abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:41:53 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28792142
Suzanna, misschien hoeft het niet van de lepel? Probeer haar alles met de hand te laten eten anders? Zodra ze wat ouder wordt gaat ze heus die lepel wel gebruiken (als ze jullie na wil doen en op die manier ook wil eten), denk ik.

Zit je aan tafel met haar? Vaste dingen? Eten jullie ook iets als je haar eten geeft?
Bij ons hielp het samen eten best goed: ze was gewoon afgeleid door ons én tegelijkertijd geboeid door wat wij deden. Ze at ineens echt stukken beter.

Succes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:42:22 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792149
Pap kun je moeilijk met de vingertjes laten eten ...
Ik doe nu de Bambix gewoon door de fles heen en dat gaat wel goed eigenlijk, vond ze ook wel lekker dacht ik zo (nu één keer geprobeerd).

Rond welke leeftijd moeten ze dan echt goed van de lepel kunnen eten? Ik ben het nu al zo lang aan het proberen dat ik er een beetje moedeloos van word...en als er iemand op Noa past moet ik helemaal uitleggen dat ze érg veel geduld moeten hebben bij het voeren (en meestal zeg ik gewoon : geef de fles maar)...

Ik denk dat ik maar weer gewoon elke dag haar lekker zelf ga laten klooien met fruit (hoewel ze dan zo gretig is dat ze zich soms verslikt in stukjes banaan etc., beetje eng..) en het wel zelf vasthoud.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:43:01 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28792156
Jolietje stond net goed in de belangstelling bij de oppas en daar houdt ze wel van dus ze riep ook nog een keertje 'boem' en meteen d'r handen uitsteken, wie pakt mij? Tja een stel pubers en een setje peuters er om heen en ze is haar leed zo vergeten.

Het ziet er best erg uit vind ik maar ja wat kan ik anders denken. Maar het is gewoon blauw, niet vreemd gezwollen, recht en netjes geschaafd. Dus ach. Ze heeft lekker geslapen vannacht nergens last van en vanmorgen gewoon ontbeten. Toch vind ik het gek dat ze met die 80 cm hoogte en eigenlijk nauwelijks vaart zo'n klap kunnen maken

Suzanna jammer maar helaas er zijn kindjes die pas van een lepel willen eten tegen de tijd dat ze dat zelf kunnen. Misschien is Noa wel zo'n kindje.

Nog even over dat neerzetten en zelf gaan zitten. Ik las vannacht ergens dat je beter één hand kan aanbieden om ze te helpen overeind te komen dan twee. Terwijl eigenlijk iedereen gewoon twee handen aanbiedt, is ook logisch. Maar ze schijnen sneller handigheidjes in het gaan zitten te ontwikkelen als dit gebeurd. Misschien dat iemand er wat aan heeft.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:43:47 #229
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792170
Samen eten is ook wel een goed idee! We hebben nu nog geen eettafel (geen plek voor) maar als ze in de kinderstoel kan (ze is er nu nog wel wat klein voor denk ik, ze kan nog niet goed zelfstandig zitten) kan ze erbij zitten en kan ik haar ook te eten geven.
Misschien inderdaad dat het dan een stuk beter gaat!! had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk. \
Tot nu toe heb ik me er nog niet echt druk over gemaakt, maar ik was het eigenlijk ineens zat en vroeg me af of het wel normaal was.
Thnx voor jullie reacties.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:44:28 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28792181
Je kan ook op de grond naast het wipstoeltje eten he
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:45:32 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792195
Haha Luchtbel... dat doe ik nu zó: ik zet haar in de wipstoel op de bank en ga er zelf zó voor zitten (ook op de bank) dat ik er goed bij kan. Alleen is het wel erg lastig om dan zelf ook nog te eten... (zeker met die grijpgrage handjes, ze heeft me al menig keer verrast!)
pi_28792232
euhmm pap kun je heel goed met je vingers eten hoor volgens de kids hier Je kun het ook naar binnen slurpen uit je beker of met een rietje

Ow en wen maar aan het verslikken hoor, dat gebeurt nog tijden
pi_28792252
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:45 schreef Suzanna het volgende:
Haha Luchtbel... dat doe ik nu zó: ik zet haar in de wipstoel op de bank en ga er zelf zó voor zitten (ook op de bank) dat ik er goed bij kan. Alleen is het wel erg lastig om dan zelf ook nog te eten... (zeker met die grijpgrage handjes, ze heeft me al menig keer verrast!)
dan begin je met een broodmaaltijd ? jij brood zij bv fruit ofzo. Mocht ze je brood te pakken krijgenis dat ook weer niet een wereldramp
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:49:10 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792273
Oh... ik vind het écht doodeng. Kunnen ze niet stikken in een stukje banaan? Ze neemt zulke grote happen van een banaan (vindt ze echt heerlijk om in te happen) dat ze ze niet door kan slikken (ze probeert wel te kauwen maar dat is natuurlijk nog even wennen) en heeft zich daardoor al een aantal keer aardig verslikt.

(en van dat brood heb je ook wel een goeie... ik kom hier nog eens op ideeën!)
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:51:24 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28792315
Pap in de fles doen heel veel ouders (ik ook), dus dat laat je maar lekker zo. Gedoe van zo'n lepel.
Krijgt ze ook brood? Dat vindt ze misschien ook wel interessant om uit de hand te eten? Terwijl jij zelf ook en boterhammetje eet en soms haar een stukje geeft? Kan werken.

Jolie, heldje. Ik vind je zielig en stoer.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 09:52:51 #236
43556 miss_dynastie
pi_28792340
Aaaaaahhhh, Jolietje
pi_28792384
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:49 schreef Suzanna het volgende:
Oh... ik vind het écht doodeng. Kunnen ze niet stikken in een stukje banaan? Ze neemt zulke grote happen van een banaan (vindt ze echt heerlijk om in te happen) dat ze ze niet door kan slikken (ze probeert wel te kauwen maar dat is natuurlijk nog even wennen) en heeft zich daardoor al een aantal keer aardig verslikt.

(en van dat brood heb je ook wel een goeie... ik kom hier nog eens op ideeën!)
Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:56:51 #238
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792429
Over die pap in de fles...doen jullie dan dikke pap of eigenlijk maar een beetje net als bij de rijstebloem (een paar schepjes)? Als ik dikke pap zou doen zou ze waarschijnlijk 's nachts wat beter doorslapen, weet alleen niet of dat goed gaat. Ervaring? Ik heb een fles 'opengeknipt' dus die heeft een redelijk groot gat, de 'gewone' papspeen was voor Noa veel te veel moeite, daar kreeg ze niets uit, ook niet bij dunne pap (maar nu is tie daar veel te groot voor dus gebruik ik een andere fles waar ze dunne pap goed mee kan drinken, maar dikkere pap zou daar weer te dik voor zijn)

Warrig verhaal, hoop dat jullie me nog volgen .
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:57:47 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792444
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:54 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.
Ok, thnx ik ben wat dat betreft écht een onervaren moeder...maak me ook misschien veel te snel zorgen.
pi_28792465
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:56 schreef Suzanna het volgende:
Over die pap in de fles...doen jullie dan dikke pap of eigenlijk maar een beetje net als bij de rijstebloem (een paar schepjes)? Als ik dikke pap zou doen zou ze waarschijnlijk 's nachts wat beter doorslapen, weet alleen niet of dat goed gaat. Ervaring? Ik heb een fles 'opengeknipt' dus die heeft een redelijk groot gat, de 'gewone' papspeen was voor Noa veel te veel moeite, daar kreeg ze niets uit, ook niet bij dunne pap.
pap is geen garantie op doorslapen he. Wijmaken de pap vrij dik zodat hj goed eetbaar is van een bord. In de fles uiteraard zo dik/dun dat hij net door de speen kon. Maar doorslapen op de pap dat doet ie niet hoor. (al mag ik de laatste dagen niet klagen)
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:00:13 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792496
Tja, Noa heeft het woordje doorslapen al helemáál niet ontdekt, die wil 's nachts nog drinken omdat ze overdag vaak slecht eet/drinkt. Jammer dat pap dus niet werkt in alle gevallen. Het kán wel helpen toch? Al is t maar een beetje...
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:03:41 #242
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28792581
Wanneer begin je sowieso met een papfles? Het cb heeft daar de laatste keer niks over gezged tegen ons... En Noah is nu ook bijna 7 maanden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28792582
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:00 schreef Suzanna het volgende:
Tja, Noa heeft het woordje doorslapen al helemáál niet ontdekt, die wil 's nachts nog drinken omdat ze overdag vaak slecht eet/drinkt. Jammer dat pap dus niet werkt in alle gevallen. Het kán wel helpen toch? Al is t maar een beetje...
tuurlijk ieder kind is anders. En wij zijn sinds het papavontuur ook geminderd in nachtvoedingen, eerst nog vaak 3 nachtvoedingen, toen met de pap nog maar 2 en nu rommelt het een beetje. Hij krijgt pap tussen 12 en 1 en soms komt hij om 3, zijn dag begint tussen 5 en 6 en dan heb hij echt honger. Dus het ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt of die 5-half 6 voeding als nachtvoeding betiteld moet worden.

tex: wij zijn driekt met 7 maand begonnen in de hoop dat we wat meer regelmaat kregen in de nachterlijke uren.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:10:10 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792752
Vanaf 7 maanden kun je met Bambix beginnen. Ik ben er sinds gisteren mee begonnen en Noa is nu zeven maanden en een week.
Ik heb overigens een lijstje gekregen met dingen die ze vanaf een bepaald tijdstip mogen hebben. Ik zal wat er staat bij zeven maanden even overtypen voor je.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:12:44 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28792821
En is dat dan 's ochtends of 's avonds, of maakt dat niet uit? Want tijdje geleden ging het erover welke kindjes nog allemaal een papfles kregen en die kregen het (bijna) allemaal 's ochtends... Terwijl mij het 's avonds ook logischer lijkt, idd ivm doorslapen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:14:56 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792889
6-7 maanden: BASIS: 3-4 keer borstvoeding of opvolgmelk (ongeveer 500-750 ml)
Erbij: groenten en/of fruithapje
pap van opvolgmelk en rijstebloem (met een lepeltje)

7-8 maanden: BASIS: 2-3 keer borstvoeding of opvolgmelk (ongeveer 400-600 ml)
Erbij: 1-2 keer pap van opvolgmelk en baby-ontbijtgranen of 1-2 keer lichtbruinbrood met een bekertje opvolgmelk
Groenten met aardappel/rijst/bonenpuree
Fruithapje

8-12 maanden: 1-2 keer pap van opvolgmelk en ontbijtgranen of
1-2 keer (licht)bruinbrood liefst met een bekertje opvolgmelk
Warme maaltijd van groente, aardappel/rijst/bonen en dergelijke, en vlees, vis, kip of ei
Fruithapje
1-2 keer borstvoeding of opvolgmelk (minimaal 300 ml) in een bekertje

(heb gelijk het hele lijstje maar gedaan, voor evt. anderen met oudere kindjes)
pi_28792904
ik gaf zelfs beiden, zowel smorgen vroeg ging er hier pap in en dan s'avonds laat. (tegenwoordig eet hij smorgens liever brood) Ik denk dat dat gewoon ouder en kindafhankelijk is. Ze mogen het hebben en afhankelijk van oa jouw doel ervan geef je het voor het slapen gaan of als ontbijt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:19:47 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792998
Als ze zeggen dat je lichtbruinbrood kunt geven, hoe geef je dat dan? Gewoon een boterhammetje los of met iets erop (in het begin nog niet denk ik) of alleen korstjes? (wat een vragen allemaal he ... )
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:20:26 #249
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28793015
Okay thanx Suzanna en Knor.

Ik vind dat wel lastig hoor, dat overschakelen elke keer. In het begin met de flessen ging het eigenlijk vanzelf, steeds een fles minder. Maar nu met elke keer nieuwe dingen erbij gaat het helemaal niet meer zo 'natuurlijk' En dan ben je eindelijk nét ergens aan gewend en dan moet het alwéér veranderd worden. Heb ook altijd het gevoel dat we achterlopen.
©Dumbo
pi_28793146
suzanna: begonnen met een kortsje en dat steeds opgevoerd. Eerst is het alleen maar sabbelen en spelen, tot ze de smaak steeds meer herkennen en gaan waarderen, toen losse stukjes/half plakje en nu krijgt hij er zo nu en dan smeerkaas op ofzo. Maar lang niet altijd.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:25:38 #251
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28793149
Ja, ik vond die overstap naar fruit, brood, warme maaltijd ook het lastigst. Gewoon moeilijk bepalen wat je wanneer geeft (en dus welke fles je laat vervallen, of vermindert of...).

Brood kun je geven met iets erop (dun met smeerkaas, smeerworst of boter belegd) en je kunt kleine stukjes voeren of zelf af laten happen van een smal stukje met korst eraan. ik zou sowieso wel korstjes ook geven. Ze kunnen het maar lusten, toch? Bovendien vinden die kleintjes het wel fijn om op een iets harder stukje boord te knauwen, dan op dat flubbelige (daarom ook geen witbrood, bijvoorbeeld).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 14-07-2005 10:30:39 ]
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:29:39 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28793235
Ik vond het wel apart hoe 'vanzelf' dat ging, na vier uur pas volgende fles etc. terwijl ze eerst écht om de drie uur razende honger had. Nu duurt dat soms zelfs nog langer, maar ja, dat is niet echt gezond. De reden weet ik nog steeds niet...tandjes zijn mijlenver weg etc.

Ik ga maar eens lichtbruinbrood kopen, had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk om te geven tot ik dat lijstje las is misschien voor Noa ook wel lekker.

Tex: je kunt ook rijstewafeltjes vanaf 6 maanden geven, vinden ze meestal ook wel interessant. Na een tijdje worden ze wel afgesabbeld en het is ook meer sabbelmateriaal dan dat het echt opgegeten wordt, maar dat komt ook nog wel denk ik.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:29:56 #253
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28793241
He Tex, op je eigen weg kun je echt niet achter lopen hoor! Maak je niet druk daarom joh. Hij krijgt echt wel genoeg te eten en is toch gezond!
pi_28793255
Ik vond die overstap van flessen naar steeds meer vast voedsel ook wel lastig tex. In een keer je hele ritme weg, wat net zo lekker ging. Het voeden duurde opeens veel langer, want met een lepel kan je zo leuk spelen Nu zijn we gelukkig op een punt beland dat er eigenlijk niets meer gaat veranderen qua voeding, alleen de hoeveelheid dan
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:35:03 #255
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28793347
Vind het vooral ook lastig met de dagen dat ie naar kdv gaat, want dan moet ik ht ritme aanpassen nu. Normaal krijgt ie ongeveer rond 8 uur een fles, dan om 12 uur fruit, 1 uur/half 2 weer een fles, rond half 6 groente en half 7/7 uur halve fles en dan rond half 11/11 uur nog een hele fles (met rijstebloem). Maar hij gaat 2 middagen naar het kdv en dan krijgt ie daar fruit. Dus dan wordt het: 8 uur en 12 uur een hele fles, half 2 ongeveer fruit, 4 uur weer een hele fles, half 8/8 uur groente en dan weer half 11/11 uur weer een hele fles (met rijstebloem) (eigenlijk een halve fles teveel dus).

En eigenlijk zu ie moeten gaan doorslapen vanaf 8 uur toch? Ik weet al niet eens hoe dat moet met wat ie nu nog krijgt. Of is dat dan pas als ie weer een fles minder krijgt?
En dat zou ook "vanzelf" moeten gaan, zou kind aan moeten geven. Hoe geven ze dat aan dan? "Mam, laat die laatste fles maar zitten hoor!"
©Dumbo
pi_28793526
Mijn ervaring is eigenlijk dat ik me heel druk kon maken over die laatste fles weglaten en toen ik het eenmaal probeerde, was er niks aan de hand. Morris had er dus helemaal geen behoefte meer aan. Het was dus meer mijn 'angst'.

Toen ze op het CB zeiden: ga maar eens proberen om naar 3 maaltijden per dag te gaan en de fles niet meer als 'eten' maar als 'drinken' te zien, viel bij mij het kwartje en ging het eigenlijk heel soepel Ook de tip: ga maar een beetje experimenteren was voor mij blijkbaar handig. Het hoeft namelijk allemaal niet meer zo strak op een gegeven moment en dat vond ik dus echt fijn om te weten.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28793527
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:35 schreef texelonia het volgende:
En eigenlijk zu ie moeten gaan doorslapen vanaf 8 uur toch?
de een wel de ander niet, alicia sliep met 7 maand al een hele tijd door, Jayden begint nu een beetje te rommelen en af en toe over te slaan.
quote:
Ik weet al niet eens hoe dat moet met wat ie nu nog krijgt. Of is dat dan pas als ie weer een fles minder krijgt?
En dat zou ook "vanzelf" moeten gaan, zou kind aan moeten geven. Hoe geven ze dat aan dan? "Mam, laat die laatste fles maar zitten hoor!"
ze gaan steeds meer die laatste fles minder goed leegdrinken, laten steeds meer staan etc etc of komen opeens niet meer voor die laatste fles
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:53:40 #258
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28793873
Bij mij is het ook een groot deel angst volgens mij. Ben bang als ik die laatste fles weglaat hij opeens midden in de nacht wakker gaat worden. Ik vind het al heel wat dat we van 12 uur naar een uur eerder zijn gegaan Maar dat gaat wel goed ds. En merk ook dat ie steeds vaker half doorslaapt tijdens het drinken van die laatste fles.
Maar ja, ik zie wel hoe het loopt dus Bedankt voor de tips in elk geval!
©Dumbo
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:55:32 #259
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28793931
Maria komt ook niet echt standaard voor een "avondfles", maar toch geven we altijd rond half tien nog een fles. Ik maak haar dus wakker ervoor soms en soms is ze "toevallig" wakker. Of ze dan per se een fles moet, weet ik niet. Ik doe het eigenlijk vooral omdat kindjes toch nog wel 400-500 cc melk moeten drinken per dag?

Pap en melk 's ochtends: 200 cc
Melk 's middags: 120 cc
Avondfles: 180-200 cc

Als je die laatste weglaat, moeten ze dan meer melk op die andere momenten?
Vanaf wanneer ging jij naar 3 maaltijden, Snoop? (dus geen avondfles meer, neem ik aan). En anderen?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:11:26 #260
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28794441
Amber is pas sinds een maand van die avondfles af :$ En ze had er geen problemen mee Nou ja, heel eventjes wennen (af en toe een keertje wakker met honger, maar dt ik volgens mij maar 2 of 3 keer geweest)
Nu slaapt ze zo een 12 a 13 uur achterelkaar
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:15:53 #261
103793 kozakken
Living the life
pi_28794610
LB, wat een prachtig mooie opmerking!
(die geeft me heel eventjes rust ook voor wat andere zaken )

mompelt nog eens voor haar uit: op je eigen weg kun je niet achter lopen...
op je eigen weg kun je niet achter lopen...
pi_28794802
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:55 schreef Sugar het volgende:
Vanaf wanneer ging jij naar 3 maaltijden, Snoop? (dus geen avondfles meer, neem ik aan). En anderen?
eh, sinds een maand of 2 a 3 geloof ik. Morris is nu 11 maanden en een week.

Hij krijgt 's ochtends een papfles,
tussendoor fruit,
's middags melk en brood met beleg,
tussendoor soepstengel/rijstwafel of wat dan ook,
's avonds warm eten en yoghurt toe.
Verder drinkt hij water tussendoor.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:27:32 #263
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28794962
Jolie krijgt nog altijd 3,5 maaltijd per dag

S morgens brood en flesje gewone melk
Tussendoor fruit
S middags brood, blokje kaas en beker opvolg melk (tot het op is daarna gewone melk)
Tussendoor soms iets soms niets
S avonds warm eten (als ze bij de oppas eet toetje na, thuis eten we geen toetjes) en een beker met vruchtensap zelfgemaakt

Kozakken we realiseren het ons niet altijd maar eigenlijk eigenlijk zouden we het moeten weten...
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:34:25 #264
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28795132
Snoop en LB, wat fijn om te zien, zo doe ik het ook!
Maar dus wel fles 's avonds nog. Want hoeveel melk drinken Morris en Jolie en Amber?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:38:54 #265
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28795259
Ik denk dat ze 400/450 aan zuivel binnen krijgt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:42:30 #266
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28795372
Met yoghurt erbij dan?
  donderdag 14 juli 2005 @ 11:43:49 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28795420
Ja maar dat eet ze niet iedere dag.
Ze drinkt 2 keer 180 melk en soms dus yoghurt en soms niet.
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:35:21 #268
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28796978
Amber drink sochtends iets van 220/240 cc (gewone) melk. Ze krijgt wel regelmatig kaas op brood.
voor de rest van de dag krijgt ze sap of water.
pi_28797819
2 flessen 180ml water + 6 scheppen melk en yoghurt dus.

Op het CB zeiden ze dat ik vanaf 1 jaar gewone melk mag geven ipv Nutrilon
Dat lijkt me helemaal ideaal
  FOK!fossiel donderdag 14 juli 2005 @ 13:32:07 #270
2628 Karin
pi_28798987
Owja het langzaam overgaan op andere voeding vond ik ook een ramp. Net als je dacht dat je ongeveer wist hoe je dat in het schema moest passen kwam er weer wat bij. En dan dacht je weer een schema te hebben en dan sliep hij of te lang of te kort of te laat of te vroeg om een beetje in het schema te blijven zodat alles weer omgedraaid werd.
Brood geven zijn wij ook begonnen met korstjes, wat ook erg makkelijk is als er tandjes aankwamen, dan gaf ik bevroren korstjes, lekker kluiven.

Suzanna ik gaf Bram ook altijd zelf een lepeltje in zijn handen, kon hij het zelf ook ontdekken en uitproberen, dat hielp hier wel. En inderdaad tegelijk eten, daarvoor ging het ook niet altijd lekker maar sinds we samen eten ging dat echt een stuk beter wel lastig dat je dan zelf bijna koud zit te eten maargoed in die tijd heb ik geleerd heel snel tussendoor mijn eten naar binnen te schuiven
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:22:48 #271
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28809307
nieuwe voeding introduceren vond ik hier ook een ramp.. En dan gaf ik er nog wel bv op verzoek naast ipv flessen. Ik vond het ook vooral zo'n gedoe, ik moest ineens rekening houden met eten van Saskia enzo..

Saskia krijgt trouwens nog steeds een fles voor het slapen gaan, overigens heeft ze bijna tot d'r verjaardag nog een late fles gehad, ze kon gewoon niet zonder
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:32:24 #272
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28809533
Pfff dames, het lijkt wel een puzzeltje. Renzell vindt het helemaal niet erg dat Julius nog gewoon 5 keer per dag aan de tiet hangt...
  donderdag 14 juli 2005 @ 19:39:50 #273
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28809667
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 13:00 schreef snoopy het volgende:

Op het CB zeiden ze dat ik vanaf 1 jaar gewone melk mag geven ipv Nutrilon
Dat lijkt me helemaal ideaal
Ik doe dat al best lang s morgens alleen tussen de middag opvolgmelk.

Nou de tranen sprongen in m'n ogen toen ik d'r net ging ophalen, ze had in het badje gespeeld dus de oppas had geprobeerd om d'r toetje wat schoon te maken maar dat lukte niet zo goed. Nee we zagen nu pas dat bijna het hele stuk tussen mond en neusje gewoon stuk is. Dacht gister nog dat het door de bloedneus kwam. D'r elleboog is kapot en d'r onderarm geschaafd, d'r beentje met blauwe plekken. Vraagt d'r ook nog zo'n bemoeitrut in de winkel aan me of ik welw eet dat chocolade slecht is voor kinderen gelukkig had ik een goed humeur

Wat wel heel cool en lief is, de oppas en ik waren eerst alletwee: mama. Nu zijn we Miza en Manne
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:31:53 #274
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28810822
zo het is dus erger dan dat je dacht ..
wat zielig voor jolie heeft ze er nog veel last van?
  donderdag 14 juli 2005 @ 20:51:19 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_28811337
arme Jolie!

Liam krijgt nog steeds opvolgmelk trouwens hij vind gewone melk alleen koud lekker en zoals vandaag wilde hij weinig eten, maar dan drinkt ie wel een aantal flessen op een dag en ik doe er niet zo moeilijk over eigenlijk.
stormy waters...
sailin'
pi_28811570
Ik begreep van het CB dat je bij gewone melk alleen wel extra vitamine D moet geven.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:13:16 #277
3011 E.T.
pi_28811921
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:51 schreef Belana het volgende:
arme Jolie!

Liam krijgt nog steeds opvolgmelk trouwens hij vind gewone melk alleen koud lekker en zoals vandaag wilde hij weinig eten, maar dan drinkt ie wel een aantal flessen op een dag en ik doe er niet zo moeilijk over eigenlijk.
de fles voor het slapengaan is hier ook gewoon Nutrilon (wel nr.3).
Vind 't wel makkelijk ook.. krijgt ze toch nog voedingsstoffen binnen als ze niet zo goed gegeten heeft
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:14:35 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_28811960
precies ET, das ook mijn idee dus en ik ben zo'n typje wat vitamine D vergeet te geven
stormy waters...
sailin'
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:34:24 #279
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28812466
Maria heeft een raar plekje (of eigenlijk: een rare plek) op haar arm, sinds vandaag. Ik weet niet wat het is. Jullie? Vage foto's, maar wie weet.

Oh ja, gaat om onderste plek, die bovenste weet ik ook niet, maar is eerder klein onschuldig plekje, denk ik.
  Jubileum moderator donderdag 14 juli 2005 @ 21:36:17 #280
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28812519
Zitten er (kleine) blaasjes op of komt er wat vocht uit? Dan zou het kinderzeer/krentebaard/impetigo kunnen zijn Sugar.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_28812563
waterpokken? Het eerst als een tierelier hier.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:38:06 #282
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28812574
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 20:31 schreef babyfeet het volgende:
zo het is dus erger dan dat je dacht ..
wat zielig voor jolie heeft ze er nog veel last van?
Ze heeft niet echt last. Het is alleen echt een rot gezicht Ben allang blij dat het niks echts is. Wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om voor het eerst de haren te wassen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:39:00 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28812594
He gek Sugar.
Misschien ontstoken muggebeetje?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:39:31 #284
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28812615
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 19:32 schreef renzell het volgende:
Pfff dames, het lijkt wel een puzzeltje. Renzell vindt het helemaal niet erg dat Julius nog gewoon 5 keer per dag aan de tiet hangt...
Ik neem 'm even mee naar het bv topic...
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:39:56 #285
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28812634
is het geen muggebult? Dat is tenminste het 1e waar ik aan dacht.

Dat kleine plekje weet ik ook niet wat het is, maar Amber heeft zo iets ook. Op het cb zeiden ze dat het muggenbulten waren Daar vind ik ze niet bepaald op lijken ze heeft zoiets ook rond haar mond --> cb: komt van het speeksel, dat is scherp vanwege de de tandjes. Ik: maar ze heeft ze ook rond haar oog. cb: *negeer* Ik: en hier en daar ook eentje op haar been/arm. cb: O, dan zijn het muggebulten, daar is het de tijd weer voor. Ik:
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:42:52 #286
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28812725
Sja, het kan een muggenbult zijn. Maar zo rood en niet echt rond ofzo.
Waterpokken, ja, ik weet niet? Even dat topic doorlezen maar.

Vaag trouwens van het cb, LadyS.
Trek je het vandaag nog?
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:46:07 #287
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28812844
ja erg vaag van het cb ja

Tot een uur geleden ging het nog wel ja, maar ik ben nu de laatste foto;s van dit jaar aan het opslaan enzo.... (766 foto's ) Dan is het cdtje vol en beginnen we met een nieuw cd tje en een nieuwe nummering. Om zoiets stoms kan ik janken nu
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:50:46 #288
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28812996
Ik ga nu lekker slapen en als ik dan morgen wakker word ben ik een dreumes

donderdag 14 juli 2005 @ 21:51:49 #289
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28813031
Ach Ambertje
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:52:49 #290
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28813062
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:51 schreef Luchtbel het volgende:
Ach Ambertje
"Ach LadyS" zul je bedoelen
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:53:59 #291
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_28813101
ah jolietje toch...

amber
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:54:44 #292
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28813131
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 21:52 schreef LadyS het volgende:

[..]

"Ach LadyS" zul je bedoelen
Volgens mij riep ik dat zondag al
  donderdag 14 juli 2005 @ 21:58:46 #293
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_28813273
Amber Morgen ben je een dreumes meisje ..

Ai Suikertje dat ziet er niet best uit zeg ..

k heb dus zulke plekken als een mug mij weer eens heeft lek en leeggezogen..
Kalote beesten Ben allergisch voor die beesten vandaar

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 14-07-2005 22:06:59 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:00:56 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28813341
Sugar gewoon een muggenbultje

Jolietje lief moppie

Amber morgen ook een grote meid
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 22:01:49 #295
43556 miss_dynastie
pi_28813364
Ambertje
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:02:04 #296
3011 E.T.
pi_28813371
Ach LadyS

Sugar, zo zien muggenbulten er altijd uit bij zowel Saskia als mijzelf.
vorig jaar had ze er een stuk of 8 op haar hoofdje en toen dachten mensen ook dat ze waterpokken had
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 22:03:55 #297
81992 Githa
pi_28813428
Amber nog een nachtje slapen.... ik zie dat jij ook al zo'n bedknager bent

Sugar Dat kan van alles zijn....ik zou het even aankijken tot morgen, is hij groter geworden, heeft ze meer plekken gekregen enz.
Komt ze er zelf veel aan? ...dus eigenlijk lijkt het te jeuken of pijn te doen?

Jolietje ...ohw meissie wat een dikke pech heb je weer maar je bent nog steeds een knappe meid
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:06:12 #298
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28813490
ze knaagt idd aan het bed alsof ze nooit te eten krijgt Soms haalde ik haar uit bed en dan zaten de witte schilfers nog rond haar mond
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 22:09:26 #299
81992 Githa
pi_28813586
Ik zag de foto en moest lachen Mijn nichtjes hebben het beide gedaan, en die hebben dan ook flink geknnaagd de spijlen waren helemaal uitgehold
Ik hoop dat Jordy dat gaat laten maar er is zo weinig wat je er tegen kunt doen....
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:11:24 #300
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28813649
Yoram is vandaag weer naar het CB geweest, met zijn lengte en gewicht zit hij keurig op de curve (59 cm en 6220 gram)
Hij is wat lui met zijn hoofd optillen, hij gaat er liever bij liggen om even lekker te sabbelen op zijn knuistje , verder maakte hij een tevreden indruk, lekker lachen, goed volgen, allert. Prima dus tot zover. Toen kwam zijn eerste prikje, ach gos, wat was ie zielig, enorme pruillip, zijn oojevarsbeet werd rood en Yoram werd echt kwaad, even huilen, maar ook weer vrij snel getroost. Arme knul. De middag best veel geslapen (nog meer dan anders), verder geen verhoging gehad gelukkig.
Die nieuwe inentingen zijn beter dan die van 2 jaar geleden, chiara was toch een huileriger en had toen iets verhoging.
Beter
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')