Wil je zo graag roken dan? tis alleenmaar goed dat ze je tegenhoudtquote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef Brechtje het volgende:
Ik rook(te)wel eens, maar me moeder heeft me altijd betrapt, b.v met me vriendin.
En het mag niet, ze gaat helemaal over de rooie. En ze rookt zelf ook?
Daarom, misschien.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef Brechtje het volgende:
En ze rookt zelf ook?
welkom in de echte wereldquote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef Brechtje het volgende:
Ik rook(te)wel eens, maar me moeder heeft me altijd betrapt, b.v met me vriendin.
Ja, mijn vader rookt ook. Maar ik begrijp het wel.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef Brechtje het volgende:
* Renesite met peuk in bek.quote:
Nou ja, volgens mij ziet niemand die niet rookt er voordelen in.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:05 schreef Snqqpy het volgende:
Ohja, het is duur en je gaat ervan stinken.
Alleen maar nadelen.
Gamen kan ook gezellig zijn, en is ontspannendquote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ziet niemand die niet rookt er voordelen in.
Maar goed, het kan heel ontspannend zijn, en rustig. Gezellig ook, met vrienden.
Maar ja, het blijft natuurlijk een slechte gewoonte.
Vreemd, gamen werkt bij mij juist vaak frustrerend.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:22 schreef Snqqpy het volgende:
[..]
Gamen kan ook gezellig zijn, en is ontspannend.
Jep, maar proberen kan geen kwaadquote:Op zondag 17 juli 2005 19:03 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Wil je zo graag roken dan? tis alleenmaar goed dat ze je tegenhoudt
Hoi.quote:
Die Yvonne ook hequote:Op zondag 17 juli 2005 19:02 schreef Brechtje het volgende:
Ja dat het zo duur is heeft mij ook tegen gehouden.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:44 schreef S-Two het volgende:
Toen ik 14/15 was rookte wel eens enzo, maar vind er nu eigenlijk weinig meer aan (is me ook veels te duur). Weet eigenlijk niet of mn ouders het weten, volgens mij niet.
Idd, ik hou nou al haast geen geld overquote:Op zondag 17 juli 2005 19:49 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Ja dat het zo duur is heeft mij ook tegen gehouden.
quote:Op zondag 17 juli 2005 19:53 schreef darkskedar het volgende:
ik rook niet, ik ga het ook niet doen
Zo denk ik er ook overquote:Op zondag 17 juli 2005 19:57 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Ik ook niet en ben niet van plan te gaan beginnen ook.
Dat is waar, maar vind je het echt lekker? Ik kan het mij niet voorstellenquote:
Je kan ook gezellig bier gaan drinken met vrienden en dat werkt ook erg ontspannend! En dat is een stuk minder schadelijk dan roken, of je moet 2 kratten per dag weg drinken ofzo...quote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Maar goed, het kan heel ontspannend zijn, en rustig. Gezellig ook, met vrienden.
gezellig kan ook zonder sigaretten hoorquote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Inderdaad. Pak er gewoon een dikke joint bij.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef no1uknow het volgende:
[..]
gezellig kan ook zonder sigaretten hoor![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ja dat had ik ze eigenlijk moeten zeggen toen.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:30 schreef Crazyivan het volgende:
Waarom gooiden ze die pakjes in de plee dan raakt ie toch verstopt en dat is slecht voor het mileu.
Wist je trouwens dat dat de slechtste stimulans is die ouders een kind kunnen geven? Het feit dat het niet mag en er een hoge beloning tegenover staat betekend voor een kind dat het dus heel lekker moet zijn. Anders zou er tenslotte niet met honderden zoniet duizenden euro's gestrooid worden.quote:Op maandag 18 juli 2005 00:40 schreef Sylvana het volgende:
Ik had een deal met me vader. Als ik tot me 18e niet rookte dan kreeg ik 1000 gulden en als ik tussen me 18e en 21e begon met roken dan moest ik het weer teruggeven. Ik ben nu 18 en heb 500 euro gekregen, en ben nog steeds niet van plan om te gaan roken
Nog even doorgaan.. dan komt dat vanzelf.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:08 schreef TheSorrow het volgende:
Ik rook niet continu, voornamelijk met uitgaan ofzo, ik heb niet de neiging van 'oh ik moet nu een peuk' ... dus meer een soort van gezelschapsroker
het is stoer en lekker, alleen maar voordelenquote:Op zondag 17 juli 2005 19:05 schreef Snqqpy het volgende:
Alleen maar nadelen.
$shocksites = "tubgirl.com","hai2u.com";quote:Op maandag 18 juli 2005 15:43 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
het is stoer en lekker, alleen maar voordelen
Als ouder (mag ik hier wel komen) vraag ik me af: als ik het toe zou staan, wordt het dan inderdaad onaantrekkelijker?quote:Op maandag 18 juli 2005 11:37 schreef Fixers het volgende:
Ik mocht altijd roken van mijn ouders, dat zou absoluut geen probleem geweest zijn. Ze geven zelf immers het slechte voorbeeld. Ik zou alleen zelf dat spul moeten gaan kopen. Ja dan is het niet stoer meer, als het mag. Dus ben er maar nooit aan begonnen. Maar goed had ook altijd een hekel aan die stoere sjonnies voor de deur van de dorpsmavo die heel stoer aan het roken waren.
Zelf doorgaan met roken en wachten tot je longkanker hebt of een longemfyseem, als ze dan zien hoe dat is laten ze het wel uit dr hoofd denk ikquote:Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Als ouder (mag ik hier wel komen) vraag ik me af: als ik het toe zou staan, wordt het dan inderdaad onaantrekkelijker?
En aan alle pubers met rokende ouders: vind je het stoer, zo'n stinkende volwassene, die hijgend door het leven gaat met zo'n smerig rokershoestje?
By the way: ik heb van zijn 16e tot mijn 41e gerookt, dus wie ben ik om foei te roepen... Maar ik vraag me af wat DE manier is om je kinderen te ontmoedigen qua roken, zónder te verbieden...!
Ik denk dat je ze moet confronteren met de nadelen, maar het ze idd niet moet verbieden.quote:Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Als ouder (mag ik hier wel komen) vraag ik me af: als ik het toe zou staan, wordt het dan inderdaad onaantrekkelijker?
En aan alle pubers met rokende ouders: vind je het stoer, zo'n stinkende volwassene, die hijgend door het leven gaat met zo'n smerig rokershoestje?
By the way: ik heb van zijn 16e tot mijn 41e gerookt, dus wie ben ik om foei te roepen... Maar ik vraag me af wat DE manier is om je kinderen te ontmoedigen qua roken, zónder te verbieden...!
quote:Op zondag 17 juli 2005 19:53 schreef darkskedar het volgende:
ik rook niet, ik ga het ook niet doen
Inderdaadquote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Mensen die beloningen nodig hebben om niet te roken zijn triest.
Ja, en dan nadat je het geld binnen hebt gaan roken als een ketter.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:19 schreef Skaai het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
'Als je tot je 18e niet rookt, betalen wij je rijbewijs!'
Dit zijn dus de "rokers" waar ik een smerige tyfus hekel aan heb. Smerige bietsers zijn tquote:Maar ik koop zelf nooit
En nou wil je zeker een schouderklopjequote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:19 schreef Conflict het volgende:
Ik rookte al heel erg vroeg, op mijn 13e ofzo![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:19 schreef Skaai het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
'Als je tot je 18e niet rookt, betalen wij je rijbewijs!'
Tuurlijk anders was hij nooit begonnen, hier doet hij het voorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:25 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En nou wil je zeker een schouderklopje
En nu voel je je stoer. Dan zie ik er genoeg die nog veel stoerderderder zijn. Van die hang types die niet ouder zijn dan een jaar of 10-11 't is echt ernstig.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:19 schreef Conflict het volgende:
Ik rookte al heel erg vroeg, op mijn 13e ofzo![]()
al die brugmuggen die in de pauze met een peuk in hun hand staan, terwijl ze nauwelijks weten hoe ze een sigaret fatsoenlijk vast moeten houdenquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:36 schreef Fixers het volgende:
[..]
En nu voel je je stoer. Dan zie ik er genoeg die nog veel stoerderderder zijn. Van die hang types die niet ouder zijn dan een jaar of 10-11 't is echt ernstig.
'T is zo jammer dat ze wel verslaafd rakenquote:Op donderdag 21 juli 2005 09:42 schreef StarGazer het volgende:
[..]
al die brugmuggen die in de pauze met een peuk in hun hand staan, terwijl ze nauwelijks weten hoe ze een sigaret fatsoenlijk vast moeten houden
Te kansloos.
Dat zijn alleen maar vooroordelen..quote:Op woensdag 20 juli 2005 23:27 schreef Mainport het volgende:
Mensen die roken kunnen zichzelf niet beheersen. Terwijl anderen er last van kunnen hebben gaan zij net zo makkelijk een peuk opsteken.
Rokers.
Zo rook ik al ruim 3 jaar, gewoon af en toe een sigaretje. Heb in heel mn leven nog maar twee pakjes gekocht (lekker schraal, ik weet t).quote:Op maandag 18 juli 2005 15:24 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nog even doorgaan.. dan komt dat vanzelf.
quote:Op maandag 18 juli 2005 00:19 schreef got.rice het volgende:
bah roken
-meurende bek
-stinklucht in je kamer of op je kleding
-kans op longkanker
-stinkt
-¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nooit aan begonnen en ik begin er ook niet aan
Blijf je tenminste wel van die sigaretten af.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 06:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Mensen die beloningen nodig hebben om niet te roken zijn triest.
Erg is dat ja.quote:Op donderdag 21 juli 2005 09:42 schreef StarGazer het volgende:
[..]
al die brugmuggen die in de pauze met een peuk in hun hand staan, terwijl ze nauwelijks weten hoe ze een sigaret fatsoenlijk vast moeten houden
Te kansloos.
Noem jij dan eens een andere reden? OMDAT ZE HET LEKKER VINDEN??!quote:Op donderdag 21 juli 2005 14:47 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Dat zijn alleen maar vooroordelen..
je maakt er wel een grap over nu, maar zo is het wel gegaan bij mijquote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:05 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Ja, en dan nadat je het geld binnen hebt gaan roken als een ketter..
ohh?quote:Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef thaduck het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat dat de slechtste stimulans is die ouders een kind kunnen geven? Het feit dat het niet mag en er een hoge beloning tegenover staat betekend voor een kind dat het dus heel lekker moet zijn. Anders zou er tenslotte niet met honderden zoniet duizenden euro's gestrooid worden.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En ja ik heb het eens geprobeerd dus ik weet waarover ik praat
Je stinkt er van uit je bek, je kleren meuren er naar, als je moet hoesten kan je lekker roggelen, als je de trap oploopt sta je inderdaad hijgend boven, je krijgt er gele tanden van, je longinhoud neemt flink af, de kracht van je longen neemt af etc etc etcquote:Op woensdag 27 juli 2005 23:14 schreef Sjoe538 het volgende:
Het is en blijft duur, en je conditie gaat er enorm van achteruit, maar ik zie nog niks in stoppen.
Ik ben nog één ding niet tegen gekomen: roken is funest voor geur en smaak.quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je stinkt er van uit je bek, je kleren meuren er naar, als je moet hoesten kan je lekker roggelen, als je de trap oploopt sta je inderdaad hijgend boven, je krijgt er gele tanden van, je longinhoud neemt flink af, de kracht van je longen neemt af etc etc etc
En dan maar niet hopen dat je op je 50e een flesje zuurstof met je mee hoeft te sjouwen, alhoewel, staat wel stoer natuurlijk
Als je jong bent, denk je "het zal mij niet overkomen" en denk je aan kettingrokende opa, die toch nog 80 is geworden...!quote:Op donderdag 28 juli 2005 07:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Je stinkt er van uit je bek, je kleren meuren er naar, als je moet hoesten kan je lekker roggelen, als je de trap oploopt sta je inderdaad hijgend boven, je krijgt er gele tanden van, je longinhoud neemt flink af, de kracht van je longen neemt af etc etc etc
En dan maar niet hopen dat je op je 50e een flesje zuurstof met je mee hoeft te sjouwen, alhoewel, staat wel stoer natuurlijk
ja maar na een tijdje wordt het zooooo lekkerquote:Op zondag 17 juli 2005 19:05 schreef Snqqpy het volgende:
Alleen maar nadelen.
Zit je er toevallig nu ook aan? Aan je manier van typen te zienquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:49 schreef DerBolle het volgende:
mijn ouder hebben er wel problemen me.. rook al 3 jaar maar ze weten eht niet.
maar ze hebben er gene problemen mee dat ikd rugs gebruik :S
Dat zeggen ze je, anders kom je helemaal zo triest over...quote:Op donderdag 28 juli 2005 14:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja maar na een tijdje wordt het zooooo lekker
quote:Op donderdag 28 juli 2005 10:36 schreef Fixers het volgende:
En inderdaad zo'n zuurstof fles is cool, kan je gave trucjes mee doen, samen met een kaars.![]()
Ik zou eerder denken aan de vader van een vriend van mij, kreeg te horen dat ie longkanker had op zijn 45e, nou, toen zag je nog niks aan hem, 3 maanden later kon ie alleen nog maar in een bed liggen in de woonkamer en zag ie er echt eng uit en een maand later wastie er niet meerquote:Op donderdag 28 juli 2005 13:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Als je jong bent, denk je "het zal mij niet overkomen" en denk je aan kettingrokende opa, die toch nog 80 is geworden...!
Rokers roken omdat ze het lekker vinden. Ook omdat ze verslaafd zijn natuurlijk, maar ik kan zo genieten van een sigaretje bij de koffie of bij een biertje dus het voor een roker gewoon lekker. Ik kan me voorstellen dat niet-rokers het smerig vinden (hee, rook in je longen is in principe ook gewoon smerig) maar als je zelf niet rookt moet je hier niet over gaan oordelen. En houd alsjeblieft op met dat rokers bashen. Dat kennen we hier nou wel op Fok. Ik ben blij voor je dat jouw opvoeding zo goed geslaagd is dat je van de het roken af bent weten te blijven en je het ziet als iets smerigs, maar dat betekent niet dat je daardoor rokers moet gaan bestempelen als diep gezonken mensen. Dat is namelijk nog een stuk triester.quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:20 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat zeggen ze je, anders kom je helemaal zo triest over...
Dat het lekker is is onzin, en als je het ECHT lekker vindt ben je nog dieper gezonker..
quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:40 schreef Hellrazor het volgende:
rook alleen wiet en hasj , sigaretten zijn nutteloos![]()
Nee. Je DENKT dat je het lekker vindt omdat je lichaam namelijk de nicotine nodig heeft. Laat me het anders zeggen, zolang je niet rookt voel je jezelf ''abnormaal'' en wanneer je rookt voel je je normaal....quote:Op donderdag 28 juli 2005 15:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Rokers roken omdat ze het lekker vinden. Ook omdat ze verslaafd zijn natuurlijk
Hey, ik ben verslaafd.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een andere reden? OMDAT ZE HET LEKKER VINDEN??!
Komop zeg, rook in je bek, lekker? En ja ik heb het eens geprobeerd dus ik
weet waarover ik praat, en ik vond het WALGELIJK!![]()
Zolang ik DENK dat het lekker is dan IS het voor mij toch lekker. Komt op hetzelfde neer. En het is absoluut niet zo dat ik me abnormaal voel als ik niet rook horquote:Op donderdag 28 juli 2005 15:54 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nee. Je DENKT dat je het lekker vindt omdat je lichaam namelijk de nicotine nodig heeft. Laat me het anders zeggen, zolang je niet rookt voel je jezelf ''abnormaal'' en wanneer je rookt voel je je normaal....
Het zijn allemaal pure chemische verbrandingsstoffen, er zitten in elk geval meer dan 1000 giftige stoffen in een sigaret, en het gaat uiteindeiljk maar om 1 stof.. de nicotine. Waarom dan niet gewoon gaan spuiten?
Ik zie werkelijk geen verschil tussen heroine gebruikers en rokers. Enkeld is roken ingeburgerd en wordt het getolereerd.... maar het idee is precies hetzelfde.
dat duurt gewoon evenquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als je al verneukt verslaafd bent ja.quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Vooral als er veel stres is zijn sigaretten fijn.
Ik rook nietquote:Op donderdag 28 juli 2005 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Als je al verneukt verslaafd bent ja.
dit soort posts dus...quote:Op donderdag 28 juli 2005 18:50 schreef P0rt0 het volgende:
mensen die roken zijn zwakkelingen. Enige reden dat je het doet is om te patsen, en niet omdat je nieuwsgierig er naar bent.
Niemand vond het de eerste keer lekker, het menselijk lichaam is er namelijk niet voor gemaakt, of heb je een schoorsteen op je hoofd?quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Er zijn mensen die roken omdat het lekker is.
Waarom zou iets wat je lekker vind dan zwak zijn
Dat krijg je als je familie al eeuwen rookt, evolutie heet dat geloof ikquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:44 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vond de eerste sigaret lekker.
Echt?quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:00 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik vond het echt lekker.
God wat heb ik een hekel aan mensen die niet gewoon erkennen dat roken lekker is... En dan heb ik het niet over de smaak nee, maar zelfs die is niet ultiem ranzig ofzo...quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eens, maar mensen die niet vaker dan een aantal keren hebben gerookt kunnen dat niet begrijpen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
God wat heb ik een hekel aan mensen die niet gewoon erkennen dat roken lekker is... En dan heb ik het niet over de smaak nee, maar zelfs die is niet ultiem ranzig ofzo...
Waar het om gaat is het gevoel wat je er van krijgt...
Dat kan inderdaad wel.. Enige voordeel als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 28 juli 2005 16:52 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Hey, ik ben verslaafd.
Voor mij werkt het kalmerend.
And goddamn proud of it. Ik wil ook niet weten hoe lekker heroine oid is...quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:00 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Eens, maar mensen die niet vaker dan een aantal keren hebben gerookt kunnen dat niet begrijpen.
gevoel.. gevoel.. Nee, sorry ik houd er niet van om haastquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
God wat heb ik een hekel aan mensen die niet gewoon erkennen dat roken lekker is... En dan heb ik het niet over de smaak nee, maar zelfs die is niet ultiem ranzig ofzo...
Ik ben echt heel blij voor je en ik vind het echt ontzettend kick dat je het allemaal zo goed weet en ik hoop dat je er nooit aan begint, maar wat ik moet ik daar nou weer mee?? Heb jij ook dat soort praatjes als je bij je vrienden bent?quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, heerlijk dat gevoel dat je aderen nauwer worden door de nicotine en zodat je hart dus sneller gaat kloppen, heerlijk dat gevoel dat de koolmonoxide de zuurstof verdrijft en je sneller gaat ademhalen, eerlijk die plakkende teer aan de tere binnenkant van je longen en luchtwegen, heerlijk die nicoitne die de neurotransmitters blokkeerd en dopamine en serotine aanmaakt
Wat een KUTvergelijking.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
And goddamn proud of it. Ik wil ook niet weten hoe lekker heroine oid is...
Toen ik rookte, vond ik het lekker. Nicotine is een heel gemeen stofje, die zorgt ervoor dat je een peuk al heel snel lekker vindt! En echt, ik vond het lekker...quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:57 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Dus ik moet vaker roken om te begrijpen hoe lekker het is? Sorry, maar je bent nogalquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:00 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Eens, maar mensen die niet vaker dan een aantal keren hebben gerookt kunnen dat niet begrijpen.
Ik rook nu, maar vroeger vond ik het echt onwijs vies als al die rook in de kamer hing enzo, maar er zijn ook mensen die het zelfs dán een lekkere geur vinden.
Anyway, mijn punt is, dat het voor iedereen anders is, net zoals bij alle andere dingen, of roken nou lekker is of niet. Eigenlijk valt er helemaal niet over te discusseren, want over smaak valt niet te twisten..
Ik stik niet, ik heb het niet benauwd (conditie kan beter, fair enough, maar dat komt niet alleen door het roken) en ik heb een tandenborstel. Ik ga straks koffie drinken en een peukie roken, maar dan ga ik heus niemand in z'n gezicht staan ademen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
gevoel.. gevoel.. Nee, sorry ik houd er niet van om haast
te stikken en het benauwd te krijgen en ook nog eens uit mijn
bek te stinken.![]()
Laat me raden, je hebt dit jezelf aangepraat, zodat je tenminste
nog een reden hebt om te roken?
Wat is er anders aan dan? Ik zie werkelijk geen verschil tussen een roker en een heroine spuiter. Is zelfs gebleken dat nicotine verslavender is dan heroine.quote:
Toen ik voor het eerst rookte was ik al een paar jaar verder en vond ik het nagenoeg meteen lekker.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus ik moet vaker roken om te begrijpen hoe lekker het is? Sorry, maar je bent nogal
gek als je het de eerste paar keer verschikkelijk goor vindt, en toch nog verder gaat roken..
Waarom rook je, als je het vroeger goor vondt? Beetje vreemd.. en eigenlijk snap ik ook
niet dat je er dan aan begint.. Met de verkeerde mensen omgegaan ofzo??
Dat doet nicotine ook ja, maar er nog een ander stofje dat de fabrikant toevoegd zodat je NOG sneller verslaafd raakt....quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Toen ik rookte, vond ik het lekker. Nicotine is een heel gemeen stofje, die zorgt ervoor dat je een peuk al heel snel lekker vindt!
Hoe kan je sigaretten nou weer vergelijken met een van de hardste en verslavende harddrugs die er te verkrijgen zijn?? Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die dingen en heb ook het een en ander geprobeerd. Heroine ben ik persoonlijk als de dood voor, dus dat zal nooit in mijn lichaam komen.quote:
De meeste mensen beginnen heel erg te hoesten als zequote:Op donderdag 28 juli 2005 21:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik stik niet, ik heb het niet benauwd (conditie kan beter, fair enough, maar dat komt niet alleen door het roken) en ik heb een tandenborstel. Ik ga straks koffie drinken en een peukie roken, maar dan ga ik heus niemand in z'n gezicht staan ademen.
Dat heeft ie zichzelf niet aangepraat, dat weet ie omdat ie rookt. Niet-rokers snappen niet dat het niet lekker kan zijn. Dat is slaat nergens op, gezien het feit dat een aanzienlijk percentage van de wereldbevolking het tegendeel kan bevestigen. Dat JIJ het niet lekker vindt is wat anders. Jij zou het ook heerlijk vinden als je het een tijdje doet.
Mijn reden om te roken is dat ik verslaafd ben en dat ik het lekker vind. Als jij het niet op roken hebt... houd dat dan lekker voor jezelf.
Bij mij was het meer nieuwsgierigheid dan meeloperij. Dat was het natuurlijk ook wel een beetje (dat is voor iedereen zo denk ik), want ik ook maar 12 of 13 ofzo.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst rookte was ik al een paar jaar verder en vond ik het nagenoeg meteen lekker.
Wat dutch-mamma zegt, dat prikkelgevoel en alles, ervaar je als heel lekker als je rookt. Dat had ik meteen al. Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar als ik mijn allereerste keer niet lekker had gevonden had ik het ook nooit vaker gedaan. Ik begon er gewoon mee omdat ik er nieuwsgierig naar was, én omdat het een beetje meelopergedrag was, maar ik ging er mee door gewoon omdat ik het lekker vond.
ace·ton (het, de ~ (m.))quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat doet nicotine ook ja, maar er nog een ander stofje dat de fabrikant toevoegd zodat je NOG sneller verslaafd raakt....
Ik heb het eens gelezen op een website, ik weet alleen de link niet meer en de naam van de stof, maar het begon met een a..... aceton misschien?
Daar heb je misschien gelijk in maar roken en drugs zijnquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hoe kan je sigaretten nou weer vergelijken met een van de hardste en verslavende harddrugs die er te verkrijgen zijn?? Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die dingen en heb ook het een en ander geprobeerd. Heroine ben ik persoonlijk als de dood voor, dus dat zal nooit in mijn lichaam komen.
Heb er nog nooit van moeten hoesten. Dat kwam pas toen ik de waterpijp ontdektequote:Op donderdag 28 juli 2005 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De meeste mensen beginnen heel erg te hoesten als ze
voor de eerste keer een peuk roken, ik dus ook.genoeg doen de mensen dit dus wel, dat snap ik niet.
Dan lijkt het me niet dat je dat nog een keer wilt, maar raar
Toen ik voor het eerst een peuk rookte vond ik het niet
lekker en ik begon dus te hoesten,
dat was voor mij ook meteen mijn laatste peuk.
HOE kortzichtigquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hoe kan je sigaretten nou weer vergelijken met een van de hardste en verslavende harddrugs die er te verkrijgen zijn?? Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die dingen en heb ook het een en ander geprobeerd. Heroine ben ik persoonlijk als de dood voor, dus dat zal nooit in mijn lichaam komen.
Van mij mag je roken!quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:11 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Mijn reden om te roken is dat ik verslaafd ben en dat ik het lekker vind. Als jij het niet op roken hebt... houd dat dan lekker voor jezelf.
autorijden ook niet, frikandellen ook niet, in een fabriek werken ook niet, alcohol ook niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daar heb je misschien gelijk in maar roken en drugs zijn
allebij niet gezond.
Maakt dit het nu opeens onschuldiger ofzo? Het is een feit dat fabrikanten er een stofje aan toevoegen waardoor je al heel erg snel verslaafd bent, of ik nou de naam weet of niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:16 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
ace·ton (het, de ~ (m.))
1 [scheik.] vluchtige vloeistof, gebruikt als oplosmiddel
Niet dus..
quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:16 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
ace·ton (het, de ~ (m.))
1 [scheik.] vluchtige vloeistof, gebruikt als oplosmiddel
Niet dus..
Of wél.quote:Het dodelijk recept: Wat zit er in een sigaret?
Wel 700 verschillende chemische addictieven kunnen door sigarettenfabrikanten gebruikt worden,maar de wet staat toe dat de ondernemingen hun lijsten geheimhouden. Op de lijsten staan echterzware metalen, pesticiden en insekticiden. Sommige ingredienten zijn zo giftig dat het bij de wet verbodenis ze op een vuilstortplaats te dumpen. Die gracieus opkringelende sigaretterook voert zo'n 4000stoffen mee, waaronder aceton, arseen, butaan, koolmonoxide en cyanide.De longen van rokers van en van mensen in hun buurt staan bloot aan minstens 43 bekende kankerverwekkende stoffen.
quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
gevoel.. gevoel.. Nee, sorry ik houd er niet van om haast
te stikken en het benauwd te krijgen en ook nog eens uit mijn
bek te stinken.![]()
Laat me raden, je hebt dit jezelf aangepraat, zodat je tenminste
nog een reden hebt om te roken?
Je raakt een beetje door je argumenten heen he? Net waren ze nog iets hoger van niveauquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
autorijden ook niet, frikandellen ook niet, in een fabriek werken ook niet, alcohol ook niet.
Zo'n deal heb ik ook.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:20 schreef mrkanarie het volgende:
als ik voor mijn 18e niet rook betalen mijn ouders mijn rijbewijs. maar af en toe eentje kan geen kwaad.
Ik werk niet in een fabriek. Frikandellen en alcohol is best, zolang je er niet teveelquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
autorijden ook niet, frikandellen ook niet, in een fabriek werken ook niet, alcohol ook niet.
Okay, er is dus een stofje dat ze er aan toevoegen waardoor je waarschijnlijk nog sneller verslaafd raakt. So be it.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:19 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat het erin zit weet ik wel, maar ik weet niet zeker of DAT het stofje is dat ik bedoel.
ik weet niet wat ik liever heb.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:22 schreef Knoekie het volgende:
[..]
Zo'n deal heb ik ook.
Ik krijg alleen 1000 gulden![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:20 schreef mrkanarie het volgende:
als ik voor mijn 18e niet rook betalen mijn ouders mijn rijbewijs. maar af en toe eentje kan geen kwaad.
Bovendien slippen iemand anders zijn aderen niet dicht als jij een schaal frikandellen naar binnen werkt en beschadigen andermans hersencellen niet als jij een kratje bier per dag drinkt..quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk niet in een fabriek. Frikandellen en alcohol is best, zolang je er niet teveel
van eet. Autorijden ongezond?
Roken=Ongezond en het is verslavend waardoor het dus niet maar
bij een paar sigaretjes blijft, wat dus wel met alcohol zo is.
natuurlijk kan dat ook verslavend zijn, maar VEEL minder als nicotine in
die rotzooi genaamd sigaretten.![]()
quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik werk niet in een fabriek. Frikandellen en alcohol is best, zolang je er niet teveel
van eet. Autorijden ongezond?
Roken=Ongezond en het is verslavend waardoor het dus niet maar
bij een paar sigaretjes blijft, wat dus wel met alcohol zo is.
natuurlijk kan dat ook verslavend zijn, maar VEEL minder als nicotine in
die rotzooi genaamd sigaretten.![]()
Roken is gewoon een ziekte.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Eigenlijk gaat het hier ook over roken en hoeo uders er op reageren, maar wathever.
Klopt.. Ik heb dan ook het nadeel dat mijn ouders veel roken.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:25 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bovendien slippen iemand anders zijn aderen niet dicht als jij een schaal frikandellen naar binnen werkt en beschadigen andermans hersencellen niet als jij een kratje bier per dag drinkt..
Als jij een kratje bier per dag drinkt is de kans aanwezig dat je andermans herselcellen beschadigt in een dronken bui...quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:25 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bovendien slippen iemand anders zijn aderen niet dicht als jij een schaal frikandellen naar binnen werkt en beschadigen andermans hersencellen niet als jij een kratje bier per dag drinkt..
Indirect misschien. Als jij een peuk opsteekt naast mij beschadig je daar direct mijn gezondheid ook mee.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:27 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als jij een kratje bier per dag drinkt is de kans aanwezigt dat je andermans herselcellen beschadigt in een dronken bui...
Je kan tegenwoordig toch zon accupuntuur laten doen.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:29 schreef JDude het volgende:
Roken is lekker voor mensen die niet meer zonder kunnen.
Als jij langs een weg loopt krijg je net zoveel zooi binnen voor zover ik weet, maargoed, roken is slecht ja...quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:29 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Indirect misschien. Als jij een peuk opsteekt naast mij beschadig je daar direct mijn gezondheid ook mee.
Ik rook ook trouwens af en toe.......
[afbeelding]
Geen pijn? Mijn moeder is gaan proberen te stoppen met roken, na een uur begon zequote:Op donderdag 28 juli 2005 21:26 schreef Jeff89 het volgende:
[..]![]()
Roken is over het algemeen een gewoonteverslaving... Je ervaart ook geen pijn oid tijdens het stoppen, slechts (veel) irritatie...
Vraag voor de grap eens aan een ex-alcoholist hoe het stoppen met drinken was...
Juist, dus als je OOK nog rookt, verdubbeld dit dus.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:30 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als jij langs een weg loopt krijg je net zoveel zooi binnen voor zover ik weet, maargoed, roken is slecht ja...
Ja, dat is al erg genoeg in NL. Dan ga ik ook niet nog eens een keer roken ernaastquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:30 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Als jij langs een weg loopt krijg je net zoveel zooi binnen voor zover ik weet, maargoed, roken is slecht ja...
Boeiend, alles is slecht...
Ik heb nooit gezegd dat er geen hard drugs in mijn lichaam komt. Alleen heroine absoluut nooit. Ik weet heus wel dat tabak troep is voor je lichaam, maar dat richt zich op de longen. Heroine is een heel ander verhaal. Daarom vind ik het een slechte vergelijking.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
HOE kortzichtig
No offence hoor maar nicotine IS 1 vd hardste en verslavende drugs die er te verkrijgen is.... enige reden dat het legaal is omdat de overheid er lekker veel op verdient.
Ik heb op meerdere sites gelezen dat ex-heroinejunks nicotine als verslavender ervaarden dan heroine..... dus sigaretten geen harddrugs? My ass.....
En daarmee valt je laatst argument ook gelijk in het water, dat er geen hardrugs in jouw lichaam komt, want dat komt het dus wel..
Dat heb ik me ook wel 's afgevraagd... wat krijg je als je de nicotine uit een sigaret haalt?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:23 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Okay, er is dus een stofje dat ze er aan toevoegen waardoor je waarschijnlijk nog sneller verslaafd raakt. So be it.
Ik bedoel natuurlijk het ís niet goed om te roken en het ís verslavend, maar als mensen het nou gewoon lekker vinden? En ja, het ís tricky om er extra stoffen in te gooien waardoor je nog sneller verslaafd raakt, en daarover zeg ik ook niet dat ik het eens ben. Maar als ze ooit een sigaret uitfrutselen zonder verslavende stoffen, wil ik het graag eens proberen, want ik zou best willen weten hoe het smaakt.
Nicotineloze sigaretten bestaan trouwensquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:34 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat heb ik me ook wel 's afgevraagd... wat krijg je als je de nicotine uit een sigaret haalt?
Bron?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nicotineloze sigaretten bestaan trouwens
Het zal geen nicotine tekort zijn als plijsters ook niet helpen... Je moeder is een uitzonderlijk geval, de meeste mensen die ik ken die gestopt zijn of het ooit probeerde werden gewoon erg chagerijnig en op zn tijd kregen ze last van trilhandjes, verder niet echt iets....quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Geen pijn? Mijn moeder is gaan proberen te stoppen met roken, na een uur begon ze
te trillen en te zweten als een gek. Nicotine tekort? Weet niet, maar ze heeft ook al
van die plijsters geprobeerd, geen verschil. Natuurlijk is het idd ook de gewoonte van een sigaret opsteken als je bv even op de bank zit, tv te kijken. Erg lastig om zoiets af te leren.
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef dutch-mamma het volgende:
die "klap op de longen" (echt waar)...
Het is idd gezellig, heb het een paar keer geprobeerd.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Ik denk dat bedoelt wanneer je de rook echt op je longen voelt slaan. Als je een heel kort haaltje neemt (of een light-sigaret) voel je haast niks in je longen, maar een goeie haal voel je echt op je longen neerkomen. Dat is fijnquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:18 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
als het om de gezelligheid gaat kan je beter wat anders rokenquote:Op donderdag 28 juli 2005 23:29 schreef Snqqpy het volgende:
[..]
Het is idd gezellig, heb het een paar keer geprobeerd.
vind jij het met een joint gezelliger dan met een sigaret dan? kweetniet maar ik merk weinig van zo'n ding.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
als het om de gezelligheid gaat kan je beter wat anders roken
Doe je denk ik toch iets foutquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:05 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
vind jij het met een joint gezelliger dan met een sigaret dan? kweetniet maar ik merk weinig van zo'n ding.
En dat kan niet met een blikje cola ofzo... je moet echt eerst je longen vertieften voordat het gezellig is?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:02 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
als het om de gezelligheid gaat kan je beter wat anders roken
Maar het is wel waar... de rookplek in een bedrijf of op school bijvoorbeeld is gewone een sociale plek waar je staat te ouwehoeren en een peukie rookt.
Of het is iets in de familie want mijn oom had hetzelfde.. Ik weet het niet.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:39 schreef Jeff89 het volgende:
[..]
Het zal geen nicotine tekort zijn als plijsters ook niet helpen... Je moeder is een uitzonderlijk geval, de meeste mensen die ik ken die gestopt zijn of het ooit probeerde werden gewoon erg chagerijnig en op zn tijd kregen ze last van trilhandjes, verder niet echt iets....
Rietvaerder, n.a.v. dit topic vroeg ik me af hoe ouders het best zouden kunnen omgaan met het roken van hun kinderen, en ik geloof niet dat jouw manier aanslaat bij de gemiddelde rokende puber. Bij mij zou het i.i.g. niet gewerkt hebben (25 jaar geledenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 07:00 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En dat kan niet met een blikje cola ofzo... je moet echt eerst je longen vertieften voordat het gezellig is?
Kun je beter suikervrije lollies nemen.. Of had ze die ook?quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef Thomas B. het volgende:
Een kennis van ons rookte erg veel... die is gestopt en in plaats zwartwitlollies gaan eten
Ze is ook wel 30 kg aangekomen daarna geloof ik
Mijn ma heeft ook lang gerookt, maar is echt in 1 keer helemaal gestopt. Soms bietst ze nog wel 's een trekje van mij of van mn pa maar verder niet. Vind het wel knap. Paar weken later vertelde ik dat ik rookte... dat was wel lullig voor d'r
Ach ja, je hebt pubers waarvan het IQ niet hoger dan is dan hun schoenmaat en je hebt pubers met iets meer verstand, zeg maar...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:07 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Rietvaerder, n.a.v. dit topic vroeg ik me af hoe ouders het best zouden kunnen omgaan met het roken van hun kinderen, en ik geloof niet dat jouw manier aanslaat bij de gemiddelde rokende puber. Bij mij zou het i.i.g. niet gewerkt hebben (25 jaar geleden) Resultaat: stiekem roken...
Je hebt wel gelijk, laat dat duidelijk zijn! Maar de manier waarop spreekt volgens mij niet echt aan bij pubers...
In cola zit heel veel suiker en daardoor slibben je bloedbanen dicht en ga je dood aan een hartaanvalquote:Op vrijdag 29 juli 2005 07:00 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En dat kan niet met een blikje cola ofzo... je moet echt eerst je longen vertieften voordat het gezellig is?
Uhuh.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:05 schreef Martuh het volgende:
[..]
In cola zit heel veel suiker en daardoor slibben je bloedbanen dicht en ga je dood aan een hartaanval![]()
Als je verslaafd bent, alles dus. Vocht zit ook in water, vet in eten en suiker in genoeg andere producten die wel gezond zijn.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 22:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Uhuh.
Suiker heeft je lichaam nodig, evenals vet en vocht. Het heeft dus nog enig nut.
Wat zit er in een sigaret dat je lichaam nodig heeft?
Ja, heb een keer een filmpje gezien van wetenschappers die een klein beetje nicotine in een muisje spoten, muisje spartelde even en was toen binnen 3 sec doodquote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Als je de hoeveelheid nicotine die in 1 sigaret zit, in een keer in je lichaam spuit ga je dood![]()
vrouwen die kettingroken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind roken ook trouwens typisch iets voor vrouwen, daar staat het ook nog eventueel goed bij.
zolang ze maar geen shag roken... en niet meer dan ikzelfquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:40 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
vrouwen die kettingroken.af en toe een keer een sigaret is ok, maar ik wil echt geen vriendin die elke dag moet roken.
Mja ze rookte echt heel gereguleerd. Alleen als ze ook aan het drinken was enzo maar overdag rookte ze niet. M'n pa zelfde verhaal alleen die rookt nog wel... hij rookt al z'n hele leven volgens mij, maar ook alleen als ie er bij drinkt. Vind ik wel knap... zou ik nie kunnenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kun je beter suikervrije lollies nemen.. Of had ze die ook?
Wel knap trouwens van je moeder.![]()
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind roken ook trouwens typisch iets voor vrouwen, daar staat het ook nog eventueel goed bij.
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...![]()
mijn opa en oma lopen altijd peuken van mij te bietsenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:06 schreef Jett het volgende:
Rook je? Vanaf welke leeftijd al? ja, vanaf 15de
Hoe ben je begonnen? keertje proberen tijdens uitgaan, en uiteindelijk zelf pakje kopen
En, hoe gaan je ouders ermee om? goed, me broer rookt ook dus die heeft alle preken al gehad, ze hebben zelf ook gerookt. vinden het alleen vervelend als ik rook als me opa of oma er bij is, dus dan doe ik het ook niet.
mn ouders zijn trouwens beide al 20 jaar gestopt. uit het niets hebben daarna ook nooit meer gerookt. heb ik wel respect voor
mja of shagquote:Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...![]()
En hoe oud ben je nu?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:06 schreef Jett het volgende:
Rook je? Vanaf welke leeftijd al? ja, vanaf 15de
Hoe ben je begonnen? keertje proberen tijdens uitgaan, en uiteindelijk zelf pakje kopen
En, hoe gaan je ouders ermee om? goed, me broer rookt ook dus die heeft alle preken al gehad, ze hebben zelf ook gerookt. vinden het alleen vervelend als ik rook als me opa of oma er bij is, dus dan doe ik het ook niet.
mn ouders zijn trouwens beide al 20 jaar gestopt. uit het niets hebben daarna ook nooit meer gerookt. heb ik wel respect voor
Op het moment dat je zelf een pakje koopt ben je over het algemeen fuckedquote:Op zondag 31 juli 2005 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En hoe oud ben je nu?
Wat ik mij nu afvraag he, hoe gaat zoiets nou? Je probeerde het uitgaan zeg je, nam je daarna de beslissing om te gaan roken of rolde je er langzaam in door (onbewust) steeds meer te gaan roken?
En hoe zit dat dan lichamelijk, je lichaam zou er toch aan moeten wennen aan die stoffen die je opeens binnen krijgt, merk je daar nog iets van, van die verandering in je lichaam?
Vroeg ik het aan jou?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:06 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Op het moment dat je zelf een pakje koopt ben je over het algemeen fucked
Lichamelijk merk je er eik niks van. Maar stel dat je een avondje gekettingrookt hebt ofzo dan merk je dat zeker wel de volgende ochtend... als je dat normaal gesproken niet doet tenminste. En als je er niet bij sport en ongezond zou eten kan ik me voorstellen dat je je conditie achteruit voelt gaan.
quote:
Is dat zo?quote:Denk dat meisjes het anders ervaren omdat die over het algemeen gevoeliger zijn voor drugs..
ben nu 16, en nee ik heb er weinig last vanquote:Op zondag 31 juli 2005 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En hoe oud ben je nu?
Wat ik mij nu afvraag he, hoe gaat zoiets nou? Je probeerde het uitgaan zeg je, nam je daarna de beslissing om te gaan roken of rolde je er langzaam in door (onbewust) steeds meer te gaan roken?
Want het lijkt me sterk dat je van de 1 op de andere dag een pakje per dag rookt?
En hoe zit dat dan lichamelijk, je lichaam zou er toch aan moeten wennen aan die stoffen die je opeens binnen krijgt, merk je daar nog iets van, van die verandering in je lichaam?
Enne, kreeg je niet ineens thuis ''grapjes'' van je ouders ofzo als je bijv. 's morgens liep te roggelen (rokershoestje)?![]()
Okquote:Op zondag 31 juli 2005 23:56 schreef Jett het volgende:
[..]
ben nu 16, en nee ik heb er weinig last van
ik sport elke dag dus geen problemen met mn conditie, ik heb ook geen rokershoest.
ik ga elke week uit dus je rookt steeds meer, je koopt uiteindelijk zelf een pakje ( mensen sigaretten terug geven, en natuurlijk voor je zelf gewoon )
me ouders maken niet grapjes over dat ik rook
ik rook zeer onregelmatig, ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ok
Weinig? Dus wel enigzins?
Maar hoeveel rook je nu dan? Ik kan me voorstellen dat het toch een aardige klap voor je lichaam is als je ineens begint met roken.
En hoe zit het met je weerstand? Ben je nu niet vaker ziek dan eerst ofzo?
En je kleding ruikt er nu ook naar lijkt me, dat was eerst ook niet
Heb je er geen spijt van dat je begonnen bent? Dat zeggen namelijk heel veel rokers
Niet overdrijven.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
http://whyquit.com/whyquit/BryanLeeCurtis.html
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen in bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker wordenquote:
Dit zeg je zeker elke dag?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Jett het volgende:
ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.
Hongersnood is te verhelpen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen en bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker worden
ik ook ja, als het hele dag regend dan rook ik meestal 1 rond 12 uur savonds, rest van dag niet, is het mooi weer en ik zit ik ff uurtje buiten dan ong 3 en savonds om 12 uur 1, ga ik naar een vriendin van me savonds, dan rook ik rustig half pakjequote:Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Jett het volgende:
[..]
ik rook zeer onregelmatig, ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.
Inderdaad, ik rook zelf niet en mn opa is zelfs aan kanker overleden maar ik ga niemand daarom vertellen wat ie wel en niet moet doen. Rietvaerder, wat boeit jou nu mensen op een forum, als die zich kapot roken is dat toch niet jouw probleem?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:51 schreef Martuh het volgende:
Hey Rietvaerder ben jij van Stivoro ofzo?
Als mensen willen roken, laat ze dan lekker maar ga hier niet de betwetende ouder uithangen.
Ik verveel me gewoon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Inderdaad, ik rook zelf niet en mn opa is zelfs aan kanker overleden maar ik ga niemand daarom vertellen wat ie wel en niet moet doen. Rietvaerder, wat boeit jou nu mensen op een forum, als die zich kapot roken is dat toch niet jouw probleem?
Ik lees dit topic om te kijken hoe de ouders van andere leeftijdsgenoten hiermee omgaan, aangezien mijn ouders me waarschijnlijk ophangen aan de hoogste boom die ze kunnen vinden als ik zou roken.quote:
Jij verveelt je gewoon altijd. Komt door die zielige internetverslaving van jou, jeweetwel zo'n verslaving voor miepjes die sociaal gestoord zijn. Elk normaal mens weet precies wanneer hij stoppen, blijkbaar hebben sommige mensen eerder behoefte aan RSI arm waardoor ze geen shaggy meer kunnen draaien. Tsja, sukkeltjes heb je overal toch?quote:
lekker?quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:29 schreef saaw het volgende:
mijn ouders gingen in het begin wel zeiken maar ze roken zelf allebei vanaf hun 13e ofzo dus ze hebben echt niets te zeggen
wel handig dat zij roken want dan kan ik ook lekker binnen roken
Met vrienden die niet roken heb ik het net zo gezellig hoor, argument van niets dusquote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Nou, als mensen willen roken is dat prima natuurlijk. Maar doe dat niet waar niet rokers bij zijn e.d. Je bent die mensen wel tot last met je rook en meeroken is net zo schadelijk als zelf rokenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:51 schreef Martuh het volgende:
Hey Rietvaerder ben jij van Stivoro ofzo?![]()
Als mensen willen roken, laat ze dan lekker maar ga hier niet de betwetende ouder uithangen.
ja ik vind roken lekker, sorry hoorquote:
Succes.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:40 schreef saaw het volgende:
[..]
ja ik vind roken lekker, sorry hoor
maar kga wel stoppen, over 2 weken, ivm sporten
Nee, maar als jij in een huis woont waar 3 van de 4 mensen roken begint je het snel de keel uit te hangen. Brandende ogen zijn niet fijn, stinkende kleren niet en rook inademen ook niet. Als het nu incidenteel gebeurde... maar helaasquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Succes.![]()
![]()
Mij maakt t trouwes helemaal geen fluit uit als mensen wel of niet roken. Ik rook zelf niet maar mensen moeten het helemaal zelf beslissen. Engiste waar ik me op kan ergeren zijn eikels die niet oppassen met hun sigaret als t druk is.![]()
En zelf vind ik mensen die rokers gaan afzeiken gewoon zielig bezig, jij hebt er geen last van en van t hoogstens kleine beetje meeroken kiep je niet meteen van om.
Daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:07 schreef Nietmachine het volgende:
[..]
Nee, maar als jij in een huis woont waar 3 van de 4 mensen roken begint je het snel de keel uit te hangen. Brandende ogen zijn niet fijn, stinkende kleren niet en rook inademen ook niet. Als het nu incidenteel gebeurde... maar helaas.
Merk ik nu ook, ik hoest meteenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:10 schreef justme_Jur het volgende:
Ik kan niet tegen rook![]()
(van sigaretten en shag o.a.)
De meeste longemfyseempatienten die ik ken zijn behoorlijk opgezwollen...quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen in bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker worden
idd... Ik neem een voorbeeld aan mr Hendrixquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:38 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
De meeste longemfyseempatienten die ik ken zijn behoorlijk opgezwollen...
van de medicijnen
En dit soort plaatjes zijn dusdanig extreem, dat dat op rokers weinig indruk maakt (been there, done that, ik ben ex-roker).
Dat zegt des te meer over de waas/oogkleppen van rokersquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:38 schreef dutch-mamma het volgende:
En dit soort plaatjes zijn dusdanig extreem, dat dat op rokers weinig indruk maakt (been there, done that, ik ben ex-roker).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |