abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29546867
Nou bij mijn wijk niet hoor, de ene dag heb ik er 2, en de andere dag gewoon 7 ofzo, dus in mijn wijk iig niet
† The 3 Kings †
pi_29565272
Na 3 weken vakantie ben ik afgelopen maandag maar weer eens opnieuw begonnen. Valt wel weer vies tegen. Vooral het om half zes beginnen....
In het kader van de zomerregeling wat bijwerken (Passe post erbij), maar dat valt te doen.

Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
pi_29566236
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 20:05 schreef ultra_ivo het volgende:
Het zetten doe ik al lang niet meer volgens de regels. Ik zet eerst het dikgoed zoals ik de loop loop. Dan zet ik de HSM post ertussenin. Betekent dat ik soms halverwege de HSM bak, of zelfs helemaal achteruit, de post moet pakken.
Mag ik je vragen waarom je dat doet?
Dat je een wijk niet loopt zoals de HSM het uitspuugt kan ik nog wel begrijpen, maar waarom zou je heel die HSM-bak overhoop gaan halen? Alle vakjes moet toch gezet worden en de volgorde maakt niet uit, je stopt de samengevoegde post toch weer terug in zo'n vakje. Vanuit de kast bundel je vervolgens op en stop je het in je tas.
Dat mocht officieel geloof ik ook niet bij ons, maar dat was wel de manier waarop ik het altijd deed.
pi_29566944
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 17:35 schreef Jordy-B het volgende:
Vanmorgen weer lekker gesodemieter door 'n poederbrief... Hele postkantoor (Assen) afgesloten, politie & brandweer erbij... Iedereen die 'n uur later pas aan de slag kon...

En waarom? Zal wel weer 'n envelop met maïzena zijn, omdat één-of-andere kutkleuter de bank in de zeik wil nemen, ofzo... En wie zitten er met de stront? Ja... wij, ja.
Nou... 't was 'onschuldig', hoor. Grmbl...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:17:18 #205
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29567028
mwoah, het was lekker rustig op m'n route, normaal 90+ stops, nu 55
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29567395
Moest een onbekend wijkje lopen vandaag... dicht bij kantoor, dus met karretje...en ik zie zowieso altijd tegen onbekende wijken op..maar dit liep heerlijk weg!

Buslichting ging wat minder.... een of andere klootviool had een brandende krant in 2 bussen gegooid (staan naast elkaar naast het postkantoor in het winkelcentrum) ... allemaal as en teringzooi ertussen, en 1 bus had 'smelt'schade... erg gaar was dat dus
† The 3 Kings †
pi_29567944
Helemaal overhoop halen is wat grof gezegd. Maar een aantal stratencombinaties ligt niet in een lekkere volgorde. Die pak ik dan als gesorteerd pakje ertussenuit. Kost eigenlijk helemaal geen moeite. Voordeel van het eerst dik dan dun is dat je ieder stukje dun toch in je handen hebt en kunt kontroleren. Veel minder fouten dus.
pi_29579842
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.

TPG's verdwijntruc

"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."

De drie keer dat De Zwart gebruik maakte van de bewaarservice van de voormalige PTT, verdween zijn post op mysterieuze wijze. "Normaal gesproken halen familieleden of buren mijn post even op als ik met vakantie ben, ik krijg namelijk vrij veel post door mijn werk", vertelt De Zwart. "Maar in mijn zomervakanties van 1995, 2004 en dit jaar kon niemand mijn post weghalen, dus schakelde ik de bewaarservice in."

Nadat in 1995 en 2004 alle post was verdwenen, waarvoor de posterijen hun excuses hebben aangeboden, twijfelde De Zwart of hij het dit jaar nogmaals moest proberen. "Ik ben net verhuisd, dus durfde ik mijn buren nog niet met mijn post op te zadelen. Tegen beter weten in heb ik toch maar weer de bewaarservice ingeschakeld. En ja, ook deze keer, geen post."

"Wat er nu is misgelopen is onduidelijk", zegt Loth Kroeger, woordvoerder van TPG Post. "Normaal gesproken moet de post in één pakket worden aangeboden bij terugkomst. De bezorger kan zich herinneren dat er zoveel post was, dat hij het in twee bundels in de brievenbus heeft gedaan."

"Toch raar", meent De Zwart, "dat mijn post dan in de brievenbus is verdampt. Ik heb namelijk geen enkel poststuk ontvangen."

Kroeger: "We vinden het heel vervelend dat dit nu voor de derde keer is misgelopen. Wat er in 1995 is voorgevallen, kan ik niet meer achterhalen. Vorig jaar is de post op onverklaarbare wijze verdwenen, en nu is er klaarblijkelijk weer wat misgegaan. We bieden daarom nu, net als vorige keer, onze excuses aan. Uiteraard krijgt De Zwart ook het bedrag terug dat hij voor de bewaarservice heeft betaald. Overigens wil ik benadrukken dat er maandelijks tussen de twee- en vijfduizend mensen gebruikmaken van de bewaarservice en dat we slechts bij 0,1% klachten krijgen. Dat dit drie keer bij De Zwart is gebeurd, lijkt de wet van Murphy."

Alhoewel De Zwart het heel vervelend vindt dat zijn post weer is verdwenen, zijn er ook positieve kanten: "Alhoewel TPG nog steeds dezelfde standaard excuusbrieven verstuurt, merk ik dat de klachtafhandeling door de jaren heen steeds beter wordt. Moest ik de vorige keren zelf zien te achterhalen wat er met mijn post gebeurd was, nu heeft de filiaalmanager van mijn postkantoor, meneer De Boer, echt zijn uiterste best gedaan om te achterhalen wat er is misgelopen. Dat maakte veel goed, maar als ik mijn post terug zou krijgen, zou dat nog beter zijn."
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:41:31 #209
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29580097
Verdorie, wat er allemaal aan de hand is, ik weet het niet. Zaterdag zijn er twee brieven naar mijzelf verstuurd vanaf dezelfde locatie in de Randstad. De ene kwam gister pas aan, de ander vandaag. En bij een andere postbode waren zijn tickets een week te laat, dus hij nieuwe bestellen, die kwamen dus vandaag tegelijk binnen. Hmz.

Verder nog steeds hetzelfde gezeik met de planning, dat er gewoon wordt vergeten iemand anders in te zetten als er iemand vrij is.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29580320
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:
Zag vandaag een leuk stukje in de krant over de bewaarservice van TPG. Heb het even overgetypt.

TPG's verdwijntruc

-knip-
Ik kreeg een keer een boze klant over me heen, die beweerde ondanks de bewaarservice toch post te hebben gehad door haar brievenbus. Nu klopte dat ook wel, maar voor die naam had ze ook de bewaarservice niet ingeschakeld...
pi_29582129
Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door ging Daarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
† The 3 Kings †
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:31:39 #212
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29582181
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 15:29 schreef TheSorrow het volgende:
Was wel weer lachen net.. kom ik aan, (ik was om 9 uur weer wakkergebeld of ik een wijkje kon doen) blijkt die wijk al weg te zijn...was de teamcoach me vergeten terug te bellen dat het niet door ging Daarna ff buiten gewacht tot mn collega terugkwam met de bus,zodat ie die gelijk mee kon nemen, en andere collega's zaten te bieren in de kelder, ging ik dus ff gezellig bijzitten....allemaal lulkoek en vage verhalen, maar was wel ff gezellig
Wel de uren gekregen?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:36:09 #213
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_29582285
Zometeen lekker door de stad scheuren voor een Haalservice/buslichtingritje...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_29582341
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 13:22 schreef Jaguarized het volgende:

TPG's verdwijntruc

"Bent u een tijdje van huis? Laat ons uw post bewaren. Veilig en gemakkelijk." De website van TPG is vol lof over haar eigen bewaarservice. "Maar ik doe het nooit meer", zegt Remco de Zwart, "die bewaarservice is een farce."
Mijn God Ik had laatst weer zo'n adres met bewaarservice, maar dat pakket zou op maandag moeten zijn bezorgd en ik werk van dinsdag tot zaterdag, dus ik heb het niet moeten doen. Die daarvoor heb ik wel gedaan omdat de maandagpostbode hem over het hoofd zag.. Dinsdag was dat kaartje weg en het bewaarvak leeg; ik hoop dat alles goed is gegaan..

Morgen laatste werkdag en volgende week naar Scandinavië
pi_29582717
Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..

Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
M'n tas was lek en het regende zo hard dat ik er echt niks aan kon doen.
Volgende week trouwens Ikeaboeken erbij.
Moet ik naast de post ook nog lopen, vond het een vaag verhaal.
Wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook maar uitzoeken.
krijg wel extra uitbetaald maar hoeveel zeiden ze niet.
Weet iemand hier dat toevallig?
pi_29582978
Wat een klereweer vandaag zeg! Ik heb nog nooit zulke stortregen gehad. De meeste straten waren ondergelopen, en het water stond zo hoog dat zelfs al ik op de fiets zat het nog over mijn trappers en schoenen heenstroomde. Ik heb de post nog proberen droog te houden, maar degene aan het eind van de bundel (rust op zeiknatte arm) heeft toch papier machee. Ik ken dit soort beelden alleen van de tv, maar deze keer zat ik er zelf in.

Vreemd verhaal van die meneer de Zwart. Het enige wat ik kan bedenken is dat de besteller in kwestie niet goed op de huisnummers heeft gelet (danwel dat de nummering in de straat van dhr de Zwart zeer onduidelijk is) en dat de post bij de buren is beland. Deze buren leven kennelijk in onmin met dhr de Zwart, want ze hebben hem zijn post kennelijk ook niet teruuggegeven. Wellicht inderdaad de Wet van Murphy?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_29583357
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 16:01 schreef Troeta het volgende:
Ik denk dat meneer de Zwart een hele grote duim heeft.
Kan best iets fout gaan, maar 3x precies bij hem...nee..

Ik heb vandaag trouwens wel kletsnatte post in bussen gedaan, mag dat eigenlijk wel?
Ik geloof dat je 20 minuten krijgt per honderd stuks.

En het is kut. Ik zou alvast een dealtje maken met de chauffeurs, of ze op dinsdag of woensdag in één keer voor je de nabrengzakken/bakken met gidsen naar het nabrengadres in de wijk willen brengen.

Ikea wordt verspreid als HAH, maar ze wegen 'n pondje per stuk... Dat gaat dus niet.
Hier moet je de ikea rondbrengen voor de wijken die je op dinsdag hebt... Daar krijg je dan één of twee weken de tijd voor, maar hier gooien veel mensen dinsdag de hele zooi in nabrengzakken (chauffeurs kwaad, enzo) en maken er gewoon een hele lange dag van.

Laatste keer dat ik Ikea had (hier in Assen is de Ikea meestal laatste week van augustus/eerste week van september) heb ik het met de auto rondgebracht... Stukje rijden, rondje lopen van twintig huizen (tien kilo... En da's zwaar zat op één arm), stukje rijden, rondje lopen, etc...
Dan ontdek je ook dat twintig minuten per 100 stuks gewoon diefstal is.

Wat de natte post betreft... Dit is Nederland, dus er pleurt nog wel eens wat water uit de lucht... Het is niet vreemd dat de post daardoor nat wordt. Eventuele beschadigingen zijn voor de afzender, omdat de verpakking van de post zijn/haar verantwoordelijkheid is en niet de jouwe...

Hier in Assen is het trouwens de hele dag droog gebleven (twee losse druppels, meer niet) en schijnt nu de zon...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_29583555
Wat een klote weer hier ook zeg
Ik liep door m'n eerste wijk en het was echt dat typisch voor-stortbui gevoel:
Dreigende lucht, het waait een beetje, geen enkele vogel vliegt meer (nou heb je die sowieso al vrij weinig in die betonnen vinexwijken hier), gedonder boven je, lichtflitsen in de verte... Sfeerfotootje:

Ik dacht dat ik dat nog wel zou redden. Drie bundeltjes en 3 minuten terug lopen naar kantoor zou wel te doen moeten zijn... Dacht ik...
Bij m'n eenerlaatste bundel begon het me toch te hozen! Verdere foto's heb ik maar niet meer gemaakt, omdat ik anders geen telefoon meer zou hebben..
Ik had ook geen regenbroek bij me (wel een jas gelukkig) en was dus zeik-en-zeiknat. Nu nog steeds is m'n broek nat. Afijn, op kantoor had ik dus ook wat uit te leggen
Gelukkig mocht ik nog even schuilen bij een aardige mevrouw
quote:
Ja, wat wil je anders? Ik kan moeilijk alle post droog houden. Ik houd de post altijd dicht tegen m'n jas, zodat het nog wel redelijk droog blijft.
quote:
Ja, hier hetzelfde (gek hè, als we zo dicht bij elkaar werken )
Je moet ze inderdaad meenemen tijdens je bestelling. Eigenlijk is het dus gewoon een grote partij Huis-aan-huis. Je doet er langer over, daar kan geen twijfel over bestaan, en dat krijg je dan ook gewoon uitbetaald. Gewoon je tijden doorgeven ze zullen waarschijnlijk alles wel uitbetalen (tenzij je er echt héél veel langer over doet).

Over dat verhaal van de bewaarservice:
Ik heb er mijn twijfels over. Het zou natuurlijk kunnen, maar als die man tot drie keer toe op twee verschillende vestigingen (!) z'n post kwijtraakt... Lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Carport op 12-08-2005 17:07:19 ]
pi_29585017
Hoe zit het eigenlijk officieel met onweer? Mag je dan gewoon de straat op gaan? Ik ben gewoon vrolijk doorgegaan, maar hoe zit dat eigenlijk officieel?
pi_29585125
Hmmm raar verhaal dus van de Ikeaboeken.
Ik heb de hele volgende week om ze in mijn eerste wijk te doen, en de week erna voor mijn 2e wijk.
het zou handig zijn als ik het dan na m'n wijkenlopen kon doen, maar ja, werk al tot 4 uur, kwart over 4, alsof die mensen dan nog op kantoor zijn.

Bedankt voor het nattepost verhaal, dan loop ik voortaan gewoon maar door

Maar inderdaad NY Giant, ik zat me het ook al af te vragen over het onweer.
Ik liep vanmiddag echt met het onweer boven mijn hoofd, heb hele mooie bliksemschichten gezien, maar ik voelde me toch erg zielig erbij lopen, rare manier van werken zo..
  FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:29:40 #221
73911 ultra_ivo
pi_29585971
quote:
Een paar jaar geleden belde er een klant op:

Klant: Meneer, de post is helemaal nat geworden.
Groepsleider: De postbode ook.
pi_29586032
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:35:27 #223
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29586060
wat een takkeweer vandaag

had ernstig medelijden met de collega's op de fiets.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:50:32 #224
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29586272
Ja, die ikeaboeken horen bij de wijk die je op een bepaalde dag hebt, maar je mag er wel een week over doen bij ons. Eerste week de 1e trans, daarna nog een week voor de tweede. Alleen wel kut als je dus wisselende diensten hebt, erg opletten dat je niet genaaid wordt door je collega's, al dan niet bewust. Als er vrijdag nog het meeste ligt...
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:54:44 #225
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_29586335
Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
Nee, dan de telefoonboeken!
Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
Een week later was ik 1000 gulden rijker
pi_29586478
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 19:54 schreef JDude het volgende:
Ikea-gidsen zijn kut! Je sjouwt je een breuk en ze leveren niets op...
Nee, dan de telefoonboeken!
Een paar jaar geleden gedaan, toen voor 40 (gulden)cent per boek!
Een week later was ik 1000 gulden rijker
De telefoonboeken zijn naar de concurrent gegaan
Het was altijd wel leuk en gezellig om te doen...
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:14:26 #227
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29586718
Telefoongidsen.... The memories...

He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:34:11 #228
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_29587144
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 20:14 schreef gr8w8 het volgende:
Telefoongidsen.... The memories...

He, niet heel die pallet in die wagen ..... Te laat. Van 0 naar 40 km/h in 40 seconden.
En zowat blijven hangen op de drempels!
Veel te hard scheuren in het buitengebied.
Bij het bejaardenhuis gewoon de hele stapel in de lobby flikkeren.

Dat waren nog eens tijden
  FOK!fotograaf vrijdag 12 augustus 2005 @ 21:25:27 #229
73911 ultra_ivo
pi_29588324
Kwam een paar jaar geleden een kleppenwagen van een ander kantoor. Vraagt de collega om telefoonboeken, die hadden wij nog over. Prima, ik gooi een pallet op de stapelaar en rij hem naar de kleppenwagen toe. Vraagt die vent of ik de pallet (vol0 even op z'n klep kan zetten....
Maar niet gedaan. Twee mogelijkheden als ik dat doe:
1) Leidingen klappen en de klep sodemietert naar beneden
2) de leidingen houden het en de kleppenwagen staat op de kont.

Ik heb de collega van het andere kantoor kunnen overtuigen om de pallet over te laden.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:39:19 #230
67174 Dos37
Come on Twente
pi_29591736
9christensen is ook een post sieb
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_29592771
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

hahaha, mooi gezegd!
pi_29594022
Postbode de post is nat
Ja het regent, vind je het heel gek?
† The 3 Kings †
pi_29597466
Ik ga eens naar het kantoor. Gelukkig zit de Makro er vandaag weer bij.
Tot straks.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29597486
m'n weatherstation op de pc heeft voor vandaag een droge dag voorspeld
Ik hoop dat 't een beetje klopt.

En tegelijkertijd ook niet, want voor morgen geeft de voorspelling ruim 16 cm (!) neerslag weer...
pi_29598824
Ik zou vandaag mijn laatste werkdag hebben, maar toen ik er kwam bleek dat er een andere naam voor vandaag op het rooster stond.. Ik heb mijn spullen afgeleverd en iemand is nog zo aardig geweest me een half uur extra uit te laten betalen voor de moeite
pi_29600643
Lekker weer, toch redelijk wat post, maar het was goed te doen vandaag.
Een berg Makro's en nog wat rare tijdschriften die in m'n kast lagen vond ik wat minder, de hoeveelheid rood was erg weinig. Ik hoorde van een vaste kracht dat dat hier heel de week al zo is geweest.
Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).

Toen ik was ingegooid en ging zetten bleek dat ik per rondje elke keer een huis of 4-5 kon overslaan. Heerlijk!
Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29602434
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:

Ik had redelijk wat van die glibberige boekjes waarvan de pakjes altijd zo discreet bezorgd worden (ja, die uit Hulst, ja).
Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_29602655
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:12 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Hier waren er weer een aantal lekker "discreet" verpakt ....
Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit
pi_29604567
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 14:26 schreef sk888er het volgende:

[..]

Zullen die mensen die dat bestellen nou echt niet weten dat wij weten wat er in zit
Ze er gewoon veel plezier mee wensen bij het afgeven... dan weten ze wel hoe laat het is...
pi_29604757
Viel best mee qua post hier, kon mn middag wijk zelfs zonder schoudertas lopen
† The 3 Kings †
pi_29605557
Vandaag behoorlijk veel post hier. Dwz, rustig voor een zaterdag, maar druk voor de zomer. Ik had voor mijn ochtendtranche 6 blauwe bakken (tot de rand gevuld) en twee rode bakken. Meestal zijn dat 3 rode bakken. Alleen qua dun was het rustig, maar het plaatwerk was weer op niveau.

Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag. Voor de goede orde: Ik ben geen chagerijnige postbode, maar altijd opgewekt, mensen groeten, elastiekjes uitdelen aan jengelende koters, etc. Maar er is 1 ding wat ik niet accepteer, en dat zijn onterechte klachten van mensen (gezeur dus). Maak ik een verwijtbare fout dan bied ik altijd netjes mijn excuses aan, maar voor onzinnig geneuzel in de trant van "je moet m'n tuinhekje goed dichtdoen", "vroeger kreeg ik mijn post veel eerder + het is een schande" ben je bij mij niet aan het goede adres. Deze klacht ging over post die uit de bus hing (halve centimeter). De bus in kwestie was van het type wolvenklem: Gaat zeer zwaar open naar binnen, en klapt dan onverwachts genadeloos dicht op je nietsvermoedende vingers. Dus ik leg dat uit, zeg dat ze beter een andere bus kunnen installeren, danwel deze aanpassen. Maar nee, daar kon geen sprake van zijn, dit was een officieel goedgekeurde bus. Dat is op zich al onzin, wij geven geen bussen-keurmerk uit ofzo, en als er op de verpakking van een bus staat dat deze door ons is goedgekeurd betekent het alleen dat hij de juiste afmetingen heeft.

Maar mevrouw gaf geen duimbreed toe, en ze zou een klacht indienen. In afwachting daarvan heb ik maar alvast mijn teamcoach het verhaal uitgelegd, en ik had wel het idee dat hij aan mijn kant stond. Dus ik denk toch dat deze klacht zich tegen mevrouw gaat keren: Ofwel ze wordt gedwongen binnen 3 maanden een nieuwe bus te plaatsen (dat zou lache zijn) ofwel de moet accepteren dat de post er niet helemaal doorheen wordt geduwd. Plus natuurlijk dat ze er een nieuwe vijand bij heeft in de vorm van een besteller die "haar" wijkje zeer vaak loopt.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:06:50 #242
110777 Adsum
Is present!
pi_29606219
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 12:35 schreef OMG het volgende:
Maar het is weer gedaan met de rust. Jammer .
Volgende week verdomme elke dag HAH
Ever higher. Ever better.
pi_29606656
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nog een aanvarinkje gehad met een klant vandaag.

-knip-
Hmmm...

Eigenlijk moet je zoiemand dan vriendelijk één brief (bankafschift, of ander flodderding) geven en net zo vriendelijk vragen of zij zelf even wil proberen om die brief met één hand in de bus te krijgen, zonder kreukels en zonder dat de brief blijft hangen.
pi_29606714
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 17:06 schreef Adsum het volgende:

[..]

Volgende week verdomme elke dag HAH
Mogen jullie ze niet over twee dagen verdelen? Wij mogen alles verspreid over dinsdag en woensdag meenemen. Twee zware dagen, maar dan ben ik donderdag en vrijdag als het 25 of meer graden wordt wel lekker op tijd klaar!
pi_29609527
Dinsdag: 3
Woensdag:2
Donderdag en vrijdag: 1

Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
† The 3 Kings †
  zondag 14 augustus 2005 @ 15:22:28 #246
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29629580
quote:
Op zaterdag 13 augustus 2005 19:42 schreef TheSorrow het volgende:
Dinsdag: 3
Woensdag:2
Donderdag en vrijdag: 1

Tis gedaan met de rustige dagen, kut HAH
Wij hebben ook alle dagen 1 of meer HAH, maar nemen alles al op dinsdag en woensdag mee!
pi_29631543
Dat mag bij ons niet
† The 3 Kings †
  FOK!fotograaf zondag 14 augustus 2005 @ 16:43:36 #248
73911 ultra_ivo
pi_29632031
Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
  zondag 14 augustus 2005 @ 18:05:12 #249
37305 BushRanger
in Wellington
pi_29634288
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 16:43 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat hangt van het HAH af. Sommige soorten HAH hebben een vaste dag (bijv. AH en Gamma), andere soorten zijn verschuifbaar binnen de week.
Ja klopt, dinsdag en woensdag hebben we HAH die perse op die dag rondgebracht moet worden. De overige HAH mogen we ook naar die twee dagen verschuiven MITS alle postbodes dat doen en iedereen zelf zijn HAH zet.
pi_29637760
Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?
pi_29637811
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:24 schreef darkie_blue het volgende:
Is de wijk die begint met de postcode 1011AA (Amsterdam) een beetje te doen? Ik wil graag solliciteren voor zaterdagspostbode. Maar die vacature staat echt al jaren, blijkbaar is het niet zo in trek.
En hoe gaat het in z'n werk dat postbezorgen? Wil iemand ff bondig uitleggen?
Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.

Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook zit en de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
pi_29637913
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:26 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Men pakke een stapel enveloppen, doet de brievenbus open en gooit deze met een dusdanige kracht erin zodat men in de keuken niet van de stoel hoeft op te staan zodat men de post gewoon van de grond kan pakken.

Voor buitenbussen: gooi de klep open, post er in douwen, hoe vol de bus ook zit en de klep met dusdanig geweld dichtgooien zodat de buren ook nog wakker worden,
O ja, bedankt. Maar ik bedoel meer op het gebied van distributie. Moet je de post zelf halen en sorteren? Soms zie ik van die mensjes op de fiets bezorgen en andere keer weer met karretjes, hoe zit dat?
pi_29638312
Je hebt mannen, en pussies...de pussies rijden met een kar, de mannen op de fiets

Nee, karretjes zijn meestal voor wijken in de buurt van het kantoor, althans,bij ons wel....de post word op het kantoor gebracht, je moet zelf je wijk ingooien,en daarna de post erbij doen, althans, wij wel (HSM) en dan naar buiten en je wijk wegbrengen!
† The 3 Kings †
pi_29638428
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.

Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
pi_29638552
Ik gebruik overigens mn eigen auto voor mn wijken, en de TPG bus voor de buslichtingen 's avonds Veel handiger met de auto,geen zakjes of wat dan ook
† The 3 Kings †
pi_29639444
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn. Postbezorgers hoeven de post niet voor te bereiden, het staat al voor hen klaar. Dat kan op een postvestiging zijn, maar ook in een depot (garagebox, onderbus of aanhanger in de buurt bijvoorbeeld).
De mensen die de post voorbereiden werken veelal binnen en lopen in verhouding minder buiten.

Het feit dat een wijk de ene keer met een fiets en een andere keer met een karretje/aanhanger/roodrunner/auto/... wordt besteld ligt vaak aan de postbode in kwestie. Sommige nemen liever de fiets met twee tassen achterop, anderen nemen de eigen auto of gebruiken een TPG auto. Het ligt een beetje aan jezelf wat je doet. Postbezorgers hebben eigenlijk geen keuze, die moeten het met hun eigen fiets (al dan niet met aanhanger) doen.
Zo'n bak onder een brievenbus noemen jullie een onderbus? Hier heet dat een weverbak.
pi_29639651
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:46 schreef Carport het volgende:
Postbezorgers halen de post op en brengen dit weg. Gezien het huidige beleid van de TPG zal dit ook de vacature zijn.
Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
pi_29641341
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik dacht dat er in het geval van deze vraag specifiek sprake was van een vacature voor zaterdagpostbode? Die worden nml nog wel degelijk aangenomen, soms staan de vacatures zelfs op de officiele TPG-site. Sterker nog: Er worden zelfs hier en daar zelfs nog deeltijdwerkers aangenomen!
Klopt. Ook bij mijn vestiging is er een personeelsprobleem en kunnen dit soort contracten (opnieuw) uitgegeven worden. In dit geval zou het inderdaad best kunnen gaan om een zaterdagwerkerscontract, alleen ging het hier om één specifieke wijk, die zeer waarschijnlijk wel voorbereid kan worden door ander personeel. Ik ben er om die reden vanuit gegaan dat het een postbezorgerswijk zou zijn.
Pas als de vestiging met meer vacatures komt, is het personeelsprobleem groter en kunnen er ook zaterdagwerkers en deeltijdcontracten uitgegeven worden.
pi_29683460
weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG
TPG
pi_29683844
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:37 schreef sk888er het volgende:
weer iemand die klaagt over pakketservice van TPG
TPG
Hij zal wel honden hebben.
pi_29683876
Of een jungle als voortuin .
pi_29683894
Of de brievenbus verder dan 10 meter van de straat.
pi_29683974
Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken
pi_29684126
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:01 schreef 2Drix het volgende:
Ik wil bij de TPG gaan solliciteren als postsorteerder...maar klopt het dan dat je van 1 tot 5 s'nachts moet werken
Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.
pi_29684972
Of Rotturdaham!
† The 3 Kings †
pi_29688797
Geen medewerker, wel een fan
Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.

dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:57:09 #267
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29689848
Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!

En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29689873
Ik vind die onderste toch wel wat hebben met dat oranje
† The 3 Kings †
pi_29690345
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:05 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat zijn wel de tijden als je wil werken op een sorteercentrum als Zwolle of Nieuwegein ja.
ah ok...ik wil het gaan proberen bij die van Dordrecht
pi_29690722
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:57 schreef texelonia het volgende:
Wat een k*tbedrijf is de TPG zeg!

En nou wil ik er weg, en is dat ook nog eens bijna onmogelijk!
Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?

Zo gaat dat hier wel meestal.
pi_29691850
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Wat dacht je van een ontslagbrief inleveren dat je vanaf over 'n maandje wil stoppen, vakantiedagen opmaken, nog één of twee dagen werken (opleiding van je vervanger, bijvoorbeeld), kleding inleveren (nog wel even 'n regenpakkie bestellen en houden, natuurlijk), klaar?

Zo gaat dat hier wel meestal.
Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
pi_29692639
Hey Tex, ik had al wat vervelende dingen gelezen in een ander topic, maar wou daar niet "inbreken"
Loop je nu weer in de ziektewet, dat je daarom niet weg kan?
pi_29692640
5 jaar? Ik dacht dat voor zaterdagwerkers het verlof maar 1 jaar geldig was of zo. Als het 5 jaar is dan zou ik nu de komende 2 jaar in theorie vrij kunnen nemen omdat ik praktisch nooit een vrije dag neem.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:44:16 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29692973
Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_29695125
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 14:15 schreef Alexxxxx het volgende:
Geen medewerker, wel een fan
Gister even in Ljouwert geweest om wat foto's te maken, voor alle auto's vies oranje zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey een echte fan
Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenen Aan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
pi_29695315
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:44 schreef texelonia het volgende:
Nou ik heb een opzeg termijn van 3 maanden. Probeer maar eens een baantje te vinden waar je geen opleiding en relevante werkervaring nodig hebt en waar ze het ook niet erg vinden dat je pas over 3 maanden kunt beginnen
Ik heb bijna geen vakantiedagen meer, in elk geval bij lange na geen 3 maanden.
En ik kan het me niet permitteren om nu ontslag te nemen en dan het risico te lopen om (tijdelijk) zonder werk te zitten, want ik heb het geld, hoe weinig ik nu ook verdien, heel hard nodig.
Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
pi_29695380
Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
quote:
TPG Post zoekt postbezorgers c.q. zaterdagbestellers die gaan werken in
het postcodegebied waar ze ook wonen. Aangezien er in uw postcodegebied
geen vacatures zijn kan ik uw sollicitatie niet in behandeling nemen.
Probeer het later nog eens.
Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:30:06 #278
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29695844
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:04 schreef Jordy-B het volgende:

Ben je al wezen zoeken naar een baan, dan?
Ben ermee bezig. Nog niet zo lang nee, maar het viel me gewoon even tegen dat ik een opzegtermijn van 3 maanden bleek te hebben (ik dacht altijd 1 maand).
©Dumbo
pi_29695958
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 17:57 schreef Carport het volgende:

[..]

Hey een echte fan
Als je echt veel vrachtwagens wilt zien, moet je een keer naar een sorteercentrum gaan. Het is een komen en gaan van wagens, de hele dag door!
Het valt me trouwens wel op dat die klepperwagens nog behoorlijk nieuw er uit zien daar. Bij ons zijn die kleppen na een week al helemaal verkrast door de stenen Aan het kenteken te zien staan die bakken er al een tijdje, maar zien ze er nog ongebruikt uit
Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
pi_29696284
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:35 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dichtsbijzijnde sorteercentrum is in Zwolle, en aangezien ik een paar kilometer ten Noorden van Leeuwarden woont, is het me iets te ver op de fiets. Maar mag je daar dan gewoon op het terrien komen en zo? Want ik ga maandag met een vriend in een auto een fotoritje maken
Tot aan de businessbalie kan je het terrein opkomen. Dat is de plaats waar klanten hun post kunnen aanleveren, als ze het niet laten ophalen door ons. Daarachter is het wel afgesloten door een slagboom (althans, hierzo wel).
Ik zou overigens niet zomaar gelijk foto's gaan maken, maar vraag het eerst even. Bij elk sorteercentrum is een hoofdingang waar bezoekers naar binnen kunnen en daar is ook een receptie. Als je aan die gasten daar vraagt of je wat foto's mag maken omdat je fan bent van vrachtwagens, zal dat denk ik geen probleem zijn. Met een beetje geluk krijg je ook nog andere dingen te horen/zien.
Een collega van me maakt graag schaalmodellen van vrachtwagens en heeft ook alle medewerking gekregen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:01:27 #281
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29696567
het was leuk vandaag, al die dozen van boekhandel van dijk
pi_29696930
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 16:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier ook! Ze houden niet echt bij wat je ooit aan kleding hebt besteld, en wat je inlevert. Regelmatig zie ik ex-collega's langskomen in een PTT-regenpak, en sommigen hebben bijv. ook nooit de tassen ingeleverd. Ikzelf hou denk ik ook wel wat achter als ik wegga, mijn oude ptt-jas met dat logo met die witte bolletjes, gewoon uit een soort nostalgie. Maar ik blijf denk ik nog wel ff, en als ik wegga kan ik al ruim een half jaar eerder stoppen met werken, zoveel verlof als ik nog heb staan! Let hier wel mee op, trouwens, dat verlof is meen ik niet eeuwig houdbaar, een jaartje of 5 slechts!
Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij
pi_29697043
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 19:17 schreef sk888er het volgende:

[..]

Moet je perse je verlofuren opmaken om ze uitbetaald te krijgen? Want ik neem niet graag vrij
Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
pi_29697969
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:06 schreef darkie_blue het volgende:
Email die ik heb ontvangen naar aanleiding van mijn sollicitatie:
[..]

Wat maakt het uit of de werknemer daadwerkelijk in het postgebied woont of tien minuten fietsen er vandaan, beetje raar. Weet iemand hoe het zit?
Het liefst hebben ze dat je de post in je eigen wijk (of daar vlakbij gaat lopen), en dat ze van de TPG je ingepakte posttassen naar je voordeur komen brengen. Dan hoeven ze je namelijk geen fietstijd (van het bestelkantoor naar je wijk + weer terug) uit te betalen.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:42:28 #285
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_29698993
Allemaal collega's !
lief, saai & lui
pi_29700656
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 19:22 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, je kan ze ook gewoon uitbetaald krijgen.
Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...

Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
pi_29702459
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:35 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb ze wel 'ns gewoon uitbetaald gekregen, zo tussendoor...

Wat 'n smak geld was dat vergeleken met wat er normaal maandelijks op de rekening wordt bijgeschreven...
Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen
Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al
pi_29702655
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:27 schreef sk888er het volgende:

[..]

Ja ik denk dat ik dat met de kerst ga vragen
Ik heb deze vakantie zon 225 meer uren gelopen dus ik zal toch wel iets hebben opgebouwd alleen deze vakantie al
Dat is wel gruwelijk veel.
pi_29705468
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 22:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is wel gruwelijk veel.
Ik zet me gewoon goed in voor dit werk
Ik had deze vakantie 3 maanden vakantie waar ik dus 12 weken heb gewerkt.
Per week loop ik in de vakantie gemiddeld 20 uur.
20*12= 240
daar gaan 12uur * 3maanden vanaf (mijn contract uren dus).
dus 240-36= 204
daar komt nog bij dat ik deze week elke dag 2 uur extra ben ingedeeld (omdat ze zich met roosters maken in de week vergist hadden waardoor nog verschillende mensen op vakantie waren en dus niet konden )
dus 225 uur ongeveer

En daar komt nog bij dat ik elke schoolvakantie ook werk + ik loop elke zaterdag 1 uur buiten mn contract (ja wijk van 4 uur en contract van 3 uur ) + Ik ga me het komende schooljaar als reserve op maandag in laten schrijven

Dus tegen kerst heb ik denk ik wel zon kleine 275 uur

(jammer dat ik niet eerder wist dat ik mn verlof uren binnen een jaar gewoon kan opvragen als betaling. Vorig jaar vakantie + schoolvakanties elke week 12 uur gewerkt (dus zon 13 weken ))
pi_29706201
3 maanden opzegtermijn???? wat is dat voor iets raars?
Is dat standaard?
Hoe lang werk je eigenlijk al als postbezorger? Heb je al een vast contract?
Maar wel knap vervelend voor je hoor, ik weet inderdaad hoe moeilijk het is om aan werk te komen zonder diploma's, daarom heb ik dit baantje ook ff genomen.
Ben nog steeds aan het zoeken naar een andere baan.

Is thuiszorg iets voor je? Want daar zie ik wel overal vacatures voor.
Ik heb het geprobeerd, maar het was niks voor mij, maar ken genoeg mensen die het wel leuk vinden.

o lieve postbodes, nog een vraagje.
Waar staat op het loonstrookje het bruto bedrag wat ik verdien?
pi_29706247
o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
pi_29707517
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 00:02 schreef Troeta het volgende:
o...die ikeaboeken zijn erg kut trouwens, had ik me maar ziekgemeld deze week...
Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben...

Ik geloof trouwens dat ik de ikea-dans nèt ontspring...
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:01:25 #293
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29710866
Troeta, die 3 maanden stond in m'n CAO boekje voor postbezorgers dus dat zal neem ik aan wel standaard zijn... Als het goed is heb jij ook zo'n CAO-boekje gekregen, moet je ff nakijken straks.
Eind november werk hier 2 jaar en ik heb al vanaf het begin een vast contract.

Thuiszorg is ook niks voor mij denk ik... Maar blijf gewoon verder zoeken!

Straks gesprek met één van de managers, kijken of we nog iets van fatsoenlijk afspraken kunnen maken....
©Dumbo
  woensdag 17 augustus 2005 @ 08:27:41 #294
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29711002
Oeps, ik heb het misschien helemaal verkeerd gelezen....

In het boekje staat onder Looptijd: "Opzegging dient ten minste 3 maanden voor de afloopdatum te geschieden bij aangetekend schrijven aan de andere parijen." Dus ik dacht dat het 3 maanden was. Maar nu even verder gebladerd en staat er bij Beëindiging van de arbeidsovereenkomst: "De werkgever en de werknemer nemen bij het bepalen van de opzegtermijn de betreffende bepalingen van het Burgelijk Wetboek in acht. Opzegging dient schriftelijk plaats te vinden."
En de wettelijke termijn is blijkbaar toch 1 maand (voor de werknemer dan)
©Dumbo
pi_29713943
heb jij ff mazzel jordy b!!

Toch 1 maand Tex, ik dacht al joh, 3 maanden is een beetje vreemd.
Ga je nu lekker opzegen, of wacht je tot je iets anders hebt gevonden?
Ik heb een half jaar contract, maar ik ga denk ik eind deze maand opzeggen, want het word me gewoon te saai elke dag het zelfde stukje lopen en je ziet je collega's amper, vind ik ook zo saai, haha
pi_29714834
Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang
† The 3 Kings †
pi_29715018
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 11:51 schreef TheSorrow het volgende:
Ik moet zo werken, de ikeaboeken verhalen maken me bang
Daar heb ik er vorig jaar nog 300 van bezorgd met een Roadrunner in een gigantisch villawijk met alleen maar vrijstaande huizen.

Roadrunner =
  woensdag 17 augustus 2005 @ 12:20:45 #298
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_29715720
Troeta, ik wacht wel tot ik iets anders heb, want ik kan het me niet permitteren om straks (tijdelijk) zonder werk en salaris te zitten. Heb wel betere afspraken kunnen maken over het werk gelukkig, gisteren aan de telefoon waren ze echt onredelijk! Scheelt dus ook weer.

Die Ikea-boeken werden vorig jaar bij ons door anderen bezorgd volgens mij. Nu hopelijk weer...
©Dumbo
pi_29715944

Merk en type: Scania P230
Eigenaar: TNT
Land van herkomst: Nederland
Datum: 15-8-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
pi_29715999
Ik ga deel 13 klaar zetten.
pi_29716036
Ik ga mn scania nog een keer posten in deel 13
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')