Ik heb er nooit over gehoord,misschien dat je hier iets kan vinden.quote:Op zondag 10 juli 2005 14:29 schreef Ladybos het volgende:
Gelukkig dat het beter gaat met Noa Suzanne. Ik wilde je niet ongerust maken maar het viel me wel op, dat stukje over die opgezette fontanel. Weet iemand trouwens of dat vaker voorkomt, zo'n opgezette fontanel ?
Hoe gaat het nu met Noa??quote:Op zondag 10 juli 2005 16:48 schreef Suzanna het volgende:
Tis maar gedaald naar 38 graden...niet echt spectaculair. Maar goed, ze is wel redelijk vrolijk en niet erg huilerig, dus het valt waarschijnlijk wel mee allemaal. Wil alleen graag weten waarom ze koorts heeft...
sorry zat niet op te leten ze krijgt geen laatste voeding meerquote:Op zondag 10 juli 2005 21:55 schreef Leah het volgende:
Ik denk dat Susanna vandaag eens wild doet, misschien geeft ze zomaar een late voeding
.
Vooral nu het vandaag weer zo warm was.quote:Op zondag 10 juli 2005 21:57 schreef Suzanna het volgende:
(ik maak haar overigens normaal gesproken niet wakker voor een voeding, maar ik denk dat ik nu maar even een uitzondering maak, ze moet toch genoeg drinken binnenkrijgen...)
Ik heb ook even naar de foto's gekeken, maar het valt mij niet echt op... (heb stukje opleiding orthoptie gedaan, vandaar dat ik even reageer) Kleine kinderen kunnen ook gauw scheel lijken door een brede neusrug bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:12 schreef Ladybos het volgende:
Ik was net bezig met wat foto's van Myrthe en het viel me op dat ze af en toe een beetje scheel kijkt. Zou dat niet inmiddels over moeten zijn ? Ze is nu 5,5 maand. De foto's staan in het fototopic als je wilt zien wat ik bedoel. Het is het oogje op de foto rechts.
Jaquote:
quote:Op maandag 11 juli 2005 20:13 schreef texelonia het volgende:
[..]
JaMaar, resultaten behaald in het verleden, bieden geen garanties voor de toekomst
![]()
grappig dat jij dat herkent. ik ben daarom trouwens extra blij dat Anna zo anders is dan ikzelf.quote:Op maandag 11 juli 2005 23:57 schreef poemojn het volgende:
Dat idee heb ik juist ook Bix![]()
eng hoor, een dochter
Vond het jammer, maar me er bij neer gelegd. Toen ik toen met weeen veel te vroeg in het ziekenhuis belandde kon het me al helemaal niet meer schelen wat er in zat (heel chliche) maar het moest blijven zitten, dit was ons kindje en na twee miskramen moest het nu maar eens gewoon blijven zitten. In die week werd er op een gegeven moment geconstateerd dat het een meisje was (verwarring alom want we hadden een heleduidelijke jongensecho gehad in de 17e week) en toen was k toch wel eventjes heeeeeeeel blij, maar wist gelijk ook dat het niet zou kloppen. Ben er mee gestopt om steeds maar te denken dat het toch nog een meisje kon zijn, en me gewoon meer gaan richten op het knulletje in de buik. En nadat de weeenremmers aansloegen, is dat gevoel ook een stuk bij getrokken, immers dit werd mijn knul wat gewoon bij ons hoorde en waar we voor gingenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:12 schreef Sugar het volgende:
Ik weet nog dat je zwanger was en je nog niet wist wat het was. Vond je het niet moeilijk te weten dat er een jongetje in je buik zat en daar midner voor te voelen. Lijkt me gekker "voorbereiden" als er dat gevoel bij zit.
alleen heb ik dan de 'pech' dat hij dus totaaaaaaal niet mij is. Hij is in alle opzichten Danny, hij lijkt op hem, hij heb zijn gedrag, zijn manier van doen. Bij alles zie je een en al kopie. En mini-danny is nog iets minder hanteerbaar door juist het misssen van verbale communicatie dan grote-Dannyquote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:22 schreef lady-wrb het volgende:
had ik ook hoor knor. en met baby-jongetjes kan je gewoon minder dan baby-meisjes.
hoe groter luca wordt, hoe meer ik me op hem uit kan leven. en het hoeft echt geen meisje te zijn om me met hem te identificeren, luca heeft exact hetzelfde karakter als ik, doet exact dezelfde dingen die ik op die leeftijd deed, en zegt zelfs uit zichzelf dezelfde dingen die ik vroeger deed.
we denken zelfs hetzelfde over dingen. het is echt zo, het bewijs is onlangs geleverd door mijn moeder. mijn moeder en ik leven eigenlijk al mijn leven lang op voet van oorlog. en onlangs is luca er tijdens een logeerpartijd min of meer uitgezet omdat zijn gedrag haar deed denken aan mij en hij dingen zei "die ik hem waarschijnlijk wel voorgezegd zou hebben". triest maar waar.
quote:Op maandag 11 juli 2005 23:10 schreef bixister het volgende:
oh en snoopy ik heb 't geloof ik al eens eerder gezegd maar piet was ook zo'n billenschuiver en heeft het kruipen ook bijna helemaal overgeslagen. (althans hij ontdekte die mogelijkheid heel laat, vlak voordat ie ook kon lopen). en nu loopt hij prima. 't is niet de meest handige harrie maar hij redt zich goed.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 08:46 schreef texelonia het volgende:
Maar op het kinderdagverblijf komt eens in de zoveel tijd de "knip bus" ofzow, en dat kost maar liefst 12 euro!!!
Nee dat soort dingen kunnen me niets schelen. Maar ik had het over het aaien van glimmende horloges in de treinquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:16 schreef poemojn het volgende:
Over die regeltjes: die stel je toch gewoon bij als de oude niet meer werken denk ik? En over 'wat hoort' maak ik me (iig thuis) niet zo druk eigenlijk. 't Is meer dat dingen niet gevaarlijk mogen zijn, of vies, of storend voor anderen. Iets als zwaaien naar anderen als ze weggaan: leuk als ze het doet (ze kan het wel) maar geen verplichting, en een hand geven ook niet.. komt vanzelf wel een keer.
Was bij ons eigenlijk ookwel zo hoor... een jaar geleden wisten we nu wel al precies hoe een meisje zou gaan heten... maar voor een jongen hadden we nog steeds drie of vier mogelijke namen... En hebben we midden in de nacht nadat de vliezen gebroken waren de knoop maar doorgehakt. Maar goed, Isa besloot dat ze meisje wilde worden met de jongensachtige karaktertrekjes die mama ook heeftquote:Op dinsdag 12 juli 2005 10:56 schreef dutchie het volgende:
Ik heb ook niet geweten of we een jongentje of meisje kregen. Een meisje leek me heel erg leuk, maar had stiekum toch wel een beetje een voorkeur. Het liefst als eerste een jongentje en als tweede (als we daamee gezegend zijn) een meisje. Vraag me niet waarom, maar lijkt me leuk.
En ik weet niet of jullie dit ook zo ervaren hebben, toen Léon geboren werd klopte het ook gewoon. Het klopte dat ik naar jongens neigende kleertjes had gekocht. Het klopte dat mijn gevoel in opstand kwam als mensen zeiden: "Jullie krijgen vast een meisje."
Op de een of andere manier wist ik het toch wel.![]()
dat is het ja. het past niet in je eigen platje, je eigen verwachtingen zijn andersquote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:27 schreef Lishe het volgende:
Dat was ook heerlijk geweest, maar paste niet bij mijn 'beeld' van mij als moeder.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 14:51 schreef Knorretje het volgende:
ach wie weet is de derde bijons gewoon weer een meissie(al zou een jongen praktischer zijn dan)
quote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ja daar zit je dan met iemand die je lang niet gezien hebt *ik ben tegenwoordig best stabiel en heb het best een beetje onder controle allemaal* wow shitzie m'n kind ineens lopen
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 16:36 schreef Martineke het volgende:
wij zijn weer bij de checkup geweest vanmiddag. Maxim is al 72.8 cm en 10.650 gr.
Ja en dan zat ik natuurlijk al een beetje te liegenquote:
Bellen kan sowieso geen kwaad, en misschien kunnen zij zeggen nav symptomen enzow hoe ernstig het is. En wie weet hebben ze nog andere tips om haar toch wat vocht binnen te laten krijgen!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:39 schreef Suzanna het volgende:
OH ja... ik zou de huisartsenpost moeten bellen als ik nu de huisarts wil spreken. Het lijkt me alleen dat zij er ook weinig aan kunnen doen als Noa niet wil drinken en dat ze zullen zeggen dat ik het 'in de gaten moet houden' ... maar ik ga toch maar even bellen dan.
't was juist de grove motoriek die hij dan blijkbaar niet goed zou leren. Maar hij kan nu heeeel goed zelf in zitstand komen hoor!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 20:51 schreef m@x het volgende:
Overigens heb ik het rug-argument nog nooit gehoord en ik zie ook niet zo goed in wat de fijne motoriek met zelf leren zitten te maken heeft. Poemojn, jij hebt vast wel ergens een link met meer info hierover![]()
Volgens deze site normaal voor baby's van 2 maanden.quote:In buikligging drukt de baby zich op en hij kan al naar links en rechts kijken. Als hij goed wakker is, probeert hij het hoofd zelf rechtop te houden. Hij wil ook vaak zitten, op schoot. De meeste baby’s vinden het heerlijk om zichzelf te latten optrekken van half-zit tot zit, of van zit tot staan.
Ik leg Dylan nog steeds voor de zekerheid tussen volle kruiken zodat ie die draai niet kan maken en niet met zn gezicht op het matras kan komen, gewoon uit voorzorg... dat helpt heel goed!quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:12 schreef edje34 het volgende:
Zou ik ook nog aub antwoord kunnen krijgen op mijn vraag??
Als het niet teveel moeite is tenminste.
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:15 schreef DaanBanaantje het volgende:
[..]
Ik leg Dylan nog steeds voor de zekerheid tussen volle kruiken zodat ie die draai niet kan maken en niet met zn gezicht op het matras kan komen, gewoon uit voorzorg... dat helpt heel goed!
ik weet niet of het draaien snachts kwaad kan, dat zal vast niet!
Laten we dat dan maar niet doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:16 schreef poemojn het volgende:
Vastbinden, ook met een slaapzakriem al worden die soms nog wel verkocht, is in elk geval gevaarlijker.
quote:
Wat raar dat ze het niet hebben over de kinderwagenbak die op een frame kan. Dat heeft toch geloof ik iedereen eigenlijkquote:
Ed, dit is een forum... Het CB is 24 uur per dag bereikbaarquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:12 schreef edje34 het volgende:
De nieuwe generatie wandelwagens heeft een groot voordeel: het kind past er langer in. Een brochure roept: "van nul tot vijf". En dat komt goed uit, want een zittend kind -- zo suggereert een lezer van Ouders Online -- past langer in het oude leefpatroon van moderne ouders.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Wat raar dat ze het niet hebben over de kinderwagenbak die op een frame kan. Dat heeft toch geloof ik iedereen eigenlijkIk heb nog nooit zo'n heel klein babietje gezien in zitstand.
met "het oude leefpatroon" bedoelt de auteur vast het leefpatroon van voordat ze ouders waren.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:30 schreef edje34 het volgende:
[..]
De nieuwe generatie wandelwagens heeft een groot voordeel: het kind past er langer in. Een brochure roept: "van nul tot vijf". En dat komt goed uit, want een zittend kind -- zo suggereert een lezer van Ouders Online -- past langer in het oude leefpatroon van moderne ouders.
![]()
![]()
let op de laatse zin
Jij bent wel een drammer he?quote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:12 schreef edje34 het volgende:
Joh, vind jequote:
quote:Op dinsdag 12 juli 2005 23:44 schreef Leah het volgende:
Hier vonden ze het niet zo erg, ik zette Freek op een gegeven moment ook maar zelf neer, als ik op hem moest wachten.... hij lag, en hij bleeeef liggen.
Ik kwam met hem op het CB, de arts zette hem neer, gaf hem een duwtje links en rechts, en toen ie niet omviel sprak ze; "Zoo, jij kunt lekker mee op de fiets hoor!"
De 5 maanden daarna, zat ie, heerlijk rustig, hij verschoof geen centimeter (ik denk er nog met weemoed aan terug) en werd vervolgens een billenschuiver
.
Is vervelend soms maar eigenlijk vooral goed. Frustraties (en soms verveling) leiden tot creativiteit. Dus ook tot nieuwe manier van voortbewegen enzovoorts.quote:Op woensdag 13 juli 2005 08:42 schreef Suzanna het volgende:
Oh ja... nieuwe ontwikkelingen zorgen wel altijd voor nieuwe frustratie bij Noa, herkennen jullie dat ook?
Ja precies, die bedoel ik.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:49 schreef Luchtbel het volgende:
Lois ik heb altijd wel gewoon van die handen afveeg en spuugdoekjes bij de wasbak, bedoel je dat?
Agossiequote:Nou ze is gewassen en naar bed. Het lijkt wel mee te vallen en ze moest nog lachen ook, niet klikken als je het zielig vindt.
dat van die lepel komt vanzelf hoor. Ze gaat je vanzelf imiteren. We geven Jayden wel een lepel, maar hij doet er niets mee. Voeren van lepel gaat wel (als hij heel veel honger heeft) maar anders vertikt hij het ook hoor en doet ie het lekker zelf met zijn vingertjes, of tong of waar hij het dan ook maar mee naar binnen weet te werken.quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:28 schreef Suzanna het volgende:
Even tussendoor...
Ik word helemaal gek van Noa wat betreft eten. Echt NIETS gaat er eigenlijk in met de lepel, groentehapjes niet, fruithapjes niet, pap niet... ze klemt haar lippen op elkaar en heeft zoiets van: bekijk het maar. Als ze toevallig haar mondje toch opendoet en ik stop er iets in, gaat ze (natuurlijk) vaak kokhalzen.
Ik heb daardoor vaak zoiets van: laat ook maar... en geef dan een keer een rijstwafeltje en laat haar fruit uit de hand eten (dat gaat wel iets beter). Maar ze moet toch ook van een lepel leren eten? Ze is al zeven maanden!!
Ben ik de enige hierin of is het niet gek dat Noa daar nog problemen mee heeft?
dan begin je met een broodmaaltijd ? jij brood zij bv fruit ofzo. Mocht ze je brood te pakken krijgenis dat ook weer niet een wereldrampquote:Op donderdag 14 juli 2005 09:45 schreef Suzanna het volgende:
Haha Luchtbel... dat doe ik nu zó: ik zet haar in de wipstoel op de bank en ga er zelf zó voor zitten (ook op de bank) dat ik er goed bij kan. Alleen is het wel erg lastig om dan zelf ook nog te eten... (zeker met die grijpgrage handjes, ze heeft me al menig keer verrast!)
Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:49 schreef Suzanna het volgende:
Oh... ik vind het écht doodeng. Kunnen ze niet stikken in een stukje banaan? Ze neemt zulke grote happen van een banaan (vindt ze echt heerlijk om in te happen) dat ze ze niet door kan slikken (ze probeert wel te kauwen maar dat is natuurlijk nog even wennen) en heeft zich daardoor al een aantal keer aardig verslikt.
(en van dat brood heb je ook wel een goeie... ik kom hier nog eens op ideeën!)
Ok, thnxquote:Op donderdag 14 juli 2005 09:54 schreef Knorretje het volgende:
[..]
Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.
pap is geen garantie op doorslapen he. Wijmaken de pap vrij dik zodat hj goed eetbaar is van een bord. In de fles uiteraard zo dik/dun dat hij net door de speen kon. Maar doorslapen op de pap dat doet ie niet hoor. (al mag ik de laatste dagen niet klagen)quote:Op donderdag 14 juli 2005 09:56 schreef Suzanna het volgende:
Over die pap in de fles...doen jullie dan dikke pap of eigenlijk maar een beetje net als bij de rijstebloem (een paar schepjes)? Als ik dikke pap zou doen zou ze waarschijnlijk 's nachts wat beter doorslapen, weet alleen niet of dat goed gaat. Ervaring? Ik heb een fles 'opengeknipt' dus die heeft een redelijk groot gat, de 'gewone' papspeen was voor Noa veel te veel moeite, daar kreeg ze niets uit, ook niet bij dunne pap.
tuurlijk ieder kind is anders. En wij zijn sinds het papavontuur ook geminderd in nachtvoedingen, eerst nog vaak 3 nachtvoedingen, toen met de pap nog maar 2 en nu rommelt het een beetje. Hij krijgt pap tussen 12 en 1 en soms komt hij om 3, zijn dag begint tussen 5 en 6 en dan heb hij echt honger. Dus het ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt of die 5-half 6 voeding als nachtvoeding betiteld moet worden.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:00 schreef Suzanna het volgende:
Tja, Noa heeft het woordje doorslapen al helemáál niet ontdekt, die wil 's nachts nog drinken omdat ze overdag vaak slecht eet/drinkt. Jammer dat pap dus niet werktin alle gevallen. Het kán wel helpen toch? Al is t maar een beetje...
de een wel de ander niet, alicia sliep met 7 maand al een hele tijd door, Jayden begint nu een beetje te rommelen en af en toe over te slaan.quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:35 schreef texelonia het volgende:
En eigenlijk zu ie moeten gaan doorslapen vanaf 8 uur toch?
ze gaan steeds meer die laatste fles minder goed leegdrinken, laten steeds meer staan etc etc of komen opeens niet meer voor die laatste flesquote:Ik weet al niet eens hoe dat moet met wat ie nu nog krijgt. Of is dat dan pas als ie weer een fles minder krijgt?![]()
En dat zou ook "vanzelf" moeten gaan, zou kind aan moeten geven. Hoe geven ze dat aan dan?"Mam, laat die laatste fles maar zitten hoor!"
![]()
quote:Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef Sugar het volgende:
Vanaf wanneer ging jij naar 3 maaltijden, Snoop? (dus geen avondfles meer, neem ik aan). En anderen?
Ik doe dat al best lang s morgensquote:Op donderdag 14 juli 2005 13:00 schreef snoopy het volgende:
Op het CB zeiden ze dat ik vanaf 1 jaar gewone melk mag geven ipv Nutrilon
Dat lijkt me helemaal ideaal![]()
de fles voor het slapengaan is hier ook gewoon Nutrilon (wel nr.3).quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:51 schreef Belana het volgende:
arme Jolie!
Liam krijgt nog steeds opvolgmelk trouwenshij vind gewone melk alleen koud lekker en zoals vandaag wilde hij weinig eten, maar dan drinkt ie wel een aantal flessen op een dag en ik doe er niet zo moeilijk over eigenlijk.
Ze heeft niet echt last. Het is alleen echt een rot gezicht Ben allang blij dat het niks echts is. Wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om voor het eerst de haren te wassen.quote:Op donderdag 14 juli 2005 20:31 schreef babyfeet het volgende:
zo het is dus erger dan dat je dacht ..
wat zielig voor jolie heeft ze er nog veel last van?
Ik neem 'm even mee naar het bv topic...quote:Op donderdag 14 juli 2005 19:32 schreef renzell het volgende:
Pfff dames, het lijkt wel een puzzeltje. Renzell vindt het helemaal niet erg dat Julius nog gewoon 5 keer per dag aan de tiet hangt...![]()
"Ach LadyS" zul je bedoelenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |