abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29356146
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
Welke vraag
pi_29358334
Idd, ik zie geen vraag

Net trug van 2e wijkje, alleen 3 straten, 2 rondjes lopen...30 minuutjes en ik zat alweer thuis
† The 3 Kings †
pi_29359981
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat )
Verrek! Ik heb het even opgezocht in de CAO en moet je helaas gelijk geven.
Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.

Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_29360140
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 22:11 schreef Beach het volgende:
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
Je hebt in dit topic nog geen vraag gesteld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 19:09:50 #130
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29366684
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Artikel 73: Als meeruren worden beschouwd de uren die in opdracht van de werkgever worden gewerkt boven de voor de werknemer geldende overeengekomen arbeidsduur, maar waardoor de normale arbeidsduur (lees: 37 uur per week bij TPG Post) niet wordt overschreden.
Over meeruren vindt betaling plaats van het voor de werknemer geldende salaris per uur.

Dan ben ik toch verkeerd voorgelicht. Maar ik vraag nu wel af waarom ze bij deeltijdwerkers altijd zo opletten dat ze niet teveel uren maken, terwijl dit bij fulltimers kennelijk geen bezwaar is. Misschien omdat een dtw die structureel meeruren maakt een groter contract kan eisen, terwijl een fulltimer die al een contract van 37 uur heeft, natuurlijk geen groter contract gaat eisen. Dat zou te zwaar worden!
Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!

De reden waarom er bij deeltijdwerkers vaak opgelet wordt dat ze hun uren niet overschrijden heeft vaak te maken met de belasting. Bij ons zijn er een aantal vrouwen die een man hebben die ook werkt en het zou belastingtechnisch niet zo gunstig zijn om boven een bepaald totaalbedrag te komen. En we hebben een paar weduwes, waar hetzelfde voor geldt, zij zouden gekort worden op hun uitkering als ze te veel werken.
pi_29366860
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 15:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen (ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
pi_29366926
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:

[..]

geld dat ook voor mensen die vakantiewerk doen (ik dus) want als ik meer tijd nodig heb dan voor de wijk staat dan krijg ik het gvd niet uitbetaald vandaag weer 1u en 25m door die klote huis aan huis folders van de gamma en nogiets..
albert heijn
pi_29366968
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:

[..]

albert heijn
neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag niet
pi_29367172
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:19 schreef Ancientone het volgende:

[..]

neej was karwei, was k effe kwijt maarja dat was mn vraag niet
karwei krijgen wij nie is zeker even grote folder als gamma?
wij krijgen standaard elke dinsdag gamma en AH waarbij ze allebei totaal verschillen van grote
pi_29367263
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:25 schreef sk888er het volgende:

[..]

karwei krijgen wij nie is zeker even grote folder als gamma?
wij krijgen standaard elke dinsdag gamma en AH waarbij ze allebei totaal verschillen van grote
wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.
pi_29367360
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:28 schreef Ancientone het volgende:

[..]

wij hebben standaard dinsdag de gamma en karwei, heel soms alleen de gamma. De grote verschilt wel, de karwei is even breed maar wel de helft korter en das echt zwaar irritant als je die moet pakken steeds.
ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....
pi_29367422
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:31 schreef sk888er het volgende:

[..]

ja daar hebben wij dus ook last van. Alleen hebben wij nog het ongeluk dat de maten totaal verschillen, zowel in de breedte als de lengte....
helemaal irritant ja, ik vind de dinsdag btw echt een rotdag, smorgens een wijk met hah en dan smiddags ook nog en das echt frustrerend, kan je ook nog meerdere keren rijden enzo omdat het niet ineens meegaat..
pi_29368047
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:15 schreef Ancientone het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.

Met de ingang van de HSM hier was er voor de zaterdagwerkers wel de mogelijkheid om een briefje in te leveren als je langer over je wijk had gedaan dan ervoor stond aangezien voor sommige wijken de tijd nogal krap was.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29368428
*kuch*

Ik doe ook vakantiewerk (dinsdag t/m zaterdag) en mij was verteld dat ik mijn volledige aantal uren kreeg uitbetaald, dus ook het aantal uren dat ik erover heen ga.. en dat gebeurt best vaak Heb ook al mijn uren moeten opschrijven en ze stonden netjes in de computer...
pi_29368519
De regel zou ik tijdens de KNJ periode best logisch vinden, maar nu?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29370860
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:50 schreef OMG het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me niet, want dan zou je nog langzamer over straat kunnen gaan en daarmee nog meer verdienen. Je loopt een wijk, voor die wijk staat een x aantal uur en dat krijg je uitbetaald.

Met de ingang van de HSM hier was er voor de zaterdagwerkers wel de mogelijkheid om een briefje in te leveren als je langer over je wijk had gedaan dan ervoor stond aangezien voor sommige wijken de tijd nogal krap was.
Op mijn vestiging geldt: Je krijgt het aantal uren uitbetaald wat je over de wijk doet (bij vakantiewerk). Ben je sneller dan de officiele tijd krijg je minder, ben je langzamer krijg je meer. Ik denk trouwens dat als ze de officiele tijd gingen uitbetalen dat het voor hun een dure grap zou worden: Uitgezonderd dagen als vandaag met 3xHAH loop je meestal veel sneller dan de officiele tijd! Logisch: 37 uur betalen = 37 uur werken, dus dat moet omgekeerd ook gelden. De kans dat mensen de boel gaan verkloten door expres langzaam te lopen is niet zo groot, het valt snel genoeg op als iem. opvallend lang over een wijk doet, en die wordt dan gewoon niet meer gevraagd om extra te werken, mensen zat die extra willen werken (zdw's dus)
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_29371654
Met kerst krijgen we daadwerkelijk betaald wat we lopen.. normaal ga ik nooit thuis eten, met kerst dus wel... 3 weken 8r elkaar pas om 5 uur klaar, maakt mij niet uit, 2,5 uur meer betaald

Vandaag 3 HAH, gamma, karwei, en de AH...goed te doen, G & K ertussen,en de AH los... morgen t/m vrijdag geen HAH
Zaterdag wou ik ook vrij, kan dus niet...ben mn 2e wijk al kwijt, nu alleen mn eerste nog...maar hij verzekerde me dat ik om 8 uur de deur uit kon... en mams gaat me meehelpen,dus kan ik nog op tijd de trein naar Utrecht (09.42) hebben
† The 3 Kings †
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:43:58 #143
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_29372042
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 20:00 schreef Black_Tulip het volgende:
*kuch*

Ik doe ook vakantiewerk (dinsdag t/m zaterdag) en mij was verteld dat ik mijn volledige aantal uren kreeg uitbetaald, dus ook het aantal uren dat ik erover heen ga.. en dat gebeurt best vaak Heb ook al mijn uren moeten opschrijven en ze stonden netjes in de computer...
En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijn
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_29372215
Gewoon uit je wijk ff langs huis (ik woon dichtbij t postkantoor, voor de fietsers dan he )
† The 3 Kings †
pi_29377896
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:09 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Zo erg is het toch niet als je iemand gelijk moet geven?!

De reden waarom er bij deeltijdwerkers vaak opgelet wordt dat ze hun uren niet overschrijden heeft vaak te maken met de belasting. Bij ons zijn er een aantal vrouwen die een man hebben die ook werkt en het zou belastingtechnisch niet zo gunstig zijn om boven een bepaald totaalbedrag te komen. En we hebben een paar weduwes, waar hetzelfde voor geldt, zij zouden gekort worden op hun uitkering als ze te veel werken.
Nee, ik vind het niet erg om iemand gelijk te geven, ik vind het erg omdat mijn ongelijk betekent dat ik die overwerktoeslag niet krijg waarop ik gehoopt had! De TPG kennende letten ze vooral op de uren van de dtw's omdat het voor het bedrijf ongunstig kan uitpakken, wat er met mij en m'n collega's belastingtechnisch gebeurt zal ze jeuken!
pi_29380083
Hmmm, ik ga toch wat beter op mijn uren letten die ik werk, want ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel klopte.
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik nou precies hoor te verdienen.
maar ik heb er denk ik over heen gelezen, als ik 4 uur extra werk op een week, krijg ik die uren dan als standaard uurloon of komt er dan nog wat bij?
En de extra uren die ik gewerkt heb in juli, krijg ik die pas in augustus uitbetaald?

Ik heb trouwens niks over een pensioenregeling gehad, heb er net ook ff naar gezocht.
Weten jullie zeker dat dat ook voor postbezorgers is?
Of moet je zoiets aanvragen?
Bij mijn vorige baan ging dat namelijk automatisch.
pi_29382955
Ik werk alleen op zaterdag en alles wat ik daar extra bij doe, een extra wijk op zaterdag of doordeweeks extra werken, staat achter het gedeelte "Sal. extra uren" op mijn strookje.
En het extra geld krijg ik dan een maand later. Dus zoals je zei, van extra werk gedaan in juli krijg ik het geld pas in augustus.
Ik neem aan dat het bij de rest ook zo gaat.
pi_29383046
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

En als je er minder over doet ook? Hmm dat kan in de zomertijd toch idd nadelig zijn
Dat weet ik niet eigenlijk Maar ik ben er vaker overheen gekomen dan eronder

Bovendien stond in de computer eerst per dag 4:30 uur en daarna een kolom met hoe ver ik erover was gegaan, dus ik neem aan dat ik die 4:30 uur sowieso uitbetaald krijg...
pi_29383549
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 01:30 schreef Troeta het volgende:
Hmmm, ik ga toch wat beter op mijn uren letten die ik werk, want ik ging er eigenlijk vanuit dat het allemaal wel klopte.
Ik weet alleen nog niet zo goed wat ik nou precies hoor te verdienen.
maar ik heb er denk ik over heen gelezen, als ik 4 uur extra werk op een week, krijg ik die uren dan als standaard uurloon of komt er dan nog wat bij?
En de extra uren die ik gewerkt heb in juli, krijg ik die pas in augustus uitbetaald?

Ik heb trouwens niks over een pensioenregeling gehad, heb er net ook ff naar gezocht.
Weten jullie zeker dat dat ook voor postbezorgers is?
Of moet je zoiets aanvragen?
Bij mijn vorige baan ging dat namelijk automatisch.
Die extra uren krijg je uitbetaald tegen je normale uurloon. Je moet minstens een jaar in dienst zijn voordat je pensioen gaat opbouwen als postbezorger, en je moet geloof ik ook nog eens minstens 25 zijn, maar dat weet ik niet zeker. Zaterdagkrachten bouwen overigens helemaal geen pensieon op.
pi_29391912
Zo, klaar met werken, om 4 uur weer bussenlichten, en kon de bus alvast meenemen..daar staat ie dan, voor de deur

† The 3 Kings †
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')