Das ook een goed ideequote:Op maandag 4 juli 2005 22:04 schreef DaanBanaantje het volgende:
en misschien nog een kleine tip voor als je dr echt persee in die bak wilt laten slapen.. leg dr andersom in de bak, dus hoodfje bij het voeteneind en de kap omhoog, kan ze ook dr voetjes er niet overheen gooien en niet verstikt raken in de stof van de kinderwagenkap.
I knowquote:Op maandag 4 juli 2005 22:08 schreef Githa het volgende:
WAUW wat gaan die kleintjes snel .... idd zelfs Jolie al deze maandin gedachte zijn al die kleintjes nog steeds 6 maanden, maar dat is Jordy zelf al bijna joh
* Githa doet ineens een schrikbarende ondekking!
Nee dan wilt ze niet slapen,ze huilt hooguit 15 minquote:Op maandag 4 juli 2005 22:06 schreef poemojn het volgende:
Myrthe (de mijne) draagt nog wel de maat 80cm vd Combisleeper (die heeft ze vanaf haar geboorte aan gehad) & Hema, en maat 100cm zomerslaapzak Kruidvat. Die van Kruidvat waren pas te koop, zijn prima slaapzakken en niet duur. Bij ons ligt er nog wel een stapel, misschien bij jullie ook als je een nieuwe nodig hebt Edje.
Bedoelde je nu net dat Sanne van 17.30 tot 20.30 de hele tijd huilt, of dat ze dan wat sneller huilt omdat ze wat moe is?
Ik hou jullie op de hoogte,in in iedergeval iedereen bedankt voor de tips en het meedenken.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:12 schreef DaanBanaantje het volgende:
ik zal voor je duimen dat het morgenavond gewoon werkt!
ik zag het.. wou het net zeggen...quote:
een maat van mij heeft 3 kinderen uit z`n eerste relatie nu heeft hij een vrouw die heeft er ook 3 uit haar eerste relatie en samen hebben ze een kleine van bijna 1 1/2.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:26 schreef poemojn het volgende:
Daarom heeft een aangetrouwde oom van me 11 kinderen.Het blijft leuk, blijkbaar.
dat had ik dus eigenlijk niet. Bij alicia vond ikhet zo enorm lang duren voor ze richting het jaar ging, kon maar niet opschieten. Bij Jayden gaat het tenminste wel snel, de dagen vliegen voorbij en ben blij dat hij ook dadelijk baby-af is, en zeker dat dat hele mini-baby-gedoe weg is.quote:Op maandag 4 juli 2005 22:42 schreef bixister het volgende:
het gaat inderdaad maar hard he. leuk die verjaardagenserie die eraan zit te komen. daar gaan heel wat moedertraantjes gepinkt worden.
en het grappige van een tweede is dat ik daarbij nog meer van het baby-zijn geniet, net zoals melonovy zegt. in Piet wilde ik al veel meer steeds de grote jongen zien die hij zou worden, terwijl ik bij Anna steeds denk: oeh blijf nog maar ff baby, niet zo snel groot worden!
Kan. Kan ook iets anders zijn. Geef in elk geval niet opquote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:51 schreef edje34 het volgende:
Sanne blijft nu huilen
Zal het voor haar toch dan wennen zijn om in een slaapzak te liggen??
Nu slaapt ze weerquote:Op dinsdag 5 juli 2005 08:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan. Kan ook iets anders zijn. Geef in elk geval niet op
Ze is het niet gewend maar voor haar veiligheid wel van belang dat je doorzet, hoe moeilijk ook dus succes hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:09 schreef edje34 het volgende:
[..]
Nu slaapt ze weer!! Ha Ha Ha echt een deugeniet mij lopen uittesten.
![]()
Moet ik ze dan straks gewoon maar weghalen ?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:51 schreef Githa het volgende:
rollenik gebruik helemaal geen rollen voor in Jordy's bed en ik geloof ook niet dat dat voor Sanne gaat werken
ze duwen zo'n rol toch gewoon opzij......
Kan. Of ze moet zelf een beetje wennen en daarvan huilen. Of ze huilt zodat ze slaperig wordt. Ik heb geen idee hoor, maar zo'n kleintje kan het zo moeilijk zeggen, hequote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:09 schreef edje34 het volgende:
[..]
Nu slaapt ze weer!! Ha Ha Ha echt een deugeniet mij lopen uittesten.
![]()
Ze moest gewoon wennen haar haar nieuwe slaapplek nu ligt ze al 1 uur in dromenland bijna.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan. Of ze moet zelf een beetje wennen en daarvan huilen. Of ze huilt zodat ze slaperig wordt. Ik heb geen idee hoor, maar zo'n kleintje kan het zo moeilijk zeggen, he
nouja, kijk even wat werkt voor Sanne, maar verdraaien in bed is zo erg niet hoor en als ze niet goed meer liggen dan laten ze zich wel horen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 09:53 schreef edje34 het volgende:
[..]
Moet ik ze dan straks gewoon maar weghalen ?
[[url=http://img97.imageshack.us/img97/1279/sanne2250wg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dan zal ik dat wel doen na de voeding van 12:00quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:02 schreef Martineke het volgende:
ik denk dat sanne niet eens een rol kan wegduwen nu, ze zijn zo groot en liggen tegen de kantjes aan van dr bedje. misschien is het even een idee om ze zo ff in slaap te laten vallen, maar dan zou ik ze toch wel weghalen.
Denk dat Martineke bedoelde om Sanne in slaap te laten vallen mét handdoekrollen (als dat haar helpt bij het in slaap vallen) maar als ze eenmaal slaapt ze dan weg te halen, zodat ze er niet in kan stikken als ze er tegenaan rolt enzow.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:05 schreef edje34 het volgende:
Dan zal ik dat wel doen na de voeding van 12:00
Dat bedoel ik ook na de voeding als ze gaat slapen en ze is in slaap gevallen om ze dan weg te halen.Nu doe ik dat niet omdat ik ze zo ga wassen en aankleden.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:06 schreef texelonia het volgende:
[..]
Denk dat Martineke bedoelde om Sanne in slaap te laten vallen mét handdoekrollen (als dat haar helpt bij het in slaap vallen) maar als ze eenmaal slaapt ze dan weg te halen, zodat ze er niet in kan stikken als ze er tegenaan rolt enzow.
Oh okay, ik dacht dat ze nu nog lag te slapenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:08 schreef edje34 het volgende:
Dat bedoel ik ook na de voeding als ze gaat slapen en ze is in slaap gevallen om ze dan weg te halen.Nu doe ik dat niet omdat ik ze zo ga wassen en aankleden.
Ze slaapt nog steeds ben net gaan kijken.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:09 schreef texelonia het volgende:
[..]
Oh okay, ik dacht dat ze nu nog lag te slapen
Mama is werken Marianne werkt fulltime en ik ben huisman,jahoor hadden we gisteren al afgesproken.Ik zou ze na haar eerste voeding in de slaapzak leggen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
goed zo edje! heel goed! het is nu echt veel veiliger hoor!
mag ik zo brutaal zijn om nog eens te vragen waar Sanne's mama is? Ik neem aan dat zei het toch wel een beetje weet?
Mijn grootoma heeft 21 kinderen gekregen (zaten wel 2 tweelingen tussen hoor)quote:
daan gisteren zei je ook al zoiets, dat ie 't maar aan z'n vrouw moest vragen oid. waarom zou zij 't automatisch beter weten dan de vader?quote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:24 schreef DaanBanaantje het volgende:
mag ik zo brutaal zijn om nog eens te vragen waar Sanne's mama is? Ik neem aan dat zei het toch wel een beetje weet?
Allemaal natuurlijk bevallen en ook allemaal thuis.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:08 schreef Martineke het volgende:
maar zonder die 2 tweelingen waren het er nog veel hoor snakeladywowie
waren het ook werkelijk 19 bevallingen? of ook ks erbij??
Ze slaapt nu ,weer een zorg minderquote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:02 schreef bixister het volgende:
edje goed dat je de rollen weggehaald hebt, is alleen maar gevaarlijk.
Ik ga er altijd een beetje automatisch (sorryquote:Op dinsdag 5 juli 2005 11:25 schreef bixister het volgende:
[..]
daan gisteren zei je ook al zoiets, dat ie 't maar aan z'n vrouw moest vragen oid. waarom zou zij 't automatisch beter weten dan de vader?
Noah doet dat ook en wij noemen dat ook gewoon kusjesquote:Op woensdag 6 juli 2005 09:08 schreef Suzanna het volgende:
Noa doet ook vaak haar mondje open en gaat dan met haar mondje tegen m'n wang aan... misschien wordt daar ook een zoen mee bedoeld? k dacht meer dat ze dan gewoon iets zag om op te sabbelen...haha...
Zal meteen even kijken en invullen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:16 schreef poemojn het volgende:
Snakelady, ik weet niet of jij nog wel eens meeleest bij het bv-topic maar misschien wil jij deze vragenlijst ook invullen? Zie mijn post voor de link: Borstvoeding deel 11
Goed dat ze nu in haar ledikantje slaapt, Edje!
uhhh geen ideequote:Op woensdag 6 juli 2005 12:27 schreef Anitra het volgende:
Maxim wat goed![]()
Heb je de mist bleu Martineke van de maix cosi priori xp? Die heeft Djulian nl ookEn je ziet hem heel weinig.
De kleur van de wagen en maxi cosie die Wennie in het kinderwagen topic heeft staan?quote:Op woensdag 6 juli 2005 15:19 schreef Martineke het volgende:
[..]
uhhh geen ideesoort lichtblauw is de stoel. ijsblauw noem ik het maar.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:07 schreef beefcake het volgende:
Badstoffen slabbers omdoen, nemen lekker veel kwijl opZijn makkelijker te verschonen dan een shirt en je hebt minder kans op geïrriteerde borst en nek
Edit: bij Zeeman heb je er twee voor ¤ 1,50. Ik heb er tig![]()
Doet ze al 2 weken veel kwijlen,en elke keer als ze iets nieuws aan heeft Ha Ha Ha,zo ook dit shirtje had ze vandaag voor het eerst aan.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:02 schreef poemojn het volgende:
Het hoeft niet op tandjes te wijzen Edje, het kan ook zijn dat haar speekselklieren nu beginnen te werken. Bij Myrthe duurde het toen nog 4 maanden voor haar eerste tandje kwam.
Sanne slaapt alleen s`nachts nog in de reiswieg.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:13 schreef bixister het volgende:
edje ik zou het slapen in 't reiswiegje nu maar snel helemaal afschaffen hoor.
08:00-8:30 eerste voeding+uitbuiken en verschonen.quote:
00:00 is niet laat vind ik,ga nu haar laatste flesje maken.quote:Op woensdag 6 juli 2005 23:32 schreef Leah het volgende:
Vind je dat niet vervelend, zo laat nog een voeding?
Nee ik maak ze meestal nog wakker.quote:Op donderdag 7 juli 2005 00:09 schreef bixister het volgende:
wordt ze zelf wakker voor die laatste voeding edje?
en waarom wakker maken om 11.00/11.30? (maar ja ik ben sowieso niet zo van de vaste schema's.)
Maar kan ze niet doorollen dan op haar buik?? nu kan ik nog eens gaan kijken overdag. S`nachts gaat dat niet meer.quote:Op donderdag 7 juli 2005 08:53 schreef Githa het volgende:
Edje,
Net als er hier al gezegd wordt, zou ik Sanne s'nachts echt niet meer in de reiswieg leggen.
Het heeft allerlei gevaren, het over de rand heen rollen, verstikken in de kap dan wel de dichte zijkanten, het matrasje is niet gemaakt voor haar gewicht om hele nachten in te slapen en ze haar lengte is toch wel te lang aan het worden voor de reiswieg.
De dag komt toch dat ze in het ledikantje zal moeten, waarom niet gelijk starten? Wennen zal ze toch moeten net als papa en mama.
Het valt allemaal niet mee als je kleintje ligt te huilen en jij je best wil doen om haar stil te krijgen maar echt voor haar veiligheid zou ik haar niet meer in die reiswieg laten slapen....succes!
quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:05 schreef renzell het volgende:
Toen ie zo oud was als Julius nu?die is nu bijna drie maanden...
Ja 17-02-05quote:Op donderdag 7 juli 2005 09:19 schreef Githa het volgende:
[..]neeeeeeeeeeee joh!
Ik bedoelde Sanne...die is toch ook van Februari
uhh jaa en dan van de maxi cosi, die kleur lichtblauwquote:Op woensdag 6 juli 2005 20:53 schreef Anitra het volgende:
[..]
De kleur van de wagen en maxi cosie die Wennie in het kinderwagen topic heeft staan?
Het is idd heel licht blauw.
Dan hebben we dezelfdequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:09 schreef Martineke het volgende:
[..]
uhh jaa en dan van de maxi cosi, die kleur lichtblauw
Er komen geen allergieen voor,alleen bij mij (allergisch voor poepluiers) Ha Ha Ha Haquote:Op donderdag 7 juli 2005 10:53 schreef poemojn het volgende:
Rijstebloem kun je beter zo min mogelijk geven, geldt nl als bijvoeding, en er wordt geadviseerd tot 6 mnd met bijvoeding te wachten. En voor vanille kun je allergisch zijn/worden, dus als er allergieen in je familie voorkomen zou ik dat zeker niet geven.. is een beetje een lastige allergie nl doordat vanille in heel veel lekkere dingen wordt verwerkt.
Woehaaaaaaaaaaa!quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:57 schreef edje34 het volgende:
Er komen geen allergieen voor,alleen bij mij (allergisch voor poepluiers) Ha Ha Ha Ha
awwww echte liefdequote:Op donderdag 7 juli 2005 12:13 schreef Martineke het volgende:
en ook die muts van dat belspelletje op net 5 of zo, gaat hij lief lachen naar dr
Bij sanne ook, net ook weer zit ze lekker uit te buiken hebben we lekker samen alles zitten te bekijken op tv wat papa heeft gefilmd.quote:Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan zn favoriete bezigheid: tv kijken..![]()
Eigenquote:Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Ladybos het volgende:
Edje geef je die rijstebloem op aanraden van het cb door de voeding of op eigen initiatief ?
Hee wat gek? Hier is Nick jr er niet ivm vakantiequote:Op donderdag 7 juli 2005 11:26 schreef DaanBanaantje het volgende:
hahahaha leuk is dat he...
nu is dora op tv.. en dan zit ie helemaal te lachen en te doen! vooral als dat aapje praat of als ze zingen.. zo superschattig!
ze zijn zo leuk nu
quote:
Hij loopt niet achter nu hij pas met 6 maanden de eerste hapjes krijgt hoor. Eigenlijk is het veel logischer om pas met 6 maanden daarmee te beginnen, dan kunnen ze namelijk pas echt kauwen. Daarom geef ik niet alleen gepureerd voedsel, maar laat ik Noa ook happen in bijv. een perzik, peer, banaan, meloen etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 00:15 schreef texelonia het volgende:
Aan de andere kant wil ook niet dat ie steeds 2 maanden blijft achter lopen...
Anders maar steeds een (paar) weekje(s) eerder over stappen en dan komt het uiteindelijk wel goed ofzow
Leuk is dat, edje! Hopelijk blijft ze dan meewerken en is het niet alleen maar eenmaligquote:Op vrijdag 8 juli 2005 11:09 schreef edje34 het volgende:
-verhaal-
Isa was op 10 dagen na 11 maanden toen het eerste randje door het tandvlees kwam piepenquote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:01 schreef Sugar het volgende:
Hee! Ik wil Maria even nomineren voor de als-aller-aller-allerlaatste-tandjes-krijgende-baby-award! Ze is ruim 10 maanden en heeft nog geen enkel tandje!
Kan iemand hier overheen? Kom maar, kom maar, kom maar!
![]()
dat is zo superschattig he!quote:
Ik herken het jaquote:Op vrijdag 8 juli 2005 13:35 schreef lily het volgende:
Geinig heh, Edje34
David vindt het een geweldig spelletje als je een stukje stof op zijn gezicht legt en het er weer af trekt (met een kiekeboe ofzo). Lacht hij zich kapot. Erg leuk! (toch leuk weer allemaal die ontwikkelingenwant bij Damon ging dat net zo)
Wij hebben de onze vanquote:Op vrijdag 8 juli 2005 10:53 schreef Luchtbel het volgende:
ja ik ga wel even zo'n plaatje halen vanmiddag. Mag ik zeker naar Prenatal
Hoezo??quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:33 schreef E.T. het volgende:
Ik ken niemand die op eigen houtje zomaar rijstebloem bij een fles is gaan doen en zie ook de noodzaak (en het nut) er niet van in.
Ha, dat win ik met 2 kinderen. Zowel Job als Katja hebben tandeloos hun eerste verjaardag gevierd. Job is nu 20 maanden en heeft welgeteld 4 tanden (twee boventanden en twee ondertanden).quote:Op vrijdag 8 juli 2005 12:01 schreef Sugar het volgende:
Hee! Ik wil Maria even nomineren voor de als-aller-aller-allerlaatste-tandjes-krijgende-baby-award! Ze is ruim 10 maanden en heeft nog geen enkel tandje!
Kan iemand hier overheen? Kom maar, kom maar, kom maar!
![]()
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ha, dat win ik met 2 kinderen. Zowel Job als Katja hebben tandeloos hun eerste verjaardag gevierd. Job is nu 20 maanden en heeft welgeteld 4 tanden (twee boventanden en twee ondertanden).
En volgens mij was Judith van Grijs ook heel laat met tandjes krijgen. Maar Maria heeft nog kans om ons in te halen.
Er is maar 1 maat en Zoë vindt het heerlijk om af en toe nog is in de tummy te zitten.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:33 schreef Suzanna het volgende:
Heb je trouwens twee maten met de tummytub, of worden de grotere kindjes ook nog in die kleine tummy gezet? Hij leek me zo ontzettend klein voor Noa toen ik het probeerde! Moet ze er dan in zitten of moet ik haar vast blijven houden?
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:54 schreef Leah het volgende:
Rapley methode hèAls je dat pak rijstebloem niet zelf aan je mond kunt zetten, ben je er nog niet aan toe
.
Moet je de pan wel naast je in bed zetten, Poemojnquote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:57 schreef poemojn het volgende:
Ah, dus ik mag Myrthe nu eindelijk rijstebloem geven om van de nachtvoedingen af te komen?
Is risotto ook goed? Hebben we gisteren gegeten.
neehoor, is over 't algemeen inderdaad ook helemaal niet nodig bij die kleintjes. maar Piet heeft op een gegeven moment zo'n erge berg gehad, was echt niet leuk meer. hij had toen al heel veel haar, dus je zag er niks van. een paar keer flink in de olie was gelukkig de oplossing (ik dacht echt dat ik 't nooit weg zou krijgen, zo veel was 't) dus ik probeer er nu met Anna iets beter op te letten. bij haar valt 't ook nog erg op tussen die dunne rode haartjes.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 00:28 schreef Luchtbel het volgende:
![]()
Echt ik begon al met blozen maar maar maar het hoeft niet toch
Hoezo bij de hand,ik niet hoor.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 07:38 schreef jessie het volgende:
Die mannen zijn gewoon bijdehand!
Wat een schatjequote:Op vrijdag 8 juli 2005 23:50 schreef Moeizaam het volgende:
Dan toch maar aanmelden, nu weer een beetje tijd over om te Fokken.
Didi, dochter van Moeizaam is geboren op 26 juni jongstleden.
Wanneer mogen ze wat??quote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:01 schreef Martineke het volgende:
edit zelf al iets gevonden
mag een baby al ham eigenlijk??
Vreemd, want in de potjes vanaf 6 maanden zit al vlees en vis (o.a. ook ham ja)... Kon geen potjes vinden vanaf 6 maanden zonder vleesquote:Op zaterdag 9 juli 2005 12:11 schreef Githa het volgende:
- vlees, kip, vis, ei vanaf 7 maanden
Ik neem tenminste aan dat ham daar ook onder valt
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:42 schreef jessie het volgende:
Ik heb het over die mannen Edje, die mannen die zogneaamd dan niet meer kunnen slapen, die niet wakker worden van t gehuil of wat dan ook. Die mannen zijn bijdehand. En die vrouwen...... die zijn gek![]()
Zo doen wij dat dus ookquote:Op zaterdag 9 juli 2005 18:25 schreef snakelady het volgende:
![]()
Valt mee hoor, Remco gaat er altijd op zondag uit en dan kan ik uislapen.![]()
Zo hebben we beide een uitslaapdag.
Renzell en julius ,
Dat zou trouwens ook Noah's rare drink gedrag van de laatste dagen kunnen verklaren, bedenk ik me netquote:Op zaterdag 9 juli 2005 17:54 schreef texelonia het volgende:
Volgens mij komt Noah's eerste tandje doorRechts onder. Je ziet nog niks, maar voel wel 2 scherpe puntjes
En links onder dan voelt het dus echt anders...
Nu wordt ie echt groot![]()
Ow bedoelde je dat!!!quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:42 schreef jessie het volgende:
Ik heb het over die mannen Edje, die mannen die zogneaamd dan niet meer kunnen slapen, die niet wakker worden van t gehuil of wat dan ook. Die mannen zijn bijdehand. En die vrouwen...... die zijn gek![]()
quote:Een kind met hersenvliesontsteking heeft behalve koorts ook een stijve nek, waardoor het zijn kin niet meer op zijn borst kan leggen. De fontanel is vaak opgezet, het kind is overgevoelig voor licht en moet soms overgeven. Ook kan het kleine, paarsrode vlekjes op zijn huid hebben, die worden veroorzaakt door bloedinkjes en kunnen samengroeien tot grotere vlekken. Als je kind deze verschijnselen vertoont, moet je onmiddellijk een arts waarschuwen.
Hoe gaat het nu met Noa?quote:Op zondag 10 juli 2005 05:47 schreef Suzanna het volgende:
Noa heeft sinds vannacht best hoge koorts (voor het eerst sinds de geboorte)...
Ze werd heel vaak wakker en voelt heel erg warm aan, dus ik heb haar een paracetamol gegeven... is dat goed? (dacht eigenlijk later pas: koorts moet eigenlijk de gelegenheid hebben om z'n werk te doen in het lichaam, heb ik dat nu niet tegengehouden?) Ze zweet helemaal niet, voelt alleen heel erg warm aan (en heeft 39,5).
Ook is haar fontanel opgezet, ik weet niet of dat gevaarlijk of normaal is bij koorts, is nog nooit zo geweest.
Waarschijnlijk niets bijzonders allemaal, maar ja, ze is dus nog nooit ziek geweest dus allemaal nieuw voor mij. Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |