Ik ken iemand die Taco heetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik bedacht me net trouwens dat ik iemand ken die Pex heet![]()
TT even veranderd in '10' aangezien we bij de rest ook gewone cijfers gebruik(t)en.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ook zoiets. In mijn generatie sterft het van de Jeroenen, maar ik heb nog nooit een babietje met de die naam gezien. Raar dat dat toch verschuift.
Ik heb hier 2 meiden namen die heel erg favoriet zijn. Op dit moment zou ik dan ook gaan voor een meisjes-tweeling, ik kan niet kiezen namelijk.
Ik ook...Taco Bell komt nu in 1 keer bij me op (ik weet niet waarom)quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:33 schreef BobRooney het volgende:
Taco is een vrij normale naam, ken er ook zoveel..
Ik vind het niet kunnenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:33 schreef BobRooney het volgende:
Taco is een vrij normale naam, ken er ook zoveel..
Ja, zolang er Nederlandse namen zoals Dick of Cock zijn, moet Taco ook kunnen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind het niet kunnenEen taco is eten, je noemt je kind toch ook geen pizza
Margaritaquote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Doet me denken aan een aapjequote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:27 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind de naam van mijn achterneef Rocco vele malen erger dan Taco... vind het meer een naam voor een huisdier, en dan nog niet eens een hele mooie...
Ik ga voor een neushoornquote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat vind ik idd ook een hondennaam...
En wat denken jullie dan van Rino?
Weet niet meer zeker of je het nou zo spelt, maar zo spreek je het iig wel uit. Ik zie dan een circuspaardje voor me.
Ja, maar Nol...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:30 schreef ChrisJX het volgende:
Ik ga voor een neushoorn
Ik ken een gozer die heet No. Zal wel een afkorting zijn van Arnoldus, maar noem jezelf dan Nol
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar Nol...![]()
Ik ken een jongen die zo heet, jaar of 23 geloof ik. Maar ik zie altijd een beetje sullig tiep voor me als ik die naam hoor...
Eejquote:
Nol is een naam voor oude mannen. Of mannen die via de tv spulletjes verkopenquote:Deze jongen wordt dus echt Nol genoemd. En het is een hele aardige jongen, niks mis mee, maar z'n naam... neh...
Applequote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:52 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd bij 'grote' namen voor een baby; Jacqueline, Henk enz... Lijkt me heel raar om een baby te zien met zo'n volwassen naam. Komt misschien ook omdat ik zelf een ontzettende poppennaam hebquote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
kan me daar nu geen kleuter bij voorstellen...
Ik heb dus zo'n naam... Niks aan te doen en het went wel hoor, alleen staan mensen soms wel 's te kijken als ik opduik met mijn 1.80m en mijn kindernaamquote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:50 schreef miss_dynastie het volgende:
En ik vind het juist zo raar om een volwassene te zien met een, voor mijn gevoel dan, kindernaam. Koosje, Noortje, Catootje (ja, echt weleens ontmoet, een volwassen vrouw met de naam Catootje)
Hoe heet je, als ik vragen magquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:01 schreef Lishe het volgende:
Ik heb dus zo'n naam... Niks aan te doen en het went wel hoor, alleen staan mensen soms wel 's te kijken als ik opduik met mijn 1.80m en mijn kindernaam![]()
ik moet bij taco altijd denken aan een hond met zo'n grote rooie lulquote:Op zaterdag 30 juli 2005 10:31 schreef Tan het volgende:
Ik vind Taco een leuke naam, ik had een collega die zo heette
Wel liefquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:04 schreef Lishe het volgende:
Ehm... mijn nick op z'n hollands. Gewoon Liesje dus.
Lieske danquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:09 schreef Lishe het volgende:
De meeste bekenden noemen mij al zo, maar ik krijg het mezelf niet afgeleerd, dat -je. En Lies klinkt als Truus, of Miep. Vind ik. Dan liever een mierzoet poppennaampje.
