Nee, dat is het dus niet eens, er valt niet mee te rijmen, helemaal niks. Niets raarders dan any other name volgens mij.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:57 schreef ChrisJX het volgende:
Ik denk dat de naam Wisse is. Leuk, maar het rijmt op pissen
Gaan jullie nog steeds voor een Lord of the Rings naamquote:Op maandag 13 juni 2005 23:21 schreef Ingrid19 het volgende:
We zijn uit de namen! En nee, we gaan het niet vermelden hier. Aangezien er mensen meelezen., hebben we vernomen op een niet altijd leuke manier.
Doe nou maar gewoon, het is een leuke naam!quote:Op maandag 13 juni 2005 23:44 schreef basset het volgende:
Wij hebben nog twijfels als het een jongetje was.....Bij Noa waren we nog niet uit de jongensnaam, dus dat het een meisje was kwam wel goed uit![]()
Zou ik sowieso niet per se doen hoor, meelezers of nietquote:Op maandag 13 juni 2005 23:21 schreef Ingrid19 het volgende:
We zijn uit de namen! En nee, we gaan het niet vermelden hier. Aangezien er mensen meelezen., hebben we vernomen op een niet altijd leuke manier.
Mail me over welke naam je het nou hebt want het is een aantal keer veranderd de laatste wekenquote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Doe nou maar gewoon, het is een leuke naam!
Je hebt mail!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:26 schreef basset het volgende:
Mail me over welke naam je het nou hebt want het is een aantal keer veranderd de laatste weken
quote:Op maandag 13 juni 2005 23:51 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Gaan jullie nog steeds voor een Lord of the Rings naam![]()
Gewoon zoals het hoort, dat gekunsel met letters...quote:Op woensdag 15 juni 2005 08:49 schreef basset het volgende:
We zijn het eens over de jongensnaam![]()
Alleen nu nog de discussie hoe we het gaan scrijven![]()
![]()
ZO! Jij heb het ook niet druk op je werkquote:Op woensdag 15 juni 2005 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, dan is het die geworden met die ene letter die verderop in het alfabet staat dan die andere letter...
Kan je me nog volgen?
Maar het wordt toch een meid!
Tja, als 50% het zo schrijft en 50% zus dan word het wel lastigquote:Op woensdag 15 juni 2005 08:57 schreef Principessa het volgende:
[..]
Gewoon zoals het hoort, dat gekunsel met letters...![]()
Eerste uurtje is altijd voor Fok!quote:Op woensdag 15 juni 2005 09:00 schreef basset het volgende:
ZO! Jij heb het ook niet druk op je werk
(Ik wel, Jobnews, vacaturebank, collega's dwarszitten)
O ja! Antwoord: Nee ik kan je niet volgenquote:Op woensdag 15 juni 2005 09:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eerste uurtje is altijd voor Fok!Succes met de search! Enneh... vooral geen antwoord geven!
Ik begrijp dat het of 1 meisje wordt. Of 3 jongetjesquote:Op woensdag 15 juni 2005 12:02 schreef MeNicole het volgende:
Hier zijn we er ook zo'n beetje wel uit. We hebben 3 jongens namen die we mooi vinden en 1 meisjes naam. Maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
We hopen gewoon op een jongentje
quote:Op woensdag 15 juni 2005 13:06 schreef basset het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het of 1 meisje wordt. Of 3 jongetjes
Nu ben ikke nieuwsgierigquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:21 schreef Neva het volgende:
wij hebben zowel al een jongens naam en een meisjes naamnu nog 6 maandjes geduld hebben
![]()
In Maastricht zit geloof ik ook een winkel met die naam... Of iig iets wat erop lijktquote:Op woensdag 15 juni 2005 17:27 schreef TearSong het volgende:
Tijl vind ik zelf erg leuk, er zat vroeger een kinderwinkel in utrecht met de naam Sterre en Tijl. Hij bestaat nog steeds, alleen niet in utrecht, maar dat terzijdeHet is een lekkere korte naam
![]()
Doe jij is ff een hint dan?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:40 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoelang je dat gaat volhouden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb het ff nagezocht en in Maastricht zittie idd ook. In een straatje buiten de grote winkelstraat. Ziet er wat exclusief en yupperig uit.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:14 schreef snoopy het volgende:
Sterre en Tijl is iig een peperdure kinderwinkel in Amsterdam.
Heb je helemaal gelijk in hoor, maar als je geen negatieve meningen wilt horen over een naam, moet je het natuurlijk ook niet vrágen op een forumquote:Op woensdag 15 juni 2005 19:27 schreef minoes_ het volgende:
Moeilijk hé?die namen....maarre...neem gewoon de naam die jullie leuk vinden hoor er blijven altijd mensen die het niks vinden,dat hou je toch.
Groetjes,Minoes![]()
Tijl is op zich ook wel een leuke naam (ieder geval origineel), maar ik moet eigenlijk meteen denken aan een grote zinken bak, waar ik vroeger in gewassen werdquote:Op maandag 20 juni 2005 09:55 schreef Saev het volgende:
bedankt voor de reacties, ook de negatieve!! Ik probeer namelijk een leuke naam te bedenken met mijn vriendin, maar soms zie je dingen over het hoofd. Tijl spreekt inderdaad lastig uit, daar was ik ook al achter. Maar goed we hebben nog een dikke 4 maand om een naam te bedenken, dus we komen vast nog leuke namen tegen(en Tijl vind ik nog steeds leuk, met als minpuntje de uitspraak)
staat goed bij een lange dunne slungelige manquote:Op maandag 20 juni 2005 12:41 schreef Principessa het volgende:
Ik ken een 40jarige Beer (man), ik vind het heel stoer![]()
Ik noem mijn kat zo, mag dat ook?quote:
Van mij welquote:Op maandag 20 juni 2005 14:16 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ik noem mijn kat zo, mag dat ook?![]()
Als koosnaampje dan he...Maar zij lijkt dan ook echt op een beertje (Britse Korthaar)
Met een bril en puisten...quote:Op maandag 20 juni 2005 13:24 schreef moussy het volgende:
[..]
staat goed bij een lange dunne slungelige man
Nou laat maar horen zou ik zeggenquote:Op donderdag 30 juni 2005 14:49 schreef PAA-053 het volgende:
Is het nou de bedoeling dat je hier namen post die je mooi vindt? Want dan heb ik er nog wel een paar liggen
Ok, daar komen ze danquote:Op donderdag 30 juni 2005 16:36 schreef Saev het volgende:
[..]
Nou laat maar horen zou ik zeggen
We zijn btw ook een leuke meisjesnaam tegen gekomen: Mirte
Persoonlijk vind ik het allemaal niks, behalve Lester, die gaat nog wel...quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:27 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Ok, daar komen ze dan:
Jongensnamen:
Lucas
Daan
Lars
Max
Sem
Sam
Sven
Jasper
Julian
Fabian!
Julien
Marnix
Alex
Lester
Bruce
Luc
Christian
Meisjesnamen:
Julia
Fleur
Femke
Maud
Anna
Jaja, ik weet het, de meisjesnamen zijn zwaar ondervertegenwoordigd, ik weet ook niet precies hoe dat komt. Ik vind jongensnamen gewoon mooier, denk ik![]()
Wat vinden jullie ervan?
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:23 schreef Igraine het volgende:
Persoonlijk vind ik het allemaal niks, behalve Lester, die gaat nog wel...
Oe, toch nog iemand die mijn smaak kan waarderenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Het merendeel van de namen is mooi tot zeer mooi, maar Lester vind ik walgelijk
Doet me iets te veel denken aan Uncle Fester uit the Adams Family.
Daar deed het me ook wel iets aan denken, maar toch vond ik 't wel aardig...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:55 schreef ChrisJX het volgende:
[..]Het merendeel van de namen is mooi tot zeer mooi, maar Lester vind ik walgelijk
Doet me iets te veel denken aan Uncle Fester uit the Adams Family.
Vertel, welke naam heeft ze haar kind gegeven?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:41 schreef Spindizzy het volgende:
Lester Child Molester
Mijn schoonzus is ook weer zwangerIk weet zeker dat ze ook deze keer qua naam weer niet teleur zal stellen
quote:
Mabelquote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:22 schreef Jentin het volgende:
Een vage kennis van me heeft overigens een dochter gekregen: Mabel
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 13:58 schreef PAA-053 het volgende:
Oe, toch nog iemand die mijn smaak kan waarderen
Wat een opluchting![]()
![]()
Helsinkiquote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:51 schreef Igraine het volgende:
Maar ook heeeeele andere namen. Zo zag ik een kaartje hangen van iemand die z'n dochter Helsinki had genoemd. Valt zeker onder de categorie 'vernoemd naar plaats waar het verwekt is'.
Zouden wij ook kunnen doen natuurlijk maar 'Glastonbury' bekt niet zo lekker
zo heet een achternichtje van mij ookquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:17 schreef Rewimo het volgende:
Buurjongetje verderop heet Dorus. Eerst dacht ik ookmaar nu vind ik het eigenlijk wel leuk
Volgens mij heet de zus van Tatum Dagelet (die van Brutale Meiden en de vriendin (of alweer de ex?) van Ruud de Wild), maar dan als Dokus gespeld.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:21 schreef snoopy het volgende:
Op de creche zit er een en die heet Docus![]()
![]()
Dat vind ik dus echt vreselijk![]()
Het was gekker geweest als Gijsje een jongetje was geweestquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:41 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, ook nog op de creche vandaag: Gijsje en Gijsje is een meisje![]()
En anders ik welquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:21 schreef snoopy het volgende:
Op de creche zit er een en die heet Docus![]()
![]()
Dat vind ik dus echt vreselijk![]()
De oma van mijn man heette Gijsjequote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:41 schreef snoopy het volgende:
Oh ja, ook nog op de creche vandaag: Gijsje en Gijsje is een meisje![]()
Het doet me aan Berbel denken. Je weet wel van Heidi en de bandjes die je op vakantie mocht luisteren...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 17:07 schreef Igraine het volgende:
[..]
Mabel![]()
mijn nichtje heet zo, overigens zo genoemd voordat mw Wisse Smit ter sprake kwam
Ik vind Luuke helemaal geen jongensnaamquote:Op zaterdag 2 juli 2005 06:58 schreef Lishe het volgende:
Wij hebben ons kind ook wat aangedaan door haar een verkapte jongensnaam te geven.Wij vinden haar naam geweldig, en stoer ook. Maar behalve dat we er soms nadrukkelijk bij moeten zeggen dat het een meisje is, valt het tot nu toe mee met de reacties. (Behalve een keer bij de apotheek;"In de computer staat dat Luuke een meisje is, zal ik dat even veranderen?", "Mwoah, nee, doe maar niet.")
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 06:58 schreef Lishe het volgende:
een verkapte jongensnaam
Hoezoquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Onze zoon/dochter krijgt trouwens 2 namen, maar we zijn niet gelovig. Daar krijgen we geheid commentaar op.
Ach ja, laat ik het zo zeggen, vreemde familie. Idd we maken zelf wel uit hoeveel namen ons kindje krijgt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
HoezoSinds wanneer moet je per se gedoopt zijn om meerdere namen te kunnen krijgen? Al geef je je kind 364 namen, moet jij toch weten?
Mijn achterneef heet ook zo. Eerst vond ik het niets, maar inmiddels (vele jaren laterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:17 schreef Rewimo het volgende:
Buurjongetje verderop heet Dorus. Eerst dacht ik ookmaar nu vind ik het eigenlijk wel leuk
Apart vind ik ze wel, maar niet mooiquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En wat dachten jullie van Eisje de (overleden) moeder van Djeez en Witte (zijn opa)?
Vind ik wel aparte namen.
Het zijn beide Friese namen, dat zegt wel genoeg. Enne, Witte is een heel gewone naam. Nooit gehoord van Witte de Wit ? Was net als Michiel de Ruiter een zeeheld. Ohja, Ingrids opa heette Ignaz, dat vind ik en aparte naam. Klinkt Hongaars. Ohja, mijn vader heet Mense, dat is een Groninger naam.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En wat dachten jullie van Eisje de (overleden) moeder van Djeez en Witte (zijn opa)?
Vind ik wel aparte namen.
Nope, nooit van gehoord. Ignaz en Mense vind ik ook apart. Zo zou ik mijn kind niet noemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het zijn beide Friese namen, dat zegt wel genoeg. Enne, Witte is een heel gewone naam. Nooit gehoord van Witte de Wit ? Was net als Michiel de Ruiter een zeeheld. Ohja, Ingrids opa heette Ignaz, dat vind ik en aparte naam. Klinkt Hongaars. Ohja, mijn vader heet Mense, dat is een Groninger naam.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:56 schreef Principessa het volgende:
uh...? Moeten jullie dit niet gewoon lekker met z'n tweeën op de bank bespreken?
uh...? Moeten jullie dit niet gewoon lekker met z'n tweeën op de bank bespreken?
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar wij zijn er al uit.
Dat is imo gewoon zeggen, "k vind Eisje een stomme naam daarom heb ik mijn kind niet zo genoemd, maar ik doe net alsof ik er over nagedacht heb"....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:52 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Nope, nooit van gehoord. Ignaz en Mense vind ik ook apart. Zo zou ik mijn kind niet noemen.
Trouwens nog over vernoemen. De zus van Djeez heeft een dochtertje en haar 2e naam is Esmee. Vernoemd naar Eisje. Dus de "e" aan het begin en eind is hetzelfde. Vind ik zelf ver gezocht.
Eise is een jongensnaam...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:09 schreef Principessa het volgende:
Als je er nu Eise van maakt? Vind ik meer een op zich zelf staande naam.
Ja joh, nog maximaal 6 weken wachtenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:55 schreef TearSong het volgende:
Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar je namen Igraine! Nou ja, we horen het vanzelf wel
Voor mij welquote:
En de j danquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Elise is ook wel leuk.... heb je toch alle letters.
Blijkbaar kun je niet lezen.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:15 schreef Principessa het volgende:
Nee de naam van je kind is niet echt belangrijk...
Dat vind ik wel mooi, sprookjesachtig.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
phoebe
Net zoals de naam merel, maar omdat dat al langer bestaat ben je eraan gewend denk ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:14 schreef PAA-053 het volgende:
Persoonlijk vind ik Vlinder niks. Het is best een leuke naam, roept een leuke associatie op, klinkt vrolijk en levendig. Maar toch is het een naam van een dier, en kan ik me toch echt niet voorstellen dat iemand met een naam als Vlinder groot wordt.
Klavertje?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Vlinder is me te hippieNet als Bloem en Klavertje, om wat te noemen.
Phoebe heeft een mooie klank, maar ik ben principeel tegen namen die je in het engels moet uitspreken voor Nederlandse kindjes
quote:
j/m ??quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:36 schreef snoopy het volgende:
Ik zag in de krant de naam: Flinder. Nog lastiger lijkt mij![]()
Omg, ik zie het al helemaal voor me 'Sjonnie, weeje hoe die dogter van Antoanie Koamerling heejt? Flinder! Vijje da nie wat?'quote:
Volgens mij is dat een scandinavische naam....quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:46 schreef minoes_ het volgende:
Ik zag vorige week deze in de krant.......Tage.......![]()
Het is een jongen,tjee,das toch geen naam?En hoe spreek je m dan uit,denk ik meteen.Taage,of teedge......![]()
Groetjes,Minoes![]()
Wat vindt jij van Duitse namen voor NL kinderen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Vlinder is me te hippieNet als Bloem en Klavertje, om wat te noemen.
Phoebe heeft een mooie klank, maar ik ben principeel tegen namen die je in het engels moet uitspreken voor Nederlandse kindjes
Dat ligt eraan hoe Duits. Een Duitse uitspraak vind ik erg mooi, maar om een naam als Alexander nou zwaar Duits (Allekzanderrr) uit te spreken is ook weer zoietsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:47 schreef Vava het volgende:
Wat vindt jij van Duitse namen voor NL kinderen?
Nee hoor, Fiebiequote:Op woensdag 6 juli 2005 08:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De volgende stap is Gautfis of zo
Dat is subjectief natuurlijk, ik vind engelse namen helemaal niet raar om uit te spreken. Duits kan in mijn ogen veel 'raarder'zijn. Namen zoals Sibylle ofzo vind ik niet echt een 'natuurlijke' uitspraak hebben. In het Frans geldt dat bv voor een naam als Genevieve.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:08 schreef ChrisJX het volgende:
Engelse namen moet je vaak zo raar uitspreken. Phoebe bijv. Of Fauve. En ik zie soms de meest vreemde combinaties tegenkomen, die ik wel wíl uitspreken, maar waarbij ik niets kan verzinnen...Al geldt dat niet alleen voor engelse namen, ook voor vagige fantasiedingetjes. Het geldt in zekere mate ook voor het Frans, maar Frans is historisch gezien veel meer ingeburgerd in het Nederlands, dus dat is niet raar.
En daarbij heb ik het gevoel dat engels ontzettend hip is (en pauperig als het om Kelly en Kimberly gaat), daar hou ik niet zo van. Net zoals ik nu mijn kind echt geen Sem zou noemen.
Sem is een bijbelse naam. Een van de zonen van Noach (Sem, Cham en Jafeth).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:50 schreef Igraine het volgende:
Ik zou mijn kind ook geen Sem noemen, maar ik hou dan ook niet van phoenetisch gespelde namen, of korte nederlandse namen...
![]()
Sem (en niet Sam) was één van de zonen van Noachquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:50 schreef Igraine het volgende:
Ik zou mijn kind ook geen Sem noemen, maar ik hou dan ook niet van phoenetisch gespelde namen, of korte nederlandse namen...
![]()
Ik ben die namen eik ook nog helemaal nooit tegengekomen... In het engels werd Cham trouwens als Ham geschreven, dat kan ook een reden zijn waarom je het ook nooit tegenkomt in Amerikaanse series ofzoquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:45 schreef Rewimo het volgende:
Sem vind ik in elk geval een stuk leuker dan Cham of Jafeth
Ik vind idd die hele Duitse namen niet mooi, zoals Helmut maar de namen die ook in het NL wel regelmatig voorkomen zijn wel leuk.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:08 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe Duits. Een Duitse uitspraak vind ik erg mooi, maar om een naam als Alexander nou zwaar Duits (Allekzanderrr) uit te spreken is ook weer zoietsDan kun je het net zo goed bij het Nederlands houden. Wat overigens ook geldt voor namen als Michael en Daniel. Kan prima op z'n Nederlands, dat hoeft niet op z'n engels.
Het voordeel van Duitse namen is dat je die vaak normaal kunt uitspreken. Jochen bijv. is qua uitspraak niet onnederlands. Engelse namen moet je vaak zo raar uitspreken. Phoebe bijv. Of Fauve. En ik zie soms de meest vreemde combinaties tegenkomen, die ik wel wíl uitspreken, maar waarbij ik niets kan verzinnen...Al geldt dat niet alleen voor engelse namen, ook voor vagige fantasiedingetjes. Het geldt in zekere mate ook voor het Frans, maar Frans is historisch gezien veel meer ingeburgerd in het Nederlands, dus dat is niet raar.
En daarbij heb ik het gevoel dat engels ontzettend hip is (en pauperig als het om Kelly en Kimberly gaat), daar hou ik niet zo van. Net zoals ik nu mijn kind echt geen Sem zou noemen.
Ik vind Jafeth wel leuk eigenlijk maar misschien omdat ik wel aan die Israelische namen gewend ben (paar maanden in Israel geweest, dan hoor je die klanken zoveel)quote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:45 schreef Rewimo het volgende:
Sem vind ik in elk geval een stuk leuker dan Cham of Jafeth
Lucas en Tristan zijn modenamen, dus weinig origineel. De rest hoor je niet zoveel.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:51 schreef moddereter het volgende:
Hoi, na een tijd niet meer op fok te zijn geweest, toch weer terug, meteen met een vraag.
Als aanstaande papa zit ik nog te twijfelen over enkele namen, mijn vrouw weet het eigenlijk al.
Graag een reactie op de volgende namen:
Lucas
Tristan
Nicole
Breanna
Aylish
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:56 schreef Djeez het volgende:
[..]
Lucas en Tristan zijn modenamen, dus weinig origineel. De rest hoor je niet zoveel.
Voor een jongen vind ik Tristan leuk, en niet omdat het nu een modenaam is, ik vind de naam al een jaar of 10 erg leukquote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:51 schreef moddereter het volgende:
Hoi, na een tijd niet meer op fok te zijn geweest, toch weer terug, meteen met een vraag.
Als aanstaande papa zit ik nog te twijfelen over enkele namen, mijn vrouw weet het eigenlijk al.
Graag een reactie op de volgende namen:
Lucas
Tristan
Nicole
Breanna
Aylish
Dat modenaam valt volgens mij ook wel mee, ik noemde het in mijn vorige post een modenaam omdat dat eerder gezegd werd.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:00 schreef moddereter het volgende:
Tristan ook een mode naam, ik kende hem nog niet....
[..]
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:00 schreef Vava het volgende:
[..]
Voor een jongen vind ik Tristan leuk, en niet omdat het nu een modenaam is, ik vind de naam al een jaar of 10 erg leuk
En voor een meisje zou ik voor Nicole kiezen, geen geweldige naam maar van de 3 wel de leukste. De rest vind ik te gezocht.
Ehh, even denken...Connor, Ewen, Kianquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:03 schreef moddereter het volgende:
Ooooee jullie maken het me moeilijk en makkelijk.
Mijn vrouw zoekt juist een iers / keltische naam en ik vind Nicole wel erg leuk, maar voor een jongens naam weet ik het nog niet.
Iemand nog suggesties voor een ierse en of keltische naam?
[..]
Isolde voor een meisjequote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:03 schreef moddereter het volgende:
Ooooee jullie maken het me moeilijk en makkelijk.
Mijn vrouw zoekt juist een iers / keltische naam en ik vind Nicole wel erg leuk, maar voor een jongens naam weet ik het nog niet.
Iemand nog suggesties voor een ierse en of keltische naam?
[..]
Lucas en Tristan vind ik beide erg mooiquote:
Waarbij ik even wil opmerken dat je Niamh ong. als 'Niev' uitspreekt. Ik neem aan dat iets dergelijks ook voor Aoife geldt. Dat spreek je vast niet uit als Aooiefie ofzoquote:Op zaterdag 9 juli 2005 22:21 schreef poemojn het volgende:
Top babynamen Ierland
Meisjesnamen: Chloe, Ciara, Sarah, Aoife, Emma, Niamh, Rachel, Megan, Rebecca, Lauren (evt kun je er Laurelin van maken)
Jongensnamen: Conor, Sean, Jack, James, Adam, Aaron, Dylan, David, Michael, Daniel
Ik heb ooit ergens gelezen dat Irem een islamitische naam is met de betekenis 'hemel'quote:Op zondag 10 juli 2005 15:19 schreef Moja het volgende:
Irem, alhoewel ik Irem wel erg buitenlands vindt klinken, ik heb ook geen idee waar die naam vandaan komt eigenlijk.
quote:Op zondag 10 juli 2005 15:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik heb ooit ergens gelezen dat Irem een islamitische naam is met de betekenis 'hemel'
Ok, dat wist ik niet (ik hoef niet uit te leggen dat ik het christelijke geloof niet aanhang, denk ikquote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:38 schreef Grijs het volgende:
Sem is een bijbelse naam. Een van de zonen van Noach (Sem, Cham en Jafeth).
Tristan hoor je wel regelmatig idd, Lucas hoor ik eigenlijk niet echt. Ik zie het zelf ook niet echt als een modenaam omdat het bij ons een naam is die al 300 jaar in de familie zit. Maar misschien is het enigszins streekgebonden? Dat je de ene naam in bepaalde gebieden heel veel hoort en ergens anders bijna niet. En dan bedoel ik even geen Friese namen of i.d....quote:Op zaterdag 9 juli 2005 21:56 schreef Djeez het volgende:
Lucas en Tristan zijn modenamen, dus weinig origineel. De rest hoor je niet zoveel.
Ik heb het juist andersomquote:Op zondag 10 juli 2005 16:14 schreef Igraine het volgende:
Tristan hoor je wel regelmatig idd, Lucas hoor ik eigenlijk niet echt. Ik zie het zelf ook niet echt als een modenaam omdat het bij ons een naam is die al 300 jaar in de familie zit. Maar misschien is het enigszins streekgebonden? Dat je de ene naam in bepaalde gebieden heel veel hoort en ergens anders bijna niet. En dan bedoel ik even geen Friese namen of i.d....
En dat je dan toevallig wel weet hoe het in het iers gaat en dat *jij* het dan zogenaamd fout doetquote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:26 schreef ChrisJX het volgende:
Ierse namen zijn vaak wel mooi, maar sommige zijn voor Nederlanders gewoon niet uit te sprekenOf dan krijg je de gevallen dat iemand qua schrijfwijze wel hetzelfde heet, maar dat z'n Nederlandse ouders de Ierse uitspraak niet kenden en de naam daardoor compleet verkeerd wordt uitgesproken.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 15:49 schreef anneja het volgende:
En dat je dan toevallig wel weet hoe het in het iers gaat en dat *jij* het dan zogenaamd fout doet![]()
Ik kom niet verder dan èthne, eithne of iethne, maar dat is het dus blijkbaar niet?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:05 schreef Igraine het volgende:
Zo vond ik de naam Eithne altijd heel mooi, maar is inderdaad erg lastig voor sommige andere mensen...
Dus hebben we daar ook maar van af gezien
Aoife is volgens mij Eva, qua uitspraak. Ik vind Niamh juist grappig als je het als Njam uitspreektquote:Op zaterdag 9 juli 2005 23:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Waarbij ik even wil opmerken dat je Niamh ong. als 'Niev' uitspreekt. Ik neem aan dat iets dergelijks ook voor Aoife geldt. Dat spreek je vast niet uit als Aooiefie ofzoNiamh vind ik overigens een erg mooie naam
Vooral qua schrijfwijze.
Dan klinkt het net Chineesquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:16 schreef anneja het volgende:
Ik vind Niamh juist grappig als je het als Njam uitspreekt
Mijn voorouders komen uit het (noord)oosten en daar zit de naam Lucas al minimaal 300 jaar in de familie. Zelf woon ik in het westen en hier hoor je het bijna nooit.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Waar ik woon kom je heel vaak de naam Lucas tegen, dat vind ik echt een Groningse naam. En ik kende niemand die Tristan heette. Vandaar dat ik mijn zoontje Tristan genoemd heb(Lucas vind ik persoonlijk niet denderend).
In Limburg kom je namen als Roger (op z'n Frans) en Guy (idem) veel tegenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:21 schreef Igraine het volgende:
Vandaar mijn opmerking dat sommige namen volgens mij in bepaalde streken vaker voorkomen dan in andere.
Maar wat is er dan mooi aan een naam die je compleet anders uitspreekt dan dat je em schrijft?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:12 schreef Igraine het volgende:
Nee het is de originele spelling van Enya.
Ik vind het mooi, maar wilde het mijn kind maar niet aandoen...![]()
psies. Kindje maken?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:20 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Maar met een beetje geluk smult van Foe Jong Hai
Ja, dat is inderdaad iets wat mensen vaak vergeten... van die namen die o-zo-schattig staan op het geboortekaartje, maarja later in de disco... tjaquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:32 schreef Jepali het volgende:
Als ze een week eerder was geboren was het hoogstwaarschijnlijk toch Guusje geworden, alhoewel ik ging twijfelen toen ik dacht aan een 16 jarige puber die in een discotheek moet gaan vertellen dat ze Guusje heet.
Ja kwam ook eerst op internet een meisje tegen die Bauke heette.. dat klopt toch ook gewoon nietquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:46 schreef ChrisJX het volgende:
Ik moest laatst iemand bellen met de voornaam Auke. Aangezien dat een Friese mannennaam is, ga ik ervan uit dat ik een meneer moet spreken. Krijg ik een vrouw aan de lijnGelukkig had ik de achternaam nog meegekregen, stond op het punt om te vragen of ik meneer die en die te spreken mocht krijgen
Het is niet mijn schuld dat mensen hun dochter een jongensnaam geven, noem een meiske gewoon Aukje, zoals het hoort
Neequote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:42 schreef Jape het volgende:
Ja kwam ook eerst op internet een meisje tegen die Bauke heette.. dat klopt toch ook gewoon niet
Nee het ging me niet zozeer om de spelling, ik vond de klank van de naam gewoon mooi. Enya is een phoenetische spelling, de naam zelf is gewoon Eithne.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar wat is er dan mooi aan een naam die je compleet anders uitspreekt dan dat je em schrijft?
Ik snap het niet zo goed, geloof ik
Ik geloof dat de huidige technologieën nog niet zo ver zijn gevorderd dat het voor twee vrouwen mogelijk is samen een kindje te makenquote:
Ik vind het tekstbeeld vaak gewoon mooi. En de fonetische uitspraak vaak trouwens ook wel. Verder snap ik niets van ieren. Maar mijn zoons hebben ook gewoon duidelijk uitspreekbare namen dacht ik, tot bleek dat de helft van de mensen de klemtoon anders legt dan wij oorspronkelijk bedoeld hadden bij nummer 2.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar wat is er dan mooi aan een naam die je compleet anders uitspreekt dan dat je em schrijft?
Ik snap het niet zo goed, geloof ik
Op z'n Engels is het vrij fonetischquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef Igraine het volgende:
Er zijn toch zoveel namen die je anders schrijft dan dat je ze uitspreekt. Ik heet zelf Shirley, dat schrijf je toch ook niet als Sjurlie of spreek je uit als S-h-irlee-ei.
(Hoewel er altijd mensen zullen zijn die dat wel doen natuurlijk)
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef Igraine het volgende:
ach, detail. Als het met schapen kan moet ons dat ook lukkenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik geloof dat de huidige technologieën nog niet zo ver zijn gevorderd dat het voor twee vrouwen mogelijk is samen een kindje te maken
Ja, maar dat is Eithne op z'n Iers dus ookquote:
Daar heb je een puntquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:50 schreef Igraine het volgende:
Ja, maar dat is Eithne op z'n Iers dus ook
![]()
Nou tis weer eens wat anders he...quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:58 schreef ChrisJX het volgende:
Daar heb je een punt
Al zijn zowel Engels als de naam Shirley vrij ingeburgerd hier. Maarre, vind je Sjirlei niet leuk
Nee, maar daar zit wel een redelijk verband in uitspraak <-> schrijfwijze.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:46 schreef Igraine het volgende:
Er zijn toch zoveel namen die je anders schrijft dan dat je ze uitspreekt. Ik heet zelf Shirley, dat schrijf je toch ook niet als Sjurlie of spreek je uit als S-h-irlee-ei.
Ik welquote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik vind Luna (uitspraak: Loena, betekenis: maan) een mooie naam, alleen ik weet niet precies waarom!
um. ieuw?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:26 schreef oursouris het volgende:
Casiopee voor een meisje.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik vind Luna (uitspraak: Loena, betekenis: maan) een mooie naam, alleen ik weet niet precies waarom!
Daar pieker ik nu ook al wel een beetje over ja, erg jammer dat je zo ineens best vaak die naam hoort.. maar vriend en ik vinden de naam al 5 jaar ZO mooi dat we hem gewoon gaan geven aan een dochter, apart is de naam helaas niet (meer) maar mooi zeker wel (vinden wij).quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:41 schreef Igraine het volgende:
Luna is best een leuke naam vind ik, alleen een beetje te trendy..
Dan moet je dat ook gewoon doenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:47 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Daar pieker ik nu ook al wel een beetje over ja, erg jammer dat je zo ineens best vaak die naam hoort.. maar vriend en ik vinden de naam al 5 jaar ZO mooi dat we hem gewoon gaan geven aan een dochter, apart is de naam helaas niet (meer) maar mooi zeker wel (vinden wij).Luna
![]()
Ik hou wel een beetje van alternatieve namen maar ze zijn vaak zo modegevoelig, daarom zou ik gewoon voor een eenvoudige naam kiezenquote:Op vrijdag 15 juli 2005 16:47 schreef ChrisJX het volgende:
Luna klinkt wel mooi, maar de naam is mij iets te alternatief.
quote:
Deze vraag las ik net ergens op een LiveJournalquote:Just wondering if Lucifer would be a good name to use for a baby. Would it have to much of a negitive image being the name for satan and all?
No, not for a baby, but for a rabbit it would be just finequote:Just wondering if Lucifer would be a good name to use for a baby.
Eh...behalve dat het een trendy naam is, heet mijn poes ook Luna en ik ken heel veel andere poezen die ook zo heten....Nog steeds enthousiast??quote:Op vrijdag 15 juli 2005 15:15 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Als ik een dochter zou krijgen gaat ze Luna heten, maar dan gewoon uitgesproken als Luuna en niet Loena. Die naam staat al jaaaaren vast hier
![]()
Mwah, veel van mijn kattennamen zijn ook namen die ik ook aan een kind zou kunnen geven hoor. Ik vond Indy vroeger al heel leuk voor een klein meisje, heb een Kyra bij mij in de klas gehad. Ayla vind ik nog steeds mooi voor een dochter en Amber ook. Uitzonderingen in mijn 'kattenpopulatie' zijn Pyxl (onze kater, zo zou ik een kind niet zo snel noemen) en Autumn Fayequote:Op woensdag 27 juli 2005 12:24 schreef Abigail het volgende:
[..]
Eh...behalve dat het een trendy naam is, heet mijn poes ook Luna en ik ken heel veel andere poezen die ook zo heten....Nog steeds enthousiast??![]()
quote:
Ja, nog steeds heel erg enthousiast!! Mijn huisdieren hebben ook allemaal mensennamen, is toch niks raars aan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:24 schreef Abigail het volgende:
[..]
Eh...behalve dat het een trendy naam is, heet mijn poes ook Luna en ik ken heel veel andere poezen die ook zo heten....Nog steeds enthousiast??![]()
Krijgt ie vast een broertje dat Spijker gaat heten (ik keek wel eens naar een kinderserie waarin een jongetje zo heette)quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:37 schreef Anitra het volgende:
in de kinderen van deze maand kwam ik Splinter tegen als jongensnaam
Da's grappigquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:26 schreef oursouris het volgende:
en wat met franse namen?Stephan voor een jongen, Casiopee voor een meisje. Tweede meisje zou een Maria-Catharina worden. (als we zo gelukkig mogen zijn dat het allemaal in die volgorde komt)
Ik kan er nks aan doen, maar bij de naam Brechtje moet ik altijd denken aan een hekje..quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:54 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik had een buurmeisje dat zo heette. Vind ik geen leuke naam nee
![]()
Dr ís iemand hier op FOK! wiens zoontje Splinter heet. Dacht ikquote:Op woensdag 27 juli 2005 16:37 schreef Anitra het volgende:
in de kinderen van deze maand kwam ik Splinter tegen als jongensnaam
En Applequote:Op woensdag 27 juli 2005 17:27 schreef Principessa het volgende:
[..]
Vast het broertje van Pomme (uitspraak: pommuh)..
Mooi idd!quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:06 schreef DaanBanaantje het volgende:
onze naam voor een meisje is Layla (leejla) en daar zijn we allebei ook echt verliefd op
Niet vernoemd naar het kleine prinsesje?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde laatst van een babietje 'Luana'. Met een braziliaanse moeder, dus het zal een portugese/braziliaanse inslag hebben. Vind het wel mooi klinken, maar dat is wel omdat ik weet van de achtergrond van de moeder.
Oh... dat kan ook, dat het zoontje van de FOK!ker Storm heettequote:Op woensdag 27 juli 2005 17:27 schreef Principessa het volgende:
De kinderen van Bart Chabot heten Storm en Splinter, komt uit een boek naar ik meen.
Volgens mij klopt dit wel ja, ik had toen ik stage liep op ZMLKschool een geadopteerd meisje uit Brazilie in de klas en zij heet ook Luana.quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:33 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoorde laatst van een babietje 'Luana'. Met een braziliaanse moeder, dus het zal een portugese/braziliaanse inslag hebben. Vind het wel mooi klinken, maar dat is wel omdat ik weet van de achtergrond van de moeder.
Welk prinsesje?quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Niet vernoemd naar het kleine prinsesje?
Vroeger bij Zeg eens Aaaa was toch ook een Mabel?quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:06 schreef ChrisJX het volgende:
Nu we het er toch over hebben: Mabel vind ik echt walgelijkDat lijkt een beetje op Maple Town, een tekenfilmpje dat ik vroeger keek
Geen idee, nooit gekekenquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:09 schreef Vava het volgende:
Vroeger bij Zeg eens Aaaa was toch ook een Mabel?
Dat veranderen van namen die je mooi vindt heb ik ook. En ik vraag me wel eens af: zouden er ouders zijn die na tien of twintig jaar denken: hadden we hem toch maar anders genoemd? Kan me voorstellen dat je dan uitgekeken bent op een naam. Of hem niet meer mooi vindt...quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:09 schreef La_Guiri het volgende:
Luna heb ik ook altijd mooi gevonden, maar goed dat verandert ook met de tijd. Zo vond ik vroeger van die truttennamen als Charlotte en Marjolein mooi. Nu niet meer.
Dat vraag ik me ook wel eens af! Toen ik klein was (10 jaar ofzo) vond ik die tuttennamen wel leukquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat veranderen van namen die je mooi vindt heb ik ook. En ik vraag me wel eens af: zouden er ouders zijn die na tien of twintig jaar denken: hadden we hem toch maar anders genoemd? Kan me voorstellen dat je dan uitgekeken bent op een naam. Of hem niet meer mooi vindt...
Ik had eens een meisje in de klas, dat heette Wilma. Nou, als er íemand Wilma kon heten was zij het welquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Ja, maar dan hoor je vaak; het hoort echt bij hem of haar. Het is namelijk een echte Kees of een echte Wilma...
Wilmaquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Ja, maar dan hoor je vaak; het hoort echt bij hem of haar. Het is namelijk een echte Kees of een echte Wilma...
Toen ik veertien was vond ik Patrick wel een stoere naamquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:14 schreef Vava het volgende:
Dat vraag ik me ook wel eens af! Toen ik klein was (10 jaar ofzo) vond ik die tuttennamen wel leukdus als ik toen ouder was en een kind had gekregen en dat kind Charlotte had genoemd
dan had ik daar nu echt heel erg veel spijt van gehad
![]()
Nooit gelezen maar het zou hier ook een wel eens ingevoerd mogen wordenquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik had eens een meisje in de klas, dat heette Wilma. Nou, als er íemand Wilma kon heten was zij het wel
Ik heb gelezen dat je in Scandinavië pas na een week of drie de naam van je kind hoeft door te geven bij de gemeente. Die periode kun je dus gebruiken om te kijken of je kind wel echt een Marije is, of dat Mieke toch beter pastHet kan best zijn dat ik dat ergens in dit subforum heb gelezen, maar iemand die dit kan bevestigen?
Trekpikquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Toen ik veertien was vond ik Patrick wel een stoere naam(driemaal raden waarom
) Ik vind em nu walgelijk
Nou ja, dat is wel erg ver doorgedacht, maar ik vond het iig een hele mooie naam. Niet geheel toevallig zat er ook een heel leuke Patrick bij mij op schoolquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:18 schreef Vava het volgende:
Trekpik![]()
![]()
Toen had je je zoon (als je die al had gehad) zo genoemd
![]()
Iddquote:best grappig dat je toen zulk soort namen leuk vond (ik ben blij dat ik toen geen kinderen heb gekregen)
Ik had toen ik een jaar of 14 was een dagboek en in dat dagboek heb ik een lijstje met namen staan die ik toen leuk vondquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:17 schreef ChrisJX het volgende:
Nog zoiets: ik zou nu wel een paar leuke namen weten. Maar stel dat ik nu over een jaar of zeven kinderen krijg. Zul je zien dat ik altijd met die leuke naam heb rondgelopen en dan op het moment suprême ben uitgekeken. Kun je weer wat anders verzinnen
Ik denk dat jij iets jonger bent dan ik maar wel ongeveer van mijn leeftijdquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:19 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wel erg ver doorgedacht, maar ik vond het iig een hele mooie naam. Niet geheel toevallig zat er ook een heel leuke Patrick bij mij op school
[..]
IddMaar wie weet wat ik over vijf jaar vind van de namen die ik nu leuk vind
*herkentquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:20 schreef Vava het volgende:
Ik had toen ik een jaar of 14 was een dagboek en in dat dagboek heb ik een lijstje met namen staan die ik toen leuk vond
Wat ik allemaal precies leuk vond, weet ik niet meer. Ik geloof dat het vooral personages uitquote:Daar staat onder andere Lars voor een jongen (dit vind ik nu nog wel een leuke naam) maar de meisjesnaam die bovenaan staat is SilkeVerder staat er nog Jessa wat ik dan nog wel leuk vind
Zes jaar jongerquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:22 schreef Vava het volgende:
Ik denk dat jij iets jonger bent dan ik maar wel ongeveer van mijn leeftijd
Patrick was bij mij op school een erg populaire naamnu gelukkig niet meer
![]()
Een neefje van me heet Tristan, ik vind het nu best een leuke naam voor een jongen van 15 maar ik zou mijn eigen zoon nooit zo noemen!quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:22 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
*herkent
[..]
Wat ik allemaal precies leuk vond, weet ik niet meer. Ik geloof dat het vooral personages uit
boeken en films waren die ik wel mocht.
Tristan bijv. Brad Pitt heet zo in de film (toendertijd mijn favoriet) Legends of the Fall.
Ja iddquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:23 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zes jaar jongerMaar ik genoeg Patricks, Martins, Marcels enz
Dat soort namen vind ik wel mooiquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:25 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zit op het moment in de chique namen faseJonathan, Maurits, Anne, Sophie, om wat te noemen
Ik ken volgens mij twee keer twee zusjes die Sanne en Lotte hetenquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:26 schreef Vava het volgende:
Alleen, ik ken een paar zusjes die Anne en Sophie heten!
Kindje maken?quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:26 schreef Vava het volgende:
Dat soort namen vind ik wel mooiietsje modern maar verder best tijdloos
Hmm... Sanne vind ik best een leuke naam, gewoon eenvoudig zonder poespas maar Lotte, ik heb een buurmeisje wat Lotte heet en ze is absoluut niet mijn typequote:Op donderdag 28 juli 2005 00:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ken volgens mij twee keer twee zusjes die Sanne en Lotte hetenDat was een jaar of 15 geleden hip.
Ehmm...quote:
Alles kanquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:29 schreef Vava het volgende:
Ehmm...tsja... alles is mogelijk he tegenwoordig
![]()
Piet stond niet in mijn lijstje maar ik vind het nu een erg mooie naam en mijn opa heet zoquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:31 schreef bixister het volgende:
hihi ik hield ook vaak van die lijstjes bij in dagboeken. en was altijd weer geschokt hoe sterk m'n voorkeur kon veranderen. leek me zo naar dat je een naam kiest die je na een tijdje echt niet leuk meer vindt. maar tot nu toe gelukkig nog steeds tevreden met de keuzes hier.
Zul je zien dat je zus alleen maar zoons krijgtquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:43 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie zou eerst een andere naam krijgen maar dit bleek de! naam te zijn voor een toekomstige dochter van mijn zus. Daarna snapte ik niks van mezelf, ik vond hele verschillende dingen leuk.
Franse namen zijjn momenteel mijn favoriete namenquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:43 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie zou eerst een andere naam krijgen maar dit bleek de! naam te zijn voor een toekomstige dochter van mijn zus. Daarna snapte ik niks van mezelf, ik vond hele verschillende dingen leuk.
Ja dat is dan pech. Jolie is nu echt een Jolie.quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Zul je zien dat je zus alleen maar zoons krijgt
Ik vind Jolie een erg vriendelijke en vrolijke naamquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:48 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja dat is dan pech. Jolie is nu echt een Jolie.
Echt een hele leuke naamquote:Op donderdag 28 juli 2005 00:53 schreef Luchtbel het volgende:
Zo heet ze ook. Zjooolie.
Bepaalde berjaarden en familieleden uit bepaalde gebieden van het land noemen d'r wel steevast Jolie, Djolie of Zjoooonny.
Mijn poppen hadden deze namen; Kimberooy hoe ik daar nou weer bij kwam,quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:11 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat veranderen van namen die je mooi vindt heb ik ook. En ik vraag me wel eens af: zouden er ouders zijn die na tien of twintig jaar denken: hadden we hem toch maar anders genoemd? Kan me voorstellen dat je dan uitgekeken bent op een naam. Of hem niet meer mooi vindt...
quote:Op donderdag 28 juli 2005 00:53 schreef Luchtbel het volgende:
Zo heet ze ook. Zjooolie.
Bepaalde berjaarden en familieleden uit bepaalde gebieden van het land noemen d'r wel steevast Jolie, Djolie of Zjoooonny.
Ook echt met die u's??quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik lees trouwens net ergens over een Oona (meisje) wat Aluksandur had geheten als het een jongen had geweest...![]()
Ik was weinig origineel, mijn poppen en knuffels hadden namen van kindjes uit de klas die ik wel mochtquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:52 schreef pepper_961 het volgende:
M`n dochter heeft een pop en die heet kennuhzen.![]()
Ik hoop echt van harte dat haar smaak veranderd is tegen de tijd dat ze zelf eventueel aan kindjes toe is!!![]()
![]()
Inderdaad met al die u's....quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:07 schreef Vava het volgende:
[..]
Ook echt met die u's??(aluksandus dan)
Oona vind ik ook maar een rare naam... ook niet echt een naam waar ik na verloop van tijd aan gewend zou raken
Ik vind Sophie juist de leukste naam in dit rijtjequote:Op donderdag 28 juli 2005 00:25 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zit op het moment in de chique namen faseJonathan, Maurits, Anne, Sophie, om wat te noemen
Al twijfel ik over Sophie, dat is wel een beetje een hockeytrutjesnaam
quote:Op donderdag 30 juni 2005 20:33 schreef Jepali het volgende:
Als ik een jongen had gekregen had hij Jens geheten. Lekker kort en stoer!
Maarja, met 37 weken kreeg ik een echo en toen bleek het een meisje.
Wij weer de namenboeken in en hebben toch Jens in gedachte gehouden. We hebben gekozen voor de naam Jenthe.
Juist wel! ECHTE nederlandse namen komen weer helemaal terugquote:Op vrijdag 1 juli 2005 15:32 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Kom op zeg, je noemt je kindje in deze tijd toch geen HENK. net als dat ik het heel erg raar vind als je je kindje Herman, Gerard, enzo noemt, van die ''grote mannen'' namen zijn dat vind ik.
Ik ken iemand die Taco heetquote:Op zaterdag 30 juli 2005 01:28 schreef Vava het volgende:
Ik bedacht me net trouwens dat ik iemand ken die Pex heet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |