abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:23:52 #201
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28631566
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:35 schreef lily het volgende:
Geinig heh, Edje34

David vindt het een geweldig spelletje als je een stukje stof op zijn gezicht legt en het er weer af trekt (met een kiekeboe ofzo). Lacht hij zich kapot. Erg leuk! (toch leuk weer allemaal die ontwikkelingen want bij Damon ging dat net zo)
Ik herken het ja
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28631580
probleempje... Myrthe is dol op haar voetjes. als ze sokjes aanheeft, verdwijnen ze gewoon met sok en al naar binnen. Kleddernatte sokken met als gevolg koude voetjes. Blote voetjes die steeds natgesabbeld worden, gevolg koude voetjes. Nu heb ik d'r slofjes aangedaan (van die suede van de prenatal) maar die vind ze helemaal lekker, ze kauwt er verbeten op ;-) Gevolg: natte slofjes, natte sokjes en nog steeds koude voetjes Moet ik 'r nou maar gewoon met koude voetjes laten liggen ?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:39:12 #203
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_28631958
Maxim is ook dol op staan tegenwoordig als ik zn handjes vastheb en een klein beetje doe alsof ik hem omhoogtrek, duwt hij zichzelf omhoog met zn beentjes en dan staat hij

uhhh geen tips ladybos geen ervaring mee ...
  vrijdag 8 juli 2005 @ 18:50:05 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28632265
Ladybos, volgens mij kunnen koude voetjes (en handjes) niet echt kwaad hoor. tenminste, toen Noah net geboren was had ie koude handjes en voetjes, maar volgens de kraamverzorgster betekende dat niet dat ie het ook echt koud had, en kon het geen kwaad. Is misschien wel andere oorzaak, maar lijkt me dan verder ook geen kwaad kunnen toch? Dus zou d'r dan gewoon lekker op dr blote voetjes laten sabbelen en als ze uitgesabbeld is weer lekker sokjes/slofjes aan
Anders misschien andere slofjes proberen die niet zo snel nat worden? Afleiden met een speeltje waar ze op sabbelen kan helpt ook niet?

Noah kon en wilde ook al heel vroeg staan, even opgezocht, al met 1,5 maand Hele tijd wel zoveel mogelijk tegen gehouden omdat het dus slecht zou zijn voor de heupjes, maar inmiddels hou ik het niet meer tegen, kan ook niet meer. Hij wel vaak alleen maar staan, zelfs zitten wil ie dan niet. Laat hem nu ook af en toe zelf staan aan de tafelrand
Verder ligt ie ook nog regelmatig in de box en dan draait ie vaak op zn buik. Op de creche zeiden ze ook dat ie altijd op zn buik draait als ze hem ergens neerleggen. Dus dat kruipen komt dan ook nog wel een keer denk ik.

En als ie ligt, en ik hou mijn wijsvingers voor hem zodat hij die kan vastpakken, dan trekt ie zich daaraan omhoog. Mijn bedoeling is dan om tot zitstand te komen, maar meneer gaat dan in één ruk door naar staan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_28633084
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 10:53 schreef Luchtbel het volgende:
ja ik ga wel even zo'n plaatje halen vanmiddag. Mag ik zeker naar Prenatal
Wij hebben de onze van IKEA
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:17:24 #206
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_28633193
Myrthe, kleine sabbelaar! Maar mijn voetjes zijn ook zo lekker mama!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:18:14 #207
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28633217
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:55 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Vreemd.
Hoezo??

Vanaf 4 maanden mogen ze toch gewoon ruistebloem??
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28633268
ja, heb je wel gelijk in Tex. Maar ik ben zelf zo'n koude voeten mens dus ik vind het zo zielig voor d'r Maar ze doet het zelf, speeltjes en speen worden aan de kant gegooid, de voet moet erin ! Ik zal eens kijken naar 'plastic' slofjes, misschien dat dat helpt. En anders heeft ze maar kouwe kluifjes

Myrthe gaat ook steeds staan als ik haar mijn vingers geef om zich op te trekken tot zit. Heb het gevraagd bij het cb en volgens haar kon het geen kwaad, zolang ze dit zelf maar doen en je het niet zelf gaat stimuleren. Ze doen het dan alleen als ze er aan toe zijn. Aldus het cb
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:33:00 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28633697
edje in principe wordt bijvoeding afgeraden voordat het kind 6 maanden is. (dit geldt voor alle bijvoeding). Rijstebloem wordt alleen wel eens eerder geadviseerd door het cb als een kindje niet genoeg heeft aan een gewone fles om de nacht op door te halen ofzo.
Ik ken niemand die op eigen houtje zomaar rijstebloem bij een fles is gaan doen en zie ook de noodzaak (en het nut) er niet van in. En volgens mij denken meerdere meiden hier zo, vandaar de vragen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:33:52 #210
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28633723
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 19:33 schreef E.T. het volgende:
Ik ken niemand die op eigen houtje zomaar rijstebloem bij een fles is gaan doen en zie ook de noodzaak (en het nut) er niet van in.

Ik dus wel om van het gegil af te zijn en het hielp. Heel slecht enzo maar het hielp.
pi_28633808
Ik deed het ook hoor E.T. Dylan had gewoon niet genoeg aan de fles en meer dan een liter mocht je niet geven. Die melk voor hongerige babies wilde ik niet aan, dus dan maar de rijstebloem. In mijn familie en in die van ShaoliN komen geen allergieën voor, dus ik durfde de gok wel te wagen.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:37:15 #212
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28633821
sorry..
refrase:
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die zomaar rijstebloem bij een fles zijn gaan doen...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:38:19 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28633857
En: hier op het cb werd gewoon gezegd dat we als we wilden met 4 maanden met bijvoeden konden beginnen. Niets over slecht enzo en wachten. Ik wist wel van die 6 maanden, maar er werd door cb 4 maanden aangehouden.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:00:42 #214
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_28634471
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:01 schreef Sugar het volgende:
Hee! Ik wil Maria even nomineren voor de als-aller-aller-allerlaatste-tandjes-krijgende-baby-award! Ze is ruim 10 maanden en heeft nog geen enkel tandje!

Kan iemand hier overheen? Kom maar, kom maar, kom maar!
Ha, dat win ik met 2 kinderen. Zowel Job als Katja hebben tandeloos hun eerste verjaardag gevierd. Job is nu 20 maanden en heeft welgeteld 4 tanden (twee boventanden en twee ondertanden).

En volgens mij was Judith van Grijs ook heel laat met tandjes krijgen. Maar Maria heeft nog kans om ons in te halen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 20:11:47 #215
640 snoopy
peanuts
pi_28634736
Volgens mij heeft het ook te maken met de allergische geschiedenis van de ouders. Zo heb ik eczeem gehad als kind en heb ik op latere leeftijd astmatische en allergische klachten gekregen en dan adviseren ze dus echt te wachten tot je kindje 6 maanden is.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28635460
En mijn huisarts was in ons geval voor wachten tot 9 maanden, maar ik was al begonnen (met 6 mnd) toen ze dat zei.
pi_28635751
Poemojn, zou het in ons geval ook beter zijn om te wachten tot 9 maanden dan ? Ik heb zelf veel last van eczeem en veel allergieën, en in de familie en schoonfamilie ook. Myrthe heeft een lactoseintolerantie. Op het cb vroegen ze van de week of ik al begonnen was met fruithapjes (Myrthe is nu 5,5 maand) en toen ik zei dat ik wilde wachten tot ze een half jaar was kreeg ik een formuliertje mee met het invoeren van bijvoeding voor kindjes met een voedselintolerantie (langzamer en voorzichtiger dan bij 'gewone' kindjes dus).
pi_28636832
Voor die 9 maanden heb ik geen onderbouwing gekregen verder Ladybos, voor zover ik weet is 6 mnd het normale advies. Ik heb er verder ook niet naar gevraagd omdat ik al begonnen was. Maar misschien heb je verder hier nog wat aan? Voedselallergie bij zuigelingen. Het staat op borstvoeding.com maar ook als je flesvoeding geeft kun je er volgens mij wel wat mee.

/edit
En http://www.babyallergie.nl geeft ook veel info, net als http://www.kindereczeem.nl .

[ Bericht 20% gewijzigd door poemojn op 08-07-2005 21:32:43 ]
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:26:19 #219
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_28637014
Wij hebben ook op eigen initiatief rijstenbloem in Kai's flesje gedaan vanaf dat hij 4 maanden was. En ook hier mocht er van het CB vanaf 4 maanden bijvoeding worden gegeven (zowel meneerm@x als ik hebben geen last van allergieën o.i.d.)

LB, als je zondag nou gewoon komt dan heb i'k nog een hele zak stopcontactbeschermers van de Ikea voor je (zijn over van de verhuizing).

als je niet komt dan kan ik ze ook wel opsturen hoor. Mijn nieuwe emailadres staat in mijn profiel
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:28:50 #220
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28637084
Ik geef ook sinds een maand (baby is bijna een half jaar), rijstebloem door de laatste fles, idd ivm met doorslapen/gierende honger . Deze week begonnen met verdere bijvoeding maar wij hebben dan ook geen enkele historie van allergieen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 21:34:17 #221
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_28637235
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 20:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Ha, dat win ik met 2 kinderen. Zowel Job als Katja hebben tandeloos hun eerste verjaardag gevierd. Job is nu 20 maanden en heeft welgeteld 4 tanden (twee boventanden en twee ondertanden).

En volgens mij was Judith van Grijs ook heel laat met tandjes krijgen. Maar Maria heeft nog kans om ons in te halen.

Judith had een week voor haar verjaardag haar eerste tandje, maar Daan kreeg zijn eerste tandje met 14 maanden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_28638555
Hier ook riijstebloem door de flessen van beide meiden. Volgens mij is t vreemd als je t niet doet
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:37:49 #223
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28639047
Ik merk wel dat ik met de tweede ook wat makkelijker ben hoor. Nou hebben wij hier een CB van 3 keer nix, dus die bel ik al helemaal niet meer voor advies, maar waar ik bij Freek nog heel vaak zat te twijfelen ga ik nu maar gewoon op mijn eigen gevoel af.
Ow jah, en ik ren niet meer bij ieder kikje, scheelt een hoop stress, in mijn geval .
pi_28639297
ahum...hier ook rijstebloem door de laatste fles bij een maandje of 4. En bijvoeden mag volgens cb hier vanaf 4 maanden. Maar dat dit advies nog wel eens wil verschillen waren we allang achter natuurlijk.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 22:49:21 #225
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_28639395
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 17:33 schreef Suzanna het volgende:
Heb je trouwens twee maten met de tummytub, of worden de grotere kindjes ook nog in die kleine tummy gezet? Hij leek me zo ontzettend klein voor Noa toen ik het probeerde! Moet ze er dan in zitten of moet ik haar vast blijven houden?
Er is maar 1 maat en Zoë vindt het heerlijk om af en toe nog is in de tummy te zitten.

Is het misschien een idee om die links over bijvoeding in de eerste post te zetten, elke keer komt hetzelfde verhaaltje er weer door.
pi_28639470
Ja, of dat hele verhaal in de Fok! Wiki plaatsen? Iemand zin daarin?

zelfs
* poemojn wordt er een beetje moe van, altijd weer dezelfde discussie en linkjes
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:05:07 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28640022
Nou... ik heb laatst de Wiki van OUD eens bekeken, het loopt er storm .
pi_28640196
Ach.. dan kun je hier tenminste een linkje plaatsen naar de achtergrondinfo van 'wanneer beginnen met bijvoeding', 'waarom zegt mijn cb zus en dat cb zo', 'waarom geeft iedereen dan toch rijstebloem'
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:16:26 #229
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28640505
Ach joh, mijn moeder propte er bij ons met 6 weken sinaasappel met liga in .Dat "moest" toen namelijk . En nu is ze helemaal verbaasd dat mijn kinderen geen vieze gezichten trekken bij de fruithapjes .
De waarheid zal zoals gewoonlijk wel weer ergens in het midden liggen, als ik al zie wat er in drie jaar tijd weer veranderd is.

Al zit ik nog steeds met smart te wachten op dat ene artikel dat zegt dat TV kijken HEEL ERG GOED voor kinderen is .
pi_28640571
Lol Leah. Zo moet mijn huisarts altijderg lachen als ik weer eens met vraagjes kwam. Die zei altijd wat hebben ze op t consultatieburo nu weer uitgevonden
Het voelt heerlijk!!!!
pi_28640626
Toen mijn zoontje 4,5 maand was ben ik ook op eigen initiatief rijstebloem door de laatste fles gaan doen. Hij sliep altijd heerlijk door maar ik merkte dat hij steeds vroeger wakker begon te worden van de honger. Met 3 eetlepels rijstebloem slaapt hij weer als vanouds.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:20:52 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28640666
Mijn huisarts heeft 4 jonge kinderen , die beantwoordt mijn vragen niet eens meer, maar vraagt aan mij hoe het komt dat mijn kinderen doorslapen, en de zijne niet .

Ik zei nog, rijstebloem
pi_28640710
Jamaar, jamaar, als ik rijstebloem at had dat geen enkel effect
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:24:55 #234
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28640814
Dan was je moeder die hamer vergeten .
pi_28640860
Jij moest t vast rauw eten Poemojn
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:50:42 #236
90437 Moeizaam
Signature?
pi_28641738
Dan toch maar aanmelden, nu weer een beetje tijd over om te Fokken.
Didi, dochter van Moeizaam is geboren op 26 juni jongstleden.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:51:53 #237
61800 Rottdog
pi_28641778
Ziet een Poejmojn met een mond vol rijstebloem vlokje
pi_28641795
Ja dat zag ik ook voor me zittend op de grond
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:54:55 #239
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28641870
Rapley methode hè Als je dat pak rijstebloem niet zelf aan je mond kunt zetten, ben je er nog niet aan toe .
pi_28641896
Ja kon niet op de naam komen
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:55:52 #241
61800 Rottdog
pi_28641907
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:54 schreef Leah het volgende:
Rapley methode hè Als je dat pak rijstebloem niet zelf aan je mond kunt zetten, ben je er nog niet aan toe .
vlokje voor vlokje

Hoi Moeizaam welkom
pi_28641953
Ah, dus ik mag Myrthe nu eindelijk rijstebloem geven om van de nachtvoedingen af te komen?
Is risotto ook goed? Hebben we gisteren gegeten.

Moeizaam, gefeliciteerd met Didi en welkom hier!

We hebben onze andere nieuweling, Arend, trouwens al een tijdje niet gezien hier.. Hoe gaat het ermee, Bumbelbee?
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:58:52 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28642012
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:57 schreef poemojn het volgende:
Ah, dus ik mag Myrthe nu eindelijk rijstebloem geven om van de nachtvoedingen af te komen?
Is risotto ook goed? Hebben we gisteren gegeten.
Moet je de pan wel naast je in bed zetten, Poemojn .
pi_28642049
Al die taferelen voor zich ziet
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:03:02 #245
61800 Rottdog
pi_28642153
Heeft geloof ik ook een beetje te veel fantasie

Maar joh poejmojn geef jij nog nachtvoeding?
pi_28642548
Haha.. dat was nav een vraag in het bv-topic Rottdog.
pi_28642615
moeizaam, gefeliciteerd met Didi! wat een lekker kleintje nog! gaat alles goed?

er zijn wel grotere tummytubs suzanna, maar die heten anders (shantala tubs oid). melonovy heeft er een. ik ben ook niet zo handig met de tummytub. ik zet Anna er wel es in hoor, maar ik vind 't gewone badje stukken gemakkelijker voor echt goed wassen. hoe doen de fervente tummytubmoeders dat bijv. met haren wassen?
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:24:28 #248
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28642771
Ik heb nog nooit Jolies haren gewassen
Moest dat

Jolietje zit er nog wel eens in, snap niet hoe het kan maar ze vindt het heerlijk
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:25:55 #249
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28642818
Die wassen we niet

Nee, zonder gekheid, baby is nu een half jaar, en ik heb de haartjes pas 4 x gewassen. Ik heb gemerkt dat het ook enorm scheelt qua berg.
Maar nou heeft Baby ook niet erg veel haar... Had Freek ook niet trouwens.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 00:26:38 #250
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_28642839
GMTA LB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')