Ik zeg niet dat er helemaal niks interessants meer uit is gerold (hou wel van jaren '80), maar wereldschokkend was 't niet. Een uitzondering (MJ, Prince) daargelatenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 16:51 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Oei..daar zijn The Stones, Bowie, Madonna, Prince, MJ zeker niet blij mee.
Tuurlijk; muziek zal altijd wel blijven verkopen, maar de kwaliteit dendert achteruit. Muziek is een melkkoe geworden, en innovatie is een vies woord in de industrie.quote:Het feit dat de Britneys en Justins geen muzieknoot kunnen leven en het moeten hebben van een marketingmachine gericht op kleine kinderen wil natuurlijk niet zeggen dat er geen kwalitatieve muzikanten/artiesten zijn en/of zijn geweest na de Beatles. En sinds 1987 is er toch aardig wat gebeurd in popmuziekland al was het alleen maar de intrede van house/trance/hiphop in de mainstream.
tsja, persoonlijke smaak van wat je beter vind doet er niet echt toe in deze... en waarom hij niet opende/afsloot zijn tal van redenen voor te bedenken die we waarschijnlijk nooit zullen weten. Hij zou het zeer zeker kunnen, daar niet van...maar mogelijk dat het iets met kosten te maken heeft, misschien een ander optreden later op de dag, sentiment speelt ook een rol want bij het eerste live8 was hij niet van de partij (sterker nog, niemand had ooit nog van em gehoord) dus wat dat betreft is het geen gegronde reden om alleen daarom te zeggen dat hij minder bekend/populair is.... ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vond het optreden van McCartney op Live8 beter dan dat van Robbie Williams, voor mij was de keuze dus snel gemaakt. Of Williams bekender / populairder is waag ik ook te betwijfelen, waarom vroegen ze hem dan niet om het festival te openen en af te sluiten?
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:37 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
tsja, persoonlijke smaak van wat je beter vind doet er niet echt toe in deze... en waarom hij niet opende/afsloot zijn tal van redenen voor te bedenken die we waarschijnlijk nooit zullen weten. Hij zou het zeer zeker kunnen, daar niet van...maar mogelijk dat het iets met kosten te maken heeft, misschien een ander optreden later op de dag, sentiment speelt ook een rol want bij het eerste live8 was hij niet van de partij (sterker nog, niemand had ooit nog van em gehoord) dus wat dat betreft is het geen gegronde reden om alleen daarom te zeggen dat hij minder bekend/populair is.... ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennen![]()
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een paar bizarre uitspraken in dit topic.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:37 schreef kroegtijger het volgende:
ik denk dat als je een onderzoek zou houden onder de bevolking van wie 1 nummer van Paul McCartney zou moeten noemen en 1 nummer van Robbie Williams, dat er vaker nummers van Robbie Williams genoemd zullen worden dan van Paul McCartney (let wel, Paul McCartney, dus niet de beatles)
Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.quote:Op maandag 1 augustus 2005 08:15 schreef wyccie het volgende:
de titel King of Pop vind ik voor Paul McCartney eigenlijk een beetje denigrerend.
Helemaal mee eens en zoals ik al eerder zei... Deze discussie had mijn inziens niet pas in de finale moeten plaatsvinden...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:51 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een aantal bizarre uitspraken in dit topic.
Precies!quote:Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.
We zitten hier op Fok!...het kan niet gek genoeg hier.quote:Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
Bij bijv. een presidentsverkiezing wordt de zittende president toch ook niet uitgesloten?quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:
Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
daar wordt niet perse de opvolger gekozen en hier was dat zover ik het begreep wel de bedoeling...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:02 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Bij bijv. een presidentsverkiezing wordt de zittende president toch ook niet uitgesloten?
Ik zag het meer als een eerlijke kans voor MJ om zijn titel te verdedigen, of zoiets. En anders krijg je toch dat mensen achteraf roepen 'als hij mee had gedaan, dan had hij zeker gewonnen!'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:57 schreef peaceman het volgende:
Overigens vind ik het opmerkelijk dat niemand nog ingegaan is op mijn opmerking dat het vreemd is als je de opvolger van Michael Jackon gaat kiezen, deze zelf ook mee doet in de race... Dat vind ik nog steeds bizar.
Daar heb je wel een punt ja, maar zo had ik het niet begrepen....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag het meer als een eerlijke kans voor MJ om zijn titel te verdedigen, of zoiets. En anders krijg je toch dat mensen achteraf roepen 'als hij mee had gedaan, dan had hij zeker gewonnen!'.
ow, dat had ik niet begrepenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 22:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
daar wordt niet perse de opvolger gekozen en hier was dat zover ik het begreep wel de bedoeling...
Amerikanen zijn inderdaad niet heel erg ermee bekend, dat is helemaal waar ja...maar Aziaten en Australiers daarintegen... Zeker in zuidoost azie (de ontwikkelde landen als singapore, japan etc.) is de beste man net zo populair als hier. En ook in Australie is het verre van een onbekend iemandquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En bijna alle Amerikanen, Aziaten en Australiërs zullen je raar aankijken als je de naam Robbie Williams zegt, laat staan dat zij een hit van hem kennen![]()
Toch blijf ik bij mn standpunt aangezien oudere mensen over het algemeen wel wat bekender zijn met werk van jongere artiesten als dhr Williams, maar andersom vaak niet het geval is... Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt... Vraag hem daarna nog een hit te noemen van em en ik gok dat misschien 10 procent van die leeftijdscategorie je iets kan noemen. Andersom is dat niet het geval...vraag iemand van 60, 65 of ie Robbie Williams kent, en het meerendeel zal dat met "Ja" beantwoorden... vraag om een hit te noemen en ik denk dat een hoger percentage dan de eerder genoemde 10 procent uit de bus zal rollen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar sterk in vergist. Bedenk wel: 'de bevolking' bestaat niet uit louter 16-jarigen. Ik geloof dat een aantal (jongere?) mensen hier zich erg verkijkt op het succes van McCartney als solo-artiest en de bekendheid van de hits die hij na The Beatles heeft gescoord. Er staan wat dat betreft echt een paar bizarre uitspraken in dit topic.
mwoch, het hangt helemaal van het moment af waarop het speelt. Neem als extreem voorbeeld Mozart... toch een heel succesvol songwriter om het zo maar even te noemen...maar king of pop?? verre van... nogmaals, het hangt allemaal samen met het tijdstip waarop je de vraag voorlegt. In dit geval ben ik van mening dat Robbie Williams boven Paul McCartney staat...maar of hij ook King of Pop zou moeten zijn is een andere vraag. Qua muzikaal talent staat Paul McCartney imho ver boven Robbie Williams...da's alleen nu niet de vraag...quote:Want de meest succesvolle songwriter ooit is natuurlijk véél en véél meer dan alleen de 'King of Pop'.
Da's eigenlijk diep triest.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:54 schreef kroegtijger het volgende:
Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt...
Ik vraag me af hoe je aan die info komt. Heb je zelf onderzoek gedaan? Of heb je er stukken over gelezen of veronderstel je wat je zegt? (op bepaalde punten heb je misschien wel een punt)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:54 schreef kroegtijger het volgende:
Toch blijf ik bij mn standpunt aangezien oudere mensen over het algemeen wel wat bekender zijn met werk van jongere artiesten als dhr Williams, maar andersom vaak niet het geval is... Vraag een broekie van 14, 15 jaar eens of ie Paul McCartney kent.... ik denk dat de helft al afvalt... Vraag hem daarna nog een hit te noemen van em en ik gok dat misschien 10 procent van die leeftijdscategorie je iets kan noemen. Andersom is dat niet het geval...vraag iemand van 60, 65 of ie Robbie Williams kent, en het meerendeel zal dat met "Ja" beantwoorden... vraag om een hit te noemen en ik denk dat een hoger percentage dan de eerder genoemde 10 procent uit de bus zal rollen.
Op zich ook wel logisch te verklaren, aangezien de jongeren niet tot nauwelijks in aanraking komen met zijn muziek, omdat het vrijwel allemaal uit het verleden stamt. Recentelijk heeft ie weinig hits weten mee te pakken, dus ook weinig air-time op radiostations etc (tuurlijk, je hoort t regelmatig voorbij komen, maar meer op zenders voor een muzikaal behangetje als Radio 2) terwijl Robbie Williams op zo'n beetje alle zenders wel voorbij komt... logisch dus dat zijn naamsbekendheid op dit moment groter is. Doet niets af aan de kwaliteiten van Paul McCartney, maar op dit moment is zijn naamsbekendheid onder de bevolking minder groot. Als je dezelfde vraag over 5 jaar nog eens voorlegt heb je kans dat Robbie Williams niet eens meer de eerste ronde overleeft en Paul McCartney wederom in de finale staat...
Ik denk dat ik ondertussen wel uit ervaring kan spreken (als ik moet gaan uitleggen hoe ik aan die ervaring kom dan staan er nog 5 pagina's vol, dus dat laat ik maar even voor wat het is) maar het is heel treurig wat betreft muziek-kennis bij de jeugd. Zelfs de wat oudere nummers die bij de meeste mensen als klassiekers te boek staan, is voor hun totaal onbekend. (voor de meerderheid dan...er zijn natuurlijk altijd een aantal die wel intresse hebben) Da's best triest om te constateren, maar helaas de bittere waarheid.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je aan die info komt. Heb je zelf onderzoek gedaan? Of heb je er stukken over gelezen of veronderstel je wat je zegt? (op bepaalde punten heb je misschien wel een punt)
Onderschat in dit verband een evenement als Live8 niet, waar Paul toch een belangrijke pion was en als de jongeren hem al niet kenden, dan nu wel.
Lijkt me sterk dat je 5 pagina's nodig hebt om uit te leggen hoe je aan je ervaringen komt..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:36 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ondertussen wel uit ervaring kan spreken (als ik moet gaan uitleggen hoe ik aan die ervaring kom dan staan er nog 5 pagina's vol, dus dat laat ik maar even voor wat het is) maar het is heel treurig wat betreft muziek-kennis bij de jeugd. Zelfs de wat oudere nummers die bij de meeste mensen als klassiekers te boek staan, is voor hun totaal onbekend. (voor de meerderheid dan...er zijn natuurlijk altijd een aantal die wel intresse hebben) Da's best triest om te constateren, maar helaas de bittere waarheid.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je 5 pagina's nodig hebt om uit te leggen hoe je aan je ervaringen komt..![]()
Een hint dan? Gewoon om je standpunt beter te kunnen begrijpen...quote:Op woensdag 3 augustus 2005 09:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
bij wijze van spreken... t is in ieder geval niet in 1 zin samen te vatten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |