abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 juli 2005 @ 14:59:51 #61
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_29235780
Over een uurtje afscheidsborrel van onze teamcoach!
Het is nog steeds mooi weer dus dat wordt met z'n allen buiten bieren
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_29235854
Ja dat zou idd mooi zijn, rustig en wat lekkerder weer, veel te benauwd en warm vandaag
† The 3 Kings †
pi_29236295
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:01 schreef TheSorrow het volgende:
Ja dat zou idd mooi zijn, rustig en wat lekkerder weer, veel te benauwd en warm vandaag
Ik gok dat je vaak hetzelfde soort weer zal hebben als ik aangezien ik ergens op dat eiland aan de overkant werk .
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:24:15 #64
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_29236524
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hmmm.... acht euro per uur voor iem. van 18 is niet misselijk. Dat verdient een zaterdagkracht van 18 niet, die zit zo rond de EUR 6,50 (EUR 7,21 incl vakantiegeld en winstbonus). Maar die krijgt gewoon doorbetaald als íe met vakantie is, en iem. met een 0-urencontract niet.

Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.

Zonder op te scheppen kan ik trouwens mededelen dat ik in mijn dorp alle wijken op 2 na ken. Toegegeven, zoveel zijn er ook niet (30 ofzo?) maar ik ben er stiekem wel een beetje trots op.
aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendig
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  vrijdag 29 juli 2005 @ 17:24:58 #65
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_29240613
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:24 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

aan mensen zoals jij kun je ook altijd de weg vragen hehe Hendig
Nou, dat valt nog best tegen............. Ik weet nml alles wel te vinden omdat ik er zovaak doorheen ben gereden, maar mijn orientatie is zo slecht dat als ik in wijk A ben, en iemand vraagt mij een straat in wijk Q (een heel end verder) dat ik dan absoluut niet uit kan leggen waar het is. Het is dat je als postbode de hele tijd met die straatnamen geconfronteerd word, anders had ik die ook niet geweten. In de stad waar ik al 25 jaar woon (ik bezorg niet in mijn woonplaats) ken ik bijna geen ene straatnaam. Meestal zeg ik dus maar dat ik het wel weet maar dat ik het niet kan uitleggen. Vaak worden mensen dan behoorlijk boos, omdat ze denken dat ik bedoel dat ik gewoon geen tijd of zin heb.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_29241855
Wij gaan u even "oplichten"
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 20:12:10 #67
73911 ultra_ivo
pi_29245383
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 13:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Ikzelf ben ook niet ongeschoold (ben drs, en ik ben niet de enige op mijn vestiging, er loopt ook een ingenieur (ing., weliswaar, geen ir. dus een HBO-er) rond. Tja, de banen liggen niet voor het oprapen tegenwoordig, dus ik ben allang blij dat ik aan het werk ben, en dat het leuk + schoon werk is. Maar ik verwacht toch wel binnen een jaar weg te zijn. Als deeltijdwerker dan, als zaterdagkracht hoop ik langer aan te blijven.
Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 20:17:06 #68
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29245522
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 20:12 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik bij de post begon. Maar ik ben na dik 10 jaar nog altijd drs. postbode.
Maar je vindt het dan ook leuk werk! En dan is er niets mis mee toch?
  FOK!fotograaf vrijdag 29 juli 2005 @ 20:58:45 #69
73911 ultra_ivo
pi_29246815
Idd, veel beter dan een of andere duffe kantoorbaan waar je naar de klok zit te staren.
pi_29247547
+ het is goed voor je weerstand
† The 3 Kings †
  vrijdag 29 juli 2005 @ 21:43:25 #71
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_29248271
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:30 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik vind het heel lief van je, maar als mensen mij gaan helpen met mijn wijk word ik juist pisnijdig Ik snap waarom je het voorstelt want ik zie de postbodes in Team 3 elkaar ook helpen om een gunst te verlenen en ik ben zelf ook enkele keren 'geholpen' (TPG cultuur misschien? ), maar ik vind het echt vervelend. Ik probeer het zo vriendelijk mogelijk af te wijzen, maar dat is tot nu toe nog niet echt gelukt Het is mijn wijk en als ik word geholpen kan ik niet zelfstandig mijn tijd verbeteren verdomme Dus Maar toch bedankt

Met die enkel gaat het nu beter. Echt verstuikt heb ik hem niet geloof ik, alleen behoorlijk bezeerd.. Ik kan weer gewoon lopen zonder dat het pijn doet en als ik daar op af moet gaan zou ik eigenlijk morgen weer kunnen beginnen, maar ik heb voor de zekerheid toch ff de TPG gebeld en werd sterk aangeraden/bijna bevolen morgen thuis te blijven Zaterdag ga ik weer op pad
hahahaha zo was ik vroeger ook! nu heb ik dat niet meer... maar sommige mensen zijn wat sloppy in de voorbereiding, dat vind ik wel irritant, want ik maak natuurlijk nooit fouten
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_29249741
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 21:43 schreef nixxx het volgende:

[..]

hahahaha zo was ik vroeger ook! nu heb ik dat niet meer... maar sommige mensen zijn wat sloppy in de voorbereiding, dat vind ik wel irritant, want ik maak natuurlijk nooit fouten
Ik maak wel fouten ondanks mijn perfectionisme
pi_29250703
word er trouwes doorgegeven zodra je een klacht binnenkrijgt?
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:45:25 #74
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29250731
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:44 schreef sk888er het volgende:
word er trouwes doorgegeven zodra je een klacht binnenkrijgt?
Van wie naar wie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29250910
van tpg naar de desbetreffende bezorger

edit: iemand waar bezorgd word belt een klacht door-> komt bij tpg binnen -> en dan? word ie dan naar de bezorger doorgespeeld?
pi_29250966
Ik heb nog geen klachten gehad van de TPG, gelukkig. Wel een aantal keer van bewoners
pi_29251002
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:51 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik heb nog geen klachten gehad van de TPG, gelukkig. Wel een aantal keer van bewoners
dat heb ik dus ook gelukkig waren dat maar wijken waar ik eenmalig heb gelopen en die klachten waren dus voor de andere bezorger bestemd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:53:08 #78
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29251022
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:49 schreef sk888er het volgende:
van tpg naar de desbetreffende bezorger

edit: iemand waar bezorgd word belt een klacht door-> komt bij tpg binnen -> en dan? word ie dan naar de bezorger doorgespeeld?
Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.
pi_29251208
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:52 schreef sk888er het volgende:

[..]

dat heb ik dus ook gelukkig waren dat maar wijken waar ik eenmalig heb gelopen en die klachten waren dus voor de andere bezorger bestemd
Dat is mooi. Ik heb wel echt klachten gekregen over fouten die ik zelf had gemaakt, zoals soms als er HAH tussen zit twee adressen in 1 brievenbus flikkeren
pi_29251307
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:53 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ja dan krijgt de bezorger daar bij de eerstvolgende werkdag over te horen. Hier althans wel.
mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopen

ik snap dat soms ook niet he, ik had vandaag bijvoorbeeld een wijk (eenmalig ja) waar een vrouw naar buiten komt. Geeft ze een brief van bijsterveldenlaan 253 in mijn handen (de vrouw woonde op de renkumlaan 9 of 11 ofzow ), zegt ze: volgens mij is deze gister verkeerd bezorgd. Ik zeg zo sorry maar dit is een eenmalige wijk voor mij dus het enigste wat ik kan doen is het doorgeven. Begint ze allemaal tegen mij te zeiken dat IK dat vaker doe enzo. Dan probeer ik nog lief te zijn en zeg ik nog een keer dat ik deze wijk normaal nooit loop.

Blijft ze nog volhouden dat het mijn schuld is . Toen liep ik maar gewoon door, kom ik daarna bij mn tas zie ik die brief daar liggen .

maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien
pi_29251832
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 23:00 schreef sk888er het volgende:
maya waar het mij dus omgaat: hoe krijgt die bezorger het voor elkaar om een brief van bijsterveldenlaan 253 in de renkumlaan 9 ofzow te gooien
Ik heb wel eens tijdens het bezorgen een brief eruit moeten vissen die naar Zeewolde moest.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:12:58 #82
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29251837
quote:

[..]

mooi zo dan heb ik dus nooit klachten gelopen

ik snap dat soms ook niet he, ik had vandaag bijvoorbeeld een wijk (eenmalig ja) waar een vrouw naar buiten komt. Geeft ze een brief van bijsterveldenlaan 253 in mijn handen (de vrouw woonde op de renkumlaan 9 of 11 ofzow ), zegt ze: volgens mij is deze gister verkeerd bezorgd. Ik zeg zo sorry maar dit is een eenmalige wijk voor mij dus het enigste wat ik kan doen is het doorgeven. Begint ze allemaal tegen mij te zeiken dat IK dat vaker doe enzo. Dan probeer ik nog lief te zijn en zeg ik nog een keer dat ik deze wijk normaal nooit loop.

Blijft ze nog volhouden dat het mijn schuld is . Toen liep ik maar gewoon door, kom ik daarna bij mn tas zie ik die brief daar liggen .

Haha dat is bijzonder idd. Ik heb altijd een flatje gehad met bejaarden. Komen de bewoners klagen dat er allemaal post op een hoopje is geflikkerd en allemaal door elkaar. Bleek van Select Mail te zijn. Lag op zo'n groot rooster met zand er onder, zo'n ding waar je je peuk normaliter in gooit.

Bewoner = B
Postbode = P

B: Goedemorgen postbode.
P: Goedemorgen meneer Groenhof.
B: Postbode er ligt allemaal post daar!
P: Allemaal verkeerd bezorgd?
B: Ja dat weten we niet postbode!
P: Oh nou ik zal eens even kijken.
P: Oooh maar das voor de Mercuriusflat en Westerhave.
B: Dus niet voor ons?
P: Nope, verkeerde flat.
B: Het is ook niet van TPG. Er staat Port Betaald Selekt Mail. Dat is van de concurrent.
B: Oh dus niet van jullie?
P: Nee van de concurrent.
B: Oh dat is wel slecht he!
P: Je meneer Groenhof, heel slecht maar ja, wat doe je eraan.
B: Wat doe je er nou mee?
P: Dit gaat mee naar het kantoor en daar zal een melding van gemaakt worden.

In de weverbak geflikkerd en op kantoor wordt dat allemaal verzameld.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 23:49:17 #83
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_29253328
De TPG borrel was erg Okay.
Zeven en een half uur (ipv de geplande drie) gezopen op kosten van de TPG, en geregeld dat ik morgen vier wijken samen doe met een bepaalde collega ( ), inclusief auto
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_29254005
Wat ben ik blij dat ik bij de echte TNT(express) als chauffeur werk.Als ik zo die postbodes zie lopen,dat heb ik het best wel getroffen met mijn baan.Ik heb ook ooit als zaterdag besteller gewerkt (1990-1994) toen ik nog mijn opleiding volgde,en toen was het nog leuk.
Beetje vossen,en 2 trances lopen.En ook nog s goed betaald krijgen daarvoor.
Tegenwoordig is er echt geen zak meer aan,maar das mijn mening.Te weinig vaste mensen,en teveel huisvrouwtjes die alleen maar lopen.

Gelukkig werken bij TNT alleen maar vaste medewerkers,aangevuld met charters.Dit scheelt echt heel veel,er is tenminste nog een beetje samenwerking daar.

Terugkomend op het CAO,deze is niet slecht voor vast personeel.
Jullie hebben gelijk dat de schalen soms niet kloppen,maar dan nog,als ik aan het einde van de maand naar mijn strookje kijk,dan heb ik het niet slecht!
Laten we zo zeggen,het is het dubbelle van de soos.En dat is niet slecht voor 'ongeschoold" werk.

En voor degene die gestudeerd heeft en dit werk doet,je hoeft je niet te schamen,je werkt tenminste!
Toen ik van school kwam,had ik een tijdelijk contract,en die werd niet verlengd.
Tijdens de 2e maand had ik mijn contract als zaterdag besteller (en dat was toen nog een contract voor onbepaalde tijd)opgezegd.Na een half jaar een andere baan als monteur,wat uiteindelijk ook niets werd.
@ contracten later zat ik dus in de ww,en na 4 maanden ben ik toen bij EMS gaan werken op oproepbasis.Werk beviel mij uit de kunst,geen baas om mij heen,en lekker buiten.
EMS is overgegaan in TNT,en daar werk ik nu dus nog steeds.
En ik moet zeggen,nog nooit problemen gehad met salaris en andere dingen,dit bedrijf houdt zich iig aan de cao.Er zijn bedrijven die daar maling aan hebben,TPG iig niet.

Zijn er hier trouwens nog meer TNT'ers??
  zaterdag 30 juli 2005 @ 06:05:02 #85
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29259468
Zo, eens even mijn laarzen zoeken.

BEn wel blij dat ik mijn oude wijk niet ,eer heb, dat is dus allemaal over gemeenteplantsoen lopen. Niet tof met dit zeikweer.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29259699
quote:

[..]

Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.
Toen er nog geen machinepost was hier was dat een stuk minder aangezien je al de dunne post ook nog moest ingooien en zo ook nog redelijk wat controleerde, maar hetzelfde is me toen ook wel eens overkomen.
Of als je weer eens hersenloos zit te zetten en hoofdzakelijk alleen op de nummers let.

Het ergst vind ik nog wel mensen die, wanneer je de post het bezorgd, de deur open doen en dan beginnen te klagen dat er per ongeluk een brief voor de buren bij hen in de bus terecht is gekomen. En dan vooral zelf de moeite niet nemen om dat ding even daar in de bus te stoppen.

Maar goed. Op naar het kantoor.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_29259874
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 07:02 schreef OMG het volgende:

[..]

Met die machine post willen er nog wel eens fouten tussen zitten die je tijdens het zetten, en soms ook het lopen, niet tegenkomt. Van die enveloppen of kaarten die dan in een andere envelop zitten of er zo tegenaan geplakt zitten dat je het niet ziet.
Toen er nog geen machinepost was hier was dat een stuk minder aangezien je al de dunne post ook nog moest ingooien en zo ook nog redelijk wat controleerde, maar hetzelfde is me toen ook wel eens overkomen.
Of als je weer eens hersenloos zit te zetten en hoofdzakelijk alleen op de nummers let.

Het ergst vind ik nog wel mensen die, wanneer je de post het bezorgd, de deur open doen en dan beginnen te klagen dat er per ongeluk een brief voor de buren bij hen in de bus terecht is gekomen. En dan vooral zelf de moeite niet nemen om dat ding even daar in de bus te stoppen.

Maar goed. Op naar het kantoor.
Ja, dat zou wel eens kunnen ja
Dat heb ik trouwens ook wel eens alleen ik probeer het dan zelf te herstellen en bel dan netjes aan enz. Het irritante is dan alleen dat ze dan verwachten dat ze zelf ook post krijgen
  zaterdag 30 juli 2005 @ 12:11:44 #88
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29262578
Is dit waar? Worden 'onder rembours' bestellingen niet op ook 's zaterdag gebracht? Ik wacht op een pakketje

-edit- Oh en als het maandag pas komt, mag mn moeder het zeker niet aannemen en tekenen?
Whatever I want.
pi_29263022
Ik zit nu thuis te w88 op een wijk (box staat hier om de hoek).
pffff en dat alleen maar omdat ik mn eerste wijk te snel heb gelopen
Wil ik een keer snel klaar zijn moeten die sorteerders het weer zo nodig verpesten
pi_29263888
Met mijn eigen wijk heb ik vandaag mijn record wel verbeterd. 9:05 van het kantoor weg, 10:35 was ik klaar en om 10:45 was ik weer terug op het kantoor om een extra wijk weg te brengen. Er was iemand ziek en aangezien de post met Makro's erbij nog steeds debiel weinig was vond ik dat geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')