een muziekdragerquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
tja, het is een mod he, die spreken zichzelf altijd tegen als het er op aan komtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:18 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?
lul niet, je weet dat je ongelijk hebtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja een MP3 speler ook en die hoort ook hier.
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSXquote:
Maar dit topic gaat duidelijk over de drager zelf en de herinneringen die iedereen er aan heeft in de vorm van geluidsfragmenten en radio-opnamen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSX
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:54 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]
Mijn collectie van mijn zuurverdiende spaarcentjes..![]()
Het zou theoretisch moeten kunnen door simpelweg het bandje af te spelen, de output op te nemen met je geluidskaart en het bestand op te slaan zonder headers. Kheb geen idee of dat ook in de praktijk werkt, maar ze zonden vroeger wel computerprogramma's via de radio uit die je dan op een cassette kon opnemen en draaien in je computer. Dit zou het tegenovergestelde process zijn, moet lukken toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Hier is iig een handleiding waarin uitgelegd staat hoe je een C64 tapedrive op de PC kunt aansluiten. Misschien kan zoiets ook wel met de Acorn Electronquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Ik heb nog ettelijke TDK SA-100's liggen. Die waren handig, omdat veel lp's die je uit de bibliotheek leende, vaak tegen de 50 minuten liepen en dus nèt niet op één kant pasten... en natuurlijk kwam je bij het kopiëren daar altijd pas op het laatste moment achter.quote:
Even zoeken op acorn tape tools wav levert o.a. deze emulator ElectrEm, die kan ook .WAV files inlezen alsof het bandjes zijn. Dus eerst het acorn bandje (let op volume, niet te hard/niet te zacht) opnemen als WAV en dan kan je het gebruiken in die emulator.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
quote:
Dat herken ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Cassettebandjes
Ging vroeger elke zaterdag de top40 opnemen, was de hele dag bezig. En ik maar pimpen dat ik steeds de nieuwste liedjes had
Alleen als je je koppen niet goed afgesteld hebt staan of als je de bias te laag hebt ingesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangenquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:13 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik gebruik ze nog dagelijks!
Mn auto heeft zo een cassette"deck" in het dashboard...
dus kan er niet een andere radio in gaan bouwen!
Of een cd-wisselsysteem,
maar die vind ik te duur!
En ik vind het wel prima zo!
Old Skool is 14.gif
Een ander alternatief is het kopen van een mini FM zendertje (ebay/marktplaats), waarop je je MP3/cd speler kunt aansluiten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangen
doordruk effect..quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |