zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het eindequote:Op maandag 11 juli 2005 20:29 schreef Zanderrr het volgende:
Top 40 opnemen en dan idd met de vinger op de pauzeknop zodat er geen geklets van de DJ op m'n bandje kwam. Meestal verdwenen daardoor ook gelijk halve intro's van nummers.
Ja, dat had ook niet zo'n heel lang leven beschoren. Ik heb er ook nog een paar, waaronder Prince - Sexy MF.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:26 schreef peaceman het volgende:
voorbespeelde bandjes heb ik weinig gekocht, heb nog wel een paar cassettesingles...![]()
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoortquote:Op maandag 11 juli 2005 20:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
LOL
Ik had ook zo'n liedje op een bandje waar de DJ op een bepaald moemnt iets van Woohoo! doorheen riep.
Ik dacht dat zo hoorde![]()
Toen ik dat nummer jaren later ergens anders hoorde en spontaan Woohoo begon mee te zingen was dat wel apart.
klopt wel ongeveer ja...ik was 12 in 1990, dus ik wist nog niet beter...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:29 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat is toch wel een tijdje heel populair geweest, van ongeveer 1988 tot 1991.
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoort
Of als je zelf nummers achter elkaar plakte en dat bandje vaak draaide. Ik heb nu nog wel eens als ik dan een van die liedjes hoor dat ik dan het nummer wat er op mijn bandje achteraan kwam verwacht en dat het heel raar voelt als dat niet zo is
zo herkenbaarquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
LOL idd ja! Dat je dan jaren later er achter komt dat dat niet bij dat nummer hoort
Of als je zelf nummers achter elkaar plakte en dat bandje vaak draaide. Ik heb nu nog wel eens als ik dan een van die liedjes hoor dat ik dan het nummer wat er op mijn bandje achteraan kwam verwacht en dat het heel raar voelt als dat niet zo is
Ik weet dat ik er 1 van KLF, Guns n Roses en Gloria Estefanquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef belsen het volgende:
Ja, dat had ook niet zo'n heel lang leven beschoren. Ik heb er ook nog een paar, waaronder Prince - Sexy MF.
Dat heb ik ook ooit eens gedaan, negen uur langquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het einde![]()
lotgenootquote:Op maandag 11 juli 2005 20:33 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ooit eens gedaan, negen uur lang
Nostalgiequote:Op maandag 11 juli 2005 20:35 schreef Abbadon het volgende:
[..]
lotgenoot![]()
uren lang met je vinger op de pauze-knop, totdat echt elk nummer hetzelfde klinkt....dat dat me na al die jaren nog is bijgebleven?![]()
nog een lotgenootquote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef Abbadon het volgende:
[..]
zo heb ik ooit nog eens de totale top 100 aller tijden opgenomen...ik was gebroken op het einde![]()
Jaahhhquote:Op maandag 11 juli 2005 20:18 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
De Ben Liebrand Mixen op vrijdag avond geloof ik. En natuurlijk ieder jaar de jaarmix...
Of nummers die al stoppen terwijl ze nog niet afgelopen maren maar het bandje was vol. Als je het nummer u hoort weet je nog precies waar hij toen afgelopen was en klinkt het einde best raar...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Maar tien, bij ons waren het er een stuk of 50.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef UncleFunk het volgende:
Bij de lokale omroep waar ik draai hebben we van 1989 tot 1993 een systeem gehad waarin tien cassettebandjes draaiden met non-stop muziek. Die bandjes werden thuis gemaakt door de vrijwilligers. In 1993 werd het gelukkig opgevolgd door een systeem met cd's.
ja die bandjes van de BASF... die hoefden maar even in de zon te liggen en het lint leek al aan elkaar te plakkenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:13 schreef peaceman het volgende:
Als je pech had, kreeg je op je verjaardag tapes van de hema... mijn god, wat waren die slecht....![]()
Dat was zeker niet veel... Maar ze werden wel om de paar dagen vervangen. Inmiddels draaien we gelukkig alweer een paar jaar met een mp3-systeem.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:42 schreef belsen het volgende:
[..]
Maar tien, bij ons waren het er een stuk of 50. Ô^
Maar het werd pas eind jaren 90 vervangen door CD's.
Let me guess... Radio Vlistam...?quote:Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef UncleFunk het volgende:
Bij de lokale omroep waar ik draai hebben we van 1989 tot 1993 een systeem gehad waarin tien cassettebandjes draaiden met non-stop muziek. Die bandjes werden thuis gemaakt door de vrijwilligers. In 1993 werd het gelukkig opgevolgd door een systeem met cd's.
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:43 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
ja die bandjes van de BASF... die hoefden maar even in de zon te liggen en het lint leek al aan elkaar te plakken![]()
Whehequote:Op maandag 11 juli 2005 20:30 schreef MissMSX het volgende:
Yoko bandjes, die waren ruk.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.
Een blik in mijn schoenendoos wijst uit dat er ook bijna alleen nog maar TDK-bandjes over zijn geblevenquote:Op maandag 11 juli 2005 20:47 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Daarom gebruikte ik TDK-bandjes. Had er een stuk of 130, vrijwel nooit vastlopers meegemaakt. Ja, pas als je continu heen en weer ging spoelen.
Wsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Dance Trax met martijn krabbé !!!!!quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
En dan Dance Trax en de Soul Show opnemen.
Nee, al heel lang niet meer geloof ikquote:Op maandag 11 juli 2005 20:57 schreef danni het volgende:
[..]
Wsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Dance Trax met martijn krabbé !!!!!
haha, nieuwste dance en hiphop.. bestaat het nog?
Ik kreeg vroeger ooit een Yoko-radio voor mijn verjaardag.quote:
*herinneringen van yoko-reklames krijgtquote:Op maandag 11 juli 2005 20:58 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger ooit een Yoko-radio voor mijn verjaardag.
Nee hoor, je hebt grofweg drie verschillende soorten veelgebruikte tapes:quote:Op maandag 11 juli 2005 20:57 schreef Beathoven het volgende:
[afbeelding]
Chrome super.. voor *kuch* betere kwaliteit
Dat kwaliteitsverschil zat 'm volgens mij voornamelijk tussen de oren.
Hiffie- gasten die hun nakamichi deck lieten afstellen om het beste uit een TDK SA-X bandje te halenquote:Op maandag 11 juli 2005 21:04 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt grofweg drie verschillende soorten veelgebruikte tapes:
- ferro (ijzer)
- CrO2
- Metal
De Metal tapies waren het best, maar ook ernstig duur (iets van 5 gulden per stuk).
Ferro was de goedkoopste soort en werd het meest gebruikt. Echter, CrO2 heeft betere magnetiserende eigenschappen waardoor deze door mensen met de betere cassetterecorderds (veelal decks) werd gebruikt. Als ik nu de tapes van tien jaar terug terughoor valt me op dat de CrO2 tapies de tand des tijds een stuk beter hebben doorstaan.
Ik had vroeger altijd TDK's, die BASF dingen vond ik maar niets. En Sony, Maxell, JVC en Philips waren voor lamers
precies wij stonden ook wel raar te kijken toen we onze radio kochten en de verkoper vroeg "wat voor cassettes draait u het meest , dan stel ik hem daar voor af"quote:Op maandag 11 juli 2005 21:08 schreef danni het volgende:
[..]
Hiffie- gasten die hun nakamichi deck lieten afstellen om het beste uit een TDK SA-X bandje te halen
En die reklames " "Digitale" kwaliteit met TDK SA-X!"
zie je dat al met een cd-speler gebeuren? hahahaquote:Op maandag 11 juli 2005 21:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
precies wij stonden ook wel raar te kijken toen we onze radio kochten en de verkoper vroeg "wat voor cassettes draait u het meest , dan stel ik hem daar voor af"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |