Mag ik je vragen waarom je dat doet?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 20:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
Nou... 't was 'onschuldig', hoor. Grmbl...quote:Op woensdag 10 augustus 2005 17:35 schreef Jordy-B het volgende:
Vanmorgen weer lekker gesodemieter door 'n poederbrief... Hele postkantoor (Assen) afgesloten, politie & brandweer erbij... Iedereen die 'n uur later pas aan de slag kon...
En waarom? Zal wel weer 'n envelop met maïzena zijn, omdat één-of-andere kutkleuter de bank in de zeik wil nemen, ofzo... En wie zitten er met de stront? Ja... wij, ja.
Ik kreeg een keer een boze klant over me heen, die beweerde ondanks de bewaarservice toch post te hebben gehad door haar brievenbus. Nu klopte dat ook wel, maar voor die naam had ze ook de bewaarservice niet ingeschakeld...quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.
TPG's verdwijntruc
-knip-
Wel de uren gekregen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 15:29 schreef TheSorrow het volgende:
Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door gingDaarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
Mijn Godquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.
TPG's verdwijntruc
"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."
Ik geloof dat je 20 minuten krijgt per honderd stuks.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..
Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
Weet iemand hier dat toevallig?
Ja, wat wil je anders? Ik kan moeilijk alle post droog houden. Ik houd de post altijd dicht tegen m'n jas, zodat het nog wel redelijk droog blijft.quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
Ja, hier hetzelfde (gek hè, als we zo dicht bij elkaar werkenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
Weet iemand hier dat toevallig?
Een paar jaar geleden belde er een klant op:quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden belde er een klant op:
Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
Groepsleider: De postbode ook.
De telefoonboeken zijn naar de concurrent gegaanquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef JDude het volgende:
Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
Nee, dan de telefoonboeken!
Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
Een week later was ik 1000 gulden rijker
En zowat blijven hangen op de drempels!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 20:14 schreef gr8w8 het volgende:
Telefoongidsen.... The memories...
He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
hahaha, mooi gezegd!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden belde er een klant op:
Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
Groepsleider: De postbode ook.
Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).
Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zitquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
Ze er gewoon veel plezier mee wensen bij het afgeven... dan weten ze wel hoe laat het is...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 14:26 schreef sk888er het volgende:
[..]
Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit![]()
Volgende week verdomme elke dag HAHquote:Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer.
Hmmm...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag.
-knip-
Mogen jullie ze niet over twee dagen verdelen? Wij mogen alles verspreid over dinsdag en woensdag meenemen. Twee zware dagen, maar dan ben ik donderdag en vrijdag als het 25 of meer graden wordt wel lekker op tijd klaar!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 17:06 schreef Adsum het volgende:
[..]
Volgende week verdomme elke dag HAH![]()
Wij hebben ook alle dagen 1 of meer HAH, maar nemen alles al op dinsdag en woensdag mee!quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 19:42 schreef TheSorrow het volgende:
Dinsdag: 3
Woensdag:2
Donderdag en vrijdag: 1
Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
Ja klopt, dinsdag en woensdag hebben we HAH die perse op die dag rondgebracht moet worden. De overige HAH mogen we ook naar die twee dagen verschuiven MITS alle postbodes dat doen en iedereen zelf zijn HAH zet.quote:Op zondag 14 augustus 2005 16:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:24 schreef darkie_blue het volgende:
Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?![]()
O ja, bedankt. Maar ik bedoel meer op het gebied van distributie. Moet je de post zelf halen en sorteren? Soms zie ik van die mensjes op de fiets bezorgen en andere keer weer met karretjes, hoe zit dat?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.
Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook ziten de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
![]()
Zo'n bak onder een brievenbus noemen jullie een onderbus?quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.
Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn.
Klopt. Ook bij mijn vestiging is er een personeelsprobleem en kunnen dit soort contracten (opnieuw) uitgegeven worden. In dit geval zou het inderdaad best kunnen gaan om een zaterdagwerkerscontract, alleen ging het hier om één specifieke wijk, die zeer waarschijnlijk wel voorbereid kan worden door ander personeel. Ik ben er om die reden vanuit gegaan dat het een postbezorgerswijk zou zijn.quote:Op zondag 14 augustus 2005 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
Hij zal wel honden hebben.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 10:37 schreef sk888er het volgende:
weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG![]()
TPG
Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:01 schreef 2Drix het volgende:
Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken![]()
ah ok...ik wil het gaan proberen bij die van Dordrechtquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.![]()
Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:57 schreef texelonia het volgende:
Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!
En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?
Zo gaat dat hier wel meestal.
Hey een echte fanquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 14:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen medewerker, wel een fan
Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:44 schreef texelonia het volgende:
Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?quote:TPG Post zoekt postbezorgers c.q. zaterdagbestellers die gaan werken in
het postcodegebied waar ze ook wonen. Aangezien er in uw postcodegebied
geen vacatures zijn kan ik uw sollicitatie niet in behandeling nemen.
Probeer het later nog eens.
Ben ermee bezig. Nog niet zo lang nee, maar het viel me gewoon even tegen dat ik een opzegtermijn van 3 maanden bleek te hebben (ik dacht altijd 1 maand).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:04 schreef Jordy-B het volgende:
Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje makenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef Carport het volgende:
[..]
Hey een echte fan![]()
Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenenAan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
![]()
Tot aan de businessbalie kan je het terrein opkomen. Dat is de plaats waar klanten hun post kunnen aanleveren, als ze het niet laten ophalen door ons. Daarachter is het wel afgesloten door een slagboom (althans, hierzo wel).quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrijquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:
[..]
Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij![]()
Het liefst hebben ze dat je de post in je eigen wijk (of daar vlakbij gaat lopen), en dat ze van de TPG je ingepakte posttassen naar je voordeur komen brengen. Dan hoeven ze je namelijk geen fietstijd (van het bestelkantoor naar je wijk + weer terug) uit te betalen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 18:06 schreef darkie_blue het volgende:
Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
[..]
Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 19:22 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragenquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...
Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
Dat is wel gruwelijk veel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 22:27 schreef sk888er het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen![]()
Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al![]()
Ik zet me gewoon goed in voor dit werkquote:
Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:02 schreef Troeta het volgende:
o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
Daar heb ik er vorig jaar nog 300 van bezorgd met een Roadrunner in een gigantisch villawijk met alleen maar vrijstaande huizen.quote:Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef TheSorrow het volgende:
Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |