De top 40 (die er toen nog wel toe deed), top 100 allertijden... vara's vuurwerk...quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
En dan Dance Trax en de Soul Show opnemen.
Mijn oude cassettebandjes begonnen nochtans al behoorlijk gaar te klinken... Heb trouwens een paar dozijn van die dingen maar gewoon weggedaan bij mijn meest recente verhuizing. De enige reden dat ik nu nog cassettebandjes in mijn bezit heb is omdat ik mijn stereotoren niet meer had gecontroleerd op die dingen; daar zitten nog bandjes in die al 6 jaar of zo niet meer gespeeld/eruitgehaald zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:48 schreef zodiakk het volgende:
Het was een heel compact opslagmedium met uitstekende geluidskwaliteit, ze waren robuuster dan cd's, herbruikbaar en analoog, je kon er 90 minuten muziek op kwijt (de meeste cd's nog steeds maar 70 of 80).
Ik had op een gegeven moment een stereo torentje dat dan automatisch het bandje omdraaide en het afgekapte nummer opnieuw begon op te nemen. Hardstikke state of the artquote:Op maandag 11 juli 2005 20:03 schreef peaceman het volgende:
Wat ook zo geweldig was als je een verzamelbandje maakte en dan aan het einde had je een half nummer, waardoor je weer opnieuw kon gaan opnemen....of als de tape van je favoriete bandje in zigzagvorm uit het cassettedek kwam.....![]()
hahaha, ja dat je dus anderhalf keer het nummer erop had...meestal kreeg je het snelst een hekel aan dat nummer..quote:Op maandag 11 juli 2005 20:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik had op een gegeven moment een stereo torentje dat dan automatisch het bandje omdraaide en het afgekapte nummer opnieuw begon op te nemen. Hardstikke state of the art
En gezigzagde tapejes was wel altijd goed frustrerend ja
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmansquote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Abbadon het volgende:
en de geweldige uitvinding die Auto-reverse heette, zodat je je bandje niet meer zelf hoefde om te draaien
Die waren ook zo lang dat je niet alle titels op de achterkant moest schrijven en dan het kartonnen dingetje om moest klappenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, of van die 120 minuten-tapes die heel snel kapot gingen...
Ja, vooral met dubbel speedquote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef peaceman het volgende:
een dubbelcassettedek waarmee je een tape zomaar ineens kon kopieeren.... wat een uitvinding was dat!![]()
Ik had m'n walkman per ongeluk een keer van de trap af laten vallen, en toen speelde de autoreverse-knop voortaan dezelfde kant van de tape achterstevoren af. Wel handig om naar verborgen boodschappen te zoeken.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef MissMSX het volgende:
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmans
Dubbel speed kon ook, maar dan moest je wel opletten, want dat ging ten koste van de geluidskwaliteitquote:Op maandag 11 juli 2005 20:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, vooral met dubbel speed.
En dan het geluid aanzetten.
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...quote:Op maandag 11 juli 2005 19:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 40 (die er toen nog wel toe deed), top 100 allertijden... vara's vuurwerk...
mijn God wat voel ik me nu oud![]()
En de Bond van Doorstartersquote:Op maandag 11 juli 2005 20:18 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...
dat dan weer wel, maar zolang het werkte was het heel erg okeequote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef MissMSX het volgende:
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmans
Hier in mijn kastquote:Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat dan weer wel, maar zolang het werkte was het heel erg okee
ah, waar is die tijd gebleven van liedjes die half op de ene, en half op de andere kant van een bandje stonden?!![]()
ik heb er zelfs nog wel 1 hier thuis liggen! aiwa geloof ik...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:00 schreef MissMSX het volgende:
Oew! Wat een goed initiatief: een cassettebandjestopic
Ik heb ook nog bergen met cassettebandjes. leuk om af en toe doorheen te graven en m'n jeugd weer te herleven
En tot-ie gejat werd vorig jaarhad ik nog een autoradio met cassettedeck ipv CD-speler
En natuurlijk niet te vergeten de walkman
De mega-populaire sport-walkman van sony bv:
[afbeelding]
Ik heb nog zo'n knalgele opklapbare koptelefoon
Plakbandje erover als je dan weer wel iets eroverheen wilde tapen...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:11 schreef Posdnous het volgende:
En die klipjes aan de bovenkant eruit halen, anders ging je er per ongeluk iets ander over heen tapen.
Om terug te spoelen; het bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer omdraaien.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:05 schreef Zanderrr het volgende:
Haha, mijn eerste walkman was echt zo'n goedkope van het formaat broodtrommel. Hij kon ook alleen maar vooruit spoelen.
smaakvolquote:Op maandag 11 juli 2005 20:20 schreef MissMSX het volgende:
Hier in mijn kast
Ik had tot voor kort nog een radio met cassettedeck in m'n keuken staan en daar zat standaard Appetite for destruction op kant A en Lies op kant B in
Dat was handig voor voorbespeelde bandjes, die je niet leuk meer vond.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:22 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Plakbandje erover als je dan weer wel iets eroverheen wilde tapen...
Die bandjes die ik voor Duits en Frans kreeg waren stond snel vol met Engelse teksten.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat was handig voor voorbespeelde bandjes, die je niet leuk meer vond.
Kan ook niet met een CD...
LOLquote:Op maandag 11 juli 2005 20:25 schreef Abbadon het volgende:
[..]
smaakvol![]()
...al die matige kwaliteit radio-opnames zodat je dacht dat het nummer zo hoorde te klinken![]()
Synthesizer Greatest op een bandjequote:Op maandag 11 juli 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:
voorbespeelde bandjes heb ik weinig gekocht, heb nog wel een paar cassettesingles...![]()
Dat is toch wel een tijdje heel populair geweest, van ongeveer 1988 tot 1991.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Synthesizer Greatest op een bandjewhat was I thinking?
![]()
zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het eindequote:Op maandag 11 juli 2005 20:29 schreef Zanderrr het volgende:
Top 40 opnemen en dan idd met de vinger op de pauzeknop zodat er geen geklets van de DJ op m'n bandje kwam. Meestal verdwenen daardoor ook gelijk halve intro's van nummers.
Ja, dat had ook niet zo'n heel lang leven beschoren. Ik heb er ook nog een paar, waaronder Prince - Sexy MF.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:
voorbespeelde bandjes heb ik weinig gekocht, heb nog wel een paar cassettesingles...![]()
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoortquote:Op maandag 11 juli 2005 20:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
LOL
Ik had ook zo'n liedje op een bandje waar de DJ op een bepaald moemnt iets van Woohoo! doorheen riep.
Ik dacht dat zo hoorde![]()
Toen ik dat nummer jaren later ergens anders hoorde en spontaan Woohoo begon mee te zingen was dat wel apart.
klopt wel ongeveer ja...ik was 12 in 1990, dus ik wist nog niet beter...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:29 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat is toch wel een tijdje heel populair geweest, van ongeveer 1988 tot 1991.
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoort
Of als je zelf nummers achter elkaar plakte en dat bandje vaak draaide. Ik heb nu nog wel eens als ik dan een van die liedjes hoor dat ik dan het nummer wat er op mijn bandje achteraan kwam verwacht en dat het heel raar voelt als dat niet zo is
zo herkenbaarquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoort
Of als je zelf nummers achter elkaar plakte en dat bandje vaak draaide. Ik heb nu nog wel eens als ik dan een van die liedjes hoor dat ik dan het nummer wat er op mijn bandje achteraan kwam verwacht en dat het heel raar voelt als dat niet zo is
Ik weet dat ik er 1 van KLF, Guns n Roses en Gloria Estefanquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef belsen het volgende:
Ja, dat had ook niet zo'n heel lang leven beschoren. Ik heb er ook nog een paar, waaronder Prince - Sexy MF.
Dat heb ik ook ooit eens gedaan, negen uur langquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het einde![]()
lotgenootquote:Op maandag 11 juli 2005 20:33 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit eens gedaan, negen uur lang
Nostalgiequote:Op maandag 11 juli 2005 20:35 schreef Abbadon het volgende:
[..]
lotgenoot![]()
uren lang met je vinger op de pauze-knop, totdat echt elk nummer hetzelfde klinkt....dat dat me na al die jaren nog is bijgebleven?![]()
nog een lotgenootquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het einde![]()
Jaahhhquote:Op maandag 11 juli 2005 20:18 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...
Of nummers die al stoppen terwijl ze nog niet afgelopen maren maar het bandje was vol. Als je het nummer u hoort weet je nog precies waar hij toen afgelopen was en klinkt het einde best raar...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar tien, bij ons waren het er een stuk of 50.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef UncleFunk het volgende:
Bij de lokale omroep waar ik draai hebben we van 1989 tot 1993 een systeem gehad waarin tien cassettebandjes draaiden met non-stop muziek. Die bandjes werden thuis gemaakt door de vrijwilligers. In 1993 werd het gelukkig opgevolgd door een systeem met cd's.
ja die bandjes van de BASF... die hoefden maar even in de zon te liggen en het lint leek al aan elkaar te plakkenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:13 schreef peaceman het volgende:
Als je pech had, kreeg je op je verjaardag tapes van de hema... mijn god, wat waren die slecht....![]()
Dat was zeker niet veel... Maar ze werden wel om de paar dagen vervangen. Inmiddels draaien we gelukkig alweer een paar jaar met een mp3-systeem.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:42 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar tien, bij ons waren het er een stuk of 50. Ô^
Maar het werd pas eind jaren 90 vervangen door CD's.
Let me guess... Radio Vlistam...?quote:Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef UncleFunk het volgende:
Bij de lokale omroep waar ik draai hebben we van 1989 tot 1993 een systeem gehad waarin tien cassettebandjes draaiden met non-stop muziek. Die bandjes werden thuis gemaakt door de vrijwilligers. In 1993 werd het gelukkig opgevolgd door een systeem met cd's.
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ja die bandjes van de BASF... die hoefden maar even in de zon te liggen en het lint leek al aan elkaar te plakken![]()
Whehequote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
Yoko bandjes, die waren ruk.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.
Een blik in mijn schoenendoos wijst uit dat er ook bijna alleen nog maar TDK-bandjes over zijn geblevenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.
Wsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Dance Trax met martijn krabbé !!!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
Nee, al heel lang niet meer geloof ikquote:Op maandag 11 juli 2005 20:57 schreef danni het volgende:
[..]
Wsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Dance Trax met martijn krabbé !!!!!
haha, nieuwste dance en hiphop.. bestaat het nog?
Ik kreeg vroeger ooit een Yoko-radio voor mijn verjaardag.quote:
*herinneringen van yoko-reklames krijgtquote:Op maandag 11 juli 2005 20:58 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger ooit een Yoko-radio voor mijn verjaardag.
Nee hoor, je hebt grofweg drie verschillende soorten veelgebruikte tapes:quote:Op maandag 11 juli 2005 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]
Chrome super.. voor *kuch* betere kwaliteit
Dat kwaliteitsverschil zat 'm volgens mij voornamelijk tussen de oren.
Hiffie- gasten die hun nakamichi deck lieten afstellen om het beste uit een TDK SA-X bandje te halenquote:Op maandag 11 juli 2005 21:04 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt grofweg drie verschillende soorten veelgebruikte tapes:
- ferro (ijzer)
- CrO2
- Metal
De Metal tapies waren het best, maar ook ernstig duur (iets van 5 gulden per stuk).
Ferro was de goedkoopste soort en werd het meest gebruikt. Echter, CrO2 heeft betere magnetiserende eigenschappen waardoor deze door mensen met de betere cassetterecorderds (veelal decks) werd gebruikt. Als ik nu de tapes van tien jaar terug terughoor valt me op dat de CrO2 tapies de tand des tijds een stuk beter hebben doorstaan.
Ik had vroeger altijd TDK's, die BASF dingen vond ik maar niets. En Sony, Maxell, JVC en Philips waren voor lamers
precies wij stonden ook wel raar te kijken toen we onze radio kochten en de verkoper vroeg "wat voor cassettes draait u het meest , dan stel ik hem daar voor af"quote:Op maandag 11 juli 2005 21:08 schreef danni het volgende:
[..]
Hiffie- gasten die hun nakamichi deck lieten afstellen om het beste uit een TDK SA-X bandje te halen
En die reklames " "Digitale" kwaliteit met TDK SA-X!"
zie je dat al met een cd-speler gebeuren? hahahaquote:Op maandag 11 juli 2005 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
precies wij stonden ook wel raar te kijken toen we onze radio kochten en de verkoper vroeg "wat voor cassettes draait u het meest , dan stel ik hem daar voor af"
waren meen ik ook niet zo goed voor de spelers...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, of van die 120 minuten-tapes die heel snel kapot gingen...
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Ablaze het volgende:
Mooi spul man, die tapes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat is een aanbeveling?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ikke wel.. heb nog altijd mijn Kenwood dubbel cassettedek staan en dat werkt nog primaquote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
anyway.. heb er al in geen jaren meer 1 aangeraakt... heb dan ook geen fatsoenlijk werkend cassettedeck meer
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorme staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (minder slijtage, betere geluidskwaliteit, etc).quote:Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef UncleFunk het volgende:
Ondanks de nostalgie ben ik toch erg blij met de cd's en md's tegenwoordig. Dat heen en weer gespoel vind ik nog steeds een groot minpunt buiten de geluidskwaliteit.
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorm staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (slijtage, geluidskwaliteit, etc).
Het is niet zo dat cassettebandjes een doodlopend einde vormden, het zijn de fabrikanten die gestopt zijn met verbeteren omdat andere media in opkomst kwamen die echt niet per se beter waren. En dat vind ik zonde, moet je nagaan als er nog 10 jaar R&D tegenaan was gegooid, dan had het cassettebandjes echt nog veel toepassingen kunnen hebben.
Ik heb een tool cd met een klein gaatje erin .. niet te plakken iddquote:Op maandag 11 juli 2005 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.
Flexibeler in de zin dat je een cassettebandje nog steeds wereldwijd kan gebruiken. Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler. In veel landen is de cd helemaal niet zo gangbaar.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:37 schreef UncleFunk het volgende:
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?
Schuif het feit dat jij met je worstenvingertjes alleen maar dingen kon slopen niet af op het cassettebandje.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:39 schreef Gellius het volgende:
Robuuster? Ik kan me nog goed herinneren dat je soms een middag bezig was om al je bandjes een paar keer heen-en-weer te spoelen omdat ze te slap om de asjes gewikkeld zaten.
En toch was het best een leuk systeem. Toendertijd was alleen DAT kwalitatief beter. Later werd Minidisc een stuk verbeterd, een systeem wat redelijk succesvol is gebleken. DCC tapes zijn trouwens vrij prijzig tegenwoordig.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef Zanderrr het volgende:
Philips heeft toch nog een tijdje geprobeerd om van DCC een succes te maken? Die spelers waren ook backwards compatible met oude analoge cassettes. Dat systeem is toen jammerlijk geflopt (geheel in de lijn van Philips-vindingen als Video 2000 en CD-i)
Nostalgiequote:
Mocht ik ooit in Ghana of de achterhoek van India stranden, dan is het niet kunnen afspelen van m'n meegebrachte muziek niet m'n grootste probleem.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler.
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolderquote:
toch was dat geklungel best leuk.... achterafquote:Op maandag 11 juli 2005 21:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolder![]()
Ik nam nooit op van de radio, maar leende platen in de bieb, 2 of 3 per week en die gingen dan meteen op tape. En dat gekloot elke keer als een plaat net ietsje meer dan 45 minuten duurde: koop ik een 60 minuten bandje of laat ik het maar zo? Geef mij maar mp3 en p2p![]()
Die ziet er inderdaad strak uit. Jammer dat de kwaliteit ontbreekt; van Teac zou je beter verwachten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:44 schreef cosmick het volgende:
Deze tapes had ik ook, zagen er wreed uit, maar die spoelen draaiden net niet soepel genoeg door gebrek aan ruimte in de behuizing waardoor de boel of te langzaamof gewoon vastliep:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:51 schreef Supaplex het volgende:
ik heb laatst al mij bandjes naar mp3 overgezet. Zo blijven mijn middelbare school mixen voort bestaan.
Bizar trouwens dat ik bij bandjes die ik zeker 11 jaar niet geluisterd had, nog precies wist waar een tik in het nummer zat of een stukje opname van een ander liedje. Petje af voor het latente geheugen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:58 schreef thaleia het volgende:
Ik heb er eergisteren nog tien gekocht
cassettedeckdrive op je pc?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:51 schreef Supaplex het volgende:
ik heb laatst al mij bandjes naar mp3 overgezet.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:41 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ze bestaan echt.
[afbeelding]
http://www.thinkgeek.com/computing/drives/6908/
die zijn al uit het cd-tijdperkquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:54 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]
Mijn collectie van mijn zuurverdiende spaarcentjes..![]()
hehe cool zeg!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef Bosbeetle het volgende:
het mp3 cassetebandje uit het andere topic
[afbeelding]
en natuurlijk ook het bandje in de autoradio met een snoertje en een jackplug om je discman in de auto te luisteren
juustem.. maar een cd was voor mijn leeftijd te duurquote:
ze zijn wel erg cool .. je kunt er ook mee opnemenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:31 schreef BdR het volgende:
[..]
hehe cool zeg!dat is de DAH-220, zie ook gadgetnews. Kan je dat ook ergens in de winkel (mediamarkt?) kopen, en hoe duur is het eigenlijk?
een cassettebandje een gadgetquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:59 schreef Beathoven het volgende:
MUZ -> GAD
Stom beleid is dat toch, audio in gadgets. Je kunt beter PC in gadget gooien, PC's hebben een veel hoger patsgehalte.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:59 schreef Beathoven het volgende:
MUZ -> GAD
quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
een muziekdragerquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
tja, het is een mod he, die spreken zichzelf altijd tegen als het er op aan komtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:18 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?
lul niet, je weet dat je ongelijk hebtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja een MP3 speler ook en die hoort ook hier.
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSXquote:
Maar dit topic gaat duidelijk over de drager zelf en de herinneringen die iedereen er aan heeft in de vorm van geluidsfragmenten en radio-opnamen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSX
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:54 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]
Mijn collectie van mijn zuurverdiende spaarcentjes..![]()
Het zou theoretisch moeten kunnen door simpelweg het bandje af te spelen, de output op te nemen met je geluidskaart en het bestand op te slaan zonder headers. Kheb geen idee of dat ook in de praktijk werkt, maar ze zonden vroeger wel computerprogramma's via de radio uit die je dan op een cassette kon opnemen en draaien in je computer. Dit zou het tegenovergestelde process zijn, moet lukken toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Hier is iig een handleiding waarin uitgelegd staat hoe je een C64 tapedrive op de PC kunt aansluiten. Misschien kan zoiets ook wel met de Acorn Electronquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Ik heb nog ettelijke TDK SA-100's liggen. Die waren handig, omdat veel lp's die je uit de bibliotheek leende, vaak tegen de 50 minuten liepen en dus nèt niet op één kant pasten... en natuurlijk kwam je bij het kopiëren daar altijd pas op het laatste moment achter.quote:
Even zoeken op acorn tape tools wav levert o.a. deze emulator ElectrEm, die kan ook .WAV files inlezen alsof het bandjes zijn. Dus eerst het acorn bandje (let op volume, niet te hard/niet te zacht) opnemen als WAV en dan kan je het gebruiken in die emulator.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
quote:
Dat herken ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Cassettebandjes
Ging vroeger elke zaterdag de top40 opnemen, was de hele dag bezig. En ik maar pimpen dat ik steeds de nieuwste liedjes had
Alleen als je je koppen niet goed afgesteld hebt staan of als je de bias te laag hebt ingesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangenquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:13 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik gebruik ze nog dagelijks!
Mn auto heeft zo een cassette"deck" in het dashboard...
dus kan er niet een andere radio in gaan bouwen!
Of een cd-wisselsysteem,
maar die vind ik te duur!
En ik vind het wel prima zo!
Old Skool is 14.gif
Een ander alternatief is het kopen van een mini FM zendertje (ebay/marktplaats), waarop je je MP3/cd speler kunt aansluiten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangen
doordruk effect..quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
commodore64quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSX
Ik ookquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Cassettebandjes
Ging vroeger elke zaterdag de top40 opnemen, was de hele dag bezig. En ik maar pimpen dat ik steeds de nieuwste liedjes had
http://www.modern.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=0&ProdId=000000000000710172&ProdId2=Audiocassette%20|TDK%20|SA%2090quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:54 schreef FreddyVork het volgende:
Zijn cassettebandjes nog ergens te verkrijgen??
Hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:00 schreef soylent het volgende:
Ik moet echt al die oude bandjes eens naar mp3 gaan overzetten voordat ze verloren gaan...
DVD al verstuurd?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef FreddyVork het volgende:
5 pack besteld via Conrad. Bedankt voor de tip, Sigg.
Hij heeft zijn casettebandjes gekocht van jouw geld... die meneerquote:
Ja, die liepen zo zwaar dat ze op een gegeven moment vanzelf knapten..quote:Op maandag 11 juli 2005 20:13 schreef peaceman het volgende:
Als je pech had, kreeg je op je verjaardag tapes van de hema... mijn god, wat waren die slecht....![]()
Hoi,quote:Op donderdag 3 juli 2008 21:23 schreef FreddyVork het volgende:
Die link naar Modern is dus voor een chroom bandje, daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Liefst TDK.
Ik zal eens naar de Mediamarkt.
Wil voor iemand een mooie tape maken, die alleen cassette-speler in de auto heeft.
Oh, die heb ik ook gehad en aan de achterkant hadden ze zo'n raampje gemaakt waar je de radertjes kon zien draaien en zo, vond ik altijd erg interessant.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:21 schreef woeeiiii het volgende:
En ik dacht altijd dat die (Y) duim een knopje was die kapot was
Ik hield wel de volgorde aan, maar ging door tot ik net onder het halve uur zat. Daarna bandje openschroeven, afknippen tot aan inloopstrook, plakken en weer in elkaar. Daarna de rest van de nummers op kant B. Ik zat alleen met meters los tape waar ik niks meer mee deed. Wel handig in de bus, aan het einde van kant A omdraaien en meteen weer muziek.quote:Op donderdag 3 juli 2008 23:31 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb ook nog een aantal van die bandjes. Doe er eigenlijk niks mee, aangezien het alleen maar muziek van cd's is, die ik vroeger dan meenam op vakantie.
Was sowieso een heel ritueel voor mij om verzamel-bandjes te maken. Om te voorkomen dat op het einde van een bandje geen half nummer stond, ging ik eerst van alle leuke nummers de tijden opschrijven (in secondes) en dan zorgen dat het precies op zo'n bandje kon. Ik was er dan wel minimaal 3 uur mee bezig, maar ik had wel mijn perfecte bandjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |