abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2001 @ 19:21:55 #1
12754 Neolith
Praise your Fears...
pi_2330790

Oh, wat zal dit topic storm lopen...

Okee, in navolging van de andere topics, nu plaats voor onze kleine subcultuur.
Bespreek hier de muziek, de places to be en plaats hier je links naar sites die je echt super industrial vind.

Ik begin maar vast met een leuke (foute) link voor de mensen die niet weten wat ik bedoel:
The instant rivethead kit

Ik heb al een paar industrial/wave luisteraars gespot, dus reageer!

[Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 19:27]

pi_2331083
*meld*

Yeehaah! Eindelijk ons eigen topic!

-edit-

Ook maar wat sites dan:

www.nin.com (natuurlijk!)

http://kzsu.stanford.edu/eklein/ (world's largest industrial / gothic database)

www.front242.com

www.kmfdm.com

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 29 november 2001 @ 20:04:25 #3
12754 Neolith
Praise your Fears...
pi_2331297
Okee, da's er al een..

Je vergeet een hele belangrijke:
:W:

pi_2331441
En niet te vergeten:

http://www.darkspoon.com/

Ministry!!!

I feel like a hoochiemumma
pi_2331532
quote:
Op donderdag 29 november 2001 20:16 schreef Arr het volgende:
En niet te vergeten:

http://www.darkspoon.com/

Ministry!!!

Damn! Hoe kon ik in hemelsnaam Ministry vergeten!

Eerste tip:
7 / 12 in de 013 in Tilburg: Darkness XL
http://www.013web.nl/detail.asp?906

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 29 november 2001 @ 20:45:19 #6
12754 Neolith
Praise your Fears...
pi_2331755
Hmmz, noteert in agenda...

Laten we ook vooral Frontline Assembly niet vergeten!

Leuke link:
Industrial 101

[Dit bericht is gewijzigd door Neolith op 29-11-2001 20:51]

pi_2332029
Sister Machine Gun mag ook wel in dit rijtje
  donderdag 29 november 2001 @ 22:48:41 #8
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_2336258
Nieuwe dag nieuwe kansen:

Ah-Cama Sotz en The Chaos Engine mogen ook nog in dit rijtje.

pi_2336643
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 30 november 2001 @ 14:07:30 #11
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2338641
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 11:21 schreef kamagurka het volgende:
Throbbing Gristle

Goeie band. Heel vaag.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 30 november 2001 @ 14:38:31 #12
12754 Neolith
Praise your Fears...
pi_2339001
Over vage muziek gesproken:

Einsturzende Neubauten...
Ook super goed.

pi_2340851
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 14:38 schreef Neolith het volgende:
Over vage muziek gesproken:

Einsturzende Neubauten...
Ook super goed.

1 van die knakkers is toch een gitarist bij Nick Cave?
pi_2346778
En natuurlijk

http://www.hevydevy.com

Devin Townsend, Strapping Young Lad.

Morgen te aanschouwen in De Effenaar in Eindhoven, en ik ben er ook

pi_2347332
had ik ook gezien ja... probeer morgenavond ook te gaan...
pi_2358569
*schop*

is het iemand WEL gelukt om naar de Effenaar te gaan?

pi_2362254
quote:
Op vrijdag 30 november 2001 17:25 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

1 van die knakkers is toch een gitarist bij Nick Cave?

Blixa Bargeld !
  maandag 3 december 2001 @ 11:49:52 #18
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2362566
Het logo van Industrial Music records (het label van Throbbing Gristle, de eerste echte industrialband.) is wel bruut:

Een van de nazicrematoria

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2363802
quote:
Op zondag 02 december 2001 21:36 schreef Ceased2Be het volgende:
*schop*

is het iemand WEL gelukt om naar de Effenaar te gaan?

JUP!!!
ben in totaal wel 4 uur onderweg geweest ofzo, en we kwamen net op tijd voor Devin Townsend/Strapping Young Lad.
Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad, jezes wat een band, zo vreselijk hard en strak. Niet normaal meer
Jammer dat we onder Detox (laatste nummer) weg moesten, anders zouden we de laatste trein niet meer halen

Offtopic: heel nederland zou op het nachtnet aangesloten moeten zijn!

Nog even een aanvulling: www.rammstein.de
vanavond ga ik erheen, maar op de een of andere manier denk ik niet dat het even geslaagd word als gister

[Dit bericht is gewijzigd door Arr op 03-12-2001 16:44]

pi_2406714
Vanavond vanaf 22:00u, "Darkness XL" In de 013 in Tilburg.
(zie ook www.013web.nl)
pi_2406800
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:04 schreef Ceased2Be het volgende:
Vanavond vanaf 22:00u, "Darkness XL" In de 013 in Tilburg.
(zie ook www.013web.nl)
de url is tijdelijk met zichzelf spelen geloof ik.

Maar was dit die heisa waar je het laatst over had (gothic-ellende in Tilburg?) Wil best een keertje mee naartoe eigenlijk...

pi_2407417
Dit is inderdaad die heisa (site werkt hier gewoon hoor). Ben een paar keer naar Darkness in de BatCave geweest, dit is dezelfde DJ alleen dan in de kleine zaal van de 013. Wat er vooral op neerkomt dat ze en dansvloer hebben en ruimte om meer dan 10 man kwijt te kunnen.
Ik ga vanavond in ieder geval, dus misschien zie ik je daar wel.
pi_2407475
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Dit is inderdaad die heisa (site werkt hier gewoon hoor). Ben een paar keer naar Darkness in de BatCave geweest, dit is dezelfde DJ alleen dan in de kleine zaal van de 013. Wat er vooral op neerkomt dat ze en dansvloer hebben en ruimte om meer dan 10 man kwijt te kunnen.
Ik ga vanavond in ieder geval, dus misschien zie ik je daar wel.
Hangt van me palls af. Ik zal het in de groep gooien, maar het is niet echt om de hoek, dus ik vrees het ergste... Maar kheb wel zin in een lekker avondje industrie Anders is er altijd de inrichting of Ksjot nog... (volgend weekend geloof ik)
pi_2407579
En waar is dat dan? Ik woon zelf in Boxtel dus Tilburg is wel goed te doen (30 minute drive).
pi_2407930
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:
En waar is dat dan? Ik woon zelf in Boxtel dus Tilburg is wel goed te doen (30 minute drive).
De Inrichting? Ach jongen toch! Ben je daar nog nooit geweest? Dat is echt een must voor elke goth/punk/cybervleermuis. Was altijd iedere maand op een zaterdag (2e week v/d maand meestal) Is nu helaas om de twee maanden. Zit op de Overtoom 301 te Amsterdam.
wat links
Op deze site (in de gauwigheid) staan wat leuke clubs die in deze soort muziek doen. Ksjot zit in Utrecht bytheway, ben ik zelf nog niet naartoe geweest (woon momenteel in Utrecht), maar schijnt erg goed te zijn (vooral in industrial!).
Cyberia is meer gothic en verkleedpartij. Evenals de satyr te Amsterdam. Dat trekt mij dus minder..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')