De top 40 (die er toen nog wel toe deed), top 100 allertijden... vara's vuurwerk...quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
En dan Dance Trax en de Soul Show opnemen.
Mijn oude cassettebandjes begonnen nochtans al behoorlijk gaar te klinken... Heb trouwens een paar dozijn van die dingen maar gewoon weggedaan bij mijn meest recente verhuizing. De enige reden dat ik nu nog cassettebandjes in mijn bezit heb is omdat ik mijn stereotoren niet meer had gecontroleerd op die dingen; daar zitten nog bandjes in die al 6 jaar of zo niet meer gespeeld/eruitgehaald zijn.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:48 schreef zodiakk het volgende:
Het was een heel compact opslagmedium met uitstekende geluidskwaliteit, ze waren robuuster dan cd's, herbruikbaar en analoog, je kon er 90 minuten muziek op kwijt (de meeste cd's nog steeds maar 70 of 80).
Ik had op een gegeven moment een stereo torentje dat dan automatisch het bandje omdraaide en het afgekapte nummer opnieuw begon op te nemen. Hardstikke state of the artquote:Op maandag 11 juli 2005 20:03 schreef peaceman het volgende:
Wat ook zo geweldig was als je een verzamelbandje maakte en dan aan het einde had je een half nummer, waardoor je weer opnieuw kon gaan opnemen....of als de tape van je favoriete bandje in zigzagvorm uit het cassettedek kwam.....![]()
hahaha, ja dat je dus anderhalf keer het nummer erop had...meestal kreeg je het snelst een hekel aan dat nummer..quote:Op maandag 11 juli 2005 20:06 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Ik had op een gegeven moment een stereo torentje dat dan automatisch het bandje omdraaide en het afgekapte nummer opnieuw begon op te nemen. Hardstikke state of the art
En gezigzagde tapejes was wel altijd goed frustrerend ja
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmansquote:Op maandag 11 juli 2005 20:14 schreef Abbadon het volgende:
en de geweldige uitvinding die Auto-reverse heette, zodat je je bandje niet meer zelf hoefde om te draaien
Die waren ook zo lang dat je niet alle titels op de achterkant moest schrijven en dan het kartonnen dingetje om moest klappenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, of van die 120 minuten-tapes die heel snel kapot gingen...
Ja, vooral met dubbel speedquote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef peaceman het volgende:
een dubbelcassettedek waarmee je een tape zomaar ineens kon kopieeren.... wat een uitvinding was dat!![]()
Ik had m'n walkman per ongeluk een keer van de trap af laten vallen, en toen speelde de autoreverse-knop voortaan dezelfde kant van de tape achterstevoren af. Wel handig om naar verborgen boodschappen te zoeken.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef MissMSX het volgende:
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmans
Dubbel speed kon ook, maar dan moest je wel opletten, want dat ging ten koste van de geluidskwaliteitquote:Op maandag 11 juli 2005 20:17 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, vooral met dubbel speed.
En dan het geluid aanzetten.
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...quote:Op maandag 11 juli 2005 19:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
De top 40 (die er toen nog wel toe deed), top 100 allertijden... vara's vuurwerk...
mijn God wat voel ik me nu oud![]()
En de Bond van Doorstartersquote:Op maandag 11 juli 2005 20:18 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...
dat dan weer wel, maar zolang het werkte was het heel erg okeequote:Op maandag 11 juli 2005 20:16 schreef MissMSX het volgende:
Wat altijd het eerste kapot ging bij m'n walkmans
Hier in mijn kastquote:Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat dan weer wel, maar zolang het werkte was het heel erg okee
ah, waar is die tijd gebleven van liedjes die half op de ene, en half op de andere kant van een bandje stonden?!![]()
ik heb er zelfs nog wel 1 hier thuis liggen! aiwa geloof ik...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:00 schreef MissMSX het volgende:
Oew! Wat een goed initiatief: een cassettebandjestopic
Ik heb ook nog bergen met cassettebandjes. leuk om af en toe doorheen te graven en m'n jeugd weer te herleven
En tot-ie gejat werd vorig jaarhad ik nog een autoradio met cassettedeck ipv CD-speler
En natuurlijk niet te vergeten de walkman
De mega-populaire sport-walkman van sony bv:
[afbeelding]
Ik heb nog zo'n knalgele opklapbare koptelefoon
Plakbandje erover als je dan weer wel iets eroverheen wilde tapen...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:11 schreef Posdnous het volgende:
En die klipjes aan de bovenkant eruit halen, anders ging je er per ongeluk iets ander over heen tapen.
Om terug te spoelen; het bandje omdraaien, vooruit spoelen en weer omdraaien.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:05 schreef Zanderrr het volgende:
Haha, mijn eerste walkman was echt zo'n goedkope van het formaat broodtrommel. Hij kon ook alleen maar vooruit spoelen.
smaakvolquote:Op maandag 11 juli 2005 20:20 schreef MissMSX het volgende:
Hier in mijn kast
Ik had tot voor kort nog een radio met cassettedeck in m'n keuken staan en daar zat standaard Appetite for destruction op kant A en Lies op kant B in
Dat was handig voor voorbespeelde bandjes, die je niet leuk meer vond.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:22 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Plakbandje erover als je dan weer wel iets eroverheen wilde tapen...
Die bandjes die ik voor Duits en Frans kreeg waren stond snel vol met Engelse teksten.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat was handig voor voorbespeelde bandjes, die je niet leuk meer vond.
Kan ook niet met een CD...
LOLquote:Op maandag 11 juli 2005 20:25 schreef Abbadon het volgende:
[..]
smaakvol![]()
...al die matige kwaliteit radio-opnames zodat je dacht dat het nummer zo hoorde te klinken![]()
Synthesizer Greatest op een bandjequote:Op maandag 11 juli 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:
voorbespeelde bandjes heb ik weinig gekocht, heb nog wel een paar cassettesingles...![]()
Dat is toch wel een tijdje heel populair geweest, van ongeveer 1988 tot 1991.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:28 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Synthesizer Greatest op een bandjewhat was I thinking?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |