abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:09:33 #251
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_29188261
Luna heb ik ook altijd mooi gevonden, maar goed dat verandert ook met de tijd. Zo vond ik vroeger van die truttennamen als Charlotte en Marjolein mooi. Nu niet meer.
De Madrid al cielo
'La luna, la culpable, la viajera,
la luna de una muerta primavera'.
pi_29188302
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:09 schreef La_Guiri het volgende:
Luna heb ik ook altijd mooi gevonden, maar goed dat verandert ook met de tijd. Zo vond ik vroeger van die truttennamen als Charlotte en Marjolein mooi. Nu niet meer.
Dat veranderen van namen die je mooi vindt heb ik ook. En ik vraag me wel eens af: zouden er ouders zijn die na tien of twintig jaar denken: hadden we hem toch maar anders genoemd? Kan me voorstellen dat je dan uitgekeken bent op een naam. Of hem niet meer mooi vindt...
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:12:47 #253
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_29188331
Ja, maar dan hoor je vaak; het hoort echt bij hem of haar. Het is namelijk een echte Kees of een echte Wilma...
De Madrid al cielo
pi_29188373
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:11 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dat veranderen van namen die je mooi vindt heb ik ook. En ik vraag me wel eens af: zouden er ouders zijn die na tien of twintig jaar denken: hadden we hem toch maar anders genoemd? Kan me voorstellen dat je dan uitgekeken bent op een naam. Of hem niet meer mooi vindt...
Dat vraag ik me ook wel eens af! Toen ik klein was (10 jaar ofzo) vond ik die tuttennamen wel leuk dus als ik toen ouder was en een kind had gekregen en dat kind Charlotte had genoemd dan had ik daar nu echt heel erg veel spijt van gehad
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29188383
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Ja, maar dan hoor je vaak; het hoort echt bij hem of haar. Het is namelijk een echte Kees of een echte Wilma...
Ik had eens een meisje in de klas, dat heette Wilma. Nou, als er íemand Wilma kon heten was zij het wel

Ik heb gelezen dat je in Scandinavië pas na een week of drie de naam van je kind hoeft door te geven bij de gemeente. Die periode kun je dus gebruiken om te kijken of je kind wel echt een Marije is, of dat Mieke toch beter past Het kan best zijn dat ik dat ergens in dit subforum heb gelezen, maar iemand die dit kan bevestigen?
pi_29188405
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:12 schreef La_Guiri het volgende:
Wilma een collega van me van mijn leeftijd heet zo Ik vind Wilma echt een naam voor iemand van 40 of ouder
Let's plant a tree
pi_29188408
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:14 schreef Vava het volgende:

Dat vraag ik me ook wel eens af! Toen ik klein was (10 jaar ofzo) vond ik die tuttennamen wel leuk dus als ik toen ouder was en een kind had gekregen en dat kind Charlotte had genoemd dan had ik daar nu echt heel erg veel spijt van gehad
Toen ik veertien was vond ik Patrick wel een stoere naam (driemaal raden waarom ) Ik vind em nu walgelijk En namen als Sigrid en Fjodor vond ik ook prachtig. Maar ik zou m'n kind niet zo noemen nu...
pi_29188421
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik had eens een meisje in de klas, dat heette Wilma. Nou, als er íemand Wilma kon heten was zij het wel

Ik heb gelezen dat je in Scandinavië pas na een week of drie de naam van je kind hoeft door te geven bij de gemeente. Die periode kun je dus gebruiken om te kijken of je kind wel echt een Marije is, of dat Mieke toch beter past Het kan best zijn dat ik dat ergens in dit subforum heb gelezen, maar iemand die dit kan bevestigen?
Nooit gelezen maar het zou hier ook een wel eens ingevoerd mogen worden
Let's plant a tree
pi_29188437
Nog zoiets: ik zou nu wel een paar leuke namen weten. Maar stel dat ik nu over een jaar of zeven kinderen krijg. Zul je zien dat ik altijd met die leuke naam heb rondgelopen en dan op het moment suprême ben uitgekeken. Kun je weer wat anders verzinnen
pi_29188454
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Toen ik veertien was vond ik Patrick wel een stoere naam (driemaal raden waarom ) Ik vind em nu walgelijk
Trekpik

Toen had je je zoon (als je die al had gehad ) zo genoemd

best grappig dat je toen zulk soort namen leuk vond (ik ben blij dat ik toen geen kinderen heb gekregen )
Let's plant a tree
pi_29188490
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:18 schreef Vava het volgende:

Trekpik

Toen had je je zoon (als je die al had gehad ) zo genoemd
Nou ja, dat is wel erg ver doorgedacht, maar ik vond het iig een hele mooie naam. Niet geheel toevallig zat er ook een heel leuke Patrick bij mij op school
quote:
best grappig dat je toen zulk soort namen leuk vond (ik ben blij dat ik toen geen kinderen heb gekregen )
Idd Maar wie weet wat ik over vijf jaar vind van de namen die ik nu leuk vind
  donderdag 28 juli 2005 @ 00:20:19 #262
81260 La_Guiri
Qué quieres???
pi_29188523
Ja, dat vind ik ook zo jammer. Heb nu al een tijdje weer een andere, in mijn ogen, leuke naam gevonden. Maar dan moet ik hem voorlopig nog een aantal jaar leuk blijven vinden, ik zou het jammer vinden als ik er dan op uitgekeken ben. Maar ja, dat zeg ik nu.
De Madrid al cielo
pi_29188529
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:17 schreef ChrisJX het volgende:
Nog zoiets: ik zou nu wel een paar leuke namen weten. Maar stel dat ik nu over een jaar of zeven kinderen krijg. Zul je zien dat ik altijd met die leuke naam heb rondgelopen en dan op het moment suprême ben uitgekeken. Kun je weer wat anders verzinnen
Ik had toen ik een jaar of 14 was een dagboek en in dat dagboek heb ik een lijstje met namen staan die ik toen leuk vond

Daar staat onder andere Lars voor een jongen (dit vind ik nu nog wel een leuke naam) maar de meisjesnaam die bovenaan staat is Silke Verder staat er nog Jessa wat ik dan nog wel leuk vind
Let's plant a tree
pi_29188580
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:19 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nou ja, dat is wel erg ver doorgedacht, maar ik vond het iig een hele mooie naam. Niet geheel toevallig zat er ook een heel leuke Patrick bij mij op school
[..]

Idd Maar wie weet wat ik over vijf jaar vind van de namen die ik nu leuk vind
Ik denk dat jij iets jonger bent dan ik maar wel ongeveer van mijn leeftijd

Patrick was bij mij op school een erg populaire naam nu gelukkig niet meer
Let's plant a tree
pi_29188581
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:20 schreef Vava het volgende:

Ik had toen ik een jaar of 14 was een dagboek en in dat dagboek heb ik een lijstje met namen staan die ik toen leuk vond
*herkent
quote:
Daar staat onder andere Lars voor een jongen (dit vind ik nu nog wel een leuke naam) maar de meisjesnaam die bovenaan staat is Silke Verder staat er nog Jessa wat ik dan nog wel leuk vind
Wat ik allemaal precies leuk vond, weet ik niet meer. Ik geloof dat het vooral personages uit
boeken en films waren die ik wel mocht.
Tristan bijv. Brad Pitt heet zo in de film (toendertijd mijn favoriet) Legends of the Fall.
pi_29188605
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:22 schreef Vava het volgende:

Ik denk dat jij iets jonger bent dan ik maar wel ongeveer van mijn leeftijd

Patrick was bij mij op school een erg populaire naam nu gelukkig niet meer
Zes jaar jonger Maar ik ken genoeg Patricks, Martins, Marcels enz

Terwijl ik eik helemaal geen Marcel of Patrick ken die jonger is dan, pak em beet, 18.
pi_29188609
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:22 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

*herkent
[..]

Wat ik allemaal precies leuk vond, weet ik niet meer. Ik geloof dat het vooral personages uit
boeken en films waren die ik wel mocht.
Tristan bijv. Brad Pitt heet zo in de film (toendertijd mijn favoriet) Legends of the Fall.
Een neefje van me heet Tristan, ik vind het nu best een leuke naam voor een jongen van 15 maar ik zou mijn eigen zoon nooit zo noemen!
Let's plant a tree
pi_29188632
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:23 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Zes jaar jonger Maar ik genoeg Patricks, Martins, Marcels enz
Ja idd mijn klas zat er vol mee
Let's plant a tree
pi_29188663
Ik zit op het moment in de chique namen fase Jonathan, Maurits, Anne, Sophie, om wat te noemen

Al twijfel ik over Sophie, dat is wel een beetje een hockeytrutjesnaam
pi_29188690
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:25 schreef ChrisJX het volgende:
Ik zit op het moment in de chique namen fase Jonathan, Maurits, Anne, Sophie, om wat te noemen
Dat soort namen vind ik wel mooi ietsje modern maar verder best tijdloos

Alleen, ik ken een paar zusjes die Anne en Sophie heten!
Let's plant a tree
pi_29188712
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:26 schreef Vava het volgende:
Alleen, ik ken een paar zusjes die Anne en Sophie heten!
Ik ken volgens mij twee keer twee zusjes die Sanne en Lotte heten Dat was een jaar of 15 geleden hip.
pi_29188725
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:26 schreef Vava het volgende:
Dat soort namen vind ik wel mooi ietsje modern maar verder best tijdloos
Kindje maken?
pi_29188756
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:27 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik ken volgens mij twee keer twee zusjes die Sanne en Lotte heten Dat was een jaar of 15 geleden hip.
Hmm... Sanne vind ik best een leuke naam, gewoon eenvoudig zonder poespas maar Lotte, ik heb een buurmeisje wat Lotte heet en ze is absoluut niet mijn type dus ja... dan is die naam ook gelijk niet meer zo leuk
Let's plant a tree
pi_29188781
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 00:28 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Kindje maken?
Ehmm... tsja... alles is mogelijk he tegenwoordig
Let's plant a tree
pi_29188818
hihi ik hield ook vaak van die lijstjes bij in dagboeken. en was altijd weer geschokt hoe sterk m'n voorkeur kon veranderen. leek me zo naar dat je een naam kiest die je na een tijdje echt niet leuk meer vindt. maar tot nu toe gelukkig nog steeds tevreden met de keuzes hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')