In het nominatietopic zei ik hierover:quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:43 schreef PDOA het volgende:
Even een vraagje: Avalon, is dat wel een Aziatische film? Goed, Japanse regisseur maar voor de rest is het geloof ik een volledig Poolse film met Poolse cast etc...
quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:22 schreef Sokolsky het volgende:
Avalon is inderdaad voer voor discussie. Omdat ik een Japans/Pools samenwerkingsveband zo lachwekkend vind laat ik hem toch maar toe. De crew is overigens vrijwel volledig Japans.
Heb ik 1 keertje gedaan, en wel bij paar nr. 12quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:37 schreef Gorro het volgende:
Ik heb 3 keer gestemd op een paar waar ik niet beide films van kende, maar waar ik wel absoluut zeker was dat ik de tegenstander niet beter kon vinden, na bestudering van IMDb pagina.
Goeie keuze. BRII zuigt heel erg hard.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:52 schreef Hare het volgende:
[..]
Heb ik 1 keertje gedaan, en wel bij paar nr. 12
Dat jullie het even weten
Daarom durfde ik de keus ook wel aanquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:14 schreef PDOA het volgende:
[..]
Goeie keuze. BRII zuigt heel erg hard.
Nouja, je weet het niet hequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:49 schreef Sokolsky het volgende:
Hare: bij lotingen als nr. 25 lijkt het me niet echt nodig de regels te overtreden. Dat komt zonder jouw stem ook wel goed.
Overigens vond ik Happy Together vrij vervelend. Er zit dus een kans in dat ik nog op Nausicaä stem; ik hoop deze nog voor het sluiten van deze ronde te zien. Of eh, anders gezegd, ik sluit deze ronde pas nadat ik Nausicaä gezien heb
Voor Grave of voor Chungking?quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:29 schreef California het volgende:
* Eerste ronde
Al moet ik zeggen dat ik even twijfel bij de laatste twee. (Oh, en Chungking Express tegenover Grave of the Fireflies is gewoon niet eerlijk natuurlijk.)
Daar ben ik echt nog niet zo zeker van hoor. Chungking heb ik niet gezien, maar krijgt goede cijfers op imdb en Grave is een tekenfilm en er zijn users die daar gewoon sowieso niet van houden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:41 schreef California het volgende:
Grave of the Fireflies lijkt me de gedoodverfde winnaar, dus dat laatste.
Omdat die niet genomineerd zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Motoko het volgende:
en waarom mis ik Vital, Shark Skin Man and Peach Hip Girl, Kwaidan, Onibaba, Tokyo Drifter, Battles without Honor and Humanity, After Life, Distance, Maborosi, Bright Future, Cure, Kario/Pulse, Hana and Alice, Mind Game, Metropolis, Porco Rosso, Barefoot Gen, Patlabor, Millenium Actress, Perfect Blue, Tokyo Godfathers, The Place Promised in our Early Days, Black Rain, Swallowtail Butterfly, Gonin, In the Realm of the Senses?
Zo, da's de eerstequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
25. Shichinin no samurai (Seven Samurai, 1954) - Ju-on (Ju-on: The Curse, 2000)
Toch is dat niet zoquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef Motoko het volgende:
het leek erop dat die nomaties nog aan de gang waren.
dit waren grappig genoeg de enige die ik nog niet had gezien. aanraders?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:45 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Toch is dat niet zo
Bedankt voor jouw stemmen trouwens, ben ik ook van die laatste paar 0-0's af.
Welke had je niet gezien; Yoidore tenshi of Huozhe?
Had je niet even kunnen meedoen bij het nomineren, had een aantal leuke films gescheeldquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Motoko het volgende:
en waarom mis ik Vital, Shark Skin Man and Peach Hip Girl, Kwaidan, Onibaba, Tokyo Drifter, Battles without Honor and Humanity, After Life, Distance, Maborosi, Bright Future, Cure, Kario/Pulse, Hana and Alice, Mind Game, Metropolis, Porco Rosso, Barefoot Gen, Patlabor, Millenium Actress, Perfect Blue, Tokyo Godfathers, The Place Promised in our Early Days, Black Rain, Swallowtail Butterfly, Gonin, In the Realm of the Senses?
Kijk, dat bedoel ik. Tel mijn stem nou maar gewoon lekker meequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:44 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Zo, da's de eerste
Vond je Seven Samurai zo slecht of Ju-on zo goed?
heb het de laatste tijd te druk gehadquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Had je niet even kunnen meedoen bij het nomineren, had een aantal leuke films gescheeld
Dat doe ik ook wel.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef Hare het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Tel mijn stem nou maar gewoon lekker mee
Twilight Samurai staat met 4-2 voor. En dat zijn allemaal serieuze stemmen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat een kut loting bij sommige paren. Echt doodzonde dat film als Twilight Samurai, Brotherhood of hun tegenstanders er nu al uit liggen.
Ach, beter dat je dat een paar keer doet en het er dan even bijzegt, dan domweg alles wat je kent vet maken en vervolgens je mondje dicht houden. Dat laatste kan ik echt niet hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:22 schreef ranja het volgende:
ehm ja
overigens geldt ook voor mij dat er een aantal bij zijn waarvan ik zeker weet dat ik de film die ik gezien heb beter zal vinden dan degene die ik niet gezien heb.... het gaat per slot van rekening niet om of je iets goed vindt, maar of je iets beter vindt. Dat valt aardig in te schatten. Maar goed, deze ronde speel ik nog eerlijk![]()
In feite heeft iedereen daar op Akira gestemd...quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:32 schreef Sokolsky het volgende:
victorinox: het is anders. Rashômon gaat door naar de volgende ronde, maar krijgt per ongeluk een paar tegenstemmen
Ja, maar ik mag maar één keer stemmenquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Hare het volgende:
[..]
Daar ben ik echt nog niet zo zeker van hoor. Chungking heb ik niet gezien, maar krijgt goede cijfers op imdb en Grave is een tekenfilm en er zijn users die daar gewoon sowieso niet van houden.
Haha, das idd wel een goeie!quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag maar één keer stemmen.
Misschien een idee. Iedereen krijgt bij elk tournament een stem die voor 5 telt die hij tijdens het tournament één keer mag gebruiken.
Overdrijven is ook een vak hequote:Op donderdag 28 juli 2005 18:50 schreef ranja het volgende:
of gewoon een veto1 film die wat er ook gebeurt niet mag afvallen
wordt leuk in de finale
glad to be of service.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:41 schreef Sokolsky het volgende:
Zie de openingspost ranja.
Sinds Motoko zijn er trouwens geen 0-0 standen meer.
Ik heb er ondertussen 7 gezien en Audition vind ik dan ook duidelijk de minste. Geen idee waarom juist deze één van zijn bekendere is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:42 schreef Sokolsky het volgende:
Aanvulling:
52. Ôdishon (Audition, 1999) - He ni zai yi qi (Together, 2002)
Mijn eerste Miike. Ik had er wat meer van verwacht.
Welke heb je op 1 staan? Bird People in China lijkt mij erg goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen 7 gezien en Audition vind ik dan ook duidelijk de minste. Geen idee waarom juist deze één van zijn bekendere is.
Ik kan vooral Zebraman erg aanraden. En Ichi the Killer natuurlijk, maar meer omdat één van zijn bekendere is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:01 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Welke heb je op 1 staan? Bird People in China lijkt mij erg goed.
Maar ik heb er nu zin inquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:45 schreef Sokolsky het volgende:
Als ik daar zin in heb. Ik denk dat dat morgenavond is.
Dan stel ik een afspraakje voor met mevrouw Palm en haar 5 dochtersquote:
Wiequote:Op zondag 31 juli 2005 00:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan stel ik een afspraakje voor met mevrouw Palm en haar 5 dochters.
Morgen net zo goed. Dat houd je toch niet tegen met cultuurbarbaren als julliequote:Op zondag 31 juli 2005 00:09 schreef Sokolsky het volgende:
Ja maar er vilegen Ghibli's uit!
Ze hadden A Better Tomorrow wel ergens in de videotheek liggen, maar ze kregen hem niet gevonden.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:58 schreef Sokolsky het volgende:
Victorinox wilde A Better Tomorrow nog kijken; ik weet niet of hem dat lukt voor die tijd, maar zo niet dan kan hij zich troosten met de gedachte dat het niet uitmaakt: ook al stemt hij erop, de film vliegt er toch uit.
Ik schandalig genoeg ook maar op één.quote:
Ik ook niet. En er zijn de 1e ronde al 2 uitgegaan waar ik niet op mocht stemmen. Ik vrees het ergstequote:
quote:Op zondag 31 juli 2005 20:01 schreef Sokolsky het volgende:
* Uitslag Eerste Ronde
![]()
51. Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro, 1988) - Ningen no joken III (Human Condition III, 1961) 3 - 3 (8,2 - 9,1)
Ik heb My Neighbour Totoro ook niet gezien en heb ook op Ningen no Joken III gestemd.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik wil deze uitslag graag ongeldig laten verklaren. De organisator kon het niet hebben dat er al 4 ghibli's doorwaren en heeft dus net voor het einde van de eerste ronde nog even Ningen III doorgestemd
quote:Op zondag 31 juli 2005 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb My Neighbour Totoro ook niet gezien en heb ook op Ningen no Joken III gestemd.
Ik ben wel enigszins bekend met de film. Er zijn een hoop elementen die me storen aan de typische "Ghibli"-film. En uit verschillende bronnen wordt me duidelijk dat die elementen nog sterker aanwezig zijn in deze film. En ik had gezegd dat het een compensatiestem was, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de meeste Totoro-stemmers Ningen no Joken III niet hebben gezien. En dat soort stemmen plaats ik alleen maar wanneer ik ervan overtuigd ben dat het over een hemelsbreed kwaliteitsverschil gaat.quote:
Ik begrijp je volkomenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ben wel enigszins bekend met de film. Er zijn een hoop elementen die me storen aan de typische "Ghibli"-film. En uit verschillende bronnen wordt me duidelijk dat die elementen nog sterker aanwezig zijn in deze film. En ik had gezegd dat het een compensatiestem was, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de meeste Totoro-stemmers Ningen no Joken III niet hebben gezien. En dat soort stemmen plaats ik alleen maar wanneer ik ervan overtuigd ben dat het over een hemelsbreed kwaliteitsverschil gaat.
Ga deze vakantie denk ik ook maar eens er aan beginnen.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:35 schreef Sokolsky het volgende:
De organisator begint, met dank aan een prominent FTR'er, morgen aan de Ningen no joken-reeks.
Nah. Uiteindelijk wil ik die ooit wel eens kijken, maar hij staat niet hoog op m'n "wil ik nu meteen zien" lijst.quote:Op zondag 31 juli 2005 23:39 schreef Sokolsky het volgende:
Niet Farewell My Concubine SoK?
Dan zou, volgens het stem-systeem dat er nu gehanteerd wordt, Tokyo Story moeten winnen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:45 schreef Glopes het volgende:
Waarschijnlijk omdat Tokyo Story een stuk onbekender is. Iedereen ken Battle royale zo ondertussen wel.
quote:Op zondag 31 juli 2005 20:01 schreef Sokolsky het volgende:
42. Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl, 2001) - Fa yeung nin wa (In the Mood for Love, 2000) 7 - 5
Sorry Gorro, maar Battle Royale is een ultieme guilty pleasure en Tokyo Story een goede, doch ietwat saaie film.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:41 schreef Gorro het volgende:
Ongelofelijk dat Battle Royale van Tokyo Story gaat winnen
Nee hoor, volgens dit systeem zou het niets uit moeten maken. En dat doet het ook niet; ook van hen die Tokyo Story wél gezien hebben kiest het merendeel voor Battle Royale.quote:Op maandag 1 augustus 2005 01:47 schreef victorinox het volgende:
Dan zou, volgens het stem-systeem dat er nu gehanteerd wordt, Tokyo Story moeten winnen.
En het blijft gewoon extreem lastig te controleren wie Tokyo Story wel, dan wel niet gezien heeft.quote:Op maandag 1 augustus 2005 09:52 schreef Sokolsky het volgende:
Nee hoor, volgens dit systeem zou het niets uit moeten maken. En dat doet het ook niet; ook van hen die Tokyo Story wél gezien hebben kiest het merendeel voor Battle Royale.
Dat geldt voor alles. Het feit dat ergens niet op gestemd wordt betekent niet altijd dat die niet gezien isquote:Op maandag 1 augustus 2005 10:40 schreef Hare het volgende:
[..]
En het blijft gewoon extreem lastig te controleren wie Tokyo Story wel, dan wel niet gezien heeft.
Haha, das ook weer waar.quote:Op maandag 1 augustus 2005 10:49 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat geldt voor alles. Het feit dat ergens niet op gestemd wordt betekent niet altijd dat die niet gezien is![]()
Dan had je die moeten nomineren. Natuurlijk zitten niet alle Aziatische films in het tournament; dat is ook helemaal niet de bedoeling. De bedoeling is de betere eruit te filteren.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:38 schreef Asap het volgende:
Ik mis toch echt een aantal films:
Ten eerste A Chinese Ghost Story 1 t/m 3 Deel 1 vond ik altijd een fantastische film.
Daarna (ok niet echt kwaliteit): Zhan shen tan, heb ik vroeger op video gehad, deze is cool
en: Sengoku jieitai (Time Slip), slecht geacteerd maar wel vermakelijk
Weet ik, maar ik zag het toernooi te laat. Alleen A Chinese Ghost Story zou echt kunnen meestrijden. Die anderen zijn gewoon films die ik zag toen ik klein was en toen helemaal fan van was.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:16 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Dan had je die moeten nomineren. Natuurlijk zitten niet alle Aziatische films in het tournament; dat is ook helemaal niet de bedoeling. De bedoeling is de betere eruit te filteren.
En er zijn weer 4 Ghibli's doorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:20 schreef Sokolsky het volgende:
Dan moet je dat de volgende ronde maar doen, want hier is de
En we zijn weer een Ghibli kwijt!![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:20 schreef Sokolsky het volgende:
* Uitslag Tweede Ronde
1. Seom (The Isle, 2000) - Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away, 2001) 4 - 6
quote:
We zijn alweer (net) een ronde verder.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:41 schreef Timo20 het volgende:
laat ik dan ook maar eens mee doen, eens kijken hoe ver ik kom
* Tweede Ronde
14. Oldboy (2003) - Ringu (Ring, 1998)
24. Samaria (Samaritan Girl, 2004) -Siworae (Il Mare, 2000)
heb er van t lijstje best veel gezien, maar van bijna alle paren maar 1
Ja er zitten weer een paar leukequote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:45 schreef Hare het volgende:
Godver. 2 Miyazaki's tegen 2 Kurosawa's. Beide zo anders, beide zo goed![]()
Dan maar beide eentje doen hoor. Maar ben er niet tevreden mee![]()
Hmm, tactisch idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 22:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ja er zitten weer een paar leukelotingen bij. Ik had alleen die twee paren alleen net anders gekozen. Vanwege smaak, maar ook uit tactisch oogpunt. Denk dat een graf vol vuurvliegjes meer kans maakt tegen een troon van blood, dan prinses Mononoke tegen zeven samurai's.
Ach, zo raar is dat niet hoor. Iedereen heeft zijn eigen motieven om op een bepaald paar te stemmen.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:39 schreef Hare het volgende:
En het rare is zelfs dat ik waarschijnlijk in mijn aanstaande top100 Seven Samurai boven Mononoke Hime zet
Welke moet dit worden?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:55 schreef Asap het volgende:
12. Da hong deng long gao gao gua (Raise the Red Lantern, 1991) - Ran (1985)
Maar RTRL is dan ook een extreem goede en mooie film.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ran heeft niet veel fans hier... Natuurlijk is Raise the Red Lantern ook goed, maar het verschil is wel heel erg groot.
Inderdaad, Raise the Red Lantern is duidelijk veel beterquote:Op donderdag 4 augustus 2005 17:02 schreef Sokolsky het volgende:
Ran heeft niet veel fans hier... Natuurlijk is Raise the Red Lantern ook goed, maar het verschil is wel heel erg groot.
Beter dan zo'n stoffige Kurosawa inderdaadquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:37 schreef Sokolsky het volgende:
Aanvulling:
4. Ruang rak noi nid mahasan (Last Life in the Universe, 2003) - Yojimbo (1961)
Wel een goeie film, dat Last Life in the Universe.
Stoffig?!?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:58 schreef BJB het volgende:
[..]
Beter dan zo'n stoffige Kurosawa inderdaad
(niks tegen Yojimbo hoor, maar..)
ik heb 3 minuten van SA gezien, mag ik dan op BR stemmenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:02 schreef Sokolsky het volgende:
Spirited Away - Battle Royale staat nu 8-8. Bij een gelijkspel gaat Spirited Away door op grond van IMDB-cijfer.
maar ik heb absoluut geen zin die te gaan kijkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 11:20 schreef Sokolsky het volgende:
3 minuten is wel erg weinig. Maar SA is niet zo moeilijk aan te komen, dat lukt je nog wel voor morgenavond
Dank u!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 15:50 schreef Kolkus het volgende:
16. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away, 2001) - Batoru rowaiaru (Battle Royale, 2000)
iedereen kan t toch zelf tellenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Hare het volgende:
[..]
Dank u!
Battle Royale is nu wel ver genoeg gekomen!
En
Sokolsky: Tis niet echt fair tussenstanden te gaan posten![]()
Owja, en dat doet iedereen ookquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:15 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
iedereen kan t toch zelf tellen
ik ga nu 2 duels ff zelf tellen om te kijken of t zin heeft of ik een van die films vanavond nog ga kijkenquote:
Nobody Knows vliegt er wss toch uit..quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:12 schreef Durbin het volgende:
dus Nobody Knows, Dolls en Sword of Doom zit er niet meer in voor het einde van deze ronde.![]()
Vind je? Ik heb het wel eerder gedaan als ik een tussenstand opvallend vond. En een 8-8 tussenstand vond ik daar wel bij horen; zo spannend is het nog niet eerder geweest.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 16:11 schreef Hare het volgende:
En
Sokolsky: Tis niet echt fair tussenstanden te gaan posten![]()
Jammer voor deze verliezers. Maar meeste wel tegen goede tegenstanders (al ken ik Human Condition niet)quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:34 schreef Sokolsky het volgende:
* Uitslag Derde Ronde
![]()
2. Rashômon (1950) - Ningen no joken III (Human Condition III, 1961) 2 - 3![]()
8. Mononoke-hime (Princess Mononoke, 1997) - Shichinin no samurai (Seven Samurai, 1954) 3 - 12![]()
13. Tasogare seibei (Twilight Samurai, 2002) - Kôkaku kidôtai (Ghost in the Shell, 1995) 5 - 8![]()
14. Zatôichi (2003) - Kaze no tani no Naushika (Nausicaä, 1984) 6 - 5![]()
15. Samaria (Samaritan Girl, 2004) - Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl, 2001) 5 - 10![]()
16. Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away, 2001) - Batoru rowaiaru (Battle Royale, 2000) 11 - 9![]()
quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:34 schreef Sokolsky het volgende:
5. Ying xiong (Hero, 2002) - Dare mo shiranai (Nobody Knows, 2004) 9 - 2
Omdat het een leuke film is en één van de beste in zijn genre. Desalniettemin staat Bin-jip nog steeds voor, dus die vindt "men" toch ook goed.quote:Op maandag 8 augustus 2005 02:09 schreef Motoko het volgende:
ok ik heb het waarschijnlijk niet begrepen maar waarom vind men My Sassy Girl toch zo goed?
Kan je dat dan?quote:Op maandag 8 augustus 2005 08:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Omdat het een leuke film is en één van de beste in zijn genre. Desalniettemin staat Bin-jip nog steeds voor, dus die vindt "men" toch ook goed.
En ja, Hare, dat heb ik zelf geteld.
Dan wordt dat meer een anime series toernooi, denk ik.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:57 schreef Wuder het volgende:
Eigenlijk moet er ook een Aziatische tv-series toernooi/topic komen.. maarja, wie kijkt naar die series behalve de echte die-hards...
Ja wel een beetje jammer.. er zijn genoeg andere zeer goede series (vooral Koreaanse naar mijn meningquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dan wordt dat meer een anime series toernooi, denk ik.
Duels 1 en 5. Smaken verschillen en zo ..... mja...... toch jammer dat het onsamenhangend kinderfilmpje zou doorgaan.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 09:04 schreef Motoko het volgende:
zoals welke?
Damn, dacht dat ik nog zo goed had opgelet. (kan het zijn dat de titel nog niet aangepast was?)quote:Op zondag 7 augustus 2005 21:17 schreef Sokolsky het volgende:
Tim, we zijn inmiddels al bij de vierde ronde.
Mwah.. vond de slachting aan het eind van Sword of Doom gewoon een beetje crap.. wel leuke crap, maar gewoon net nietquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Duels 1 en 5. Smaken verschillen en zo ..... mja...... toch jammer dat het onsamenhangend kinderfilmpje zou doorgaan.
Bij duel 5 kan ik nog enigszins begrijpen dat iemand Ghost in the Shell beter zou vinden. Het zou me wel serieus verbazen dat een meerderheid dit zo ziet.
Dat kan. Sterker nog, het is zo.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:04 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
[..]
Damn, dacht dat ik nog zo goed had opgelet. (kan het zijn dat de titel nog niet aangepast was?)
Hmmm... Ik vond het een van de beste samuraigevechtscenes die ik gezien heb op een paar uit Seven Samurai na waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:40 schreef Wuder het volgende:
[..]
Mwah.. vond de slachting aan het eind van Sword of Doom gewoon een beetje crap.. wel leuke crap, maar gewoon net niet
misschien moet je toch eens animatie films wat meer gaan waarderen. je mist een hoop als je ze allemaal op een hoop schuift. Want als Spirited Away iets niet is dan is het een kinderfilm of onsamenhangend. Deze bijzondere vertelling over de avonturen van Chihiro raakt vele maatschappelijke vlakken en de zeer inventieve personages in de film dragen meer backstory met zich mee dan de "betere" live-action film.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 13:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Duels 1 en 5. Smaken verschillen en zo ..... mja...... toch jammer dat het onsamenhangend kinderfilmpje zou doorgaan.
Die kinderfilmopmerking ging enkel over Spirited Away. En daar blijf ik bij. Ik vind het allemaal van het niveau van Sneeuwwitje of Pinokkio. Niet dat daar iets mis mee is, maar naar mijn mening heeft het wel dezelfde doelgroep. En ik vind het énorm onsamenhangend en de inventieve personages met backstory heb ik hélemaal niet opgemerkt. Zonder enige uitleg worden er plots wezens tussen gekwakt die dan maar "iets" doen wat weinig of geen relevantie lijkt te hebben, misschien enkel om het allemaal wat kleurrijker en fantasierijker te maken, om daarna zonder boe of ba terug te verdwijnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 10:55 schreef Motoko het volgende:
[..]
misschien moet je toch eens animatie films wat meer gaan waarderen. je mist een hoop als je ze allemaal op een hoop schuift. Want als Spirited Away iets niet is dan is het een kinderfilm of onsamenhangend. Deze bijzondere vertelling over de avonturen van Chihiro raakt vele maatschappelijke vlakken en de zeer inventieve personages in de film dragen meer backstory met zich mee dan de "betere" live-action film.
Ghost in the Shell is daarnaast een zeer interessante en doordachte kijk op de ontologie van de mens. Hiernaast is de soundtrack fenomenaal en de animatie baanbrekend.
Hoe kun je deze nu af doen als kinderfilms? Alleen omdat het tekenfilms zijn?
tsja...
omfgquote:8. Bin-jip (3-Iron, 2004) - Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl, 2001) 7 - 7 (8,2 - 8,4)
Gedaan, bedankt.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 17:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Je bent trouwens vergeten Oldboy bold te maken bij de uitslagen van de vorige ronde.
Als de Red Laterns nou verliest, kan ik volgende ronde alles stemmen.![]()
Omdat het er toch naar uitziet dat die wint, zou ik eens kijken of ik me handen erop kan krijgen.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:09 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Gedaan, bedankt.
Of je gaat Red Lantern gewoon kijken![]()
Oh, ik denk dat het helemaal niet zeker is dat Hero in de finale zal raken. Het kan uiteraard, maar zeker niet vanzelfsprekend.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:10 schreef Wuder het volgende:
Hopelijk wordt het een titanenstrijd tussen Hero en Seven Samurai!
Eén van de beste aktiefilms van de afgelopen jaren, met prachtig gefilmde vechtscene's.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:27 schreef Saviola het volgende:
Ongelofelijk dat een rukfilm als Hero er nog bij is
Tja, tegen Nobody Knows in ronde 1. Kan gebeuren.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:10 schreef Wuder het volgende:
Alhoewel ik heel jammer vind dat een van mijn echte favorieten: Infernal Affairs niet zover gekomen is![]()
Dan zal Hero nog wel wat stemmen moeten verzamelen.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:10 schreef Wuder het volgende:
Hopelijk wordt het een titanenstrijd tussen Hero en Seven Samurai!
Ik ook niet, maar Hero vind ik in visueel opzicht één van de mooiste films ooit. Op andere vlakken moet 'ie het echter wel afleggen en daarom was de keuze voor Oldboy niet moeilijk.quote:Op zondag 14 augustus 2005 18:46 schreef Saviola het volgende:
Mja ik heb het niet zo voor martial-art toestanden ..
quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:22 schreef Asap het volgende:
1. Oldboy (2003) - Ying xiong (Hero, 2002)
2. Shichinin no samurai (Seven Samurai, 1954) - Da hong deng long gao gao gua (Raise the Red Lantern, 1991)
Tenzij er mensen zijn die Seven Samurai nog nooit hebben gezien en alleen stemmen op de geziene old boy.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:37 schreef victorinox het volgende:
Finale:
Oldboy (2003) - Shichinin no samurai (Seven Samurai, 1954)
Simpel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |