Een kennisje heeft hun zoontje Zep genoemd. Ik vind het niet echt mooi, maar ben dan ook niet gek van korte namen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef ChrisJX het volgende:
Sepp is gewoon een ouderwetsche Duitstalige naam, zo eentje die opa's hebben. Hetzelfde als Limburgers die Sef heten. Niet hip dus
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ikquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:22 schreef Randa_v het volgende:
Een kennisje heeft hun zoontje Zep genoemd. Ik vind het niet echt mooi, maar ben dan ook niet gek van korte namen.
Die's uit Joop ter Heulquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:26 schreef Randa_v het volgende:
Nog een naam van een pasgeboren kindje, Pien. Krijg er echt de kriebels van. Niks voor mij.
Ik denk niet dat er dan iemand zal roepen dat hij het een afschuwelijke naam vindtquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:30 schreef Randa_v het volgende:
Wij hebben de namen ook al klaar, ben ook wel benieuwd welke reacties we daarop krijgen als de kleine er eenmaal is.
zapperquote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ik
In de boodschappen inderdaad. Maar voglens mij is dat Zap?quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:24 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij de Groenwoudt (supermarktketen, heette eerst Profimarkt en nu weer anders geloof ik) zat bij de Allerhande-variant ook een kindertijdschriftje. De hoofdpersoon heette Zep, dacht ik
Jaaaaaaa, de Tsjakkaquote:Op maandag 1 augustus 2005 21:12 schreef Dakota het volgende:
zapper
uit de TSJAKKA (allerhande)?
een vriend van me heet Sepp en ik vind t heel mooi
Mooie naam, zijn ook de criteria waaraan een voornaam voor mij 'moet' voldoen trouwens.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:06 schreef Its_Muppet het volgende:
Mijn dochter heet Keeva. Dit is Gaelic. Officieele spellingswijze is Caiomhe, maar dat hebben we haar maar niet aan gedaan. Dus ze staat ingeschreven als Keeva.
Mijn criteria voor het kiezen van een naam zijn de volgende:
-Engels-klinkend
-2 lettergrepen
-Ik moet de naam nog nooit eerder gehoord hebben als voornaam
Hoe anders? May-ron, op zijn Engels, zeg maar? Ik dacht ook aan Mieron, maar dat is omdat ik zelf een Miron kenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:34 schreef Igraine het volgende:
Mijn pasgeboren dochtertje heet Myhron, in de afgelopen 2 weken ben ik alleen al weer veel mensen tegengekomen die dit uitspreken als Mie-ron...
Helaas...
Gefeliciteerd en spannend!quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Is idd ook mooi. Dat probleem van de uitspraak hadden wij ook. Kééva. Wat wel typisch is, dat alleen de oudere mensen die uitspraak fout maakte.
Als het meezit kan ik a.s. zondag de naam van mijn op het punt staande zich bekend te maken zoon vertellen![]()
ik krijg het anders ook mn strot niet uitquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:43 schreef Its_Muppet het volgende:
Is idd ook mooi. Dat probleem van de uitspraak hadden wij ook. Kééva. Wat wel typisch is, dat alleen de oudere mensen die uitspraak fout maakte.
Als het meezit kan ik a.s. zondag de naam van mijn op het punt staande zich bekend te maken zoon vertellen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |