Subtielquote:Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
FiPo
Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". (quote:Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!
ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
ja op zowat mijn eerste bezorgdag bij Sandd, groette ik een 'Collega' van de TPG door "Ha! de concurrentie, is er ook" tegen hem te zeggen!. De vent zei op nors een humorloze wijze "Zit JIJ er mee????!"quote:Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ()
Vandaar ook die ".."quote:Op maandag 25 juli 2005 21:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
en concurrentie? nee Sandd en Selektmail zijn wel heel erg primitief
En jij je link in je sigquote:Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
FiPo
Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
Zo denk ik ook.quote:Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ()
Ik zou het ook eens niet vergetenquote:
Onderaan je bericht in m'n fotoboek stond ook nog de link naar 2 topics terug. Het vorige topic zat al bijna vol, dus ik had er maar niks van gezegdquote:
Hello Newmanquote:Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!
ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
Hello Kramer!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hello Newman![]()
Het leuke voor Sandd en andere concurrenten is dat zij itt de TPG niet overal hoeven te bezorgen. Zij zijn niet zo gebonden aan de postwet als wij. Zo hoeft Sandd niet een x aantal postkantoren per zoveel 1000 inwoners te hebben, niet op 6 dagen per week te bezorgen, en ook niet op plekken waar ze geen zin in hebben. Hoezo oneerlijke concurrentie![]()
Post voor bijv landelijke gebieden laten ze lekker door de TPG bezorgen (waarvoor ze ons slechts de kostprijs hoeven te betalen), en wij mogen dat niet weigeren. Vooral in de postbusruimte sta ik regelmatig post van Royal Mail of met de opdruk "bezorgd door Sandd" (te sorteren.
En het gaat ten koste van de TPG-postbodes! Die Sandd en Selektmail luitjes krijgen per brief betaald (net als een folderbezorger). Ze hebben dus geen CAO, niet eens een echte arbeidsovereenkomst en krijgen omgerekend per uur ook nog schandalig slecht betaald. Ik begrijp ook niet dat mensen zich lenen voor dit werk, je kunt nog beter postbezorger bij de TPG zijn. Okee, dat betaald ook vrij slecht (iets boven het minimumloon), maar je hebt tenminstev een CAO en je bouwt zelfs een pensioen(tje) op.
Ik had ook een kaart verwacht vandaag, voor m'n verjaardag ... maar niksquote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:04 schreef Ancientone het volgende:
zo, ik vanmorgen dus mn post op wezen halen zat er een brief bij met mijn naam![]()
Op zich betaalt de TPG niet slecht, het hangt er vooral vanaf welke functie je hebt (postbode, postbezorger of zaterdagbesteller) en of je onder een oude regeling valt of niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:59 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Hello Kramer!
Betaald TPG ook slecht?? die lui zijn er wel na de privatisering op achteruit gegaan zeg!! Geen ambtenaar meer, weg aanzien, dan slechtere CAO en dergelijke. Terwijl er een redelijk grote verantwoordelijkheid ligt in het bezorgen van b.v. belastingsformulieren.
Ja dat mensen voor Sandd willen werken heeft eerder een sociale oorzaak denk ik, veel van de mesnen zijn al blij dat ze wat om handen hebben en even buiten komen. Er zitten ook de gekste figuren tussen. haha
Wat dacht je... ik maak er even foto's vanquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het was echt rustig weer vandaag.... hier ff 2 foto's om te laten zien hoe rustig
[afbeelding]
Bundeltje van 1-89 / 22-2
De kofferbak, links 2 bundels voor 2 rondjes voor de 3e wijk, en rechts 4 bundels voor een wijk waar normaal minimaal 8 bundels zijn
[afbeelding]
En dan nog zo'n grote kar om die paar bundeltjes mee te vervoeren.quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:27 schreef TheSorrow het volgende:
Het was echt rustig weer vandaag.... hier ff 2 foto's om te laten zien hoe rustig
[afbeelding]
Bundeltje van 1-89 / 22-2
De kofferbak, links 2 bundels voor 2 rondjes voor de 3e wijk, en rechts 4 bundels voor een wijk waar normaal minimaal 8 bundels zijn
[afbeelding]
Zo groot is ie niet, we hebben ook een 2 x zo lange, ik zal die morgen wel eens fotograferenquote:Op donderdag 28 juli 2005 14:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En dan nog zo'n grote kar om die paar bundeltjes mee te vervoeren.![]()
![]()
Terugbijtenschoppen. Klote mormels.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef texelonia het volgende:
Ik ben vandaag in m'n benen gebeten door 3 kleine kuthondjes!En dat stomme wijf stond er maar een beetje bij te lachen!
En later zag ik dat er ook nog een gat in mn broek zit!
als je er zaterdag nog zit als ik 's middags terug kom op kantoor dan help ik je wel met zetten ok?quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:35 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik was ook vroeg 'klaar' vandaag.. Heb mijn enkel verstuikt toen ik op de helft van mijn wijk wasHoop dat ik zaterdag of anders dinsdag weer kan lopen..
m logische regeling, ja zo'n Sandd-bezorger verdiend belachelijk weinig (als je snel bent en je hebt 3 a 4 wijken kan het meevallen), de slimme combineren het dan ook, met post van Selektmail of andere bedrijven. Die nieuwe bedrijfjes hebben meestal toch niet die grote aantallen als de tog.quote:Op woensdag 27 juli 2005 23:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op zich betaalt de TPG niet slecht, het hangt er vooral vanaf welke functie je hebt (postbode, postbezorger of zaterdagbesteller) en of je onder een oude regeling valt of niet.
Alle postbodes die pak ‘em beet meer dan 15 jaar in dienst zijn vallen in schaal 3, en die verdienen maximaal EUR 12 per uur, ofwel EUR 2000 (bijna) bruto per maand. Voor een ongeschoold persoon is dit een behoorlijk goed salaris.
Op een gegeven moment is de functie postbode een schaal lager gezet, nml schaal 2. Een postbode van 21 verdient ruim EUR 8,- per uur, en op z’n “top” maximaal EUR 11,-.
Een zaterdagkracht verdient ongeveer hetzelfde per uur. Het verschil is echter dat een “gewone” postbode die zaterdag moet werken een toeslag krijgt op z’n salaris, en de zaterdagkracht (die immers speciaal voor de zaterdag is aangenomen) krijgt deze niet.
Kijken we echter naar de bezoldiging van postbezorgers, dan is dat een hele stap lager. Een postbezorger van 21 moet het met nog geen EUR 6 per uur doen (25% minder dan zijn postbode-collegae), en aan het eind van zijn schaaljaren (dan moet ‘ie dus al jaren in dienst zijn) zit ‘ie op EUR 8,22 per uur.
Dit is echter nog steeds een fortuin vergeleken met wat de gemiddelde Sandd-(st)er per uur verdient. Ik weet niet wat jij per brief krijgt (5 cent?) en hoeveel je er in een uur kan wegbrengen (+ sorteren), maar stel dat dat er 100 zijn, dan verdien je nog maar EUR 5 per uur.
Ik vind het heel lief van je, maar als mensen mij gaan helpen met mijn wijk word ik juist pisnijdigquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
als je er zaterdag nog zit als ik 's middags terug kom op kantoor dan help ik je wel met zetten ok?
denk dat ik die wijk nog wel een beetje ken... pssst ik weet ook nog een goed koffieadresje.. bij mijn tante
Eten afwijzen...quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:43 schreef TheSorrow het volgende:
Hulp afwijzen..Alle hulp is welkom bij mij hoor
Voor het eerst ook daadwerkelijk iets te eten aangeboden gekregen, een koek!
Maarja, had net gegeten,geen trek dus
De bewoner van het huis met het nare putje voor de deur waar mijn linkerenkel zo pijnlijk in landde bood me koffie aan, maar ik moest hem twee keer zeggen dat ik graag veel melk en suiker wilde en toen het tot hem doordrong dat ik het niet zwart wilde mompelde hij verbaasdquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:59 schreef TheSorrow het volgende:![]()
Drinken nog nooitWel 1 x koffie toen ik klanten moest halen maar dat lust ik niet... "Nee dank u, ik heb thuis net nog wat gedronken"
![]()
Hmmm.... acht euro per uur voor iem. van 18 is niet misselijk. Dat verdient een zaterdagkracht van 18 niet, die zit zo rond de EUR 6,50 (EUR 7,21 incl vakantiegeld en winstbonus). Maar die krijgt gewoon doorbetaald als íe met vakantie is, en iem. met een 0-urencontract niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 23:07 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
m logische regeling, ja zo'n Sandd-bezorger verdiend belachelijk weinig (als je snel bent en je hebt 3 a 4 wijken kan het meevallen), de slimme combineren het dan ook, met post van Selektmail of andere bedrijven. Die nieuwe bedrijfjes hebben meestal toch niet die grote aantallen als de tog.
Ikzelf ben in vaste dienst met een 0-urencontract. Ik kan dus voor alles worden ingezet. zo doe ik en sorteer werk voor andere, en spring in bij wijken die open zijn en geen vaste bezorger voor is.
Dat is mooi man, zo leer je de regio kennen. Zo ken ik in de regio Utrecht grote delen van Zeist, Bilthoven, de Bilt, Maartensdijk, Maarssen en de Meern uit mijn hoofd. dat nul-uren contract is voor iedereen ongeacht de leeftijd 8 euro per uur, dus ik neem aan dat een 18-jarige bij Sandd dan meer verdiend dan bij de TPG.
maar ja ik ben niet ongeschoold (en ik ben niet de enige, er lopen daar drs-en rond) ik zoek beter werk nu. maar ook bij sandd kun je je vermaken. terug naar de echte!
Ik gok dat je vaak hetzelfde soort weer zal hebben als ik aangezien ik ergens op dat eiland aan de overkant werkquote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:01 schreef TheSorrow het volgende:
Ja dat zou idd mooi zijn, rustig en wat lekkerder weer, veel te benauwd en warm vandaag
aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendigquote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hmmm.... acht euro per uur voor iem. van 18 is niet misselijk. Dat verdient een zaterdagkracht van 18 niet, die zit zo rond de EUR 6,50 (EUR 7,21 incl vakantiegeld en winstbonus). Maar die krijgt gewoon doorbetaald als íe met vakantie is, en iem. met een 0-urencontract niet.
Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.
Zonder op te scheppenkan ik trouwens mededelen dat ik in mijn dorp alle wijken op 2 na ken. Toegegeven, zoveel zijn er ook niet (30 ofzo?) maar ik ben er stiekem wel een beetje trots op.
Nou, dat valt nog best tegen............. Ik weet nml alles wel te vinden omdat ik er zovaak doorheen ben gereden, maar mijn orientatie is zo slecht dat als ik in wijk A ben, en iemand vraagt mij een straat in wijk Q (een heel end verder) dat ik dan absoluut niet uit kan leggen waar het is. Het is dat je als postbode de hele tijd met die straatnamen geconfronteerd word, anders had ik die ook niet geweten. In de stad waar ik al 25 jaar woon (ik bezorg niet in mijn woonplaats) ken ik bijna geen ene straatnaam. Meestal zeg ik dus maar dat ik het wel weet maar dat ik het niet kan uitleggen. Vaak worden mensen dan behoorlijk boos, omdat ze denken dat ik bedoel dat ik gewoon geen tijd of zin heb.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendig![]()
Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.
Maar je vindt het dan ook leuk werk! En dan is er niets mis mee toch?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
hahahahaquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:30 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik vind het heel lief van je, maar als mensen mij gaan helpen met mijn wijk word ik juist pisnijdigIk snap waarom je het voorstelt want ik zie de postbodes in Team 3 elkaar ook helpen om een gunst te verlenen en ik ben zelf ook enkele keren 'geholpen' (TPG cultuur misschien?
), maar ik vind het echt vervelend. Ik probeer het zo vriendelijk mogelijk af te wijzen, maar dat is tot nu toe nog niet echt gelukt
Het is mijn wijk en als ik word geholpen kan ik niet zelfstandig mijn tijd verbeteren verdomme
Dus
Maar toch bedankt
Met die enkel gaat het nu beter. Echt verstuikt heb ik hem niet geloof ik, alleen behoorlijk bezeerd.. Ik kan weer gewoon lopen zonder dat het pijn doet en als ik daar op af moet gaan zou ik eigenlijk morgen weer kunnen beginnen, maar ik heb voor de zekerheid toch ff de TPG gebeld en werd sterk aangeraden/bijna bevolen morgen thuis te blijvenZaterdag ga ik weer op pad
Ik maak wel fouten ondanks mijn perfectionismequote:Op vrijdag 29 juli 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
hahahahazo was ik vroeger ook! nu heb ik dat niet meer... maar sommige mensen zijn wat sloppy in de voorbereiding, dat vind ik wel irritant, want ik maak natuurlijk nooit fouten
Van wie naar wie?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:44 schreef sk888er het volgende:
word er trouwes doorgegeven zodra je een klacht binnenkrijgt?
dat heb ik dus ookquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb nog geen klachten gehad van de TPG, gelukkig. Wel een aantal keer van bewoners
Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:49 schreef sk888er het volgende:
van tpg naar de desbetreffende bezorger![]()
edit: iemand waar bezorgd word belt een klacht door-> komt bij tpg binnen -> en dan? word ie dan naar de bezorger doorgespeeld?
Dat is mooi. Ik heb wel echt klachten gekregen over fouten die ik zelf had gemaakt, zoals soms als er HAH tussen zit twee adressen in 1 brievenbus flikkerenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:52 schreef sk888er het volgende:
[..]
dat heb ik dus ookgelukkig waren dat maar wijken waar ik eenmalig heb gelopen en die klachten waren dus voor de andere bezorger bestemd
![]()
mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:53 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.
Ik heb wel eens tijdens het bezorgen een brief eruit moeten vissen die naar Zeewolde moest.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:00 schreef sk888er het volgende:
maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien![]()
Haha dat is bijzonder idd. Ik heb altijd een flatje gehad met bejaarden. Komen de bewoners klagen dat er allemaal post op een hoopje is geflikkerd en allemaal door elkaar. Bleek van Select Mail te zijn. Lag op zo'n groot rooster met zand er onder, zo'n ding waar je je peuk normaliter in gooit.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:00 schreef sk888er het volgende:
[..]
mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopen![]()
ik snap dat soms ook niet he, ik had vandaag bijvoorbeeld een wijk (eenmalig ja) waar een vrouw naar buiten komt. Geeft ze een brief van bijsterveldenlaan 253 in mijn handen (de vrouw woonde op de renkumlaan 9 of 11 ofzow), zegt ze: volgens mij is deze gister verkeerd bezorgd. Ik zeg zo sorry maar dit is een eenmalige wijk voor mij dus het enigste wat ik kan doen is het doorgeven. Begint ze allemaal tegen mij te zeiken dat IK dat vaker doe enzo. Dan probeer ik nog lief te zijn en zeg ik nog een keer dat ik deze wijk normaal nooit loop.
Blijft ze nog volhouden dat het mijn schuld is. Toen liep ik maar gewoon door, kom ik daarna bij mn tas zie ik die brief daar liggen
.
maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien![]()
Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 23:00 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel eens kunnen jaquote:Op zaterdag 30 juli 2005 07:02 schreef OMG het volgende:
[..]
Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.
Toen er nog geen machinepost was hier was dat een stuk minder aangezien je al de dunne post ook nog moest ingooien en zo ook nog redelijk wat controleerde, maar hetzelfde is me toen ook wel eens overkomen.
Of als je weer eens hersenloos zit te zetten en hoofdzakelijk alleen op de nummers let.
Het ergst vind ik nog wel mensen die, wanneer je de post het bezorgd, de deur open doen en dan beginnen te klagen dat er per ongeluk een brief voor de buren bij hen in de bus terecht is gekomen. En dan vooral zelf de moeite niet nemen om dat ding even daar in de bus te stoppen.![]()
Maar goed. Op naar het kantoor.
Die lopen gelukkig alleen maar, zodat het op het kantoor nog steeds gezellig is. Wel minder als voorheen, dat wel.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:05 schreef Corona1972 het volgende:
Tegenwoordig is er echt geen zak meer aan,maar das mijn mening.Te weinig vaste mensen,en teveel huisvrouwtjes die alleen maar lopen.
quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:11 schreef PeRi het volgende:
Is dit waar? Worden 'onder rembours' bestellingen niet op ook 's zaterdag gebracht? Ik wacht op een pakketje
-edit- Oh en als het maandag pas komt, mag mn moeder het zeker niet aannemen en tekenen?
Ja, maar aangezien ik alleen voor de zaterdag in "vaste dienst" ben, en voor doordeweeks slechts een contract voor bepaalde tijd heb (loopt in maart af) zie ik sowieso niet echt toekomst voor mijzelf hier op de lange termijn. En hoe langer ik hier blijf hangen, deste minder mijn titel waard word. Ik ben echt het tegendeel van ambitieus, maar heb toch maar weer een deeltijdstudie opgepakt, want de gemiddelde werkgever vind het waarschijnlijk vreemd dat je na je afstuderen maar postbode bent geworden. Dan gaan ze ondanks je mooie diploma zich toch afvragen of er misschien een steekje bij je los zit. En nu kan ik nog zeggen dat ik na mijn studie, een tweede studie ben gaan doen.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Als ik zie hoe het er bij ons aan toe gaat op sommige momenten... Ik kan echt niet zeggen dat de TPG zich volledig aan de regeltjes en de cao houdt!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:05 schreef Corona1972 het volgende:[...]
En ik moet zeggen,nog nooit problemen gehad met salaris en andere dingen,dit bedrijf houdt zich iig aan de cao.Er zijn bedrijven die daar maling aan hebben,TPG iig niet.
Rembourszendingen worden door Pakketservice gedaan. Ik zie ze wel rijden op zaterdag, maar wel stukken minder dan doordeweeks. Of ze rembourszendingen rijden die dag weet ik niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 12:11 schreef PeRi het volgende:
Is dit waar? Worden 'onder rembours' bestellingen niet op ook 's zaterdag gebracht? Ik wacht op een pakketje
-edit- Oh en als het maandag pas komt, mag mn moeder het zeker niet aannemen en tekenen?
Johquote:Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
Nee, rijbewijs B is genoeg zeiden ze.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:05 schreef TheSorrow het volgende:
Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?
Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.
Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.
Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
Controleer je die uren ook? Bij overuren staat er een 'R' achter. Reiskosten staan apart op je loonstrook vermeldt, maar een zaterdagwerker krijgt ze alleen als hij buiten de vakantieperiodes extra werk doet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:06 schreef sk888er het volgende:
[..]
Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe![]()
Hier exact hetzelfde. Iedere week controleer ik de uitdraai van het WIR en zeker de helft van de tijd krijg ik te weinig. Soms worden er hele dagen vergeten. Dat is geen boze opzet, maar de man die het invoert is nogal chaotisch. Vroeger was hij groepsleider maar hij heeft demotie gemaakt, en nu is hij eigenlijk weer postbode. Maar door een chronische blessure mag hij geen bestelling meer lopen, en houden ze hem maar aan het werk met administratief werk. WIR, porten, antwoordnummers e.d. Maar ik wil hem niet overal de schuld van geven: Het komt ook vaak voor dat de salarisadministratie de WIR-gegevens verkeerd overneemt, waardoor mijn uren ofwel verdwijnen of ineens aan familieleden worden uitbetaald. En de reiskostenvergoeding vergeten ze ook vaak. En nou komen ze binnenkort met een nieuw systeem, Harmony, en dan kan ik nog minder controleren. Dan zie ik pas als ik uren mis wanneer ik 'm loonstrookje krijg!quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?
Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.
Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.
Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:24 schreef sk888er het volgende:
bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
Dank U voor uw nadere verklaringquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.
Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zatquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
Als dit inderdaad zo is (en dat ga ik dus mooi even navragen als ik er weer eens ben) krijg ik nog veel reiskostenvergoeding. Alhoewel, achteraf ergens om vragen kan nog wel eens een lang verhaal wordenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.
Klopt, een zaterdagmedewerker zal moeilijk aan overuren komen, alles wordt (administratief) weggeschreven als meeruren. Daarbij komt ook kijken dat een zaterdagmedewerker maar 20 uur per week extra mag werken, zonder gezeik te krijgen van het rayon. Als ze je voor meer dan 20 meeruren per week inboeken moeten ze zich daar voor kunnen verantwoorden. Gezien de huidige visie van de TPG (geen nieuw personeel meer aannemen e.d.) zal dat dus erg moeilijk om daar een gegronde reden voor te verzinnen. De vakantieperioden zijn overigens uitzonderingsperioden waarbij het wel mag.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
Hmm, ik zal het dan even nazoeken in de CAO. Maar bij onze vestiging letten ze altijd heel erg op dat dtw's niet teveel uren maken omdat het anders te duur wordt, en dat is volgens mij omdat dan die toeslag gaat gelden. Maar ik kan het mishebben, ik zoek 't op!quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat)
Welke vraagquote:Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
Verrek! Ik heb het even opgezocht in de CAO en moet je helaas gelijk geven.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat)
Je hebt in dit topic nog geen vraag gesteld.quote:Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verrek! Ik heb het even opgezocht in de CAO en moet je helaas gelijk geven.
Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.
Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verrek! Ik heb het even opgezocht in de CAO en moet je helaas gelijk geven.
Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.
Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
albert heijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:
[..]
geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen
(ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald
vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag nietquote:
karwei krijgen wij niequote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:19 schreef Ancientone het volgende:
[..]
neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag niet![]()
wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:25 schreef sk888er het volgende:
[..]
karwei krijgen wij nieis zeker even grote folder als gamma?
wij krijgen standaard elke dinsdag gamma en AHwaarbij ze allebei totaal verschillen van grote
![]()
ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef Ancientone het volgende:
[..]
wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.
helemaal irritant ja, ik vind de dinsdag btw echt een rotdag, smorgens een wijk met hah en dan smiddags ook nog en das echt frustrerend, kan je ook nog meerdere keren rijden enzo omdat het niet ineens meegaat..quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:31 schreef sk888er het volgende:
[..]
ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....![]()
Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:
[..]
geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen
(ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald
vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
Op mijn vestiging geldt: Je krijgt het aantal uren uitbetaald wat je over de wijk doet (bij vakantiewerk). Ben je sneller dan de officiele tijd krijg je minder, ben je langzamer krijg je meer. Ik denk trouwens dat als ze de officiele tijd gingen uitbetalen dat het voor hun een dure grap zou worden: Uitgezonderd dagen als vandaag met 3xHAH loop je meestal veel sneller dan de officiele tijd! Logisch: 37 uur betalen = 37 uur werken, dus dat moet omgekeerd ook gelden. De kans dat mensen de boel gaan verkloten door expres langzaam te lopen is niet zo groot, het valt snel genoeg op als iem. opvallend lang over een wijk doet, en die wordt dan gewoon niet meer gevraagd om extra te werken, mensen zat die extra willen werken (zdw's dus)quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.
Met de ingang van de HSM hier was er voor de zaterdagwerkers wel de mogelijkheid om een briefje in te leveren als je langer over je wijk had gedaan dan ervoor stond aangezien voor sommige wijken de tijd nogal krap was.
En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijnquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 20:00 schreef Black_Tulip het volgende:
*kuch*
Ik doe ook vakantiewerk (dinsdag t/m zaterdag) en mij was verteld dat ik mijn volledige aantal uren kreeg uitbetaald, dus ook het aantal uren dat ik erover heen ga.. en dat gebeurt best vaakHeb ook al mijn uren moeten opschrijven en ze stonden netjes in de computer...
Nee, ik vind het niet erg om iemand gelijk te geven, ik vind het erg omdat mijn ongelijk betekent dat ik die overwerktoeslag niet krijg waarop ik gehoopt had! De TPG kennende letten ze vooral op de uren van de dtw's omdat het voor het bedrijf ongunstig kan uitpakken, wat er met mij en m'n collega's belastingtechnisch gebeurt zal ze jeuken!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!![]()
De reden waarom er bij deeltijdwerkers vaak opgelet wordt dat ze hun uren niet overschrijden heeft vaak te maken met de belasting. Bij ons zijn er een aantal vrouwen die een man hebben die ook werkt en het zou belastingtechnisch niet zo gunstig zijn om boven een bepaald totaalbedrag te komen. En we hebben een paar weduwes, waar hetzelfde voor geldt, zij zouden gekort worden op hun uitkering als ze te veel werken.
Dat weet ik niet eigenlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijn
Die extra uren krijg je uitbetaald tegen je normale uurloon. Je moet minstens een jaar in dienst zijn voordat je pensioen gaat opbouwen als postbezorger, en je moet geloof ik ook nog eens minstens 25 zijn, maar dat weet ik niet zeker. Zaterdagkrachten bouwen overigens helemaal geen pensieon op.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 01:30 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, ik ga toch wat beter op mijn uren letten die ik werk, want ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel klopte.
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik nou precies hoor te verdienen.
maar ik heb er denk ik over heen gelezen, als ik 4 uur extra werk op een week, krijg ik die uren dan als standaard uurloon of komt er dan nog wat bij?
En de extra uren die ik gewerkt heb in juli, krijg ik die pas in augustus uitbetaald?
Ik heb trouwens niks over een pensioenregeling gehad, heb er net ook ff naar gezocht.
Weten jullie zeker dat dat ook voor postbezorgers is?
Of moet je zoiets aanvragen?
Bij mijn vorige baan ging dat namelijk automatisch.
Heerlijk is dat hè, als je ze ff mee naar huis mag nemenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 14:39 schreef TheSorrow het volgende:
Zo, klaar met werken, om 4 uur weer bussenlichten, en kon de bus alvast meenemen..daar staat ie dan, voor de deur![]()
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
![]()
Kan je niet wat voor ons regelenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef Paprika-mix het volgende:
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een RTM - Respect The Mailman t-shirt? Zwart met oranje opdruk.
Kijk op respectthemailman punt nl hoe het shirt er uit ziet. Maten: XXL, XL, L, M, S, ook female shirts in die maten. Prijs: Euro 17,50 + Euro 5 verzendkosten.
Groet, Michel
Kan je ook shirts maken met de opdruk 'respect the mail girl'?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:08 schreef Paprika-mix het volgende:
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een RTM - Respect The Mailman t-shirt? Zwart met oranje opdruk.
Kijk op respectthemailman punt nl hoe het shirt er uit ziet. Maten: XXL, XL, L, M, S, ook female shirts in die maten. Prijs: Euro 17,50 + Euro 5 verzendkosten.
Groet, Michel
ik stuur m naar mezelfquote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:40 schreef Adsum het volgende:
Gaat er iemand ook nog die vakantiekaart (die bij de Mail zat) terug sturen naar de redactie van Mail ?
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 17:45 schreef OMG het volgende:
Ik mik dat soort dingen altijd meteen bij het oudpapier. Zonder het plastic uiteraard.
quote:Op woensdag 3 augustus 2005 16:40 schreef Adsum het volgende:
Gaat er iemand ook nog die vakantiekaart (die bij de Mail zat) terug sturen naar de redactie van Mail ?
Ja, zodat iedereen hier een kaartje van elkaar krijgtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:52 schreef sk888er het volgende:
[..]
ik stuur m naar mezelf![]()
maar ik heb er 2 dus als iemand een leuke kaart wil ontvangen, pleur je adres hier maar ff neer![]()
je moet wel, als je maar 3 uur kan slapen tot dat je moet werkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:11 schreef Troeta het volgende:
Leuk dat jullie ook tukjes doen na het werk
Nu pas HSM? Dat is bijna een jaar later dan bij ons! Ik wou dat ze bij ons ook zo lang hadden gewacht, dan had ik het praktisch niet meer mee hoeven te maken, omdat ik toch bijna stop. Succes ermee in ieder geval!quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:02 schreef Beach het volgende:
Volgende week over op hsmdaar gaat m,n leuke zaterdagbaantje.
We kregen een video erover te zien, leek verdomme alsof die gemaakt was voor kinderen van 5![]()
Echt iets voor fucking TPG.![]()
Wilde ik mn steunpunt in gaan laden, had de chauffeur die nog niet weggebrachtkon ik eerst weer terug naar het kantoor om daar in te laaien.
Bedankt![]()
![]()
En volgende week zaterdag zijn er 6 (!) van de 12 mensen op vakantie, succes met werken dan jongens
terwijl ik in de zon zit.
![]()
zeg eens eerlijk, wat bevalt beter: samenvoegen of de oude manierquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:24 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Nu pas HSM? Dat is bijna een jaar later dan bij ons! Ik wou dat ze bij ons ook zo lang hadden gewacht, dan had ik het praktisch niet meer mee hoeven te maken, omdat ik toch bijna stop. Succes ermee in ieder geval!
Ik schrijf me inquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 09:41 schreef TheSorrow het volgende:
T leek me trouwens tof om een x een TPG meet te houden, ergens wat drinken ofzo een x, met onze TPG jassen aan![]()
![]()
Mij beviel de zethark beter. Daar kun je veel rustiger achter zitten en gewoon op de automatische piloot zetten. Met tussenvoegen ga je automatisch in een slechtere houding zitten, namelijk voorovergebogen. En je blijft maar bladeren he. Verder zullen ze bij jullie ook wel de voorbereidingstijden gaan halveren, waarna je zeker een half jaar moet zeuren voor ze er weer wat tijd bij gaan doen. Je haalt het gewoon niet in de helft. Dingen zoals kisten opruimen, verhuispost doorzenden, foute terugsturen etc. daar wordt geen rekening mee gehouden, maar je moet het nog wel steeds doen. Er waren twee diensten die ik regelmatig deed en die stonden op resp. 35 minuten en 1 uur 20 minuten. Na een half jaar is er 1 uur en 1 uur 40 van gemaakt. Nu klopt het aardig.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:27 schreef Beach het volgende:
[..]
zeg eens eerlijk, wat bevalt beter: samenvoegen of de oude manier
Ik vind samenvoegen of gewoon de zetblokken toch beter, maar dat zal wel persoonlijk zijn. Ik ben heel handig met mijn vingers (hehequote:Op maandag 8 augustus 2005 11:41 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Mij beviel de zethark beter. Daar kun je veel rustiger achter zitten en gewoon op de automatische piloot zetten. Met tussenvoegen ga je automatisch in een slechtere houding zitten, namelijk voorovergebogen. En je blijft maar bladeren he. Verder zullen ze bij jullie ook wel de voorbereidingstijden gaan halveren, waarna je zeker een half jaar moet zeuren voor ze er weer wat tijd bij gaan doen. Je haalt het gewoon niet in de helft. Dingen zoals kisten opruimen, verhuispost doorzenden, foute terugsturen etc. daar wordt geen rekening mee gehouden, maar je moet het nog wel steeds doen. Er waren twee diensten die ik regelmatig deed en die stonden op resp. 35 minuten en 1 uur 20 minuten. Na een half jaar is er 1 uur en 1 uur 40 van gemaakt. Nu klopt het aardig.
