abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2005 @ 09:05:08 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29648940
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:00 schreef Fuente het volgende:

[..]

Is ook zo, en dan ben je bijv. klaar met stofzuigen en zit je met een harde buik die niet wegwil . Schoonmaken gaat hier echt in etappes tegenwoordig, boodschappen doen ook . Ik doe meestal de schapjes, en laat al het zware spul (behalve dan wat in de koelkast moet) in de auto staan, haalt mannetje er 's avonds wel uit .
ik doe elke dag wat de ene dag boven de andere dag beneden de andere dag de badkamer en wc etc. en tussendoor wat nodig is. wel elke dag de woonkam er vege/stofzuigen/dweilen i.v.m. losliggend caviarommel

boodschappen doe ik elke dag wat we dan vers hebben (wij hebben de luxe dat daadwerkelijk alles : supermarkt, huisarts, verloskundige, kraambureau, dierenarts, enz. op max. 10 minuutjes ( mijn tempo dan ) lopen
En de grote boodschappen doen we zaterdags saampjes
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_29648958
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 09:05 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik doe elke dag wat de ene dag boven de andere dag beneden de andere dag de badkamer en wc etc. en tussendoor wat nodig is. wel elke dag de woonkam er vege/stofzuigen/dweilen i.v.m. losliggend caviarommel

boodschappen doe ik elke dag wat we dan vers hebben (wij hebben de luxe dat daadwerkelijk alles : supermarkt, huisarts, verloskundige, kraambureau, dierenarts, enz. op max. 10 minuutjes ( mijn tempo dan ) lopen
En de grote boodschappen doen we zaterdags saampjes
Is ook handig Op zich zitten de supermarkten en drogisterijen hier ook erg dichtbij. Dat scheelt dan wel Maar boodschappen doe ik liever alleen, ik vind het met z'n 2en erg irritant (waarschijnlijk hormonen want voor de zwangerschap vond ik het juist gezellig, nu vind ik dat mannetje in de weg loopt en niet snel genoeg gaat voor mij gevoel, of juist te snel, of of of of of... )
Juist ja, ik ben wel klaar met zwanger zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_29651641
Merdeka, gefeliciteerd joh, wat ontzettend leuk!

Meiden, sterkte allemaal, Fuente ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2005 @ 12:01:21 #229
43556 miss_dynastie
pi_29652272
Gefeliciteerd merdeka!!!
pi_29655503
ik ben dus Inge, 26 jaar, 10 jaar met mn vriend en nu zijn "we" 17 weken zwanger (voor de eerste keer)
ik heb altijd al kinderen gewild dus dit is geweldig
ik kan niet wachten tot mn kleine er is
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_29655939
gefeliciteerd en welkom tussen de zwangere mutsen hier
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_29656140
dank je
het valt me nu ik zelf zwanger ben ineens op dat er zo veel vrouwen zwanger zijn haha
Lid van de MamaSquad
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:31:19 #233
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_29656413
Ladylike welkom bij de gezwangeren

weet je ook wanneer je uitgerekend bent dan zetten ze je er tussen
pi_29656495
thanx you
*maakt nu het nog kan een diepe buiging*
Lid van de MamaSquad
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:27:30 #235
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29657988
Geniet er nog maar van (die diepe buigingen) zolang het nog kan

Gefeliciteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29658018
ik ben trouwens 21 januari 2006 uitgerekend
Lid van de MamaSquad
pi_29658019
Ladylike, welkom!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_29667058
Ladylike welkom!

Ik heb sinds een week vaak last van mijn rechterbeen. Een zwaar gevoel, tintelt ook vaak. Meestal begint het als ik in bed lig. Het wordt dan zo irritant, raar gevoel, dat ik niet kan blijven liggen en me dan maar weer omdraai en omdraai en omdraai. Vaak krijg ik dan ook erg pijnlijke kramp. Ik las dat het een voorteken kan zijn voor spataderen. Ik hoop maar dat het hier bij blijft. Nou ja, liever dat het over gaat natuurlijk. Maar ik zie de blauwe ader nu wel duidelijk zitten.
Verder gaat het goed. Vandaag wel veel bandenpijn gehad. Gelukkig is het nu minder!
  maandag 15 augustus 2005 @ 20:12:05 #239
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29667434
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 20:02 schreef Ingrid19 het volgende:
Ladylike welkom!

Ik heb sinds een week vaak last van mijn rechterbeen. Een zwaar gevoel, tintelt ook vaak. Meestal begint het als ik in bed lig. Het wordt dan zo irritant, raar gevoel, dat ik niet kan blijven liggen en me dan maar weer omdraai en omdraai en omdraai. Vaak krijg ik dan ook erg pijnlijke kramp. Ik las dat het een voorteken kan zijn voor spataderen. Ik hoop maar dat het hier bij blijft. Nou ja, liever dat het over gaat natuurlijk. Maar ik zie de blauwe ader nu wel duidelijk zitten.
Verder gaat het goed. Vandaag wel veel bandenpijn gehad. Gelukkig is het nu minder!
heb niks geen kramp of pijn in de kuiten gehad maar wel spataderen toevallig laatst een keer kramp gehad maar toen zaten die ondingen er al
pi_29671302
Vandaag een hele zware dag gehad, met mijn neefjes wezen geocachen (schatzoeken met een GPS). Veel gewandeld, maar gelukkig was het lang niet zo vermoeiend als gisteren mijn verjaardag. Nu heb ik wel iets last van mijn rug en mijn banden maar lang niet zoveel als anders na een vermoeiende dag.

Voor de dames met spataderen, als je veel aanleg hebt voor die dingen draag dan steunkousen. Mijn schoonzusje heeft dit preventief gedaan tijdens haar zwangerschap omdat haar moeder tijdens haar zwangerschappen er veel last van heeft gehad. Ze heeft er hier veel baat bij gehad.
  maandag 15 augustus 2005 @ 23:43:57 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_29676085
Het lijkt me zo heerlijk he! Zwanger zijn! Je lekker verheugen op het samen zijn met een jong gezinnetje, zo'n kleine frummel waar je uren mee kan knuffelen. Trots zijn op je buik! Omdat dat toch mooi maar het coconnetje van die frummel is zodat die daar helemaal in kan groeien enzo.

*zucht* Lijkt me echt leuk!
pi_29677623
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:43 schreef Brighteyes het volgende:
Het lijkt me zo heerlijk he! Zwanger zijn! Je lekker verheugen op het samen zijn met een jong gezinnetje, zo'n kleine frummel waar je uren mee kan knuffelen. Trots zijn op je buik! Omdat dat toch mooi maar het coconnetje van die frummel is zodat die daar helemaal in kan groeien enzo.

Het is ook heerlijk!
Totdat het tijd is dat die frummel eruit gaat komen, dan ben je het echt wel spuugzat...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_29681557
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Igraine het volgende:

[..]

Het is ook heerlijk!
Totdat het tijd is dat die frummel eruit gaat komen, dan ben je het echt wel spuugzat...
Inderdaad
Sara
Merel
Ukje
pi_29682487
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 00:24 schreef Igraine het volgende:

[..]

Het is ook heerlijk!
Of als je last hebt van allerlij kwaaltjes, moe, spugen, pijn, spataderen enzovoort. (niet dat ik van al die kwaaltjes last heb hoor) Ik zucht af en toe eens diep en bedenk me dan dat ik al die dingen toch wel met liefde doorsta omdat er straks een frummeltje in huis is dat mijn lief en mij op een onlosmakelijke manier verbindt
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:54:32 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29682631
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 09:45 schreef Jelief het volgende:

[..]

Of als je last hebt van allerlij kwaaltjes, moe, spugen, pijn, spataderen enzovoort. (niet dat ik van al die kwaaltjes last heb hoor) Ik zucht af en toe eens diep en bedenk me dan dat ik al die dingen toch wel met liefde doorsta omdat er straks een frummeltje in huis is dat mijn lief en mij op een onlosmakelijke manier verbindt
count me in.. ik voldoe/voldeed aardig aan dat lijstje
Het spugen was echt niet leuk en wees gezegend als je er geen last van hebt (gehad) maar idd dat lieve kleine hummeltje maakt een hele hoop goed en maakt het wat beter te doorstaan
en die spataderen e.d. sja uh dat wist je van te voren dat dat risico er in zit
pi_29682810
Het stomme is dat ik er echt zo'n romantisch beeld van zwanger zijn had, ondanks dat ik toch echt wel voorbeelden heb gehad dat het echt niet altijd een pretje is.
Zo af en toe is die romantiek er wel hoor, als onsje lekker aan het trappelen is en Mike daar van geniet, of als de babykamer weer een beetje meer babykamer is ipv rommelhok
pi_29683615
Ik vind het ook leuk om zwanger te zijn, maar toch merk ik voor mij dat een aantal dingen me flink tegenvallen waardoor het toch niet de roze wolk is waar ik op drijf.

Ik ben namelijk nog steeds behoorlijk futloos en negatieve dingen die ik mee maak, maken het mij heel moeilijk. Zo ben ik sinds 1 juni werkloos en nu al overgedragen aan het UWV, gebeurd meestal pas na een half jaar. Toen ik het gesprek daar had kreeg ik veel negatieviteit over mij heen, waar ik op dit moment niks mee kan. In het rapport wat ik ontving stond dat ik lichamelijk (zwangerschap) en psychisch op dit moment niet lekker was. Raar hoor om zoiets te lezen een bevestiging die ik niet wil weten. Mijn uitlaatklep ben ik eigenlijk kwijt wat sinds een jaar voorkwam dat ik erg diep zonk en dat was wandelen En dan niet 5km, maar tenminste 20 km. Hierdoor merk ik dat ik veel slechter in mijn vel zit. Gecombineerd met het futloze en de pijntjes maakt het het zwanger zijn niet altijd even prettig.

Verder moet ik heel erg op mijn woorden letten, ik ben eerlijk ingesteld. Ik kan gerust zeggen dat het irritant vind dat de baby de hele dag schopt. Ik bedoel het niet zo negatief, het is gewoon ikke. Of als men vraagt wat wordt het, wat wil je? En ik zeg ik denk een jongetje, krijg je meteen naar je hoofd geslingerd, het gaat er toch om dat het gezond is? Daar word ik zo moe van, men vraagt het toch!! En ik ben eerlijk.

Verder is het ook heerlijk, de echo's herhaaldelijk kijken, de baby de hele dag voelen kicken, en het aan mannetje laten voelen. Er over praten is al leuk. En dan regelmatig kleertjes kijken, boeken en tijdschriften lezen, fantaseren hoe beebje eruit gaat zien .....
Bij elke winkel met babykleertjes rondkijken tot irritants toe voor de mensen die mee zijn winkelen

Gelukkig kan ik er wel van genieten, ik wil eigenlijk gewoon geen negatieve dingen horen en lekker eerlijk zijn zoals ik altijd ben, maar ja. Je bent niet alleen zwanger, iedereen doet mee .....
pi_29685682
ik ben zo ontzettend moe en idd futloos (alhoewel ik dus wel nog 9 uur per dag op mn werk zit)
en zo ontzettend emotioneel
Lid van de MamaSquad
pi_29685794
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:04 schreef Ladylike het volgende:
ik ben zo ontzettend moe en idd futloos (alhoewel ik dus wel nog 9 uur per dag op mn werk zit)
en zo ontzettend emotioneel
Ja dat ken ik ook en ik werk niet. 's morgens boodschappen doen, betekend 's middags naar bed.

Maar ach zolang we er verder even goed van kunnen genieten is het goed..

Ik heb 30 augustus een gesprek over een reïntegratietraject, mbt solliciteren. Maar ja we wachten af.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:15:57 #250
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29687342
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 23:43 schreef Brighteyes het volgende:

BE, zoals jij 't omschrijft heb ik 't ook echt ervaren
Heerlijk samen in bed liggen met Swets z'n handen op m'n buik.. klein frummeltje dat dat ritueel herkent en zich alle kanten opwurmt , tutten en zwijmelen met de spulletjes die je net voor de baby hebt gekocht, misbruik maken van die buik in de metro in de hoop dat er iemand opstaat voor je (beetje zuchten en over je buik wrijven doet wonderen )
Ik vond 't helemaal geweldig om zwanger te zijn, en kan ook niet wachten tot ik het weer ben.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')