Ik ga eens wat nummers van je beluisteren, ben benieuwd.... Je zou Micromusic op zich wel als electrosubstroming kunnen zien btw, en het is ontzettend in opkomst de laatste tijd. Op lowlands waren er ook veel leuke experimentele micromusic dingen te zien.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:56 schreef cerror het volgende:
[..]
Als ik het goed heb is er binnenkort weer een micromusic concert in de Atak in Enschede.
Ik ben er vorige keer geweest, en dat rockte!
Hmmm, das nog wel wat minimalistischer...quote:Op woensdag 14 december 2005 01:55 schreef HAL9000S het volgende:
Dat valt over het algemeen onder Micromusic... check deze link:
http://www.micromusic.net/microradio.php3
of deze, staan leuke mp3's op van een van de grotere artiesten in dit genre:
www.lo-bat.be
[..]
Site is momenteel ff down, maar je moet 'm binnenkort zeker eens checken
Lo Mechanik mischien? Is een formatie uit Nijmegen, een van die gasten ken ik persoonlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:58 schreef Pracissor het volgende:
Ik was laatst op een festival in Utrecht in de Kikker, daar traden ook twee gozers op die muziek maakte door middel van de oude 8bit Nintendo. Ze hadden een programma geschreven voor de NES waarmee ze d.m.v. de joystick de muziek maakte, ook gebruikte ze de soundtests van die oude spellen.
Erg experimenteel maar wel grappig.
Ik ben aan het werken aan een live-act met m'n atari 1040ST (1986)...quote:Op woensdag 14 december 2005 01:58 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Ik ga eens wat nummers van je beluisteren, ben benieuwd.... Je zou Micromusic op zich wel als electrosubstroming kunnen zien btw, en het is ontzettend in opkomst de laatste tijd. Op lowlands waren er ook veel leuke experimentele micromusic dingen te zien.
Nope, Justin en Jason. Samen 61592 ofzo, volgens mij naar de CPU van de NES.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:01 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Lo Mechanik mischien? Is een formatie uit Nijmegen, een van die gasten ken ik persoonlijk.
Ik luister nu naar je muziek.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:01 schreef cerror het volgende:
[..]
Ik ben aan het werken aan een live-act met m'n atari 1040ST (1986)...
Hopen dat het lukt.
Ja precies! Intro muziek, dat zijn die mod-tracks.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:03 schreef HAL9000S het volgende:
Wat ik ook altijd vet vind, zijn die muziekjes die je altijd te horen krijgt bij van die crack-programmatjes die je vroeger bij je games kreeg...
Het hedendaagse micro musicquote:Op woensdag 14 december 2005 02:09 schreef teknomist het volgende:
Persoonlijk vind ik het meer oldschool 8-bit muziek dan electro.
Jij ging ook slapen.quote:
Verrek ja...quote:
Dat is dan ook een vrij experimentele plaat.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb Biometry van Der Zyklus ook maar 'ns geluisterd, maar ik trek het echt niet![]()
gaat nogal... ik vond Zappa gelijk een sellout toen ik die plaat hoordequote:Op zondag 22 januari 2006 12:54 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Dat is dan ook een vrij experimentele plaat.
quote:Op zondag 22 januari 2006 12:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb Biometry van Der Zyklus ook maar 'ns geluisterd
Vond 'm dit jaar wat tegenvallen, veel te veel italodisco enzo naar mijn smaak.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 03:51 schreef HAL9000S het volgende:
nog niet gemeld hier:
CBS top 100 [2005]
Hehe, da's alleen maar een voordeel IMHOquote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:21 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Vond 'm dit jaar wat tegenvallen, veel te veel italodisco enzo naar mijn smaak.
Sowieso is Ellen Allien geweldig, Berlinette ken je dan vast ook wel.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:04 schreef IrfieJ het volgende:
ellen Alien & apparat - orchestraof bubbles
is zo ongelooflijk vet
het beste album dat ik tot nu toe gehoord heb dit jaar
Zijn daar geen live opnames van?quote:Op zondag 3 september 2006 01:22 schreef rubbereend het volgende:
Tiga@Lowlands 2006![]()
![]()
Tiefschwarz@Lowlands2006![]()
![]()
van Tiga staat volgens mij een stuk op 3voor12quote:Op zondag 3 september 2006 11:14 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zijn daar geen live opnames van?![]()
Klinkt goed, maar de vorige keer dat ik bij een electro feest in de Tivoli was, was het geluid zwaar ondermaats. Maar als die van Bellen het allemaal goed regelt zal het wel goedkomen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:15 schreef divinius het volgende:
vanavond in tivoli oudegracht een dik hard electro feest!
feadz en uffie zijn de mainact, beiden uit frankrijk en dikke vrienden van mr. oizo! feadz heeft ook met hem samengewerkt, ook producede hij wat spul voor ellen alien's label
verder The Walk & rogeseventytwo, ik keek op hun site, en bij een vorig optreden draaiden ze daft punk, mr oizo, cassius, kraftwerk, vitalic en meer dat soort muziek
Joost van Bellen regelt het hele gebeuren (ik hoop dat ie ook effe draait) hij is een nederlandse electro/techno held! moet goed zijn toch?
entree 8euro aan de deur die open gaat om 23:00, tivoli kennende zal het tot een uurtje of 5 doorgaan
Dank!quote:Op dinsdag 5 september 2006 11:28 schreef rubbereend het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/artists/index.jsp?portal=2534202&event=29080997
hier staan alle dingen van Lowlands2006 op 3voor12
Is er wat leuks in 't Paard is het gelijk zo duur.quote:zaterdag 23 september
TODAYS ART
Met The Orb, Schneider TM, Akufen, Jacques de la Disque, TLR, DJ OverdoseLegowelt & Orgue Electronique. Visuals by United Visual Artists (UVA).
zaal open en aanvang 23:00 uur
grote+kleine zaal : vvk. ¤ 17,- (dagkaart)/26,- (weekendkaart) /
Electronica
TODAYSART FESTIVAL 2006 BOUWT INTERNATIONALE BRUGGEN TUSSEN ELEKTRONISCHE MUZIEK, MODERNE DANS EN VIDEOKUNST
Het TodaysArt Festival, dat plaats vindt op de avonden en nachten van 22 en 23 september in het centrum van Den Haag, legt dit jaar de nadruk op unieke internationale producties en presentaties. TodaysArt, voortgekomen uit de bekende CultuurNacht, vormt het jaarlijkse internationale multidisciplinaire festival in Den Haag voor hedendaagse creativiteit. De vierde editie van dit festival vindt plaats op meer dan 25 locaties in het centrum, zowel indoor als outdoor. Het programma bestaat uit meer dan 200 acts en artiesten afkomstig uit meer dan 25 landen. Paard van Troje is tijdens het festival de tempel voor elektronische muziek en toegepaste videokunst.
Legendes uit de internationale muziekwereld worden gekoppeld aan nationale helden. De programmering bestaat onder andere uit het, na tien jaar in Nederland terugkerende, Duits-Engelse live ambient-techno duo The Orb, Berlijnse smaakmaker Schneider TM, de electronische aanvoeder van Canada: Akufen en een brede vertegenwoordiging van Den Haags eigen wereldberoemde label Bunker.
The Orb
Thomas Fehlmann en Alex Paterson leerden elkaar kennen in Londen in 1989. Door hun gezamenlijke waardering voor Brian Eno en Duitse elektronica kwamen zij samen te spelen in The Orb. Een samenwerkingsproject waarmee zij de grenzen van elektronische muziek verkennen en uitgroeiden tot een legendarische live-act, uiteindelijk resulterend in een nummer 1 positie voor hun album U.F.ORB in 1992. Na de aanvankelijke ambient en down-tempo inslag, verkent het duo de laatste jaren ook de kant van minimal techno met releases op het Duitse label KOMPAKT. Na 12 jaar geleden Pinkpop spraakmakend te hebben afgesloten, keert The Orb op het TodaysArt Festival voor het eerst weer terug naar Nederland.
Schneider TM
Schneider TM is een van de meest ongewone maar gerespecteerde artiesten uit het electronica genre. Zijn muzikale creaties zweven tussen pop en avant-garde en worden net zo makkelijk met Matthew Herbert als met de Pet Shop Boys vergeleken. Schneider is een meester in het maken van muziek door middel van ongewone maar meesterlijke combinaties van verschillende muziekstijlen als hip hop, indie rock en electronica.
Akufen
Akufen maakt electronische muziek die onder de noemers minimal house, minimal techno, glitch, click hop en micro house gaat. Deze talentvolle Canadees is inmiddels een van de meest gevraagde DJ’s ter wereld. Heb je hoge verwachtingen van dit optreden dan kan je er zeker van zijn dat Akufen niet alleen aan die verwachting voldoet, hij zal ze waarschijnlijk ruimschoots overstijgen.
DJ Serge
DJ Serge is de eigenaar van het label Clone en een van de grondleggers van de Nederlandse electro-scene. Hij runt het label sinds mid-jaren negentig, maar je kan hem ook overal ter wereld tegenkomen met zijn meesterlijke DJ-sets.
Legowelt
Een van de grootste talenten uit de Randstad. Heeft een fetisj voor oude synths en obscure italo-platen. Hij heeft daarbij meer muziekprojecten en artiestennamen dan Hugh Hefner vriendinnetjes heeft.
TLR
Opgestaan uit de as van jungle en drum en bass van de jaren negentig, maakt TLR fantastische DJ sets met moderne electro. TLR komt uit de haagse electro-scene (Bunker) en weet met regelmaat en gemak zijn publiek erg goed te vermaken.
Orgue Electronique
Brian Chinetti, alias Orgue Electronique, heeft overal ter wereld live shows gespeeld. Zijn muziek is een bezielde excursie langs minimal funk, deep disco, melodic freestyle, electro-stiffness en Chicago swang.
Solvent
Solvent is Jason Amm, een robot music componist, analoge synthesizer fetisjist en mede-oprichter van het bekende Suction Records label. Vandaag de dag wordt Solvent in de underground electronica community gezien als een van de leiders van de electro-pop beweging.
dus JIJ was die lul die ze alletwee meegenomen heeftquote:Op woensdag 13 september 2006 09:02 schreef cult_freak het volgende:
2x Rude 66 - De Wraak der Wegpiraten (Bunker 3021) a ¤ 11,99
electro electro, Miss Kittin draait helemaal dr eigen stijltje, die trouwens uberrrgoed isquote:Op woensdag 13 september 2006 22:15 schreef OFfSprngr het volgende:
Zoiets als Ellen Allien en Miss Kittin of meer Electro Electro?
quote:Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef P-azz het volgende:
[..]
electro electro, Miss Kittin draait helemaal dr eigen stijltje, die trouwens uberrrgoed is
quote:Dynamik Bass System live![]()
Vahid dj
Brutuzz dj
entree: 5 euro
www.cafepakhuiswilhelmina.nl
www.dynamikbass.com
Idd zeer goede combi live, 'Exceeder'...quote:Op woensdag 13 september 2006 19:37 schreef P-azz het volgende:
Mason & The Maker live!Topcombinatie
Eva Maria = lekker wijf en topelectro![]()
wow! da's zeker te overwegenquote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:48 schreef Yorrit het volgende:
Clone Label night during 1st Rotterdam Electronic Music Festival
November 9th @ Waterfront (thursday night: so be sure you'll take the friday off ;-)
Waterfront, Boompjeskade15, Rotterdam, Holland
22:00 hrs – 05:00 hrs
10 zoals altijd.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 17:18 schreef OFfSprngr het volgende:
Morgen dus?.. hoe duur?
het ging lekkerquote:Op zondag 15 oktober 2006 06:48 schreef OFfSprngr het volgende:
Mán, ik ben weer eens echt veelste bezopen., die 10 Euro Brouwmeister lukt je _NOOIT_.
quote:====> NoiZe Electro Hub party <====
Saturday 25-11-2006 22.00 | Zeist | Holland
Line up:
* Orgue Electronique (DJ)
* Purita Durango (DJ)
* Elektrovolt (Live)
* Mike Fear (Live)
* Daktari (DJ)
* TLR (DJ)
* Funxiun (Live)
* Veldwerk (Live)
* Lesbian mouseclick (Live)