Hoezoquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Onze zoon/dochter krijgt trouwens 2 namen, maar we zijn niet gelovig. Daar krijgen we geheid commentaar op.
Ach ja, laat ik het zo zeggen, vreemde familie. Idd we maken zelf wel uit hoeveel namen ons kindje krijgt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:14 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
HoezoSinds wanneer moet je per se gedoopt zijn om meerdere namen te kunnen krijgen? Al geef je je kind 364 namen, moet jij toch weten?
Mijn achterneef heet ook zo. Eerst vond ik het niets, maar inmiddels (vele jaren laterquote:Op vrijdag 1 juli 2005 18:17 schreef Rewimo het volgende:
Buurjongetje verderop heet Dorus. Eerst dacht ik ookmaar nu vind ik het eigenlijk wel leuk
Apart vind ik ze wel, maar niet mooiquote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En wat dachten jullie van Eisje de (overleden) moeder van Djeez en Witte (zijn opa)?
Vind ik wel aparte namen.
Het zijn beide Friese namen, dat zegt wel genoeg. Enne, Witte is een heel gewone naam. Nooit gehoord van Witte de Wit ? Was net als Michiel de Ruiter een zeeheld. Ohja, Ingrids opa heette Ignaz, dat vind ik en aparte naam. Klinkt Hongaars. Ohja, mijn vader heet Mense, dat is een Groninger naam.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
En wat dachten jullie van Eisje de (overleden) moeder van Djeez en Witte (zijn opa)?
Vind ik wel aparte namen.
Nope, nooit van gehoord. Ignaz en Mense vind ik ook apart. Zo zou ik mijn kind niet noemen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:49 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het zijn beide Friese namen, dat zegt wel genoeg. Enne, Witte is een heel gewone naam. Nooit gehoord van Witte de Wit ? Was net als Michiel de Ruiter een zeeheld. Ohja, Ingrids opa heette Ignaz, dat vind ik en aparte naam. Klinkt Hongaars. Ohja, mijn vader heet Mense, dat is een Groninger naam.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:56 schreef Principessa het volgende:
uh...? Moeten jullie dit niet gewoon lekker met z'n tweeën op de bank bespreken?
uh...? Moeten jullie dit niet gewoon lekker met z'n tweeën op de bank bespreken?
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 11:03 schreef Ingrid19 het volgende:
Maar wij zijn er al uit.
Dat is imo gewoon zeggen, "k vind Eisje een stomme naam daarom heb ik mijn kind niet zo genoemd, maar ik doe net alsof ik er over nagedacht heb"....quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:52 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Nope, nooit van gehoord. Ignaz en Mense vind ik ook apart. Zo zou ik mijn kind niet noemen.
Trouwens nog over vernoemen. De zus van Djeez heeft een dochtertje en haar 2e naam is Esmee. Vernoemd naar Eisje. Dus de "e" aan het begin en eind is hetzelfde. Vind ik zelf ver gezocht.
Eise is een jongensnaam...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 12:09 schreef Principessa het volgende:
Als je er nu Eise van maakt? Vind ik meer een op zich zelf staande naam.
Ja joh, nog maximaal 6 weken wachtenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:55 schreef TearSong het volgende:
Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar je namen Igraine! Nou ja, we horen het vanzelf wel
Voor mij welquote:
En de j danquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:32 schreef miss_dynastie het volgende:
Elise is ook wel leuk.... heb je toch alle letters.
Blijkbaar kun je niet lezen.quote:Op zondag 3 juli 2005 12:15 schreef Principessa het volgende:
Nee de naam van je kind is niet echt belangrijk...
Dat vind ik wel mooi, sprookjesachtig.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
phoebe
Net zoals de naam merel, maar omdat dat al langer bestaat ben je eraan gewend denk ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:14 schreef PAA-053 het volgende:
Persoonlijk vind ik Vlinder niks. Het is best een leuke naam, roept een leuke associatie op, klinkt vrolijk en levendig. Maar toch is het een naam van een dier, en kan ik me toch echt niet voorstellen dat iemand met een naam als Vlinder groot wordt.
Klavertje?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Vlinder is me te hippieNet als Bloem en Klavertje, om wat te noemen.
Phoebe heeft een mooie klank, maar ik ben principeel tegen namen die je in het engels moet uitspreken voor Nederlandse kindjes
quote:
j/m ??quote:Op woensdag 6 juli 2005 08:36 schreef snoopy het volgende:
Ik zag in de krant de naam: Flinder. Nog lastiger lijkt mij![]()
Omg, ik zie het al helemaal voor me 'Sjonnie, weeje hoe die dogter van Antoanie Koamerling heejt? Flinder! Vijje da nie wat?'quote:
Volgens mij is dat een scandinavische naam....quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:46 schreef minoes_ het volgende:
Ik zag vorige week deze in de krant.......Tage.......![]()
Het is een jongen,tjee,das toch geen naam?En hoe spreek je m dan uit,denk ik meteen.Taage,of teedge......![]()
Groetjes,Minoes![]()
Wat vindt jij van Duitse namen voor NL kinderen?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Vlinder is me te hippieNet als Bloem en Klavertje, om wat te noemen.
Phoebe heeft een mooie klank, maar ik ben principeel tegen namen die je in het engels moet uitspreken voor Nederlandse kindjes
Dat ligt eraan hoe Duits. Een Duitse uitspraak vind ik erg mooi, maar om een naam als Alexander nou zwaar Duits (Allekzanderrr) uit te spreken is ook weer zoietsquote:Op vrijdag 8 juli 2005 01:47 schreef Vava het volgende:
Wat vindt jij van Duitse namen voor NL kinderen?
Nee hoor, Fiebiequote:Op woensdag 6 juli 2005 08:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De volgende stap is Gautfis of zo
Dat is subjectief natuurlijk, ik vind engelse namen helemaal niet raar om uit te spreken. Duits kan in mijn ogen veel 'raarder'zijn. Namen zoals Sibylle ofzo vind ik niet echt een 'natuurlijke' uitspraak hebben. In het Frans geldt dat bv voor een naam als Genevieve.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 21:08 schreef ChrisJX het volgende:
Engelse namen moet je vaak zo raar uitspreken. Phoebe bijv. Of Fauve. En ik zie soms de meest vreemde combinaties tegenkomen, die ik wel wíl uitspreken, maar waarbij ik niets kan verzinnen...Al geldt dat niet alleen voor engelse namen, ook voor vagige fantasiedingetjes. Het geldt in zekere mate ook voor het Frans, maar Frans is historisch gezien veel meer ingeburgerd in het Nederlands, dus dat is niet raar.
En daarbij heb ik het gevoel dat engels ontzettend hip is (en pauperig als het om Kelly en Kimberly gaat), daar hou ik niet zo van. Net zoals ik nu mijn kind echt geen Sem zou noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |