abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1160166
Ik zie het nodige aan muziek langskomen op dit forum, maar sommige stijlen lijken ietwat buiten de boot te vallen.

Dus vandaar de vraag, zijn er eigenlijk nog liefhebbers van Electro hier ?

Ter verduidelijk wat namen:
Silicon (VMax Records)
Ectomorph (Interdimensional Transmissions)
I-F (Viewlexx)

zaterdag 7 juli 2001 @ 13:51:41 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1160988
Ik mag zo af en toe wel luisteren naar een potje electro en industrial.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2786934
*** meldt ***
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  vrijdag 11 januari 2002 @ 21:13:28 #4
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_2787828
Ikke

Maarre, bedoel je de electro van, bijvoorbeeld Legowelt of meer het EBM georienteerde werk, zoals Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Velvet Acid Christ, Covenant, dat soort?

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_2791732
Ja ik!

Ben (sinds kort) grote Bunker/Viewlexx fan!

Andere electro achtige dingen dig ik ook als een gek.. ouwe shit als Jonzun Crew of Egyptian Lover enzo.. en wat vager spul als bijv. Drexciya ook, en natuurlijk alle vette booty-shakin-ghetto-tech!

Weet iemand of de nieuwe Alden Tyrell al uit is?? En of ie net zo goed is als Love Explosion?

pi_2791773
Hoi, wat versta je onder electro? Ik ben zelf groot fan van oude synth-muziek en die wordt ook vaak electro genoemd, maar ik denk dat jij dat niet bedoelt. Klinkt btw wel leuk, wat zijn de bekendste electro-bands?
pi_2792153
Als je van ouwe synthesizer deuntjes houd moet je zeker alles van Parallax Corporation checken! (En ook flink wat andere releases op Bunker/Viexlexx eigenlijk, zoals Love Explosion van Alden Tyrell )
pi_2792206
Daar hebben we toch al een ander topic voor?
Industrial! Rivetheads Unite!
pi_2792750
Mister X mister y
know your role
  zaterdag 12 januari 2002 @ 16:08:59 #10
19681 Pleb
Je weet toch?
pi_2793341
Vanavond in Paradiso Electro-coca-Disco met Ferenc
[url=http://www.scenez.nl/recensies/buisjunk.htm][b]"...Zelfs Billy Bob Thornton kan z'n cock niet in alle plotholes steken..."[/b][/url]
pi_2793352
Vind het wel geinig, als je die stijl bedoelt dat Dave Clark ook draait. Heb me er verder niet echt in verdiept, misschien toch maar eens doen.
Fuck you Jane Austen!
pi_2809332
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 21:13 schreef Elegy het volgende:
Ikke

Maarre, bedoel je de electro van, bijvoorbeeld Legowelt of meer het EBM georienteerde werk, zoals Apoptygma Berzerk, VNV Nation, Velvet Acid Christ, Covenant, dat soort?

Ik ga meer voor de Legowelt richting, naast Duits/Detroit achtige dingen of soms de meer retro '80s dingen als Le Car, Adult ("Hand to phone" in the Carl Craig remix is wel ).

Electro platen hoeven ook niet echt zuiver electro te zijn, zoals Drexciya (weird electro/techno), meer acid/techno zoals Dexter, of de Techno Bass kant uit zoals Aux 88, DJ Di'jital, DJ Godfather en dergelijke.

Anthony Rother maakt trouwens ook goede elektro (en ook techno) zoals wel meer Duitsers trouwens.

pi_2860689
Gisteren gekocht:

Een verzamelaar van Clone records met oa. Dexter en Legowelt. Hij is echt super!
Check deze tracks maar eens:

http://www.clone.nl/outnow/01kill/fabrice%20-%20sweet%20remembers.mp3
http://www.clone.nl/outnow/01kill/dexter%20-%20mr%20blunt.mp3
http://www.clone.nl/outnow/01kill/legowelt%20-%20starman.mp3
http://www.clone.nl/outnow/01kill/partisan%20midi%20-%20tilt.mp3

Ook leuk: Een EP van Kitbuilders (nooit van gehoord verder) op Breakin' records (label van DMX Krew).. beetje vage elektro met wat synth deuntjes en vrouwenzang dr door heen.. wel coole plaat op zich!

De laatste Japanese Telecom 12" die ze bij Rush Hour hadden staan werd voor mn neus weggekaapt

pi_2864635
ik heb hier een CDeetje van Dave Clarke met electro. best aan te horen.
Real power can't be given.... it must be taken.
  zaterdag 19 januari 2002 @ 19:46:56 #15
18986 -Will-
filosoof/harlekijn/coach
pi_2869031
quote:
Op zaterdag 07 juli 2001 10:12 schreef Circuitbreaker het volgende:
Ik zie het nodige aan muziek langskomen op dit forum, maar sommige stijlen lijken ietwat buiten de boot te vallen.

Dus vandaar de vraag, zijn er eigenlijk nog liefhebbers van Electro hier ?

Ter verduidelijk wat namen:
Silicon (VMax Records)
Ectomorph (Interdimensional Transmissions)
I-F (Viewlexx)

Nu Electro! Ik zie hier I-F...

"Space invaders are smoking grass" echt ruige track

pi_2911159
Wie kent Dexter hier?? Ik heb van m Klakson 1 en wat nummers op die We Still Kill The Old Way en die gast is echt goed!
pi_2912128
quote:
Op woensdag 23 januari 2002 15:33 schreef Kid_RisK het volgende:
Wie kent Dexter hier?? Ik heb van m Klakson 1 en wat nummers op die We Still Kill The Old Way en die gast is echt goed!
Ik heb ook de 2x12"/"LP" "We still kill the old way", is inderdaad wel goed. Klakson 1 ken ik niet, ik heb wel Klakson 2 liggen, vooral de live track met 303 die erop staat is erg goed.

Andere aanrader is de "Shop EP" op Clone met o.a. Duplex en Alden Tyrell.

woensdag 23 januari 2002 @ 16:31:46 #18
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_2912158
Ik dacht dat je dat speelgoed bedoelde, ik vond het al vreemd dat het in "Muziek" stond
pi_3508563
In de nieuwste Bassic Groove staat een special over electro, met een stukje over de geschiedenis, interviews met Anthony Rother (De Ongekroonde koning van de electro???), Adult en Ectomorph, en een stuk over electro in Nederland, waarin staat:
"Ook merk ik dat Rush Hour steeds meer electro verkoopt dan een aantal jaren geleden. Je ziet veel kids met een Clone- of Viewlexxplaat de deur uit daan, terwijl dat een paar jaar geleden misschien nog een club- of tranceplaatje geweest zou zijn".
Hehehe volgens mij gaat t over mij! Alleen zou ik nooit een club/trance plaatje kopen ja!!!

Even de eerste paar platen die ik kocht een paar jaar geleden buiten beschouwing gelaten dan

pi_3509471
You are listening to the sounds of Kutis Mantronix!
superd0pe
  zondag 17 maart 2002 @ 01:09:44 #21
1358 Xhorder
He's back...
pi_3511776
Waar valt een act als Múm, of Domotic dan onder? Is dat geen electro?
... na vijf jaar
pi_3515032
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 16:08 schreef Kid_RisK het volgende:
In de nieuwste Bassic Groove staat een special over electro, met een stukje over de geschiedenis, interviews met Anthony Rother (De Ongekroonde koning van de electro???), Adult en Ectomorph, en een stuk over electro in Nederland, waarin staat:
"Ook merk ik dat Rush Hour steeds meer electro verkoopt dan een aantal jaren geleden.
Anthony Rother => vaak soort Kraftwerk zoals dat anno nu *had moeten* klinken

Luister maar naar de CD "Simulationszeitalter" of "Sex with the Machines".

Wellicht is dat de reden dat hij zo wordt opgehemeld en eigenlijk is hij ook best wel goed . Adult stond recentelijk ook in het Duitse Groove (www.groove.de), is meer retro 80's IMHO.

Op een aan Rushhour gelieerd label was al een tijdje een hele goede 12" uit:
Deflektorz - Deflektor EP ofzo

Nogal "The Advent" achtige elektro, roeleert nogal zwaar

pi_3515159
quote:
Op zondag 17 maart 2002 15:31 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Anthony Rother => vaak soort Kraftwerk zoals dat anno nu *had moeten* klinken

Luister maar naar de CD "Simulationszeitalter" of "Sex with the Machines".

Wellicht is dat de reden dat hij zo wordt opgehemeld en eigenlijk is hij ook best wel goed . Adult stond recentelijk ook in het Duitse Groove (www.groove.de), is meer retro 80's IMHO.

Op een aan Rushhour gelieerd label was al een tijdje een hele goede 12" uit:
Deflektorz - Deflektor EP ofzo

Nogal "The Advent" achtige elektro, roeleert nogal zwaar

LITTLE COMPUTER PEOPLE....

Need I say more?

Fuck you Jane Austen!
pi_3515904
Little computer people - Electro pop

beste plaat van het afgelopen jaar!

check voor veel info http://electroempire.com/
handige database voor zowel oldschool als newschool

ps

miss kittin & the hacker - First album
ook een aanrader

met geen suiker toegevoegd
pi_3516144
quote:
Op zondag 17 maart 2002 17:03 schreef Soundwave het volgende:
Little computer people - Electro pop

beste plaat van het afgelopen jaar!

check voor veel info http://electroempire.com/
handige database voor zowel oldschool als newschool

ps

miss kittin & the hacker - First album
ook een aanrader

Miss kittin is toch eig Felix da Housecat? Of werkt die er juist veel mee samen?
Fuck you Jane Austen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')