Volledig mee eens...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]eens
[..]
t is misschien wel handig als je een verkiezing uitschrijft dat je weet wat het onderwerp is waar je over stemt... als ik niet weet wat een president is en ik moet een president kiezen, hoe weet ik dan op wie ik moet stemmen??
Zoals gezegd: vaak zie je 't aan de liedvorm. Klassieke muziek heeft geen 2 coupletten en een refrein. Natuurlijk is 't bij sommige gevallen moeilijk te zeggen. Symfonische rock en bepaalde soorten jazz zou ik ook niet zomaar als 'pop' bestempelen, maar officieel valt 't daar meestal wel onder.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:55 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
ook niet alles wat pop is, is per defenitie populair... Dat is het zelfde als "alles wat mooi is, is vrouwelijk, maar niet alles wat vrouwelijk is, is mooi" maar wat is volgens jou dan de defenitie van pop? Want er zijn genoeg klassieke composities die helemaal niet zo ingewikkeld in elkaar zitten maar toch klassiek heten....andersom ook...er zijn genoeg pop-songs die extreem ingewikkeld in elkaar zitten en goed doordacht zijn, maar zijn daarom nog geen klassiek...
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'quote:ik neem aan dat je het nu hebt over het stuk van componist/songwriter en niet of klassiek in de top40 staat![]()
van dale:
[..]
Kortom: een componist kan best pop-muziek maken, maar een song-writer geen klassieke muziek, aangezien hij al vast zit aan het feit dat een songwriter popmuziek maakt...
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.quote:van dale weet ons verder te vertellen:
[..]
dat geeft verder dus helemaal niet aan wat voor type muziek het moet zijn...
Lastig natuurlijk, want ten tijde van Le Nozze di Figaro kon je op elke hoek van de straat iemand wel 'Non piu andrai' horen fluiten; popmuziek zoals wij het nu kennen bestond toen natuurlijk nog niet maar als het gelijk te stellen is met populair dan kun je het wel 's mis hebben. Zeker aan het begin van de jaren 80 in de 18e eeuw was Mozarts muziek enorm populair.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'
[..]
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.
Mozart is in ieder geval geen pop en geen songwriter, tot zover is duidelijk
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:13 schreef webfreak het volgende:
[..]
Zoals gezegd: vaak zie je 't aan de liedvorm. Klassieke muziek heeft geen 2 coupletten en een refrein. Natuurlijk is 't bij sommige gevallen moeilijk te zeggen. Symfonische rock en bepaalde soorten jazz zou ik ook niet zomaar als 'pop' bestempelen, maar officieel valt 't daar meestal wel onder.
[..]
Uiteraard. Een songwriter is ook een componist natuurlijk. Maar ik schreef ook 'een klassieke componist'
[..]
Mja.. VanDale is een woordenboek, die zal je verder weinig over muziektheorie kunnen vertellen. Maargoed, ik begrijp wat je bedoelt.
Mozart is in ieder geval geen pop en geen songwriter, tot zover is duidelijk
Ja, de C-toets laat 't afweten zo te zienquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 22:21 schreef thaleia het volgende:
Oh, moet dat ook nog? Nou, Prin e heeft te allen tijde mijn voorkeur boven mi hael ja kson
(let niet op mijn toetsenbord, ik heb er ola overheen gegooid)
En jij bedankt voor het tellen.quote:Op zondag 7 augustus 2005 15:42 schreef Mark het volgende:
Allemaal bedankt voor het meedoen!
You say you want a revolution?quote:Op zondag 7 augustus 2005 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:
wat me nu te binnen schiet: sinds wanneer wordt een koning democraties gekozen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |