abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:57:10 #151
97079 Jeff89
Conquer All
pi_29213152
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Noem jij dan eens een andere reden? OMDAT ZE HET LEKKER VINDEN??!
Komop zeg, rook in je bek, lekker? En ja ik heb het eens geprobeerd dus ik
weet waarover ik praat, en ik vond het WALGELIJK!
God wat heb ik een hekel aan mensen die niet gewoon erkennen dat roken lekker is... En dan heb ik het niet over de smaak nee, maar zelfs die is niet ultiem ranzig ofzo...
Waar het om gaat is het gevoel wat je er van krijgt...
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:58:02 #152
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29213179

Ja, heerlijk dat gevoel dat je aderen nauwer worden door de nicotine en zodat je hart dus sneller gaat kloppen, heerlijk dat gevoel dat de koolmonoxide de zuurstof verdrijft en je sneller gaat ademhalen, eerlijk die plakkende teer aan de tere binnenkant van je longen en luchtwegen, heerlijk die nicoitne die de neurotransmitters blokkeerd en dopamine en serotine aanmaakt, heerlijk dat dat gevoel als je weer eens hoest en er een paar duizend longblaasjes scheuren

donderdag 28 juli 2005 @ 21:00:24 #153
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_29213263
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:57 schreef Jeff89 het volgende:

[..]

God wat heb ik een hekel aan mensen die niet gewoon erkennen dat roken lekker is... En dan heb ik het niet over de smaak nee, maar zelfs die is niet ultiem ranzig ofzo...
Eens, maar mensen die niet vaker dan een aantal keren hebben gerookt kunnen dat niet begrijpen.
Ik rook nu, maar vroeger vond ik het echt onwijs vies als al die rook in de kamer hing enzo, maar er zijn ook mensen die het zelfs dán een lekkere geur vinden.
Anyway, mijn punt is, dat het voor iedereen anders is, net zoals bij alle andere dingen, of roken nou lekker is of niet. Eigenlijk valt er helemaal niet over te discusseren, want over smaak valt niet te twisten. .
pi_29213301
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 16:52 schreef Dead-Doll het volgende:

[..]

Hey, ik ben verslaafd.
Voor mij werkt het kalmerend.
Dat kan inderdaad wel.. Enige voordeel als je het mij vraagt.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:03:16 #155
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29213352
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:00 schreef Dead-Doll het volgende:

[..]

Eens, maar mensen die niet vaker dan een aantal keren hebben gerookt kunnen dat niet begrijpen.
And goddamn proud of it. Ik wil ook niet weten hoe lekker heroine oid is...
pi_29213357
quote:

[..]

gevoel.. gevoel.. Nee, sorry ik houd er niet van om haast
te stikken en het benauwd te krijgen en ook nog eens uit mijn
bek te stinken.

Laat me raden, je hebt dit jezelf aangepraat, zodat je tenminste
nog een reden hebt om te roken?
pi_29213383
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:58 schreef Rietvaerder het volgende:

Ja, heerlijk dat gevoel dat je aderen nauwer worden door de nicotine en zodat je hart dus sneller gaat kloppen, heerlijk dat gevoel dat de koolmonoxide de zuurstof verdrijft en je sneller gaat ademhalen, eerlijk die plakkende teer aan de tere binnenkant van je longen en luchtwegen, heerlijk die nicoitne die de neurotransmitters blokkeerd en dopamine en serotine aanmaakt

Ik ben echt heel blij voor je en ik vind het echt ontzettend kick dat je het allemaal zo goed weet en ik hoop dat je er nooit aan begint, maar wat ik moet ik daar nou weer mee?? Heb jij ook dat soort praatjes als je bij je vrienden bent?
pi_29213407
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

And goddamn proud of it. Ik wil ook niet weten hoe lekker heroine oid is...
Wat een KUTvergelijking.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:05:11 #159
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29213410
quote:

[..]

Toen ik rookte, vond ik het lekker. Nicotine is een heel gemeen stofje, die zorgt ervoor dat je een peuk al heel snel lekker vindt! En echt, ik vond het lekker...
Wat miste ik die pittige smaak, die "klap op de longen" (echt waar)...

Tot ik gedwongen werd om te stoppen. (het zuurstoftankje was zéér dichtbij gekomen)

Ik werd door stoppers-met-ervaring met klem aangeraden nooit "die ene peuk" te nemen en ik las heel veel berichten van stoppers die toch weer begonnen zijn, "die ene moet kunnen en het was zo lekker en dat mis is"...
En eigenlijk vonden ze het toen opeens niet meer zo lekker, maar konden ze niet meer stoppen na "die ene"...

Dat schrikt me af (plus het idee wéér door dat afkickproces heen te moeten) en zodoende is mijn eerste stop"poging" tot nu toe gelukt.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29213471
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:00 schreef Dead-Doll het volgende:

[..]

