Ja, heb een keer een filmpje gezien van wetenschappers die een klein beetje nicotine in een muisje spoten, muisje spartelde even en was toen binnen 3 sec doodquote:Op zaterdag 30 juli 2005 00:28 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Als je de hoeveelheid nicotine die in 1 sigaret zit, in een keer in je lichaam spuit ga je dood![]()
vrouwen die kettingroken.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind roken ook trouwens typisch iets voor vrouwen, daar staat het ook nog eventueel goed bij.
zolang ze maar geen shag roken... en niet meer dan ikzelfquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:40 schreef mrkanarie het volgende:
[..]
vrouwen die kettingroken.af en toe een keer een sigaret is ok, maar ik wil echt geen vriendin die elke dag moet roken.
Mja ze rookte echt heel gereguleerd. Alleen als ze ook aan het drinken was enzo maar overdag rookte ze niet. M'n pa zelfde verhaal alleen die rookt nog wel... hij rookt al z'n hele leven volgens mij, maar ook alleen als ie er bij drinkt. Vind ik wel knap... zou ik nie kunnenquote:Op vrijdag 29 juli 2005 09:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Kun je beter suikervrije lollies nemen.. Of had ze die ook?
Wel knap trouwens van je moeder.![]()
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik vind roken ook trouwens typisch iets voor vrouwen, daar staat het ook nog eventueel goed bij.
quote:Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...![]()
mijn opa en oma lopen altijd peuken van mij te bietsenquote:Op zondag 31 juli 2005 21:06 schreef Jett het volgende:
Rook je? Vanaf welke leeftijd al? ja, vanaf 15de
Hoe ben je begonnen? keertje proberen tijdens uitgaan, en uiteindelijk zelf pakje kopen
En, hoe gaan je ouders ermee om? goed, me broer rookt ook dus die heeft alle preken al gehad, ze hebben zelf ook gerookt. vinden het alleen vervelend als ik rook als me opa of oma er bij is, dus dan doe ik het ook niet.
mn ouders zijn trouwens beide al 20 jaar gestopt. uit het niets hebben daarna ook nooit meer gerookt. heb ik wel respect voor
mja of shagquote:Op zondag 31 juli 2005 00:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dan moet ik meteen denken aan die magere, verrimpelde, geblondeerde en schorre vijftigers die als een haas door de supermarkt rennen om zo snel mogelijk maar weer een peuk (zo'n menthol- pof lightmerk) op te steken zodra ze weer buiten staan...![]()
En hoe oud ben je nu?quote:Op zondag 31 juli 2005 21:06 schreef Jett het volgende:
Rook je? Vanaf welke leeftijd al? ja, vanaf 15de
Hoe ben je begonnen? keertje proberen tijdens uitgaan, en uiteindelijk zelf pakje kopen
En, hoe gaan je ouders ermee om? goed, me broer rookt ook dus die heeft alle preken al gehad, ze hebben zelf ook gerookt. vinden het alleen vervelend als ik rook als me opa of oma er bij is, dus dan doe ik het ook niet.
mn ouders zijn trouwens beide al 20 jaar gestopt. uit het niets hebben daarna ook nooit meer gerookt. heb ik wel respect voor
Op het moment dat je zelf een pakje koopt ben je over het algemeen fuckedquote:Op zondag 31 juli 2005 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En hoe oud ben je nu?
Wat ik mij nu afvraag he, hoe gaat zoiets nou? Je probeerde het uitgaan zeg je, nam je daarna de beslissing om te gaan roken of rolde je er langzaam in door (onbewust) steeds meer te gaan roken?
En hoe zit dat dan lichamelijk, je lichaam zou er toch aan moeten wennen aan die stoffen die je opeens binnen krijgt, merk je daar nog iets van, van die verandering in je lichaam?
Vroeg ik het aan jou?quote:Op zondag 31 juli 2005 23:06 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Op het moment dat je zelf een pakje koopt ben je over het algemeen fucked
Lichamelijk merk je er eik niks van. Maar stel dat je een avondje gekettingrookt hebt ofzo dan merk je dat zeker wel de volgende ochtend... als je dat normaal gesproken niet doet tenminste. En als je er niet bij sport en ongezond zou eten kan ik me voorstellen dat je je conditie achteruit voelt gaan.
quote:
Is dat zo?quote:Denk dat meisjes het anders ervaren omdat die over het algemeen gevoeliger zijn voor drugs..
ben nu 16, en nee ik heb er weinig last vanquote:Op zondag 31 juli 2005 23:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
En hoe oud ben je nu?
Wat ik mij nu afvraag he, hoe gaat zoiets nou? Je probeerde het uitgaan zeg je, nam je daarna de beslissing om te gaan roken of rolde je er langzaam in door (onbewust) steeds meer te gaan roken?
Want het lijkt me sterk dat je van de 1 op de andere dag een pakje per dag rookt?
En hoe zit dat dan lichamelijk, je lichaam zou er toch aan moeten wennen aan die stoffen die je opeens binnen krijgt, merk je daar nog iets van, van die verandering in je lichaam?
Enne, kreeg je niet ineens thuis ''grapjes'' van je ouders ofzo als je bijv. 's morgens liep te roggelen (rokershoestje)?![]()
Okquote:Op zondag 31 juli 2005 23:56 schreef Jett het volgende:
[..]
ben nu 16, en nee ik heb er weinig last van
ik sport elke dag dus geen problemen met mn conditie, ik heb ook geen rokershoest.
ik ga elke week uit dus je rookt steeds meer, je koopt uiteindelijk zelf een pakje ( mensen sigaretten terug geven, en natuurlijk voor je zelf gewoon )
me ouders maken niet grapjes over dat ik rook
ik rook zeer onregelmatig, ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.quote:Op maandag 1 augustus 2005 11:03 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ok
Weinig? Dus wel enigzins?
Maar hoeveel rook je nu dan? Ik kan me voorstellen dat het toch een aardige klap voor je lichaam is als je ineens begint met roken.
En hoe zit het met je weerstand? Ben je nu niet vaker ziek dan eerst ofzo?
En je kleding ruikt er nu ook naar lijkt me, dat was eerst ook niet
Heb je er geen spijt van dat je begonnen bent? Dat zeggen namelijk heel veel rokers
Niet overdrijven.quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:39 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
http://whyquit.com/whyquit/BryanLeeCurtis.html
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen in bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker wordenquote:
Dit zeg je zeker elke dag?quote:Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Jett het volgende:
ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.
Hongersnood is te verhelpen.quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen en bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker worden
ik ook ja, als het hele dag regend dan rook ik meestal 1 rond 12 uur savonds, rest van dag niet, is het mooi weer en ik zit ik ff uurtje buiten dan ong 3 en savonds om 12 uur 1, ga ik naar een vriendin van me savonds, dan rook ik rustig half pakjequote:Op maandag 1 augustus 2005 23:42 schreef Jett het volgende:
[..]
ik rook zeer onregelmatig, ik kan met 3 sigaretten op een dag doen ( zoals vandaag ) maar gister rookte ik dan een heel pakje.
Inderdaad, ik rook zelf niet en mn opa is zelfs aan kanker overleden maar ik ga niemand daarom vertellen wat ie wel en niet moet doen. Rietvaerder, wat boeit jou nu mensen op een forum, als die zich kapot roken is dat toch niet jouw probleem?quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:51 schreef Martuh het volgende:
Hey Rietvaerder ben jij van Stivoro ofzo?
Als mensen willen roken, laat ze dan lekker maar ga hier niet de betwetende ouder uithangen.
Ik verveel me gewoon.quote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Inderdaad, ik rook zelf niet en mn opa is zelfs aan kanker overleden maar ik ga niemand daarom vertellen wat ie wel en niet moet doen. Rietvaerder, wat boeit jou nu mensen op een forum, als die zich kapot roken is dat toch niet jouw probleem?
Ik lees dit topic om te kijken hoe de ouders van andere leeftijdsgenoten hiermee omgaan, aangezien mijn ouders me waarschijnlijk ophangen aan de hoogste boom die ze kunnen vinden als ik zou roken.quote:
Jij verveelt je gewoon altijd. Komt door die zielige internetverslaving van jou, jeweetwel zo'n verslaving voor miepjes die sociaal gestoord zijn. Elk normaal mens weet precies wanneer hij stoppen, blijkbaar hebben sommige mensen eerder behoefte aan RSI arm waardoor ze geen shaggy meer kunnen draaien. Tsja, sukkeltjes heb je overal toch?quote:
lekker?quote:Op zondag 14 augustus 2005 17:29 schreef saaw het volgende:
mijn ouders gingen in het begin wel zeiken maar ze roken zelf allebei vanaf hun 13e ofzo dus ze hebben echt niets te zeggen
wel handig dat zij roken want dan kan ik ook lekker binnen roken
Met vrienden die niet roken heb ik het net zo gezellig hoor, argument van niets dusquote:Op zondag 17 juli 2005 19:20 schreef Dead-Doll het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ziet niemand die niet rookt er voordelen in.
Maar goed, het kan heel ontspannend zijn, en rustig. Gezellig ook, met vrienden.
Maar ja, het blijft natuurlijk een slechte gewoonte.
Nou, als mensen willen roken is dat prima natuurlijk. Maar doe dat niet waar niet rokers bij zijn e.d. Je bent die mensen wel tot last met je rook en meeroken is net zo schadelijk als zelf rokenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 14:51 schreef Martuh het volgende:
Hey Rietvaerder ben jij van Stivoro ofzo?![]()
Als mensen willen roken, laat ze dan lekker maar ga hier niet de betwetende ouder uithangen.
ja ik vind roken lekker, sorry hoorquote:
Succes.quote:Op zondag 14 augustus 2005 20:40 schreef saaw het volgende:
[..]
ja ik vind roken lekker, sorry hoor
maar kga wel stoppen, over 2 weken, ivm sporten
Nee, maar als jij in een huis woont waar 3 van de 4 mensen roken begint je het snel de keel uit te hangen. Brandende ogen zijn niet fijn, stinkende kleren niet en rook inademen ook niet. Als het nu incidenteel gebeurde... maar helaasquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Succes.![]()
![]()
Mij maakt t trouwes helemaal geen fluit uit als mensen wel of niet roken. Ik rook zelf niet maar mensen moeten het helemaal zelf beslissen. Engiste waar ik me op kan ergeren zijn eikels die niet oppassen met hun sigaret als t druk is.![]()
En zelf vind ik mensen die rokers gaan afzeiken gewoon zielig bezig, jij hebt er geen last van en van t hoogstens kleine beetje meeroken kiep je niet meteen van om.
Daar geef ik je wel gelijk in.quote:Op maandag 15 augustus 2005 00:07 schreef Nietmachine het volgende:
[..]
Nee, maar als jij in een huis woont waar 3 van de 4 mensen roken begint je het snel de keel uit te hangen. Brandende ogen zijn niet fijn, stinkende kleren niet en rook inademen ook niet. Als het nu incidenteel gebeurde... maar helaas.
Merk ik nu ook, ik hoest meteenquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 20:10 schreef justme_Jur het volgende:
Ik kan niet tegen rook![]()
(van sigaretten en shag o.a.)
De meeste longemfyseempatienten die ik ken zijn behoorlijk opgezwollen...quote:Op maandag 8 augustus 2005 23:02 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg, wat een aansteller die kerel. Beetje zielig gaan liggen doen in bed en net doen alsof je mager bent, moet niet gekker worden
idd... Ik neem een voorbeeld aan mr Hendrixquote:Op dinsdag 16 augustus 2005 00:38 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
De meeste longemfyseempatienten die ik ken zijn behoorlijk opgezwollen...
van de medicijnen
En dit soort plaatjes zijn dusdanig extreem, dat dat op rokers weinig indruk maakt (been there, done that, ik ben ex-roker).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |