Het bed op de babykamer was ik ook al aan het denken, maar de meubels van het kamertje zijn te groot om er ook nog een een persoonsbed neer te zetten. De andere kamer is een studeerkamer met 3 bureaus dus daar is ook geen plaats. Bij ons zit er dan niets anders op. De wieg kan dan zolang ook wel beneden staan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:12 schreef Fjolle het volgende:
Wij hebben de wieg op onze slaapkamer gezet en een 1-persoons-bed op klossen op de babykamer. Wij hebben een waterbed, dus moesten zowiezo een ander bed. En die wieg wordt ook aangeraden om die dicht bij je te zetten, dus zodoende.
Ja jou moet ik hebben. Mag ik je mailen over iets?quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:41 schreef TearSong het volgende:
Die draai in de trap hebben wij ook inderdaad, kunnen ze niet met de brancard naar boven als er iets is. Al was mijn VK vrij nuchter, hij zei: 'traplopen is goed voor je en als je niet meer mag lopen takelen ze je wel uit het raam' Dus uiteindelijk stond het bed boven wel op klossen
Met een brancard wordt het hier ook lastig denk ik. Dat ding past niet eens door het raam. Moeten ze eerst het glas verwijderen, omdat er maar een klein gedeelte open kan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:59 schreef Fuente het volgende:
Sjah, onze draai is heel normaal, geen scherpe draai. Het liefste beval ik gewoon boven (geen gedoe, douche om de hoek, babykamer dichtbij enz enz) maar de vk's zijn er hier wel streng in, inderdaad dat het met een brancard moeilijk zou zijn.
Mijn man zei ooit na de geboorte van onze eerste dochter: "En iedereen die nu nog vrouwen als het zwakke geslacht durft te betitelen krijgt met mij aan de stok!"quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:34 schreef Rekkie het volgende:
Ik kan niet beschrijven hoe trots ik op mijn 2 meiden ben..... dat is een kwestie van ervaren.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:48 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Mijn man zei ooit na de geboorte van onze eerste dochter: "En iedereen die nu nog vrouwen als het zwakke geslacht durft te betitelen krijgt met mij aan de stok!"
Dat is de kwestie van ervaren dus ongeveer he.![]()
![]()
Ik heb bij mij zwangerschapskaart een blaadje met lijstje waar alle vereisten opstaan. Zo staat erop dat het bed op 70cm hoogte moet staan en dat ik met 36 weken de klossen kan ophalen bij de thuiszorg.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Het moet volgens mij vanaf 37 weken want dan mag je thuis bevallen.
Dit soort dingen kun je ook navragen bij je Verlos of de Kraamzorg. Die weten aan welke regels jouw huis moet voldoen. En die regels verschillen ook nog wel eens per kraambureau.
Ja, een matrasbeschermerquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:49 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Verder heb ik nodig een bedpan, moet er een matrasbeschermer in bed liggen, moet ik 2 kruiken, het huisnummer goed zichtbaar en een deurbel die werkt en de uitzet volgens het boekje van de thuiszorg.
Dat heb ik niet gekregen. Nou ja, als we de klossen tzt halen, kunnen we wel kijken of het past of niet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:49 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik heb bij mij zwangerschapskaart een blaadje met lijstje waar alle vereisten opstaan. Zo staat erop dat het bed op 70cm hoogte moet staan en dat ik met 36 weken de klossen kan ophalen bij de thuiszorg.
Verder heb ik nodig een bedpan, moet er een matrasbeschermer in bed liggen, moet ik 2 kruiken, het huisnummer goed zichtbaar en een deurbel die werkt en de uitzet volgens het boekje van de thuiszorg.
Verder staat er informatie op aangaande weeën en telefoonnummers van de verloskundigen.
Wel handig dat ik dat erbij heb.
Een soort ijzeren platte po. Voor het opvangen van de placenta en eventuele ontlasting als je niet je bed uit mag. Ook bij het verwijderen van hechtingen is hij bij mij 2 keer gebruikt (om iets hoger te liggen zodat de verloskundige beter zicht had).quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:43 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gekregen. Nou ja, als we de klossen tzt halen, kunnen we wel kijken of het past of niet.
Wat is een bedpan?
Eerst goed het bed nameten, want de bierkratjes waren hier niet hoog genoeg.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Andere oplossing is bierkratjes... maar ja, dan moet je er dus wel 4 of 5 hebben.
Je bed op klossen is handig (en ergonomisch prettig) voor de vlos, als je na de bevalling weer omlaag wil is dat volgens mij niet zo'n probleem alleen kan de kraamverzorgende dan idd weigeren om het bed te verschonen. Wij hebben een auping dus zullen wel aan de kratjes moeten want zover ik weet zijn er nog geen klossen voor aupingsquote:Op maandag 8 augustus 2005 11:08 schreef Martineke het volgende:
ik had geen klossen onder mijn bed, wij hebben een boxspring op wieltjes.
kraamzorg vond het ook niet erg, zij verschoonde het bed dan ook niet![]()
hey das mooi, toch maar eens informeren dan.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Jelief, wij hebben ook een Auping 2.00 bij 2.10 en klossen gingen er makkelijk onder! Wij hadden er wel 5 nodig, omdat er in het midden ook nog een poot was.
ja hoor is goed. Emailadres staat in profielquote:Op zondag 7 augustus 2005 12:59 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja jou moet ik hebben. Mag ik je mailen over iets?
Ik ben benieuwd (nieuwsgierig is een beter woordquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:06 schreef DarkManta het volgende:
Mijn vrouwtje gaat nou komende donderdag naar het ziekenhuis in Maastricht voor een echo.
Bij deze echo gaan ze ons vertellen of het een mannetje of een vrouwtje wordt
Evenstar zal er in het weekeinde weer zijn. Ze post nu niet omdat we in ons nieuwe huis nog geen internetverbinding hebben, maar in het weekend zal dat opgelost zijn.
Zelf ben ik nu op mijn werk even aan het fokken, moet me toch even kunnen afschakelen van het programmeren, anders zie ik alleen maar code
Maar ik begrijp overal uit dat je sowieso je bed omhoog moet gooien voor het geval je het ziekenhuis niet meer haalt oid. Of gaat dat bij jullie niet op?quote:Op maandag 8 augustus 2005 21:42 schreef Wennie het volgende:
Wij hebben trouwens een waterbed. Kraamzorg zei toen dat een matras op het waterbed leggen ook goed was. Maar ik ben niet van plan thuis te bevallen
quote:
quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:13 schreef Suzanna het volgende:
ik ben trouwens alweer 25 weken zwanger, het gaat echt hard!
Ik vind het ook al zo snel gaan! Vrijdag alweer 29 weken en vandaag bij de vlos werd de volgende afspraak alweer over 2 weken gemaakt! Het helpt voor mijn gevoel natuurlijk ook wel een beetje dat ik nu zeker weet dat ik niet meer ga werken voor mijn verlof( fysio heft brief voor het werk gemaakt dat het beter is als ik voorlopig niet werk, met de prognose dat ik na mijn verlof wel weer aanhet werk kan.) dasover een half jaarquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 11:50 schreef Vicky het volgende:
gaat echt snel
ze rentquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:24 schreef Girly het volgende:ik moet wel ff zeggen dat die kleine van jullie groeit als kool, ik zag ergens wat foto's van haar voorbij vliegen, dat ze stondik heb saskia nog nooit zien staan.
ik denk dat ik het toch weet..quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:15 schreef Vicky het volgende:
* Vicky heeft het hier nog steeds geheim kunnen houden wat het wordt .... *trots is*
is echt niet makkelijk...
Hoe heb je dat gedaan dan? Was je gelijk na je bevalling 16 kilo kwijt??quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:09 schreef Rottdog het volgende:
Kwam 6 aan en was 16 na de bevalling kwijt erg prettig
Fuente ben je wel eens erg druk van tevoor dat je daarom zo schommeld
Borstvoeding geven.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:22 schreef Igraine het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan dan? Was je gelijk na je bevalling 16 kilo kwijt??
Ja ok dat snap ik, ik dacht dat ze bedoelde gelijk na haar bevalling...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:33 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Borstvoeding geven.Na een half jaar was ik lichter dan voor mijn zwangerschap.
(5kg)
Nee de eerste keer dat mijn bloeddruk omhoog schoot was het nog ochtend, en gisteren had ik pas om 16:50 een afspraak en was het weer lager....quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:09 schreef Rottdog het volgende:
Kwam 6 aan en was 16 na de bevalling kwijt erg prettig
Fuente ben je wel eens erg druk van tevoor dat je daarom zo schommeld
Zijn we hard mee bezigquote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:57 schreef livelink het volgende:
Gefeliciteerd Skyhigh!! Spannend hoor. En succes met het aftellen.
Ik had wat problemen met inloggen, dus ik heb een aantal dagen niet kunnen reageren, maar ik wil Rekkie en Roumysa nog wel even van harte feliciteren met Manou!! En weer heb ik me er over verbaasd hoe klein ze nog zijn bij geboorte. Wat een plaatje![]()
Geniet er maar lekker van.
Geen borstvoeding had nl geen druppel (ook geen stuwing gehad) lichaam was te ziek (zwangerschapsvergiftiging) om borstvoeding in werking te zetten.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:33 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Borstvoeding geven.Na een half jaar was ik lichter dan voor mijn zwangerschap.
(5kg)
Dank je welquote:Op donderdag 11 augustus 2005 09:06 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd skyhigh
en natuurlijk ook nog Rekkie en Roumysa met Manou(wat een schatje zeg).
10 jaar geleden was het idd heel anders! Ik heb een dochter van bijna 11 en mijn zoon is vorig jaar geboren. De kraamhulpen zeggen ook hele andere dingen dan toen, het cb geeft veel meer advies, de uitzet is veranderd, het enige wat gelijk is gebleven zijn de dikke buiken bij de zwangerschap zei ik vorig jaarquote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:47 schreef skyhigh het volgende:
Jeetje, dacht dat ik nog best wat wist van het zwangeren, en de baby tijd van mijn vorige keer.
Maar blijkt als ik zo een beetje rond lees dat 10 jaar geleden toch best lang is.
Gisteren samen zitten rekenen. Hoe doen we dat nu precies na de bevalling wat betreft financien....ja, buiten die roze wolk wil ik bepaalde practische zaken nu al uit de weg hebben.
Tuurlijk hadden we het hiervoor er ook wel over gehad, maar dan is het nog een beetje toekomstmuziek.
Mijn vriendin wil niet helemaal stoppen met werk, omdat ze bang is dat haar wereldje dan heel klein word...1 misschien 2 dagen....ik kijk of ik iig 1 dag in de week minder kan werken.
Heb me vandaag bijna versproken op mijn werk...we hadden het over traphekjes en zei bijna dat wij die niet wilde halen....maar slikte het net op tijd in en zei dat we dat de vorige keer niet gehaald hadden.....phew.
Klopt het dat als je tegen de huisarts zegt dat je zelf al een test gedaan hebt, dat hij deze dan niet meer wil doen? Ik hoorde zoiets een tijd geleden. Mijn vriendin wil graag nogmaals de bevestiging...als je het mij vraagt is boven de pot hangen 's morgens en de hele dag goed misselijk zijn bovenop de test al bevestiging genoeg..maja, wat weet ik er van hahaha
Je zou ook mee kunnen doen met moeders voor moeders. Die doen nl. ook nog een testje en het is voor een heel goed doel.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:47 schreef skyhigh het volgende:
Klopt het dat als je tegen de huisarts zegt dat je zelf al een test gedaan hebt, dat hij deze dan niet meer wil doen? Ik hoorde zoiets een tijd geleden. Mijn vriendin wil graag nogmaals de bevestiging...als je het mij vraagt is boven de pot hangen 's morgens en de hele dag goed misselijk zijn bovenop de test al bevestiging genoeg..maja, wat weet ik er van hahaha
quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:13 schreef Fuente het volgende:
Heb ik al meldplicht eigenlijk?
Ja, mijn vriendin wil er graag aan meedoen, ik vind het een mooi idee maar het is niet mijn pies dat ze willen hahaha. De test is idd wel leuk...nog een keer bevestiging een beetjequote:Op donderdag 11 augustus 2005 22:37 schreef E.T. het volgende:
skyhigh, je staat er bij!
Spannende tijd is er voor je aangebroken. Gaan jullie ook meedoen met moeders voor moeders? (naast de kadootjes voor het meedoen, krijg je dan ook een test die heel erg mooi blijft, hier is ie na 2 jaar nog net zo mooi en helder als de dag dat ie gedaan werd)
Hallo Aukje, we tellen graag samen met je af hoor! Vooral als je ons op de hoogte houdt van hoe het met je gaat en straks natuurlijk trotse (of vermoeide) verhalen verteld in het babytopic!quote:Op donderdag 11 augustus 2005 10:54 schreef aukje_1978 het volgende:
Hallo, ik ben Aukje en ben nu 38 weken en 6 dagen zwanger. Druk aan het aftellen dus. Ik heb weinig geduld en dat breekt me nu een beetje op.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Het wordt een beetje te veel om op allen te reageren ( wat lullen jullie veel) maar heel veel felicitaties, sterkte wensen kussen en knuffels voor allen die ze willen
toch wel even speciaal voor anitra dat ze jullie toch een beetje op de hoogte hield en zij mij ook
![]()
update komt zo![]()
sja verhuizing en even tijdelijk geen internet daardoorquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef Randa_v het volgende:
Ha evenstar leuk dat je weer online bent, had je gemist![]()
Ja dat doe ik goed hequote:Op vrijdag 12 augustus 2005 21:10 schreef jessie het volgende:
Evenstar wat fijn dat alles ok is!
En het word natuurlijk een meisje![]()
En 24 kilo afgevallen poeh he
ik zit nu op de helft en alleen de lamellen worden nog opgehangen vandaag en dan van die pietsie kleine dingen die niet zo'n haast hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 11:53 schreef Fuente het volgende:
Marie, heel veel sterkte, wat ontzettend rot zeg!
Evenstar, fijn dat je nie meer spuugt. Blij met je nieuwe huis? Verhuizen als je zwanger bent is nie echt superleuk (ik was 4 maanden zwanger toen we verhuisen, bleugh wat een gedoe!)
Als je wel zwaar getild had dan had ik persoonlijk naar Limbadwe gekropen om je op je kop te gevenquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 13:20 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik zit nu op de helft en alleen de lamellen worden nog opgehangen vandaag en dan van die pietsie kleine dingen die niet zo'n haast hebben.
Ik heb zelf weinig last van de verhuizing gehad.. nu mag ik ook niets zwaars o.i.d. sjouwen en deed ik dat wel dan kreeg ik gelijk op me dakben helemaal blij met het huisje het is supermooi geworden ( vinden wij) en we zijn best wel trots
![]()
Dat klopt. Zo sta ik op. Ook van de bank af bij de vlos. Bij mij helpt het wel. Als ik het niet doe, verga ik meteen van de rugpijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 15:49 schreef _evenstar_ het volgende:
ik kreeg trouwens op me kop van de verlos met het opstaan van de bankmoet op me zij draaien en dan benen eraf gooien en dan pas opstaan
al moet ik zeggen dat ik uit automatisme nog steeds thuis gewoon normaal op sta
meisje dat is niets om je druk over te makenquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:33 schreef Randa_v het volgende:
Vandaag mijn verjaardag gevierd voor de laatste keer als niet-moeder zijnde.![]()
Ik vond het wel zwaar, 's morgen toch nog goed poetsen enzo en dan bezoek ontvangen. Mijn rug doet nu best zeer. Moet ik voorzichter mee gaan worden. Gelukkig kwamen er vandaag niet veel mensen, maar over twee weken mogen we weer.![]()
Nu even lekker uitrusten.
Vorige week heb ik de echo laten maken en eigenlijk zitten me er toch enkele dingen dwars.
Volgende week moet ik weer naar de vlos dan meteen even vragen wat de echo-mevrouw nou heeft bedoeld en of ze het uit kan leggen.
De echo-mevrouw had het er namelijk over dat ons beebje heel diep en laag ligt. Het kwam over alszijnde niet normaal, niet vaak of nog nooit gezien, opvallend. Ze zei het gelukkig wel op een toon als van het is niet erg ofzo. Maar toch, het speelt even goed door je hoofd, weet ik veel wat normaal is?Dus je blijft achteraf toch met vragen zitten, jammer genoeg.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:33 schreef Randa_v het volgende:
Vandaag mijn verjaardag gevierd voor de laatste keer als niet-moeder zijnde.![]()
De echo-mevrouw had het er namelijk over dat ons beebje heel diep en laag ligt. Het kwam over alszijnde niet normaal, niet vaak of nog nooit gezien, opvallend. Ze zei het gelukkig wel op een toon als van het is niet erg ofzo. Maar toch, het speelt even goed door je hoofd, weet ik veel wat normaal is?Dus je blijft achteraf toch met vragen zitten, jammer genoeg.
Het gaat ook niet om dat diep liggen, maar ook omdat laag liggen. Beebje ligt helemaal onderaan in de baarmoeder, ik zou haast zeggen net boven mijn schaamstreek. De echo werd bijna gemaakt vanuit mijn liezen. En dat had de echo mevrouw dus ook nog nooit gezien, althans zo kwam het over. Ik vraag het wel na bij de vlos.quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:53 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Die van ons ligt ook diep! Is volkomen normaal. Was wel lastig met de echo, het gezichtje was niet goed te zien.
!
Nee, mijn vriend is helemaal een New-Yorker, of liever gezegd: Brooklyner. En dat ben ik nu ook wel aan het worden hoor. Nu heb ik nog ene baan waarvoor ik voortdurend heen en weer reis tussen NY en NL, maar toen mijn vriend en ik er over na gingen denken om een gezinnetje te gaan stichten hebben we onderling afspraken gemaakt, en ik ook op mijn werk. Mijn baan zal nu voornamelijk NY als basis hebben, met af en toe trip naar NL. Maar ik krijg ruimte om die dan met mijn sociale verplichtingen in NL te combineren, dus dat is dan mooi geregeld. Mijn huis had ik al opgezegd, evenals bankrekeningen enzo, maar ik moet nog wel wat administratieve zaken regelen voordat ik helemaal uit Nederland weg ben. Wat ik best wel moeilijk vind somsquote:Op zondag 14 augustus 2005 16:37 schreef PM-girl het volgende:
Is je vriend ook nederlands?
ik wil ook, dit weekend 'officieel' met de pil gestopt....!
Zodra ik terug ben (ben nu op vakantie!) ga ik langs de dokter en laat ik het weten! Ik heb wel een vermoeden, maar dat is me niet helemaal duidelijk omdat ik de pil paar weken heb doorgeslikt de afgelopen tijd.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:48 schreef E.T. het volgende:
Als je in het lijstje in de openingspost erbij wilt moet je even je uitgerekende datum laten weten, dan zet een van ons je er even tussen. (en kunnen wij ook af en toe even spieken hoe ver je nou bent)
Is ook zo, en dan ben je bijv. klaar met stofzuigen en zit je met een harde buik die niet wegwilquote:Op maandag 15 augustus 2005 08:44 schreef Suzanna het volgende:
Jij was vroeg wakker Evenstar!
Ik ga zo ook nog even in bed liggen, Noa ligt er net weer in... heerlijk is dat als ze 's ochtends nog eventjes slapen...
Vinden jullie schoonmaken etc. ook zo zwaar als je een dikke buik hebt? Hij zit zó ontzettend in de wegweet ik weer wat ik niet leuk vond (onder andere) aan zwanger zijn... was ik eerlijk waar al vergeten...
mannetjes wekker gaat om 6 uurquote:Op maandag 15 augustus 2005 08:44 schreef Suzanna het volgende:
Jij was vroeg wakker Evenstar!
Ik ga zo ook nog even in bed liggen, Noa ligt er net weer in... heerlijk is dat als ze 's ochtends nog eventjes slapen...
Vinden jullie schoonmaken etc. ook zo zwaar als je een dikke buik hebt? Hij zit zó ontzettend in de wegweet ik weer wat ik niet leuk vond (onder andere) aan zwanger zijn... was ik eerlijk waar al vergeten...
ik doe elke dag wat de ene dag boven de andere dag beneden de andere dag de badkamer en wc etc. en tussendoor wat nodig is. wel elke dag de woonkam er vege/stofzuigen/dweilen i.v.m. losliggend caviarommelquote:Op maandag 15 augustus 2005 09:00 schreef Fuente het volgende:
[..]
Is ook zo, en dan ben je bijv. klaar met stofzuigen en zit je met een harde buik die niet wegwil. Schoonmaken gaat hier echt in etappes tegenwoordig, boodschappen doen ook
. Ik doe meestal de schapjes, en laat al het zware spul (behalve dan wat in de koelkast moet) in de auto staan, haalt mannetje er 's avonds wel uit
.
Is ook handigquote:Op maandag 15 augustus 2005 09:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik doe elke dag wat de ene dag boven de andere dag beneden de andere dag de badkamer en wc etc. en tussendoor wat nodig is. wel elke dag de woonkam er vege/stofzuigen/dweilen i.v.m. losliggend caviarommel
boodschappen doe ik elke dag wat we dan vers hebben (wij hebben de luxe dat daadwerkelijk alles : supermarkt, huisarts, verloskundige, kraambureau, dierenarts, enz. op max. 10 minuutjes ( mijn tempo dan) lopen
![]()
En de grote boodschappen doen we zaterdags saampjes![]()
heb niks geen kramp of pijn in de kuiten gehad maar wel spataderenquote:Op maandag 15 augustus 2005 20:02 schreef Ingrid19 het volgende:
Ladylike welkom!
Ik heb sinds een week vaak last van mijn rechterbeen. Een zwaar gevoel, tintelt ook vaak. Meestal begint het als ik in bed lig. Het wordt dan zo irritant, raar gevoel, dat ik niet kan blijven liggen en me dan maar weer omdraai en omdraai en omdraai. Vaak krijg ik dan ook erg pijnlijke kramp. Ik las dat het een voorteken kan zijn voor spataderen. Ik hoop maar dat het hier bij blijft. Nou ja, liever dat het over gaat natuurlijk. Maar ik zie de blauwe ader nu wel duidelijk zitten.
Verder gaat het goed. Vandaag wel veel bandenpijn gehad. Gelukkig is het nu minder!
Het is ook heerlijk!quote:Op maandag 15 augustus 2005 23:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt me zo heerlijk he! Zwanger zijn! Je lekker verheugen op het samen zijn met een jong gezinnetje, zo'n kleine frummel waar je uren mee kan knuffelen. Trots zijn op je buik! Omdat dat toch mooi maar het coconnetje van die frummel is zodat die daar helemaal in kan groeien enzo.
*zucht* Lijkt me echt leuk!
Inderdaadquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Igraine het volgende:
[..]
Het is ook heerlijk!
Totdat het tijd is dat die frummel eruit gaat komen, dan ben je het echt wel spuugzat...
Of als je last hebt van allerlij kwaaltjes, moe, spugen, pijn, spataderen enzovoort. (niet dat ik van al die kwaaltjes last heb hoor) Ik zucht af en toe eens diep en bedenk me dan dat ik al die dingen toch wel met liefde doorsta omdat er straks een frummeltje in huis is dat mijn lief en mij op een onlosmakelijke manier verbindtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Igraine het volgende:
[..]
Het is ook heerlijk!
Totdat het tijd is dat die frummel eruit gaat komen, dan ben je het echt wel spuugzat...
count me in.. ik voldoe/voldeed aardig aan dat lijstjequote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:45 schreef Jelief het volgende:
[..]
Of als je last hebt van allerlij kwaaltjes, moe, spugen, pijn, spataderen enzovoort. (niet dat ik van al die kwaaltjes last heb hoor) Ik zucht af en toe eens diep en bedenk me dan dat ik al die dingen toch wel met liefde doorsta omdat er straks een frummeltje in huis is dat mijn lief en mij op een onlosmakelijke manier verbindt![]()
Ja dat ken ik ook en ik werk niet. 's morgens boodschappen doen, betekend 's middags naar bed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 12:04 schreef Ladylike het volgende:
ik ben zo ontzettend moe en idd futloos (alhoewel ik dus wel nog 9 uur per dag op mn werk zit)
en zo ontzettend emotioneel![]()
BE, zoals jij 't omschrijft heb ik 't ook echt ervarenquote:Op maandag 15 augustus 2005 23:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt me zo heerlijk he! Zwanger zijn! Je lekker verheugen op het samen zijn met een jong gezinnetje, zo'n kleine frummel waar je uren mee kan knuffelen. Trots zijn op je buik! Omdat dat toch mooi maar het coconnetje van die frummel is zodat die daar helemaal in kan groeien enzo.
*zucht* Lijkt me echt leuk!
He, ok da's alleen maar beter....raar dan dat ze op hun site zeggen dat je alleen de eerste 12 weken mee kunt doen. miss. omdat het ook nog even duurt voordat je mee kunt doen ivm gesprek e.d.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:32 schreef Randa_v het volgende:
Moeders voor moeders mag je meedoen tot je 16 weken bent. Je kunt starten vanaf 6 weken. Dus in totaal kun je 10 weken meedoen.
Beetje late reactie, maar dat bedoelde ik dus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 09:45 schreef Jelief het volgende:
Of als je last hebt van allerlij kwaaltjes, moe, spugen, pijn, spataderen enzovoort. (niet dat ik van al die kwaaltjes last heb hoor) Ik zucht af en toe eens diep en bedenk me dan dat ik al die dingen toch wel met liefde doorsta omdat er straks een frummeltje in huis is dat mijn lief en mij op een onlosmakelijke manier verbindt![]()
Nee, ik ben morgen al 12 weken en 2 dagenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:22 schreef Girly het volgende:
tinkerbel, ben je morgen niet 12 weken? heel mijlpaal![]()
tof hoor, alvast succes morgen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:46 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Nee, ik ben morgen al 12 weken en 2 dagen![]()
Wel naar de verloskundige morgen voor het eerst
Ladylike, wat erg! Heel veel sterkte.....quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:02 schreef Ladylike het volgende:
mn zwangerschap loopt geweldig moet ik zeggen, toch wil ik even iets kwijt..
Ik vrees dat mijn eigen moeder mijn bevalling niet meer zal meemaken![]()
Ze heeft namelijk te horen gekregen dat ze voor de 4e keer borstkanker heeft.
Ook heeft ze botkanker in haar onderrug.
Nu moet ze vandaag in de scanner om de precieze locatie van haar borstkanker te bepalen, maar ze zei al tegen me dat ze de kracht en de moed niet meer kan opbrengen om nog eens 24 dagen te bestralen, terwijl duidelijk is dat het toch niet helpt (heeft ze namelijk de vorige keren ook gedaan)
Ze is te ziek om te vechten![]()
Ik wilde het gewoon ergens kwijt omdat ik er enorm mee bezig ben en maar blijf hopen dat ze het volhoudt zodat ze haar eerste kleinkind nog kan zien![]()
quote:
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 18:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Hartje gehoord hoor
HB weer goed inmiddels ook en vandaag maar 1 keer gespuugd!
Oei, Ladylike wat erg !quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:02 schreef Ladylike het volgende:
mn zwangerschap loopt geweldig moet ik zeggen, toch wil ik even iets kwijt..
Ik vrees dat mijn eigen moeder mijn bevalling niet meer zal meemaken![]()
Ze heeft namelijk te horen gekregen dat ze voor de 4e keer borstkanker heeft.
Ook heeft ze botkanker in haar onderrug.
Nu moet ze vandaag in de scanner om de precieze locatie van haar borstkanker te bepalen, maar ze zei al tegen me dat ze de kracht en de moed niet meer kan opbrengen om nog eens 24 dagen te bestralen, terwijl duidelijk is dat het toch niet helpt (heeft ze namelijk de vorige keren ook gedaan)
Ze is te ziek om te vechten![]()
Ik wilde het gewoon ergens kwijt omdat ik er enorm mee bezig ben en maar blijf hopen dat ze het volhoudt zodat ze haar eerste kleinkind nog kan zien![]()
ik geniet ook wel, vind alleen nog wat moeilijkquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:30 schreef Saffier het volgende:
Girly ik hoop dat je wel een beetje kunt gaan genieten van je zwangerschap, hopelijk groeit je buikje net zo hard als je vertrouwen!Is je keelontsteking helemaal over?
Ik denk wel dat ik een echo krijg, maar eigenlijk heb ik geen idee. Ik zie het allemaal wel! Ik heb al eens eerder in mijn leven een inwendige echo gehad, en ik vond dat niet erg prettig maar ook niet erg vervelend. Dus ze doen maar, wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:33 schreef Girly het volgende:
merdeka - krijg je dan ook een echo? ikzelf besef het ook nog niet helemaal hoormaar dat zal vanzelf allemaal wel komen
Je hebt helemaal gelijk, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 09:59 schreef Suzanna het volgende:
Githa: Ik heb het alweer een beetje 'achter me gelaten' en geprobeerd het te verwerken en vooral niet op mijn eigen zwangerschap te projecteren. Mijn zus vroeg of ik niet bang was voor mijn bevalling omdat dit was gebeurd, maar zo wil ik niet eens denken. Zoiets zou bij niemand zomaar moeten kunnen gebeuren en dat dit gebeurd is bij mijn broer wil natuurlijk niets over mij zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |