abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:11:37 #201
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28781053
Ah, Remco en ik vinden Jolie erg zielig... (hij keek toevallig mee toen ik op je foto kllikte) Helaas gaan ze nog veel vaker vallen.
Ook Yoram heeft zijn eerste val gehad, echt vreselijk vond ik het. Hij is door Chiara van het bed gerold, echt met opzet, wat vreselijk geschrokken was ik, enorm overstuur en verdrietig. Chiara was ook erg geschrokken en weet nu ook heel goed dat dat nooit meer mag. Gelukkig had Yoram verder geen schram of plek, en was hij de eerste van ons 3en die weer kon lachen, maar dit wilde ik nooit meer meemaken!
Het was ook zo stom, ik was even met hem bezig, beetje kroelen en kietelen en achter me hoor ik Chiara boos worden, want ze wilde een treintje pakken, maar het draad zat vast in de speelgoed kist, ze vroeg me om te helpen, wat ik dus deed. Ik loop dus naar de speelgoedkist en Yoram moest huilen omdat hij geen aandacht meer kreeg, ik dacht nog laat maar even gaan. Ondertussen is Chiara naar Yoram gegaan en heeft hem van het bed gerold. BOEM hoorde ik, en ik kon alleen maar ""NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH" schreeuwen... mensenkinderen, wat een schrik...
Alles is weer goed gelukkig. Chiara heeft sorry gezegd tegen dr broertje Maar goed, ik hoorde van een vriendin dat ze nog heeeeeel vaak sorry tegen elkaar zullen zeggen.
Maar alsjeblieft laat me dit niet weer overkomen, ik vind het gewoon zo zielig, dat kleine mannetje kan nog niets terug doen.... Nu ben ik dus met mijn neus op de feitren gedrukt, en kan ik de kinderen echt niet op die manier alleen laten, ook al ben ik de buurt, ik stond met mijn rug naar ze gekeerd. Bah, wat ellendig.
Het voelt goed hč?
A je to!
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:23:16 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28781486
Oh Mel wat rot ook zeg. Chiara ziet natuurlijk ook nog helemaal niet wat er kan gebeuren. Lastig
pi_28782203
Ach Jolie, wat een zielig toetje!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_28782387
Ben je al met haar bij de huisarts geweest LB, of kun je morgen pas? Even controleren of er verder niets mis is?
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:49:55 #205
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28782405
Ziet plots allemaal moeders met heel grijs haar van de schrik
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:52:14 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28782479
aggos Jolie.. Wat zie je eruit..
En Yoram, ook al zo hard gevallen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:56:13 #207
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28782610
ehbo meteen gedaan Poemojn.
Bloed kwam uit lip en neus maar dat was gewoon niet te zien want nou ja iedereen weet hoe hard dat gaat dan. Ook even laten kijken of het neusje niet scheef was. Alles oke.
  woensdag 13 juli 2005 @ 22:12:37 #208
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28783151
O my.. LB en Mel, wat doen jullie toch met die kinderen?
Ik mag het zeggen, omdat die van mij ook al een keer 'gestuiterd' is.
Maar sjongejonge vond die foto dus wel zielig. Aan de andere kant kon ik gniffel niet onderdrukken als ik zie dat mevrouw dwars door alles heen lacht. Het is ook zo'n lekker drolletje, blauwe/rode plekken en opgezette neus of niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 13 juli 2005 @ 22:25:00 #209
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28783600
Achgossie arme Jolietje!
pi_28785121
Jolie meisje! Wat een smak heb je gemaakt (en inderdaad LB, dan te bedenken dat ze dit nog veel vaker gaan meemaken...brrrr...)

En Mel: pffft, wat een schrik! En ja, Yoram is er weer het snelste overheen en lacht als eerste weer, maar voor jou en Chiara is het een grote schrik! En dan voel je je ook nog eens zo schuldig...ik kan me dat best voorstellen hoor. Alhoewel je er zelf ook weinig aan kan doen, want je beseft je pas dat zoiets niet kan totdat het mis gaat. Ik hoop altijd maar dat Tomas niet van de commode rolt, want ik betrap me er nog te vaak op dat ik dan 'even snel' m'n rug naar hem toedraai om iets uit de kast te pakken. Nou is hij nog niet zo van het rollen, maar toch...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:09:19 #211
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28785357
Oh nee Luchtbel, die foto! Arm kleintje!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:27:01 #212
61800 Rottdog
pi_28785917
Hoe gaat het eigenlijk met de kleine Samiq ????
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:34:27 #213
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28786147
Ja Dutch, altijd blijven lachen maar ze kwam net wel voor een flesje drinken wat ze eigenlijk niet meer deed. Maar goed ben allang blij dat ik even naar d'r kon kijken. Morgen zien we wel weer verder.
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:05:45 #214
61800 Rottdog
pi_28787000
Stiekem van genieten LB dat ze nog wat drinken wou
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:40:07 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28787790
Dacht je dat ik dat nog niet bedacht had
  donderdag 14 juli 2005 @ 00:49:07 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_28788008
arme jolie

mel, dat is zeker schrikken zeg, ook een voor de kleine vent.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 14 juli 2005 @ 08:49:33 #217
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28791479
Ach wat zielig, die Jolie... tegelijkertijd een onwijs zielige maar ook vertederende foto, LB... wat een heerlijk kindje zeg...dat ze nog kan lachen!

Mel, wat jij vertelt lijkt me zó schrikken!! Ik heb een keertje (niet expres hoor! ik was toen 10 jaar) mijn kleine nichtje waar ik op moest passen per ongeluk van de bank laten rollen. Boem! en krijsen. Verder niets gebeurd, maar ik heb nog véél langer en harder gehuild omdat ik me zo schuldig voelde!
pi_28791529
Hoe is het nu met Jolietje? Hebben jullie een beetje kunnen slapen?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:04:32 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28791645
Jolie! Wat rot!
Bah, zulke dingen, bah!

LB en Jolie én Mel en kids:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:05:08 #220
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28791654
Jeetje Mel, ik lees nu pas van Yoram! Wat een schrik zeg!!! Gelukkig kon ie er snel weer om lachen, de kleine man.
pi_28791946
Ja, wat een mazzel dat die kleintjes nog zo flexibel zijn. Wij schrikken ons een driedubbele hartverzakking en zij lachen alweer.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:28:37 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28791957
Even tussendoor...

Ik word helemaal gek van Noa wat betreft eten. Echt NIETS gaat er eigenlijk in met de lepel, groentehapjes niet, fruithapjes niet, pap niet... ze klemt haar lippen op elkaar en heeft zoiets van: bekijk het maar. Als ze toevallig haar mondje toch opendoet en ik stop er iets in, gaat ze (natuurlijk) vaak kokhalzen.
Ik heb daardoor vaak zoiets van: laat ook maar... en geef dan een keer een rijstwafeltje en laat haar fruit uit de hand eten (dat gaat wel iets beter). Maar ze moet toch ook van een lepel leren eten? Ze is al zeven maanden!!

Ben ik de enige hierin of is het niet gek dat Noa daar nog problemen mee heeft?
pi_28791999
Ik zou me niet zo heel erg druk maken Suzanna. Hoe meer jij het wil, hoe minder het lukt. En dan raken jullie beiden gefrustreerd. Kijk het even aan, voor hetzelfde geld lukt het volgende week inene wel
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:37:11 #224
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792072
Het probleem is dat ik dat al de hele tijd denk...'ik kijk het even aan'... en eigenlijk ben ik het nu een beetje zat. Het lijkt me toch niet goed dat ze alleen maar op flessen leeft! (waar ze ook al niet al te veel van drinkt!)

Overigens heb ik op het moment zelf wel heel veel geduld en probeer ik allerlei trucjes om haar toch aan het eten te krijgen....maar ik vind dat een kind niet op zo'n manier (met trucjes) moet eten, maar gewoon omdat het lekker is en ze honger hebben.
En dan ga ik me toch afvragen of er niet iets mis is met haar in dat opzicht.
pi_28792073
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:28 schreef Suzanna het volgende:
Even tussendoor...

Ik word helemaal gek van Noa wat betreft eten. Echt NIETS gaat er eigenlijk in met de lepel, groentehapjes niet, fruithapjes niet, pap niet... ze klemt haar lippen op elkaar en heeft zoiets van: bekijk het maar. Als ze toevallig haar mondje toch opendoet en ik stop er iets in, gaat ze (natuurlijk) vaak kokhalzen.
Ik heb daardoor vaak zoiets van: laat ook maar... en geef dan een keer een rijstwafeltje en laat haar fruit uit de hand eten (dat gaat wel iets beter). Maar ze moet toch ook van een lepel leren eten? Ze is al zeven maanden!!

Ben ik de enige hierin of is het niet gek dat Noa daar nog problemen mee heeft?
dat van die lepel komt vanzelf hoor. Ze gaat je vanzelf imiteren. We geven Jayden wel een lepel, maar hij doet er niets mee. Voeren van lepel gaat wel (als hij heel veel honger heeft) maar anders vertikt hij het ook hoor en doet ie het lekker zelf met zijn vingertjes, of tong of waar hij het dan ook maar mee naar binnen weet te werken.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:41:53 #226
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28792142
Suzanna, misschien hoeft het niet van de lepel? Probeer haar alles met de hand te laten eten anders? Zodra ze wat ouder wordt gaat ze heus die lepel wel gebruiken (als ze jullie na wil doen en op die manier ook wil eten), denk ik.

Zit je aan tafel met haar? Vaste dingen? Eten jullie ook iets als je haar eten geeft?
Bij ons hielp het samen eten best goed: ze was gewoon afgeleid door ons én tegelijkertijd geboeid door wat wij deden. Ze at ineens echt stukken beter.

Succes.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:42:22 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792149
Pap kun je moeilijk met de vingertjes laten eten ...
Ik doe nu de Bambix gewoon door de fles heen en dat gaat wel goed eigenlijk, vond ze ook wel lekker dacht ik zo (nu één keer geprobeerd).

Rond welke leeftijd moeten ze dan echt goed van de lepel kunnen eten? Ik ben het nu al zo lang aan het proberen dat ik er een beetje moedeloos van word...en als er iemand op Noa past moet ik helemaal uitleggen dat ze érg veel geduld moeten hebben bij het voeren (en meestal zeg ik gewoon : geef de fles maar)...

Ik denk dat ik maar weer gewoon elke dag haar lekker zelf ga laten klooien met fruit (hoewel ze dan zo gretig is dat ze zich soms verslikt in stukjes banaan etc., beetje eng..) en het wel zelf vasthoud.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:43:01 #228
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28792156
Jolietje stond net goed in de belangstelling bij de oppas en daar houdt ze wel van dus ze riep ook nog een keertje 'boem' en meteen d'r handen uitsteken, wie pakt mij? Tja een stel pubers en een setje peuters er om heen en ze is haar leed zo vergeten.

Het ziet er best erg uit vind ik maar ja wat kan ik anders denken. Maar het is gewoon blauw, niet vreemd gezwollen, recht en netjes geschaafd. Dus ach. Ze heeft lekker geslapen vannacht nergens last van en vanmorgen gewoon ontbeten. Toch vind ik het gek dat ze met die 80 cm hoogte en eigenlijk nauwelijks vaart zo'n klap kunnen maken

Suzanna jammer maar helaas er zijn kindjes die pas van een lepel willen eten tegen de tijd dat ze dat zelf kunnen. Misschien is Noa wel zo'n kindje.

Nog even over dat neerzetten en zelf gaan zitten. Ik las vannacht ergens dat je beter één hand kan aanbieden om ze te helpen overeind te komen dan twee. Terwijl eigenlijk iedereen gewoon twee handen aanbiedt, is ook logisch. Maar ze schijnen sneller handigheidjes in het gaan zitten te ontwikkelen als dit gebeurd. Misschien dat iemand er wat aan heeft.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:43:47 #229
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792170
Samen eten is ook wel een goed idee! We hebben nu nog geen eettafel (geen plek voor) maar als ze in de kinderstoel kan (ze is er nu nog wel wat klein voor denk ik, ze kan nog niet goed zelfstandig zitten) kan ze erbij zitten en kan ik haar ook te eten geven.
Misschien inderdaad dat het dan een stuk beter gaat!! had ik nog niet eens aan gedacht eigenlijk. \
Tot nu toe heb ik me er nog niet echt druk over gemaakt, maar ik was het eigenlijk ineens zat en vroeg me af of het wel normaal was.
Thnx voor jullie reacties.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:44:28 #230
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28792181
Je kan ook op de grond naast het wipstoeltje eten he
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:45:32 #231
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792195
Haha Luchtbel... dat doe ik nu zó: ik zet haar in de wipstoel op de bank en ga er zelf zó voor zitten (ook op de bank) dat ik er goed bij kan. Alleen is het wel erg lastig om dan zelf ook nog te eten... (zeker met die grijpgrage handjes, ze heeft me al menig keer verrast!)
pi_28792232
euhmm pap kun je heel goed met je vingers eten hoor volgens de kids hier Je kun het ook naar binnen slurpen uit je beker of met een rietje

Ow en wen maar aan het verslikken hoor, dat gebeurt nog tijden
pi_28792252
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:45 schreef Suzanna het volgende:
Haha Luchtbel... dat doe ik nu zó: ik zet haar in de wipstoel op de bank en ga er zelf zó voor zitten (ook op de bank) dat ik er goed bij kan. Alleen is het wel erg lastig om dan zelf ook nog te eten... (zeker met die grijpgrage handjes, ze heeft me al menig keer verrast!)
dan begin je met een broodmaaltijd ? jij brood zij bv fruit ofzo. Mocht ze je brood te pakken krijgenis dat ook weer niet een wereldramp
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:49:10 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792273
Oh... ik vind het écht doodeng. Kunnen ze niet stikken in een stukje banaan? Ze neemt zulke grote happen van een banaan (vindt ze echt heerlijk om in te happen) dat ze ze niet door kan slikken (ze probeert wel te kauwen maar dat is natuurlijk nog even wennen) en heeft zich daardoor al een aantal keer aardig verslikt.

(en van dat brood heb je ook wel een goeie... ik kom hier nog eens op ideeën!)
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:51:24 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28792315
Pap in de fles doen heel veel ouders (ik ook), dus dat laat je maar lekker zo. Gedoe van zo'n lepel.
Krijgt ze ook brood? Dat vindt ze misschien ook wel interessant om uit de hand te eten? Terwijl jij zelf ook en boterhammetje eet en soms haar een stukje geeft? Kan werken.

Jolie, heldje. Ik vind je zielig en stoer.
  † In Memoriam † donderdag 14 juli 2005 @ 09:52:51 #236
43556 miss_dynastie
pi_28792340
Aaaaaahhhh, Jolietje
pi_28792384
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:49 schreef Suzanna het volgende:
Oh... ik vind het écht doodeng. Kunnen ze niet stikken in een stukje banaan? Ze neemt zulke grote happen van een banaan (vindt ze echt heerlijk om in te happen) dat ze ze niet door kan slikken (ze probeert wel te kauwen maar dat is natuurlijk nog even wennen) en heeft zich daardoor al een aantal keer aardig verslikt.

(en van dat brood heb je ook wel een goeie... ik kom hier nog eens op ideeën!)
Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:56:51 #238
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792429
Over die pap in de fles...doen jullie dan dikke pap of eigenlijk maar een beetje net als bij de rijstebloem (een paar schepjes)? Als ik dikke pap zou doen zou ze waarschijnlijk 's nachts wat beter doorslapen, weet alleen niet of dat goed gaat. Ervaring? Ik heb een fles 'opengeknipt' dus die heeft een redelijk groot gat, de 'gewone' papspeen was voor Noa veel te veel moeite, daar kreeg ze niets uit, ook niet bij dunne pap (maar nu is tie daar veel te groot voor dus gebruik ik een andere fles waar ze dunne pap goed mee kan drinken, maar dikkere pap zou daar weer te dik voor zijn)

Warrig verhaal, hoop dat jullie me nog volgen .
  donderdag 14 juli 2005 @ 09:57:47 #239
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792444
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:54 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Ze zou er heus wel in kunnen stikken, maar uit refelx kokhals je al voordat het stuk echt te ver in je keel komt. Vaak weten die kleintjes dat best goed te handelen hoor, ze kokken, stukje komt weer voor in de mond en proberen het opnieuw weg te krijgen en dat vermindert wel merk ik wederom. Het verslikken door gulzigheid is hier zelfs bij alicia nog aan de orde als je haar niet afremt in enthousiastme.
Ok, thnx ik ben wat dat betreft écht een onervaren moeder...maak me ook misschien veel te snel zorgen.
pi_28792465
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 09:56 schreef Suzanna het volgende:
Over die pap in de fles...doen jullie dan dikke pap of eigenlijk maar een beetje net als bij de rijstebloem (een paar schepjes)? Als ik dikke pap zou doen zou ze waarschijnlijk 's nachts wat beter doorslapen, weet alleen niet of dat goed gaat. Ervaring? Ik heb een fles 'opengeknipt' dus die heeft een redelijk groot gat, de 'gewone' papspeen was voor Noa veel te veel moeite, daar kreeg ze niets uit, ook niet bij dunne pap.
pap is geen garantie op doorslapen he. Wijmaken de pap vrij dik zodat hj goed eetbaar is van een bord. In de fles uiteraard zo dik/dun dat hij net door de speen kon. Maar doorslapen op de pap dat doet ie niet hoor. (al mag ik de laatste dagen niet klagen)
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:00:13 #241
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792496
Tja, Noa heeft het woordje doorslapen al helemáál niet ontdekt, die wil 's nachts nog drinken omdat ze overdag vaak slecht eet/drinkt. Jammer dat pap dus niet werkt in alle gevallen. Het kán wel helpen toch? Al is t maar een beetje...
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:03:41 #242
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28792581
Wanneer begin je sowieso met een papfles? Het cb heeft daar de laatste keer niks over gezged tegen ons... En Noah is nu ook bijna 7 maanden.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28792582
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 10:00 schreef Suzanna het volgende:
Tja, Noa heeft het woordje doorslapen al helemáál niet ontdekt, die wil 's nachts nog drinken omdat ze overdag vaak slecht eet/drinkt. Jammer dat pap dus niet werkt in alle gevallen. Het kán wel helpen toch? Al is t maar een beetje...
tuurlijk ieder kind is anders. En wij zijn sinds het papavontuur ook geminderd in nachtvoedingen, eerst nog vaak 3 nachtvoedingen, toen met de pap nog maar 2 en nu rommelt het een beetje. Hij krijgt pap tussen 12 en 1 en soms komt hij om 3, zijn dag begint tussen 5 en 6 en dan heb hij echt honger. Dus het ligt er een beetje aan hoe je het bekijkt of die 5-half 6 voeding als nachtvoeding betiteld moet worden.

tex: wij zijn driekt met 7 maand begonnen in de hoop dat we wat meer regelmaat kregen in de nachterlijke uren.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:10:10 #244
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792752
Vanaf 7 maanden kun je met Bambix beginnen. Ik ben er sinds gisteren mee begonnen en Noa is nu zeven maanden en een week.
Ik heb overigens een lijstje gekregen met dingen die ze vanaf een bepaald tijdstip mogen hebben. Ik zal wat er staat bij zeven maanden even overtypen voor je.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:12:44 #245
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28792821
En is dat dan 's ochtends of 's avonds, of maakt dat niet uit? Want tijdje geleden ging het erover welke kindjes nog allemaal een papfles kregen en die kregen het (bijna) allemaal 's ochtends... Terwijl mij het 's avonds ook logischer lijkt, idd ivm doorslapen.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:14:56 #246
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792889
6-7 maanden: BASIS: 3-4 keer borstvoeding of opvolgmelk (ongeveer 500-750 ml)
Erbij: groenten en/of fruithapje
pap van opvolgmelk en rijstebloem (met een lepeltje)

7-8 maanden: BASIS: 2-3 keer borstvoeding of opvolgmelk (ongeveer 400-600 ml)
Erbij: 1-2 keer pap van opvolgmelk en baby-ontbijtgranen of 1-2 keer lichtbruinbrood met een bekertje opvolgmelk
Groenten met aardappel/rijst/bonenpuree
Fruithapje

8-12 maanden: 1-2 keer pap van opvolgmelk en ontbijtgranen of
1-2 keer (licht)bruinbrood liefst met een bekertje opvolgmelk
Warme maaltijd van groente, aardappel/rijst/bonen en dergelijke, en vlees, vis, kip of ei
Fruithapje
1-2 keer borstvoeding of opvolgmelk (minimaal 300 ml) in een bekertje

(heb gelijk het hele lijstje maar gedaan, voor evt. anderen met oudere kindjes)
pi_28792904
ik gaf zelfs beiden, zowel smorgen vroeg ging er hier pap in en dan s'avonds laat. (tegenwoordig eet hij smorgens liever brood) Ik denk dat dat gewoon ouder en kindafhankelijk is. Ze mogen het hebben en afhankelijk van oa jouw doel ervan geef je het voor het slapen gaan of als ontbijt.
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:19:47 #248
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28792998
Als ze zeggen dat je lichtbruinbrood kunt geven, hoe geef je dat dan? Gewoon een boterhammetje los of met iets erop (in het begin nog niet denk ik) of alleen korstjes? (wat een vragen allemaal he ... )
  donderdag 14 juli 2005 @ 10:20:26 #249
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28793015
Okay thanx Suzanna en Knor.

Ik vind dat wel lastig hoor, dat overschakelen elke keer. In het begin met de flessen ging het eigenlijk vanzelf, steeds een fles minder. Maar nu met elke keer nieuwe dingen erbij gaat het helemaal niet meer zo 'natuurlijk' En dan ben je eindelijk nét ergens aan gewend en dan moet het alwéér veranderd worden. Heb ook altijd het gevoel dat we achterlopen.
©Dumbo
pi_28793146
suzanna: begonnen met een kortsje en dat steeds opgevoerd. Eerst is het alleen maar sabbelen en spelen, tot ze de smaak steeds meer herkennen en gaan waarderen, toen losse stukjes/half plakje en nu krijgt hij er zo nu en dan smeerkaas op ofzo. Maar lang niet altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')