Ik zou het ook raar vinden als ik ineens anders zou heten. Hoewel Chris geen probleem is (wordt toch al vaak zo genoemd en noem mezelf op internet zo), zou het toch raar zijn als ik dat ineens overal moest gaan opschrijven. In combi met mijn achternaam vind ik het niet kloppenquote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:42 schreef Lishe het volgende:
Ja er zijn wel leukere verbasteringen van Lies, maar dat vind ik zo raar. Ik ken iemand die ineens besloot haar naam 'aan te passen'. Vind ik best een beetje raar. Dus ik ga gewoon vrolijk door het leven met een kindernaam en zo zal iedereen wel iets hebben.
Hmm... ik kom ook uit Brabant maar een speen is bij mij een tut.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:16 schreef Lishe het volgende:
Dat vind ik als bijnaam alleen grappig. Is ook brabants voor speen. (Je moest ze hier zien kijken, ik als brabantse in Overijssel, toen ik begon over ' Waar is de fiep???".)
Misschien loopt er in Italië wel een kindje rond dat 'ikookvanjou' heetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:27 schreef CarOnline het volgende:
Kind hier in de buurt heet Tiamo
Blijf het vreemd vinden.
Tiamo betekent toch "Ik hou van jou" of verwar ik nou talen?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:29 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Misschien loopt er in Italië wel een kindje rond dat 'ikookvanjou' heet
Ja, dus dat past dan toch leuk???quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:03 schreef rena het volgende:
[..]
Tiamo betekent toch "Ik hou van jou" of verwar ik nou talen?
Het betekent idd 'ik hou van jou', ik gaf het Italiaantje het antwoord als naamquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:03 schreef rena het volgende:
Tiamo betekent toch "Ik hou van jou" of verwar ik nou talen?
Ik vind het wel wat hebben, maar niet bij een oerhollands kind![]()
Helaas wel, mn moeder zat op zwangerschapgym en daar kreeg een vrouw een tweeling; Dennis en Denise. Echte duo's ken ik niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef ChrisJX het volgende:
Zouden er trouwens ook tweelingen/broertjes en zusjes zijn die Saskia en Jeroen, Jip en Janneke, Hielke en Sietse e.d. heten?
Mijn moeder kent een Hans en Grietje(die nu ook wel een jaar of 50 zullen zijn
)
Wij hebben 2 meiden, Bo en Janneke, als er ooit nog een knul zou komen, echt geen Jip. Alhoewel ik Jip wel een hele leuke naam vind. Maar in de combinatie met Janneke echt not done.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 13:18 schreef ChrisJX het volgende:
Zouden er trouwens ook tweelingen/broertjes en zusjes zijn die Saskia en Jeroen, Jip en Janneke, Hielke en Sietse e.d. heten?
Mijn moeder kent een Hans en Grietje(die nu ook wel een jaar of 50 zullen zijn
)
Kleine tip: die baby blijft niet klein hoor....quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:07 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Hoe KAN je nou je baby in je armen hebben en zeggen :aaah onze kleine Gerard![]()
Ik ken een Bonny en Ronnyquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:07 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Helaas wel, mn moeder zat op zwangerschapgym en daar kreeg een vrouw een tweeling; Dennis en Denise. Echte duo's ken ik niet.
Kweenie? Hoe heet haar broertje? Haas?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:12 schreef ChrisJX het volgende:
De meest walgelijke naam op een geboortekaartje was toch wel Queenie.
Die had ze nog nietquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Kweenie? Hoe heet haar broertje? Haas?
Wel apart moet je maar denkenquote:
Met namen als Brandon, Kimeberly en Priscilla heb ik gelijk van die scooter/golf rijdende kaugomkouwende aso's voor ogen. Net zoals ik niet voor kan stellen dat er ook gemene/criminele meisjes zijn met namen als Roos en Iris...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kleine tip: die baby blijft niet klein hoor....
En als volwassen man zou ik blijer zijn met Gerard als naam dan met Brandon, om maar eens wat te noemen
Sophie A. en Anna-Louise B. enzoquote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:19 schreef Fixers het volgende:
Met namen als Brandon, Kimeberly en Priscilla heb ik gelijk van die scooter/golf rijdende kaugomkouwende aso's voor ogen. Net zoals ik niet voor kan stellen dat er ook gemene/criminele meisjes zijn met namen als Roos en Iris...
Echte Annie-fans noemen hun kinderen Pluk, Otje en Floddertjequote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:28 schreef Dakota het volgende:
mijn pleegbroertjes heten bas en adriaanen t zusje heet elsje
en op t kdv waar ik een blauwe maandag heb gewerkt zaten een jip janneke en puk
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:07 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Het betekent idd 'ik hou van jou', ik gaf het Italiaantje het antwoord als naam
Ik ken een Kirsti maar dat is dus met een i ipv y.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:17 schreef ChrisJX het volgende:
Ik dacht altijd origineel te zijn met Kirsty, studeert er ook een Kirsty aan de uni (maar ik heb d'r al jaren niet gezien, dus mss is ze gestopt) en werkt er op mijn werk ook een (andere) Kirsty
Da's de Finse versie, de mijne is Schotsquote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:31 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ken een Kirsti maar dat is dus met een i ipv y.
Een kennisje heeft hun zoontje Zep genoemd. Ik vind het niet echt mooi, maar ben dan ook niet gek van korte namen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef ChrisJX het volgende:
Sepp is gewoon een ouderwetsche Duitstalige naam, zo eentje die opa's hebben. Hetzelfde als Limburgers die Sef heten. Niet hip dus
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ikquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:22 schreef Randa_v het volgende:
Een kennisje heeft hun zoontje Zep genoemd. Ik vind het niet echt mooi, maar ben dan ook niet gek van korte namen.
Die's uit Joop ter Heulquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:26 schreef Randa_v het volgende:
Nog een naam van een pasgeboren kindje, Pien. Krijg er echt de kriebels van. Niks voor mij.
Ik denk niet dat er dan iemand zal roepen dat hij het een afschuwelijke naam vindtquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:30 schreef Randa_v het volgende:
Wij hebben de namen ook al klaar, ben ook wel benieuwd welke reacties we daarop krijgen als de kleine er eenmaal is.
zapperquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ik
In de boodschappen inderdaad. Maar voglens mij is dat Zap?quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ik
Jaaaaaaa, de Tsjakkaquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:12 schreef Dakota het volgende:
zapper
uit de TSJAKKA (allerhande)?
een vriend van me heet Sepp en ik vind t heel mooi
Mooie naam, zijn ook de criteria waaraan een voornaam voor mij 'moet' voldoen trouwens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:06 schreef Its_Muppet het volgende:
Mijn dochter heet Keeva. Dit is Gaelic. Officieele spellingswijze is Caiomhe, maar dat hebben we haar maar niet aan gedaan. Dus ze staat ingeschreven als Keeva.
Mijn criteria voor het kiezen van een naam zijn de volgende:
-Engels-klinkend
-2 lettergrepen
-Ik moet de naam nog nooit eerder gehoord hebben als voornaam
Hoe anders? May-ron, op zijn Engels, zeg maar? Ik dacht ook aan Mieron, maar dat is omdat ik zelf een Miron kenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:34 schreef Igraine het volgende:
Mijn pasgeboren dochtertje heet Myhron, in de afgelopen 2 weken ben ik alleen al weer veel mensen tegengekomen die dit uitspreken als Mie-ron...
Helaas...
Gefeliciteerd en spannend!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Is idd ook mooi. Dat probleem van de uitspraak hadden wij ook. Kééva. Wat wel typisch is, dat alleen de oudere mensen die uitspraak fout maakte.
Als het meezit kan ik a.s. zondag de naam van mijn op het punt staande zich bekend te maken zoon vertellen![]()
ik krijg het anders ook mn strot niet uitquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Is idd ook mooi. Dat probleem van de uitspraak hadden wij ook. Kééva. Wat wel typisch is, dat alleen de oudere mensen die uitspraak fout maakte.
Als het meezit kan ik a.s. zondag de naam van mijn op het punt staande zich bekend te maken zoon vertellen![]()
dan vind je deze combi ook wel mooi, mijn favo kindje op mijn werk heet Bram zijn zusje van 3 weken oud heet Lunaquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 12:24 schreef inkie1010 het volgende:
Ik vind Yuna ook wel mooi, of Juna, en Luna.
Maar ik vind ook gewoon nederlandse namen als Piet, Gert, Willem etc ook leuk (zo heten een paar van mijn huisdieren nu). Merijn vind ik ook een hele mooie naam (voor een jongen).
Zeker!! Hele leuke combi! Al zou ik Bram zelf niet gebruiken omdat zowel mijn oom als opa al zo heten...quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:53 schreef Jelief het volgende:
[..]
dan vind je deze combi ook wel mooi, mijn favo kindje op mijn werk heet Bram zijn zusje van 3 weken oud heet Luna![]()
Ik heb zelf altijd de neiging om namen op z'n engels uit te spreken. Dus andersom gebeurt het ook.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 22:36 schreef bixister het volgende:
igraine, ik ging ook uit van de mieron-uitspraak.![]()
En daarom hebben wij de namen dus al zo goed als vast liggen, ben idd als de dood dat je smaak door hormonen helemaal verandertquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:10 schreef Lishe het volgende:
<knip>maar ik denk dat het aan mijn hormonen lag.<knip>
Jamaar, jamaar dat dacht ik ook.... Nu vond ik het hele namen gebeuren een groot drama. Erg leuk om over na te denken tot het serieus moest. Anders had ik nu een Loortje (OMG) een Juul (die zijn er wel genoeg) of een Kris (Da's nog steeds een kanshebber). En dan nog de smaak van mijn vriend erbij... Mission Impossible vond ik het. Om over de jongensnaam nog maar niet te spreken. Daar was Finn een soort van "Nou, oke dan maar, anders komen we er echt niet uit." Mijn enige andere optie is Melle, maar daar wil vriendje niet aan... Wordt vervolgd over een heule poosquote:Op woensdag 10 augustus 2005 12:34 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En daarom hebben wij de namen dus al zo goed als vast liggen, ben idd als de dood dat je smaak door hormonen helemaal verandert
En bedankt!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 11:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat vind ik idd ook een hondennaam...
En wat denken jullie dan van Rino?
Weet niet meer zeker of je het nou zo spelt, maar zo spreek je het iig wel uit. Ik zie dan een circuspaardje voor me.
Is dat het zoontje van Geert Hoes?quote:Op zaterdag 30 juli 2005 14:27 schreef CarOnline het volgende:
Kind hier in de buurt heet Tiamo
Blijf het vreemd vinden.
die voldoet niet bepaald aan jullie criteria!quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:18 schreef MaLo het volgende:
Criteria die wij aan De Naam stelden:
- Hollands
- geen twijfels mogelijk over hoe de naam te spellen
- ook als volwassene nog leuk
[..]
Wat ik verder een heel leuke naam vind is Flory. Helaas komt die naam al voor binnen mijn familie, anders was dat zeker een optie geweest voor een meisje.
mee eens! (behalve Lientje dan, daar ben ik niet kapot van). Lies of Liesbeth vind ik ook erg leuk.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:50 schreef renzell het volgende:
Lena is inderdaad leuk!
Ik ben helemaal weg van de oudhollandsche ie-namen.
Zo daar zijn; Piet, Lientje, Mieke, Sien etc![]()
![]()
Ook blijf ik Madelief leuk vinden, al is het nog zo duidelijk Guus Kuijer
En tja... Jacob blijft ook erg mooi vind ik.
Ha.. en laat ik nou jacob heten...quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:50 schreef renzell het volgende:
Lena is inderdaad leuk!
Ik ben helemaal weg van de oudhollandsche ie-namen.
Zo daar zijn; Piet, Lientje, Mieke, Sien etc![]()
![]()
Ook blijf ik Madelief leuk vinden, al is het nog zo duidelijk Guus Kuijer
En tja... Jacob blijft ook erg mooi vind ik.
Haley is idd ook erg mooiquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:40 schreef Ladylike het volgende:
wij gaan wrs Ritchie of Haley gebruiken
Dat dacht ik nou ook gelijkquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:27 schreef bixister het volgende:
[..]
die voldoet niet bepaald aan jullie criteria!
Ritchie? Als officiële naam?quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:40 schreef Ladylike het volgende:
Dat doet me dus echt denken aan Ritchie Rich enzo.quote:Op maandag 15 augustus 2005 14:40 schreef Ladylike het volgende:
Ik hoorde laatst de combi: Bram en Saarquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:29 schreef bixister het volgende:
de dochter van een vriendin van mij heet Saar. ook mooi vind ik.
Dan denk ik aan Lou Diamond Philips... De man die zo saai en vervelend was dat zijn vrouw hem verliet voor Melissa Etheridge...quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:09 schreef Ladylike het volgende:
je moet de film La bamba eens kijken.. dan denk je bij Ritchie niet meer aan dat strondvervelende mannnetje
Hmm, zou kunnen. Maar buiten dat, zou ik Ritchie inschrijven als Richard, zodat hij later een naam heeft om op terug te vallen. Maar inderdaad, jij kiestquote:Op maandag 15 augustus 2005 15:09 schreef Ladylike het volgende:
je moet de film La bamba eens kijken.. dan denk je bij Ritchie niet meer aan dat strondvervelende mannnetje
Qua spelling niet, verder welquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:27 schreef bixister het volgende:
[..]
die voldoet niet bepaald aan jullie criteria!
quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef Ladylike het volgende:
mijn vriend vond randall (hij is een amerikaanse namen-gek) ook mooi trouwens,
niets staat nog vast, we hebben nog tijd genoeg
ik weet niet of dat voor het kind zo gelukkig isquote:
Randall is best een leuke naam vind ik. Randy ook wel...quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef Ladylike het volgende:
mijn vriend vond randall (hij is een amerikaanse namen-gek) ook mooi trouwens,
niets staat nog vast, we hebben nog tijd genoeg
Ik zie bij de naam Mathilde echt zo'n ouwe, grijze gemene tante voor me...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:16 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Wat vinden jullie d an van de naam Mathilde voor een meisje?
Dat is een erg mooie naamquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:21 schreef mallemeid het volgende:
Ik vind Mathilde echt zo'n lieve naam ofzo.
Ja, dat hebben er meer. dat vind ik erg jammer. Of ze vinden hem erg stoffig, OF ze zijn er weg van ( ikzelf vind de naam erg klassy, en ben er weg van, mijn man trouwens ook.)quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:26 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik zie bij de naam Mathilde echt zo'n ouwe, grijze gemene tante voor me...
Ik weet niet waarom trouwens, ik ken niemand die zo heet ofzo....
Ow dat vind ik echt vreselijk..quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:16 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Wat vinden jullie d an van de naam Mathilde voor een meisje?
Wahahaha, kennen wij elkaar ofzo?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:47 schreef Troel het volgende:
ik vind bij Mathilde Eline ook wel weer erg mooi staan.
Kick? apart! Maar bedenk wel dat het in het engels "schop(pen)" betekent...quote:
Klinkt heel mooi!quote:
Kick was toch een goede voetballer?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:28 schreef daniman het volgende:
[..]
Kick? apart! Maar bedenk wel dat het in het engels "schop(pen)" betekent...
[..]
Klinkt heel mooi!
Ik vind het niet zo belangrijk of de omgeving mijn gekozen naam wel of niet leuk vindt. Ik heb de naam ook niet verteld voor m'n dochter geboren was. Nou ja, aan 1 vriendin van me had ik hem wel verteld en die vond hem wel heel erg leuk... Ik kom zoveel namen tegen die ik niet leuk vind, geeft toch niks en is logisch ook. Als we allemaal dezelfde smaak hadden zou iedereen z'n dochter wel Sanne ofzo heten.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 08:51 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
...en alhowel eigenlijk veel te kakkineus, zijn er d'r weg van, ja dat heb je soms. Jammer alleen dat weinigen die mening met ons delenis toch leuk als je omgeving je gekozen naam ook mooi vindt, toch? Niet doorslaggevend, maar wel leuk.
...
Trouwens, o.h.a vind ik jongensnamen voor meisjes niet zo. Vooral omdat er dan sprake van verwarring kan zijn, dat lijkt me dan gewoon lastig voor het kindje zelf. Renee Kris, en Robin bijv. zijn redelijk unisex, maar Pim, is gewoon echt een jongensnaam, persoonlijk vind ik dat best raar voor en meisje, of ben ik de enige?
Grappig, ik had die naam echt nog nooit eerder gehoordquote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Kick was toch een goede voetballer?
Ik heb zelfs een kick in de klas gehad en ken er meerdere.
Kick Smitquote:Op woensdag 17 augustus 2005 09:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Kick was toch een goede voetballer?
Ik heb zelfs een kick in de klas gehad en ken er meerdere.
Alle drie of een van de drie (of twee van de drie) wat bij jou een IEKS oproept?quote:
Tom/Thomas vind ik een mooie jongensnaam, Adri ook wel ...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:46 schreef Saffier het volgende:
Daniman heb je ook al jongensnamen die je mooi vind, of krijg je 'gewoon' alleen meisjes?
alledrie, sorry.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:55 schreef daniman het volgende:
Alle drie of een van de drie (of twee van de drie) wat bij jou een IEKS oproept?
Chantal vind ik ook vreselijk....quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/734128/5/50#29736852]woensdag 17 augustus 2005 ...
Op mijnlijst staat bijv. Rik en Chantal (sorry voor de mensen hier die zo heten) .
Saskia vind ik wel leuk, doet me trouwens denken aan de vrouw waarvan ik zwemles heb gehad, was een leuk mevrouwtje
quote:Op woensdag 17 augustus 2005 23:09 schreef Ireth het volgende:
Mijn opa heette trouwens Leendert, en die naam wil ik bij een eventuele zoon nog gaan gebruiken, of voluit als 2e naam, of een verbastering als roepnaam.. maar hoe? Leo(neef) en Leon(broer) vallen bij voorbaat al af....
Niks tegen Joop ter Heul hequote:Op woensdag 17 augustus 2005 20:11 schreef Vivi het volgende:
Joop Terheul..beuh.
Je zus heet Vivian? Dan wordt de doopnaam dus ook Vivianquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:16 schreef Ladylike het volgende:
mijn zus wordt meter van mn kindje, daar wil ik een doopnaam van afleiden, maar ik heb geen idee hoe je Vivian in een leuke doopnaam moet verwerken![]()
Mijn opa heet laurentius, roepnaam laurens. Als wij de naam hadden willen nemen hadden we er Rens van gemaakt. Is trouwens zowel een jongens als meisjesnaam.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:24 schreef Ladylike het volgende:
moeilijk he?
van de naam van mn vriend zn broer hebben we wel al doopnamen verzonnen (laurence) laurentine en laurenzo
Zou ik ook doen.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Je zus heet Vivian? Dan wordt de doopnaam dus ook Vivian
Is ook de meest gangbare optie. Je kind naar iemand vernoemen met een naam die niet de zijne/hare is, is nogal vreemd.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:15 schreef Randa_v het volgende:
Zou ik ook doen.
Wat dat betreft ben ik blij dat we geen officiële doopnamen gaan aanhouden.Is toch lastiger.
C'est moiquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:28 schreef Ladylike het volgende:
nee doopnamen van mijn zus zijn maria (naar oma) en gustaf (opa)
vivienne
Sascha..Mischa...vind ik best leukquote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:31 schreef inkie1010 het volgende:
Ik ben niet zo van de algemeenbekende jongensnamen voor meisjes en andersom, alhoewel mijn eigen naam in Noorwegen ook een jongensnaam is: Inge hmmm...
Willemine, Wilhelmina, Wimpiequote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:40 schreef E.T. het volgende:
sja, mochten wij ooit nog een tweede krijgen dan wil ik graag m'n schoonouders vernoemen in de tweede naam (saskia heeft d'r tweede naam naar mijn vader). Voor een meisje is het niet zo moeilijk kan alleen maar niks verzinnen met Wim
Ik ken mensen die Willemijn als roepnaam hebben, zelfs dat kanquote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:20 schreef Spindizzy het volgende:
Willemijn? Voor een tweede naam kan dat best.
Saskia en Willemijn klinkt niet echt neequote:Op donderdag 18 augustus 2005 21:22 schreef Spindizzy het volgende:
Tis misschien een "rare" combinatie met zus Saskia
of wat dacht je van (de film van) Ome Willemquote:Op donderdag 18 augustus 2005 22:06 schreef E.T. het volgende:
Ik vind Willem dus niet zo leuk (moet dan de hele tijd aan Willempie denken van Andre van Duin)
Wilde de mijne ook niet terwijl ik Taco voordat ik hem leerde kennen al heel leuk vondquote:Op donderdag 18 augustus 2005 23:33 schreef Ireth het volgende:
Maar hublief wil niet vernoemen qua roepnaam...![]()
Penny kan ookquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:35 schreef bixister het volgende:
Mark & Frank zijn wat minder gewaagd.
Goed, 6 dagen over tijd, maar toch gekomen:quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Nee, nog niets samen... Ik schrijf wel steeds namen op die ik leuk/mooi vind, maar er is nog niets waar we samen van vinden dat het wat is. Er is 1 meisjesnaam die wel een kansje maakt, maar dat is ook zo weinig. Voor een jongen scoorde Thom/Thomas erg hoog, maar een vriendin van ons is vorig jaar haar tweeling verloren en een van de kindjes heette Tommie....Die naam is daardoor geen kanshebber meer voor ons.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 22:52 schreef Igraine het volgende:
Hebben jullie al wel wat namen in gedachten Saffier?
Ik ken een Keesje, is een ouderwetsche, maar wel normale naam. Net als Dirkje bijv.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:43 schreef snoopy het volgende:
Las ik net in de krant: Keesje voor een meisje![]()
sorry daarvoor, dan heb ik je berichtje waar ik op gereageerd heb verkeerd geinterpreteerd. Het "of krijg jij later alleen maar meisjes" bedoelde jij vriendelijker dan ik dacht dat je bedoelde.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:45 schreef Saffier het volgende:
[..]
Nee, nog niets samen... Ik schrijf wel steeds namen op die ik leuk/mooi vind, maar er is nog niets waar we samen van vinden dat het wat is. Er is 1 meisjesnaam die wel een kansje maakt, maar dat is ook zo weinig. Voor een jongen scoorde Thom/Thomas erg hoog, maar een vriendin van ons is vorig jaar haar tweeling verloren en een van de kindjes heette Tommie....Die naam is daardoor geen kanshebber meer voor ons.
Verder zitten we met een paar 'eisen' voor de namen, er zijn een aantal letters waarmee we persé niet willen beginnen en ipv dat dat het makkelijker maakt, lijkt dat het alleen maar moeilijker te maken.
Kortom, één meisjesnaam voor een kleine kans en geen jongensnamen... pffff
Weet er iemand misschien nog onbekende namensites?
@ Daniman, ik had niet door dat het enkel over meisjesnamen ging, maar moet je dan meteen zo heftig reageren? Dat snap ik niet hoor en is volgens mij ook nergens voor nodig. Ik was gewoon oprecht benieuwd of je alleen over meisjesnamen had nagedacht.
Uhm... Wilyan?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 20:40 schreef E.T. het volgende:
sja, mochten wij ooit nog een tweede krijgen dan wil ik graag m'n schoonouders vernoemen in de tweede naam (saskia heeft d'r tweede naam naar mijn vader). Voor een meisje is het niet zo moeilijk kan alleen maar niks verzinnen met Wim
Guillaume, Guillem, Guillermo, Wilhelm, Williamquote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:13 schreef Jonnetje het volgende:
Uhm... Wilyan?![]()
Maaruh...Wim Willem Wilmar/Wilmer Wiljan/Wilyan Wilco/Wilko
Meer met een IE-klankWieger Wibe/Wiebe/Wybe WibrenWiebren/Wybren Wibo Wico Wietse/Wietze
Uhm, anders nogWijnand
ofzo?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:53 schreef La_Guiri het volgende:
Mijn nicht is net bevallen van een dochter met de naam: Mex Imber![]()
Was de 'a' stukquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 19:53 schreef La_Guiri het volgende:
Mijn nicht is net bevallen van een dochter met de naam: Mex Imber![]()
quote:
lijkt mij de normale uitspraak voor die naam hoor.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:52 schreef Ticootje het volgende:
mijn nichtje heet genevieve...ofzo je spreekt het uit als ju-nu-vje-vuh.....hmmmz apart he??
Hehe, de hond van haar schoonmoeder heet Amber dus dat kon niet meer... Ja, tis wat.quote:
Ze draagt gesponsorde kleertjes en slaapt in een gesponsord wiegje in een gesponsorde babykamer begrijp ik?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:50 schreef La_Guiri het volgende:
Alleen moet ik zeggen dat nu ik haar gezien heb de naam Mex inderdaad al went.
Blijkt het de dochter van Yvon Jaspers te zijnquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:43 schreef snoopy het volgende:
Las ik net in de krant: Keesje voor een meisje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |