waren meen ik ook niet zo goed voor de spelers...quote:Op maandag 11 juli 2005 20:15 schreef Zanderrr het volgende:
Ja, of van die 120 minuten-tapes die heel snel kapot gingen...
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Ablaze het volgende:
Mooi spul man, die tapes
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dat is een aanbeveling?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:22 schreef Bosbeetle het volgende:
haha maar als het breekt kun je ze weer plakken!
Ikke wel.. heb nog altijd mijn Kenwood dubbel cassettedek staan en dat werkt nog primaquote:Op maandag 11 juli 2005 21:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:
anyway.. heb er al in geen jaren meer 1 aangeraakt... heb dan ook geen fatsoenlijk werkend cassettedeck meer
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorme staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (minder slijtage, betere geluidskwaliteit, etc).quote:Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef UncleFunk het volgende:
Ondanks de nostalgie ben ik toch erg blij met de cd's en md's tegenwoordig. Dat heen en weer gespoel vind ik nog steeds een groot minpunt buiten de geluidskwaliteit.
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?quote:Op maandag 11 juli 2005 21:35 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is niet alleen maar nostalgie. Zo'n cassettebandje is gewoon veel robuuster dan een cd of md en bovendien past er meer muziek op en is het veel flexibeler in gebruik. Ook heeft het cassettebandje een enorm staat van dienst in de muziekwereld (mixtapes) en als het bandje verder was ontwikkeld dan had er nog veel aan verbeterd kunnen worden (slijtage, geluidskwaliteit, etc).
Het is niet zo dat cassettebandjes een doodlopend einde vormden, het zijn de fabrikanten die gestopt zijn met verbeteren omdat andere media in opkomst kwamen die echt niet per se beter waren. En dat vind ik zonde, moet je nagaan als er nog 10 jaar R&D tegenaan was gegooid, dan had het cassettebandjes echt nog veel toepassingen kunnen hebben.
Ik heb een tool cd met een klein gaatje erin .. niet te plakken iddquote:Op maandag 11 juli 2005 21:24 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ja, probeer dat maar eens met een MP3.
Flexibeler in de zin dat je een cassettebandje nog steeds wereldwijd kan gebruiken. Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler. In veel landen is de cd helemaal niet zo gangbaar.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:37 schreef UncleFunk het volgende:
Hier sta ik op zich wel achter, maar het is ook weer niet zo dat je een cd of md bij normaal gebruik zomaar beschadigt... Wat bedoel je trouwens met het stukje dat ik dikgedrukt heb?
Schuif het feit dat jij met je worstenvingertjes alleen maar dingen kon slopen niet af op het cassettebandje.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:39 schreef Gellius het volgende:
Robuuster? Ik kan me nog goed herinneren dat je soms een middag bezig was om al je bandjes een paar keer heen-en-weer te spoelen omdat ze te slap om de asjes gewikkeld zaten.
En toch was het best een leuk systeem. Toendertijd was alleen DAT kwalitatief beter. Later werd Minidisc een stuk verbeterd, een systeem wat redelijk succesvol is gebleken. DCC tapes zijn trouwens vrij prijzig tegenwoordig.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef Zanderrr het volgende:
Philips heeft toch nog een tijdje geprobeerd om van DCC een succes te maken? Die spelers waren ook backwards compatible met oude analoge cassettes. Dat systeem is toen jammerlijk geflopt (geheel in de lijn van Philips-vindingen als Video 2000 en CD-i)
Nostalgiequote:
Mocht ik ooit in Ghana of de achterhoek van India stranden, dan is het niet kunnen afspelen van m'n meegebrachte muziek niet m'n grootste probleem.quote:Op maandag 11 juli 2005 21:42 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Je zal in Ghana of ergens in een achterhoek van India sneller een cassettedeck vinden dan een CD-speler.
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolderquote:
toch was dat geklungel best leuk.... achterafquote:Op maandag 11 juli 2005 21:53 schreef Berkery het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook veel van, in een doos op zolder![]()
Ik nam nooit op van de radio, maar leende platen in de bieb, 2 of 3 per week en die gingen dan meteen op tape. En dat gekloot elke keer als een plaat net ietsje meer dan 45 minuten duurde: koop ik een 60 minuten bandje of laat ik het maar zo? Geef mij maar mp3 en p2p![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |