Het bed op de babykamer was ik ook al aan het denken, maar de meubels van het kamertje zijn te groot om er ook nog een een persoonsbed neer te zetten. De andere kamer is een studeerkamer met 3 bureaus dus daar is ook geen plaats. Bij ons zit er dan niets anders op. De wieg kan dan zolang ook wel beneden staan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:12 schreef Fjolle het volgende:
Wij hebben de wieg op onze slaapkamer gezet en een 1-persoons-bed op klossen op de babykamer. Wij hebben een waterbed, dus moesten zowiezo een ander bed. En die wieg wordt ook aangeraden om die dicht bij je te zetten, dus zodoende.
Ja jou moet ik hebben. Mag ik je mailen over iets?quote:Op zondag 7 augustus 2005 12:41 schreef TearSong het volgende:
Die draai in de trap hebben wij ook inderdaad, kunnen ze niet met de brancard naar boven als er iets is. Al was mijn VK vrij nuchter, hij zei: 'traplopen is goed voor je en als je niet meer mag lopen takelen ze je wel uit het raam' Dus uiteindelijk stond het bed boven wel op klossen
Met een brancard wordt het hier ook lastig denk ik. Dat ding past niet eens door het raam. Moeten ze eerst het glas verwijderen, omdat er maar een klein gedeelte open kan.quote:Op zondag 7 augustus 2005 13:59 schreef Fuente het volgende:
Sjah, onze draai is heel normaal, geen scherpe draai. Het liefste beval ik gewoon boven (geen gedoe, douche om de hoek, babykamer dichtbij enz enz) maar de vk's zijn er hier wel streng in, inderdaad dat het met een brancard moeilijk zou zijn.
Mijn man zei ooit na de geboorte van onze eerste dochter: "En iedereen die nu nog vrouwen als het zwakke geslacht durft te betitelen krijgt met mij aan de stok!"quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:34 schreef Rekkie het volgende:
Ik kan niet beschrijven hoe trots ik op mijn 2 meiden ben..... dat is een kwestie van ervaren.
quote:Op zondag 7 augustus 2005 14:48 schreef Fjolle het volgende:
[..]
Mijn man zei ooit na de geboorte van onze eerste dochter: "En iedereen die nu nog vrouwen als het zwakke geslacht durft te betitelen krijgt met mij aan de stok!"
Dat is de kwestie van ervaren dus ongeveer he.![]()
![]()
Ik heb bij mij zwangerschapskaart een blaadje met lijstje waar alle vereisten opstaan. Zo staat erop dat het bed op 70cm hoogte moet staan en dat ik met 36 weken de klossen kan ophalen bij de thuiszorg.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Het moet volgens mij vanaf 37 weken want dan mag je thuis bevallen.
Dit soort dingen kun je ook navragen bij je Verlos of de Kraamzorg. Die weten aan welke regels jouw huis moet voldoen. En die regels verschillen ook nog wel eens per kraambureau.
Ja, een matrasbeschermerquote:Op zondag 7 augustus 2005 19:49 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Verder heb ik nodig een bedpan, moet er een matrasbeschermer in bed liggen, moet ik 2 kruiken, het huisnummer goed zichtbaar en een deurbel die werkt en de uitzet volgens het boekje van de thuiszorg.
Dat heb ik niet gekregen. Nou ja, als we de klossen tzt halen, kunnen we wel kijken of het past of niet.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:49 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Ik heb bij mij zwangerschapskaart een blaadje met lijstje waar alle vereisten opstaan. Zo staat erop dat het bed op 70cm hoogte moet staan en dat ik met 36 weken de klossen kan ophalen bij de thuiszorg.
Verder heb ik nodig een bedpan, moet er een matrasbeschermer in bed liggen, moet ik 2 kruiken, het huisnummer goed zichtbaar en een deurbel die werkt en de uitzet volgens het boekje van de thuiszorg.
Verder staat er informatie op aangaande weeën en telefoonnummers van de verloskundigen.
Wel handig dat ik dat erbij heb.
Een soort ijzeren platte po. Voor het opvangen van de placenta en eventuele ontlasting als je niet je bed uit mag. Ook bij het verwijderen van hechtingen is hij bij mij 2 keer gebruikt (om iets hoger te liggen zodat de verloskundige beter zicht had).quote:Op zondag 7 augustus 2005 22:43 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gekregen. Nou ja, als we de klossen tzt halen, kunnen we wel kijken of het past of niet.
Wat is een bedpan?
Eerst goed het bed nameten, want de bierkratjes waren hier niet hoog genoeg.quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Andere oplossing is bierkratjes... maar ja, dan moet je er dus wel 4 of 5 hebben.
Je bed op klossen is handig (en ergonomisch prettig) voor de vlos, als je na de bevalling weer omlaag wil is dat volgens mij niet zo'n probleem alleen kan de kraamverzorgende dan idd weigeren om het bed te verschonen. Wij hebben een auping dus zullen wel aan de kratjes moeten want zover ik weet zijn er nog geen klossen voor aupingsquote:Op maandag 8 augustus 2005 11:08 schreef Martineke het volgende:
ik had geen klossen onder mijn bed, wij hebben een boxspring op wieltjes.
kraamzorg vond het ook niet erg, zij verschoonde het bed dan ook niet![]()
hey das mooi, toch maar eens informeren dan.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:34 schreef Stiekemurd het volgende:
Jelief, wij hebben ook een Auping 2.00 bij 2.10 en klossen gingen er makkelijk onder! Wij hadden er wel 5 nodig, omdat er in het midden ook nog een poot was.
ja hoor is goed. Emailadres staat in profielquote:Op zondag 7 augustus 2005 12:59 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Ja jou moet ik hebben. Mag ik je mailen over iets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |