abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29122359

Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Vorige delen:
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deelt 4 wat dus deel 9 moet zijn.
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 10
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11

De vorige deeltjes gingen onder andere over:
  • Telefoonboeken
  • Huis aan huis
  • TNT kleding
  • Elastieken schieten
  • HSM

Handige linkjes:
    TPG voor Thuis: Klik
    TPG Business: Klik
    Over TPG: Klik
    Posttarieven: Klik
    Verhuisservice: Klik
    Postzegeluitgiften: Klik
    Juist adresseren: Klik
    Bewaarservice: Klik
    Intranet TPG'ers: Klik
    TPG en Vlaaien: Klik
    TPG en klagen: Klik
    TPG wordt TNT: Klik
    TPG Spaarpuntenprogramma: Klik

[ Bericht 15% gewijzigd door Jaguarized op 26-07-2005 12:31:07 ]
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 25 juli 2005 @ 21:00:29 #2
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29122447
    FiPo
    Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_29122467
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
    FiPo
    Subtiel
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 25 juli 2005 @ 21:02:43 #4
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_29122523
    wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!

ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
      maandag 25 juli 2005 @ 21:04:15 #5
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29122567
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
    wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!

ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
    Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ( )
      maandag 25 juli 2005 @ 21:28:28 #6
    pi_29123373
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:

[..]

ja op zowat mijn eerste bezorgdag bij Sandd, groette ik een 'Collega' van de TPG door "Ha! de concurrentie, is er ook" tegen hem te zeggen!. De vent zei op nors een humorloze wijze "Zit JIJ er mee????!"
    Zeker een ouwe PTT-er die na de privatiserind er flink op achteruit is gegaan en opeens ook nog een voor het eerst in zijn leven Hard moest werken

maar allé, de meeste TPG-ers zijn aardige peren/perinnen.

en concurrentie? nee Sandd en Selektmail zijn wel heel erg primitief
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
      maandag 25 juli 2005 @ 21:31:10 #7
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29123473
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
    en concurrentie? nee Sandd en Selektmail zijn wel heel erg primitief
    Vandaar ook die ".."
    Ik kom er regelmatig eentje van Selektmail tegen, die groet ik ook altijd gewoon en als we toevallig tegelijk bij dezelfde deur moeten zijn neemt een van de twee meteen alles mee
    pi_29124054
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
    FiPo
    En jij je link in je sig
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:

[..]

Zo denk ik ook.
    Een jaartje terug ofzo had ik ook steeds een Sandder en m'n wijk lopen. We liepen allebei dezelfde ("alleenliggende") wijk rond dezelfde tijd. Gevolg was dat ik m steeds tegen kwam en iedere keer maakten we een praatje. Hij kreeg betaald per brief
    Overigens was dit wel de uitzondering, normaal gesproken groet ik concurrenten nooit. Hooguit wat gemompel terug als zij mij groeten. Alle andere mensen groet ik wel heel vrolijk
      maandag 25 juli 2005 @ 21:49:12 #9
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29124115
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:47 schreef Carport het volgende:
    [..]
    En jij je link in je sig
    Ik zou het ook eens niet vergeten
    pi_29124220
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:49 schreef JDude het volgende:

[..]

Ik zou het ook eens niet vergeten
    Onderaan je bericht in m'n fotoboek stond ook nog de link naar 2 topics terug. Het vorige topic zat al bijna vol, dus ik had er maar niks van gezegd
      maandag 25 juli 2005 @ 21:52:21 #11
    70361 Fries
    Niet die van de Mac!
    pi_29124226
    Er lopen bij mij op kantoor drie leidinggevende rond, maar ze bakken er alle drie geen hout van. En ik word doodziek van ze!

Oke, toegegeven, door hun slechte samenwerking heb ik wel drie maanden vrij gekregen.
    Mmmmm... lekker, niet?
    pi_29124356
    Bij ons op kantoor hebben we ook drie leidinggevenden, altijd leuk als ze mensen tekort hebben. Je wordt gebeld door de eerste. Tweede spreekt je voicemail in die je vervolgens later terugbelt, blijkt dat hij t al opgelost heeft, maar de derde heeft nog wat mensen nodig

En 3 maanden vrij
    pi_29125285
    in de OP doet t niet
    † The 3 Kings †
    pi_29126924
    Morgen weer beginnen

tvp
      maandag 25 juli 2005 @ 23:37:12 #15
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29128112
    Man, alweer een topic vol....
    tevens tvp
    Ever higher. Ever better.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 12:22:46 #16
    109199 Kramerica-Industries
    Bijdehand mannetje
    pi_29137702
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

Hello Newman

Het leuke voor Sandd en andere concurrenten is dat zij itt de TPG niet overal hoeven te bezorgen. Zij zijn niet zo gebonden aan de postwet als wij. Zo hoeft Sandd niet een x aantal postkantoren per zoveel 1000 inwoners te hebben, niet op 6 dagen per week te bezorgen, en ook niet op plekken waar ze geen zin in hebben. Hoezo oneerlijke concurrentie
    Post voor bijv landelijke gebieden laten ze lekker door de TPG bezorgen (waarvoor ze ons slechts de kostprijs hoeven te betalen), en wij mogen dat niet weigeren. Vooral in de postbusruimte sta ik regelmatig post van Royal Mail of met de opdruk "bezorgd door Sandd" ( te sorteren.

En het gaat ten koste van de TPG-postbodes! Die Sandd en Selektmail luitjes krijgen per brief betaald (net als een folderbezorger). Ze hebben dus geen CAO, niet eens een echte arbeidsovereenkomst en krijgen omgerekend per uur ook nog schandalig slecht betaald. Ik begrijp ook niet dat mensen zich lenen voor dit werk, je kunt nog beter postbezorger bij de TPG zijn. Okee, dat betaald ook vrij slecht (iets boven het minimumloon), maar je hebt tenminstev een CAO en je bouwt zelfs een pensioen(tje) op.
    Newman: I'm a U.S. Postal worker.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
    Newman: Sometimes...
    pi_29138109
    Als je werkt bij de TPG als pakketbezorger in de zomer krijg je ook gewoon per pakket betaald hoor :-
    Bloed, zweet en tranen!
      dinsdag 26 juli 2005 @ 12:44:08 #18
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29138232
    zaterdag was leuk ik ging vrijdag naar amsterdam, concert, en had vrijgevraagd voor die zaterdag. Maar er waren er al 4-5 uit het team die al eerder vrij hadden gevraagd. Dus ik denk.. ach ik schrijf het op, maar dat gaat toch niet door. Ik na 2 uurtjes slaap naar het postkantoor gefietst... hey.. het is ze wel gelukt... ik fiets terug en duik bed weer in tot 1 uur ... groepsleiders teamcoaches die dingen regelen... dat verwacht je niet!
    ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
    gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
    pi_29139209
    Bij ons is het totale chaos, de oude teamcoach had iedereen al voor de vakantie vrij gegeven, dus zitten we nu allemaal omhoog Ik heb al 2 wijken, en niet de kleinste ook, dus da's meer dan zat

Remember de tuin vol met planten? Na 8 poststukken retour gestuurd te hebben hebben ze de boodschap doorgekregen denk ik:

Stuk beter zo
    † The 3 Kings †
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:59:51 #20
    pi_29147139
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 12:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hello Newman

Het leuke voor Sandd en andere concurrenten is dat zij itt de TPG niet overal hoeven te bezorgen. Zij zijn niet zo gebonden aan de postwet als wij. Zo hoeft Sandd niet een x aantal postkantoren per zoveel 1000 inwoners te hebben, niet op 6 dagen per week te bezorgen, en ook niet op plekken waar ze geen zin in hebben. Hoezo oneerlijke concurrentie
    Post voor bijv landelijke gebieden laten ze lekker door de TPG bezorgen (waarvoor ze ons slechts de kostprijs hoeven te betalen), en wij mogen dat niet weigeren. Vooral in de postbusruimte sta ik regelmatig post van Royal Mail of met de opdruk "bezorgd door Sandd" ( te sorteren.

En het gaat ten koste van de TPG-postbodes! Die Sandd en Selektmail luitjes krijgen per brief betaald (net als een folderbezorger). Ze hebben dus geen CAO, niet eens een echte arbeidsovereenkomst en krijgen omgerekend per uur ook nog schandalig slecht betaald. Ik begrijp ook niet dat mensen zich lenen voor dit werk, je kunt nog beter postbezorger bij de TPG zijn. Okee, dat betaald ook vrij slecht (iets boven het minimumloon), maar je hebt tenminstev een CAO en je bouwt zelfs een pensioen(tje) op.
    Hello Kramer!

Betaald TPG ook slecht?? die lui zijn er wel na de privatisering op achteruit gegaan zeg!! Geen ambtenaar meer, weg aanzien, dan slechtere CAO en dergelijke. Terwijl er een redelijk grote verantwoordelijkheid ligt in het bezorgen van b.v. belastingsformulieren.

Ja dat mensen voor Sandd willen werken heeft eerder een sociale oorzaak denk ik, veel van de mesnen zijn al blij dat ze wat om handen hebben en even buiten komen. Er zitten ook de gekste figuren tussen. haha
    [/quote]
    pi_29148840
    zo, ik vanmorgen dus mn post op wezen halen zat er een brief bij met mijn naam had er dus een of ander iemand gebeld dat ie een keer de post van de buren had gekregen ( 11 en 11a verwisseling ) of te wel ik heb vandaag mijn eerste officiele klacht mogen ontvangen

verder ging het vandaag wel goed alleen had de sorteerder iets goed fout gedaan want ik heb verschillende straten dubbel moeten doen omdat er nog restpost achteraan zat.. achja.. en hoe was het verders bij jullie allemaal? nog dingen meegemaakt?

owja heeft er btw iemand miss wat info mbt wanneer er uitbetaald word? alvast bedankt
    God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
    pi_29153389
    Uitbetaald is meestal de 22ste hier
    † The 3 Kings †
      woensdag 27 juli 2005 @ 08:10:27 #23
    70361 Fries
    Niet die van de Mac!
    pi_29162068
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 21:35 schreef TheSorrow het volgende:
    Uitbetaald is meestal de 22ste hier
    Ik kijk ook altijd uit naar die dag!
    Mmmmm... lekker, niet?
    pi_29162495
    Yep, de rond de 21ste/22ste staat er altijd weer een bijschrijving van de TPG tussen .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 27 juli 2005 @ 09:36:41 #25
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29162832
    Salaris is hier altijd de 23e, behalve als die in een weekend valt, dan komt het de vrijdag voor dat weekend. Maar het kan misschien per rayon verschillen.
    Ik ga zo eens even een of ander suf woonwijkje lopen...
    pi_29162868
    Ik ben op weg naar stage zeiknat geregend, dus ik weet hoe de mensen die vandaag mogen lopen in dit weer zich voelen.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_29168574
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 19:04 schreef Ancientone het volgende:
    zo, ik vanmorgen dus mn post op wezen halen zat er een brief bij met mijn naam
    Ik had ook een kaart verwacht vandaag, voor m'n verjaardag ... maar niks
    pi_29172459
    Hier regende het ook keihard, maar gelukkig ging het miezeren toen ik moest lopen, en daarna werd het droog Net ff 2 wijken nog weggebr8 (in totaal 3 vandaag ) , ene wijk staat 1,5 uur voor en de andere 45 minuten, heb ze beide in 1,05 uur gelopen, helemaal kapot nu En dan zometeen nog buslichten Gelukkig is dat niet al te inspannend
    † The 3 Kings †
    pi_29172488

Gefeliciteerd Carport
    † The 3 Kings †
      woensdag 27 juli 2005 @ 16:01:34 #30
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_29172911
      woensdag 27 juli 2005 @ 16:12:35 #31
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29173212
    Gefeliciteerd, Carport.

Vandaag lekker geen last gehad van de regen.
    Tot vlak voor ik van huis weg moest regende het keihard, op weg naar de vestiging nog een paar druppels en verder heel de dag nergens last van
    pi_29176199
    Salaris is officieel de 23ste want dat staat in het CAO

En vandaag had 1 op de 10 huizen post bij mij
    pi_29178209
    Hier was t qua machinepost niet denderend, maarja veel veronica gidsen... hopelijk morgen nog minder, dan is t makkelijk verdienen
    † The 3 Kings †
    pi_29178294
    Hahaha jongens, bedankt! J., die kaart ga ik uitprinten en bij de rest zitten

Morgen moet ik ook werken, dus als t niet zo veel is, is dat altijd lekker natuurlijk
    pi_29179816
    Is de laatste tijd echt niks te doen ... wel jammer steeds van die HAH.
    een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
    pi_29186878
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Hello Kramer!

Betaald TPG ook slecht?? die lui zijn er wel na de privatisering op achteruit gegaan zeg!! Geen ambtenaar meer, weg aanzien, dan slechtere CAO en dergelijke. Terwijl er een redelijk grote verantwoordelijkheid ligt in het bezorgen van b.v. belastingsformulieren.

Ja dat mensen voor Sandd willen werken heeft eerder een sociale oorzaak denk ik, veel van de mesnen zijn al blij dat ze wat om handen hebben en even buiten komen. Er zitten ook de gekste figuren tussen. haha
    Op zich betaalt de TPG niet slecht, het hangt er vooral vanaf welke functie je hebt (postbode, postbezorger of zaterdagbesteller) en of je onder een oude regeling valt of niet.

Alle postbodes die pak ‘em beet meer dan 15 jaar in dienst zijn vallen in schaal 3, en die verdienen maximaal EUR 12 per uur, ofwel EUR 2000 (bijna) bruto per maand. Voor een ongeschoold persoon is dit een behoorlijk goed salaris.

Op een gegeven moment is de functie postbode een schaal lager gezet, nml schaal 2. Een postbode van 21 verdient ruim EUR 8,- per uur, en op z’n “top” maximaal EUR 11,-.

Een zaterdagkracht verdient ongeveer hetzelfde per uur. Het verschil is echter dat een “gewone” postbode die zaterdag moet werken een toeslag krijgt op z’n salaris, en de zaterdagkracht (die immers speciaal voor de zaterdag is aangenomen) krijgt deze niet.

Kijken we echter naar de bezoldiging van postbezorgers, dan is dat een hele stap lager. Een postbezorger van 21 moet het met nog geen EUR 6 per uur doen (25% minder dan zijn postbode-collegae), en aan het eind van zijn schaaljaren (dan moet ‘ie dus al jaren in dienst zijn) zit ‘ie op EUR 8,22 per uur.

Dit is echter nog steeds een fortuin vergeleken met wat de gemiddelde Sandd-(st)er per uur verdient. Ik weet niet wat jij per brief krijgt (5 cent?) en hoeveel je er in een uur kan wegbrengen (+ sorteren), maar stel dat dat er 100 zijn, dan verdien je nog maar EUR 5 per uur.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
      donderdag 28 juli 2005 @ 00:22:51 #37
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29188592
    mijn halve kantoor zat vanavond in Carre ... beetje overdreven.. maar toch Stond in zo'n blaadje een actie kon je 4 kaartjes krijgen voor circus.. was erg mooi
    ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
    pi_29201541
    Het was echt rustig weer vandaag.... hier ff 2 foto's om te laten zien hoe rustig

Bundeltje van 1-89 / 22-2

De kofferbak, links 2 bundels voor 2 rondjes voor de 3e wijk, en rechts 4 bundels voor een wijk waar normaal minimaal 8 bundels zijn

† The 3 Kings †
    pi_29201598
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:27 schreef TheSorrow het volgende:
    Het was echt rustig weer vandaag.... hier ff 2 foto's om te laten zien hoe rustig

[afbeelding]

De kofferbak, links 2 bundels voor 2 rondjes voor de 3e wijk, en rechts 4 bundels voor een wijk waar normaal minimaal 8 bundels zijn

[afbeelding]
    Wat dacht je... ik maak er even foto's van
    Vandaag ook enorm vroeg klaar ... stelt echt niks voor .
    pi_29201661
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:27 schreef TheSorrow het volgende:

[afbeelding]

[afbeelding]
    En dan nog zo'n grote kar om die paar bundeltjes mee te vervoeren.
    pi_29201812
    Ik was ook vroeg 'klaar' vandaag.. Heb mijn enkel verstuikt toen ik op de helft van mijn wijk was Hoop dat ik zaterdag of anders dinsdag weer kan lopen..
    pi_29201879
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En dan nog zo'n grote kar om die paar bundeltjes mee te vervoeren.
    Zo groot is ie niet, we hebben ook een 2 x zo lange, ik zal die morgen wel eens fotograferen Die noem ik de limo
    † The 3 Kings †
    pi_29202809
    Ik moet ook maar eens een fotoreportage maken op zaterdag.
    Of zo.
    pi_29203278
    Ag ja, zit een cam in mn mobiel,dus een foto maken is 5 seconde werk En handig om hier met collega's te delen
    † The 3 Kings †
      donderdag 28 juli 2005 @ 15:20:54 #45
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29203324
    Ik ben vandaag in m'n benen gebeten door 3 kleine kuthondjes! En dat stomme wijf stond er maar een beetje bij te lachen! En later zag ik dat er ook nog een gat in mn broek zit!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 28 juli 2005 @ 15:27:25 #46
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29203556
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef texelonia het volgende:
    Ik ben vandaag in m'n benen gebeten door 3 kleine kuthondjes! En dat stomme wijf stond er maar een beetje bij te lachen! En later zag ik dat er ook nog een gat in mn broek zit!
    Terugbijtenschoppen. Klote mormels.
    Dat soort adressen mijd ik in het vervolg altijd als de pest. Ben een tijdje drie maanden niet bij een woonwagenkamp geweest. Gelukkig was de situatie daar bekend bij de teamcoach, ik geloof dat er af en toe eentje met de auto het terrein op ging om de post te bezorgen
    pi_29204118
    Ik werd ook bijna aangevallen weer door zo'n kutcesar hondje Klotebeest hing al een x in me broek,volgende x trap ik m echt neer.... Maarja, toen stond de poort open, nu zat ie er vast onder, en maar keffen En piepen toen ie terug de tuin in getrokken werd Klotebeest
    † The 3 Kings †
    pi_29204172
    Ah, hierstie dus.

Ik heb mijn portie vakantiewerk daar wel weer gehad. Nu weer alleen de zaterdagen.
      donderdag 28 juli 2005 @ 15:47:03 #49
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29204244
    Ja en dan zeggen ze "blaffende honden bijten niet"
    Heb de postbode+ gebeld en gevraagd of ik een klacht ofzow kon indienen, maar hij had zoiets nog nooit meegemaakt en wist het eigenlijk ook niet. Hij dacht dat ik dan naar de politie moest, maar dat lijkt me ook weer zo overdreven... Maar hij zou het met de manager overleggen en dan hoor ik het morgen wel.
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_29204509
    Erg veel post was er vandaag niet Eindelijk een rustig dagje bij mij.

Ik zal eens kijken of ik binnenkort ook wat fotootjes kan maken. Maak vaak wel grappige dingetjes mee Geeft t topic toch wat meer sfeer enzo

En texelonia:
    Dat gat in je broek, komt dat door die hondjes? In dat geval brief (laten) schrijven naar die vrouw en een nieuwe broek bij haar declareren Dat zal d'r lachen wel afleren
    Of je naar de politie moet gaan, tjah... wat je zelf wilt. Als je geen aangifte doet is het officieel nooit gebeurd natuurlijk. Doe je wel aangifte, kunnen jij of anderen er later altijd op terugvallen. Maargoed, het is misschien wel weer wat overdreven.
    pi_29213762
    Een postbezorgster bij ons is toen in haar been gebeten... tetanusprik gehaald,en de kosten is voor degene van wie de hond is...dan leren ze het ook snel af
    † The 3 Kings †
      donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:24 #52
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29216933
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 14:35 schreef Black_Tulip het volgende:
    Ik was ook vroeg 'klaar' vandaag.. Heb mijn enkel verstuikt toen ik op de helft van mijn wijk was Hoop dat ik zaterdag of anders dinsdag weer kan lopen..
    als je er zaterdag nog zit als ik 's middags terug kom op kantoor dan help ik je wel met zetten ok?
    denk dat ik die wijk nog wel een beetje ken... pssst ik weet ook nog een goed koffieadresje.. bij mijn tante
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:07:01 #53
    pi_29217286
    quote:
    Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Op zich betaalt de TPG niet slecht, het hangt er vooral vanaf welke functie je hebt (postbode, postbezorger of zaterdagbesteller) en of je onder een oude regeling valt of niet.

Alle postbodes die pak ‘em beet meer dan 15 jaar in dienst zijn vallen in schaal 3, en die verdienen maximaal EUR 12 per uur, ofwel EUR 2000 (bijna) bruto per maand. Voor een ongeschoold persoon is dit een behoorlijk goed salaris.

Op een gegeven moment is de functie postbode een schaal lager gezet, nml schaal 2. Een postbode van 21 verdient ruim EUR 8,- per uur, en op z’n “top” maximaal EUR 11,-.

Een zaterdagkracht verdient ongeveer hetzelfde per uur. Het verschil is echter dat een “gewone” postbode die zaterdag moet werken een toeslag krijgt op z’n salaris, en de zaterdagkracht (die immers speciaal voor de zaterdag is aangenomen) krijgt deze niet.

Kijken we echter naar de bezoldiging van postbezorgers, dan is dat een hele stap lager. Een postbezorger van 21 moet het met nog geen EUR 6 per uur doen (25% minder dan zijn postbode-collegae), en aan het eind van zijn schaaljaren (dan moet ‘ie dus al jaren in dienst zijn) zit ‘ie op EUR 8,22 per uur.

Dit is echter nog steeds een fortuin vergeleken met wat de gemiddelde Sandd-(st)er per uur verdient. Ik weet niet wat jij per brief krijgt (5 cent?) en hoeveel je er in een uur kan wegbrengen (+ sorteren), maar stel dat dat er 100 zijn, dan verdien je nog maar EUR 5 per uur.
    m logische regeling, ja zo'n Sandd-bezorger verdiend belachelijk weinig (als je snel bent en je hebt 3 a 4 wijken kan het meevallen), de slimme combineren het dan ook, met post van Selektmail of andere bedrijven. Die nieuwe bedrijfjes hebben meestal toch niet die grote aantallen als de tog.

Ikzelf ben in vaste dienst met een 0-urencontract. Ik kan dus voor alles worden ingezet. zo doe ik en sorteer werk voor andere, en spring in bij wijken die open zijn en geen vaste bezorger voor is.
    Dat is mooi man, zo leer je de regio kennen. Zo ken ik in de regio Utrecht grote delen van Zeist, Bilthoven, de Bilt, Maartensdijk, Maarssen en de Meern uit mijn hoofd. dat nul-uren contract is voor iedereen ongeacht de leeftijd 8 euro per uur, dus ik neem aan dat een 18-jarige bij Sandd dan meer verdiend dan bij de TPG.

maar ja ik ben niet ongeschoold (en ik ben niet de enige, er lopen daar drs-en rond) ik zoek beter werk nu. maar ook bij sandd kun je je vermaken. terug naar de echte!
    [/quote]
    pi_29218094
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 22:55 schreef nixxx het volgende:

[..]

als je er zaterdag nog zit als ik 's middags terug kom op kantoor dan help ik je wel met zetten ok?
    denk dat ik die wijk nog wel een beetje ken... pssst ik weet ook nog een goed koffieadresje.. bij mijn tante
    Ik vind het heel lief van je, maar als mensen mij gaan helpen met mijn wijk word ik juist pisnijdig Ik snap waarom je het voorstelt want ik zie de postbodes in Team 3 elkaar ook helpen om een gunst te verlenen en ik ben zelf ook enkele keren 'geholpen' (TPG cultuur misschien? ), maar ik vind het echt vervelend. Ik probeer het zo vriendelijk mogelijk af te wijzen, maar dat is tot nu toe nog niet echt gelukt Het is mijn wijk en als ik word geholpen kan ik niet zelfstandig mijn tijd verbeteren verdomme Dus Maar toch bedankt

Met die enkel gaat het nu beter. Echt verstuikt heb ik hem niet geloof ik, alleen behoorlijk bezeerd.. Ik kan weer gewoon lopen zonder dat het pijn doet en als ik daar op af moet gaan zou ik eigenlijk morgen weer kunnen beginnen, maar ik heb voor de zekerheid toch ff de TPG gebeld en werd sterk aangeraden/bijna bevolen morgen thuis te blijven Zaterdag ga ik weer op pad
    pi_29218517
    Hulp afwijzen.. Alle hulp is welkom bij mij hoor Voor het eerst ook daadwerkelijk iets te eten aangeboden gekregen, een koek! Maarja, had net gegeten,geen trek dus
    † The 3 Kings †
    pi_29219033
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:43 schreef TheSorrow het volgende:
    Hulp afwijzen.. Alle hulp is welkom bij mij hoor Voor het eerst ook daadwerkelijk iets te eten aangeboden gekregen, een koek! Maarja, had net gegeten,geen trek dus
    Eten afwijzen...

Ik was erg blij met het pakje drinken wat ik aangeboden kreeg toen mijn 'opleidster' doorhad dat ik geen drinken bij me had
    pi_29219083

Drinken nog nooit Wel 1 x koffie toen ik klanten moest halen maar dat lust ik niet... "Nee dank u, ik heb thuis net nog wat gedronken"
    † The 3 Kings †
    pi_29219289
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:59 schreef TheSorrow het volgende:

Drinken nog nooit Wel 1 x koffie toen ik klanten moest halen maar dat lust ik niet... "Nee dank u, ik heb thuis net nog wat gedronken"
    De bewoner van het huis met het nare putje voor de deur waar mijn linkerenkel zo pijnlijk in landde bood me koffie aan, maar ik moest hem twee keer zeggen dat ik graag veel melk en suiker wilde en toen het tot hem doordrong dat ik het niet zwart wilde mompelde hij verbaasd Het was toch erg lekker overigens
      vrijdag 29 juli 2005 @ 13:32:10 #59
    Bijdehand mannetje
    pi_29232984
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:07 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

m logische regeling, ja zo'n Sandd-bezorger verdiend belachelijk weinig (als je snel bent en je hebt 3 a 4 wijken kan het meevallen), de slimme combineren het dan ook, met post van Selektmail of andere bedrijven. Die nieuwe bedrijfjes hebben meestal toch niet die grote aantallen als de tog.

Ikzelf ben in vaste dienst met een 0-urencontract. Ik kan dus voor alles worden ingezet. zo doe ik en sorteer werk voor andere, en spring in bij wijken die open zijn en geen vaste bezorger voor is.
    Dat is mooi man, zo leer je de regio kennen. Zo ken ik in de regio Utrecht grote delen van Zeist, Bilthoven, de Bilt, Maartensdijk, Maarssen en de Meern uit mijn hoofd. dat nul-uren contract is voor iedereen ongeacht de leeftijd 8 euro per uur, dus ik neem aan dat een 18-jarige bij Sandd dan meer verdiend dan bij de TPG.

maar ja ik ben niet ongeschoold (en ik ben niet de enige, er lopen daar drs-en rond) ik zoek beter werk nu. maar ook bij sandd kun je je vermaken. terug naar de echte!
    Hmmm.... acht euro per uur voor iem. van 18 is niet misselijk. Dat verdient een zaterdagkracht van 18 niet, die zit zo rond de EUR 6,50 (EUR 7,21 incl vakantiegeld en winstbonus). Maar die krijgt gewoon doorbetaald als íe met vakantie is, en iem. met een 0-urencontract niet.

Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.

Zonder op te scheppen kan ik trouwens mededelen dat ik in mijn dorp alle wijken op 2 na ken. Toegegeven, zoveel zijn er ook niet (30 ofzo?) maar ik ben er stiekem wel een beetje trots op.
    pi_29233659
    Ik gok dat we hier zo aan de 40 wijken zitten ongeveer. Op zaterdag zijn dat 25 diensten bij elkaar.
    Alle wijken heb ik minstens een paar keer gelopen en ken ik dus, op één nieuwe wijk na die ik nog nooit gelopen heb. Daarnaast zijn er nog 2 buitendiensten die door maar een paar mensen met de bus gereden worden.

Hopelijk is het morgen iets minder warm en benauwd. En weer lekker rustig zoals voorgaande zaterdagen.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 14:59:51 #61
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29235780
    Over een uurtje afscheidsborrel van onze teamcoach!
    Het is nog steeds mooi weer dus dat wordt met z'n allen buiten bieren
    pi_29235854
    Ja dat zou idd mooi zijn, rustig en wat lekkerder weer, veel te benauwd en warm vandaag
    † The 3 Kings †
    pi_29236295
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 15:01 schreef TheSorrow het volgende:
    Ja dat zou idd mooi zijn, rustig en wat lekkerder weer, veel te benauwd en warm vandaag
    Ik gok dat je vaak hetzelfde soort weer zal hebben als ik aangezien ik ergens op dat eiland aan de overkant werk .
      vrijdag 29 juli 2005 @ 15:24:15 #64
    pi_29236524
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmmm.... acht euro per uur voor iem. van 18 is niet misselijk. Dat verdient een zaterdagkracht van 18 niet, die zit zo rond de EUR 6,50 (EUR 7,21 incl vakantiegeld en winstbonus). Maar die krijgt gewoon doorbetaald als íe met vakantie is, en iem. met een 0-urencontract niet.

Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.

Zonder op te scheppen kan ik trouwens mededelen dat ik in mijn dorp alle wijken op 2 na ken. Toegegeven, zoveel zijn er ook niet (30 ofzo?) maar ik ben er stiekem wel een beetje trots op.
    aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendig
    [/quote]
      vrijdag 29 juli 2005 @ 17:24:58 #65
    Bijdehand mannetje
    pi_29240613
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendig
    Nou, dat valt nog best tegen............. Ik weet nml alles wel te vinden omdat ik er zovaak doorheen ben gereden, maar mijn orientatie is zo slecht dat als ik in wijk A ben, en iemand vraagt mij een straat in wijk Q (een heel end verder) dat ik dan absoluut niet uit kan leggen waar het is. Het is dat je als postbode de hele tijd met die straatnamen geconfronteerd word, anders had ik die ook niet geweten. In de stad waar ik al 25 jaar woon (ik bezorg niet in mijn woonplaats) ken ik bijna geen ene straatnaam. Meestal zeg ik dus maar dat ik het wel weet maar dat ik het niet kan uitleggen. Vaak worden mensen dan behoorlijk boos, omdat ze denken dat ik bedoel dat ik gewoon geen tijd of zin heb.
    pi_29241855
    Wij gaan u even "oplichten"
      FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 20:12:10 #67
    73911 ultra_ivo
    pi_29245383
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 20:17:06 #68
    69950 MadGuy
    Fever Ray
    pi_29245522
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
    Maar je vindt het dan ook leuk werk! En dan is er niets mis mee toch?
      FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 20:58:45 #69
    73911 ultra_ivo
    pi_29246815
    Idd, veel beter dan een of andere duffe kantoorbaan waar je naar de klok zit te staren.
    pi_29247547
    + het is goed voor je weerstand
    † The 3 Kings †
      vrijdag 29 juli 2005 @ 21:43:25 #71
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29248271
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:30 schreef Black_Tulip het volgende:
    Ik vind het heel lief van je, maar als mensen mij gaan helpen met mijn wijk word ik juist pisnijdig Ik snap waarom je het voorstelt want ik zie de postbodes in Team 3 elkaar ook helpen om een gunst te verlenen en ik ben zelf ook enkele keren 'geholpen' (TPG cultuur misschien? ), maar ik vind het echt vervelend. Ik probeer het zo vriendelijk mogelijk af te wijzen, maar dat is tot nu toe nog niet echt gelukt Het is mijn wijk en als ik word geholpen kan ik niet zelfstandig mijn tijd verbeteren verdomme Dus Maar toch bedankt

Met die enkel gaat het nu beter. Echt verstuikt heb ik hem niet geloof ik, alleen behoorlijk bezeerd.. Ik kan weer gewoon lopen zonder dat het pijn doet en als ik daar op af moet gaan zou ik eigenlijk morgen weer kunnen beginnen, maar ik heb voor de zekerheid toch ff de TPG gebeld en werd sterk aangeraden/bijna bevolen morgen thuis te blijven Zaterdag ga ik weer op pad
    hahahaha zo was ik vroeger ook! nu heb ik dat niet meer... maar sommige mensen zijn wat sloppy in de voorbereiding, dat vind ik wel irritant, want ik maak natuurlijk nooit fouten
    pi_29249741
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

hahahaha zo was ik vroeger ook! nu heb ik dat niet meer... maar sommige mensen zijn wat sloppy in de voorbereiding, dat vind ik wel irritant, want ik maak natuurlijk nooit fouten
    Ik maak wel fouten ondanks mijn perfectionisme
    pi_29250703
    word er trouwes doorgegeven zodra je een klacht binnenkrijgt?
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:45:25 #74
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_29250731
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:44 schreef sk888er het volgende:
    word er trouwes doorgegeven zodra je een klacht binnenkrijgt?
    Van wie naar wie?
    pi_29250910
    van tpg naar de desbetreffende bezorger

edit: iemand waar bezorgd word belt een klacht door-> komt bij tpg binnen -> en dan? word ie dan naar de bezorger doorgespeeld?
    pi_29250966
    Ik heb nog geen klachten gehad van de TPG, gelukkig. Wel een aantal keer van bewoners
    pi_29251002
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:51 schreef Black_Tulip het volgende:
    Ik heb nog geen klachten gehad van de TPG, gelukkig. Wel een aantal keer van bewoners
    dat heb ik dus ook gelukkig waren dat maar wijken waar ik eenmalig heb gelopen en die klachten waren dus voor de andere bezorger bestemd
      vrijdag 29 juli 2005 @ 22:53:08 #78
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_29251022
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:49 schreef sk888er het volgende:
    van tpg naar de desbetreffende bezorger

edit: iemand waar bezorgd word belt een klacht door-> komt bij tpg binnen -> en dan? word ie dan naar de bezorger doorgespeeld?
    Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.
    pi_29251208
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:52 schreef sk888er het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook gelukkig waren dat maar wijken waar ik eenmalig heb gelopen en die klachten waren dus voor de andere bezorger bestemd
    Dat is mooi. Ik heb wel echt klachten gekregen over fouten die ik zelf had gemaakt, zoals soms als er HAH tussen zit twee adressen in 1 brievenbus flikkeren
    pi_29251307
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 22:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.
    mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopen

ik snap dat soms ook niet he, ik had vandaag bijvoorbeeld een wijk (eenmalig ja) waar een vrouw naar buiten komt. Geeft ze een brief van bijsterveldenlaan 253 in mijn handen (de vrouw woonde op de renkumlaan 9 of 11 ofzow ), zegt ze: volgens mij is deze gister verkeerd bezorgd. Ik zeg zo sorry maar dit is een eenmalige wijk voor mij dus het enigste wat ik kan doen is het doorgeven. Begint ze allemaal tegen mij te zeiken dat IK dat vaker doe enzo. Dan probeer ik nog lief te zijn en zeg ik nog een keer dat ik deze wijk normaal nooit loop.

Blijft ze nog volhouden dat het mijn schuld is . Toen liep ik maar gewoon door, kom ik daarna bij mn tas zie ik die brief daar liggen .

maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien
    pi_29251832
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 23:00 schreef sk888er het volgende:
    maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien
    Ik heb wel eens tijdens het bezorgen een brief eruit moeten vissen die naar Zeewolde moest.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 23:12:58 #82
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_29251837
    quote:

[..]

mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopen

ik snap dat soms ook niet he, ik had vandaag bijvoorbeeld een wijk (eenmalig ja) waar een vrouw naar buiten komt. Geeft ze een brief van bijsterveldenlaan 253 in mijn handen (de vrouw woonde op de renkumlaan 9 of 11 ofzow ), zegt ze: volgens mij is deze gister verkeerd bezorgd. Ik zeg zo sorry maar dit is een eenmalige wijk voor mij dus het enigste wat ik kan doen is het doorgeven. Begint ze allemaal tegen mij te zeiken dat IK dat vaker doe enzo. Dan probeer ik nog lief te zijn en zeg ik nog een keer dat ik deze wijk normaal nooit loop.

Blijft ze nog volhouden dat het mijn schuld is . Toen liep ik maar gewoon door, kom ik daarna bij mn tas zie ik die brief daar liggen .

Haha dat is bijzonder idd. Ik heb altijd een flatje gehad met bejaarden. Komen de bewoners klagen dat er allemaal post op een hoopje is geflikkerd en allemaal door elkaar. Bleek van Select Mail te zijn. Lag op zo'n groot rooster met zand er onder, zo'n ding waar je je peuk normaliter in gooit.

Bewoner = B
    Postbode = P

B: Goedemorgen postbode.
    P: Goedemorgen meneer Groenhof.
    B: Postbode er ligt allemaal post daar!
    P: Allemaal verkeerd bezorgd?
    B: Ja dat weten we niet postbode!
    P: Oh nou ik zal eens even kijken.
    P: Oooh maar das voor de Mercuriusflat en Westerhave.
    B: Dus niet voor ons?
    P: Nope, verkeerde flat.
    B: Het is ook niet van TPG. Er staat Port Betaald Selekt Mail. Dat is van de concurrent.
    B: Oh dus niet van jullie?
    P: Nee van de concurrent.
    B: Oh dat is wel slecht he!
    P: Je meneer Groenhof, heel slecht maar ja, wat doe je eraan.
    B: Wat doe je er nou mee?
    P: Dit gaat mee naar het kantoor en daar zal een melding van gemaakt worden.

In de weverbak geflikkerd en op kantoor wordt dat allemaal verzameld.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 23:49:17 #83
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29253328
    De TPG borrel was erg Okay.
    Zeven en een half uur (ipv de geplande drie) gezopen op kosten van de TPG, en geregeld dat ik morgen vier wijken samen doe met een bepaalde collega ( ), inclusief auto
    pi_29254005
    Wat ben ik blij dat ik bij de echte TNT(express) als chauffeur werk.Als ik zo die postbodes zie lopen,dat heb ik het best wel getroffen met mijn baan.Ik heb ook ooit als zaterdag besteller gewerkt (1990-1994) toen ik nog mijn opleiding volgde,en toen was het nog leuk.
    Beetje vossen,en 2 trances lopen.En ook nog s goed betaald krijgen daarvoor.
    Tegenwoordig is er echt geen zak meer aan,maar das mijn mening.Te weinig vaste mensen,en teveel huisvrouwtjes die alleen maar lopen.

Gelukkig werken bij TNT alleen maar vaste medewerkers,aangevuld met charters.Dit scheelt echt heel veel,er is tenminste nog een beetje samenwerking daar.

Terugkomend op het CAO,deze is niet slecht voor vast personeel.
    Jullie hebben gelijk dat de schalen soms niet kloppen,maar dan nog,als ik aan het einde van de maand naar mijn strookje kijk,dan heb ik het niet slecht!
    Laten we zo zeggen,het is het dubbelle van de soos.En dat is niet slecht voor 'ongeschoold" werk.

En voor degene die gestudeerd heeft en dit werk doet,je hoeft je niet te schamen,je werkt tenminste!
    Toen ik van school kwam,had ik een tijdelijk contract,en die werd niet verlengd.
    Tijdens de 2e maand had ik mijn contract als zaterdag besteller (en dat was toen nog een contract voor onbepaalde tijd)opgezegd.Na een half jaar een andere baan als monteur,wat uiteindelijk ook niets werd.
    @ contracten later zat ik dus in de ww,en na 4 maanden ben ik toen bij EMS gaan werken op oproepbasis.Werk beviel mij uit de kunst,geen baas om mij heen,en lekker buiten.
    EMS is overgegaan in TNT,en daar werk ik nu dus nog steeds.
    En ik moet zeggen,nog nooit problemen gehad met salaris en andere dingen,dit bedrijf houdt zich iig aan de cao.Er zijn bedrijven die daar maling aan hebben,TPG iig niet.

Zijn er hier trouwens nog meer TNT'ers??
      zaterdag 30 juli 2005 @ 06:05:02 #85
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29259468
    Zo, eens even mijn laarzen zoeken.

BEn wel blij dat ik mijn oude wijk niet ,eer heb, dat is dus allemaal over gemeenteplantsoen lopen. Niet tof met dit zeikweer.
    Welkom bij de V&D der webfora.
    pi_29259699
    quote:

[..]

Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.
    Toen er nog geen machinepost was hier was dat een stuk minder aangezien je al de dunne post ook nog moest ingooien en zo ook nog redelijk wat controleerde, maar hetzelfde is me toen ook wel eens overkomen.
    Of als je weer eens hersenloos zit te zetten en hoofdzakelijk alleen op de nummers let.

Het ergst vind ik nog wel mensen die, wanneer je de post het bezorgd, de deur open doen en dan beginnen te klagen dat er per ongeluk een brief voor de buren bij hen in de bus terecht is gekomen. En dan vooral zelf de moeite niet nemen om dat ding even daar in de bus te stoppen.

Maar goed. Op naar het kantoor.
    pi_29259874
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 07:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.
    Toen er nog geen machinepost was hier was dat een stuk minder aangezien je al de dunne post ook nog moest ingooien en zo ook nog redelijk wat controleerde, maar hetzelfde is me toen ook wel eens overkomen.
    Of als je weer eens hersenloos zit te zetten en hoofdzakelijk alleen op de nummers let.

Het ergst vind ik nog wel mensen die, wanneer je de post het bezorgd, de deur open doen en dan beginnen te klagen dat er per ongeluk een brief voor de buren bij hen in de bus terecht is gekomen. En dan vooral zelf de moeite niet nemen om dat ding even daar in de bus te stoppen.

Maar goed. Op naar het kantoor.
    Ja, dat zou wel eens kunnen ja
    Dat heb ik trouwens ook wel eens alleen ik probeer het dan zelf te herstellen en bel dan netjes aan enz. Het irritante is dan alleen dat ze dan verwachten dat ze zelf ook post krijgen
      zaterdag 30 juli 2005 @ 12:11:44 #88
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_29262578
    Is dit waar? Worden 'onder rembours' bestellingen niet op ook 's zaterdag gebracht? Ik wacht op een pakketje

-edit- Oh en als het maandag pas komt, mag mn moeder het zeker niet aannemen en tekenen?
    Whatever I want.
    pi_29263022
    Ik zit nu thuis te w88 op een wijk (box staat hier om de hoek).
    pffff en dat alleen maar omdat ik mn eerste wijk te snel heb gelopen
    Wil ik een keer snel klaar zijn moeten die sorteerders het weer zo nodig verpesten
    pi_29263888
    Met mijn eigen wijk heb ik vandaag mijn record wel verbeterd. 9:05 van het kantoor weg, 10:35 was ik klaar en om 10:45 was ik weer terug op het kantoor om een extra wijk weg te brengen. Er was iemand ziek en aangezien de post met Makro's erbij nog steeds debiel weinig was vond ik dat geen probleem.
    pi_29265697
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 00:05 schreef Corona1972 het volgende:
    Tegenwoordig is er echt geen zak meer aan,maar das mijn mening.Te weinig vaste mensen,en teveel huisvrouwtjes die alleen maar lopen.
    Die lopen gelukkig alleen maar, zodat het op het kantoor nog steeds gezellig is. Wel minder als voorheen, dat wel.

Vannacht hebben (enkele) mallo(o)t/en aan een bestelauto liggen klooien. Gewoon leidingen doorgeknipt in de motor. Wat een debielen.
    While we're living, the dreams we have as children fade away
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
      zaterdag 30 juli 2005 @ 14:53:56 #92
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_29265960
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 12:11 schreef PeRi het volgende:
    Is dit waar? Worden 'onder rembours' bestellingen niet op ook 's zaterdag gebracht? Ik wacht op een pakketje

-edit- Oh en als het maandag pas komt, mag mn moeder het zeker niet aannemen en tekenen?

En ik heb nog een vraagje als iemand dat misschien weet? Als ik een pakket moet versturen en ik koop zo'n kartonnen doos bij het postkantoor moet ik dan nog apart verzendkosten betalen? Ik hoor namelijk dat de verzendkosten bij de doos al inbegrepen zitten..
    Whatever I want.
    pi_29266165
    Ligt er hoogstwaarschijnlijk aan hoe zwaar het gewicht van het te verzenden stuk is

Aardig wat post weer hier, en 90% kans op neerslag volgens t weersmsje.... de zon schijnt volop, geen druppel regen gehad
    † The 3 Kings †
    pi_29267122
    ben nu klaar met zonder regen
      zaterdag 30 juli 2005 @ 18:18:50 #95
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29270642
    Zo, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer vette ruzie komt. Deze zaterdag was er net als vorige week, iemand ingeplanned die eigenlijk gewoon vrij was. Dus twee wijken open. Sommige beginnen nu te denken dat de planner het express doet en het niet domme fouten zijn... Oei.
    pi_29271549
    Ai, dat is linke soep inderdaad. Vaak ligt het toch aan de slordigheid van de planners.
    pi_29271754
    Bij ons ook....2 weken was de teamcoach er niet, ander iemand had de planning gedaan, echt perfect...hij is terug, totale chaos, mensen die vrij zijn moeten ook op komen draven etc...echt treurig
    † The 3 Kings †
    pi_29271782
    Planning, tja .....

Prognose was dat er niks van post zou zijn vandaag, dus daarom mensen vrijgegeven. Viel me dat toch ff tegen vandaag ....
    AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
    pi_29272682
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, maar aangezien ik alleen voor de zaterdag in "vaste dienst" ben, en voor doordeweeks slechts een contract voor bepaalde tijd heb (loopt in maart af) zie ik sowieso niet echt toekomst voor mijzelf hier op de lange termijn. En hoe langer ik hier blijf hangen, deste minder mijn titel waard word. Ik ben echt het tegendeel van ambitieus, maar heb toch maar weer een deeltijdstudie opgepakt, want de gemiddelde werkgever vind het waarschijnlijk vreemd dat je na je afstuderen maar postbode bent geworden. Dan gaan ze ondanks je mooie diploma zich toch afvragen of er misschien een steekje bij je los zit. En nu kan ik nog zeggen dat ik na mijn studie, een tweede studie ben gaan doen.
    Ik heb wel nog een keer gesolliciteerd op de functie van teamcoach, en ben zelfs op sollicitatiegesprek geweest, maar ze vonden toch dat ik een onvoldoende autoritaire uitstraling had, en teveel een springerige jongen hond-achtige indruk maakte. Daar hebben ze wel een punt. Ik zie er 5 jaar jonger uit dan ik ben, en kom soms wat AHDH-ig over. Achteraf gezien maar beter zo, want bij nader inzien zou ik toch niet met mijn teamcoach willen ruilen. De postbodes zien je toch als een verrader die zijn ziel aan de duivel (lees: het management) heeft verkocht. Je dus in tussen twee vuren. Aan de ene kant het management die je onder druk zet om je targets te halen, aan de andere kant de postbodes die je moet aansporen tot hogere productiviteit om die targets te halen. En als je ziet wat zo'n teamcoach nou verdient is het nog weinig als je ziet wat íe ervoor moet doen.
    pi_29272774
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 00:05 schreef Corona1972 het volgende:[...]
    En ik moet zeggen,nog nooit problemen gehad met salaris en andere dingen,dit bedrijf houdt zich iig aan de cao.Er zijn bedrijven die daar maling aan hebben,TPG iig niet.
    Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als ik zie hoe het er bij ons aan toe gaat op sommige momenten... Ik kan echt niet zeggen dat de TPG zich volledig aan de regeltjes en de cao houdt!
    Gezien de reacties hier op het forum zijn er meer mensen het niet met je eens, denk ik.
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 12:11 schreef PeRi het volgende:

Rembourszendingen worden door Pakketservice gedaan. Ik zie ze wel rijden op zaterdag, maar wel stukken minder dan doordeweeks. Of ze rembourszendingen rijden die dag weet ik niet.
    Of je moeder het mag aannemen hangt ervan af. Veel zendingen mogen gewoon aangenomen worden door iemand die open doet. Het kan ook zijn dat de afzender heeft aangegeven dat het wel persoonlijk moet en dan kan je moeder het niet aannemen.

De planning bij ons is ook niet echt geweldig. Voormalig teamcoach heeft zo'n beetje alle vaste medewerkers van één team vrijgegeven. Ben benieuwd hoe de gaten volgende week opgevuld gaan worden
    De hoeveelheid post viel me mee vandaag. Ik had verwacht dat het minder zou zijn. Had toch redelijk grote bundels.

Om TheSorrow's wekelijkse fotobijdrage ( ) wat kracht bij te zetten:
    Vandaag moest ik weer depotrit rijden (oftwel, aanhanger halen):

Volgende week post ik wel een filmpje vanuit de auto
      zaterdag 30 juli 2005 @ 19:39:33 #101
    Bijdehand mannetje
    pi_29273023
    Vwb dat CAO-verhaal, dat verschilt echt per vestiging. Op mijn vestiging wordt het netjes uitbetaald als je buiten je tijd loopt, op andere vestigingen zeggen ze: ach, je bent toch ook wel eens eerder klaar? Kan best zijn, maar als 37 uur betalen = 37 uur werken zoals ze propageren, dan geldt ook dat 39 uur werken = 39 uur betalen!
      zaterdag 30 juli 2005 @ 19:44:07 #102
    Bijdehand mannetje
    pi_29273178
    Vandaag ook weer een leuke PABO-mailing. Ook diverse exemplaren voor collega's tegengekomen. Maandag maar ff vragen of ze al wat leuks besteld hebben
    pi_29273388
    Het verhaal van 37 uur betalen = 37 uur werken heeft bij ons een paar jaar terug voor nogal wat ophef gezorgd. Mede door deze manier van werken zijn er een aantal die ontslag hebben genomen. Zoals het toen gegaan is, geef ik ze geen ongelijk.
    Inmiddels is het bij ons veranderd en kan ik niet anders zeggen dan dat dit uitstekend voor elkaar is (wat betreft zaterdagmedewerkers). Hoe er uitbetaald wordt, zal inderdaad per vestiging, of per rayon, verschillen.
    Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
    pi_29273900
    Ik ga 8 augustus op vakantie en heb vrij gevraagd daarvoor, als ik niks hoor dan is het altijd goed als ik vrij heb, anders bellen ze of doen ze een briefje door de deur.
    Maar nu sta ik helemaal niet op de lijst als vrij
    Hehehe bellen ze waarik blijf, zeg ik 'ja ik kan niet komen ik ben op vakantie'
    Ik ben benieuwd, moeten ze maar doorgeven dat ik geen vrij kan krijgen
    fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
    pi_29273961
    Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
    † The 3 Kings †
    pi_29274017
    quote:
    Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
    Joh
    pi_29292113
    quote:
    Op zaterdag 30 juli 2005 20:05 schreef TheSorrow het volgende:
    Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
    Nee, rijbewijs B is genoeg zeiden ze.
    Het kan op zich ook wel kloppen:
    De aanhanger mag zwaarder zijn dan 750 kg, aangezien het getrokken wordt door een bestelwagen. De ledige massa van zo'n bestelauto is iets van 1600-1700 kg, dus je aanhanger mag maximaal 1700 kg (incl. belading) zijn. Ik haal de aanhanger alleen op, dus dan istie al leeg, maar volgens mij kan dat aanhangertje dat gewicht (1700 kg) niet eens aan
    Ik zal komende week eens kijken wat nou eigenlijk de maximale massa van de aanhanger is.
    pi_29317046
    wij zijn afgelopen weekend ook naar Carre geweest voor het staatscircus, was wel mooi hoor....
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_29317091
    Straks ook weer werken. Maandag vind ik echt zo'n kutdag, ik ben langer naar de wijken aan het fietsen dan dat ik aan het bezorgen ben.
      maandag 1 augustus 2005 @ 11:40:34 #110
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29318777
    Vandaag sturen ze me echt heel Venlo door... op de fiets
    Eerst helemaal boven op de heide, dan in een schorumbuurtje in Venlo-Zuid, en tenslotte de buurt waar ik zelf woon, helemaal aan de andere kant van Venlo
    pi_29321573
    Was ff vlug langsgeweest om vrij te vragen zaterdag, maar de teamcoach was er niet... Maar het is totale chaos bij ons, er is heel veel machine post blijven staan op t VC, dus nu hebben ze eigenlijk gewoon complete wijken... en dan allemaal een stuk of 4 Ben blij dat ik vrij ben
    † The 3 Kings †
    pi_29327708
    Na 7 jaar bij TPG gewerkt te hebben als postbode is daar begin vorige maand een eind aan gekomen. Mijn contract werd niet meer verlengd, en ik kan (door eigen vergissingen) geen aanspraak meer maken op een vaste aanstelling.

Er werden 2 argumenten gebruikt om me op straat te zetten.
    1 contracten meer uitgegeven
    2 je bent overbodig op de vestiging waar je zit

ik heb me hierbij neergelegd, mede omdat ik ook wel inzie dat TPG er een steeds minder personeelsvriendelijk beleid op nahoud. toch moet ik ook toegeven dat ik het werk op zich ontzettend mis

Nu heb ik nog regelmatig contact met m'n ex-collega's. Die vertelde me vorige week dat de hoge heren zijn komen klagen omdat er nu teveel overwerk geschreven wordt.

Het erge is dus gewoon dat en nu in de week structureel 30 tot 50 uur overwerk moet worden geschreven om de dienstregeling rond te krijgen. Maar er mag geen nieuw personeel worden aangenomen. (het grootste gedeelte van deze uren vallen onder het binnen werk, en mogen niet door bestellers worden gedaan)

Ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik me er kwaad om maak. Tegen mij roepen dat er geen werk voor me is, en bewust personeels tekorten laten ontstaan.

Klink ik hoop dat je op een goede dag op een ontzettende smerige manier op straat wordt gedonderd vuile hond
    When the chaos in my head turns to silence
      maandag 1 augustus 2005 @ 17:25:33 #113
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29329193
    Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?

Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
    - Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
    - 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
    - Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
    - Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
    - Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.

Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.

Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
    pi_29329455
    Maandag is echt een kutdag
    Vijf wijken gelopen waar ik er vier in geen tijden meer gelopen heb of zelfs nog nooit gelopen heb... bleh
    pi_29330472
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
    Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?

Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
    - 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
    - Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
    - Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.

Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.

Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
    Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
    Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe
      maandag 1 augustus 2005 @ 18:16:02 #116
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29330743
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 18:06 schreef sk888er het volgende:

[..]

Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
    Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
    Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe
    Controleer je die uren ook? Bij overuren staat er een 'R' achter. Reiskosten staan apart op je loonstrook vermeldt, maar een zaterdagwerker krijgt ze alleen als hij buiten de vakantieperiodes extra werk doet.
    pi_29330982
    bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
    En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
    pi_29331001
    Zo, mijn weekje vakantie zit erop.
    Is er volgende week nog steeds weinig post? Ik hoop het wel

Texelonia weer aan het werk begrijp ik? Hoe is het met je rug en de hondenbeet?
    pi_29333084
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:

Hier exact hetzelfde. Iedere week controleer ik de uitdraai van het WIR en zeker de helft van de tijd krijg ik te weinig. Soms worden er hele dagen vergeten. Dat is geen boze opzet, maar de man die het invoert is nogal chaotisch. Vroeger was hij groepsleider maar hij heeft demotie gemaakt, en nu is hij eigenlijk weer postbode. Maar door een chronische blessure mag hij geen bestelling meer lopen, en houden ze hem maar aan het werk met administratief werk. WIR, porten, antwoordnummers e.d. Maar ik wil hem niet overal de schuld van geven: Het komt ook vaak voor dat de salarisadministratie de WIR-gegevens verkeerd overneemt, waardoor mijn uren ofwel verdwijnen of ineens aan familieleden worden uitbetaald. En de reiskostenvergoeding vergeten ze ook vaak. En nou komen ze binnenkort met een nieuw systeem, Harmony, en dan kan ik nog minder controleren. Dan zie ik pas als ik uren mis wanneer ik 'm loonstrookje krijg!
    pi_29333254
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 18:24 schreef sk888er het volgende:
    bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
    En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
    Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.

Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.

Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
    pi_29334265
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.

Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.

Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
    Dank U voor uw nadere verklaring
      maandag 1 augustus 2005 @ 20:03:44 #122
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29334393
    quote:

[..]

Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat )
    pi_29336041
    quote:
    Als dit inderdaad zo is (en dat ga ik dus mooi even navragen als ik er weer eens ben) krijg ik nog veel reiskostenvergoeding. Alhoewel, achteraf ergens om vragen kan nog wel eens een lang verhaal worden
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
    Klopt, een zaterdagmedewerker zal moeilijk aan overuren komen, alles wordt (administratief) weggeschreven als meeruren. Daarbij komt ook kijken dat een zaterdagmedewerker maar 20 uur per week extra mag werken, zonder gezeik te krijgen van het rayon. Als ze je voor meer dan 20 meeruren per week inboeken moeten ze zich daar voor kunnen verantwoorden. Gezien de huidige visie van de TPG (geen nieuw personeel meer aannemen e.d.) zal dat dus erg moeilijk om daar een gegronde reden voor te verzinnen. De vakantieperioden zijn overigens uitzonderingsperioden waarbij het wel mag.

Zaterdagmedewerkers krijgen ook geen toeslag op zaterdag, volle- en deeltijdmedewerkers wel. Avond- en zondagtoeslagen krijgt een zaterdagmedewerker wel.

Bij ons is het wel goed gesteld met de betalingen. Ik houd het nog wel bij, alhoewel ik nog wel eens vergeet m'n tijden thuis op te schrijven, en meestal komt het aardig overeen. We moeten hier ook altijd briefjes neerleggen met de eindtijden.

@Kramerica-Industries:
    Bedankt voor je uitleg.
    pi_29336262
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat )
    Hmm, ik zal het dan even nazoeken in de CAO. Maar bij onze vestiging letten ze altijd heel erg op dat dtw's niet teveel uren maken omdat het anders te duur wordt, en dat is volgens mij omdat dan die toeslag gaat gelden. Maar ik kan het mishebben, ik zoek 't op!
    pi_29339726
    Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
    pi_29356146
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
    Welke vraag
    pi_29358334
    Idd, ik zie geen vraag

Net trug van 2e wijkje, alleen 3 straten, 2 rondjes lopen...30 minuutjes en ik zat alweer thuis
    † The 3 Kings †
    pi_29359981
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Verrek! Ik heb het even opgezocht in de CAO en moet je helaas gelijk geven.
    Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
    Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.

Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
    pi_29360140
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
    Je hebt in dit topic nog geen vraag gesteld.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:09:50 #130
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29366684
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
    Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.

Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
    Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!

De reden waarom er bij deeltijdwerkers vaak opgelet wordt dat ze hun uren niet overschrijden heeft vaak te maken met de belasting. Bij ons zijn er een aantal vrouwen die een man hebben die ook werkt en het zou belastingtechnisch niet zo gunstig zijn om boven een bepaald totaalbedrag te komen. En we hebben een paar weduwes, waar hetzelfde voor geldt, zij zouden gekort worden op hun uitkering als ze te veel werken.
    pi_29366860
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen (ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
    pi_29366926
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:

[..]

geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen (ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
    albert heijn
    pi_29366968
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:

[..]

albert heijn
    neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag niet
    pi_29367172
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:19 schreef Ancientone het volgende:

[..]

neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag niet
    karwei krijgen wij nie is zeker even grote folder als gamma?
    wij krijgen standaard elke dinsdag gamma en AH waarbij ze allebei totaal verschillen van grote
    pi_29367263
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:25 schreef sk888er het volgende:

[..]

karwei krijgen wij nie is zeker even grote folder als gamma?
    wij krijgen standaard elke dinsdag gamma en AH waarbij ze allebei totaal verschillen van grote
    wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.
    pi_29367360
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef Ancientone het volgende:

[..]

wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.
    ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....
    pi_29367422
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:31 schreef sk888er het volgende:

[..]

ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....
    helemaal irritant ja, ik vind de dinsdag btw echt een rotdag, smorgens een wijk met hah en dan smiddags ook nog en das echt frustrerend, kan je ook nog meerdere keren rijden enzo omdat het niet ineens meegaat..
    pi_29368047
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.

Met de ingang van de HSM hier was er voor de zaterdagwerkers wel de mogelijkheid om een briefje in te leveren als je langer over je wijk had gedaan dan ervoor stond aangezien voor sommige wijken de tijd nogal krap was.
    pi_29368428
    *kuch*

Ik doe ook vakantiewerk (dinsdag t/m zaterdag) en mij was verteld dat ik mijn volledige aantal uren kreeg uitbetaald, dus ook het aantal uren dat ik erover heen ga.. en dat gebeurt best vaak Heb ook al mijn uren moeten opschrijven en ze stonden netjes in de computer...
    pi_29368519
    De regel zou ik tijdens de KNJ periode best logisch vinden, maar nu?
    pi_29370860
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:50 schreef OMG het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.

Met de ingang van de HSM hier was er voor de zaterdagwerkers wel de mogelijkheid om een briefje in te leveren als je langer over je wijk had gedaan dan ervoor stond aangezien voor sommige wijken de tijd nogal krap was.
    Op mijn vestiging geldt: Je krijgt het aantal uren uitbetaald wat je over de wijk doet (bij vakantiewerk). Ben je sneller dan de officiele tijd krijg je minder, ben je langzamer krijg je meer. Ik denk trouwens dat als ze de officiele tijd gingen uitbetalen dat het voor hun een dure grap zou worden: Uitgezonderd dagen als vandaag met 3xHAH loop je meestal veel sneller dan de officiele tijd! Logisch: 37 uur betalen = 37 uur werken, dus dat moet omgekeerd ook gelden. De kans dat mensen de boel gaan verkloten door expres langzaam te lopen is niet zo groot, het valt snel genoeg op als iem. opvallend lang over een wijk doet, en die wordt dan gewoon niet meer gevraagd om extra te werken, mensen zat die extra willen werken (zdw's dus)
    pi_29371654
    Met kerst krijgen we daadwerkelijk betaald wat we lopen.. normaal ga ik nooit thuis eten, met kerst dus wel... 3 weken 8r elkaar pas om 5 uur klaar, maakt mij niet uit, 2,5 uur meer betaald

Vandaag 3 HAH, gamma, karwei, en de AH...goed te doen, G & K ertussen,en de AH los... morgen t/m vrijdag geen HAH
    Zaterdag wou ik ook vrij, kan dus niet...ben mn 2e wijk al kwijt, nu alleen mn eerste nog...maar hij verzekerde me dat ik om 8 uur de deur uit kon... en mams gaat me meehelpen,dus kan ik nog op tijd de trein naar Utrecht (09.42) hebben
    † The 3 Kings †
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:43:58 #143
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29372042
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 20:00 schreef Black_Tulip het volgende:
    *kuch*

Ik doe ook vakantiewerk (dinsdag t/m zaterdag) en mij was verteld dat ik mijn volledige aantal uren kreeg uitbetaald, dus ook het aantal uren dat ik erover heen ga.. en dat gebeurt best vaak Heb ook al mijn uren moeten opschrijven en ze stonden netjes in de computer...
    En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijn
    pi_29372215
    Gewoon uit je wijk ff langs huis (ik woon dichtbij t postkantoor, voor de fietsers dan he )
    † The 3 Kings †
    pi_29377896
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!

De reden waarom er bij deeltijdwerkers vaak opgelet wordt dat ze hun uren niet overschrijden heeft vaak te maken met de belasting. Bij ons zijn er een aantal vrouwen die een man hebben die ook werkt en het zou belastingtechnisch niet zo gunstig zijn om boven een bepaald totaalbedrag te komen. En we hebben een paar weduwes, waar hetzelfde voor geldt, zij zouden gekort worden op hun uitkering als ze te veel werken.
    Nee, ik vind het niet erg om iemand gelijk te geven, ik vind het erg omdat mijn ongelijk betekent dat ik die overwerktoeslag niet krijg waarop ik gehoopt had! De TPG kennende letten ze vooral op de uren van de dtw's omdat het voor het bedrijf ongunstig kan uitpakken, wat er met mij en m'n collega's belastingtechnisch gebeurt zal ze jeuken!
    pi_29380083
    Hmmm, ik ga toch wat beter op mijn uren letten die ik werk, want ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel klopte.
    Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik nou precies hoor te verdienen.
    maar ik heb er denk ik over heen gelezen, als ik 4 uur extra werk op een week, krijg ik die uren dan als standaard uurloon of komt er dan nog wat bij?
    En de extra uren die ik gewerkt heb in juli, krijg ik die pas in augustus uitbetaald?

Ik heb trouwens niks over een pensioenregeling gehad, heb er net ook ff naar gezocht.
    Weten jullie zeker dat dat ook voor postbezorgers is?
    Of moet je zoiets aanvragen?
    Bij mijn vorige baan ging dat namelijk automatisch.
    pi_29382955
    Ik werk alleen op zaterdag en alles wat ik daar extra bij doe, een extra wijk op zaterdag of doordeweeks extra werken, staat achter het gedeelte "Sal. extra uren" op mijn strookje.
    En het extra geld krijg ik dan een maand later. Dus zoals je zei, van extra werk gedaan in juli krijg ik het geld pas in augustus.
    Ik neem aan dat het bij de rest ook zo gaat.
    pi_29383046
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijn
    Dat weet ik niet eigenlijk Maar ik ben er vaker overheen gekomen dan eronder

Bovendien stond in de computer eerst per dag 4:30 uur en daarna een kolom met hoe ver ik erover was gegaan, dus ik neem aan dat ik die 4:30 uur sowieso uitbetaald krijg...
    pi_29383549
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 01:30 schreef Troeta het volgende:
    Hmmm, ik ga toch wat beter op mijn uren letten die ik werk, want ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel klopte.
    Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik nou precies hoor te verdienen.
    maar ik heb er denk ik over heen gelezen, als ik 4 uur extra werk op een week, krijg ik die uren dan als standaard uurloon of komt er dan nog wat bij?
    En de extra uren die ik gewerkt heb in juli, krijg ik die pas in augustus uitbetaald?

Ik heb trouwens niks over een pensioenregeling gehad, heb er net ook ff naar gezocht.
    Weten jullie zeker dat dat ook voor postbezorgers is?
    Of moet je zoiets aanvragen?
    Bij mijn vorige baan ging dat namelijk automatisch.
    Die extra uren krijg je uitbetaald tegen je normale uurloon. Je moet minstens een jaar in dienst zijn voordat je pensioen gaat opbouwen als postbezorger, en je moet geloof ik ook nog eens minstens 25 zijn, maar dat weet ik niet zeker. Zaterdagkrachten bouwen overigens helemaal geen pensieon op.
    pi_29391912
    Zo, klaar met werken, om 4 uur weer bussenlichten, en kon de bus alvast meenemen..daar staat ie dan, voor de deur

† The 3 Kings †
      woensdag 3 augustus 2005 @ 15:20:42 #151
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29393345
    Het was afgelopen week weer prijs bij mij.... Ze waren 1.15 uur vergeten in te voeren. Ik kwam aan een totaal van ruim 48 uur over vorige week. Allemaal geboekt als meeruren en niet als overuren (die uren boven de 37 dan he). Hij had 'er niet aan gedacht' om het als overuren te boeken. Zo gaat er iedere keer weer iets mis, strontziek wordt ik er van. Het is natuurlijk wel altijd te weinig en nooit te veel!
    pi_29394125
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 14:39 schreef TheSorrow het volgende:
    Zo, klaar met werken, om 4 uur weer bussenlichten, en kon de bus alvast meenemen..daar staat ie dan, voor de deur
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Heerlijk is dat hè, als je ze ff mee naar huis mag nemen

Vandaag belde m'n teamcoach weer eens op (ik kan serieus een 0900-nummer gaan beginnen ). Morgen weer wat lopen, weet alleen nog niet wat... Hopen dat deze baggerregen hier nu snel verdwijnt
    pi_29394726
    Ja t plenst hier nu ook en moet over 5 minuutjes weg
    † The 3 Kings †
    pi_29395140
    Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een RTM - Respect The Mailman t-shirt? Zwart met oranje opdruk.
    Kijk op respectthemailman punt nl hoe het shirt er uit ziet. Maten: XXL, XL, L, M, S, ook female shirts in die maten. Prijs: Euro 17,50 + Euro 5 verzendkosten.
    Groet, Michel
    pi_29395372
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef Paprika-mix het volgende:
    Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een RTM - Respect The Mailman t-shirt? Zwart met oranje opdruk.
    Kijk op respectthemailman punt nl hoe het shirt er uit ziet. Maten: XXL, XL, L, M, S, ook female shirts in die maten. Prijs: Euro 17,50 + Euro 5 verzendkosten.
    Groet, Michel
    Kan je niet wat voor ons regelen De verzendkosten kan ik wel regelen, jij de shirts? Dan promoten we gelijk jullie actie
    pi_29395678
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef Paprika-mix het volgende:
    Groet, Michel
    Kan je ook shirts maken met de opdruk 'respect the mail girl'?
      woensdag 3 augustus 2005 @ 16:40:41 #157
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29396275
    Gaat er iemand ook nog die vakantiekaart (die bij de Mail zat) terug sturen naar de redactie van Mail ?
    pi_29398395
    Ik mik dat soort dingen altijd meteen bij het oudpapier. Zonder het plastic uiteraard.
    pi_29400184
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 16:40 schreef Adsum het volgende:
    Gaat er iemand ook nog die vakantiekaart (die bij de Mail zat) terug sturen naar de redactie van Mail ?
    ik stuur m naar mezelf

maar ik heb er 2 dus als iemand een leuke kaart wil ontvangen, pleur je adres hier maar ff neer
    pi_29400210
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 17:45 schreef OMG het volgende:
    Ik mik dat soort dingen altijd meteen bij het oudpapier. Zonder het plastic uiteraard.

dat mag niet

je moet eerst die strip lezen
    pi_29400236
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 16:40 schreef Adsum het volgende:

Zo heb ik eens een kerstkaartje naar Peter Bakker gestuurd...
    pi_29405309
    Shirts zijn wel duur hoor 10 euro incl verzenden dan koop ik er 1

En de Mail en dat soort onzin beland bij mij altijd gelijk in de prullebak
    † The 3 Kings †
      woensdag 3 augustus 2005 @ 21:35:02 #163
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29405611
    Vind het wel leuk om te lezen, maar ik ben nog net niet zo TPG-minded dat ik een kaartje ga sturen
    pi_29446255
    Hopelijk is het morgen ochtend ff droog :D

Weet een van jullie misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat een aan mezelf geadresseerde brief uit de USA hier gefrankeerd wordt? Ik stuur dus een brief naar de US met daarin een brief die terug gestuurd dient te worden zonder dat ze ervoor postzegels oid hoeven te halen.
    hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
    pi_29446338
    quote:
    Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef sk888er het volgende:

[..]

ik stuur m naar mezelf

maar ik heb er 2 dus als iemand een leuke kaart wil ontvangen, pleur je adres hier maar ff neer
    Ja, zodat iedereen hier een kaartje van elkaar krijgt
    pi_29460141
    Ik voel me helemaal niet lekker. Gisteren begon ik een beetje te snotteren en tegen de avond zat m'n hele hoofd vol met snot, zo ongeveer. Nu heb ik nog steeds enorme keelpijn en dergelijke.
    Dus als me vandaag gevraagd word of ik een extra wijk kan doen, nou sorry. Ik had mezelf bijna ziekgemeld.

Genoeg geklaagd. Op naar het kantoor.
    pi_29460962
    Zo, klaar alweer Erg weinig post, 7 uur begonnen, 8 uur naar buiten, ik had vandaag een meeting met mn online gaming clan, die dus niet doorgaat...maarja, moest toch dat wijkje doen.... Dus dat is nu gedaan, nu ff terug naar bed, en daarna maar ff naar R'dam ofzo

T leek me trouwens tof om een x een TPG meet te houden, ergens wat drinken ofzo een x, met onze TPG jassen aan
    † The 3 Kings †
    pi_29464645
    Vossen ging traag, gelukkig was er wel weinig post. Om een uur of 9:20 was ik in mijn wijk en heb er tot ongeveer 11:35 over gedaan. Ik was echt niet vooruit te branden en alles deed pijn.

Toen ik thuis kwam heb ik even een uurtje geslapen, zometeen moet ik naar de stad (ja, moet) om een verjaardagskaart te halen die uiterlijk maandag op de post moet. En nu zijn de postkantoren al dicht geloof ik.

En voor het eerst sinds tijden eens vrij gevraagd, want 30 september is er een bedrijfsuitje bij het bedrijf waar ik aan het afstuderen ben en ik mag mee .
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 15:44:48 #169
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29467234
    Machtig weinig post vandaag , maar ben wel teringnat geworden de laatste 15 minuten
    pi_29468617
    Zo, net wakker na mn 'tukje'
    † The 3 Kings †
    pi_29469642
    Volgende week over op hsm daar gaat m,n leuke zaterdagbaantje.
    We kregen een video erover te zien, leek verdomme alsof die gemaakt was voor kinderen van 5
    Echt iets voor fucking TPG.

Wilde ik mn steunpunt in gaan laden, had de chauffeur die nog niet weggebracht kon ik eerst weer terug naar het kantoor om daar in te laaien.
    Bedankt

En volgende week zaterdag zijn er 6 ( !) van de 12 mensen op vakantie, succes met werken dan jongens terwijl ik in de zon zit.

pi_29469804
    Leuk dat jullie ook tukjes doen na het werk
    pi_29469814
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 18:11 schreef Troeta het volgende:
    Leuk dat jullie ook tukjes doen na het werk
    je moet wel, als je maar 3 uur kan slapen tot dat je moet werken
      zaterdag 6 augustus 2005 @ 18:24:13 #174
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29470025
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 18:02 schreef Beach het volgende:
    Volgende week over op hsm daar gaat m,n leuke zaterdagbaantje.
    We kregen een video erover te zien, leek verdomme alsof die gemaakt was voor kinderen van 5
    Echt iets voor fucking TPG.

Wilde ik mn steunpunt in gaan laden, had de chauffeur die nog niet weggebracht kon ik eerst weer terug naar het kantoor om daar in te laaien.
    Bedankt

En volgende week zaterdag zijn er 6 ( !) van de 12 mensen op vakantie, succes met werken dan jongens terwijl ik in de zon zit.

Nu pas HSM? Dat is bijna een jaar later dan bij ons! Ik wou dat ze bij ons ook zo lang hadden gewacht, dan had ik het praktisch niet meer mee hoeven te maken, omdat ik toch bijna stop. Succes ermee in ieder geval!
    pi_29470070
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 18:24 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Nu pas HSM? Dat is bijna een jaar later dan bij ons! Ik wou dat ze bij ons ook zo lang hadden gewacht, dan had ik het praktisch niet meer mee hoeven te maken, omdat ik toch bijna stop. Succes ermee in ieder geval!
    zeg eens eerlijk, wat bevalt beter: samenvoegen of de oude manier
    pi_29470123
    Nou, het was hier weer geweldig geregeld! Ivm de zomerdrukte krijgt iedereen wat extra's, maar ze hadden mij maar liefst 6 (!) middagwijken gegeven. En de hulp die ik bij de voorbereiding zou krijgen heb ik ook niet gezien. Gelukkig hebben 2 lieve vrouwelijke collega's ieder een middagwijkje van mij meegenomen anders liep ik nu nog buiten. En voor volgende week zag ik dat ik fulltime was ingeroosterd, leuk & aardig, maar ik ben maar een deeltijdwerker! En fulltime postbestellen laat zich niet echt goed met een HBO-studie combineren. Maar de zaterdagkrachten staan in de rij voor extra werk, dus laat hun maar een deel van "mijn" dienst overnemen.
    pi_29470574
    Normaal doe ik het bijna nooit meer hoor Troeta, maar ik ben heel de week al vroeg op, en laat naar bed, en ik ben echt iemand die zijn slaap hard nodig heeft.... dus na t werk direct naar bed gegaan,en tot 5 uur erin gelegen, voel me weer helemaal goed
    † The 3 Kings †
    pi_29500645
    Zaterdag was het inderdaad een rustig dagje. Weinig post, geen gezeur, redelijk weer
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 09:41 schreef TheSorrow het volgende:
    T leek me trouwens tof om een x een TPG meet te houden, ergens wat drinken ofzo een x, met onze TPG jassen aan
    Ik schrijf me in
    En owh, ik heb filmpjes gemaakt ( ) Je moet maar even mailen als je ze wilt zien
      maandag 8 augustus 2005 @ 11:41:50 #179
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29501286
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 18:27 schreef Beach het volgende:

[..]

Mij beviel de zethark beter. Daar kun je veel rustiger achter zitten en gewoon op de automatische piloot zetten. Met tussenvoegen ga je automatisch in een slechtere houding zitten, namelijk voorovergebogen. En je blijft maar bladeren he. Verder zullen ze bij jullie ook wel de voorbereidingstijden gaan halveren, waarna je zeker een half jaar moet zeuren voor ze er weer wat tijd bij gaan doen. Je haalt het gewoon niet in de helft. Dingen zoals kisten opruimen, verhuispost doorzenden, foute terugsturen etc. daar wordt geen rekening mee gehouden, maar je moet het nog wel steeds doen. Er waren twee diensten die ik regelmatig deed en die stonden op resp. 35 minuten en 1 uur 20 minuten. Na een half jaar is er 1 uur en 1 uur 40 van gemaakt. Nu klopt het aardig.
    pi_29501727
    Kheb je gemaild Carport!
    † The 3 Kings †
    pi_29523463
    Wat een avontuur weer
    Een of andere knaap die dacht leuk voorrang te nemen,terwijl hij moest stoppen met zn fiets, reed dus met zn fiets tegen die auto aan (met zn band) hij vloekte een beetje, en gaf nog een klap op die auto en reed weg
    Ook een of andere gast van kantoor kreeg opleiding voor bussenlichting, maar hij is heel eigenwijs, en leeft in een eigen wereld ofzo... Na afloop zei de chauffeur tegen me "Ik snap niet waarom ze zo'n iemand op de bus zetten, levensgevaarlijk. Word helemaal niets met hem"
    † The 3 Kings †
    pi_29523736
    quote:
    Op maandag 8 augustus 2005 11:41 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Mij beviel de zethark beter. Daar kun je veel rustiger achter zitten en gewoon op de automatische piloot zetten. Met tussenvoegen ga je automatisch in een slechtere houding zitten, namelijk voorovergebogen. En je blijft maar bladeren he. Verder zullen ze bij jullie ook wel de voorbereidingstijden gaan halveren, waarna je zeker een half jaar moet zeuren voor ze er weer wat tijd bij gaan doen. Je haalt het gewoon niet in de helft. Dingen zoals kisten opruimen, verhuispost doorzenden, foute terugsturen etc. daar wordt geen rekening mee gehouden, maar je moet het nog wel steeds doen. Er waren twee diensten die ik regelmatig deed en die stonden op resp. 35 minuten en 1 uur 20 minuten. Na een half jaar is er 1 uur en 1 uur 40 van gemaakt. Nu klopt het aardig.
    Ik vind samenvoegen of gewoon de zetblokken toch beter, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Ik ben heel handig met mijn vingers (hehe ) en kan dus zodoende alles makkelijk gescheiden houden tijdens het zetten. Waar ze echter geen rekening mee hebben gehouden is HAH, maar dat loopt tegenwoordig ook veel gladder bij ons.
    pi_29524099
    Toen ik begon is me geleerd om met de hand te zetten. Na een tijdje ben ik overgegaan op de hark, maar op een normale dag was ik met alle twee de manieren van zetten ongeveer even snel.
    Op een gegeven moment was er hier voor iedere wijk een hark of in ieder geval strippen om op de hark te zetten. Veel mensen die er korter dan ik werken hebben dan ook pas met de hand leren zetten met de komst van de HSM.
    Ik heb ooit een aantal maal op een andere vestiging gewerkt en daar werd ik nogal raar aangekeken toen ik om een zethark vroeg. Alsof dat "not done" was of zo. Er waren maar een paar harken op die hele vestiging die bijna nooit gebruikt werden.

Ikzelf vond de oude manier beter. Met de hark of met de hand, dat maakt me niet zo uit. Waar ik me aan stoor zijn de fouten die toch nog in de machinepost zitten. Met de oude manier controleerde je de fijne post met het ingooien, tijdens het zetten en als laatst op straat. Nu gooi je het niet meer in en dus vervalt de eerste stap. Als er in een vakje maar 2 poststukken liggen ga ik lang niet altijd alle dunne post controleren omdat de rest toch op volgorde staat. En dan kom je de foutlopers op straat pas tegen.
    Ten tweede ben ik minder gaan verdienen.
    Ten derde is het contact met andere zaterdag collega's een stuk minder geworden. Twee weken geleden sprak ik een collega op het kantoor die ik sinds het invoeren van de HSM eigenlijk niet meer gezien had en dat is al een paar maanden geleden.

Maar goed, begin november hoop ik klaar te zijn met mijn opleiding en te blijven hangen waar ik nu stage loop (er is me al verteld dat ik kan blijven) dus tegen het eind van het jaar ben ik misschien wel weg bij de TPG.
    pi_29526172
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 19:01 schreef TheSorrow het volgende:
    Wat een avontuur weer
    Een of andere knaap die dacht leuk voorrang te nemen,terwijl hij moest stoppen met zn fiets, reed dus met zn fiets tegen die auto aan (met zn band) hij vloekte een beetje, en gaf nog een klap op die auto en reed weg
    Bij mij ging het vandaag ook maar nèt goed Er ligt in de tunnel hier nog een extra stukje rubber

Vandaag 3 stuks huis-aan-huis, dus m'n zweefvliegvlucht komt steeds dichterbij
    pi_29528548
    quote:
    Op zaterdag 6 augustus 2005 18:27 schreef Beach het volgende:

[..]

Over de zethark kan ik niets zeggen, wij zijn altijd een zetblokkenkantoor geweest. Mijn gevoelens tav de HSM zijn gemengd. Je mag de segmenten niet in de vakken leggen, dus je moet de wijk klaarmaken in de volgorde zoals íe uit het rode bakje komt. En aangezien iedere postbode de wijk op z'n eigen manier doet leidt dit tot moeilijkheden. Als ik gewend ben een wijk op een bepaalde manier te lopen, wil ik dit niet veranderen. Ook mag tussen je vingers zetten eigenlijk niet, maar moet je graaien. Als er echter veel dikke post is voor een bepaald vak zet ik vaak toch mijn vingers tussen de HSM post. Is er wat minder, dan leg ik eerst snel de dikke post op volgorde (tussen m'n vingers) waarna ik nog maar 1x door de HSM post heen hoef.

Als ik toch 1 voordeel mag noemen: Je hebt minder instraatwerk, vooral bij lang instraten kreeg ik vaak een lamme arm. Ik vraag me trouwens af waarom de postbussenpost niet door de HSM gaat, dat zou veel tijd schelen!
    pi_29529501
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 21:46 schreef Carport het volgende:

[..]

Bij mij ging het vandaag ook maar nèt goed Er ligt in de tunnel hier nog een extra stukje rubber

Ik zat vandaag tegen een bus aan Maarja, bij ons station kan je links, en daarnaast zit de baan voor rechtdoor en die bus stond daar lomp Kon er maar net langs, maar mn spiegel klapte wel een stukje in ..... ag ja, geen schade ofzo dus
    † The 3 Kings †
    pi_29535066
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 21:46 schreef Carport het volgende:

[..]

Zweefvliegtuigvlucht? Kun je die ook krijgen voor die plusunten dan?
    pi_29535314
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan nog... Sinds wanneer krijg je pluspunten voor een doordeweekse dag?

Da's toch alleen voor de zaterdag?
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
    pi_29539702
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja
    quote:
    Prijs: 6664 punten
    Een bijzondere ervaring: zweefvliegen / 1 persoon
    Zweefvliegen is: spanning, gezonde sensatie, actie, verrassing, natuurkracht, de derde dimensie, emotie en een vleugje mystiek. Wij laten u op veilige ...
    Zweefvliegen is: spanning, gezonde sensatie, actie, verrassing, natuurkracht, de derde dimensie, emotie en een vleugje mystiek. Wij laten u op veilige wijze kennis maken met de sensatie van de lierstart, de verrassende natuurkracht van thermiek en de emotie van het vliegen en een zijn met de natuur. Een zweefvlucht laat niemand onberoerd (ook de piloot niet!)
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 09:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan nog... Sinds wanneer krijg je pluspunten voor een doordeweekse dag?

Da's toch alleen voor de zaterdag?
    Inderdaad bij HAH op zaterdag, maar ook bij drie stuks HAH doordeweeks of incidentieel als je vestigingsmanager je ergens voor wilt belonen.

Ik kan dat van drie HAH nergens meer vinden, maar ik dacht dat je dan ook punten zou krijgen

[ Bericht 12% gewijzigd door Carport op 10-08-2005 16:18:32 ]
      woensdag 10 augustus 2005 @ 16:20:03 #190
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29539831
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    Je mag de segmenten niet in de vakken leggen
    Ik pak altijd een segment uit de rode bak, zet het groffe spul er tussen, en leg het hele stapeltje terug in het vak.
    Aan het eind bundel je dan de wijk af zoals je 'm zelf graag loopt.

Bij m'n huidige wijk is dit sowieso niet van toepassing, aangezien die precies zo uit de machine komt als ik 'm fiets (sterker nog... het is een bedrijventerrein dus elk segment is slechts 1 of 2 adressen )
    pi_29540119
    Ik zet mijn wijk in de volgorde zoals ik hem loop. Ik pak de post uit een vakje, de bijbehorende post uit een rode bak, zet dit, bundel het eventueel met de post uit ander vakje (als het niet teveel/te druk is) en zet deze bundel vervolgens bovenop mijn kast. Wanneer het daar niet meer op past ga ik van boven naar beneden de rijen lege vakjes af en stop daar de bundels in. Daarna mik ik het in mijn tassen.
    Ik werk dus heerlijk volgens de regels .

Die rare rode rekjes staan hier ook stof te verzamelen, niemand die die dingen op zaterdag nog gebruikt.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 16:53:11 #192
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29540345
    Zo, weer een postbezorger minder. Die wilde perse nú een week vrij. En toen dat niet kon, nam ze maar vrij... En hoppa, om 2 uur lag er nog een wijkje open, van 2.5 uur lopen.

Volgende week 11 stuks HAH.
    pi_29540704
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 16:40 schreef OMG het volgende:
    Ik zet mijn wijk in de volgorde zoals ik hem loop. Ik pak de post uit een vakje, de bijbehorende post uit een rode bak, zet dit, bundel het eventueel met de post uit ander vakje (als het niet teveel/te druk is) en zet deze bundel vervolgens bovenop mijn kast. Wanneer het daar niet meer op past ga ik van boven naar beneden de rijen lege vakjes af en stop daar de bundels in. Daarna mik ik het in mijn tassen.
    Ik werk dus heerlijk volgens de regels .

Die rare rode rekjes staan hier ook stof te verzamelen, niemand die die dingen op zaterdag nog gebruikt.
    Ik zal maar niet gaan zeggen hoe wij het doen De helft van het verhaal zal je niet eens snappen
      woensdag 10 augustus 2005 @ 17:29:30 #194
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29541082
    quote:
    Op dinsdag 9 augustus 2005 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
    ... Ik vraag me trouwens af waarom de postbussenpost niet door de HSM gaat, dat zou veel tijd schelen!
    Vanwege de kwaliteit.
    pi_29541198
    Vanmorgen weer lekker gesodemieter door 'n poederbrief... Hele postkantoor (Assen) afgesloten, politie & brandweer erbij... Iedereen die 'n uur later pas aan de slag kon...

En waarom? Zal wel weer 'n envelop met maïzena zijn, omdat één-of-andere kutkleuter de bank in de zeik wil nemen, ofzo... En wie zitten er met de stront? Ja... wij, ja.
    Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
    With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 18:28:06 #196
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29542334
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 16:53 schreef gr8w8 het volgende:
    WTF... wij hebben de laatste paar weken alleen maar de Gamma gehad op dinsdag, rest van de week helemaal niets
      woensdag 10 augustus 2005 @ 18:47:59 #197
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29542742
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 18:28 schreef Adsum het volgende:

[..]

WTF... wij hebben de laatste paar weken alleen maar de Gamma gehad op dinsdag, rest van de week helemaal niets
    Ja, hier ook niks geweest, behalve opd e dinsdag drie, maar komende week schijnt het dus weer te beginnen.
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:07:31 #198
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29543174
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 16:53 schreef gr8w8 het volgende:
    Laat maar komen, ik heb toch maar drie particulieren in mijn wijk

Verder mag ik van vrijdag a.s. tot volgende week donderdag een avondritje doen... beetje bussen legen en post ophalen bij bedrijven
    pi_29544451
    Dat doe ik nu ook al,vet relaxed
    † The 3 Kings †
      woensdag 10 augustus 2005 @ 19:59:28 #200
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29544521
    ff een fijne vraag

ben al een week of 8 niet voor TPG aan de slag geweest (das het leuke van het werken voor een subcontractor af en toe ander werk), alleen vanaf morgen ben ik weer een tijdje aan het werk voor de pakketservice.

maar wat ik wou vragen, is het nu merkbaar rustiger bij de pakketjes ?, ivm met vakantie enzo
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_29546867
    Nou bij mijn wijk niet hoor, de ene dag heb ik er 2, en de andere dag gewoon 7 ofzo, dus in mijn wijk iig niet
    † The 3 Kings †
    pi_29565272
    Na 3 weken vakantie ben ik afgelopen maandag maar weer eens opnieuw begonnen. Valt wel weer vies tegen. Vooral het om half zes beginnen....
    In het kader van de zomerregeling wat bijwerken (Passe post erbij), maar dat valt te doen.

Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
    pi_29566236
    quote:
    Op donderdag 11 augustus 2005 20:05 schreef ultra_ivo het volgende:
    Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
    Mag ik je vragen waarom je dat doet?
    Dat je een wijk niet loopt zoals de HSM het uitspuugt kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zou je heel die HSM-bak overhoop gaan halen? Alle vakjes moet toch gezet worden en de volgorde maakt niet uit, je stopt de samengevoegde post toch weer terug in zo'n vakje. Vanuit de kast bundel je vervolgens op en stop je het in je tas.
    Dat mocht officieel geloof ik ook niet bij ons, maar dat was wel de manier waarop ik het altijd deed.
    pi_29566944
    quote:
    Op woensdag 10 augustus 2005 17:35 schreef Jordy-B het volgende:
    Vanmorgen weer lekker gesodemieter door 'n poederbrief... Hele postkantoor (Assen) afgesloten, politie & brandweer erbij... Iedereen die 'n uur later pas aan de slag kon...

En waarom? Zal wel weer 'n envelop met maïzena zijn, omdat één-of-andere kutkleuter de bank in de zeik wil nemen, ofzo... En wie zitten er met de stront? Ja... wij, ja.
    Nou... 't was 'onschuldig', hoor. Grmbl...
      donderdag 11 augustus 2005 @ 21:17:18 #205
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29567028
    mwoah, het was lekker rustig op m'n route, normaal 90+ stops, nu 55
    pi_29567395
    Moest een onbekend wijkje lopen vandaag... dicht bij kantoor, dus met karretje...en ik zie zowieso altijd tegen onbekende wijken op..maar dit liep heerlijk weg!

Buslichting ging wat minder.... een of andere klootviool had een brandende krant in 2 bussen gegooid (staan naast elkaar naast het postkantoor in het winkelcentrum) ... allemaal as en teringzooi ertussen, en 1 bus had 'smelt'schade... erg gaar was dat dus
    † The 3 Kings †
    pi_29567944
    Helemaal overhoop halen is wat grof gezegd. Maar een aantal stratencombinaties ligt niet in een lekkere volgorde. Die pak ik dan als gesorteerd pakje ertussenuit. Kost eigenlijk helemaal geen moeite. Voordeel van het eerst dik dan dun is dat je ieder stukje dun toch in je handen hebt en kunt kontroleren. Veel minder fouten dus.
    pi_29579842
    Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.

TPG's verdwijntruc

"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."

De drie keer dat De Zwart gebruik maakte van de bewaarservice van de voormalige PTT, verdween zijn post op mysterieuze wijze. "Normaal gesproken halen familieleden of buren mijn post even op als ik met vakantie ben, ik krijg namelijk vrij veel post door mijn werk", vertelt De Zwart. "Maar in mijn zomervakanties van 1995, 2004 en dit jaar kon niemand mijn post weghalen, dus schakelde ik de bewaarservice in."

Nadat in 1995 en 2004 alle post was verdwenen, waarvoor de posterijen hun excuses hebben aangeboden, twijfelde De Zwart of hij het dit jaar nogmaals moest proberen. "Ik ben net verhuisd, dus durfde ik mijn buren nog niet met mijn post op te zadelen. Tegen beter weten in heb ik toch maar weer de bewaarservice ingeschakeld. En ja, ook deze keer, geen post."

"Wat er nu is misgelopen is onduidelijk", zegt Loth Kroeger, woordvoerder van TPG Post. "Normaal gesproken moet de post in één pakket worden aangeboden bij terugkomst. De bezorger kan zich herinneren dat er zoveel post was, dat hij het in twee bundels in de brievenbus heeft gedaan."

"Toch raar", meent De Zwart, "dat mijn post dan in de brievenbus is verdampt. Ik heb namelijk geen enkel poststuk ontvangen."

Kroeger: "We vinden het heel vervelend dat dit nu voor de derde keer is misgelopen. Wat er in 1995 is voorgevallen, kan ik niet meer achterhalen. Vorig jaar is de post op onverklaarbare wijze verdwenen, en nu is er klaarblijkelijk weer wat misgegaan. We bieden daarom nu, net als vorige keer, onze excuses aan. Uiteraard krijgt De Zwart ook het bedrag terug dat hij voor de bewaarservice heeft betaald. Overigens wil ik benadrukken dat er maandelijks tussen de twee- en vijfduizend mensen gebruikmaken van de bewaarservice en dat we slechts bij 0,1% klachten krijgen. Dat dit drie keer bij De Zwart is gebeurd, lijkt de wet van Murphy."

Alhoewel De Zwart het heel vervelend vindt dat zijn post weer is verdwenen, zijn er ook positieve kanten: "Alhoewel TPG nog steeds dezelfde standaard excuusbrieven verstuurt, merk ik dat de klachtafhandeling door de jaren heen steeds beter wordt. Moest ik de vorige keren zelf zien te achterhalen wat er met mijn post gebeurd was, nu heeft de filiaalmanager van mijn postkantoor, meneer De Boer, echt zijn uiterste best gedaan om te achterhalen wat er is misgelopen. Dat maakte veel goed, maar als ik mijn post terug zou krijgen, zou dat nog beter zijn."
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:41:31 #209
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29580097
    Verdorie, wat er allemaal aan de hand is, ik weet het niet. Zaterdag zijn er twee brieven naar mijzelf verstuurd vanaf dezelfde locatie in de Randstad. De ene kwam gister pas aan, de ander vandaag. En bij een andere postbode waren zijn tickets een week te laat, dus hij nieuwe bestellen, die kwamen dus vandaag tegelijk binnen. Hmz.

Verder nog steeds hetzelfde gezeik met de planning, dat er gewoon wordt vergeten iemand anders in te zetten als er iemand vrij is.
    pi_29580320
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
    Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.

TPG's verdwijntruc

-knip-
    Ik kreeg een keer een boze klant over me heen, die beweerde ondanks de bewaarservice toch post te hebben gehad door haar brievenbus. Nu klopte dat ook wel, maar voor die naam had ze ook de bewaarservice niet ingeschakeld...
    pi_29582129
    Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door ging Daarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
    † The 3 Kings †
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:31:39 #212
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29582181
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 15:29 schreef TheSorrow het volgende:
    Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door ging Daarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
    Wel de uren gekregen?
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:36:09 #213
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29582285
    Zometeen lekker door de stad scheuren voor een Haalservice/buslichtingritje...
    pi_29582341
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:

TPG's verdwijntruc

"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."
    Mijn God Ik had laatst weer zo'n adres met bewaarservice, maar dat pakket zou op maandag moeten zijn bezorgd en ik werk van dinsdag tot zaterdag, dus ik heb het niet moeten doen. Die daarvoor heb ik wel gedaan omdat de maandagpostbode hem over het hoofd zag.. Dinsdag was dat kaartje weg en het bewaarvak leeg; ik hoop dat alles goed is gegaan..

Morgen laatste werkdag en volgende week naar Scandinavië
    pi_29582717
    Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
    Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..

Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
    M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
    Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
    Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
    Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
    krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
    Weet iemand hier dat toevallig?
    pi_29582978
    Wat een klereweer vandaag zeg! Ik heb nog nooit zulke stortregen gehad. De meeste straten waren ondergelopen, en het water stond zo hoog dat zelfs al ik op de fiets zat het nog over mijn trappers en schoenen heenstroomde. Ik heb de post nog proberen droog te houden, maar degene aan het eind van de bundel (rust op zeiknatte arm) heeft toch papier machee. Ik ken dit soort beelden alleen van de tv, maar deze keer zat ik er zelf in.

Vreemd verhaal van die meneer de Zwart. Het enige wat ik kan bedenken is dat de besteller in kwestie niet goed op de huisnummers heeft gelet (danwel dat de nummering in de straat van dhr de Zwart zeer onduidelijk is) en dat de post bij de buren is beland. Deze buren leven kennelijk in onmin met dhr de Zwart, want ze hebben hem zijn post kennelijk ook niet teruuggegeven. Wellicht inderdaad de Wet van Murphy?
    pi_29583357
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
    Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
    Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..

Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
    Ik geloof dat je 20 minuten krijgt per honderd stuks.

En het is kut. Ik zou alvast een dealtje maken met de chauffeurs, of ze op dinsdag of woensdag in één keer voor je de nabrengzakken/bakken met gidsen naar het nabrengadres in de wijk willen brengen.

Ikea wordt verspreid als HAH, maar ze wegen 'n pondje per stuk... Dat gaat dus niet.
    Hier moet je de ikea rondbrengen voor de wijken die je op dinsdag hebt... Daar krijg je dan één of twee weken de tijd voor, maar hier gooien veel mensen dinsdag de hele zooi in nabrengzakken (chauffeurs kwaad, enzo) en maken er gewoon een hele lange dag van.

Laatste keer dat ik Ikea had (hier in Assen is de Ikea meestal laatste week van augustus/eerste week van september) heb ik het met de auto rondgebracht... Stukje rijden, rondje lopen van twintig huizen (tien kilo... En da's zwaar zat op één arm), stukje rijden, rondje lopen, etc...
    Dan ontdek je ook dat twintig minuten per 100 stuks gewoon diefstal is.

Wat de natte post betreft... Dit is Nederland, dus er pleurt nog wel eens wat water uit de lucht... Het is niet vreemd dat de post daardoor nat wordt. Eventuele beschadigingen zijn voor de afzender, omdat de verpakking van de post zijn/haar verantwoordelijkheid is en niet de jouwe...

Hier in Assen is het trouwens de hele dag droog gebleven (twee losse druppels, meer niet) en schijnt nu de zon...
    pi_29583555
    Wat een klote weer hier ook zeg
    Ik liep door m'n eerste wijk en het was echt dat typisch voor-stortbui gevoel:
    Dreigende lucht, het waait een beetje, geen enkele vogel vliegt meer (nou heb je die sowieso al vrij weinig in die betonnen vinexwijken hier), gedonder boven je, lichtflitsen in de verte... Sfeerfotootje:

Ik dacht dat ik dat nog wel zou redden. Drie bundeltjes en 3 minuten terug lopen naar kantoor zou wel te doen moeten zijn... Dacht ik...
    Bij m'n eenerlaatste bundel begon het me toch te hozen! Verdere foto's heb ik maar niet meer gemaakt, omdat ik anders geen telefoon meer zou hebben..
    Ik had ook geen regenbroek bij me (wel een jas gelukkig) en was dus zeik-en-zeiknat. Nu nog steeds is m'n broek nat. Afijn, op kantoor had ik dus ook wat uit te leggen
    Gelukkig mocht ik nog even schuilen bij een aardige mevrouw
    quote:
    Ja, wat wil je anders? Ik kan moeilijk alle post droog houden. Ik houd de post altijd dicht tegen m'n jas, zodat het nog wel redelijk droog blijft.
    quote:
    Ja, hier hetzelfde (gek hè, als we zo dicht bij elkaar werken )
    Je moet ze inderdaad meenemen tijdens je bestelling. Eigenlijk is het dus gewoon een grote partij Huis-aan-huis. Je doet er langer over, daar kan geen twijfel over bestaan, en dat krijg je dan ook gewoon uitbetaald. Gewoon je tijden doorgeven ze zullen waarschijnlijk alles wel uitbetalen (tenzij je er echt héél veel langer over doet).

Over dat verhaal van de bewaarservice:
    Ik heb er mijn twijfels over. Het zou natuurlijk kunnen, maar als die man tot drie keer toe op twee verschillende vestigingen (!) z'n post kwijtraakt... Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 12-08-2005 17:07:19 ]
    pi_29585017
    Hoe zit het eigenlijk officieel met onweer? Mag je dan gewoon de straat op gaan? Ik ben gewoon vrolijk doorgegaan, maar hoe zit dat eigenlijk officieel?
    pi_29585125
    Hmmm raar verhaal dus van de Ikeaboeken.
    Ik heb de hele volgende week om ze in mijn eerste wijk te doen, en de week erna voor mijn 2e wijk.
    het zou handig zijn als ik het dan na m'n wijkenlopen kon doen, maar ja, werk al tot 4 uur, kwart over 4, alsof die mensen dan nog op kantoor zijn.

Bedankt voor het nattepost verhaal, dan loop ik voortaan gewoon maar door

Maar inderdaad NY Giant, ik zat me het ook al af te vragen over het onweer.
    Ik liep vanmiddag echt met het onweer boven mijn hoofd, heb hele mooie bliksemschichten gezien, maar ik voelde me toch erg zielig erbij lopen, rare manier van werken zo..
      FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:29:40 #221
    73911 ultra_ivo
    pi_29585971
    quote:
    Een paar jaar geleden belde er een klant op:

Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
    Groepsleider: De postbode ook.
    pi_29586032
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:35:27 #223
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29586060
    wat een takkeweer vandaag

had ernstig medelijden met de collega's op de fiets.
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:50:32 #224
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29586272
    Ja, die ikeaboeken horen bij de wijk die je op een bepaalde dag hebt, maar je mag er wel een week over doen bij ons. Eerste week de 1e trans, daarna nog een week voor de tweede. Alleen wel kut als je dus wisselende diensten hebt, erg opletten dat je niet genaaid wordt door je collega's, al dan niet bewust. Als er vrijdag nog het meeste ligt...
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:54:44 #225
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29586335
    Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
    Nee, dan de telefoonboeken!
    Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
    Een week later was ik 1000 gulden rijker
    pi_29586478
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef JDude het volgende:
    Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
    Nee, dan de telefoonboeken!
    Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
    Een week later was ik 1000 gulden rijker
    De telefoonboeken zijn naar de concurrent gegaan
    Het was altijd wel leuk en gezellig om te doen...
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:14:26 #227
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_29586718
    Telefoongidsen.... The memories...

He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:34:11 #228
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29587144
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 20:14 schreef gr8w8 het volgende:
    Telefoongidsen.... The memories...

He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
    En zowat blijven hangen op de drempels!
    Veel te hard scheuren in het buitengebied.
    Bij het bejaardenhuis gewoon de hele stapel in de lobby flikkeren.

Dat waren nog eens tijden
      FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:25:27 #229
    73911 ultra_ivo
    pi_29588324
    Kwam een paar jaar geleden een kleppenwagen van een ander kantoor. Vraagt de collega om telefoonboeken, die hadden wij nog over. Prima, ik gooi een pallet op de stapelaar en rij hem naar de kleppenwagen toe. Vraagt die vent of ik de pallet (vol0 even op z'n klep kan zetten....
    Maar niet gedaan. Twee mogelijkheden als ik dat doe:
    1) Leidingen klappen en de klep sodemietert naar beneden
    2) de leidingen houden het en de kleppenwagen staat op de kont.

Ik heb de collega van het andere kantoor kunnen overtuigen om de pallet over te laden.
      vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:39:19 #230
    67174 Dos37
    Come on Twente
    pi_29591736
    9christensen is ook een post sieb
    Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
    Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
    [b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
    pi_29592771
    quote:
    Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

hahaha, mooi gezegd!
    pi_29594022
    Postbode de post is nat
    Ja het regent, vind je het heel gek?
    † The 3 Kings †
    pi_29597466
    Ik ga eens naar het kantoor. Gelukkig zit de Makro er vandaag weer bij.
    Tot straks.
    pi_29597486
    m'n weatherstation op de pc heeft voor vandaag een droge dag voorspeld
    Ik hoop dat 't een beetje klopt.

En tegelijkertijd ook niet, want voor morgen geeft de voorspelling ruim 16 cm (!) neerslag weer...
    pi_29598824
    Ik zou vandaag mijn laatste werkdag hebben, maar toen ik er kwam bleek dat er een andere naam voor vandaag op het rooster stond.. Ik heb mijn spullen afgeleverd en iemand is nog zo aardig geweest me een half uur extra uit te laten betalen voor de moeite
    pi_29600643
    Lekker weer, toch redelijk wat post, maar het was goed te doen vandaag.
    Een berg Makro's en nog wat rare tijdschriften die in m'n kast lagen vond ik wat minder, de hoeveelheid rood was erg weinig. Ik hoorde van een vaste kracht dat dat hier heel de week al zo is geweest.
    Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).

Toen ik was ingegooid en ging zetten bleek dat ik per rondje elke keer een huis of 4-5 kon overslaan. Heerlijk!
    Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer .
    pi_29602434
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:

Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).
    Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
    pi_29602655
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
    Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit
    pi_29604567
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 14:26 schreef sk888er het volgende:

[..]

Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit
    Ze er gewoon veel plezier mee wensen bij het afgeven... dan weten ze wel hoe laat het is...
    pi_29604757
    Viel best mee qua post hier, kon mn middag wijk zelfs zonder schoudertas lopen
    † The 3 Kings †
    pi_29605557
    Vandaag behoorlijk veel post hier. Dwz, rustig voor een zaterdag, maar druk voor de zomer. Ik had voor mijn ochtendtranche 6 blauwe bakken (tot de rand gevuld) en twee rode bakken. Meestal zijn dat 3 rode bakken. Alleen qua dun was het rustig, maar het plaatwerk was weer op niveau.

Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag. Voor de goede orde: Ik ben geen chagerijnige postbode, maar altijd opgewekt, mensen groeten, elastiekjes uitdelen aan jengelende koters, etc. Maar er is 1 ding wat ik niet accepteer, en dat zijn onterechte klachten van mensen (gezeur dus). Maak ik een verwijtbare fout dan bied ik altijd netjes mijn excuses aan, maar voor onzinnig geneuzel in de trant van "je moet m'n tuinhekje goed dichtdoen", "vroeger kreeg ik mijn post veel eerder + het is een schande" ben je bij mij niet aan het goede adres. Deze klacht ging over post die uit de bus hing (halve centimeter). De bus in kwestie was van het type wolvenklem: Gaat zeer zwaar open naar binnen, en klapt dan onverwachts genadeloos dicht op je nietsvermoedende vingers. Dus ik leg dat uit, zeg dat ze beter een andere bus kunnen installeren, danwel deze aanpassen. Maar nee, daar kon geen sprake van zijn, dit was een officieel goedgekeurde bus. Dat is op zich al onzin, wij geven geen bussen-keurmerk uit ofzo, en als er op de verpakking van een bus staat dat deze door ons is goedgekeurd betekent het alleen dat hij de juiste afmetingen heeft.

Maar mevrouw gaf geen duimbreed toe, en ze zou een klacht indienen. In afwachting daarvan heb ik maar alvast mijn teamcoach het verhaal uitgelegd, en ik had wel het idee dat hij aan mijn kant stond. Dus ik denk toch dat deze klacht zich tegen mevrouw gaat keren: Ofwel ze wordt gedwongen binnen 3 maanden een nieuwe bus te plaatsen (dat zou lache zijn) ofwel de moet accepteren dat de post er niet helemaal doorheen wordt geduwd. Plus natuurlijk dat ze er een nieuwe vijand bij heeft in de vorm van een besteller die "haar" wijkje zeer vaak loopt.
      zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:06:50 #242
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29606219
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
    Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer .
    Volgende week verdomme elke dag HAH
    pi_29606656
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
    Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag.

-knip-
    Hmmm...

Eigenlijk moet je zoiemand dan vriendelijk één brief (bankafschift, of ander flodderding) geven en net zo vriendelijk vragen of zij zelf even wil proberen om die brief met één hand in de bus te krijgen, zonder kreukels en zonder dat de brief blijft hangen.
    pi_29606714
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 17:06 schreef Adsum het volgende:

[..]

Volgende week verdomme elke dag HAH
    Mogen jullie ze niet over twee dagen verdelen? Wij mogen alles verspreid over dinsdag en woensdag meenemen. Twee zware dagen, maar dan ben ik donderdag en vrijdag als het 25 of meer graden wordt wel lekker op tijd klaar!
    pi_29609527
    Dinsdag: 3
    Woensdag:2
    Donderdag en vrijdag: 1

Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
    † The 3 Kings †
      zondag 14 augustus 2005 @ 15:22:28 #246
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29629580
    quote:
    Op zaterdag 13 augustus 2005 19:42 schreef TheSorrow het volgende:
    Dinsdag: 3
    Woensdag:2
    Donderdag en vrijdag: 1

Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
    Wij hebben ook alle dagen 1 of meer HAH, maar nemen alles al op dinsdag en woensdag mee!
    pi_29631543
    Dat mag bij ons niet
    † The 3 Kings †
      FOK!fotograaf zondag 14 augustus 2005 @ 16:43:36 #248
    73911 ultra_ivo
    pi_29632031
    Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
      zondag 14 augustus 2005 @ 18:05:12 #249
    37305 BushRanger
    in Wellington
    pi_29634288
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 16:43 schreef ultra_ivo het volgende:
    Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
    Ja klopt, dinsdag en woensdag hebben we HAH die perse op die dag rondgebracht moet worden. De overige HAH mogen we ook naar die twee dagen verschuiven MITS alle postbodes dat doen en iedereen zelf zijn HAH zet.
    pi_29637760
    Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
    En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?
    pi_29637811
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 20:24 schreef darkie_blue het volgende:
    Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
    En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?
    Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.

Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook zit en de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
    pi_29637913
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.

Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook zit en de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
    O ja, bedankt. Maar ik bedoel meer op het gebied van distributie. Moet je de post zelf halen en sorteren? Soms zie ik van die mensjes op de fiets bezorgen en andere keer weer met karretjes, hoe zit dat?
    pi_29638312
    Je hebt mannen, en pussies...de pussies rijden met een kar, de mannen op de fiets

Nee, karretjes zijn meestal voor wijken in de buurt van het kantoor, althans,bij ons wel....de post word op het kantoor gebracht, je moet zelf je wijk ingooien,en daarna de post erbij doen, althans, wij wel (HSM) en dan naar buiten en je wijk wegbrengen!
    † The 3 Kings †
    pi_29638428
    Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
    De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.

Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
    pi_29638552
    Ik gebruik overigens mn eigen auto voor mn wijken, en de TPG bus voor de buslichtingen 's avonds Veel handiger met de auto,geen zakjes of wat dan ook
    † The 3 Kings †
    pi_29639444
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
    Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
    De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.

Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
    Zo'n bak onder een brievenbus noemen jullie een onderbus? Hier heet dat een weverbak.
    pi_29639651
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
    Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn.
    Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
    pi_29641341
    quote:
    Op zondag 14 augustus 2005 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
    Klopt. Ook bij mijn vestiging is er een personeelsprobleem en kunnen dit soort contracten (opnieuw) uitgegeven worden. In dit geval zou het inderdaad best kunnen gaan om een zaterdagwerkerscontract, alleen ging het hier om één specifieke wijk, die zeer waarschijnlijk wel voorbereid kan worden door ander personeel. Ik ben er om die reden vanuit gegaan dat het een postbezorgerswijk zou zijn.
    Pas als de vestiging met meer vacatures komt, is het personeelsprobleem groter en kunnen er ook zaterdagwerkers en deeltijdcontracten uitgegeven worden.
    pi_29683460
    weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG
    TPG
    pi_29683844
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 10:37 schreef sk888er het volgende:
    weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG
    TPG
    Hij zal wel honden hebben.
    pi_29683876
    Of een jungle als voortuin .
    pi_29683894
    Of de brievenbus verder dan 10 meter van de straat.
    pi_29683974
    Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken
    pi_29684126
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 11:01 schreef 2Drix het volgende:
    Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken
    Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.
    pi_29684972
    Of Rotturdaham!
    † The 3 Kings †
    pi_29688797
    Geen medewerker, wel een fan
    Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.

dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:57:09 #267
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29689848
    Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!

En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
    ©Dumbo
    pi_29689873
    Ik vind die onderste toch wel wat hebben met dat oranje
    † The 3 Kings †
    pi_29690345
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.
    ah ok...ik wil het gaan proberen bij die van Dordrecht
    pi_29690722
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 14:57 schreef texelonia het volgende:
    Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!

En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
    Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?

Zo gaat dat hier wel meestal.
    pi_29691850
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?

Zo gaat dat hier wel meestal.
    Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
    pi_29692639
    Hey Tex, ik had al wat vervelende dingen gelezen in een ander topic, maar wou daar niet "inbreken"
    Loop je nu weer in de ziektewet, dat je daarom niet weg kan?
    pi_29692640
    5 jaar? Ik dacht dat voor zaterdagwerkers het verlof maar 1 jaar geldig was of zo. Als het 5 jaar is dan zou ik nu de komende 2 jaar in theorie vrij kunnen nemen omdat ik praktisch nooit een vrije dag neem.
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:44:16 #274
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29692973
    Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
    Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
    En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
    ©Dumbo
    pi_29695125
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 14:15 schreef Alexxxxx het volgende:
    Geen medewerker, wel een fan
    Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    [afbeelding]
    Hey een echte fan
    Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
    Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenen Aan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
    pi_29695315
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 16:44 schreef texelonia het volgende:
    Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
    Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
    En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
    Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
    pi_29695380
    Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
    quote:
    TPG Post zoekt postbezorgers c.q. zaterdagbestellers die gaan werken in
    het postcodegebied waar ze ook wonen. Aangezien er in uw postcodegebied
    geen vacatures zijn kan ik uw sollicitatie niet in behandeling nemen.
    Probeer het later nog eens.
    Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:30:06 #278
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29695844
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 18:04 schreef Jordy-B het volgende:

Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
    Ben ermee bezig. Nog niet zo lang nee, maar het viel me gewoon even tegen dat ik een opzegtermijn van 3 maanden bleek te hebben (ik dacht altijd 1 maand).
    ©Dumbo
    pi_29695958
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef Carport het volgende:

[..]

Hey een echte fan
    Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
    Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenen Aan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
    Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
    pi_29696284
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 18:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
    Tot aan de businessbalie kan je het terrein opkomen. Dat is de plaats waar klanten hun post kunnen aanleveren, als ze het niet laten ophalen door ons. Daarachter is het wel afgesloten door een slagboom (althans, hierzo wel).
    Ik zou overigens niet zomaar gelijk foto's gaan maken, maar vraag het eerst even. Bij elk sorteercentrum is een hoofdingang waar bezoekers naar binnen kunnen en daar is ook een receptie. Als je aan die gasten daar vraagt of je wat foto's mag maken omdat je fan bent van vrachtwagens, zal dat denk ik geen probleem zijn. Met een beetje geluk krijg je ook nog andere dingen te horen/zien.
    Een collega van me maakt graag schaalmodellen van vrachtwagens en heeft ook alle medewerking gekregen.
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:01:27 #281
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_29696567
    het was leuk vandaag, al die dozen van boekhandel van dijk
    pi_29696930
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
    Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij
    pi_29697043
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:

[..]

Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij
    Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
    pi_29697969
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 18:06 schreef darkie_blue het volgende:
    Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
    [..]

Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
    Het liefst hebben ze dat je de post in je eigen wijk (of daar vlakbij gaat lopen), en dat ze van de TPG je ingepakte posttassen naar je voordeur komen brengen. Dan hoeven ze je namelijk geen fietstijd (van het bestelkantoor naar je wijk + weer terug) uit te betalen.
      dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:42:28 #285
    59590 Spleed
    Kolensky drinking milk
    pi_29698993
    Allemaal collega's !
    lief, saai & lui
    pi_29700656
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 19:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
    Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...

Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
    pi_29702459
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 21:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...

Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
    Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen
    Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al
    pi_29702655
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 22:27 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen
    Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al
    Dat is wel gruwelijk veel.
    pi_29705468
    quote:
    Op dinsdag 16 augustus 2005 22:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is wel gruwelijk veel.
    Ik zet me gewoon goed in voor dit werk
    Ik had deze vakantie 3 maanden vakantie waar ik dus 12 weken heb gewerkt.
    Per week loop ik in de vakantie gemiddeld 20 uur.
    20*12= 240
    daar gaan 12uur * 3maanden vanaf (mijn contract uren dus).
    dus 240-36= 204
    daar komt nog bij dat ik deze week elke dag 2 uur extra ben ingedeeld (omdat ze zich met roosters maken in de week vergist hadden waardoor nog verschillende mensen op vakantie waren en dus niet konden )
    dus 225 uur ongeveer

En daar komt nog bij dat ik elke schoolvakantie ook werk + ik loop elke zaterdag 1 uur buiten mn contract (ja wijk van 4 uur en contract van 3 uur ) + Ik ga me het komende schooljaar als reserve op maandag in laten schrijven

Dus tegen kerst heb ik denk ik wel zon kleine 275 uur

(jammer dat ik niet eerder wist dat ik mn verlof uren binnen een jaar gewoon kan opvragen als betaling. Vorig jaar vakantie + schoolvakanties elke week 12 uur gewerkt (dus zon 13 weken ))
    pi_29706201
    3 maanden opzegtermijn???? wat is dat voor iets raars?
    Is dat standaard?
    Hoe lang werk je eigenlijk al als postbezorger? Heb je al een vast contract?
    Maar wel knap vervelend voor je hoor, ik weet inderdaad hoe moeilijk het is om aan werk te komen zonder diploma's, daarom heb ik dit baantje ook ff genomen.
    Ben nog steeds aan het zoeken naar een andere baan.

Is thuiszorg iets voor je? Want daar zie ik wel overal vacatures voor.
    Ik heb het geprobeerd, maar het was niks voor mij, maar ken genoeg mensen die het wel leuk vinden.

o lieve postbodes, nog een vraagje.
    Waar staat op het loonstrookje het bruto bedrag wat ik verdien?
    pi_29706247
    o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
    pi_29707517
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 00:02 schreef Troeta het volgende:
    o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
    Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...

Ik geloof trouwens dat ik de ikea-dans nèt ontspring...
      woensdag 17 augustus 2005 @ 08:01:25 #293
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29710866
    Troeta, die 3 maanden stond in m'n CAO boekje voor postbezorgers dus dat zal neem ik aan wel standaard zijn... Als het goed is heb jij ook zo'n CAO-boekje gekregen, moet je ff nakijken straks.
    Eind november werk hier 2 jaar en ik heb al vanaf het begin een vast contract.

Thuiszorg is ook niks voor mij denk ik... Maar blijf gewoon verder zoeken!

Straks gesprek met één van de managers, kijken of we nog iets van fatsoenlijk afspraken kunnen maken....
    ©Dumbo
      woensdag 17 augustus 2005 @ 08:27:41 #294
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29711002
    Oeps, ik heb het misschien helemaal verkeerd gelezen....

In het boekje staat onder Looptijd: "Opzegging dient ten minste 3 maanden voor de afloopdatum te geschieden bij aangetekend schrijven aan de andere parijen." Dus ik dacht dat het 3 maanden was. Maar nu even verder gebladerd en staat er bij Beëindiging van de arbeidsovereenkomst: "De werkgever en de werknemer nemen bij het bepalen van de opzegtermijn de betreffende bepalingen van het Burgelijk Wetboek in acht. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden."
    En de wettelijke termijn is blijkbaar toch 1 maand (voor de werknemer dan)
    ©Dumbo
    pi_29713943
    heb jij ff mazzel jordy b!!

Toch 1 maand Tex, ik dacht al joh, 3 maanden is een beetje vreemd.
    Ga je nu lekker opzegen, of wacht je tot je iets anders hebt gevonden?
    Ik heb een half jaar contract, maar ik ga denk ik eind deze maand opzeggen, want het word me gewoon te saai elke dag het zelfde stukje lopen en je ziet je collega's amper, vind ik ook zo saai, haha
    pi_29714834
    Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang
    † The 3 Kings †
    pi_29715018
    quote:
    Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef TheSorrow het volgende:
    Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang
    Daar heb ik er vorig jaar nog 300 van bezorgd met een Roadrunner in een gigantisch villawijk met alleen maar vrijstaande huizen.

Roadrunner =
      woensdag 17 augustus 2005 @ 12:20:45 #298
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_29715720
    Troeta, ik wacht wel tot ik iets anders heb, want ik kan het me niet permitteren om straks (tijdelijk) zonder werk en salaris te zitten. Heb wel betere afspraken kunnen maken over het werk gelukkig, gisteren aan de telefoon waren ze echt onredelijk! Scheelt dus ook weer.

Die Ikea-boeken werden vorig jaar bij ons door anderen bezorgd volgens mij. Nu hopelijk weer...
    ©Dumbo
    pi_29715944

Merk en type: Scania P230
    Eigenaar: TNT
    Land van herkomst: Nederland
    Datum: 15-8-2005
    Fotograaf/Bron: Alex Miedema
    pi_29715999
    Ik ga deel 13 klaar zetten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')