Johquote:Dat de TPG verder niet echt fantastisch met haar medewerkers omgaat zullen anderen hier ongetwijfeld ook inzien.
Nee, rijbewijs B is genoeg zeiden ze.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:05 schreef TheSorrow het volgende:
Carport,heb je geen rijbewijs E ofzo nodig voor een aanhanger? En ben benieuwd naar t filmpje
Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?
Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.
Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.
Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
Controleer je die uren ook? Bij overuren staat er een 'R' achter. Reiskosten staan apart op je loonstrook vermeldt, maar een zaterdagwerker krijgt ze alleen als hij buiten de vakantieperiodes extra werk doet.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:06 schreef sk888er het volgende:
[..]
Bij ons ligt er elke maandag een mooie uitdraai klaar met de uren die je de afgelopen week hebt gelopen.
Ik zou begot niet weten hoe het met reiskosten is geregeld en mn overuren staan gelijk aan mn gewone uren...
Dus ik denk dat ik het wel helemaal fout doe![]()
Hier exact hetzelfde. Iedere week controleer ik de uitdraai van het WIR en zeker de helft van de tijd krijg ik te weinig. Soms worden er hele dagen vergeten. Dat is geen boze opzet, maar de man die het invoert is nogal chaotisch. Vroeger was hij groepsleider maar hij heeft demotie gemaakt, en nu is hij eigenlijk weer postbode. Maar door een chronische blessure mag hij geen bestelling meer lopen, en houden ze hem maar aan het werk met administratief werk. WIR, porten, antwoordnummers e.d. Maar ik wil hem niet overal de schuld van geven: Het komt ook vaak voor dat de salarisadministratie de WIR-gegevens verkeerd overneemt, waardoor mijn uren ofwel verdwijnen of ineens aan familieleden worden uitbetaald. En de reiskostenvergoeding vergeten ze ook vaak. En nou komen ze binnenkort met een nieuw systeem, Harmony, en dan kan ik nog minder controleren. Dan zie ik pas als ik uren mis wanneer ik 'm loonstrookje krijg!quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:25 schreef BushRanger het volgende:
Hoe is het bij jullie gesteld met de nauwkeurigheid van de uitbetalingen? En de manier waarop omgegaan wordt met contracten, vergoedingen e.d.?
Bij mij is het een drama... Ik moet heel vaak achter mijn geld aanzitten en alles continu controleren. Enkele voorbeelden van wat er het laatste jaar fout is gegaan:
- Te weinig uren ingevoerd in de WIR (met regelmaat!)
- 'Vergeten' om een reiskostenvergoeding te geven. Als ik daar zelf niet om gevraagd had, dan had ik het nooit gekregen.
- Hetzelfde geldt voor de fietsvergoeding. Had ik ook niet gehad als ik er niet omgevraagd had.
- Overuren die uitbetaald werden als gewone uren.
- Na afloop van een contract (1 juni) wacht ik nog steeds op de uitbetaling van 153 uur verlof en restitutie.
Het is maar goed dat ik ALLES nauwgezet controleer, dat heeft me het afgelopen jaar 2000 euro netto opgeleverd. Maar ondertussen baal ik er enorm van, want ik moet wel goed m'n best doen en vooral veel extra uren werken nu in de zomer. Mijn motivatie is gewoon gekelderd en dat vind ik wel jammer zo op het einde van mijn postloopbaan.
Zijn er mensen met soortgelijke administratieve ervaringen?
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.quote:Op maandag 1 augustus 2005 18:24 schreef sk888er het volgende:
bij mij staat er zo onderaan dat er voor uurloon overwerk 5.92 staat en dat is ook mn gewone loon.
En waar kan ik precies die reisvergoeding vinden?
Dank U voor uw nadere verklaringquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.
Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zatquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij deeltijdwerkers is het anders. Daar zijn alle uren boven je contractuele werktijd OVER-uren. Ik krijg al een toeslag als ik meer dan 20 uur werk per week.
Als dit inderdaad zo is (en dat ga ik dus mooi even navragen als ik er weer eens ben) krijg ik nog veel reiskostenvergoeding. Alhoewel, achteraf ergens om vragen kan nog wel eens een lang verhaal wordenquote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Reiskostenvergoeding krijg je alleen als zaterdagkracht als je op tenminste 3 doordeweekse dagen extra werkt, maar dat geldt alleen voor extra werk BUITEN de schoolvakanties.
Klopt, een zaterdagmedewerker zal moeilijk aan overuren komen, alles wordt (administratief) weggeschreven als meeruren. Daarbij komt ook kijken dat een zaterdagmedewerker maar 20 uur per week extra mag werken, zonder gezeik te krijgen van het rayon. Als ze je voor meer dan 20 meeruren per week inboeken moeten ze zich daar voor kunnen verantwoorden. Gezien de huidige visie van de TPG (geen nieuw personeel meer aannemen e.d.) zal dat dus erg moeilijk om daar een gegronde reden voor te verzinnen. De vakantieperioden zijn overigens uitzonderingsperioden waarbij het wel mag.quote:Op maandag 1 augustus 2005 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:Dat stukje over overwerk is een beetje verwarrend. Ook een zaterdagkracht krijgt 50% overwerktoeslag. Maar het verschil zit 'm erin dat de uren die je bovenop je zaterdagse contract maakt geen overuren zijn, maar MEERuren. Pas als je boven de 37 uur per week komt praat je over OVER-uren en wordt het overwerktarief (en de toeslag) van kracht.
Hmm, ik zal het dan even nazoeken in de CAO. Maar bij onze vestiging letten ze altijd heel erg op dat dtw's niet teveel uren maken omdat het anders te duur wordt, en dat is volgens mij omdat dan die toeslag gaat gelden. Maar ik kan het mishebben, ik zoek 't op!quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:03 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Dit klopt niet volgens mij... Ik heb bijna een jaar gewerkt op een deeltijdcontract van 20 uur, maar maakte er meestal wel 30. Die tien extra uren waren ook gewoon meeruren hoor! Overuren is echt pas bij meer dan 37 uur op een contract. (Ik had twee contracten en moest dus 43 uur en 20 minuten werken voor ik aan m'n overwerk zat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |