abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28584251
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 12:13 schreef Martineke het volgende:
en ook die muts van dat belspelletje op net 5 of zo, gaat hij lief lachen naar dr
awwww echte liefde
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
pi_28584320
LOL @ Edje
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:42:38 #153
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28585217
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:12 schreef DaanBanaantje het volgende:
Dylan zn favoriete bezigheid: tv kijken..
Bij sanne ook, net ook weer zit ze lekker uit te buiken hebben we lekker samen alles zitten te bekijken op tv wat papa heeft gefilmd.

Ze keek op een goed moment wel raar op,want ze zat bij mij op schoot en ze hoorde me op tv en in het echt.Ik zag haar kijken van huh hoe kan dat??

Ik werd wel weer even stil toen ik de beelden zag die ik gefilmd heb toen Sanne na 1 dag thuis kwam,ik herken ze niet meer joh.

17-02-05

nu 07-07-05
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28585299
t gaat veel te snel allemaal he?!
  donderdag 7 juli 2005 @ 12:45:19 #155
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28585313
Toch zie je nog wel echt hetzelfde koppie hoor, edje34! (en op de eerste foto huilt ze en de tweede lacht ze... is nogal een verschil )

Bij Noa is dit verschil ook heel groot.
pi_28585375
wanneer komen er weer Noa foto's?
pi_28588079
Edje geef je die rijstebloem op aanraden van het cb door de voeding of op eigen initiatief ?
  donderdag 7 juli 2005 @ 14:33:00 #158
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28588723
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:08 schreef Ladybos het volgende:
Edje geef je die rijstebloem op aanraden van het cb door de voeding of op eigen initiatief ?
Eigen
(Hans teeuwen)
  donderdag 7 juli 2005 @ 21:55:14 #159
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_28603233
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 14:33 schreef edje34 het volgende:

[..]

Eigen
Vreemd.
  donderdag 7 juli 2005 @ 22:03:37 #160
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28603570
waarom geef je rijstebloem Edje? Is er een reden voor, behalve dat ze 't lekker vind?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:00:29 #161
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28606013
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 11:26 schreef DaanBanaantje het volgende:
hahahaha leuk is dat he...

nu is dora op tv.. en dan zit ie helemaal te lachen en te doen! vooral als dat aapje praat of als ze zingen.. zo superschattig!

ze zijn zo leuk nu
Hee wat gek? Hier is Nick jr er niet ivm vakantie
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28606045
hier wel, maar wel een andere programmering dan normaal.
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:05:15 #163
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28606224
Oh vertel? Ik heb het eigenlijk niet opgezet omdat er in de tv gids stond dat het alleen maar programma's voor oudere kinderen waren. En Freek mist Dora , en ik moet weer naar die hysterische Jake kijken...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_28606892
't was ff zoeken maar zie het favoriete kinderseries topic.
  donderdag 7 juli 2005 @ 23:41:25 #165
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28607817
Noah heeft nog niet bijster veel voorkeur voor programma's, eigenlijk is het altijd goed als de tv aan staat
Wanneer moet je er eigenlijk op gaan letten wat ze zien? Als ik hem even voor de tv neer plant, dan zet ik wel kinderseries op. Maar soms zit ie ook bij ons op schoot ofzow terwijl wij gewoon onze eigen programma's kijken, di lang niet altijd geschikt zijn voor kindjes. Nu begrijpt ie daar natuurlijk nog niet veel van, al heb ik soms wel het idee dat ie de sfeer begrijpt van een programma.
Maar ja, vanaf wanneer moet je daar nu echt op gaan letten?

En nog een vraagje, hoe lang 'moeten' ze wennen aan de groente- en fruitpotjes? Noah krijgt pas echt bijvoeding vanaf 6 maanden, maar krijgt nu dus nog de potjes vanaf 4 maanden. Nu zo'n 2 weken ofzow denk ik? Hij lijkt er verder geen moeite mee te hebben, vindt tegenwoordig bijna alles lekker, en vaak zou ie zelfs nog meer lusten volgens mij. Hij krijgt wel al de grotere 4 maanden potjes (je hebt 115 gram en 150 gram, hij krijgt nu dus 150 gram). Op zich denk ik dat ie die 6 maanden potjes wel kan hebben dus, maar wil ook niet te snel gaan natuurlijk...
Kan het trouwens door de bijvoeding komen dat ie opeens meer trek lijkt te hebben? Eerst dronk ie met moeite het minimale wat ie op een dag moest binnen krijgen, en nu drinkt ie naast zn fruit en groente dus, meer dan nodig zou zijn (alleen de laatste fles doet ie halverwege opeens moeilijk).
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28608484
tex, volgens mij is TV in 't algemeen vrij indrukwekkend voor babies. ze krijgen (wat er dan ook op staat) op die manier erg veel informatie binnen en kunnen daar nog weinig mee, dus het schijnt beter zijn ze niet teveel aan televisie bloot te stellen op een dag. dus juist hoe jonger, hoe heftiger de info binnenkomt en hoe moeilijker het te verwerken voor het kind. Tiktak is wel al voor vrij jonge kinderen geschikt, maar is dan ook erg eenvoudig van opzet. Piet heeft voor hij 1 was maar heel weinig TV gezien. ik ben er trouwens bij Anna veel slordiger mee dan bij Piet, omdat Piet inmiddels dus wel regelmatig kijkt (juist weer doordat dat voor mij makkelijker is tijdens 't voeden van Anna). Anna slaapt wel een stuk onrustiger dan Piet, maar of 't door de TV komt, geen idee.

die hapjes: volgens mij verschilt dat nogal per kind. bij Piet was 't meestal niet zo'n probleem om op 'oudere' potjes over te stappen. behalve bij die van 8 maanden, toen kwamen er ineens beduidend meer stukjes in en dat vond ie eerst nogal smerig.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 00:15:13 #167
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28609642
Dat tv-verhaal klinkt eigenlijk heel logisch ja, dat het voor baby's veel heftiger over komt. Zo had ik het nog niet bekeken. 's Avonds staat de tv bijna standaard aan bij ons, dus dan krijgt ie daar wel vrij veel van mee... Toch maar eens op letten dus.

Dat ze het vies vinden kan ik me voorstellen, weer wennen aan weer nieuwe dingen, terwijl je net aan iets gewend bent. Maar voor de darmpjes ofzow, maakt dat niet zoveel uit? Omdat Noah de eerste 4(!!) maanden last heeft gehad van krampjes, en met 5 maanden toen we voor het eerst een fruithapje prbeerde weer... ben nu dan beetje bang dat ie er weer last van krijgen als we te snel over gaan. Aan de andere kant wil ook niet dat ie steeds 2 maanden blijft achter lopen...
Anders maar steeds een (paar) weekje(s) eerder over stappen en dan komt het uiteindelijk wel goed ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:26:04 #168
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28615016
Julius is een echte vent; hij kijkt graag naar voetbal en gaat mokken als er iemand voor gaat staan!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 09:31:07 #169
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28615082
Julius is cool!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28615728
hihi julius!
nog ff over die TV tex: als ze weer iets groter zijn en juist meer begrijpen van wat er te zien is is 't ook nog steeds/weer erg indrukwekkend hoor. Piet kan zich erg druk maken over iets dat er bij de teletubbies gebeurd is bijvoorbeeld. dus goed doseren lijkt me niet onverstandig.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:23:43 #171
640 snoopy
peanuts
pi_28615858
Ik probeer Morris er maar zo min mogelijk naar te laten kijken. Tegen de tijd dat hij er zelf om gaat vragen bekijk ik wel wat hij wel of niet mag zien.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:49:06 #172
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28616340
Hier ook geen televisie. Alleen als het mij even uitkomt, 5 minuten per week maar ze vindt ook niks leuk en kijkt niet. Liever bekijkt ze de dvd-hoesjes Sowieso de hele tijd de tv aan in de buurt van een babietje is niet zo goed.

Ik heb gister een poging gedaan om m'n huis iets kindvriendelijker te krijgen. Ze begon in snoeren te knagen....uiteindelijk alles verbouwd zie ik vanmorgen dat er nu een stopcontact bij de box zit. Dus
pi_28616355
lb, als je er zo'n beveiligingsplaatje inplakt is dat niet erg hoor.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 10:53:47 #174
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28616438
Hmmm terwijl ik de vorige post typte ging het brandalarm. Het kind is gewoon niet veilig in mijn buurt ja ik ga wel even zo'n plaatje halen vanmiddag. Mag ik zeker naar Prenatal
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 10:56:52 #175
81992 Githa
pi_28616509
die dingen verkopen ze overal wel hoor LB ...ook bij doe het zelf zaken en ze zijn niet duur bij de prenatal een stuk duurder zelfs
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:04:21 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28616706
Mooi. Bedankt.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:06:42 #177
640 snoopy
peanuts
pi_28616781
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:53 schreef Luchtbel het volgende:
Mag ik zeker naar Prenatal

Ik zat ook al te bedenken om de medicijnen en gevaarlijke stoffen maar te verplaatsen en beveiliging op kastjes en lades te maken.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:09:55 #178
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28616880
Net weer wat moois meegemaakt,

Vanaf het begin vind Sanne het niet fijn als er dingen over haar hoofd word heen getrokken.
Zoals rompertjes enzo.Nu vandaag voor het eerst werkt ze al zelfs mee.

Als ik nu een rompertje of shirtje aantrek gaat ze met haar hoofdje al naar achteren toe.

Toen ze helemaal klaar was pakte ik haar handjes vast en ze had die van mij stevig vast en kwam een beetje naar voren.ze moest erg lache en in haar ogen kon ik zien van dat ze dacht ``goed he papa.Ik pakte haar op en ze greep me gelijk om m`n nek.

Jammer dat ik hier geen foto van heb.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:10:21 #179
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28616903
Mjah dat doe ik niet. Ze mag toch echt niet overal spelen in huis. Veel te geveeralijk met die open trap en open keuken. Ze heeft nu genoeg plek bij de bank enzo en ik heb het zo opgesteld dat als ik de box iets verschuif ze er niet zomaar weg kan. We zien het wel weer.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:01:52 #180
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28618493
Hee! Ik wil Maria even nomineren voor de als-aller-aller-allerlaatste-tandjes-krijgende-baby-award! Ze is ruim 10 maanden en heeft nog geen enkel tandje!

Kan iemand hier overheen? Kom maar, kom maar, kom maar!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:08:34 #181
24141 Bar_en_Mar
Koetje boe
pi_28618672
LOL Sugar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_28618916
volgens mij heeft maria judith voorlopig nog voor zich in de strijd om die titel.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:22:03 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_28619069
Luchtbel, sommige supermarkten hebben ook die beschermingsplaatjes wel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_28619206
sugar!

Djulian zijn 4e tandje is ook gearriveerd
Djulian zou naar de KNO-arts gaan vandaag, maar dat gaat niet door ivm kapotte auto. Nu mag hij gelijk de maandag na de vakantie om 8:05 uur
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:37:25 #185
640 snoopy
peanuts
pi_28619542
nee, daar komen wij niet overheen Sugar. Morris heeft er al 6
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:27:58 #186
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28621454
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 00:15 schreef texelonia het volgende:
Aan de andere kant wil ook niet dat ie steeds 2 maanden blijft achter lopen...
Anders maar steeds een (paar) weekje(s) eerder over stappen en dan komt het uiteindelijk wel goed ofzow
Hij loopt niet achter nu hij pas met 6 maanden de eerste hapjes krijgt hoor. Eigenlijk is het veel logischer om pas met 6 maanden daarmee te beginnen, dan kunnen ze namelijk pas echt kauwen. Daarom geef ik niet alleen gepureerd voedsel, maar laat ik Noa ook happen in bijv. een perzik, peer, banaan, meloen etc.
Noa probeert trouwens op een lepeltje ook te kauwen, dus dat wordt soms een smeerboel ...

Edit: overigens heeft Noa ook pas vanaf (bijna) 6 maanden de eerste hapjes gehad. Vrij snel daarna ben ik overgegegaan op potjes voor 6 maanden, die vond ze VEEL lekkerder. Ook zelf gepureerd fruit vindt ze wel lekker, alleen even wennen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Suzanna op 08-07-2005 13:35:22 ]
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:29:16 #187
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28621503
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:09 schreef edje34 het volgende:
-verhaal-
Leuk is dat, edje! Hopelijk blijft ze dan meewerken en is het niet alleen maar eenmalig ...
pi_28621608
Tex echt achterlopen is het niet hoor! En hem langzaam laten wennen aan verschillende dingen is belangrijker dan "achter"lopen!
pi_28621771
Geinig heh, Edje34

David vindt het een geweldig spelletje als je een stukje stof op zijn gezicht legt en het er weer af trekt (met een kiekeboe ofzo). Lacht hij zich kapot. Erg leuk! (toch leuk weer allemaal die ontwikkelingen want bij Damon ging dat net zo)

Wat betreft de tv: zo laat mogelijk aan beginnen inderdaad. Ik ben er met Damon te laks in geweest en vooraal de laatste 2 jaar wilde hij vaak alleen maar tv kijken. We zijn er nu veel strenger in geworden want al die tv ipv lekker spelen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:37:15 #190
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28621837
Noa vindt de Teletubbies GEWELDIG... ik zet haar er heel af en toe voor (lekker makkelijk 's ochtends als ze een beetje zeurderig is) en dan gaat ze hardop lachen naar het lachende zonnetje. Dat is zo schattig!
pi_28621958
Hoe zit het eigenlijk met de kracht van de beentjes bij jullie kleintjes?

Ik zie in het foto-topic bijvoorbeeld een foto van Jordy staand (aan de handjes vastgehouden). David kan dat echt niet. Het zoontje van een vriendin (nu 3 maanden) oefent ook al flink kracht uit op zijn beentjes als je hem rechtop op je schoot hebt.

David's beentjes zijn echt pudding hoor (en ik zie mijn geest al kruipen met een zoon die pas liep met 25 maanden en altijd zijn beentjes omhoog trok als je hem rechtop zette).
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:05:50 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28622807
Kan me wel voorstellen hoor Lily, zeker omdat het bij Damon zo lang duurde. Maar volgens mij zegt het niet zo veel. Jolie kan bijvoorbeeld wel goed zelf staan en gaan staan maar op d'r knietjes zitten vindt ze eng en doet pijn (aan het huiltje te horen) maar de andere dingen kan ze wel. Het dochtertje van een vriendin had ook 'puddingbenen' tot een maand of 11 en toen ging ze wel staan en zelf zitten met een jaar en die loopt nu ook met 15 maanden overal langs. Succes!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:09:50 #193
640 snoopy
peanuts
pi_28622925
Hier ook puddingbenen Morris wilde vooral in het begin steeds staan maar sinds hij kan zitten is dat weer over Als ik hem nu wel eens op de commode tegen me aan wil laten staan om zijn broek op te hijsen (als je begrijpt wat ik bedoel) laat hij zich gewoon zakken. Vind ik ook raar omdat hij het eerst dus wel kon. Misschien gewoon luiheid Hij is nu trouwens 11 maanden en kan net een week uit zichzelf in zitstand komen. Staan is er echt nog niet bij dus.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:09:59 #194
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28622929
Bij Zoë was dat ook veel later, als ik haar rechtop zette dan zakte ze zo door de benen heen. Later is nog beter ook voor de heupjes enzo net als zitten.

Kunstgebit al besteld Sugar

Zoë-tv vanaf het begin eigenlijk al is de teletubbies vooral het zonnetje is ze helemaal weg van en reclame maar denk zelf omdat die wat luider zijn.
pi_28623316
ah goed

ben ik weer gerustgesteld
  Licht Ontvlambaar vrijdag 8 juli 2005 @ 14:53:41 #196
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_28624497
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:01 schreef Sugar het volgende:
Hee! Ik wil Maria even nomineren voor de als-aller-aller-allerlaatste-tandjes-krijgende-baby-award! Ze is ruim 10 maanden en heeft nog geen enkel tandje!

Kan iemand hier overheen? Kom maar, kom maar, kom maar!
Isa was op 10 dagen na 11 maanden toen het eerste randje door het tandvlees kwam piepen Nu heeft ze er inmiddels 3
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:56:52 #197
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28624639
Klopt het dat je het staan niet moet stimuleren tot ze kunnen kruipen? dat hoorde ik van iemand, die zei dat het kruipen zo belangrijk was dat als je het staan teveel stimuleerde en de kinderen daardoor minder gingen kruipen ze een hele ontwikkelingsachterstand konden krijgen.

Noa probeert veel te kruipen, soms lukt het. Ze kan nog niet echt stevig staan, maar probeer het wel veel. Vindt het ook erg leuk ..
pi_28626234
anna heeft enorm veel kracht in de benen, en die wil als je d'r op schoot neemt ook het liefst op je schoot staan. ik weet dat 't niet zo goed is voor de heupen/rug maar ze is echt niet tegen te houden. dus ik laat 'r maar een beetje haar gang gaan en probeer haar dan wat extra te ondersteunen onder de oksels, zodat ze nog niet haar hele eigen gewicht hoeft te dragen (en dat is nogal wat zo te voelen! ). dat vindt ze echt superleuk en dan maar kontwiebelen. ook is ze heel actief met haar voeten aan 't spelen de laatste tijd, als ze ligt.
pi_28627718
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:37 schreef bixister het volgende:
en dan maar kontwiebelen.
dat is zo superschattig he!

Dylan is vandaag voor het eerst in lange tijd weer in zn tummy geweest (deed m de laatste tijd of in het grote bad, of onder de douche, of in het gewone badje..

maar hij vond het prachtig! hij heeft echt zitten genieten en met zn waterkrokodil zitten spelen.. zo mooi om te zien
  vrijdag 8 juli 2005 @ 17:33:34 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28630089
Dylan is ook zo'n heerlijk jochie om te zien he! Noa vindt het eng in de tummytub...

Heb je trouwens twee maten met de tummytub, of worden de grotere kindjes ook nog in die kleine tummy gezet? Hij leek me zo ontzettend klein voor Noa toen ik het probeerde! Moet ze er dan in zitten of moet ik haar vast blijven houden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')