Precies, daarom dus:quote:Op zondag 31 juli 2005 04:45 schreef webfreak het volgende:
[afbeelding]
Paul McCartney natuurlijk.
Robbie is een goeie entertainer *hips*, maar het is geen genie. *hips*
Vind ik ook. Hoewel Robbie natuurlijk niet met Paul McCartney vergeleken kan worden, ga ik toch voor.quote:Op zondag 31 juli 2005 10:16 schreef mark_03 het volgende:
Moeilijke keuze, ik vind beide top... maar voor het toernooi waar we een opvolger zoeken voor MJ is het niet logisch om een 20 jaar ouder iemand te kiezen.
Mijn stem gaat dus naar Robbie Williams
Daarom is hij uitermate geschikt voor de titel King of Pop.quote:Op zondag 31 juli 2005 04:48 schreef Summoner het volgende:
ik beschouw Robbie Williams maar als een 'loose canon'.
Hee. Ik zie nu pas voor het eerst dat er 5 Robbie's op die hoes staan.quote:Op zondag 31 juli 2005 11:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Daarom is hij uitermate geschikt voor de titel King of Pop.
Mijn stem gaat dan ook naar Robbie.
[afbeelding]
Wat vind je er bizar aan dan?quote:Op zondag 31 juli 2005 13:10 schreef broer het volgende:
Wat een bizarre finale is dit geworden, zeg.
Robbie niet hequote:
Je wou ontkennen dat 'ie de één van de grootste liedjesschrijvers in de popgeschiedenis is?quote:
Een puber die al 5 hele jaren de top 40 volgt, en komt vervolgens tot de conclusie dat ie paul nog nooit in de top 40 heeft zien staanquote:Op zondag 31 juli 2005 14:46 schreef webfreak het volgende:
[..]
Je wou ontkennen dat 'ie de één van de grootste liedjesschrijvers in de popgeschiedenis is?![]()
Als solo-artiest heeft hij meer dan 30 top-tien singles uitgebracht, om nog maar te zwijgen van zijn hits met The Beatles. Daarnaast nog een lading songs voor andere 'artiesten' geschreven.
Leg uit, hoe kun je zoiemand overrated noemen?
Nahja. Tijdgenoot. McCartney is 16 jaar ouder.quote:Op zondag 31 juli 2005 16:03 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
McCarntney is een tijdgenoot van Jackson en kan daarom geen opvolger zijn.
Tuurlijk, en Elvis leeft nog..quote:Op zondag 31 juli 2005 16:11 schreef P.bertens het volgende:
vind ze allembij niet die titel verdienen, maar de echte paul mcCartney is al vroeg in het beatles tijdperk gestorven, dus het wordt Robbie
goede keuzequote:Op zondag 31 juli 2005 16:33 schreef webfreak het volgende:
[..]
Tuurlijk, en Elvis leeft nog..
Stem ik alsnog op Elvis
Het was al niet logisch dat MJ zelf mee deed, aangezien zijn opvolger gezocht werd...quote:Op zondag 31 juli 2005 10:16 schreef mark_03 het volgende:
Moeilijke keuze, ik vind beide top... maar voor het toernooi waar we een opvolger zoeken voor MJ is het niet logisch om een 20 jaar ouder iemand te kiezen.
Mijn stem gaat dus naar Robbie Williams
Wat een onzin, hoe komen jullie daar toch bij???quote:Op zondag 31 juli 2005 20:40 schreef Komakie het volgende:
er is er maar 1 de king of Pop en dat is MJ
Vertel mij eens waarom MJ die titel meer verdientquote:Op maandag 1 augustus 2005 00:01 schreef Rnnz het volgende:
Vertel mij 1 goede reden waarom Paul de titel meer verdient dan MJ.
Binnenkort weer een grote tour door de states en dit jaar heeft hij de half time show van de Super Bowl verzorcht. Hij is in de States op zijn minst even populair als hier in Europaquote:Op zondag 31 juli 2005 20:40 schreef Komakie het volgende:
Nou weet ik niet precies hoe het zit met de populairiteit van ome Paul in amerika, maar al die andere dingen kan ik wel bij hem bespeuren.
Dit lijkt me voldoende:quote:Op zondag 31 juli 2005 20:51 schreef axis303 het volgende:
[..]
Wat een onzin, hoe komen jullie daar toch bij???
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Jacksonquote:Jackson has won many of music industry's highest honors, including 18 Grammys, and has been inducted into the Rock & Roll Hall of Fame twice: in 1997 as a member of the Jackson 5, and in 2001 for his solo accomplishments. Jackson has sold 250 million records as a solo artist and a further 170 million as a member of the Jacksons and Jackson 5. MTV and Rolling Stone magazine, in a list compiled in 2000, named four of his songs ("Billie Jean" #5, The Jackson 5's "I Want You Back" #9, "Beat It" #22, and "Rock with You" #82) among the 100 greatest pop songs of all time. [1] His 1982 album Thriller is the world's all time best-selling album, with over 59 million copies sold. Many music industry critics consider the music video for Jackson's 1983 "Thriller" single to be the greatest music video of all time and a large step forward in artistic quality for music videos.
Jackson is also noted for his humanitarian efforts, and has often used his music, including the all-star single "We Are the World" (1985) , "Man in the Mirror" (1987), and "Heal the World" (1992), to support and promote various causes. He is fond of children, and, apart from having his own, he has had friendships with a number of other children, ranging from disadvantaged children to child celebrities. He has invited many groups of children to his ranch and has sponsored a number of charity drives for children.
Meer betekent voor popmuziek, entertaint beter, straalt het meer uit vind ik, liever hem dan een in mijn ogen saaie artiest als Paul. Begrijp me niet verkeerd, Paul is een groot artiest, maar ik vind 'm geen King of Pop. Zoals iemand anders ook al zei..quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:06 schreef axis303 het volgende:
[..]
Vertel mij eens waarom MJ die titel meer verdient![]()
Klopt, maar de vraag was waarom ik vind dat hij de king of pop is... en dat is mijn antwoordquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:45 schreef Mark het volgende:
Da's dan jammer, hij ligt er uit. Hier gaat het tussen Robbie en Paul
Dat klasseer ik maar als "None of the above"quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:50 schreef Jed1Gam het volgende:
Michael Jackson
Ah, paar feitjes die ik direct kon vinden:quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:38 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dit lijkt me voldoende:
[..]
bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson
Als je naar de statistieken kijkt, lijkt me niet meer dan logisch dat hij de koning va de popmuziek is.
nee want dan is Robbie gedoemd te verliezenquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Volgens mij gaat het om Paul McCartney...en niet om de Beatles. Ik zie ook geen Take That-argumenten bij Robbie Williams.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:40 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
nee want dan is Robbie gedoemd te verliezen(grapje
)
Solo heeft Paul het toch heel ver geschopt, maar idd het Beatles-etiket is moeilijk van je af te schudden en omdat de Beatles zo groot waren/zijn verbleekt de solo carriere van Paul een beetje.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Maar ik vind dat Robbie het als solo-artiest verder heeft geschopt dan Paul McCartney, als je de populariteit van de bands waarin ze zijn begonnen in ogenschouw neemt. Dat dat lastiger is voor Paul vanwege de kwaliteit van de Beatles....so be it: dan wordt er maar een tournament over boy bands or whatever opgezet.
Ik heb trouwens mijn keuze nog niet echt kunnen maken, om bovengenoemde reden.
quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Solo heeft Paul het toch heel ver geschopt, maar idd het Beatles-etiket is moeilijk van je af te schudden en omdat de Beatles zo groot waren/zijn verbleekt de solo carriere van Paul een beetje.
owja, en noem The Beatles aub nooit een boy band![]()
![]()
mijn schoenzool is nog genialer dan robbie williamsquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:58 schreef Rnnz het volgende:
Geen opvolger.. Michael is geniaal, genialer dan Paul, veel genialer dan Robbie Williams.
Jij hebt een stukje over de Beatles en niet over Paul McCartney.....quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:33 schreef axis303 het volgende:
[..]
Ah, paar feitjes die ik direct kon vinden:
The Beatles have amassed the greatest sales for any group. All-time sales have been estimated by EMI at over one billion discs and tapes to date. In 2001, they had been certified for album sales of 163.5 million in the US alone. The band has numerous other world records, including that for most recorded song - Lennon and McCartney's "Yesterday" had 1,600 versions recorded between 1965 and January 1, 1986. Also, their album titled 1, released on November 13, 2000, sold 13.5 million copies around the world in its first month, making it the fastest-selling album.
The Beatles have enjoyed the most number one hits on the US singles chart. The group notched up 20 number one hits between 1964 and 1970.
The record for the most consecutive No. 1s in the UK charts is held by The Beatles, who had 11 hits in a row between 1963 and 1966 (from "From Me to You" through to "Yellow Submarine").
The group with the most platinum certificates is The Beatles, with 33. The band also holds the record for the most multiplatinum albums, with 13.
The most successful songwriters in terms of number one singles are John Lennon (1940-80) and Paul McCartney (born June 18, 1942). They co-wrote 23 US No 1 singles. McCartney is credited as the writer on a total of 32 number one hits in the US to Lennon's 26, whereas Lennon authored 29 UK number ones to McCartney's 28 (25 co-written).
The most No. 1 albums in the US chart by a group is 19, by The Beatles. Their chart-topping tally is more than double the number of those held by Elvis Presley and The Rolling Stones, with nine. Their latest chart-topping album was aptly entitled 1 and was released in 2001
His song "Yesterday" is the most covered song of all-time.
Has a record 29 number one singles on the American charts with the Beatles, Paul McCartney & Wings, and as a solo artist.
3 Oscar nominations, 1 win.
7 Grammy nominations, 2 wins
http://en.wikipedia.org/w(...)ts_and_world_records
linkje voor nog meer "stats" van de enige echte king of pop
Klik eens op die linkquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Jij hebt een stukje over de Beatles en niet over Paul McCartney.....
Mja.. Al is 't algemeen bekend dat the Beatles vanaf '64 haast alles apart schreven. Penny Lane is Paul's nummer. Zo zijn er ook verschillende nummers van Paul die tijdens the Beatles werden geschreven, maar uiteindelijk op soloplaten verschenen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:. Dat is het probleem waar ik dus in deze finale mee zit. Ik kies eerder voor 'Penny Lane' dan voor 'Rock DJ' maar dan kies is voor The Beatles en niet voor Paul. Vandaar ook dat ik in de halve finale niet voor Paul koos; it took four to make the Beatles fab
.
Toch staat hij in het Guiness Book of Records betiteld als "The most successful popular-music composer and recording artist ever with sales of 100 million singles and 60 gold discs ".quote:Maar ik vind dat Robbie het als solo-artiest verder heeft geschopt dan Paul McCartney, als je de populariteit van de bands waarin ze zijn begonnen in ogenschouw neemt.
mee eensquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:48 schreef webfreak het volgende:
Afgezien daarvan vind ik nog steeds een rare strijd: een artiest, die s'werelds grootste&bekendste liedjes heeft geschreven, tegenover een zanger met een leuk koppie.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Robbie heel goed (fantastische zanger/entertainer), maar hij is nou eenmaal geen artiest; slechts uitvoerende.
volgens mij waren die discussies er al in lichte mate, maar verwachtte iedereen dat zijn/haar favoriet het toch wel zou redden t.o. die 'mindere'quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:56 schreef peaceman het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind deze discussie een beetje mosterd na de maaltijd... over de kandidaten had veel eerder gedebatteerd moeten worden. Maar nu in de finale zijn er ' ineens' over en weer bezwaren voor beide kandidaten. Zo is het nu eenmaal gelopen. Basta!
Dus kies of kies niet....![]()
verder vind ik iedereen wel lief hoor...
Ik had niet gedacht dat er uberhaupt iemand op Robbie Williams of Justin Timberlake zou stemmenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:56 schreef peaceman het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind deze discussie een beetje mosterd na de maaltijd... over de kandidaten had veel eerder gedebatteerd moeten worden. Maar nu in de finale zijn er ' ineens' over en weer bezwaren voor beide kandidaten. Zo is het nu eenmaal gelopen. Basta!
Dus kies of kies niet....![]()
verder vind ik iedereen wel lief hoor...
van dale:quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:48 schreef webfreak het volgende:
Afgezien daarvan vind ik nog steeds een rare strijd: een artiest, die s'werelds grootste&bekendste liedjes heeft geschreven, tegenover een zanger met een leuk koppie.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vind Robbie heel goed (fantastische zanger/entertainer), maar hij is nou eenmaal geen artiest; slechts uitvoerende.
Yeah..well..that's just like..your opinion manquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:07 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
van dale:
ar·tiest (de ~ (m.), ~en)
1 uitvoerend kunstenaar => kunstenmaker, performer
lijkt me duidelijk...Dhr Williams schrijft misschien niet alles zelf (wel een hoop overigens) maar hij is zeker wel een artiest. De beste man weet een show neer te zetten op een manier die ik nog nooit van ook maar iemand anders heb gezien zo indrukwekkend (en ik heb echt al een hoop dingen gezien kan ik melden)... hij bespeelt het publiek als geen ander... hij heeft een zeer goede zang-stem... dus volgens mij voldoet hij aan alle kwalificaties voor de titel Artiest.
Als je nou van mening bent dat hij een heel andere stijl van muziek en van entertainen erop na houdt dan Paul McCartney, dan ben ik het geheel met je eens...en eigenlijk is dit tournament appels met peren vergelijken imho. Op hun eigen gebied zijn ze wat mij betreft alletwee de absolute top. Vergelijk je ze met elkaar dan is het over het algemeen toch de persoonlijke smaak die de doorslag geeft.
Wat ik niet terrecht vind overigens is dat de Beatles erbij worden gehaald, aangezien dat over een band gaat. Bij Robbie Williams wordt toch ook niet Take That erbij gehaald? (nu zou ik ook niet weten waarom iemand dat überhaubt zou willen, maar ok...) Het gaat in deze puur om de solo-cariere...
Ik denk zelf dat Robbie Williams het wat dat betreft wat verder aan het schoppen is... Hij zou waarschijnlijk de Amsterdam Arena wel 6 of 7 keer uitverkocht krijgen (misschien zelfs wel meer) en ik vraag me af of Paul McCartney dat voor elkaar krijgt aangezien hij voornamelijk het wat oudere publiek aanspreekt. Aangezien het hier om The king of POP gaat (pop is zoals iedereen wel weet een afkorting voor popular) is in mijn ogen Robbie Williams de winnaar aangezien hij populairder is dan Paul McCartney
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Yeah..well..that's just like..your opinion man![]()
Eight-year-olds Dudequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
Jesus!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:20 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
Tja...dat is een mooi argument en je avatar zal er vast mee te maken hebben. Maar waarom moet vroeger alles beter zijn geweest? Paul kan ik met grote moeite los zien van de Beatles en Robbie heeft zich uitstekend losgemaakt van Take That, zowel commercieel als kwalitatief. Het valt te bezien wat de toekomst voor Robbie brengt maar om hem bij voorbaat al uit te schakelen als opponent van Paul of MJ in de popgeschiedenis vind ik te ver gaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:25 schreef webfreak het volgende:
Als je naar het heden kijkt zal Robbie op dit moment wel populairder zijn dan Paul. Dat is niet meer dan logisch.
Toch ben ik ervan overtuigd dat Paul over 25 jaar nog steeds tot de grootsten behoort, in tegenstelling tot Robbie.. Hoe populair hij nu ook moge zijn: in de popgeschiedenis kan hij niet op tegen McCartney óf MJ.
ik vind dat een nogal straffe uitspraak.... Paul McCartney staat aan het einde van zn cariere.... Robbie Williams begínt eigenlijk nog maar net.... dan is het logisch dat hij nog niet zo'n grote staat van dienst heeft opgebouwd, maar toch is hij nu al populairder dan Paul McCartney op dit moment... misschien zelfs wel in zn gehele solocariere... dat lijkt me toch geen misselijke prestatie voor zo'n "broekie". De tijd zal uitwijzen of hij in de geschiedenis op zal kunnen tegen MJ en/of McCartney, maar als de ontwikkelingen doorgaan zoals nu, dan maakt hij toch een behoorlijke kans om in dat rijtje te komen denk ik zelfquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:25 schreef webfreak het volgende:
Als je naar het heden kijkt zal Robbie op dit moment wel populairder zijn dan Paul. Dat is niet meer dan logisch.
Toch ben ik ervan overtuigd dat Paul over 25 jaar nog steeds tot de grootsten behoort, in tegenstelling tot Robbie.. Hoe populair hij nu ook moge zijn: in de popgeschiedenis kan hij niet op tegen McCartney óf MJ.
Kijk es naar de top40... Als je 't aandurft..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Tja...dat is een mooi argument en je avatar zal er vast mee te maken hebben. Maar waarom moet vroeger alles beter zijn geweest?
Dat komt omdat je gewoon te weinig werk van 'm kent.quote:Paul kan ik met grote moeite los zien van de Beatles
De afgelopen 35 jaar is er niets groters geweest dan the Beatles, en ik denk niet dat dit de komende 35 jaar gaat veranderen. Als ik nu naar de charts kijk zéker niet.quote:Het valt te bezien wat de toekomst voor Robbie brengt maar om hem bij voorbaat al uit te schakelen als opponent van Paul of MJ in de popgeschiedenis vind ik te ver gaan.
geef je hier niet zelf al je antwoord?? als mensen niet eens bekend zijn met zn werk, hoe kun je hem dan the king of pop noemen?? hij kan kwalitatief weliswaar heel goed zijn, maar kennelijk is hij dus niet zo populair. Ik denk dat er meer mensen zijn die niet bekend zijn met het solo-werk van paul mccartney dan dat er mensen zijn die niet bekend zijn met het solo-werk van Robbie Williams.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:36 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat komt omdat je gewoon te weinig werk van 'm kent. Aan hém zal 't iig niet liggen, hij heeft solo meer singles uitgebracht dan met the Beatles (42 solo tegenover 38 fab). Misschien ergens een best-of-CD'tje op de kop tikken?
Dat komt natuurlijk omdat Paul's hits járen oud zijn. Destijds was hij wel degelijk populair, hoe scoor je anders zoveel grote hits in een korte tijd.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:42 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
geef je hier niet zelf al je antwoord?? als mensen niet eens bekend zijn met zn werk, hoe kun je hem dan the king of pop noemen?? hij kan kwalitatief weliswaar heel goed zijn, maar kennelijk is hij dus niet zo populair. Ik denk dat er meer mensen zijn die niet bekend zijn met het solo-werk van paul mccartney dan dat er mensen zijn die niet bekend zijn met het solo-werk van Robbie Williams.
als band zijn de beatles natuurlijk onovertroffen, maar daar gaat het hier nu niet om... het gaat om de solo-artiest
Oei..daar zijn The Stones, Bowie, Madonna, Prince, MJ zeker niet blij mee. Het feit dat de Britneys en Justins geen muzieknoot kunnen leven en het moeten hebben van een marketingmachine gericht op kleine kinderen wil natuurlijk niet zeggen dat er geen kwalitatieve muzikanten/artiesten zijn en/of zijn geweest na de Beatles. En sinds 1987 is er toch aardig wat gebeurd in popmuziekland al was het alleen maar de intrede van house/trance/hiphop in de mainstream.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:36 schreef webfreak het volgende:
[..]
Kijk es naar de top40... Als je 't aandurft..Dat is toch rampzalig? Hoewel ik 'vroeger' nooit heb meegemaakt ben ik ervan overtuigd dat er voor mijn tijd véél betere muziek werd gemaakt. Sinds mijn geboorte in 1987 zijn er weinig bergen meer verzet in popmuziekland. Ik voel me eigenlijk wel een beetje verantwoordelijk
![]()
De afgelopen 35 jaar is er niets groters geweest dan the Beatles, en ik denk niet dat dit de komende 35 jaar gaat veranderen. Als ik nu naar de charts kijk zéker niet.
Maargoed, zo denk ik erover. We zien 't wel![]()
Ik zeg niet dat er helemaal niks interessants meer uit is gerold (hou wel van jaren '80), maar wereldschokkend was 't niet. Een uitzondering (MJ, Prince) daargelatenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oei..daar zijn The Stones, Bowie, Madonna, Prince, MJ zeker niet blij mee.
Tuurlijk; muziek zal altijd wel blijven verkopen, maar de kwaliteit dendert achteruit. Muziek is een melkkoe geworden, en innovatie is een vies woord in de industrie.quote:Het feit dat de Britneys en Justins geen muzieknoot kunnen leven en het moeten hebben van een marketingmachine gericht op kleine kinderen wil natuurlijk niet zeggen dat er geen kwalitatieve muzikanten/artiesten zijn en/of zijn geweest na de Beatles. En sinds 1987 is er toch aardig wat gebeurd in popmuziekland al was het alleen maar de intrede van house/trance/hiphop in de mainstream.
tsja, persoonlijke smaak van wat je beter vind doet er niet echt toe in deze... en waarom hij niet opende/afsloot zijn tal van redenen voor te bedenken die we waarschijnlijk nooit zullen weten. Hij zou het zeer zeker kunnen, daar niet van...maar mogelijk dat het iets met kosten te maken heeft, misschien een ander optreden later op de dag, sentiment speelt ook een rol want bij het eerste live8 was hij niet van de partij (sterker nog, niemand had ooit nog van em gehoord) dus wat dat betreft is het geen gegronde reden om alleen daarom te zeggen dat hij minder bekend/populair is.... ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vond het optreden van McCartney op Live8 beter dan dat van Robbie Williams, voor mij was de keuze dus snel gemaakt. Of Williams bekender / populairder is waag ik ook te betwijfelen, waarom vroegen ze hem dan niet om het festival te openen en af te sluiten?
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tsja, persoonlijke smaak van wat je beter vind doet er niet echt toe in deze... en waarom hij niet opende/afsloot zijn tal van redenen voor te bedenken die we waarschijnlijk nooit zullen weten. Hij zou het zeer zeker kunnen, daar niet van...maar mogelijk dat het iets met kosten te maken heeft, misschien een ander optreden later op de dag, sentiment speelt ook een rol want bij het eerste live8 was hij niet van de partij (sterker nog, niemand had ooit nog van em gehoord) dus wat dat betreft is het geen gegronde reden om alleen daarom te zeggen dat hij minder bekend/populair is.... ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennen![]()
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een paar bizarre uitspraken in dit topic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:37 schreef kroegtijger het volgende:
ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)
Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:15 schreef wyccie het volgende:
de titel King of Pop vind ik voor Paul McCartney eigenlijk een beetje denigrerend.
Helemaal mee eens en zoals ik al eerder zei... Deze discussie had mijn inziens niet pas in de finale moeten plaatsvinden...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:51 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een aantal bizarre uitspraken in dit topic.
Precies!quote:Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.
We zitten hier op Fok!...het kan niet gek genoeg hier.quote:Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
Bij bijv. een presidentsverkiezing wordt de zittende president toch ook niet uitgesloten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:
Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
daar wordt niet perse de opvolger gekozen en hier was dat zover ik het begreep wel de bedoeling...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Bij bijv. een presidentsverkiezing wordt de zittende president toch ook niet uitgesloten?
Ik zag het meer als een eerlijke kans voor MJ om zijn titel te verdedigen, of zoiets. En anders krijg je toch dat mensen achteraf roepen 'als hij mee had gedaan, dan had hij zeker gewonnen!'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:
Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
Daar heb je wel een punt ja, maar zo had ik het niet begrepen....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag het meer als een eerlijke kans voor MJ om zijn titel te verdedigen, of zoiets. En anders krijg je toch dat mensen achteraf roepen 'als hij mee had gedaan, dan had hij zeker gewonnen!'.
ow, dat had ik niet begrepenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
daar wordt niet perse de opvolger gekozen en hier was dat zover ik het begreep wel de bedoeling...
Amerikanen zijn inderdaad niet heel erg ermee bekend, dat is helemaal waar ja...maar Aziaten en Australiers daarintegen... Zeker in zuidoost azie (de ontwikkelde landen als singapore, japan etc.) is de beste man net zo populair als hier. En ook in Australie is het verre van een onbekend iemandquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennen![]()
Toch blijf ik bij mn standpunt aangezien oudere mensen over het algemeen wel wat bekender zijn met werk van jongere artiesten als dhr Williams, maar andersom vaak niet het geval is... Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt... Vraag hem daarna nog een hit te noemen van em en ik gok dat misschien 10 procent van die leeftijdscategorie je iets kan noemen. Andersom is dat niet het geval...vraag iemand van 60, 65 of ie Robbie Williams kent, en het meerendeel zal dat met "Ja" beantwoorden... vraag om een hit te noemen en ik denk dat een hoger percentage dan de eerder genoemde 10 procent uit de bus zal rollen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een paar bizarre uitspraken in dit topic.
mwoch, het hangt helemaal van het moment af waarop het speelt. Neem als extreem voorbeeld Mozart... toch een heel succesvol songwriter om het zo maar even te noemen...maar king of pop?? verre van... nogmaals, het hangt allemaal samen met het tijdstip waarop je de vraag voorlegt. In dit geval ben ik van mening dat Robbie Williams boven Paul McCartney staat...maar of hij ook King of Pop zou moeten zijn is een andere vraag. Qua muzikaal talent staat Paul McCartney imho ver boven Robbie Williams...da's alleen nu niet de vraag...quote:Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.
Da's eigenlijk diep triest.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:54 schreef kroegtijger het volgende:
Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt...
Ik vraag me af hoe je aan die info komt. Heb je zelf onderzoek gedaan? Of heb je er stukken over gelezen of veronderstel je wat je zegt? (op bepaalde punten heb je misschien wel een punt)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:54 schreef kroegtijger het volgende:
Toch blijf ik bij mn standpunt aangezien oudere mensen over het algemeen wel wat bekender zijn met werk van jongere artiesten als dhr Williams, maar andersom vaak niet het geval is... Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt... Vraag hem daarna nog een hit te noemen van em en ik gok dat misschien 10 procent van die leeftijdscategorie je iets kan noemen. Andersom is dat niet het geval...vraag iemand van 60, 65 of ie Robbie Williams kent, en het meerendeel zal dat met "Ja" beantwoorden... vraag om een hit te noemen en ik denk dat een hoger percentage dan de eerder genoemde 10 procent uit de bus zal rollen.
Op zich ook wel logisch te verklaren, aangezien de jongeren niet tot nauwelijks in aanraking komen met zijn muziek, omdat het vrijwel allemaal uit het verleden stamt. Recentelijk heeft ie weinig hits weten mee te pakken, dus ook weinig air-time op radiostations etc (tuurlijk, je hoort t regelmatig voorbij komen, maar meer op zenders voor een muzikaal behangetje als Radio 2) terwijl Robbie Williams op zo'n beetje alle zenders wel voorbij komt... logisch dus dat zijn naamsbekendheid op dit moment groter is. Doet niets af aan de kwaliteiten van Paul McCartney, maar op dit moment is zijn naamsbekendheid onder de bevolking minder groot. Als je dezelfde vraag over 5 jaar nog eens voorlegt heb je kans dat Robbie Williams niet eens meer de eerste ronde overleeft en Paul McCartney wederom in de finale staat...
Ik denk dat ik ondertussen wel uit ervaring kan spreken (als ik moet gaan uitleggen hoe ik aan die ervaring kom dan staan er nog 5 pagina's vol, dus dat laat ik maar even voor wat het is) maar het is heel treurig wat betreft muziek-kennis bij de jeugd. Zelfs de wat oudere nummers die bij de meeste mensen als klassiekers te boek staan, is voor hun totaal onbekend. (voor de meerderheid dan...er zijn natuurlijk altijd een aantal die wel intresse hebben) Da's best triest om te constateren, maar helaas de bittere waarheid.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je aan die info komt. Heb je zelf onderzoek gedaan? Of heb je er stukken over gelezen of veronderstel je wat je zegt? (op bepaalde punten heb je misschien wel een punt)
Onderschat in dit verband een evenement als Live8 niet, waar Paul toch een belangrijke pion was en als de jongeren hem al niet kenden, dan nu wel.
Lijkt me sterk dat je 5 pagina's nodig hebt om uit te leggen hoe je aan je ervaringen komt..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:36 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ondertussen wel uit ervaring kan spreken (als ik moet gaan uitleggen hoe ik aan die ervaring kom dan staan er nog 5 pagina's vol, dus dat laat ik maar even voor wat het is) maar het is heel treurig wat betreft muziek-kennis bij de jeugd. Zelfs de wat oudere nummers die bij de meeste mensen als klassiekers te boek staan, is voor hun totaal onbekend. (voor de meerderheid dan...er zijn natuurlijk altijd een aantal die wel intresse hebben) Da's best triest om te constateren, maar helaas de bittere waarheid.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je 5 pagina's nodig hebt om uit te leggen hoe je aan je ervaringen komt..![]()
Een hint dan? Gewoon om je standpunt beter te kunnen begrijpen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
bij wijze van spreken... t is in ieder geval niet in 1 zin samen te vatten
dat wel, maar het zijn over het algemeen steeds dezelfde mensen die daar komen...dat is in verhouding met het geheel een kleine groep eigenlijk maar. Veel gaan er tegenwoordig ook heen (bij festivals dan) voor de gezelligheid en de sfeer, en de muziek is bijzaak (voornamelijk bij festivals als lowlands). T begint wel weer wat aan te trekken, maar het is imho nog steeds erg treurig gesteld ermeequote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:24 schreef peaceman het volgende:
Het vreemde aan de andere kant is dat je weer veel meer jongeren op pop/rockfestivals ziet....
Laten we dat dan maar als hoopvol beschouwenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:29 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
dat wel, maar het zijn over het algemeen steeds dezelfde mensen die daar komen...dat is in verhouding met het geheel een kleine groep eigenlijk maar. Veel gaan er tegenwoordig ook heen (bij festivals dan) voor de gezelligheid en de sfeer, en de muziek is bijzaak (voornamelijk bij festivals als lowlands). T begint wel weer wat aan te trekken, maar het is imho nog steeds erg treurig gesteld ermee
Ehhh.. Mozart?? Dat gaat niet echt op. We hebben 't over popmuziek, jij hebt 't hier over klassiek. Klassiek is geen pop, hoe 'populair' het ook moge zijnquote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:54 schreef kroegtijger het volgende:
Neem als extreem voorbeeld Mozart... toch een heel succesvol songwriter om het zo maar even te noemen...maar king of pop??
Snap ik niet.. Hoezo zou je eerder Robbie draaien in een kroeg?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:12 schreef peaceman het volgende:
Tja Paul draai je minder snel in een kroeg dan Robbie...en op een feest al helemaal...
Omdat de kroegen die op jongeren gericht zijn eerder Robbie zullen draaien, dan Paul. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Jammer, maar waar.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Snap ik niet.. Hoezo zou je eerder Robbie draaien in een kroeg?
Meeste kroegen waar ik ben geweest komt er toch behoorlijk veel jaren '60/'70/'80 langs.. Robbie hoor ik daarentegen zelden.. Mr. Bojangles misschien, maar verder.
Oh, dát soort kroegen. Jongerencafé'squote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
Omdat de kroegen die op jongeren gericht zijn eerder Robbie zullen draaien, dan Paul. De uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Jammer, maar waar.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef webfreak het volgende:
[..]
Oh, dát soort kroegen. Jongerencafé's
Daar kom ik nooit
Hebben jullie ook Breezer uit de tap?![]()
tegenwoordig is het klassiek ja, maar toendertijd was het misschien wel pop... laten we eerst eens de defenitie van popmuziek vast stellen voordat we iemand meteen maar tot king of pop dopen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:14 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ehhh.. Mozart?? Dat gaat niet echt op. We hebben 't over popmuziek, jij hebt 't hier over klassiek. Klassiek is geen pop, hoe 'populair' het ook moge zijn
Songwriters had je in die tijd trouwens ook niet
Bovendien heb ik nog nooit een klassiek stuk in de top40 gezien (hooguit die nerds die de 5e symfonie van Beethoven samplen)
dus zeg niet dat klassiek niet in de categorie pop kan vallenquote:In ‘94 brengt André Rieu ‘the second waltz‘ uit, en het album ‘Strauss & co‘. Nederland raakt in de ban van de wals. Gevolg: in ‘95 staat André Rieu het hele jaar in de top 10. Het album ‘Wiener Melange‘ komt binnen op één in de top 100. Niet alleen België volgt, al vlug verkoopt André Rieu wereldwijd z‘n platen.
Geen idee. Ik kom daar niet meer sinds de muziek zo slecht is...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:36 schreef webfreak het volgende:
[..]
Goed, de cafeetjes in kwestie dan
fossielquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:29 schreef webfreak het volgende:
[..]
Oh, dát soort kroegen. Jongerencafé's
Daar kom ik nooit
"Hebben jullie ook Breezer uit de tap?"![]()
Hmm volgens mij is het niet echt zinvolg om de discussie over wat nu wel/geen popmuziek is te gaan voeren in de finale...beetje laat ... maar hé... maybe that's just me...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tegenwoordig is het klassiek ja, maar toendertijd was het misschien wel pop... laten we eerst eens de defenitie van popmuziek vast stellen voordat we iemand meteen maar tot king of pop dopen...
pop is een afkorting van populair (duh) dus op het moment dat de muziek populair is/klinkt mag het pop-muziek heten. Dat tegenwoordig mozart als klassiek wordt aangeduid wil niet zeggen dat als je zo'n zelfde defenitie in zijn tijd had toegepast het zeer waarschijnlijk popmuziek was geweest....
ok, misschien dat je het geen songwriter zou noemen, maar componist...in principe is een songwriter van tegenwoordig toch ook een componist... hij componeert een muziekstuk... nu noem je dat songwriter ja... slechts een kwestie van benaming. En dat je een klassiek stuk nog nooit in de top40 hebt gezien: beter opletten beste man... André Rieu stond in 1995 in de top40 met The second waltz.
na wat google-werk wat meer details:
[..]
dus zeg niet dat klassiek niet in de categorie pop kan vallen
Dat is fout. Pop stamt inderdaad af van 'populair' maar niet alles wat populair is, is per defenitie pop. De term 'pop' bestond destijds nog niet. Popmuziek zit vééél simpeler in elkaar dan een klassieke compositie, en is daarom ook niet te vergelijken.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:37 schreef kroegtijger het volgende:
tegenwoordig is het klassiek ja, maar toendertijd was het misschien wel pop... laten we eerst eens de defenitie van popmuziek vast stellen voordat we iemand meteen maar tot king of pop dopen...
pop is een afkorting van populair (duh) dus op het moment dat de muziek populair is/klinkt mag het pop-muziek heten.
Jawel. Want het kan niet. Als we ver terug gaan, zijn er eigenlijk maar 2 stromingen: Klassiek en Pop. Ze vallen dus niet onder elkaar.quote:
ok, misschien dat je het geen songwriter zou noemen, maar componist...in principe is een songwriter van tegenwoordig toch ook een componist... hij componeert een muziekstuk... nu noem je dat songwriter ja... slechts een kwestie van benaming. En dat je een klassiek stuk nog nooit in de top40 hebt gezien: beter opletten beste man... André Rieu stond in 1995 in de top40 met The second waltz.
na wat google-werk wat meer details:
[..]
dus zeg niet dat klassiek niet in de categorie pop kan vallen
Zo moeilijk is 't niet volgens mij.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:44 schreef kroegtijger het volgende:
dus nu gaan we iemand "king of pop" dopen, terwijl we helemaal niet weten wat pop nu eigenlijk is??![]()
We hebben geen studie naar de betekenis van het woord popmuziek gedaan inderdaad, maar denk niet dat iedereen zit te wachten op een uitgebreide analyse voor het toernooi van start kan gaan....quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:44 schreef kroegtijger het volgende:
dus nu gaan we iemand "king of pop" dopen, terwijl we helemaal niet weten wat pop nu eigenlijk is??![]()
ook niet alles wat pop is, is per defenitie populair... Dat is het zelfde als "alles wat mooi is, is vrouwelijk, maar niet alles wat vrouwelijk is, is mooi" maar wat is volgens jou dan de defenitie van pop? Want er zijn genoeg klassieke composities die helemaal niet zo ingewikkeld in elkaar zitten maar toch klassiek heten....andersom ook...er zijn genoeg pop-songs die extreem ingewikkeld in elkaar zitten en goed doordacht zijn, maar zijn daarom nog geen klassiek...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:46 schreef webfreak het volgende:
[..]
Dat is fout. Pop stamt inderdaad af van 'populair' maar niet alles wat populair is, is per defenitie pop. De term 'pop' bestond destijds nog niet. Popmuziek zit vééél simpeler in elkaar dan een klassieke compositie, en is daarom ook niet te vergelijken.
ik neem aan dat je het nu hebt over het stuk van componist/songwriter en niet of klassiek in de top40 staatquote:[..]
Jawel. Want het kan niet. Als we ver terug gaan, zijn er eigenlijk maar 2 stromingen: Klassiek en Pop. Ze vallen dus niet onder elkaar.
Songwriters schrijven songs, en klassieke composities zijn géén songs; het heeft namelijk geen liedvorm.
Allemaal nogal basis-theorie als je 't mij vraagt
Kortom: een componist kan best pop-muziek maken, maar een song-writer geen klassieke muziek, aangezien hij al vast zit aan het feit dat een songwriter popmuziek maakt...quote:com·po·nist (de ~ (m.), ~en)
1 schepper van muziekstukken => toondichter, toonzetter
song (de ~ (m.), ~s)
1 lied in de popmuziek => popsong
dat geeft verder dus helemaal niet aan wat voor type muziek het moet zijn...quote:pop·mu·ziek (de ~ (v.))
1 hedendaagse populaire muziek => pop
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:48 schreef webfreak het volgende:
[..]
Zo moeilijk is 't niet volgens mij.
Het staat in ieder geval vast dat Paul en Robbie beiden popmuzikanten zijn, dus beiden in aanmerking komen
Mozart echter nietDaaag Mozart
![]()
t is misschien wel handig als je een verkiezing uitschrijft dat je weet wat het onderwerp is waar je over stemt... als ik niet weet wat een president is en ik moet een president kiezen, hoe weet ik dan op wie ik moet stemmen??quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
We hebben geen studie naar de betekenis van het woord popmuziek gedaan inderdaad, maar denk niet dat iedereen zit te wachten op een uitgebreide analyse voor het toernooi van start kan gaan....Maar ga je gang voor de volgende keer... geen enkel concept is heilig...
![]()
Volledig mee eens...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]eens
[..]
t is misschien wel handig als je een verkiezing uitschrijft dat je weet wat het onderwerp is waar je over stemt... als ik niet weet wat een president is en ik moet een president kiezen, hoe weet ik dan op wie ik moet stemmen??
Zoals gezegd: vaak zie je 't aan de liedvorm. Klassieke muziek heeft geen 2 coupletten en een refrein. Natuurlijk is 't bij sommige gevallen moeilijk te zeggen. Symfonische rock en bepaalde soorten jazz zou ik ook niet zomaar als 'pop' bestempelen, maar officieel valt 't daar meestal wel onder.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ook niet alles wat pop is, is per defenitie populair... Dat is het zelfde als "alles wat mooi is, is vrouwelijk, maar niet alles wat vrouwelijk is, is mooi" maar wat is volgens jou dan de defenitie van pop? Want er zijn genoeg klassieke composities die helemaal niet zo ingewikkeld in elkaar zitten maar toch klassiek heten....andersom ook...er zijn genoeg pop-songs die extreem ingewikkeld in elkaar zitten en goed doordacht zijn, maar zijn daarom nog geen klassiek...
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'quote:ik neem aan dat je het nu hebt over het stuk van componist/songwriter en niet of klassiek in de top40 staat![]()
van dale:
[..]
Kortom: een componist kan best pop-muziek maken, maar een song-writer geen klassieke muziek, aangezien hij al vast zit aan het feit dat een songwriter popmuziek maakt...
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.quote:van dale weet ons verder te vertellen:
[..]
dat geeft verder dus helemaal niet aan wat voor type muziek het moet zijn...
Lastig natuurlijk, want ten tijde van Le Nozze di Figaro kon je op elke hoek van de straat iemand wel 'Non piu andrai' horen fluiten; popmuziek zoals wij het nu kennen bestond toen natuurlijk nog niet maar als het gelijk te stellen is met populair dan kun je het wel 's mis hebben. Zeker aan het begin van de jaren 80 in de 18e eeuw was Mozarts muziek enorm populair.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'
[..]
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.
Mozart is in ieder geval geen pop en geen songwriter, tot zover is duidelijk
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Zoals gezegd: vaak zie je 't aan de liedvorm. Klassieke muziek heeft geen 2 coupletten en een refrein. Natuurlijk is 't bij sommige gevallen moeilijk te zeggen. Symfonische rock en bepaalde soorten jazz zou ik ook niet zomaar als 'pop' bestempelen, maar officieel valt 't daar meestal wel onder.
[..]
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'
[..]
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.
Mozart is in ieder geval geen pop en geen songwriter, tot zover is duidelijk
Ja, de C-toets laat 't afweten zo te zienquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:21 schreef thaleia het volgende:
Oh, moet dat ook nog? Nou, Prin e heeft te allen tijde mijn voorkeur boven mi hael ja kson
(let niet op mijn toetsenbord, ik heb er ola overheen gegooid)
En jij bedankt voor het tellen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:42 schreef Mark het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedoen!
You say you want a revolution?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:
wat me nu te binnen schiet: sinds wanneer wordt een koning democraties gekozen
Heej leuke lijstjes, ff doornemenquote:Op maandag 8 augustus 2005 23:44 schreef Beathoven het volgende:
Overzicht Toernooien in Muziek
ook deze gaat de boeken in
Sheik Yerboutiquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:48 schreef Olmo het volgende:
Gaaf topic inderdaad zeg!
Wat dacht je van een echt pop-icoon te zijn, die PM gewoon niet is. Een raar lelijk klein mannetje met hangende ogen, die nooit de uitstraling van een ster had. Daarbij lift hij voornamelijk op zijn Beatles-verleden voort. Die LAlalallala-liedjes van hem zouden zullen dan ook nooit meer zijn dat wat MJ in totaal heeft gebracht. Zonder Lennon was het aantal mensen dat de Beatles had gezien als meer dan een populair jongens-bandje sowieso aanzienlijk toegenomen. En de dood van Lennon heeft McCarthy ook geholpen, omdat dat bijdroeg aan het magische aan van de Beatles-naam.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:06 schreef axis303 het volgende:
[..]
Vertel mij eens waarom MJ die titel meer verdient![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |