In het nominatietopic zei ik hierover:quote:Op donderdag 28 juli 2005 08:43 schreef PDOA het volgende:
Even een vraagje: Avalon, is dat wel een Aziatische film? Goed, Japanse regisseur maar voor de rest is het geloof ik een volledig Poolse film met Poolse cast etc...
quote:Op woensdag 27 juli 2005 18:22 schreef Sokolsky het volgende:
Avalon is inderdaad voer voor discussie. Omdat ik een Japans/Pools samenwerkingsveband zo lachwekkend vind laat ik hem toch maar toe. De crew is overigens vrijwel volledig Japans.
Heb ik 1 keertje gedaan, en wel bij paar nr. 12quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:37 schreef Gorro het volgende:
Ik heb 3 keer gestemd op een paar waar ik niet beide films van kende, maar waar ik wel absoluut zeker was dat ik de tegenstander niet beter kon vinden, na bestudering van IMDb pagina.
Goeie keuze. BRII zuigt heel erg hard.quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:52 schreef Hare het volgende:
[..]
Heb ik 1 keertje gedaan, en wel bij paar nr. 12
Dat jullie het even weten
Daarom durfde ik de keus ook wel aanquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:14 schreef PDOA het volgende:
[..]
Goeie keuze. BRII zuigt heel erg hard.
Nouja, je weet het niet hequote:Op donderdag 28 juli 2005 12:49 schreef Sokolsky het volgende:
Hare: bij lotingen als nr. 25 lijkt het me niet echt nodig de regels te overtreden. Dat komt zonder jouw stem ook wel goed.
Overigens vond ik Happy Together vrij vervelend. Er zit dus een kans in dat ik nog op Nausicaä stem; ik hoop deze nog voor het sluiten van deze ronde te zien. Of eh, anders gezegd, ik sluit deze ronde pas nadat ik Nausicaä gezien heb
Voor Grave of voor Chungking?quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:29 schreef California het volgende:
* Eerste ronde
Al moet ik zeggen dat ik even twijfel bij de laatste twee. (Oh, en Chungking Express tegenover Grave of the Fireflies is gewoon niet eerlijk natuurlijk.)
Daar ben ik echt nog niet zo zeker van hoor. Chungking heb ik niet gezien, maar krijgt goede cijfers op imdb en Grave is een tekenfilm en er zijn users die daar gewoon sowieso niet van houden.quote:Op donderdag 28 juli 2005 13:41 schreef California het volgende:
Grave of the Fireflies lijkt me de gedoodverfde winnaar, dus dat laatste.
Omdat die niet genomineerd zijn.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Motoko het volgende:
en waarom mis ik Vital, Shark Skin Man and Peach Hip Girl, Kwaidan, Onibaba, Tokyo Drifter, Battles without Honor and Humanity, After Life, Distance, Maborosi, Bright Future, Cure, Kario/Pulse, Hana and Alice, Mind Game, Metropolis, Porco Rosso, Barefoot Gen, Patlabor, Millenium Actress, Perfect Blue, Tokyo Godfathers, The Place Promised in our Early Days, Black Rain, Swallowtail Butterfly, Gonin, In the Realm of the Senses?
Zo, da's de eerstequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:00 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
25. Shichinin no samurai (Seven Samurai, 1954) - Ju-on (Ju-on: The Curse, 2000)
Toch is dat niet zoquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:42 schreef Motoko het volgende:
het leek erop dat die nomaties nog aan de gang waren.
dit waren grappig genoeg de enige die ik nog niet had gezien. aanraders?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:45 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Toch is dat niet zo
Bedankt voor jouw stemmen trouwens, ben ik ook van die laatste paar 0-0's af.
Welke had je niet gezien; Yoidore tenshi of Huozhe?
Had je niet even kunnen meedoen bij het nomineren, had een aantal leuke films gescheeldquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:26 schreef Motoko het volgende:
en waarom mis ik Vital, Shark Skin Man and Peach Hip Girl, Kwaidan, Onibaba, Tokyo Drifter, Battles without Honor and Humanity, After Life, Distance, Maborosi, Bright Future, Cure, Kario/Pulse, Hana and Alice, Mind Game, Metropolis, Porco Rosso, Barefoot Gen, Patlabor, Millenium Actress, Perfect Blue, Tokyo Godfathers, The Place Promised in our Early Days, Black Rain, Swallowtail Butterfly, Gonin, In the Realm of the Senses?
Kijk, dat bedoel ik. Tel mijn stem nou maar gewoon lekker meequote:Op donderdag 28 juli 2005 14:44 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Zo, da's de eerste
Vond je Seven Samurai zo slecht of Ju-on zo goed?
heb het de laatste tijd te druk gehadquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Had je niet even kunnen meedoen bij het nomineren, had een aantal leuke films gescheeld
Dat doe ik ook wel.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:21 schreef Hare het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Tel mijn stem nou maar gewoon lekker mee
Twilight Samurai staat met 4-2 voor. En dat zijn allemaal serieuze stemmen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat een kut loting bij sommige paren. Echt doodzonde dat film als Twilight Samurai, Brotherhood of hun tegenstanders er nu al uit liggen.
Ach, beter dat je dat een paar keer doet en het er dan even bijzegt, dan domweg alles wat je kent vet maken en vervolgens je mondje dicht houden. Dat laatste kan ik echt niet hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:22 schreef ranja het volgende:
ehm ja
overigens geldt ook voor mij dat er een aantal bij zijn waarvan ik zeker weet dat ik de film die ik gezien heb beter zal vinden dan degene die ik niet gezien heb.... het gaat per slot van rekening niet om of je iets goed vindt, maar of je iets beter vindt. Dat valt aardig in te schatten. Maar goed, deze ronde speel ik nog eerlijk![]()
In feite heeft iedereen daar op Akira gestemd...quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:32 schreef Sokolsky het volgende:
victorinox: het is anders. Rashômon gaat door naar de volgende ronde, maar krijgt per ongeluk een paar tegenstemmen
Ja, maar ik mag maar één keer stemmenquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:06 schreef Hare het volgende:
[..]
Daar ben ik echt nog niet zo zeker van hoor. Chungking heb ik niet gezien, maar krijgt goede cijfers op imdb en Grave is een tekenfilm en er zijn users die daar gewoon sowieso niet van houden.
Haha, das idd wel een goeie!quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag maar één keer stemmen.
Misschien een idee. Iedereen krijgt bij elk tournament een stem die voor 5 telt die hij tijdens het tournament één keer mag gebruiken.
Overdrijven is ook een vak hequote:Op donderdag 28 juli 2005 18:50 schreef ranja het volgende:
of gewoon een veto1 film die wat er ook gebeurt niet mag afvallen
wordt leuk in de finale
glad to be of service.quote:Op donderdag 28 juli 2005 17:41 schreef Sokolsky het volgende:
Zie de openingspost ranja.
Sinds Motoko zijn er trouwens geen 0-0 standen meer.
Ik heb er ondertussen 7 gezien en Audition vind ik dan ook duidelijk de minste. Geen idee waarom juist deze één van zijn bekendere is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:42 schreef Sokolsky het volgende:
Aanvulling:
52. Ôdishon (Audition, 1999) - He ni zai yi qi (Together, 2002)
Mijn eerste Miike. Ik had er wat meer van verwacht.
Welke heb je op 1 staan? Bird People in China lijkt mij erg goed.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb er ondertussen 7 gezien en Audition vind ik dan ook duidelijk de minste. Geen idee waarom juist deze één van zijn bekendere is.
Ik kan vooral Zebraman erg aanraden. En Ichi the Killer natuurlijk, maar meer omdat één van zijn bekendere is.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 14:01 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Welke heb je op 1 staan? Bird People in China lijkt mij erg goed.
Maar ik heb er nu zin inquote:Op zaterdag 30 juli 2005 23:45 schreef Sokolsky het volgende:
Als ik daar zin in heb. Ik denk dat dat morgenavond is.
Dan stel ik een afspraakje voor met mevrouw Palm en haar 5 dochtersquote:
Wiequote:Op zondag 31 juli 2005 00:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan stel ik een afspraakje voor met mevrouw Palm en haar 5 dochters.
Morgen net zo goed. Dat houd je toch niet tegen met cultuurbarbaren als julliequote:Op zondag 31 juli 2005 00:09 schreef Sokolsky het volgende:
Ja maar er vilegen Ghibli's uit!
Ze hadden A Better Tomorrow wel ergens in de videotheek liggen, maar ze kregen hem niet gevonden.quote:Op zondag 31 juli 2005 14:58 schreef Sokolsky het volgende:
Victorinox wilde A Better Tomorrow nog kijken; ik weet niet of hem dat lukt voor die tijd, maar zo niet dan kan hij zich troosten met de gedachte dat het niet uitmaakt: ook al stemt hij erop, de film vliegt er toch uit.
Ik schandalig genoeg ook maar op één.quote:
Ik ook niet. En er zijn de 1e ronde al 2 uitgegaan waar ik niet op mocht stemmen. Ik vrees het ergstequote:
quote:Op zondag 31 juli 2005 20:01 schreef Sokolsky het volgende:
* Uitslag Eerste Ronde
![]()
51. Tonari no Totoro (My Neighbor Totoro, 1988) - Ningen no joken III (Human Condition III, 1961) 3 - 3 (8,2 - 9,1)
Ik heb My Neighbour Totoro ook niet gezien en heb ook op Ningen no Joken III gestemd.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik wil deze uitslag graag ongeldig laten verklaren. De organisator kon het niet hebben dat er al 4 ghibli's doorwaren en heeft dus net voor het einde van de eerste ronde nog even Ningen III doorgestemd
quote:Op zondag 31 juli 2005 21:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik heb My Neighbour Totoro ook niet gezien en heb ook op Ningen no Joken III gestemd.
Ik ben wel enigszins bekend met de film. Er zijn een hoop elementen die me storen aan de typische "Ghibli"-film. En uit verschillende bronnen wordt me duidelijk dat die elementen nog sterker aanwezig zijn in deze film. En ik had gezegd dat het een compensatiestem was, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de meeste Totoro-stemmers Ningen no Joken III niet hebben gezien. En dat soort stemmen plaats ik alleen maar wanneer ik ervan overtuigd ben dat het over een hemelsbreed kwaliteitsverschil gaat.quote:
Ik begrijp je volkomenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:34 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik ben wel enigszins bekend met de film. Er zijn een hoop elementen die me storen aan de typische "Ghibli"-film. En uit verschillende bronnen wordt me duidelijk dat die elementen nog sterker aanwezig zijn in deze film. En ik had gezegd dat het een compensatiestem was, aangezien ik ervan overtuigd ben dat de meeste Totoro-stemmers Ningen no Joken III niet hebben gezien. En dat soort stemmen plaats ik alleen maar wanneer ik ervan overtuigd ben dat het over een hemelsbreed kwaliteitsverschil gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |