waren meen ik ook niet zo goed voor de spelers...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, of van die 120 minuten-tapes die heel snel kapot gingen...
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Ablaze het volgende:
Mooi spul man, die tapes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat is een aanbeveling?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ikke wel.. heb nog altijd mijn Kenwood dubbel cassettedek staan en dat werkt nog primaquote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
anyway.. heb er al in geen jaren meer 1 aangeraakt... heb dan ook geen fatsoenlijk werkend cassettedeck meer
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorme staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (minder slijtage, betere geluidskwaliteit, etc).quote:Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef UncleFunk het volgende:
Ondanks de nostalgie ben ik toch erg blij met de cd's en md's tegenwoordig. Dat heen en weer gespoel vind ik nog steeds een groot minpunt buiten de geluidskwaliteit.
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorm staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (slijtage, geluidskwaliteit, etc).
Het is niet zo dat cassettebandjes een doodlopend einde vormden, het zijn de fabrikanten die gestopt zijn met verbeteren omdat andere media in opkomst kwamen die echt niet per se beter waren. En dat vind ik zonde, moet je nagaan als er nog 10 jaar R&D tegenaan was gegooid, dan had het cassettebandjes echt nog veel toepassingen kunnen hebben.
Ik heb een tool cd met een klein gaatje erin .. niet te plakken iddquote:Op maandag 11 juli 2005 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.
Flexibeler in de zin dat je een cassettebandje nog steeds wereldwijd kan gebruiken. Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler. In veel landen is de cd helemaal niet zo gangbaar.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:37 schreef UncleFunk het volgende:
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?
Schuif het feit dat jij met je worstenvingertjes alleen maar dingen kon slopen niet af op het cassettebandje.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:39 schreef Gellius het volgende:
Robuuster? Ik kan me nog goed herinneren dat je soms een middag bezig was om al je bandjes een paar keer heen-en-weer te spoelen omdat ze te slap om de asjes gewikkeld zaten.
En toch was het best een leuk systeem. Toendertijd was alleen DAT kwalitatief beter. Later werd Minidisc een stuk verbeterd, een systeem wat redelijk succesvol is gebleken. DCC tapes zijn trouwens vrij prijzig tegenwoordig.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef Zanderrr het volgende:
Philips heeft toch nog een tijdje geprobeerd om van DCC een succes te maken? Die spelers waren ook backwards compatible met oude analoge cassettes. Dat systeem is toen jammerlijk geflopt (geheel in de lijn van Philips-vindingen als Video 2000 en CD-i)
Nostalgiequote:
Mocht ik ooit in Ghana of de achterhoek van India stranden, dan is het niet kunnen afspelen van m'n meegebrachte muziek niet m'n grootste probleem.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler.
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolderquote:
toch was dat geklungel best leuk.... achterafquote:Op maandag 11 juli 2005 21:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolder![]()
Ik nam nooit op van de radio, maar leende platen in de bieb, 2 of 3 per week en die gingen dan meteen op tape. En dat gekloot elke keer als een plaat net ietsje meer dan 45 minuten duurde: koop ik een 60 minuten bandje of laat ik het maar zo? Geef mij maar mp3 en p2p![]()
Die ziet er inderdaad strak uit. Jammer dat de kwaliteit ontbreekt; van Teac zou je beter verwachten.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:44 schreef cosmick het volgende:
Deze tapes had ik ook, zagen er wreed uit, maar die spoelen draaiden net niet soepel genoeg door gebrek aan ruimte in de behuizing waardoor de boel of te langzaamof gewoon vastliep:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:51 schreef Supaplex het volgende:
ik heb laatst al mij bandjes naar mp3 overgezet. Zo blijven mijn middelbare school mixen voort bestaan.
Bizar trouwens dat ik bij bandjes die ik zeker 11 jaar niet geluisterd had, nog precies wist waar een tik in het nummer zat of een stukje opname van een ander liedje. Petje af voor het latente geheugen.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 01:58 schreef thaleia het volgende:
Ik heb er eergisteren nog tien gekocht
cassettedeckdrive op je pc?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:51 schreef Supaplex het volgende:
ik heb laatst al mij bandjes naar mp3 overgezet.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:41 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ze bestaan echt.
[afbeelding]
http://www.thinkgeek.com/computing/drives/6908/
die zijn al uit het cd-tijdperkquote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:54 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]
Mijn collectie van mijn zuurverdiende spaarcentjes..![]()
hehe cool zeg!quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef Bosbeetle het volgende:
het mp3 cassetebandje uit het andere topic
[afbeelding]
en natuurlijk ook het bandje in de autoradio met een snoertje en een jackplug om je discman in de auto te luisteren
juustem.. maar een cd was voor mijn leeftijd te duurquote:
ze zijn wel erg cool .. je kunt er ook mee opnemenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 13:31 schreef BdR het volgende:
[..]
hehe cool zeg!dat is de DAH-220, zie ook gadgetnews. Kan je dat ook ergens in de winkel (mediamarkt?) kopen, en hoe duur is het eigenlijk?
een cassettebandje een gadgetquote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:59 schreef Beathoven het volgende:
MUZ -> GAD
Stom beleid is dat toch, audio in gadgets. Je kunt beter PC in gadget gooien, PC's hebben een veel hoger patsgehalte.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 18:59 schreef Beathoven het volgende:
MUZ -> GAD
quote:Op maandag 11 juli 2005 19:54 schreef Posdnous het volgende:
En dan Dance Trax en de Soul Show opnemen.
een muziekdragerquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Is een cassettebandje een muzieksoort/stijl bepaald nummer dan
tja, het is een mod he, die spreken zichzelf altijd tegen als het er op aan komtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:18 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Wordt dat verstaan onder 'muziek in de breedste zin van het woord', zoals in de FAQ staat?
lul niet, je weet dat je ongelijk hebtquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:19 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja een MP3 speler ook en die hoort ook hier.
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSXquote:
Maar dit topic gaat duidelijk over de drager zelf en de herinneringen die iedereen er aan heeft in de vorm van geluidsfragmenten en radio-opnamen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSX
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:54 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]
Mijn collectie van mijn zuurverdiende spaarcentjes..![]()
Het zou theoretisch moeten kunnen door simpelweg het bandje af te spelen, de output op te nemen met je geluidskaart en het bestand op te slaan zonder headers. Kheb geen idee of dat ook in de praktijk werkt, maar ze zonden vroeger wel computerprogramma's via de radio uit die je dan op een cassette kon opnemen en draaien in je computer. Dit zou het tegenovergestelde process zijn, moet lukken toch?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Hier is iig een handleiding waarin uitgelegd staat hoe je een C64 tapedrive op de PC kunt aansluiten. Misschien kan zoiets ook wel met de Acorn Electronquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
zou ik die gegevens op één of andere manier van een bandje naar een filetje kunnen zetten?
Ik heb nog ettelijke TDK SA-100's liggen. Die waren handig, omdat veel lp's die je uit de bibliotheek leende, vaak tegen de 50 minuten liepen en dus nèt niet op één kant pasten... en natuurlijk kwam je bij het kopiëren daar altijd pas op het laatste moment achter.quote:
Even zoeken op acorn tape tools wav levert o.a. deze emulator ElectrEm, die kan ook .WAV files inlezen alsof het bandjes zijn. Dus eerst het acorn bandje (let op volume, niet te hard/niet te zacht) opnemen als WAV en dan kan je het gebruiken in die emulator.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:08 schreef mighty_myte het volgende:
ik heb vooral nog tientallen bandjes met programma's die ik toen op de Acorn Electron schreef.
supercool was dat, ik zou graag die programma's nog eens runnen met een emulator ofzo,
quote:
Dat herken ikquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Cassettebandjes
Ging vroeger elke zaterdag de top40 opnemen, was de hele dag bezig. En ik maar pimpen dat ik steeds de nieuwste liedjes had
Alleen als je je koppen niet goed afgesteld hebt staan of als je de bias te laag hebt ingesteld.quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangenquote:Op woensdag 13 juli 2005 22:13 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
Ik gebruik ze nog dagelijks!
Mn auto heeft zo een cassette"deck" in het dashboard...
dus kan er niet een andere radio in gaan bouwen!
Of een cd-wisselsysteem,
maar die vind ik te duur!
En ik vind het wel prima zo!
Old Skool is 14.gif
Een ander alternatief is het kopen van een mini FM zendertje (ebay/marktplaats), waarop je je MP3/cd speler kunt aansluiten.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ze zijn eerder in dit topic al eens genoemd, maar je zou ook zo'n cassettebandje met draad kunnen kopen waaraan je b.v. een mp3 speler of discman kunt hangen
doordruk effect..quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:03 schreef pfaf het volgende:
Cassettebandjes zuigen, slechte kwaliteit.Met een beetje geluk kon je de vorige nummers nog door het echte nummer heen horen.
commodore64quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
een drager van data , ik weet niet hoe oud je bent , maar ik gebruikte die dingen indertijd ook nog om spelletjes te laden op mn zx-spectrum,c64/MSX
Ik ookquote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:23 schreef TimmyAsd het volgende:
Cassettebandjes
Ging vroeger elke zaterdag de top40 opnemen, was de hele dag bezig. En ik maar pimpen dat ik steeds de nieuwste liedjes had
http://www.modern.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=0&ProdId=000000000000710172&ProdId2=Audiocassette%20|TDK%20|SA%2090quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:54 schreef FreddyVork het volgende:
Zijn cassettebandjes nog ergens te verkrijgen??
Hoe doe je dat dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 18:00 schreef soylent het volgende:
Ik moet echt al die oude bandjes eens naar mp3 gaan overzetten voordat ze verloren gaan...
DVD al verstuurd?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef FreddyVork het volgende:
5 pack besteld via Conrad. Bedankt voor de tip, Sigg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |