enquote:
Lindenbergh haakt af
Amsterdam, 8 augustus 2005
Olaf Lindenbergh is niet met Ajax afgereisd voor de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de UEFA Champions League in en tegen Brøndby. Trainer Danny Blind nam maandagmiddag twintig spelers mee naar Denemarken, waar woensdagavond wordt gespeeld tegen de Deense kampioen.
De selectie voor het duel tegen Brøndby IF ziet er als volgt uit:
Yannis Anastasiou, Ryan Babel, Nourdin Boukhari, Angelos Charisteas, Urby Emanuelson, Julien Escudé, Tomás Galásek, Zdenek Grygera, John Heitinga, Nigel de Jong, Bogdan Lobont, Hedwiges Maduro, Edgar Manucharyan, Steven Pienaar, Mauro Rosales, Markus Rosenberg, Wesley Sneijder, Hatem Trabelsi, Thomas Vermaelen en Hans Vonk.
Olaf Lindenbergh bleek niet voldoende hersteld van de bovenbeenblessure die hij tijdens de Open Dag opliep. Hij is evenals de langdurig geblesseerden Maxwell, Stekelenburg en Mitea niet mee. Ook Daniël de Ridder, Anthony Obodai, Rasmus Lindgren, Tom de Mul en Kenneth Vermeer zijn in Amsterdam achter gebleven.
(ajax.nl)
quote:De competitiewedstrijd Ajax-ADO Den
Haag zal zondag op neutraal terrein en
zonder publiek gespeeld worden.
De wedstrijd zou oorspronkelijk zondag
in de Arena gespeeld worden,maar werd
verboden door de gemeente Amsterdam.De
KNVB verzette het duel vervolgens naar
zaterdag,maar daar had de Amsterdamse
burgemeester Cohen evenmin vrede mee.
De gemeente Amsterdam kan vanwege een
groot aantal evenementen te weinig
politie op de been brengen.
Aangezien de wedstrijd ook niet op het
terrein van ADO Den Haag gespeeld kan
worden,is door de KNVB besloten om het
duel op zondag op neutraal terrein en
zonder toeschouwers te laten spelen.
Mwa, als de leiding daar ook van overtuigd was hadden ze wel nieuwe stropdassen besteld, maar ze vonden 1 debacle blijkbaar genoeg en terecht lijkt me.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:06 schreef MrDoegewoon het volgende:
We worden kampioen
slecht verkapte tvp
Misschien wel het meeste kwaliteit ja, maar dat zeggen we nu ook al 3 jaar. Ik weet het niet, denk dat het wel een spannende strijd wordt dit jaar tussen Ajax en PSV. Ben iig blij dat het voor de JC-schaal wel weer redelijk ging, hoop dat we die lijn door kunnen trekken en vast kunnen houden.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:13 schreef WaStEd het volgende:
Die 1 was gewoon een geintje.... als we daarnou iedere keer over moeten beginnen...Ajax heeft in ieder geval de sterkste selectie dit seizoen.
Weinig kans want je betaald ook niet voor 17 wedstrijden.quote:Op maandag 8 augustus 2005 18:37 schreef Simmertje het volgende:
Het probleem is als Ajax weigert te spelen, dat wij dan 3 punten mindering krijgen. Ik eis gewoon 1/17 van mijn 260 euro terug, niet dat ik sta te springen om het geld hoor. Maar laat de gemeente Amsterdam maar voor de kosten opdraaien, 38.000 keer ongeveer 15 euro is toch een aardig bedrag.
Vonk gewoon voorlopig....quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:02 schreef S-Two het volgende:
Blind zei voor de JC-schaal trouwens dat Vonk alleen die wedstrijd op de goal stond, en dat hij daarna weer ging kiezen. Ben benieuwd of Vonk weer op de goal staat.
quote:4/8/2005 - Vonk voorlopig eerste keeper; Lobont mag nog niet weg
(Gepost door RvN)
BRON: Ajax.nl
Danny Blind liet vandaag op het wekelijkse perspraatje weten dat doelman Hans Vonk voorlopig zijn eerste keeper is nu Maarten Stekelenburg geblesseerd is. "Ik weet nog niet voor hoe lang, daar ga ik nu geen uitspraken over doen. In deze situatie lijkt het me wel verstandig dat Bogdan Lobont voorlopig bij Ajax blijft."
En De Ridder?quote:Op maandag 8 augustus 2005 19:28 schreef methodmich het volgende:
Obodai mis je niet, kan wel voor alle eredivisieclubs vanaf pakweg plek 7 een versterking zijn.
Lindgren is lullig voor die jongen, die kon eerder naar Heerenveen, maar bleef voor Koeman.
Op die drie punten gaat het dit kampioensjaar niet aankomenquote:Op maandag 8 augustus 2005 18:37 schreef Simmertje het volgende:
Het probleem is als Ajax weigert te spelen, dat wij dan 3 punten mindering krijgen. Ik eis gewoon 1/17 van mijn 260 euro terug, niet dat ik sta te springen om het geld hoor. Maar laat de gemeente Amsterdam maar voor de kosten opdraaien, 38.000 keer ongeveer 15 euro is toch een aardig bedrag.
Ik hoop dat je gauw tegen een trein looptquote:Op maandag 8 augustus 2005 19:46 schreef Tobbes het volgende:
Wat geniet ik van Ingang Oost op Ned. 1.
Al 1 gewonde psv'er (rug gebroken)
en 2 gewonde geel-groene homo's
Waarom? Het was gewoon zeer vermakelijk; zeker die Hagenezen:quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:02 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gauw tegen een trein loopt
kansloos figuur![]()
hallo, het zijn wel 3 punten hoorquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik ben ook voor een weigering aan Ajax kant, jammer van die drie punten maar er moet een statement worden gemaakt.
Voetbal is van ons, van de supporters. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Waarom? Omdat je overkomt als het type supporter waardoor zulke wedstrijden dus voor worden gestaakt. Het kleine deel dat het voor veel mensen verpest.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:21 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Waarom? Het was gewoon zeer vermakelijk; zeker die Hagenezen:
Hagenees 1:
-Wat is er gebeurd?
Nah, ik liep ergens wah nie moch enne naja ze vroege nie eens of ik ff wilduh stoppuh ofzo, ze gooiduh me zo tegen grond. Nie nomal tog?
Hagenees 2:
-Meneer heeft een stadionverbod en liep ergens waar ie niet mocht lopen. Wat is er precies gebeurd?
Nah, ik liep dah zomaar en toen opeens werd ik gebeten door een hond.
-Wat voor hond?
Een politiehond!
![]()
Ik zeg toch nergens dat ik een Hagenees wil slaan ofzo?quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:25 schreef S-Two het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je overkomt als het type supporter waardoor zulke wedstrijden dus voor worden gestaakt. Het kleine deel dat het voor veel mensen verpest.
Het is de afgelopen jaren IN en rond de arena nooit fout gegaan zover ik me herinner...quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:36 schreef RevneD het volgende:
Vplgens mij lopen we 6 punten mis, ten eerste omdat je de wedstrijd reglementair verliest en ten tweede omdat je 3 punten in mindering krijgt! Persoonlijk vind ik dat we gewoon die wedstrijd maar moeten spelen en dat is niet de schuld van KNVB, Ajax of Amsterdam, dat is de schuld van al die nep-supporters die de afgelopen jaren bewezen hebben dat ze het inbeuken van andermans hoofd belangrijker vinden als een voetbalwedstrijd van 'hun' cluppie!!!
Tja, lang leve de play offs zullen we maar zeggen, dat is dan wel weer een grote fout van de KNVB.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:44 schreef Tobbes het volgende:
Trouwens, in de voorbije jaren was dit nooit een probleem, dan was zo'n wedstrijd gewoon verplaatst naar het eerste weekend van de eigenlijke winterstop, maar ach de KNVB heeft graag dat er geen vrije weekenden meer zijn omdat er dan meer verdiend wordt...
Die speling was/is wel handig lijkt me.
Maar we zijn nu in Amsterdamquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:49 schreef RevneD het volgende:
En toch is het een risicowedstrijd omdat sommige mensen met een Ajax-shirt aan zich nooit kunnen inhouden in Den Haag, geldt ook voor die groen-gelen hoor. Feit blijft dat als iedereen eens een keer normaal zou doen je dit soort gezeik ook nooit had gehad!
De angst voor lijden is veel groter dan wat God ons daadwerkelijk te lijden geeft.quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:55 schreef RevneD het volgende:
Kennelijk zijn ze toch elk jaar weer redelijk zenuwachtig aangezien er altijd een 'redelijke' politiemacht op de been is!
Om bij een simpel spelletje, wat voetbal eigenlijk is, zo'n spreuk te gebruiken, vind ik overdreven...quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:59 schreef Tobbes het volgende:
[..]
De angst voor lijden is veel groter dan wat God ons daadwerkelijk te lijden geeft.
Dan zijn wij toch gewoon de morele kampioenquote:Op maandag 8 augustus 2005 23:01 schreef RevneD het volgende:
Sorry man, ben atheïst, maar dit wordt ben ik bang een eindeloze discussie!! In ieder geval vind ik heel dit gezeur geen 6 punten waard. En als we straks aan het einde van het seizoen 2e worden achter die boeren met 2 punten achterstand zal iedereen zeggen: "Hadden we nou maar gewoon die wedstrijd gespeeld!!"
Hoeft van mij niet. Maar dat is een hele andere kwestie dat is een kwestie binnen Ajax zelf. Nu wordt het competitie verloop bepaald door een infantiele burgemeester die het allemaal niet zo goed begrijpt.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:20 schreef RevneD het volgende:
Vraag gelijk dan of we het oude logo terugkrijgen!!
Is ook een logisch gevolg van het niet melden van Amsterdam, in het verleden had je risicowedstrijden in de grote steden verdacht vaak in augustus (weten we het nog, de beruchte voetbalpas in '89 met in het eerste competitieweekeinde Den Haag - Ajax en Utrecht - Feyenoord?), domweg omdat daar genoeg politie op de benen te brengen was is de vakantieperiode. De KNVB zal niet nagedacht hebben (alsof ze dat zelfsatndig kunnenquote:Op maandag 8 augustus 2005 22:53 schreef P0RN0STAR het volgende:
Beetje belachelijk dat Cohen nooit kenbaar heeft gemaakt dat augustus al vol knelpunten zat, aan de andere kant lijkt het wel of de KNVB het erom heeft gedaan. De JC-schaal wisten ze al en dan ook nog eens ADO en Feyenoord in augustus naar Amsterdam sturen...
ja, zo staat het inderdaad heel mooi omschreven.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:00 schreef F1Bas het volgende:
Officieel betaal je met je seizoenkaart voor 14 van de 17 wedstrijden, dus eigenlijk telt het niet.
en verboden wedstrijdenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:15 schreef Suijk het volgende:
Het voelt een beetje vreemd, die rust om Ajax heen. Ons nieuws bestaat alleen uit geblesseerden.
De Ridder maken ze zijn hele loopbaan al van alles wijs, als ik hem was was ik allang weg geweest.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:04 schreef rubbereend het volgende:sorry maar k volg ajaxc niet altijd even goed maar Lindgren was toch juist vorig jaar overgehaald bij te tekenen met de belofte dat hij meer zou spelen en ook de Ridder moest toch uiteindleijk blijven omdat hij nodig was?
Lindgren is ook weer zo'n speler die wel weer verhuurd zal worden, aan de Graafschap ofzo... in het rijtje Culina, Krohn-Delli etc...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:12 schreef twi het volgende:
Klopt, onder Koeman. En toen waren we ook wel redelijk enthousiast. Alleen nu ik erop terugkijk deed Lindgren het wel aardig, maar je hebt gewoon helemaal geen fluit aan spelers die het wel aardig doen. Zulke spelers maken je geen kampioen.
idd maar Lindgren heeft volgens mij zelfs onder Blind zn contract verlengd... maarja rare bedoeling en de indruk dat de Ridder al jaren aan t lijntje wordt gehouden is dus juist. Oke dank voor de verduidelijkingquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 01:12 schreef twi het volgende:
Klopt, onder Koeman. En toen waren we ook wel redelijk enthousiast. Alleen nu ik erop terugkijk deed Lindgren het wel aardig, maar je hebt gewoon helemaal geen fluit aan spelers die het wel aardig doen. Zulke spelers maken je geen kampioen.
En die socios zijn niet omkoopbaar bedoel je ?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:07 schreef cultheld het volgende:
Als je naar Real Madrid en Barcelona kijkt... Daar hebben ze het wat bestuur betreft goed geregeld. Er wordt gestemd door de socio's en op die manier is er enigszins invloed op het transferbeleid. Dat zouden ze hier in Nederland (bij de drie topclubs) ook in moeten voeren.
En dat geldt dus ook voor Feyenoord en in mindere mate PSV.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:12 schreef HeatWave het volgende:
tuurlijk, het was ook niet serieus.. maar het zou wel eens leuk zijn als er naar de supporters geluisterd zou worden.
Als ik soms zie wat er hier (bv) geopperd wordt, dan zit dat slimmer in elkaar dan wat veel trainers laten zien. En over de directie zwijg ik dan maar.....
weet ik... maar een etentje is al genoeg.... je hoeft ze niet allemaal om te kopen.. alleen de invloedrijke.... die krijgen dan de rest weer mee..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:14 schreef HeatWave het volgende:
omkopen? het gaat om tienduizenden mensen in dat geval hoor.
Klopt ook. men is gewoon bang dat ze de aansluiting helemaal zullen verliezen dus maken ze rare sprongen, maar dat lijkt averechts te werken vaak. psv doet het veelal goed qua inkoop, maar ook dat zal moeilijker en moeilijker worden. maar ze hebben goeie connectie in Zuid Amerika door Philips, Ajax heeft ook zijn mogelijkheden, maar f'noord moet echt oppassen die zie ik tot middenmoter verzanden als ze zo doorgaan...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
En geldt dus ook voor Feyenoord en in mindere mate PSV.
KNVB, ga eens met de Spaanse voetbalgiganten praten
Ja.. dan kun je leren hoe je in 10 jaar tijd 100 miljoen schuld op kan bouwen als goeie bestuurder van een voetbalclub...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:20 schreef cultheld het volgende:
[..]
En dat geldt dus ook voor Feyenoord en in mindere mate PSV.
KNVB, ga eens met de Spaanse voetbalgiganten praten
Maar dat doen wij Nederlanders natuurlijk niet, want wij zijn gierigquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:23 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ja.. dan kun je leren hoe je in 10 jaar tijd 100 miljoen schuld op kan bouwen als goeie bestuurder van een voetbalclub...
Ik vrees dat Feyenoord nog een keer het Napoli (de club) van Nederland wordt. Zoveel supporters, maar zo'n lage stand op de ranglijst...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ook. men is gewoon bang dat ze de aansluiting helemaal zullen verliezen dus maken ze rare sprongen, maar dat lijkt averechts te werken vaak. psv doet het veelal goed qua inkoop, maar ook dat zal moeilijker en moeilijker worden. maar ze hebben goeie connectie in Zuid Amerika door Philips, Ajax heeft ook zijn mogelijkheden, maar f'noord moet echt oppassen die zie ik tot middenmoter verzanden als ze zo doorgaan...
Het bestaansrecht als topclub is hun stadion op het moment... dat is het wel ongeveer...2 leuke spitsen in de belangstelling maar voor de rest is het uiterst mager.... als je dat elftal in duitsland loslaat is het een middenmotor..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ook. men is gewoon bang dat ze de aansluiting helemaal zullen verliezen dus maken ze rare sprongen, maar dat lijkt averechts te werken vaak. psv doet het veelal goed qua inkoop, maar ook dat zal moeilijker en moeilijker worden. maar ze hebben goeie connectie in Zuid Amerika door Philips, Ajax heeft ook zijn mogelijkheden, maar f'noord moet echt oppassen die zie ik tot middenmoter verzanden als ze zo doorgaan...
Alle drie de top 3 ploegen zijn echt geen titel kandidaat in duitsland, spanje, engeland of italie hoor. Ze moeten het in de Cl hebben van mazzel veelal. Maar verder maken we in een echte europese competitie (nu, niet als die er echt zou zijn met geld navenant) hebben Ajax, psv of f'noord geen schijn van kans tegen Milan, barca, ManU etc etc etc....quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:28 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Het bestaansrecht als topclub is hun stadion op het moment... dat is het wel ongeveer...2 leuke spitsen in de belangstelling maar voor de rest is het uiterst mager.... als je dat elftal in duitsland loslaat is het een middenmotor..
Ajax is niet zwakker als Schalke of Borrusia dus daar zou het nog wel kunnen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alle drie de top 3 ploegen zijn echt geen titel kandidaat in duitsland, spanje, engeland of italie hoor. Ze moeten het in de Cl hebben van mazzel veelal. Maar verder maken we in een echte europese competitie (nu, niet als die er echt zou zijn met geld navenant) hebben Ajax, psv of f'noord geen schijn van kans tegen Milan, barca, ManU etc etc etc....
En daarom moeten we des te meer hopen op het Nederlands elftal.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alle drie de top 3 ploegen zijn echt geen titel kandidaat in duitsland, spanje, engeland of italie hoor. Ze moeten het in de Cl hebben van mazzel veelal. Maar verder maken we in een echte europese competitie (nu, niet als die er echt zou zijn met geld navenant) hebben Ajax, psv of f'noord geen schijn van kans tegen Milan, barca, ManU etc etc etc....
Misschien niet, maar ik vrees dat de salarissen daar echt beter zijn, of worden. Nederland gaat steeds verder achterlopen als we niet snel iets verzinnen. En zo niet komen er steeds minder spelers hierheen. We hebben nu nog iig een goeie naam als opstapland, maar hoe lang nog??quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:40 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ajax is niet zwakker als Schalke of Borrusia dus daar zou het nog wel kunnen.
Das een heel ander verhaal, dan heb je te maken met nationale spelers, maar hoe slechter het hiet gaat hoe beroerder de clubs het doen. Dan kan je als Oranje een top elftal hebben (zoals in bv 88) maar die spelers zullen dan allemaal in het buitenland spelen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
En daarom moeten we des te meer hopen op het Nederlands elftal.
dat deden ze in 88 ook alquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das een heel ander verhaal, dan heb je te maken met nationale spelers, maar hoe slechter het hiet gaat hoe beroerder de clubs het doen. Dan kan je als Oranje een top elftal hebben (zoals in bv 88) maar die spelers zullen dan allemaal in het buitenland spelen...
We zijn ook maar een klein landje he. Eigenlijk is er maar één oplossing: Fuseren met de Belgen (als het aan mij ligt alleen met Vlaanderen)quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das een heel ander verhaal, dan heb je te maken met nationale spelers, maar hoe slechter het hiet gaat hoe beroerder de clubs het doen. Dan kan je als Oranje een top elftal hebben (zoals in bv 88) maar die spelers zullen dan allemaal in het buitenland spelen...
Nofi aan de belgen, maar wat hebben we daaraan?? Daar worden alleen de belgen beter van. Fuseren met de moffen zou meer opleverenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
We zijn ook maar een klein landje he. Eigenlijk is er maar één oplossing: Fuseren met de Belgen (als het aan mij ligt alleen met Vlaanderen)
Belgen importeren al jaren spelers voor de rode duivels.. en wij kunnen Kalou niet eens opstellen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nofi aan de belgen, maar wat hebben we daaraan?? Daar worden alleen de belgen beter van. Fuseren met de moffen zou meer opleveren.
Nee Nederlandse clubs zullen slimmer moeten worden, ik heb ook niet de oplossing op een zilveren schaal, maar het zal heel moeilijk worden om de aankomende 5 jaar een beetje mee te draaien in de subtop van Europa...
Ja ok, dat vind ik ook een debiel iets. Wij hebben dan Surinamers, maar dat is gewoon al jaren zo, Maar de belgen hebben echt geen keuze om nog een beetje iets voor te stellen,...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:56 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Belgen importeren al jaren spelers voor de rode duivels.. en wij kunnen Kalou niet eens opstellen...
Dé oplossing... Chinese, Koreaanse, Japanse en Amerikaanse "leuke" voetballers naar Nederland halen en vervolgens vette televisiecontracten afsluiten met de televisiemaatschappijen in die landen. Dan bedoel ik dus niet één Shinji Ono bij Feyenoord, maar bij de complete subtop en top van het Nederlandse voetbal. Ze hoeven nog niet eens superspelers te zijn, maar het product moet verkopen in het land van herkomst. Haal zo'n Eddie Gaven of Park2 en laten de media zulke spelers maar flink ophemelen. Wanneer dát lukt, dan komt het helemaal goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nofi aan de belgen, maar wat hebben we daaraan?? Daar worden alleen de belgen beter van. Fuseren met de moffen zou meer opleveren.
Nee Nederlandse clubs zullen slimmer moeten worden, ik heb ook niet de oplossing op een zilveren schaal, maar het zal heel moeilijk worden om de aankomende 5 jaar een beetje mee te draaien in de subtop van Europa...
Lijkt me beter alsquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dé oplossing... Chinese, Koreaanse, Japanse en Amerikaanse "leuke" voetballers naar Nederland halen en vervolgens vette televisiecontracten afsluiten met de televisiemaatschappijen in die landen. Dan bedoel ik dus niet één Shinji Ono bij Feyenoord, maar bij de complete subtop en top van het Nederlandse voetbal. Ze hoeven nog niet eens superspelers te zijn, maar het product moet verkopen in het land van herkomst. Haal zo'n Eddie Gaven of Park2 en laten de media zulke spelers maar flink ophemelen. Wanneer dát lukt, dan komt het helemaal goed
*droomt verder
Maar dat hebben die andere landen ook al ondekt.. alle topclubs oefenen in de US. Park gaat naar ManU dus die zien daar de logica ook wel van in. In Italie lopen Jappen...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 02:59 schreef HeatWave het volgende:
tja, ik weet niet of DAT het wondermiddel is. maar we zullen iets moeten doen. Qua budget kunnen we niet op tegen de rest, dus we moeten doen wat we als klein land al eeuwen doen, handelen... slimmer zijn dan de rest.
Je ziet dat we (op incidenten na) europees niet echt meer meedoen, en als we dat terug willen moet je clever zijn...
hier nog 1... truste....quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 03:04 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb ook geen idee, maar er is geld genoeg in de marketing. De tijd zal het leren.
ok, ik moet slapen geloof ik....
quote:9/8/2005 - Obodai: Nederland; De Ridder: buitenland; De Mul en Lindgren alleen verhuurd; Charisteas slaat aanbieding af; Vermaelen moet blijven
(Gepost door RvN)
De Telegraaf meldt dat Obodai graag in Nederland wil blijven. Den Haag, Heracles en Sparta zouden interesse hebben. Een stage bij Bolton Wanderers heeft hij afgezegd. De Ridder zou als vaker vermeld alleen naar het buitenland willen. Beiden wil Ajax verkopen. Lindgren en De Mul zou Ajax alleen willen verhuren, in het geval van De Mul zou die dan wel zijn contract moeten verlengen. Heracles en Vitesse zouden interesse hebben voor De Mul. RKC, Sparta en FC Groningen voor Lindgren.
De krant meldt verder dat Vermaelen niet verhuurd mag worden zolang er geen nieuwe linksback is en dat Charisteas een aanbod van Hertha BSC heeft afgeslagen omdat hij wil blijven
Daar ga je dus de mist in..quote:Op maandag 8 augustus 2005 22:03 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik ben ook voor een weigering aan Ajax kant, jammer van die drie punten maar er moet een statement worden gemaakt.
Voetbal is van ons, van de supporters. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Als Ajax niet aan de competitie mee wil doen krijgen ze een boete en wordt er sowieso een ander kampioen, de eredivisie gaat ook zonder ajax door hoor, maak je geen illusiesquote:Op maandag 8 augustus 2005 23:04 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dan zijn wij toch gewoon de morele kampioen
Daar zou ik best wel mee kunnen leven.
Ajax is, ondanks de huidige prestaties, nog steeds in de wereld het boegbeeld van het Nederlandse voetbal. Ajax zal dan ook niet zomaar door de knvb benadeeld worden (dit is mss niet eerlijk, maar wel realiteit).
Ajax moet gewoon weigeren, en als ze punten in mindering krijgen, vervolgens hierom weigeren uberhaupt aan de competitie deel te nemen. Moet jij eens kijken hoe snel de KNVB doet wat Ajax wil
Macht enzo..
Eens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:02 schreef StarGazer het volgende:
Ik blijf er bij dat ik het veel te vroeg vind om De Ridder te verkopen. Geef die jongen nou gewoon nog een kans om zich te bewijzen
Ajax - ADO trouwens gewoon spelen, die 3 punten kunnen we echt niet meteen al missen.quote:AD: Positief gevoel na onderhandelingen met Pienaar; De Jong volgt in november
Het Algemeen Dagblad meldt dat Steven Pienaar na onderhandelingen met Ajax over openbreken en verlengen van zijn contract bedenktijd heeft gevraagd. Beide partijen zouden in ieder geval een positief gevoel hebben overgehouden aan de besprekingen.
Nigel de Jong zou volgens de krant in november willen spreken over eventuele contractverlenging.
idd hij is best goed dus zou zonde zijn als we weer een ronald de boer situatie zouden krijgen....quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:02 schreef StarGazer het volgende:
Ik blijf er bij dat ik het veel te vroeg vind om De Ridder te verkopen. Geef die jongen nou gewoon nog een kans om zich te bewijzen
Utreg eindigde inderdaad erg hoog afgelopen seizoen!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:02 schreef Peter-de-Grote het volgende:
De Ridder moet blijven, of hooguit verhuurd. Verder vraag ik mij af, of de winnaar van de JCschaal niet doorgaans kampioen wordt.
FC Utrecht was toch niet de kampioen van afgelopen seizoen, lijkt me zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:02 schreef Peter-de-Grote het volgende:
De Ridder moet blijven, of hooguit verhuurd. Verder vraag ik mij af, of de winnaar van de JCschaal niet doorgaans kampioen wordt.
quote:Alle grote Noorse media melden vanavond dat Ajax scout Mühren vanavond aanwezig was bij het duel in de Norse competitie tussen de clubs Viking en Start om Kristofer Hæstad aan het werk te zien. De middenvelder van Start heeft in Noorwegen de bijnaam Doffen. Hij liet weten zich niet al teveel aan te trekken van de geruchten en zich volledig op zijn huidige club te richten. Al is hij gevleid vanwege de interesse van een club als Ajax.
Volgens de Noorse media maakte de 22-jarige middenvelder een uitstekende indruk in het duel. Al na vijf minuten maakte hij ook het enige doelpunt voor Start in de wedstrijd.
Iemand die zich op een dergelijke hoerige wijze aanbiedt, dient altijd met argusogen bekeken te worden, ik geef Ajax geen ongelijk (op dit moment dan).quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:41 schreef methodmich het volgende:
En Coco mag lekker bij Newcastle komen ballen. Goed werk hoor Ajax!
Dat kan je pas aan het eind van het seizoen zien als je weet hoeveel hij heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:41 schreef methodmich het volgende:
En Coco mag lekker bij Newcastle komen ballen. Goed werk hoor Ajax!
Heeft Ajax dan geen tests uitevoerd of medische rapporten ingezien?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:02 schreef methodmich het volgende:
Nou, ik vind het anders nu al opmerkelijk dat die club blijkbaar wel durft Coco te contracteren. Zullen ze heus niet op de bonnefooi hebben gedaan. Ajax had gewoon een normale test moeten doen.
Italianen bij Ajax lijkt me sowieso geen goed plan. Hij zou ook de allereerste geweest zijn volgens mij.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:12 schreef methodmich het volgende:
Ajax heeft hem niet getest, voor zover bekend. En zoveel salaris had hij heus niet hoeven hebben, voor iemand die salaris bij Inter heeft geweigerd is geld niet het belangrijkste. Het blijft jammer.
Het gaat me niet om het saleris eigenlijk, welke natuurlijk voor Nederlandse begrippen hoog blijft, maar om de speler, in Engeland kopen ze veelal een naam of een cv ipv kwaliteit, ik denk daarom dat Ajax er beter aan heeft gedaan om hem niet te kopen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:12 schreef methodmich het volgende:
Ajax heeft hem niet getest, voor zover bekend. En zoveel salaris had hij heus niet hoeven hebben, voor iemand die salaris bij Inter heeft geweigerd is geld niet het belangrijkste. Het blijft jammer.
Winnaa JCschaal 1997 > psv . uiteindelijke kampioen > Ajaxquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:02 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Google maar Maxxed Football, dan kom je er wel uit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:44 schreef Chadi het volgende:
fuck heeft er iemand beelden van de JC schaal?
Ik heb alles gemist was op vakantie
Troost je, hoe langer die reeks duurt, hoe waarschijnlijker dat 'ie wordt doorbrokenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:31 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Winnaa JCschaal 1997 > psv . uiteindelijke kampioen > Ajax
Winnaar JCschaal 1998 > psv. uiteindelijke kampioen > Feyenoord
Winnaar JCschaal 1999 > Feyenoord . uiteindelijke kampioen > psv
Winnaar JCschaal 2001 > psv . uiteindelijke kampioen > Ajax
Winnaar JCschaal 2002 > Ajax . uiteindelijke kampioen > psv
Winnaar JCschaal 2003> psv . uiteindelijke kampioen > Ajax
Winnaar JCschaal 2004> Utrecht. uiteindelijke kampioen > psv
Nee dus.
@Chadi, zie voor beelden Ajax - psv , vorig topic. Daar heb ik een link geplaatst.
Nou dan wordt dit jaar de reeks doorbroken en gaan we voor het eerst sinds 11 jaar winnen in Eindhovenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:39 schreef twi het volgende:
[..]
Troost je, hoe langer die reeks duurt, hoe waarschijnlijker dat 'ie wordt doorbroken
quote:Ajax-ADO op De Vijverberg
2005-08-09 12:45:45
De competitiewedstrijd Ajax-ADO Den Haag wordt zondag gespeeld op De Vijverberg, zo melden doorgaans betrouwbare bronnen. Het duel wordt zonder publiek afgewerkt.
De wedstrijd was oorspronkelijk gepland op zondag 14 augustus in de ArenA. Dat werd echter door de gemeente Amsterdam verboden, omdat tijdens dit weekend verschillende grote evenementen plaatsvinden in de hoofdstad. De nieuwe datum, een dag eerder, werd daardoor opnieuw door burgemeester Cohen verworpen. Omdat de wedstrijd ook niet in het Zuiderparkstadion gespeeld kon worden, besloot de KNVB om de wedstrijd in Doetinchem te laten plaatsvinden.
bron: www.elfvoetbal.nl
Misschien wel verstandig om het in Doetinchem te doen ipv dichterbij huis, nu is de kans dat het tot ongeregeldheden komt ook kleiner...quote:
quote:De Ridder kwaad op Ajax
2005-08-09 13:35:35
Daniël de Ridder heeft in Het Parool zijn teleurstelling geuit over Ajax. Gisteren kreeg de rechtsbuiten te horen dat hij de Amsterdamse club mag verlaten, terwijl vorige maand drie geïnteresseerde clubs nog te horen kregen dat de 21-jarige speler moest blijven.
De Ridder had aan het begin van dit seizoen al aangegeven de club te willen verlaten. Nu laat de Amsterdamse club hem alsnog gaan, maar dat is volgens de aanvaller een beetje laat. „Ik had al weg kunnen zijn. Ik neem Ajax dit kwalijk. Het is nu nog maar de vraag of ik weg kom. De meeste clubs hebben hun selectie voor het seizoen nu wel rond, '' legt De Ridder zijn frustraties uit.
Technisch directeur van Ajax Martin van Geel in een reactie: „Zijn contract moet afgekocht worden, maar we zullen met hem meedenken. En als er geen club komt, blijft hij gewoon welkom bij Ajax. We respecteren elk contract.''
Wil De Ridder vertrekken naar een buitenlandse club, dan heeft hij nog tot 31 augustus. Dan sluit de internationale transfermarkt. Na die datum kan de rechtsbuiten, met goedkeuring van de KNVB, wel nog verkassen naar een club in Nederland. Daarna kan De Ridder nog wel binnen Nederland verkocht
Is uitermate vervelend dat ze hem zo lang aan het lijntje hebben gehouden, maar dat is een klein nadeel tov de grote voordelen die zijn beroep met zich meebrengen.quote:
In mijn ogen is het een middelmatige speler die bij Ajax wel te gebruiken is als er veel geblesseerden zijn; meer ook niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:43 schreef Radegast het volgende:
Hopen op een mooie club voor De Ridder.
Jammer dat ze het niet in hem zien zitten hoor...
Dat zie je vaker bij jonge Ajacieden en de redenen die je opgeeft zijn inderdaad juist, hij is herkenbaar voor de supporters en bij de dames kan ie niets verkeerds doen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Waarom dwepen mensen toch zo met die De Ridder?
Ja, hij is Amsterdammer.
Ja, hij laat af en toe een leuke passeeractie zien.
Ja, meisjes vinden hem knap.
Ja, hij komt uit de eigen jeugd.
Maar verder komt hij op zijn beste positie van nummer 10 toch nimmer aan spelen toe, hebben die leuke acties zelden rendement gehad en lijkt hij gewoon te licht voor topniveau.
Nee, maar wel nieuwsgierig naar het spel.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:52 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En jongens, al zenuwachtig voor de Nederlands-Deense tweekamp?
Het spel zal wel ronduit matig zijn en dat is ook twee wedstrijden ondergeschikt aan het resultaat.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:55 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nee, maar wel nieuwsgierig naar het spel.
Hij komt uit de eigen jeugd, dat is al één. Uit onderzoek van Van Gaal blijkt dat spelers uit de eigen jeugd meer succes hebben in hun carierre dan door Ajax aangekochte spelers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Ja, hij is Amsterdammer.
Maar verder komt hij op zijn beste positie van nummer 10 toch nimmer aan spelen toe, hebben die leuke acties zelden rendement gehad en lijkt hij gewoon te licht voor topniveau.
Helemaal mee eens! Had liever dat ie een jaartje verhuurd werd, maar als ie voor een leuk bedrag weg gaat heb ik daar wel vrede mee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Ja, hij is Amsterdammer.
is hij niet ook nog joods?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 17:19 schreef methodmich het volgende:
Ja, hij is Amsterdammer.
Daar ben ik dus bang voor ja.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:46 schreef cultheld het volgende:
De Ridder komt er wel. Die gaat slagen in het buitenland en lacht Ajax over een paar jaar uit.
Ik blijf het zeggen. Die jongen heeft onnoemelijk veel talent en komt er echt nog wel. Toen hij dat doelpunt tegen Maccabi? maakte zag je zijn klasse. Maak zo'n goal maar eens vanuit die positie.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:55 schreef Radegast het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor ja.
Johan Derksen tegen Cruijff over Bergkamp: "Die rechtsbuiten is niet geschikt voor Ajax"
Leo Beenhakker zag het niet zitten in Ronald de Boer.
Jan Wouters zag het niet zitten in Andy van der Meyde.
En nu zien ze het weer niet zitten in een door de club opgeleide buitenspeler; hopelijk zitten ze er nu niet naast...
quote:De Jong en Trabelsi kunnen waarschijnlijk spelen [wijzig]
AT5 meldt dat Nigel de Jong en Hatem Trabelsi waarschijnlijk kunnen spelen. De Jong hervatte vandaag de groepstraining en lijkt dus net op tijd fit. Bij Trabelsi werd maandag bij een MRI-scan niets bijzonders geconstateerd.
Pff, Vanenburg heeft ook bij psv sporadisch kunnen laten zien waarom ze hem begin jaren 80 de bijnaam "Geraldinho" gaven......quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:
Dat zeg jij. De supporters zullen daar echt wel van balen hoor. Ze hebben ook flink gebaald toen Vaantje opbloeide bij PSV.
quote:Ajax wil alsnog andere oplossing voor Ajax-ADO
Arie van Eijden heeft in Denemarken laten weten dat de clubleiding bij terugkeer in Nederland donderdag opnieuw zal gaan overleggen met de KNVB. Hij hoopt dat er alsnog een oplossing gevonden wordt voor Ajax - ADO Den Haag zodat het duel niet op neutraal terrein en zonder supporters gespeeld hoeft te worden. Dat meldt De Telegraaf vanavond. Van Eijden wil vooralsnog niets weten van de oplossing van de KNVB.
Je wordt er wel een beetje moe van of het zijn gewoon watjesquote:Boukhari twijfelgeval na spierblessure; De Jong, Trabelsi en Rosenberg kunnen spelen [wijzig]
Ajax coach Danny Blind blijft kampen met blessuregevallen. Vandaag kon hij daar Nourdin Boukhari bij optellen. Hij verrekte een spiertje vlak bij zijn lies en moest aangepast trainen, zo meldt De Telegraaf. Hij is daarom twijfelgeval voor morgen. De Jong, Trabelsi en Rosenberg zouden fit zijn verklaard.
Want? Heel erg jammer voor De Ridder, maar zolang Ajax niet weet of ze hem nodig zullen hebben of dat hij weg kan, is het een goed recht van Ajax om hem te houden. Het draait hier om het belang van Ajax niet om het belang van De Ridder.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik ben boos op AJAX.Had De Ridder dan eerder laten gaan!! Bah...
da;s ook weer overdreven, de laatste jaren bloeiede het alleen een beetje dood tussen PSV en Vanenburg.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:15 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Pff, Vanenburg heeft ook bij psv sporadisch kunnen laten zien waarom ze hem begin jaren 80 de bijnaam "Geraldinho" gaven......
Dat doelpunt was dan ook een van richting veranderd schot.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:58 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik blijf het zeggen. Die jongen heeft onnoemelijk veel talent en komt er echt nog wel. Toen hij dat doelpunt tegen Maccabi? maakte zag je zijn klasse. Maak zo'n goal maar eens vanuit die positie.
Villareal, Sporting Lissabon of Monaco dacht ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:34 schreef Radegast het volgende:
Als Panathinaikos, Villareal en Sporting Lissabon uitgeschakeld worden in de 3de voorronde, komt Ajax dan in Groep 2 bij de CL-loting?
quote:Vermoedelijke opstelling Ajax [wijzig]
Op basis van de laatste trainingen heeft De Telegraaf de volgende vermoedelijke basisopstelling samengesteld: Vonk; Trabelsi, Grygera, Escudé en Emanuelson; De Jong, Maduro en Sneijder; Pienaar, Rosenberg en Babel.
Rosenberg lijkt dus de voorkeur te krijgen boven Charisteas, Sneijder boven de niet 100% fitte Boukhari en Maduro boven Galasek.
quote:Groep1:
ESP Grp Real Madrid CF** 131.326
ITA Grp AC Milan** 121.191
ESP Grp FC Barcelona 117.326
ENG Q1 Liverpool FC* 115.864
ENG Q3 Manchester United FC*** 110.864 Eerste wedstrijd 3-0 gewonnen.
ITA Q3 FC Internazionale Milano*** 101.191
GER Grp FC Bayern München 97.166
ENG Grp Arsenal FC** 93.864
Groep 2
POR Grp FC Porto** 93.739
ITA Grp Juventus FC 93.191
NED Grp PSV Eindhoven 84.145
FRA Grp Olympique Lyonnais 81.324
GRE Q3 Panathinaikos FC** 70.715 3-1 uit verloren
ENG Grp Chelsea FC 68.864
ESP Q3 Villarreal CF*** 58.326 2-1 uit gewonnen
POR Q3 Sporting Clube de Portugal*** 55.739
Groep 3
FRA Q3 AS Monaco FC*** 53.324 1-0 verloren
NED Q3 AFC Ajax** 52.145
BEL Q3 Club Brugge KV 50.476
BEL Q2 RSC Anderlecht** 47.476
GRE Grp Olympiacos CFP 46.715
GER Grp FC Schalke 04** 44.166
CZE Grp AC Sparta Praha 43.223
FRA Grp LOSC Lille Métropole** 41.324
Hoe komt Arsenal zo hoog?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 00:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er moeten er twee verliezen, wil Ajax naar de derde groep gaan.
[..]
Het begint nu langzamerhand te irriteren Heatwave .....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:14 schreef HeatWave het volgende:
Is er nog iemand die meedoet aan de actie: 'medische staf go home?:.....
Tich dient er iets te veranderen als jax zich serieus wil nemen vind ik.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Het begint nu langzamerhand te irriteren Heatwave .....
Ze raken voornamelijk juist niet in wedstrijden geblesseerd, dat valt me op.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:24 schreef twi het volgende:
Misschien moeten ze iets minder hard trainen en wat meer passief voetbal gaan spelen zoals in Eindhoven
Graagquote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:24 schreef twi het volgende:
Misschien moeten ze iets minder hard trainen en wat meer passief voetbal gaan spelen zoals in Eindhoven
RTL5quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:41 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
Wordt het niet live uitgezonden vanavond?!?
ja, ik heb het ook niet zo op rtl5quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:44 schreef _Kwekkertje_ het volgende:
oh....rtl5 doet het....ik schrok me rot
Idd, én terecht de dubbel winnen met 2 vingers in de neus..quote:Op woensdag 10 augustus 2005 11:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
GraagGeen doorschuivende middenvelders, 1,5 spits. En lekker afwachten op de tegenstander die het spel moet maken.
Genieten
Da's niet vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:04 schreef ThomasBerge het volgende:
Jong Ajax - Cambuur Leeuwarden
Moet te doen zijn, lijkt mij
quote:Alleen Ajax won nooit van Deense opponent
10/8/2005 12:35
Nederlandse clubs presteerden in Europees verband altijd goed tegen Deense ploegen, met één uitzondering: Ajax.
De ontmoeting Brøndby IF-Ajax is de 23-ste Deens-Nederlandse confrontatie in de Europa Cup-historie. De Denen hebben op basis van in het verleden behaalde resultaten weinig kans, want tien keer was het duel tegen de Nederlandse ploeg het eindstation voor het Europese avontuur.
De enige uitzondering was FC Kopenhagen in het seizoen 2001/02. In Denemarken bleef het 0-0, de 1-0 winst in de Arena betekende de uitschakeling van Ajax. Daarmee is de Amsterdamse club op z'n beurt ook een uitzondering, want PSV, FC Utrecht, FC Twente, ADO Den Haag, Feyenoord, Fortuna Sittard en FC Groningen namen allemaal met succes de Deense horde.
In het verleden heeft slechts één Deense ploeg de Europese thuiswedstrijd tegen een Nederlandse club gewonnen. Maar er valt genoeg op af te dingen op die overwinning van Naestved IF, dat in het seizoen 1981/82 in de UEFA Cup PSV op een 2-1 nederlaag trakteerde. Niet alleen had PSV de heenwedstrijd al met 7-0 gewonnen, maar de Denen maakten pas in de laatste minuut de winnende treffer.
Het voegt dan ook niet veel toequote:Op woensdag 10 augustus 2005 15:05 schreef PyTh het volgende:
Was hier nog niet geplaatst dacht ik![]()
[..]
PSV is iets anders dan een buitenlandse club als pakweg Celta de Vigo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 18:56 schreef cultheld het volgende:
Dat zeg jij. De supporters zullen daar echt wel van balen hoor. Ze hebben ook flink gebaald toen Vaantje opbloeide bij PSV.
kom op zeg je speelt tegen Brøndby, een gelijkspel is toch wel t minimale zeg.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:14 schreef F1Bas het volgende:
Idd, met een gelijkspelletje met minstens 1 doelpunt of een overwinning ben ik tevreden.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:30 schreef rubbereend het volgende:
ik voel me nog beroerder dat we van dit ajax verloren hebben met de jc schaal
Ow ik zat er toch naastquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:50 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik voorspelde 1-1 of 1-2 en dat wordt het
Wij hielden tegen milaan de voorsprong vast in de laatste minutenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:56 schreef Simmertje het volgende:
Ongelovelijk dat Nederlandse ploegen in de laatste minuut niet is een keer de voorsprong vast kunnen houden. Maargoed uiteindelijk blij met deze uitslag, Vonk motm en over twee weken thuis afmaken.
Het zijn ook geen Italianen he dus dat kunnen ze niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:52 schreef mcintosh het volgende:
Je zag het ook helemaaaal niet aankomen he...
Altijd hetzelfde liedje, staat ze voor, gaan ze compleet op hun eigen helft spelen
Ach, ik ben geen fan van 'm maar je bent wel heel slechtziend als je dit na deze wedstrijd zegt, terwijl hij gewoon heeft voorkomen dat we met 5-2 de boot in zijn gegaan. Hij is een redelijke keeper, hij is klungelig, maar na deze wedstrijd zul je mij niks over Hans horen zeggen.quote:De laatste conclusie die ik kan trekken is dat Vonk niet geschikt is voor dit niveau. We moeten echt een andere keeper hebben, desnoods een betere kopen, want met hem komen we nergens. Te klungelig, te onzeker en veel te slap in de duels.
zoveel goede keepers zijn er echter niet te koopquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:56 schreef Shreyas het volgende:
De laatste conclusie die ik kan trekken is dat Vonk niet geschikt is voor dit niveau. We moeten echt een andere keeper hebben, desnoods een betere kopen, want met hem komen we nergens. Te klungelig, te onzeker en veel te slap in de duels.
Emanuelson erg sterkquote:Op woensdag 10 augustus 2005 20:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Emanuelson erg sterkRosenberg laat ook genoeg zien om vertrouwen te geven.
Vonk was echt belabberd![]()
In de eerste helft kwam idd geen enkele pass aan .....quote:
Hij was in ieder geval verre van de slechtste speler op het veld.quote:
hehe, zo ken je het ook zien. Wat me vooral zorgen baarde was bij tijd en wijle de verdediging. Dat uitverdedigen bij dat stiffie op de lat, ongehoord. Die bal gewoon het stadion uitrossen is ook een optie!quote:Op woensdag 10 augustus 2005 22:34 schreef F1Bas het volgende:
Mooi resultaat, slechte wedstrijd, kleine domper op het einde. Meer valt er niet over deze wedstrijd te vertellen.
Kut, gemist dus verdommequote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:59 schreef S-Two het volgende:
Heb de wedstrijd niet kunnen zien doordat ik moest trainen, ben niet ontevreden over de uitslag... ga zometeen wel ff op studio sport kijken... half 11 is dat toch altijd?
Deze speciaal voor MM.quote:Datum: 10-aug 18:50
Francesco Coco heeft Newcastle onverrichterzake verlaten en is teruggekeerd naar Milaan. De 28-jarige linksback van Internazionale hoopte bij Newcastle United een huurcontract af te dwingen, maar de betrokken partijen kwamen niet tot een akkoord. Ajax zag vanwege twijfels over zijn fysieke gesteldheid eerder af van Coco.
Pff, hij heeft inderdaad een paar goede reddingen verricht, maar ik telde ook 3 grote blunders, en een keeper wordt op het laatste helaas afgerekend, dus gewoon een onvoldoende vandaag.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:12 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, ik ben geen fan van 'm maar je bent wel heel slechtziend als je dit na deze wedstrijd zegt, terwijl hij gewoon heeft voorkomen dat we met 5-2 de boot in zijn gegaan. Hij is een redelijke keeper, hij is klungelig, maar na deze wedstrijd zul je mij niks over Hans horen zeggen.
Dán neem ik Versatel, als de Boer de linksback bij Ajax komt uithangenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:56 schreef Radegast het volgende:
Heeft Danny Blind Frank de Boer gepolst als tijdelijke linksback?
Lijkt mij een prima korte termijn oplossing!![]()
Ja, maar dat is al een tijdje geleden. Denk niet dat Frank nog komt, is totaal niet wedstrijdfit.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:56 schreef Radegast het volgende:
Heb het dus ook gemist maar in herhaling van Sportjournaal een paar fragmenten gezien.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 23:18 schreef Jajong het volgende:
Heb niks gezien, zat in de trein op de terugweg uit Hongarije, maargoed 2-2 is een goede uitgangspositie met de thuiswedstrijd in t verschiet. Ongeacht hoe we speelden.
Hij is zeker niet slechter dan wat er verder beschikbaar is, en zijn ervaring in de verdediging zou natuurlijk wel verdomd welkom zijn.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:37 schreef Suijk het volgende:
Frank de Boer? Alsjeblieft zeg...
Waarom niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:37 schreef Suijk het volgende:
Frank de Boer? Alsjeblieft zeg...
Ik denk dat je met het terughalen van de Boer een te groot risico neemt als tranier, als club en ik vind het zielig voor de speler, ondanks dat er een kansje inzit dat ie man vanb het seizoen wordt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:26 schreef Radegast het volgende:
[..]
Waarom niet?
Dat hij in die woestijncompetitie heeft gevoetbald wil nog niet zeggen dat hij niet meer topfit is, kijk maar naar bijvoorbeeld Hierro bij Bolton dat ging nog prima.
Z'n leeftijd vind ik geen probleem, hij is niet meer de snelste (understatement ik weet 't, maar dat is hij nooit geweest)
Eigenlijk zie ik alleen maar voordelen; een leiderstype, een routinier, een opbouwend sterke speler.
Waarom zou Frank de Boer niet voor Ajax kunnen doen wat Philip Cocu voor PSV doet. Rust brengen, die jongen gasten een beetje begeleiden. Lijkt mij een prima oplossing hoor tot Maxwell terug is...
Soms is het weleens handig als je fora doorloopt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:38 schreef snellejelle het volgende:
nou ik had helemaal niet door dat RTL5 de wedstrijd live uitzond... heb dus niet gekekeneindstand had ik vantevoren voor getekend maar achteraf toch wel een klein beetje teleurstellend....
helaas had ik gisteren geen internet en wees gerust, het zal me geen tweede keer overkomenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:40 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Soms is het weleens handig als je fora doorloopt.
Verder wordt elk europees duel door een Nederlandse club uitgezonden op Ned 2 of RTL 5, mits ze niet tegelijk spelen.
Troost je maar metr de gedachte dat je aan Ajax-zijde niets gemist hebt, behalve een zondagsgoal van Babelquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:43 schreef snellejelle het volgende:
[..]
helaas had ik gisteren geen internet en wees gerust, het zal me geen tweede keer overkomen![]()
Mooie club voor hem om het ongelijk van Blind te bewijzen.quote:Celta wil Daniel de Ridder
Het Spaanse Celta de Vigo heeft haar vizier gericht op Daniel de Ridder. De aanvaller mag vertrekken bij Ajax. Dinsdag zorgde De Ridder met uitspraken in Het Parool ervoor dat een langer verblijf bij Ajax uitgesloten is
Het Algemeen Dagblad meldt dat de Spanjaarden de rechtsbuiten graag willen overnemen. De Ridder liet al weten graag naar het buitenland te willen vertrekken en was daarom niet blij pas op het laatste moment van Ajax te horen dat hij mag vertrekken. "Ik had al weg kunnen zijn en ik neem Ajax dit kwalijk. Het is nu nog maar de vraag of ik weg kom. De meeste clubs hebben hun selectie voor het seizoen nu wel rond."
Gelukkig voor de aanvaller lijkt Celta nog een plaatsje vrij te hebben.
Ook een vijftal Nederlandse clubs toonde reeds interesse in De Ridder. Onder bevinden zich in ieder geval Willem II en Vitesse. Ajax zou wel een kleine transfervergoeding willen ontvangen voor de vleugelspits.
en die was gelukkig in het sportjournaal te zienquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Troost je maar metr de gedachte dat je aan Ajax-zijde niets gemist hebt, behalve een zondagsgoal van Babel
klopt...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:56 schreef Radegast het volgende:
zijn beltegoed zal wel op zijnquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:18 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
klopt...
Blind polste Frank de Boer als linksback
10/8/2005 21:41
Frank de Boer zegt teleurgesteld te zijn. Danny Blind had hem onlangs telefonisch gepolst om in te springen als linksback bij Ajax. De Nederlandse recordinternational wilde graag, maar heeft sindsdien niets meer vernomen van de coach.
De Boer deed zijn relaas als analist bij RTL5 bij de wedstrijd tussen Ajax en Brøndby IF in de derde voorronde van de Champions League.
Ajax is nog op zoek naar een linksback omdat vaste waarde Maxwell nog enkele maanden is uitgeschakeld met een knieblessure. De Boer had een tijdelijke oplossing moeten zijn.
'Ja, een beetje teleurgesteld ben ik wel', bekende De Boer, die binnenkort weer terugkeert naar Qatar, waar hij nog één seizoen zal voetballen. De 35-jarige verdediger is niet van plan zelf contact op te nemen met zijn oude aanvoerder. 'Nee, het is zijn beurt om te bellen.'
BRON : VI
Het lijkt me wel wat hoor...
Als PSV-supporter zie ik hem dolgraag komen in elk geval als linksback.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:32 schreef SoA-Holic het volgende:
Tja, heb iemand een idee hoe Frank nu nog speelt? Want het niveau in Qatar zal niet stimulerend zijn voor je vorm van iemand van 35. Ik heb grote vraagtekens bij zijn komst.
Vonk mocht dan wel onzeker zijn op sommige momenten, hij is wel degene die dit gelijkspel uit het vuur gesleept heeft....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:34 schreef Bartjaah het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het zuur was om zo laat zo'n lullige goal tegen te krijgen, maar over de uitslag zal niemand bij ajax klagen denk ik. Het was vaak niet best en Brondby was toch net iets beter. Was wat meer te pruimen geweest als ipv die lullige goal dat hele aardige lobje erin was gegaan iets eerder...Sneijder had zijn schoenen ook verkeerd om aan trouwens, wat een kans! En het is te hopen voor ajax dat Stekelenburg weer snel fit is, want Vonk was soms wel erg onzeker. Oh ja het ergste van gisteren vond ik Barbera Barend...hehe..
Het spel was dan ook minimaal een uur alng dramatisch. De sporadische keren dat het even draaide, zag je ook meteen hoe beperkt Brondby eigenlijk is....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:15 schreef ThomasBerge het volgende:
Ik ben nog niet erg tevreden over het vertoonde spel van Ajax gister. Vooral in de eerste helft was het slordig en rommelig. Wat wel een pluspunt is, is het doelpunt van Rosenberg.
De tweede helft was al een stuk beter, met een mooi goal van Babel. Jammer van die tegentreffer daarna. Maar 2-2 is een goede uitgangspositie.
Dus moet hij maar blijven staan? Dat snap ik niet. Tuurlijk heeft hij een paar belangrijke reddingen gedaan, maar verder was het echt een en al onrust achterin. Hij heeft zeker niet verdient om als eerste op het bord gezet te worden komend weekend.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:37 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Vonk mocht dan wel onzeker zijn op sommige momenten, hij is wel degene die dit gelijkspel uit het vuur gesleept heeft....
Klopt helemaal. Maar met betekking tot Vonk was de onrust was in even grote mate te wijten aan het gepruts voor hem. Hij heeft allang laten zien dat hij dat goed beheerst. Ik heb hier een keer of 1000 gehoord dat een keeper er staat om ballen tegen te houden, en dat voetballende kwaliteiten een aanvulling zijn. In dit licht bezien moet Vonk gewoon blijven staan. Nu toont hij dus ook nog eens goede reflexen!!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus moet hij maar blijven staan? Dat snap ik niet. Tuurlijk heeft hij een paar belangrijke reddingen gedaan, maar verder was het echt een en al onrust achterin. Hij heeft zeker niet verdient om als eerste op het bord gezet te worden komend weekend.
Babel speelde tegen PSV toch ook best kut, maar omdat ie scoort moet ie blijven staan? Boukhari speelde gisteren ook niet goed, maar wanneer die gescoord had, zou die mogen blijven staan? De beste speler in vorm moet spelen, niet de doelpuntenmakers of spelers die punten redden.
Als je dit zelf terugleest zie je hoop ik toch ook hoe raar die uitspraak is? Leuk hoor, spelers in vorm, maar zolang er geen punten worden gepakt en er niet wordt gescoord kom je nergensquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..] De beste speler in vorm moet spelen, niet de doelpuntenmakers of spelers die punten redden.
idd wat heb je nou aan doelpunten en mensen die punten reddenquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]De beste speler in vorm moet spelen, niet de doelpuntenmakers of spelers die punten redden.
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:49 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Als je dit zelf terugleest zie je hoop ik toch ook hoe raar die uitspraak is? Leuk hoor, spelers in vorm, maar zolang er geen punten worden gepakt en er niet wordt gescoord kom je nergens. Dan maar spelers uit vorm die wel scoren en doelpunten maken.
![]()
Hmm. Ja, ik zet het er verkeerd neer. Wat ik bedoel is dat zo'n moment van een goede actie, niet hem verzekerd van een basisplaats of alleen maar positieve kritiek achteraf.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:56 schreef snellejelle het volgende:
[..]
idd wat heb je nou aan doelpunten en mensen die punten redden
Vandaag nog halen...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:18 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
klopt...
Blind polste Frank de Boer als linksback
10/8/2005 21:41
Frank de Boer zegt teleurgesteld te zijn. Danny Blind had hem onlangs telefonisch gepolst om in te springen als linksback bij Ajax. De Nederlandse recordinternational wilde graag, maar heeft sindsdien niets meer vernomen van de coach.
De Boer deed zijn relaas als analist bij RTL5 bij de wedstrijd tussen Ajax en Brøndby IF in de derde voorronde van de Champions League.
Ajax is nog op zoek naar een linksback omdat vaste waarde Maxwell nog enkele maanden is uitgeschakeld met een knieblessure. De Boer had een tijdelijke oplossing moeten zijn.
'Ja, een beetje teleurgesteld ben ik wel', bekende De Boer, die binnenkort weer terugkeert naar Qatar, waar hij nog één seizoen zal voetballen. De 35-jarige verdediger is niet van plan zelf contact op te nemen met zijn oude aanvoerder. 'Nee, het is zijn beurt om te bellen.'
BRON : VI
Het lijkt me wel wat hoor...
Veel te traag. Daarom komt Escude daar ook tekort.quote:
Baseer je dat nou op die ene wedstrijd van Galatasaray tegen (Olympiakos?) waavan wij in Nederland slechts die twee fragmenten hebben gezien? Bij Galatasaray was hij niet goed, maar dat kan ook andere redenen hebben gehad. Op het EK vorig jaar was hij gewoon goed, wellicht zelfs wel de beste verdediger van Oranje.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:34 schreef Suijk het volgende:
Omdat Frank de Boer op CL niveau zal moeten kunnen acteren en dat lukte hem 3 jaar geleden al niet meer. Een linksback moet meer kunnen dan een pass geven, namelijk een buitenspeler uitschakelen en dat lukt Frank gewoon niet meer. Ik zie dat echt niet zitten, het is geen Maldini...
Baseer jij je op die ene invalbeurt op het EK?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 11:57 schreef Radegast het volgende:
[..]
Baseer je dat nou op die ene wedstrijd van Galatasaray tegen (Olympiakos?) waavan wij in Nederland slechts die twee fragmenten hebben gezien? Bij Galatasaray was hij niet goed, maar dat kan ook andere redenen hebben gehad. Op het EK vorig jaar was hij gewoon goed, wellicht zelfs wel de beste verdediger van Oranje.
Of wil jij met Urby de CL in?
De Boer kan iedere rol bij Ajax vervullen, behalve ín het veld lijkt me.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:07 schreef Suijk het volgende:
[..]
Baseer jij je op die ene invalbeurt op het EK?
Nee, ik baseer me niet alleen op die ene wedstrijd bij Gala, maar als je daar al niet meer mee kunt (hij is daar gewoon weggestuurd wegens wanprestaties) hoe zou je dan 2 jaar later opeens met Ajax mee kunnen? Hij speelt om zijn zakken te vullen in een woestijn competitie, dat is toch niet serieus te nemen? Er moet toch wel wat beters voor handen zijn voor die positie en gelukkig ziet Blind dat ook in.
De Boer had helemaal geen invalbeurt op het EK. Hij begon twee keer in de basis.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:07 schreef Suijk het volgende:
[..]
Baseer jij je op die ene invalbeurt op het EK?
quote:Ajax dreigt met kort geding
Uitgegeven: 11 augustus 2005 12:02
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2005 12:09
AMSTERDAM - De rechter moet mogelijk een oordeel vellen over de eerste competitiewedstrijd van Ajax tegen ADO Den Haag. De Amsterdamse club heeft voor vrijdag bij de rechtbank van Amsterdam een reservering voor een kort geding ingediend. Dat heeft een woordvoerder van Ajax donderdag bevestigd.
De gemeente Amsterdam heeft tot twee keer toe de wedstrijd in de ArenA verboden. Burgemeester Cohen gaf wegens onvoldoende politiecapaciteit geen toestemming voor zowel zaterdag 13 als zondag 14 augustus. De KNVB wil het duel nu zondag 14 augustus reglementair op een geheime, neutrale plaats zonder publiek laten verspelen.
Ajax liet eerder deze week al weten daarmee niet akkoord te kunnen gaan. Een duel zonder publiek kost de Amsterdamse club tonnen aan inkomsten, nog afgezien van de immateriële schade. Het bestuur sprak de hoop uit dat er donderdag tijdens overleg met de KNVB alsnog een acceptabele oplossing komt voor het gewraakte duel.
Tegelijk start de verkoop van Ajax - Brondby en de kaartverkoop voor Feyenoord supporters voor Ajax - Feyenoord.quote:AFC Ajax - Feyenoord
Amsterdam, 10 augustus 2005
De kaartverkoop voor het Eredivisieduel tussen AFC Ajax - Feyenoord start op zaterdag 13 augustus om 09.00 uur. De wedstrijd wordt gespeeld op zondag 28 augustus, aanvang 12.30 uur, in de Amsterdam ArenA.
Waarom kan SQD dan niet op die plek? juist omdat die te traag is!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 12:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
De Boer had helemaal geen invalbeurt op het EK. Hij begon twee keer in de basis.
En nadat hij wegging bij Galatasaray was hij gewoon weer een halfjaar lang goed bij Glasgow Rangers.
Volgens mij kan hij moeiteloos mee met dit Ajax, nationaal zowel als in die 3 á 4 CL wedstrijden, daarna is Maxwell al weer terug...
Te traag! Daar heb je het woord weer! SQD kan niet op linksback, omdat hij niet in het centrum gemist kan worden, simpel.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:00 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Waarom kan SQD dan niet op die plek? juist omdat die te traag is!
Mwa, snelheid als een door pfeiffer getroffen Ronald Koeman in zijn nadagen in combinatie met het 'De Boer'-foutje per wedstrijd kan je toch de das omdoen..quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Te traag! Daar heb je het woord weer! SQD kan niet op linksback, omdat hij niet in het centrum gemist kan worden, simpel.
Als je positioneel goed staat is snelheid helemaal niet zo belangrijk voor een verdediger.
De linksback moet zeer zeker snel zijn en een mannetje uitspelen (zie Trabelsi/Maxwell).quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Te traag! Daar heb je het woord weer! SQD kan niet op linksback, omdat hij niet in het centrum gemist kan worden, simpel.
Als je positioneel goed staat is snelheid helemaal niet zo belangrijk voor een verdediger.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Tegenwoordig heb je als Back wel degelijk snelheid nodig. Centraal kan je het nog camoufleren maar als back kom je in een 1-1 al snel met de billen bloot als je niet snel genoeg bent.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat is hij ook van origine, maar van Zenden had Van Gaal ook linksback gemaakt. Vanwege zijn snelheid en aanvallende spel. Dit is echter geen goed voorbeeldquote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:58 schreef PyTh het volgende:
Emanuelson is meer een linkshalf dan een linksback
quote:Ook Newcastle ziet af van Francesco Coco
11/8/2005 9 :22
Francesco Coco moet verder op zoek naar een nieuwe club. Na Ajax heeft de Italiaanse verdediger ook bij Newcastle United geen onderdak kunnen vinden.
Zette Ajax nog z'n vraagtekens bij de fysieke gesteldheid van Coco, voor Newcastle United waren de huurvoorwaarden reden om af te zien van de Italiaanse verdediger
'We zijn er niet in geslaagd de voorwaarden af te ronden voor de huur van de speler. Hij zal binnenkort terugkeren naar Milaan', luidde de verklaring van Newcastle United.
De 28-jarige linkerverdediger is min of meer clubloos, want bij Internazionale is hij overbodig geworden. Bij Inter kwam hij drie jaar geleden terecht als onderdeel van de transfer van Clarence Seedorf naar AC Milan.
Waarom is dat goed, als je goed leest zie je dat Newcastle hem wel degelijk wou hebben maar t contractueel niet af kon ronden.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 16:22 schreef snellejelle het volgende:
Toch maar goed dat coco niet is genomen door ajax:
[..]
Maar das logischquote:Op donderdag 11 augustus 2005 18:03 schreef keijz het volgende:
Rosenberg vond ik ook niet onaardig hoor!
Waarschijnlijk is hij gewoon veel te duur en als Newcastle hem al niet kan betalen....quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:17 schreef Jajong het volgende:
[..]
Waarom is dat goed, als je goed leest zie je dat Newcastle hem wel degelijk wou hebben maar t contractueel niet af kon ronden.
quote:Ajax stapt naar de rechter voor duel met ADO
11/8/2005 18:23
Ajax schakelt de hulp van de rechter in. De Amsterdamse club probeert vrijdag tijdens een kort geding de beslissing van de KNVB ongedaan te maken.
De voetbalbond wil het competitieduel met ADO Den Haag komende zondag op neutraal terrein en zonder publiek laten verspelen. Dit omdat burgemeester Job Cohen tot twee maal toe de wedstrijd in de Amsterdam Arena heeft verboden omdat de politie te druk bezet zou zijn.
Ajax' algemeen directeur Arie van Eijden laat weten dat zowel de KNVB als de gemeente Amsterdam door de eredivisionist wordt gedaagd. De club zegt deze stap te nemen om een inkomstenverlies van enkele tonnen te voorkomen .
Gewoon een andere datum.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:05 schreef Againzender het volgende:
Leuk hoor, naar de rechter stappen. Maar stel dat de rechter zegt dat die wedstrijd gewoon gespeeld kan worden, waar moet dan opeens de politie vandaan komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |