Op maandag 3 oktober 2005 23:17 schreef ijsklont het volgende:
Nee, het begint ook morgen pas. De server staat nu niet aan.
En zet de mic wat harder qua hoge frequenties... kan het amper verstaan.quote:
Inmiddels beide CD's in de auto geluisterd. Made - Track title (SCSI-AV) ligt afgezien van een paar downtempo meer electronix gerichte trax (die niet willen overtuigen), nogal op 1 lijn met het werk van Carl A Finlow dus behoorlijk "rechtlijnige" electro. Op een paar tracks zoals "Arch" (track 7) hangt ook een prettig duistere sfeer. Echt harde tracks ontbreken op deze CD. Over het geheel genomen een passende additie aan de SCSI catalogus.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 17:50 schreef Circuitbreaker het volgende:
Made - Track title (SCSI-AV)
Bitstream - Domestic economy 7 (Modern Love)
Nader commentaar volgt later,
(advanced) electronix == IDMquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 09:43 schreef Yorrit het volgende:
electronix wat is dat nu voor rare nietszeggende term?
Ik ken beide platen niet (hoewel ik moet die Le Car verzamelCD anders weer eens opzoeken), maar ik weet wel dat de een van de leden van het vroegere "Le Car" nu samen met Nicola Kuperus, Adult vormt.quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:26 schreef HAL9000S het volgende:
Is het iemand ooit opgevallen dat de melodie van Adult - Your lies exact hetzelfde is als die van Le Car - Audio File Six??
Er is net een release van Bitstream uit op Touchin' Bass. Afgaande op de geluidsfragmenten bij Boomkat gaat het hier om harde electro in de lijn van Sync 24, Manasyt en dergelijke. Ik wordt er alleen een beetje moe van dat dat soort labels in NL zo moeilijk te krijgen zijnquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:41 schreef HAL9000S het volgende:
en die bitstream ga ik maar eens uitchecken binnenkort, ik hou wel van dat grijze gebied tussen Electro en IDM (denk aan A.I. records)
quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:59 schreef Circuitbreaker het volgende:
[..]
Ik ken beide platen niet (hoewel ik moet die Le Car verzamelCD anders weer eens opzoeken), maar ik weet wel dat de een van de leden van het vroegere "Le Car" nu samen met Nicola Kuperus, Adult vormt.
Le Car - Motorway sparks (GD Luxxe remix) is trouwens wel een vette plaat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |