abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28896728
Ik ben 18 en heb toen ik 16 was 1 keer ooit een hijsje genomen. Ik was met een vriend in praag met schoolreisje. Hij wist dat ik niet rookte en vroeg tijdens Praag ook paar keer of ik da wou doen maar ik szei nee, dus accepteerde hij dat. Op terug reis waren we ons eigen illegaal aan et zat zuipen. ( oeh tuig) En toen vroeg hij of ik et toch niet 1 keer wou proberen, zodat ik toch kon zeggen da ik et een keer had gedaan. Dus toen gebeurde het Men ouders zouden het trouwens niet erg vinden maar ik vind er nix aan.
pi_28897109
Ik ben nu 16 jaar en rookte al toen ik 11 was. Maar toen ben ik 1,5 jaar gestopt en nu rook ik weer ongeveer een jaar. Mijn ouders hebben er geen problemen mee, ze roken zelf ook als een gek. Soms betalen ze zelfs mn sigaretten .
pi_28897356
bah roken

-meurende bek
-stinklucht in je kamer of op je kleding
-kans op longkanker
-stinkt
-¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nooit aan begonnen en ik begin er ook niet aan
.mwep
  maandag 18 juli 2005 @ 00:30:07 #54
55829 Mayadevi
Illusie/desillusie*
pi_28897712
Toen m`n moeder er achter kwam dat ik rookte, deed ik het al jaren "Je stopt er meteen mee, nou het nog kan"... Euh, ja, hardnekkig in het geniep verder gaan want zo simpel was dat stoppen dus al niet meer. Dat van die jaren heb ik toen maar niet gezegd "Maar je deed het zelf vroeger ook" ... "Ja en eh... Dat was heel anders"
Wat had ik een moeilijke opvoedbare moeder, als ik `t hier zo lees . Het werd één van de rellen der Rellen, zelfs inclusief dreigementen met internaten enzo M'n vader hield wijselijk z`n mond en stak er nog maar één op.

Ben nou, na een jaar of 18 mee gestopt.
*Doorhalen wat niet van toepassing is
Are we part of the solution or we part of the pollution
pi_28898018
Ik had een deal met me vader. Als ik tot me 18e niet rookte dan kreeg ik 1000 gulden en als ik tussen me 18e en 21e begon met roken dan moest ik het weer teruggeven. Ik ben nu 18 en heb 500 euro gekregen, en ben nog steeds niet van plan om te gaan roken
  maandag 18 juli 2005 @ 08:36:23 #56
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_28901908
Rookte vanaf me 12e ongeveer ja... en euh ben nu 19 en rook nog... Me ouders hebben het nooit erg gevonden...
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_28902143
Ok allereerst, ik rook niet, nooit geprobeerd ook. Het is goor, ongezond, mijn luchtwegen trekken het niet en je betaalt gewoon indirect voor je vervroegde en pijnlijke, langzame dood.

Verder: Ouders die hun kinderen "stimuleren" om te roken, het goedkeuren vind ik belachelijk. Als ik lees "mijn moeder vindt 't goed" "mijn moeder kocht mijn eerste pakje" enzo
Snappen jullie ouders niets van kanker? verslaving? nooit van gehoord? wens je je kind dat toe?
Fijne ouders hoor..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 juli 2005 @ 09:38:12 #58
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_28902587
quote:
Op zondag 17 juli 2005 21:30 schreef Crazyivan het volgende:
Waarom gooiden ze die pakjes in de plee dan raakt ie toch verstopt en dat is slecht voor het mileu.
Haha, ja dat had ik ze eigenlijk moeten zeggen toen. .
Nee, maar toen ze eenmaal doorhadden dat die acties toch niet werkten, lieten ze 't ook allemaal gewoon voor wat het was.
  maandag 18 juli 2005 @ 10:16:25 #59
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_28903238
Roken maakt je zoooo lelijk
pi_28905029
IK rook niet
en ik ben ook niet van plan om dat te doen
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_28905094
Mijn ouders weten dat ik verstandig ben en niet rook
pi_28905193
Ik mocht altijd roken van mijn ouders, dat zou absoluut geen probleem geweest zijn. Ze geven zelf immers het slechte voorbeeld. Ik zou alleen zelf dat spul moeten gaan kopen. Ja dan is het niet stoer meer, als het mag. Dus ben er maar nooit aan begonnen. Maar goed had ook altijd een hekel aan die stoere sjonnies voor de deur van de dorpsmavo die heel stoer aan het roken waren.
pi_28906218
Ik sinds me 14e, op me 15e zat ik bij me ma in de auto ze was gestrest en had een peuk nodig, toen bood ik er 1 aan, en ze zei "dank je, maar ik keur het niet goed".
  maandag 18 juli 2005 @ 12:32:21 #64
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_28906657
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:40 schreef Sylvana het volgende:
Ik had een deal met me vader. Als ik tot me 18e niet rookte dan kreeg ik 1000 gulden en als ik tussen me 18e en 21e begon met roken dan moest ik het weer teruggeven. Ik ben nu 18 en heb 500 euro gekregen, en ben nog steeds niet van plan om te gaan roken
Wist je trouwens dat dat de slechtste stimulans is die ouders een kind kunnen geven? Het feit dat het niet mag en er een hoge beloning tegenover staat betekend voor een kind dat het dus heel lekker moet zijn. Anders zou er tenslotte niet met honderden zoniet duizenden euro's gestrooid worden.

Resultaat is vaak dat kinden stiekem gaan roken, en als ze willen roken hou je ze toch niet tegen helaas.

Ben zelf nu 24, beide ouders roken en ik rook actief (lees: pakjes zelf kopen etc.) sinds mijn 16e. Erg zonde om eerlijk te zijn. Mijn ouders hebben er nooit mee gezeten, al krijg ik af en toe wel de opmerkingen van mijn ma of ik nie is zou stoppen. Maar meestal zegt ze dat met een sigaret in haar mond dus heeft het niet veel waarde.

Conclusie: mijn ouders hebben mij alles behalve gestimuleerd, maar zijn ook niet zo geweest dat ze sigaretten weggooiden ofzo.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_28909156
Ik rook niet continu, voornamelijk met uitgaan ofzo, ik heb niet de neiging van 'oh ik moet nu een peuk' ... dus meer een soort van gezelschapsroker
† The 3 Kings †
  maandag 18 juli 2005 @ 15:24:13 #66
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_28911227
quote:
Op maandag 18 juli 2005 14:08 schreef TheSorrow het volgende:
Ik rook niet continu, voornamelijk met uitgaan ofzo, ik heb niet de neiging van 'oh ik moet nu een peuk' ... dus meer een soort van gezelschapsroker
Nog even doorgaan.. dan komt dat vanzelf.
  maandag 18 juli 2005 @ 15:35:46 #67
113567 Joana
2 Submit?
pi_28911534
Mijn vader en moeder roken niet en drinken amper, ik volg hun voorbeeld. Sigaretten heb ik altijd vies gevonden.
Mijn eerste sigaret was een joint, omdat ik toen ik puber was echt anti-sigaretten was, maar lurken aan een joint vond ik minder erg.
  maandag 18 juli 2005 @ 15:43:14 #68
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_28911725
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:05 schreef Snqqpy het volgende:
Ohja, het is duur en je gaat ervan stinken.
Alleen maar nadelen .
het is stoer en lekker, alleen maar voordelen
pi_28911822
Mijn ouders roken allebei, mijn zus ook. Ik ben er dus eigenlijk vanzelf ingerolt
Wel handig dat er altijd iemand is met sigaretten
pi_28912045
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:43 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

het is stoer en lekker, alleen maar voordelen
$shocksites = "tubgirl.com","hai2u.com";
[insert random shock pic from array($shocksites)]
  maandag 18 juli 2005 @ 15:59:49 #71
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_28912206
quote:
Op maandag 18 juli 2005 11:37 schreef Fixers het volgende:
Ik mocht altijd roken van mijn ouders, dat zou absoluut geen probleem geweest zijn. Ze geven zelf immers het slechte voorbeeld. Ik zou alleen zelf dat spul moeten gaan kopen. Ja dan is het niet stoer meer, als het mag. Dus ben er maar nooit aan begonnen. Maar goed had ook altijd een hekel aan die stoere sjonnies voor de deur van de dorpsmavo die heel stoer aan het roken waren.
Als ouder (mag ik hier wel komen) vraag ik me af: als ik het toe zou staan, wordt het dan inderdaad onaantrekkelijker?

En aan alle pubers met rokende ouders: vind je het stoer, zo'n stinkende volwassene, die hijgend door het leven gaat met zo'n smerig rokershoestje?

By the way: ik heb van zijn 16e tot mijn 41e gerookt, dus wie ben ik om foei te roepen... Maar ik vraag me af wat DE manier is om je kinderen te ontmoedigen qua roken, zónder te verbieden...!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_28912826
Als ik niet rook tot mijn 18 betalen ze mijn rijbewijs. Nu heb ik totaal geen behoefte aan een rijbewijs, maar roken doe ik toch niet
  maandag 18 juli 2005 @ 16:35:21 #73
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_28913288
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Als ouder (mag ik hier wel komen) vraag ik me af: als ik het toe zou staan, wordt het dan inderdaad onaantrekkelijker?

En aan alle pubers met rokende ouders: vind je het stoer, zo'n stinkende volwassene, die hijgend door het leven gaat met zo'n smerig rokershoestje?

By the way: ik heb van zijn 16e tot mijn 41e gerookt, dus wie ben ik om foei te roepen... Maar ik vraag me af wat DE manier is om je kinderen te ontmoedigen qua roken, zónder te verbieden...!
Zelf doorgaan met roken en wachten tot je longkanker hebt of een longemfyseem, als ze dan zien hoe dat is laten ze het wel uit dr hoofd denk ik
  maandag 18 juli 2005 @ 19:22:40 #74
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_28918414
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:59 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik denk dat je ze moet confronteren met de nadelen, maar het ze idd niet moet verbieden.
Daar wordt het dus alleen maar aantrekkelijker door.
Gewoon zo van, als je oud genoeg bent, moet je het zelf weten. Maar als je verstandig bent, begin je er nooit aan.

.
pi_28918629
quote:
Op zondag 17 juli 2005 19:53 schreef darkskedar het volgende:
ik rook niet, ik ga het ook niet doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')