abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:39:33 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_29273023
Vwb dat CAO-verhaal, dat verschilt echt per vestiging. Op mijn vestiging wordt het netjes uitbetaald als je buiten je tijd loopt, op andere vestigingen zeggen ze: ach, je bent toch ook wel eens eerder klaar? Kan best zijn, maar als 37 uur betalen = 37 uur werken zoals ze propageren, dan geldt ook dat 39 uur werken = 39 uur betalen!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 19:44:07 #102
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_29273178
Vandaag ook weer een leuke PABO-mailing. Ook diverse exemplaren voor collega's tegengekomen. Maandag maar ff vragen of ze al wat leuks besteld hebben
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_29273388
Het verhaal van 37 uur betalen = 37 uur werken heeft bij ons een paar jaar terug voor nogal wat ophef gezorgd. Mede door deze manier van werken zijn er een aantal die ontslag hebben genomen. Zoals het toen gegaan is, geef ik ze geen ongelijk.
Inmiddels is het bij ons veranderd en kan ik niet anders zeggen dan dat dit uitstekend voor elkaar is (wat betreft zaterdagmedewerkers). Hoe er uitbetaald wordt, zal inderdaad per vestiging, of per rayon, verschillen.
Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
pi_29273900
Ik ga 8 augustus op vakantie en heb vrij gevraagd daarvoor, als ik niks hoor dan is het altijd goed als ik vrij heb, anders bellen ze of doen ze een briefje door de deur.
Maar nu sta ik helemaal niet op de lijst als vrij
Hehehe bellen ze waarik blijf, zeg ik 'ja ik kan niet komen ik ben op vakantie'
Ik ben benieuwd, moeten ze maar doorgeven dat ik geen vrij kan krijgen
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_29273961
Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
† The 3 Kings †
pi_29274017
quote:
Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
Joh
pi_29292113
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:05 schreef TheSorrow het volgende:
Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
Nee, rijbewijs B is genoeg zeiden ze.
Het kan op zich ook wel kloppen:
De aanhanger mag zwaarder zijn dan 750 kg, aangezien het getrokken wordt door een bestelwagen. De ledige massa van zo'n bestelauto is iets van 1600-1700 kg, dus je aanhanger mag maximaal 1700 kg (incl. belading) zijn. Ik haal de aanhanger alleen op, dus dan istie al leeg, maar volgens mij kan dat aanhangertje dat gewicht (1700 kg) niet eens aan
Ik zal komende week eens kijken wat nou eigenlijk de maximale massa van de aanhanger is.
pi_29317046
wij zijn afgelopen weekend ook naar Carre geweest voor het staatscircus, was wel mooi hoor....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_29317091
Straks ook weer werken. Maandag vind ik echt zo'n kutdag, ik ben langer naar de wijken aan het fietsen dan dat ik aan het bezorgen ben.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 1 augustus 2005 @ 11:40:34 #110
110777 Adsum
Is present!
pi_29318777
Vandaag sturen ze me echt heel Venlo door... op de fiets
Eerst helemaal boven op de heide, dan in een schorumbuurtje in Venlo-Zuid, en tenslotte de buurt waar ik zelf woon, helemaal aan de andere kant van Venlo
Ever higher. Ever better.
pi_29321573
Was ff vlug langsgeweest om vrij te vragen zaterdag, maar de teamcoach was er niet... Maar het is totale chaos bij ons, er is heel veel machine post blijven staan op t VC, dus nu hebben ze eigenlijk gewoon complete wijken... en dan allemaal een stuk of 4 Ben blij dat ik vrij ben
† The 3 Kings †
pi_29327708
Na 7 jaar bij TPG gewerkt te hebben als postbode is daar begin vorige maand een eind aan gekomen. Mijn contract werd niet meer verlengd, en ik kan (door eigen vergissingen) geen aanspraak meer maken op een vaste aanstelling.

Er werden 2 argumenten gebruikt om me op straat te zetten.
1 contracten meer uitgegeven
2 je bent overbodig op de vestiging waar je zit

ik heb me hierbij neergelegd, mede omdat ik ook wel inzie dat TPG er een steeds minder personeelsvriendelijk beleid op nahoud. toch moet ik ook toegeven dat ik het werk op zich ontzettend mis

Nu heb ik nog regelmatig contact met m'n ex-collega's. Die vertelde me vorige week dat de hoge heren zijn komen klagen omdat er nu teveel overwerk geschreven wordt.

Het erge is dus gewoon dat en nu in de week structureel 30 tot 50 uur overwerk moet worden geschreven om de dienstregeling rond te krijgen. Maar er mag geen nieuw personeel worden aangenomen. (het grootste gedeelte van deze uren vallen onder het binnen werk, en mogen niet door bestellers worden gedaan)

Ik moet toch wel eerlijk toegeven dat ik me er kwaad om maak. Tegen mij roepen dat er geen werk voor me is, en bewust personeels tekorten laten ontstaan.

Klink ik hoop dat je op een goede dag op een ontzettende smerige manier op straat wordt gedonderd vuile hond
When the chaos in my head turns to silence
  maandag 1 augustus 2005 @ 17:25:33 #113
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29329193
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?

Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.

Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.

Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
pi_29329455
Maandag is echt een kutdag
Vijf wijken gelopen waar ik er vier in geen tijden meer gelopen heb of zelfs nog nooit gelopen heb... bleh
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_29330472
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?

Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.

Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.

Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:16:02 #116
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29330743
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:06 schreef sk888er het volgende:

[..]

Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe
Controleer je die uren ook? Bij overuren staat er een 'R' achter. Reiskosten staan apart op je loonstrook vermeldt, maar een zaterdagwerker krijgt ze alleen als hij buiten de vakantieperiodes extra werk doet.
pi_29330982
bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
pi_29331001
Zo, mijn weekje vakantie zit erop.
Is er volgende week nog steeds weinig post? Ik hoop het wel

Texelonia weer aan het werk begrijp ik? Hoe is het met je rug en de hondenbeet?
pi_29333084
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:

Hier exact hetzelfde. Iedere week controleer ik de uitdraai van het WIR en zeker de helft van de tijd krijg ik te weinig. Soms worden er hele dagen vergeten. Dat is geen boze opzet, maar de man die het invoert is nogal chaotisch. Vroeger was hij groepsleider maar hij heeft demotie gemaakt, en nu is hij eigenlijk weer postbode. Maar door een chronische blessure mag hij geen bestelling meer lopen, en houden ze hem maar aan het werk met administratief werk. WIR, porten, antwoordnummers e.d. Maar ik wil hem niet overal de schuld van geven: Het komt ook vaak voor dat de salarisadministratie de WIR-gegevens verkeerd overneemt, waardoor mijn uren ofwel verdwijnen of ineens aan familieleden worden uitbetaald. En de reiskostenvergoeding vergeten ze ook vaak. En nou komen ze binnenkort met een nieuw systeem, Harmony, en dan kan ik nog minder controleren. Dan zie ik pas als ik uren mis wanneer ik 'm loonstrookje krijg!
pi_29333254
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:24 schreef sk888er het volgende:
bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.

Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.

Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
pi_29334265
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.

Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.

Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
Dank U voor uw nadere verklaring
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:03:44 #122
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29334393
quote:

[..]

Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat )
pi_29336041
quote:
Als dit inderdaad zo is (en dat ga ik dus mooi even navragen als ik er weer eens ben) krijg ik nog veel reiskostenvergoeding. Alhoewel, achteraf ergens om vragen kan nog wel eens een lang verhaal worden
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
Klopt, een zaterdagmedewerker zal moeilijk aan overuren komen, alles wordt (administratief) weggeschreven als meeruren. Daarbij komt ook kijken dat een zaterdagmedewerker maar 20 uur per week extra mag werken, zonder gezeik te krijgen van het rayon. Als ze je voor meer dan 20 meeruren per week inboeken moeten ze zich daar voor kunnen verantwoorden. Gezien de huidige visie van de TPG (geen nieuw personeel meer aannemen e.d.) zal dat dus erg moeilijk om daar een gegronde reden voor te verzinnen. De vakantieperioden zijn overigens uitzonderingsperioden waarbij het wel mag.

Zaterdagmedewerkers krijgen ook geen toeslag op zaterdag, volle- en deeltijdmedewerkers wel. Avond- en zondagtoeslagen krijgt een zaterdagmedewerker wel.

Bij ons is het wel goed gesteld met de betalingen. Ik houd het nog wel bij, alhoewel ik nog wel eens vergeet m'n tijden thuis op te schrijven, en meestal komt het aardig overeen. We moeten hier ook altijd briefjes neerleggen met de eindtijden.

@Kramerica-Industries:
Bedankt voor je uitleg.
pi_29336262
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat )
Hmm, ik zal het dan even nazoeken in de CAO. Maar bij onze vestiging letten ze altijd heel erg op dat dtw's niet teveel uren maken omdat het anders te duur wordt, en dat is volgens mij omdat dan die toeslag gaat gelden. Maar ik kan het mishebben, ik zoek 't op!
pi_29339726
Heeft niemand een antwoord op mijn vraag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')