Ik rook nu, maar vroeger vond ik het echt onwijs vies als al die rook in de kamer hing enzo, maar er zijn ook mensen die het zelfs dán een lekkere geur vinden.
Anyway, mijn punt is, dat het voor iedereen anders is, net zoals bij alle andere dingen, of roken nou lekker is of niet. Eigenlijk valt er helemaal niet over te discusseren, want over smaak valt niet te twisten. .
Dus ik moet vaker roken om te begrijpen hoe lekker het is? Sorry, maar je bent nogal
gek als je het de eerste paar keer verschikkelijk goor vindt, en toch nog verder gaat roken..
Waarom rook je, als je het vroeger goor vondt? Beetje vreemd.. en eigenlijk snap ik ook
niet dat je er dan aan begint.. Met de verkeerde mensen omgegaan ofzo??
pi_29213487
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat een KUTvergelijking.
Vind ik niet.
pi_29213548
Eigenlijk zouden ze het roken gewoon moeten verbieden..
het is gewoon ongezond. geef nou toe, hoe leuk is het om ROOK
in te ademen? Tjah.. het is de nicotine die het em doet he.
pi_29213622
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

gevoel.. gevoel.. Nee, sorry ik houd er niet van om haast
te stikken en het benauwd te krijgen en ook nog eens uit mijn
bek te stinken.

Laat me raden, je hebt dit jezelf aangepraat, zodat je tenminste
nog een reden hebt om te roken?
Ik stik niet, ik heb het niet benauwd (conditie kan beter, fair enough, maar dat komt niet alleen door het roken) en ik heb een tandenborstel. Ik ga straks koffie drinken en een peukie roken, maar dan ga ik heus niemand in z'n gezicht staan ademen.
Dat heeft ie zichzelf niet aangepraat, dat weet ie omdat ie rookt. Niet-rokers snappen niet dat het niet lekker kan zijn. Dat is slaat nergens op, gezien het feit dat een aanzienlijk percentage van de wereldbevolking het tegendeel kan bevestigen. Dat JIJ het niet lekker vindt is wat anders. Jij zou het ook heerlijk vinden als je het een tijdje doet.
Mijn reden om te roken is dat ik verslaafd ben en dat ik het lekker vind. Als jij het niet op roken hebt... houd dat dan lekker voor jezelf.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:11:57 #164
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29213658
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat een KUTvergelijking.
Wat is er anders aan dan? Ik zie werkelijk geen verschil tussen een roker en een heroine spuiter. Is zelfs gebleken dat nicotine verslavender is dan heroine.

Roken is alleen ingeburgerd en word het getolereerd.....
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:13:53 #165
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_29213712
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus ik moet vaker roken om te begrijpen hoe lekker het is? Sorry, maar je bent nogal
gek als je het de eerste paar keer verschikkelijk goor vindt, en toch nog verder gaat roken..
Waarom rook je, als je het vroeger goor vondt? Beetje vreemd.. en eigenlijk snap ik ook
niet dat je er dan aan begint.. Met de verkeerde mensen omgegaan ofzo??
Toen ik voor het eerst rookte was ik al een paar jaar verder en vond ik het nagenoeg meteen lekker.
Wat dutch-mamma zegt, dat prikkelgevoel en alles, ervaar je als heel lekker als je rookt. Dat had ik meteen al. Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar als ik mijn allereerste keer niet lekker had gevonden had ik het ook nooit vaker gedaan. Ik begon er gewoon mee omdat ik er nieuwsgierig naar was, én omdat het een beetje meelopergedrag was, maar ik ging er mee door gewoon omdat ik het lekker vond.
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:14:30 #166
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29213733
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:05 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Toen ik rookte, vond ik het lekker. Nicotine is een heel gemeen stofje, die zorgt ervoor dat je een peuk al heel snel lekker vindt!
Dat doet nicotine ook ja, maar er nog een ander stofje dat de fabrikant toevoegd zodat je NOG sneller verslaafd raakt....

Ik heb het eens gelezen op een website, ik weet alleen de link niet meer en de naam van de stof, maar het begon met een a..... aceton misschien?
pi_29213740
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vind ik niet.
Hoe kan je sigaretten nou weer vergelijken met een van de hardste en verslavende harddrugs die er te verkrijgen zijn?? Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die dingen en heb ook het een en ander geprobeerd. Heroine ben ik persoonlijk als de dood voor, dus dat zal nooit in mijn lichaam komen.
pi_29213760
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik stik niet, ik heb het niet benauwd (conditie kan beter, fair enough, maar dat komt niet alleen door het roken) en ik heb een tandenborstel. Ik ga straks koffie drinken en een peukie roken, maar dan ga ik heus niemand in z'n gezicht staan ademen.
Dat heeft ie zichzelf niet aangepraat, dat weet ie omdat ie rookt. Niet-rokers snappen niet dat het niet lekker kan zijn. Dat is slaat nergens op, gezien het feit dat een aanzienlijk percentage van de wereldbevolking het tegendeel kan bevestigen. Dat JIJ het niet lekker vindt is wat anders. Jij zou het ook heerlijk vinden als je het een tijdje doet.
Mijn reden om te roken is dat ik verslaafd ben en dat ik het lekker vind. Als jij het niet op roken hebt... houd dat dan lekker voor jezelf.
De meeste mensen beginnen heel erg te hoesten als ze
voor de eerste keer een peuk roken, ik dus ook.genoeg doen de mensen dit dus wel, dat snap ik niet.
Dan lijkt het me niet dat je dat nog een keer wilt, maar raar

Toen ik voor het eerst een peuk rookte vond ik het niet
lekker en ik begon dus te hoesten,
dat was voor mij ook meteen mijn laatste peuk.
pi_29213777
Ik rook niet
pi_29213804
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:13 schreef Dead-Doll het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst rookte was ik al een paar jaar verder en vond ik het nagenoeg meteen lekker.
Wat dutch-mamma zegt, dat prikkelgevoel en alles, ervaar je als heel lekker als je rookt. Dat had ik meteen al. Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar als ik mijn allereerste keer niet lekker had gevonden had ik het ook nooit vaker gedaan. Ik begon er gewoon mee omdat ik er nieuwsgierig naar was, én omdat het een beetje meelopergedrag was, maar ik ging er mee door gewoon omdat ik het lekker vond.
Bij mij was het meer nieuwsgierigheid dan meeloperij. Dat was het natuurlijk ook wel een beetje (dat is voor iedereen zo denk ik), want ik ook maar 12 of 13 ofzo.
Maar idd die klap op je longen... dat prikkelgevoel. Bij light-sigaretten is dat veel minder... die moet ik dan ook niet
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:16:54 #171
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_29213809
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat doet nicotine ook ja, maar er nog een ander stofje dat de fabrikant toevoegd zodat je NOG sneller verslaafd raakt....

Ik heb het eens gelezen op een website, ik weet alleen de link niet meer en de naam van de stof, maar het begon met een a..... aceton misschien?
ace·ton (het, de ~ (m.))
1 [scheik.] vluchtige vloeistof, gebruikt als oplosmiddel

Niet dus. .
pi_29213832
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Hoe kan je sigaretten nou weer vergelijken met een van de hardste en verslavende harddrugs die er te verkrijgen zijn?? Ik ben altijd nieuwsgierig geweest naar die dingen en heb ook het een en ander geprobeerd. Heroine ben ik persoonlijk als de dood voor, dus dat zal nooit in mijn lichaam komen.
Daar heb je misschien gelijk in maar roken en drugs zijn
allebij niet gezond.
pi_29213835
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De meeste mensen beginnen heel erg te hoesten als ze
voor de eerste keer een peuk roken, ik dus ook.genoeg doen de mensen dit dus wel, dat snap ik niet.
Dan lijkt het me niet dat je dat nog een keer wilt, maar raar

Toen ik voor het eerst een peuk rookte vond ik het niet
lekker en ik begon dus te hoesten,
dat was voor mij ook meteen mijn laatste peuk.
Heb er nog nooit van moeten hoesten. Dat kwam pas toen ik de waterpijp ontdekte
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:18:16 #174
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29213861
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:14 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

HOE kortzichtig

No offence hoor maar nicotine IS 1 vd hardste en verslavende drugs die er te verkrijgen is.... enige reden dat het legaal is omdat de overheid er lekker veel op verdient.

Ik heb op meerdere sites gelezen dat ex-heroinejunks nicotine als verslavender ervaarden dan heroine..... dus sigaretten geen harddrugs? My ass.....

En daarmee valt je laatst argument ook gelijk in het water, dat er geen hardrugs in jouw lichaam komt, want dat komt het dus wel..
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:18:34 #175
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_29213867
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:11 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Van mij mag je roken!
En ik ben niet zo'n fanatieke rokershatende ex-roker, hoor maar ik heb ook altijd gezegd dat het lekker was, en ik vond het lekker tot de laatste dag, tot ik gedwongen moest stoppen. En na de eerste moeilijke dagen viel me op, dat je rokers herkende aan de geur om zich heen. Ook als ze niet rookten. En zo heb ik 26 jaar gestonken... zonder het te weten!
De eerste tijd zat ik nog wel te kwijlen als iemand een peuk opstak, maar tegelijk vond ik het stinken (dat was nieuw voor mij!).

Een jaar geleden had ik dit niet geschreven en zou ik exact hetzelfde geschreven hebben als jij!
Maar ik ben er niet op uit zieltjes te winnen, integendeel. Geniet ervan, maar mocht je later toch gezondheidsproblemen krijgen, laat het dan niet te ver komen...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')