abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:48:49 #1
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28156275
Het grote kleine babietjes topic, deel 54

Starring:

04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 03-07-2005 21:22:21 ]
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:49:57 #2
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28156303
Laatste post:
quote:
Okay bedankt voor de info

Knor, melk hebben we al wel geprobeerd, heeft niet geholpen. Aardappels nog niet. Hij heeft ook nog lang niet alle smaken fruit en groente gehad dus wie weet zit er ergens toch iets tussen wat ie wel lekker vindt Of is ie gewoon eigenwijs en duurt het ff voordat ie doorheeft dat het wel lekker is Vond het wel raar op zich, want de cinababy druppels vond ie altijd wel lekker... dacht dat het dan misschien kwam door het rare gevoel van vast voedsel in de mond enzow, maar waarom wil ie die diksap dan ook niet...

Maar ja, we blijven het maar proberen, en ik moet maar leren me er niet zo druk om te maken, want net zoals in dat artikel staat, je kunt ze niet dwingen want dan maak je het alleen maar erger.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:13:34 #3
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28156869
Bij Amber duurde het ook even voordat ze met smaak ging eten. hoor. Met 7 maanden ben ik de bijvoeding elke dag gaan geven en volgens mij at ze er pas 2 maanden later behoorlijk van. Daarvoor was het alleen maar proeven en na 2 happen hoefde ze niet meer. Ik bood wel elke avond wat aan. En als ze niet meer wilde (na 1,5 hap ofzo ) kreeg ze gewoon weer een flesje ofzo.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:34:24 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_28157387
Wat is die lijst met babietjes eigenlijk enorm lang zeg!
Doordat ze in het zwangerenlijstje verschuiven valt het niet echt op, maar in deze lijst is het echt heel goed te zien hoeveel babietjes er in het afgelopen jaar zijn geboren.
  † In Memoriam † donderdag 23 juni 2005 @ 11:37:41 #5
43556 miss_dynastie
pi_28157482
Hoe is het eigenlijk met Didier?
pi_28158032
Tex: Ik zou dan idd gewoon aan blijven bieden, ken geen enkele puber die nog leeft op flesvoeding. Dus ooit.... Succes ermee
pi_28158320
Namens Myrthe: en tot ziens in het dreumestopic!

Tex, cinababydruppels samen naar anijs waarschijnlijk? en zoet=lekker..
Myrthe wilde eerst de gewone sapjes en water ook niet drinken, maar thee wel. Is met dit weer misschien wel lekker om rooibosthee oid te proberen?
pi_28158580
Myrthe: nu al een promotie! We blijven je wel volgen hoor
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_28159346
Tex Djulian is ruim 10 maanden en nog steeds is zijn hoofdvoeding de fles. Hij krijgt nog altijd 4 flessen op een dag. Van het weinige wat hij mag lust hij het meeste ook nog niet. Volgens de arts kan dit geen kwaad en zal hij straks beter eten.
Djen at nl alles wat los en vast zit en is nu een probleem geval met eten, de arts zegt ook dat het dus andersom kan, nu bijna niks eten en straks alles.
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:01:12 #10
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28165468
Noa drinkt nog steeds vaak de fles van 200 ml niet helemaal leeg. Soms blijft er zelfs 60-80 ml over. Kan ik dan beter 165 ml gaan geven (150 ml water en 5 schepjes melk) of gewoon blijven proberen? Het is standaard dat het niet op wordt gedronken en dwingen....ga ik niet aan beginnen. Ik bied het wel een tijdje later weer aan meestal (tien minuten later o.i.d.).

Dit is wel de reden dat ze meer flessen op een dag drinkt, dus soms wel 6. Ze eet nog weinig bijvoeding, fruit gaat er alleen in als ze zelf mag afhappen en zuigen, en avondeten (groente) gaat soms wel, soms niet goed, en meestal niet al te veel.

Heeft ze daarom die voedingsstoffen nog wel nodig of is het meer een behoefte aan vocht?? Het verschil weet ik echt niet...

Ze wil overigens wel om de 4 uur drinken, niet om de 3 uur meer.

(sorry voor de lange post)
  donderdag 23 juni 2005 @ 16:03:07 #11
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28165517
Overigens... jammer dat je dan hier weggaat, poemojn!! Ik vond je bijdrages vaak heel goed en inhoudsvol . En natuurlijk gaan we Myrthe gewoon volgen (lurkend dan) in het dreumestopic!!

@Brighteyes: idd een hele lange lijst... het valt me ook elke keer op dat ik een aantal mensen hier mis die er eerst wel regelmatig postten...
- AnnieBaby bijv.
- DaanBanaantje
pi_28165594
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:04 schreef poemojn het volgende:
Namens Myrthe: en tot ziens in het dreumestopic!
Veel plezier daar, tot over anderhalve maand
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28167271
ojaaa anniebaby, ben ook benieuwd hoe 't daarmee gaat. en met stella natuurlijk.

myrthe wat een hete dag om jarig te zijn! ook hier: gefeliciteerd!
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:06:56 #14
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28172054
Nou vanavond bloemkool geprobeerd... Mijn zus heeft een tijdje op ons achternichtje gepast en die was dol op bloemkool e vond banaan maar niks (Noah ook niet), dus die dacht misschien geldt dat ook voor Noah. Niet dus Stuk bloemkool in zn handjes: kokhalzen. Aardappel in zn handjes: kokhalzen. Aardappel en bloemkool door elkaar geprakt met melk: kokhalzen. Daar ook nog eens 'Liga Eerste Stap' koekjes doorheen geprakt: leek al iets beter te gaan. Maar denk door al dat kokhalzen (tot echt overgeven aan toe, zo zielig ) dat het sowieso niet meer goed zou zijn gegaan, dus we proberen het morgen nog maar eens.
Maar moest echt m'n tranen tegen houden, zo zielig vond ik het Kokhalzen, rood aangelopen koppie, uiteindelijk overgeven en natuurlijk een dramatisch gezicht erbij wat lijkt te zeggen: 'mama wat doe je me aan!'

Suzanna ik zou dan denk ik idd gewoon minder aanbieden als het echt bij élke fles is. Bij Noah wisselt het nogal het drinken, dus ik probeer wel altijd gewoon 200. En na 10 minuten nog eens proberen werkt hier ook wel eens. Maar als ze die 165 ml nou zonder moeite leegdrinkt, kun je altijd nog meer bijmaken toch?
©Dumbo
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:28:21 #15
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28172683
Tex heb je al eens een paar dagen achter elkaar dezelfde groente geprobeerd? Dan ook niet twee dingen tegelijk maar gewoon één ding?

Heb je de televisie, radio en pc uit staan? Jolie kon in het begin absoluut niet eten met dat soort dingen aan in de buurt.

Heb je wel eens geprobeerd melk te geven van een lepeltje? Geen hele fles natuurlijk maar zodat hij kan proberen te leren happen en doorslikken?

Staan er flessen in het zicht? Jolie at geen hap als er een fles in de buurt stond, dan wilde ze melk en werd ze kwaad.

Geef je andere soorten drinken uit dezelfde fles als hij melk krijgt of een andere? Hier wordt alleen melk gedronken uit de melkflessen, limonade uit een limonade fles en water uit een rietjesbeker. Ze weet wat ze kan verwachten. In het begin gaf ik ook andere dranken uit de melkfles en was ze teleurgesteld als er geen melk uit kwam. Ik dacht dat ze niks anders lustte maar het was echt het verwachtingspatroon. Probeer es met het oefenen steeds op één ple te gaan zitte,m zodat hijw eet waar hij aan toe is.

Heb je wel eens geprobeerd water te geven uit zo'n spablauwflesje? Heel erg verkeerd ik weet het maar de meeste kindjes vinden die dingen zo interessant omdat (bijna) iedereen er wel één heeft. Zo kwam ze er hier achter.

En blijf je wel kalm? Het komt echt wel goed hoor hoe frustrerend het ook is. De één vindt het gewoon echt moeilijk in het begin, het is ook allemaal wat!

Edit: Meer tips heb ik niet hoor
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:39:48 #16
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28173046
Tex: Noa ging ook kokhalzen van groente als het wel geprakt, maar niet fijngemalen was. Dat was niet het geval als ze het zelf kon vasthouden, maar dan is het eigenlijk meer 'proeven'. Het echte kauwen moeten ze volgens mij nog leren.

Misschien leuk om te proberen meloen te laten eten (zelf laten vasthouden), perzik (wel vasthouden voor hem) en andere zachte maar wel redelijk 'vasthoudbare' (wat een woord) fruitsoorten?
Dat werkt bij Noa ook, fruit van een lepeltje (gepureerd) vindt ze vies.

Groentehapjes eet ze overigens wel van een lepel... gaat ook steeds beter. Misschien is ze wel een hartig kindje ...

(enne... in het begin wilde Noa ook niets eten hoor, melk was het enige wat ze wilde)

Luchtbel: goed idee om herkenbaarheid in te voeren. Misschien is dat ook de reden dat Noa geen ander drinken dan melk uit een fles wil. Maar ik heb het idee dat die tuitbekertjes (ik heb er één van Avent met zo'n zachte tuit) ook niet echt werken voor haar, ze bijt er meer op dan dat ze eraan zuigt.
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:55:18 #17
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28173504
Doen jullie kindjes jullie ook knijpen En dan ook nog eens met zo een gemene blik ( ) En als ik dan "nee" zeg en dan probeer ik ferm en streng te klinken , lacht ze me uit en knijpt me nog een keer. Bij voorkeur in mijn nek en anders zijn het wel mijn neusvleugels

Tex, niet wanhopen hoor, hij moet gewoon wennen. gewoon aan blijven bieden en dan wel een paar keer achter elkaar dezelfde. Ik heb ergens gelezen dat een kind na eens tuk of 12x proeven pas een smaak gaat waarderen. Ik sluit me dus aan bij de tips van Luchtbel
pi_28173995
LadyS: bijten! En dan inderdaad het uitgieren als het niet mag.

En bedankt voor de felicitaties. Ik zal vast nog wel eens hier posten als ik denk iets zinnigs op te merken, alleen dan niet meer over de nieuwste vorderingen van Myrthe.
  donderdag 23 juni 2005 @ 23:12:20 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28178297
Tex, wij hebben het hier met de oudste ook gehad, en de enige tip die ik je kan geven; Stoppen, flesvoeding geven en over een paar weken weer proberen. Als je het gaat "dwingen" werkt dat echt alleen maar averechts, en krijgt ie een hekel aan eten.

Zoals Knor al zei, er is geen puber die nog flesjes drinkt
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 23 juni 2005 @ 23:18:41 #20
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28178499
Poemojn tot over 6 dagen

Warme weer en Zoë dat gaat echt niet samen dat kind is me toch een partij vervelend, zweten als een grote ze kan het maar niet vinden in deze warmte
pi_28178788
Tex Thijs moest in het begin ook wel beetje wennen aan het vaste voedsel hoor, en als ik prakte kreeg ik alles terug.
Ging ik het volledig pureren dan bleef het binnen zitten.

Soms liet ik hem ook wat spelen met zijn eten.

s6 ermee

Wij hadden vandaag een leuke zwemdag met Thijs, hij heeft het zo naar zijn zin gehad, dat wij ook een leuke dag hadden.
Om 14.30 uur hadden we een gehoortest, maar doordat Thijs nogal behoorlijk éénkennis was en last had van de warmte, lukte het absoluut niet, dus wij gaan in augustus opnieuw de eerste test doen.

Ook hadden we een lachertje vanavond, na het badderen hadden we Thijs met zijn zwembroek aan in de box gelegd en die was in slaap gevallen, we hebben hem zeker een uurtje niet gehoord, daarna heeft hij nog lief liggen spelen in de box, tot er tegen een uurtje of 19.00 uur Thijs begon met jammeren, dus ik ga zijn eten klaarmaken en kinderstoel erbij pakken, ineens roept Mar mij en zegt misschien moeten we eerst iets anders doen....

Thijs had dus heerlijk gepoept.... Boxkleed-knuffelaap en een paar speeltjes en natuurlijk de zwembroek en Thijs helemaal onder de poep...
Dus Thijs maar eerst goed verschoont, leg ik zijn volgelopen zwembroek naast me en wil ik een doekje pakken om zijn billen schoon te maken, ga ik recht met mijn blote voeten in zijn zwembroek staan .....
Toen zijn we maar samen gaan douchen
En nu ligt meneertje lekker te slapen, na een leuke en gezellige dag te hebben gehad.

Poemojn veel plezier met Myrthe bij de dreumissen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 24 juni 2005 @ 05:53:58 #22
45621 Suzanna
Mama van...
pi_28183206
Hahahha... Bar, over blunders gesproken!

Noa wil dus de hele nacht al NIET slapen. Het begon gisteravond...ze was zó wakker en beweeglijk dat ze niet wilde slapen. Was wel HEEL erg moe...om 12:00 sliep ze eindelijk (na haar gewiegd te hebben in wipstoeltje vanwege de warmte) én heel diep ook, ze was helemaal slap toen ik haar naar bed bracht.
toch werd ze na een half uur (o.i.d.) weer wakker en begon weer te huilen en huilen. Viel wel weer in slaap daarna, maarwerd rond 2 uur weer wakker en was toen écht aan het KRIJSEN. Ik kreeg haar ook niet stil door haar te wiegen o.i.d. Heb haar toen een fles gegeven die ze maar voor de helft opdronk en toen was ze wat rustiger. Een uur later o.i.d. begon ze weer te huilen en toen dacht ik dat het wel aan de warmte moest liggen, dus ventilator vóór haar bedje (niet op haar gericht, maar dat zorgt wel voor wat ventilatie, tis hier érg warm met dit weer en de warmte gaat maar niet weg) ... dat leek wel te helpen.

tot ze nu weer om half vijf wakker werd...toen had ik ook geen zin meer om naar bed te gaan. Heb haar maar nog een fles gegeven ook al is het wel snel na de eerste... hopelijk gaat ze nu weer slapen. (ik hoor haar nu niet! )

Ik weet alleen niet wat nou het probleem is en waarom ze niet kan slapen. Dit is namelijk al de derde nacht dat het zo gaat! Daarvóór is er ook wel warmte geweest en dat ging eigenlijk altijd goed.

(ik ben ondertussen ook nogal moe van die nachten )
  vrijdag 24 juni 2005 @ 07:38:10 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28183503
Kan even zo goed wel door de hitte komen toch?
Kind zal wel op zijn na al die warme dagen! Dit weekend wordt het iets koeler maar vanaf maandag schijnt het weer te beginnen allemaal.
Zet je de ventilator wel eens wat eerder aan voor ze naar bed gaat? Ik zet hem altijd aan als we gaan warm eten, dan staat ie een uur of 2,5 aan voor ze erin ligt. Scheelt wel qua temperatuur.
Ik zelf ben een die-hard dekbedslaper
  vrijdag 24 juni 2005 @ 07:53:08 #24
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_28183590
Amber is hier ook wakker geweest vannacht. Van 02.00 uur tot 04.00 uur.. Ik zelf sliep pas weer om 04.30 uur. En ik heb me gevoeld alsof ik 1 grote saunabelt om had
Vandaag de hele dag werken, ik ga maar kijken of ik wat eerder weg kan
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2005 @ 08:19:20 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28183747
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:55 schreef Knorretje het volgende:
Tex: Ik zou dan idd gewoon aan blijven bieden, ken geen enkele puber die nog leeft op flesvoeding. Dus ooit.... Succes ermee
heeft sylvana niet een broertje dat met 6 jaar nog aan de fles pap zat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')