Bij mij ging het vandaag ook maar nèt goedquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 19:01 schreef TheSorrow het volgende:
Wat een avontuur weer
Een of andere knaap die dacht leuk voorrang te nemen,terwijl hij moest stoppen met zn fiets, reed dus met zn fiets tegen die auto aan (met zn band) hij vloekte een beetje, en gaf nog een klap op die auto en reed weg
Over de zethark kan ik niets zeggen, wij zijn altijd een zetblokkenkantoor geweest. Mijn gevoelens tav de HSM zijn gemengd. Je mag de segmenten niet in de vakken leggen, dus je moet de wijk klaarmaken in de volgorde zoals íe uit het rode bakje komt. En aangezien iedere postbode de wijk op z'n eigen manier doet leidt dit tot moeilijkheden. Als ik gewend ben een wijk op een bepaalde manier te lopen, wil ik dit niet veranderen. Ook mag tussen je vingers zetten eigenlijk niet, maar moet je graaien. Als er echter veel dikke post is voor een bepaald vak zet ik vaak toch mijn vingers tussen de HSM post. Is er wat minder, dan leg ik eerst snel de dikke post op volgorde (tussen m'n vingers) waarna ik nog maar 1x door de HSM post heen hoef.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 18:27 schreef Beach het volgende:
[..]
zeg eens eerlijk, wat bevalt beter: samenvoegen of de oude manier
Ik zat vandaag tegen een bus aanquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:46 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij mij ging het vandaag ook maar nèt goedEr ligt in de tunnel hier nog een extra stukje rubber
![]()
Vandaag 3 stuks huis-aan-huis, dus m'n zweefvliegvlucht komt steeds dichterbij![]()
![]()
Zweefvliegtuigvlucht? Kun je die ook krijgen voor die plusunten dan?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 21:46 schreef Carport het volgende:
[..]
Bij mij ging het vandaag ook maar nèt goedEr ligt in de tunnel hier nog een extra stukje rubber
![]()
Vandaag 3 stuks huis-aan-huis, dus m'n zweefvliegvlucht komt steeds dichterbij![]()
![]()
Dan nog... Sinds wanneer krijg je pluspunten voor een doordeweekse dag?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zweefvliegtuigvlucht? Kun je die ook krijgen voor die plusunten dan?
Jaquote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zweefvliegtuigvlucht? Kun je die ook krijgen voor die plusunten dan?
quote:Prijs: 6664 punten
Een bijzondere ervaring: zweefvliegen / 1 persoon
Zweefvliegen is: spanning, gezonde sensatie, actie, verrassing, natuurkracht, de derde dimensie, emotie en een vleugje mystiek. Wij laten u op veilige ...
Zweefvliegen is: spanning, gezonde sensatie, actie, verrassing, natuurkracht, de derde dimensie, emotie en een vleugje mystiek. Wij laten u op veilige wijze kennis maken met de sensatie van de lierstart, de verrassende natuurkracht van thermiek en de emotie van het vliegen en een zijn met de natuur. Een zweefvlucht laat niemand onberoerd (ook de piloot niet!)
Inderdaad bij HAH op zaterdag, maar ook bij drie stuks HAH doordeweeks of incidentieel als je vestigingsmanager je ergens voor wilt belonen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 09:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan nog... Sinds wanneer krijg je pluspunten voor een doordeweekse dag?
Da's toch alleen voor de zaterdag?
Ik pak altijd een segment uit de rode bak, zet het groffe spul er tussen, en leg het hele stapeltje terug in het vak.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je mag de segmenten niet in de vakken leggen
Ik zal maar niet gaan zeggen hoe wij het doenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:40 schreef OMG het volgende:
Ik zet mijn wijk in de volgorde zoals ik hem loop. Ik pak de post uit een vakje, de bijbehorende post uit een rode bak, zet dit, bundel het eventueel met de post uit ander vakje (als het niet teveel/te druk is) en zet deze bundel vervolgens bovenop mijn kast. Wanneer het daar niet meer op past ga ik van boven naar beneden de rijen lege vakjes af en stop daar de bundels in. Daarna mik ik het in mijn tassen.
Ik werk dus heerlijk volgens de regels.
Die rare rode rekjes staan hier ook stof te verzamelen, niemand die die dingen op zaterdag nog gebruikt.
Vanwege de kwaliteit.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
... Ik vraag me trouwens af waarom de postbussenpost niet door de HSM gaat, dat zou veel tijd schelen!
WTF... wij hebben de laatste paar weken alleen maar de Gamma gehad op dinsdag, rest van de week helemaal nietsquote:
Ja, hier ook niks geweest, behalve opd e dinsdag drie, maar komende week schijnt het dus weer te beginnen.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 18:28 schreef Adsum het volgende:
[..]
WTF... wij hebben de laatste paar weken alleen maar de Gamma gehad op dinsdag, rest van de week helemaal niets![]()
Laat maar komen, ik heb toch maar drie particulieren in mijn wijkquote:
Mag ik je vragen waarom je dat doet?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
Nou... 't was 'onschuldig', hoor. Grmbl...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:35 schreef Jordy-B het volgende:
Vanmorgen weer lekker gesodemieter door 'n poederbrief... Hele postkantoor (Assen) afgesloten, politie & brandweer erbij... Iedereen die 'n uur later pas aan de slag kon...
En waarom? Zal wel weer 'n envelop met maïzena zijn, omdat één-of-andere kutkleuter de bank in de zeik wil nemen, ofzo... En wie zitten er met de stront? Ja... wij, ja.
Ik kreeg een keer een boze klant over me heen, die beweerde ondanks de bewaarservice toch post te hebben gehad door haar brievenbus. Nu klopte dat ook wel, maar voor die naam had ze ook de bewaarservice niet ingeschakeld...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.
TPG's verdwijntruc
-knip-
Wel de uren gekregen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:29 schreef TheSorrow het volgende:
Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door gingDaarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
Mijn Godquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.
TPG's verdwijntruc
"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."
Ik geloof dat je 20 minuten krijgt per honderd stuks.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..
Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
Weet iemand hier dat toevallig?
Ja, wat wil je anders? Ik kan moeilijk alle post droog houden. Ik houd de post altijd dicht tegen m'n jas, zodat het nog wel redelijk droog blijft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
Ja, hier hetzelfde (gek hè, als we zo dicht bij elkaar werkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
Weet iemand hier dat toevallig?
Een paar jaar geleden belde er een klant op:quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden belde er een klant op:
Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
Groepsleider: De postbode ook.
De telefoonboeken zijn naar de concurrent gegaanquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef JDude het volgende:
Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
Nee, dan de telefoonboeken!
Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
Een week later was ik 1000 gulden rijker
En zowat blijven hangen op de drempels!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:14 schreef gr8w8 het volgende:
Telefoongidsen.... The memories...
He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
hahaha, mooi gezegd!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden belde er een klant op:
Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
Groepsleider: De postbode ook.
Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).
Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zitquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
Ze er gewoon veel plezier mee wensen bij het afgeven... dan weten ze wel hoe laat het is...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:26 schreef sk888er het volgende:
[..]
Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit![]()
Volgende week verdomme elke dag HAHquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer.
Hmmm...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag.
-knip-
Mogen jullie ze niet over twee dagen verdelen? Wij mogen alles verspreid over dinsdag en woensdag meenemen. Twee zware dagen, maar dan ben ik donderdag en vrijdag als het 25 of meer graden wordt wel lekker op tijd klaar!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:06 schreef Adsum het volgende:
[..]
Volgende week verdomme elke dag HAH![]()
Wij hebben ook alle dagen 1 of meer HAH, maar nemen alles al op dinsdag en woensdag mee!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:42 schreef TheSorrow het volgende:
Dinsdag: 3
Woensdag:2
Donderdag en vrijdag: 1
Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
Ja klopt, dinsdag en woensdag hebben we HAH die perse op die dag rondgebracht moet worden. De overige HAH mogen we ook naar die twee dagen verschuiven MITS alle postbodes dat doen en iedereen zelf zijn HAH zet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:24 schreef darkie_blue het volgende:
Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?![]()
O ja, bedankt. Maar ik bedoel meer op het gebied van distributie. Moet je de post zelf halen en sorteren? Soms zie ik van die mensjes op de fiets bezorgen en andere keer weer met karretjes, hoe zit dat?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.
Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook ziten de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
![]()
Zo'n bak onder een brievenbus noemen jullie een onderbus?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.
Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn.
Klopt. Ook bij mijn vestiging is er een personeelsprobleem en kunnen dit soort contracten (opnieuw) uitgegeven worden. In dit geval zou het inderdaad best kunnen gaan om een zaterdagwerkerscontract, alleen ging het hier om één specifieke wijk, die zeer waarschijnlijk wel voorbereid kan worden door ander personeel. Ik ben er om die reden vanuit gegaan dat het een postbezorgerswijk zou zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
Hij zal wel honden hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:37 schreef sk888er het volgende:
weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG![]()
TPG
Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:01 schreef 2Drix het volgende:
Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken![]()
ah ok...ik wil het gaan proberen bij die van Dordrechtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.![]()
Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:57 schreef texelonia het volgende:
Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!
En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?
Zo gaat dat hier wel meestal.
Hey een echte fanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen medewerker, wel een fan
Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:44 schreef texelonia het volgende:
Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?quote:TPG Post zoekt postbezorgers c.q. zaterdagbestellers die gaan werken in
het postcodegebied waar ze ook wonen. Aangezien er in uw postcodegebied
geen vacatures zijn kan ik uw sollicitatie niet in behandeling nemen.
Probeer het later nog eens.
Ben ermee bezig. Nog niet zo lang nee, maar het viel me gewoon even tegen dat ik een opzegtermijn van 3 maanden bleek te hebben (ik dacht altijd 1 maand).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje makenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef Carport het volgende:
[..]
Hey een echte fan![]()
Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenenAan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
![]()
Tot aan de businessbalie kan je het terrein opkomen. Dat is de plaats waar klanten hun post kunnen aanleveren, als ze het niet laten ophalen door ons. Daarachter is het wel afgesloten door een slagboom (althans, hierzo wel).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrijquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:
[..]
Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij![]()
Het liefst hebben ze dat je de post in je eigen wijk (of daar vlakbij gaat lopen), en dat ze van de TPG je ingepakte posttassen naar je voordeur komen brengen. Dan hoeven ze je namelijk geen fietstijd (van het bestelkantoor naar je wijk + weer terug) uit te betalen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:06 schreef darkie_blue het volgende:
Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
[..]
Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...
Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
Dat is wel gruwelijk veel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:27 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen![]()
Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al![]()
Ik zet me gewoon goed in voor dit werkquote:
Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:02 schreef Troeta het volgende:
o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
Daar heb ik er vorig jaar nog 300 van bezorgd met een Roadrunner in een gigantisch villawijk met alleen maar vrijstaande huizen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef TheSorrow het volgende:
Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |