FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 4
Virus.NLmaandag 27 juni 2005 @ 10:30
[Centraal] Vrachtwagentopic

[centraal] vrachtautotopic deel 2

[Centraal] Vrachtwagen topic deel 3
Bartholomeusmaandag 27 juni 2005 @ 10:33
woei
jochem8maandag 27 juni 2005 @ 10:55
En weer back in business
Bartholomeusmaandag 27 juni 2005 @ 15:01
En toen hing er hier blijkbaar een collega van de weekendwasbende rond
Gurbdonderdag 30 juni 2005 @ 14:17
gaan er nog mensen naar Six FlagsWalibi toe dit weekend?
Tha_Tdonderdag 30 juni 2005 @ 14:32
Zo. Eventjes vrij gekregen van mijn chef
Virus.NLdonderdag 30 juni 2005 @ 19:17
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:17 schreef Gurb het volgende:
gaan er nog mensen naar Six FlagsWalibi toe dit weekend?
Ja ik moet 's ochtends rijden met de behendigheidswedstrijd van Scania
Van Scania heb ik ook 2 entreebewijzen gekregen
Joefjedonderdag 30 juni 2005 @ 22:51
Ik ga na de bouwvak mijn vrachtwagenrijbewijs halen !
Alexxxxxvrijdag 1 juli 2005 @ 15:40
Ik ga morgen niet naar Walibi. Heb andere bezigheden, helaas. Vorige week wel naar het truckfetsivalgebeuren in Burdaard geweest, foto's volgen nog.
Ultimoravrijdag 1 juli 2005 @ 16:38
Woensdag meegereden in de Nr. 1 auto van Scania nederland. oftewel, de eerste in nederland geproduceerde scania geloof dat ie uit 1964 komt.

zo een, maar dan licht bruin

Alexxxxxvrijdag 1 juli 2005 @ 16:43
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij het museum van Cees Zandbergen senior geweest? (aanrader trouwens)
Ultimoravrijdag 1 juli 2005 @ 18:48
nou mijn vader is 25 jaar voor scania nederland, en zweden werkzaam geweest, en ging woensdag met de vut.

dus werden mijn ouders opgehaald in de nr 1 om daarmee met Cees (senior)aan het stuur naar zwolle te rijden. daar hebben we een receptie gehad, en toen zijn ik en mijn broer met de Nr 1 mee gereden naar staphorst om daar uit eten te gaan. in de auto met cees gebabbeld. maar oi wat is er ondertussen op het gebied van comfort en lawaai een hoop veranderd zeg! hij heeft btw 30 trucks in het museum staan. allemaal op naam, en verzekerd zodat hij ten alle tijden er even een blokje mee kan rijden.

ben overigens ook eens met Cees in het zand wezen stoeien met een 6x6 leger apparaat. hij schjeen em wat gekieteld te hebben, en idd dat ding ging heel behoorlijk van zijn plek nu heeft hij ook een 4x4 legertruck, omdat die wat lichter is en wat speelser.......
Alexxxxxvrijdag 1 juli 2005 @ 20:34
Ik ben een paar jaar geleden in zn museum geweest, gewoon op de bonnefooi langs gegaan, en hij stond wat aan een auto te prutsen, gevraagd of we mochten kijken, en bij elke truck een heel verhala gehoord. Hij schijnt zelfs mn opa nog gekend te hebben, die was ook chauffeur op een Scania-Vabis.

Ik ga komende vrijdag trouwens naar het Westland met een paar vrienden om vrachtwagens op de foto te zetten. Heeft iemand nog tips voor fotolocaties?
Virus.NLvrijdag 1 juli 2005 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:

Ik ga komende vrijdag trouwens naar het Westland met een paar vrienden om vrachtwagens op de foto te zetten. Heeft iemand nog tips voor fotolocaties?
Op de veiling Honselersdijk en bij de Greenery in De Lier zie je natuurlijk erg veel vrachtwagens
Maar gewoon een beetje rondrijden daar en je komt vanzelf genoeg tegen
pieter_pontiaczaterdag 2 juli 2005 @ 01:35
Mag je met een rijbewijs C eigenlijk ook op een losse trekker rijden?
En op een kraanwagen?

Teveel theorie, teveel vergeten
Scalle--zaterdag 2 juli 2005 @ 09:35
Denk het wel ja.
Dinsdag de Eikelenboom Longline zien rijden op de E34 in Herentals richting Nederland. Damn, wat een monster! Jammer genoeg reed ik met m'n kleine zielige Volvo FM7 290 richting Antwerpen, heb em dus niet erg gedetailleerd kunnen bekijken. Ondertussen al 3 Longlines zien rondknallen in België, maar dit was de 1ste torpedo
Bartholomeuszaterdag 2 juli 2005 @ 22:05
Eikelenboom heeft ook een volvo met neus, op de een of andere manier heb ik die van de week 4 keer getroffen.

En met C mag je idd op een losse trekker rijden, en volgens mij ook gewoon op een kraanwagen, da's op kenteken namelijk gewoon een bakwagen

Wat zijn trouwens de wegen in belgie bar slecht zeg En dan kom je in een 'wegomlegging' terecht. En ín die wegomlegging in de vólgende wegomlegging. En in die tweede wegomlegging nóg eens in een volgende. Knappe jongen als je het dan nog snapt...

Gister en vandaag een scania met opticruise meegehad, morgen in een XF spacecab automaat weg. Yay
Scalle--zondag 3 juli 2005 @ 00:53
Dan moet je eens een wegomlegging volgen die je een doodlopende straat instuurt, heb ik eens gehad in Brussel Maandag terug de baan op met een gesloten Kennedytunnel, heb nu al geen zin meer Of in Leuven een omleiding voor maximum 3 meter 45, met je vrachtwagen moest je maar door de werken knallen
Bartholomeuszondag 3 juli 2005 @ 13:46
Ik vertrek zometeen al weer richting brussel en thuin, met een 2-assig cityfucker trailertje. Morgen de laatste paar klanten lossen. Wat er dan achteraan komt weet ik nog niet

Ik hoorde gister op de radio trouwens al dat er al 2 chauffeurs tóch met hun vrachtwagen de kennedytunnel in gekacheld zijn. De heren zijn hun rijbewijzen kwijt. Mooi stom, want dat is echt óverduidelijk aangegeven.
Alexxxxxmaandag 4 juli 2005 @ 15:31
Vrijdag waarschijnlijk toch niet naar het Westland Afspraak met de dierenarts tussen door. Tenzij het rotweer word vrijdag, dan stellen we het uit
Klonkwoensdag 6 juli 2005 @ 12:46
Dit topic mist plaatjes, oplossing 2 vakantiefoto's van Klonk


Rampen oefening op/naast de camping


Mercedes op grote hoogte, 1142 meter om precies te zijn

Mocht er behoefte zijn aan meer brandweerwagen foto's roept u maar, ik heb er lekker op los geklikt.

Over rampen gesproken, ik zit de hele week op dezelfde route 's nachts van Venlo naar Keulen, in Duitsland word flink aan de weg gewerkt, je rijdt zowat van de ene baustelle naar de andere
Klonkwoensdag 6 juli 2005 @ 16:15
ik volg het kampioenschap truckracen niet echt, maar de site en dan vooral de foto's zijn toch de moeite waard







klikkerdeklik
Virus.NLwoensdag 6 juli 2005 @ 18:22
Een paar foto's is leuk, maar ik hoop dat Alexxx straks wel zijn 200+ foto's per post achter een linkje stopt, en alleen een paar bijzondere in zijn post laat zien
Alexxxxxdonderdag 7 juli 2005 @ 19:27
Ik doe mn best

Edit: zaterdag is zijn er behendigheidswedstrijden e.d. in Leeuwarden. Zijn er meer mensen die gaan (kijken)?
glasbakvrijdag 8 juli 2005 @ 20:21
tvp
Klonkvrijdag 8 juli 2005 @ 20:22
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 19:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik doe mn best

Edit: zaterdag is zijn er behendigheidswedstrijden e.d. in Leeuwarden. Zijn er meer mensen die gaan (kijken)?
ik heb standby dienst dit weekend, zal niet op prijs gesteld worden als ik in Leeuwarden zit
Bartholomeusvrijdag 8 juli 2005 @ 21:23
Zo, dat was me het weekje wel. Zaterdag avond om 19.00u was ik terug, en zondag middag om 17.00u zat ik alweer achter het stuur. De hele week weg geweest met een 2 assig cityfucktertje, met een XF automaat er voor. Vanmorgen om 11.00u mocht ik 'm achter het hek zetten om weekend te gaan vieren. Gotta love it.

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat die cityfucker een heerlijk ding is als je er eenmaal aan gewend bent. Het maakt niet uit hoe hard je door de bochten hoekt, het ding hoekt zo achter je kont aan. Rotondes? No problemo! Achteruit is het even wennen, maar als je dat een keer in de vingers hebt, friemel je dat ding dan ook in de meest onmogelijke kutgaatjes.

En toen weer terug naar de 13.60m trailers met starre assen. Mjah, dat loopt ietsje harder binnendoor
Bartholomeuszondag 10 juli 2005 @ 12:23
Wat nou lang weekend! Vanmiddag om 3 uur weer gaan rijden, naar Rain am Lech, niet heel ver van München... Welja, het is een hele mooie rit en ik krijg een mooie auto mee (XF automaat). Wel jammer dat het uitgerekend nu zo'n mooi weer is...
Alexxxxxzondag 10 juli 2005 @ 13:04
Als iemand de komende 3 weken nog beschuiten of toast moet laden in Friesland: dik kans dat ik je vul
Klonkzondag 10 juli 2005 @ 13:35
He, we gaan dezelfde kant uit, ik moet om 4 uur laden en dan naar het vliegveld van Frankfurt.
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 21:00
Vandaag heb ik een briefje van Scania gehad met 2 Truckstar-festival-toegangs-polsbandjes voor zaterdag en zondag In de YETD-2005 wedstrijd sta ik nu 11e
De 25 beste (van 750) zijn doorgegaan door naar Assen
Alexxxxxdinsdag 12 juli 2005 @ 21:06
Gefeliciteerd! Misschien kom ik even naar je kijken. Ik wil eerst meer zekerheid over het programma, voor ik beslis of ik ga
Virus.NLdinsdag 12 juli 2005 @ 21:08
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 21:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Gefeliciteerd! Misschien kom ik even naar je kijken. Ik wil eerst meer zekerheid over het programma, voor ik beslis of ik ga
Als ik daar niet moest rijden had ik ook niet gegaan.
Ik ben ook alleen maar naar Megatrucksfestival gegaan omdat ik daar ook moest rijden.
Wel makkelijk 2 gratis entreekaartjes
Alexxxxxdinsdag 12 juli 2005 @ 21:11
Geef mij de kleinere fetsivals maar, veel gezelliger, en geen biergegooi
Bartholomeuszaterdag 16 juli 2005 @ 01:25
Goh, ik hier?

Nou, dat waren 2 weken rond hobbelen in een heerlijke automaat. Wedden dat ik maandag weer met een schakelbak weg moet? En wedden dat we dan prompt vergeten om de koppeling in te trappen?

Ben de hele week van huis geweest, je gaat je af en toe afvragen wat de mensheid beweegt zo verschrikkelijk veel patat te verorberen...
Alexxxxxzondag 24 juli 2005 @ 19:04
http://www.truckstarfestival.nl

Programma even bekeken, de trail trucks en dakar trucks doen me ernstig overwegen te gaan...
Saabmobielzondag 24 juli 2005 @ 21:52
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:46 schreef Klonk het volgende:
Dit topic mist plaatjes


mistermaniaczondag 24 juli 2005 @ 22:51
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:46 schreef Klonk het volgende:
Dit topic mist plaatjes, oplossing 2 vakantiefoto's van Klonk
Jup hier weer een van de "weekendwasbende"


Een van de vele wagens
Jofunu-kunzondag 24 juli 2005 @ 22:54
Ik mag morgen met de auto van een collega weg lekker de achterhoek in, wordt een kort dagje op de maandag meestal, ik moet alleen even onthouden dat hij niet hoger is, maar juist net een stukje langer dan m'n eigen wagen.. Waarvan ik btw hoop dat de spiegel weer gemaakt is, want om nou alles achter je zo'n 20x in 1 blik te moeten zien vindt ik persoonlijk een beetje veel...
Alexxxxxwoensdag 27 juli 2005 @ 19:05
Ik was laatst in het westland om foto's te maken, zoals hier al eerder gemeld. Hoogtepunt van de dag was geen bloemenwagen of groentewagen, maar deze Actros
Jofunu-kunwoensdag 27 juli 2005 @ 20:53
Van de Bogerd, heb ik jarenlang elke dag kunnen zien.. Komen uit Rotterdam als ik me niet vergis..
Alexxxxxwoensdag 27 juli 2005 @ 20:56
Bergschenhoek toch? Nou ja, in ieder geval vlak bij rotjheknor
Alexxxxxwoensdag 27 juli 2005 @ 21:56
Had iuk het geitenhok van mijn bbuurman al eens geshowd?




Klonkwoensdag 27 juli 2005 @ 22:17
Die geiten gaan in ieder geval als de brandweer
Virus.NLvrijdag 29 juli 2005 @ 20:00
Vandaag was er op de A73 een wagen met varkens gekanteld, meteen met mn tel. er maar even een onduidelijk plaatje van geschoten.

Klonkvrijdag 29 juli 2005 @ 20:02
was nog een flinke puinhoop wat ik zo op tv zag, chauffeur was allang blij dat er geen mensen bij waren betrokken, op de vraag wat ie nu ging doen, heel rustig aan was z'n antwoord
Sounddragonzaterdag 30 juli 2005 @ 00:17
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 01:35 schreef pieter_pontiac het volgende:
Mag je met een rijbewijs C eigenlijk ook op een losse trekker rijden?
En op een kraanwagen?

Teveel theorie, teveel vergeten
Niet op een losse trekker (om dezelfde reden als dat een personenautobestuurder zonder E niet met een lege tandemasser mag rijden) en op een Mobiele kraan mag dan weer wél omdat het geen vrachtwagen is, maar een rijdend werktuig, en dus niet geschikt (ingericht volgens RDW) voor het vervoeren van vracht (lading)

Ik rij zelf ook op zo'n traag mormel, en heb wél alles, maar het is niet nodig
Marijntjezaterdag 30 juli 2005 @ 12:09
Bij me op het werk hebben we sinds 2 weken een nieuwe bak rijden:

http://www.dijssel.nl/content/nl/actueel/nieuws/mol.html

Ook sinds een aantal weken een P230 erbij met Palfinger kraan, lucht rondom etc. etc. voor het transport van gasflessen.
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 14:13
leuk verhaaltje genaamd Duitsers afbluffen

ik kom bijna elke avond bij UPS op het vliegveld in Keulen en omdat ik daar zo vaak kom, krijg ik een ups id card, formuliertje invullen baas moest een stempel en handtekening zetten.

ik kom daar vannacht weer aan en de man van de bewaking kijkt naar het formulier en zegt unterschrift, oftwel handtekening, ik had zoiets van kuuuut is ie vergeten een handtekening te zetten, maar goed ik dacht afbluffen en klaar, dus ik pak het formulier zet er een krabbel op en klaar, bewakingsmannetje kijkt me aan en vraagt sind sie der chef, ik zeg nee, ben chauffeur.

bewakingsmannetje gaat moeilijk kijken en zegt, dat mag alleen door de chef gedaan worden, dus hij gaat bellen met de z'n chef, bewakingsmannetje praat wat en vraagt of ik bevoegd ben om handtekeningen te zetten, tuurlijk is mijn antwoord, bewakingsmannetje is tevreden
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 15:08
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 00:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niet op een losse trekker (om dezelfde reden als dat een personenautobestuurder zonder E niet met een lege tandemasser mag rijden) en op een Mobiele kraan mag dan weer wél omdat het geen vrachtwagen is, maar een rijdend werktuig, en dus niet geschikt (ingericht volgens RDW) voor het vervoeren van vracht (lading)

Ik rij zelf ook op zo'n traag mormel, en heb wél alles, maar het is niet nodig
Een personenautobestuurder zonder E mag niet met een lege tandemasser rijden ivm het max laadvermogen. Een trekker heeft nogsteeds een eigen max laadvermogen, namelijk de max aslast enzo. Ik zie niet in wat dat met het max te trekken gewicht te maken heeft, aangezien er geen trailer aangekoppeld is.

Met andere woorden: bullshit, thank you

Wat betreft duitsers afbluffen: achja. Wij hebben van die klanten die eisen dat je precies op een bepaald moment komt aanleveren. Bijvoorbeeld om 5 uur 's ochtends, en dan in fucking Lüdenscheid. Dus ik was daar eens om 6 uur 's ochtends. Die gozer heeft daar 10 minuten lang staan preken dat ik te laat was en of ik wel doorhad wat dat voor hem betekende en weet ik het wat allemaal niet meer. Ik zo: euh ja da's allemaal best, ik heb nog meer te doen. Jetzt entweder gerne oder gar nicht Dus hij weer preken. Ik: also, gar nicht. Ciao! Ik terug m'n cabine in, motor starten, trekt ie de deur open: ja blabla abladen bitte. Was ik de zut toch mooi kwijt

Ik ben van de week weg geweest met de enige volvo die de zaak rijk is. Ik moet eerlijk zeggen dat het even wennen is, maar dat het wel een hele fijne auto is om mee te rijden. Alleen het bed is knap kut als je XF's gewend bent Fijne I-shift d'r in, gas geven en gaan! En de motorrem is ook ideaal van dat ding, lekker sterk

[ Bericht 4% gewijzigd door Bartholomeus op 30-07-2005 15:15:45 ]
Sounddragonzaterdag 30 juli 2005 @ 15:31
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 15:08 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Een personenautobestuurder zonder E mag niet met een lege tandemasser rijden ivm het max laadvermogen. Een trekker heeft nogsteeds een eigen max laadvermogen, namelijk de max aslast enzo. Ik zie niet in wat dat met het max te trekken gewicht te maken heeft, aangezien er geen trailer aangekoppeld is.

Met andere woorden: bullshit, thank you
En tóch mag het niet...

Een auto bestuurder zonder E zou die lege tandemasser nog wel mogen trekken, maar omdat ie hem ergens vol zou kúnnen laden, en dán in overtreding is, mag het weer niet. En dat geldt ook voor een losse trekker....

Maargoed IK hoef me daar niet druk over te maken, want ik heb al mijn stempeltjes en papieren in ordnung....

@ P_P : luister maar naar Bartje, dan krijg je gewoon lekker een bon (of je werkgever, óf allebei )

suc6 ermee....
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 15:45
Het is nogsteeds onzin. Volgens jou zou iedereen die een trekhaak achter de auto heeft hangen, en géén E heeft, in overtreding zijn. Immers, diegene zóu een te zware aanhanger kunnen gaan aankoppelen. Zo werkt het niet.

Een autobestuurder zonder E mag aanhangers trekken tot een max totaal getrokken gewicht (dus leeggewicht plus laadvermogen) van 750 kilo ongeremd, óf max totaal getrokken gewicht dat niet groter is dan het leeggewicht van het trekkend voertuig, in geval de aanhanger geremd is. En dan mag die combi weer niet zwaarder zijn dan 3,5 ton totaalgewicht.

Een vrachtwagenbestuurder met alleen C mag met voertuigen rijden die zwaarder zijn dan 7,5 ton tot max 50 ton totaalgewicht, óf max het max laadvermogen van het betreffend voertuig + het leeggewicht ervan. Klaar. Of het nu een motorwagen, trekker, of mobiele kraan is maakt niet uit. Boven de 7,5 ton moet je in geval van goederenvervoer wel een chauffeursdiploma hebben, maar dat moet je tegenwoordig toch al halen voor je voor C af mag rijden.

En dat laatste heb ik zelf nog niet zo heel verdomd lang geleden gedaan
Sounddragonzaterdag 30 juli 2005 @ 16:17
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 15:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het is nogsteeds onzin. Volgens jou zou iedereen die een trekhaak achter de auto heeft hangen, en géén E heeft, in overtreding zijn. Immers, diegene zóu een te zware aanhanger kunnen gaan aankoppelen. Zo werkt het niet.

Een autobestuurder zonder E mag aanhangers trekken tot een max totaal getrokken gewicht (dus leeggewicht plus laadvermogen) van 750 kilo ongeremd, óf max totaal getrokken gewicht dat niet groter is dan het leeggewicht van het trekkend voertuig, in geval de aanhanger geremd is. En dan mag die combi weer niet zwaarder zijn dan 3,5 ton totaalgewicht.

Een vrachtwagenbestuurder met alleen C mag met voertuigen rijden die zwaarder zijn dan 7,5 ton tot max 50 ton totaalgewicht, óf max het max laadvermogen van het betreffend voertuig + het leeggewicht ervan. Klaar. Of het nu een motorwagen, trekker, of mobiele kraan is maakt niet uit. Boven de 7,5 ton moet je in geval van goederenvervoer wel een chauffeursdiploma hebben, maar dat moet je tegenwoordig toch al halen voor je voor C af mag rijden.

En dat laatste heb ik zelf nog niet zo heel verdomd lang geleden gedaan
Dan mag je wel eens terug om je geld terug te halen, want je zwamt man.

Dat aanhangerverhaal bij luxeauto klopt als een bus, allen was je wel FF vergeten, dat er ook nog zoiets is als inrichtingseisen en gebruiksbestemming van het voertuig...en da's bij een trekker toch nét FF anders als bij een luxewagen..tot zover dus je trekhaak verhaal

En als jij me FF een plaatje laat zien van een mobiele kraan die mindere weegt als 7½ ton, ben IK overtuigd....Mobiele kranen horen trouwens helemaal niet in het rijtje thuis betweter, want dás een rijdend werktuig

Wat voor rijbewijs heb je dan nodig om met een 650 tons mobiele WEGterreinkraan te mogen rijden ???? rijbewijs F of wat ???
weegt trouwens 106 ton, zo'n ding ..
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 17:35
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 16:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan mag je wel eens terug om je geld terug te halen, want je zwamt man.

Dat aanhangerverhaal bij luxeauto klopt als een bus, allen was je wel FF vergeten, dat er ook nog zoiets is als inrichtingseisen en gebruiksbestemming van het voertuig...en da's bij een trekker toch nét FF anders als bij een luxewagen..tot zover dus je trekhaak verhaal

En als jij me FF een plaatje laat zien van een mobiele kraan die mindere weegt als 7½ ton, ben IK overtuigd....Mobiele kranen horen trouwens helemaal niet in het rijtje thuis betweter, want dás een rijdend werktuig

Wat voor rijbewijs heb je dan nodig om met een 650 tons mobiele WEGterreinkraan te mogen rijden ???? rijbewijs F of wat ???
weegt trouwens 106 ton, zo'n ding ..
Wettelijk maximaal toegestaan totaalgewicht is 50 ton in nederland, die kranen hebben een permanente vergunning, en vallen dus in het rijtje uitzonderingen.

Wat betreft inrichtingseisen voor de trekker: er zijn zat mogelijkheden om een zogenaamde dromedarisbox op een trekker te plaatsen, daarmee word het in feite gewoon een heel kort bakwagentje. Zie je bij die kermisboys nog wel eens.

Ga het anders eens navragen ofzo, heb ik toen ook gedaan
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 18:08
2 tegen 1 Bartholomeus heeft echt gelijk
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 18:10
Ik heb, om de laatste twijfel bij je weg te nemen, voor de gein dezelfde vraag eens gesteld op de website van het RDW, ik zal hun reactie-mailtje hier posten
Sounddragonzaterdag 30 juli 2005 @ 18:42
Ik ben erg benieuwd, IK ben er van overtuigd dat het niet mag, en wbt dat kleine bakkie op een trekker; dat klopt, hebben wij ook op de zaak, voor allebei de 4 assers, om ze te kunnen ballasten voor duw en trekwerk met zwaar en exeptioneel transport met de rollers enzo....

We wachten rustig af....
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 18:58
ik heb laatst zelfs een daf gezien, formaat stevige motorwagen en daar kon de bak van worden afgezet en een daaronder zat een koppeling voor een oplegger.
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 19:10
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:58 schreef Klonk het volgende:
ik heb laatst zelfs een daf gezien, formaat stevige motorwagen en daar kon de bak van worden afgezet en een daaronder zat een koppeling voor een oplegger.
Jup, dat doen ze ook wel eens voor de LZV's. Dan zetten ze ook zo'n dromedarisbox tegen de cabine aan, en dan koppelen ze er een gewone normale trailer achter. Je ziet het amper omdat het niet zo wendbaar is als een gewone motorwagen met een trailer op een dolly, of een trekker met trailer en daar een wipkar achter
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 19:40
psies en met zo'n box mag je gewoon met C rijden, dus ook met een lege trekker.
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 19:58
Precies, dat die schotel er op zit wil niet zeggen dat je per defenitie een trailer gaat aankoppelen. Net zo min dat een trekhaak aan de auto niet per defenitie wil zeggen dat je een te zware aanhanger gaat aankoppelen.

Wij kunnen niet alle auto's binnen de poort kwijt, dus wij hebben een parkeerterrein een halve kilometer verderop op het industrieterrein. Daar rijden we regelmatig met een losse trekker heen, gewoon om 'm ff kwijt te zijn. Dat zou je dan ook niet mogen doen, en dat gaat dus echt nergens over
Klonkzaterdag 30 juli 2005 @ 20:14
eens
Jofunu-kunzaterdag 30 juli 2005 @ 20:53
Met C mag je idd een enkele trekker besturen... Ik zou verder niet weten waarom niet... Anders zou ik ook de trekhaak van m'n auto af moeten schroeven? Of de vangmuil van m'n bakagen af moeten halen? (Niet dat ik er 1 heb, maar als voorbeeld..)
Bartholomeuszaterdag 30 juli 2005 @ 20:55
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
Met C mag je idd een enkele trekker besturen... Ik zou verder niet weten waarom niet... Anders zou ik ook de trekhaak van m'n auto af moeten schroeven? Of de vangmuil van m'n bakagen af moeten halen? (Niet dat ik er 1 heb, maar als voorbeeld..)
Daarom dus inderdaad
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 12:46
Naar Truckstar festival geweest, was nog best leuk ook Ook al waren de beloofde trucktrail en de familie de ROoy nergens te bekenen....

Hoeveelste ben je geworden Virus?
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 13:10
als het daar nu net zulk zeikweer is als hier bij mij in Venlo dan hebben ze met water gevulde containers niet nodig...
Saabmobielzondag 31 juli 2005 @ 13:27
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:10 schreef Klonk het volgende:
als het daar nu net zulk zeikweer is als hier bij mij in Venlo dan hebben ze met water gevulde containers niet nodig...
Ik denk dat de firma Koekkoek uit Assen het weer druk krijgt met het uit de modder halen van de diverse wagens
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 13:39
Haha, ik weet wel dat ik gitserochtend moie de hele tijdop de tribune heb gezeten

* Alexxxxx loadt zn foto's even up.

Ik heb me ingehouden, maar 160 gemaakt. En al die showtruckfotograferende sjappies verbaasd kijken als ik hel erg enthousiast een SRV wagen of marktkraam op de foto sta te zetten
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 13:47
whehehehe, ben benieuwd naar je foto's
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 14:25
http://groups.msn.com/pelleboer/autozzentransport.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=3369
De eerste foto. Vanaf daar op volgende klikken. Alsjeblieft niet op vorige klikken, want dan ben je voorlopig nog niet klaar. Daar staan 1200 vrachtwagenfoto's
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 15:20


deze heb ik een tijdje geleden nog zien rijden over de A2, ergens in de buurt van Vinkeveen.
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 15:21
Een vriend van me heeft hem op knooppunt Heerenveen zien rijden. Zouden ze hem bij Ginaf gewoon gebruiken of zo?
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 15:23
mischien als promo ofzo.

die scania torpedo met die VS slaapcabine is ook wel gaaf, nog nooit gezien.
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 15:26
oe, en de nieuwe Svempa was er ook
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 15:28
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:23 schreef Klonk het volgende:
mischien als promo ofzo.

die scania torpedo met die VS slaapcabine is ook wel gaaf, nog nooit gezien.
Ook niet toen hij nog helemaal rood was? Was 10 jaar geleden een vrij bekende showtruck, ik meen van 'Blondie' uit Zweden. Heeft nog op de voorpagina van het Scania boek van Niels Jansen gestaan als ik het me goed herinner
Klonkzondag 31 juli 2005 @ 15:31
ah, dat verklaart het een en ander

zitten erg mooie wagens tussen op de foto's, die rooie daf 3600
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 15:34
FNV vreest voor banenverlies vrachtwagenchauffeurs
Tha_Tzondag 31 juli 2005 @ 15:57
quote:
Oud nieuws voor mij iig
Alexxxxxzondag 31 juli 2005 @ 16:02
Ach, de telegraaf op zondag moet ook wat te schrijven hebben. Ik verbaasme er meer over dat de FP het overneemt.
Virus.NLzondag 31 juli 2005 @ 22:40
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:46 schreef Alexxxxx het volgende:

Hoeveelste ben je geworden Virus?
Ik ben 2e geworden

Oja, waarom staat die meid waarmee ik tegelijk die brandblus-oefening moest doen wel op foto 3466 en ik niet?

[ Bericht 22% gewijzigd door Virus.NL op 31-07-2005 23:37:39 ]
Klonkmaandag 1 augustus 2005 @ 17:53
ik werd vannacht om 1 uur gebeld, of ik ff naar PSA in Poissy bij Parijs wou rijden, ik heb ja gezegd

480 km en 480 km terug, in minder dan 12 uur tijd , dat doe ik dus echt niet meer.
Tha_Tmaandag 1 augustus 2005 @ 17:53
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:53 schreef Klonk het volgende:
ik werd vannacht om 1 uur gebeld, of ik ff naar PSA in Poissy bij Parijs wou rijden, ik heb ja gezegd

480 km en 480 km terug, in minder dan 12 uur tijd , dat doe ik dus echt niet meer.
PSA?
Klonkmaandag 1 augustus 2005 @ 17:58
Een Peugot-Citroen fabriek , en helaas alleen maar van buiten gezien, verder dan de portiersloge kwam ik niet.
Tha_Tmaandag 1 augustus 2005 @ 17:59
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:58 schreef Klonk het volgende:
Een Peugot-Citroen fabriek , en helaas alleen maar van buiten gezien, verder dan de portiersloge kwam ik niet.
Dan heb je wel doorgetrapt
Klonkmaandag 1 augustus 2005 @ 17:59
dat kan ik niet ontkennen 988 km gereden
Jofunu-kunmaandag 1 augustus 2005 @ 21:15
Das een aardig eindje..
Jofunu-kunmaandag 1 augustus 2005 @ 21:16
Ik kom de komende 2 weken niet over de 250 per dag heen gok ik, heerlijk om op de achterhoek te rijden..
Virus.NLmaandag 1 augustus 2005 @ 21:42












Mijn opbrengst van het Truckstar-Festival

[ Bericht 27% gewijzigd door Virus.NL op 01-08-2005 21:51:58 ]
Klonkmaandag 1 augustus 2005 @ 21:47
niet slecht
Virus.NLmaandag 1 augustus 2005 @ 22:08
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:47 schreef Klonk het volgende:
niet slecht
Niet goed genoeg Ik heb net aan verloren van Jeroen. Dus ik baalde best wel, maar toch blijven lachen als een boer met kiespijn omdat ze van RTL5 weer aan het filmen waren.

Maar het zijn best leuke prijzen die we kregen
Klonkmaandag 1 augustus 2005 @ 22:10
das ook weer waar, na ja, geniet maar van die prijzen, een reisje naar zweden is ook leuk, maar idd minder leuk dan winnen.
Alexxxxxdinsdag 2 augustus 2005 @ 11:55
Gefeliciteerd Virus!

Ik heb je niet gefotografeerd, omdat k niet wist wie je was

edit: en wees maar blij dat je niet op foto 3466 staat Dan had je namelijk in BH gestaan

Chiel van Praag
Bartholomeusdinsdag 2 augustus 2005 @ 19:43
Zeg beste Alexxxxx, even een rekensommetje.

988km op 85km gemiddeld in het uur, is iets meer dan 11,5 uur rijden.

Boefje!
Bartholomeusdinsdag 2 augustus 2005 @ 19:48
Overigens, bij deze het mailtje dat ik terug kreeg:
quote:
Goedemiddag,



U kunt contact opnemen met Acquor. 0318 – 64 95 48



Met vriendelijke groet,



Marijke Ramlal

CCV/Examenhuis
Ik heb zelf geen tijd om overdag te bellen omdat ik dan in het buitenland zit, iemand die zich geroepen voelt?
Klonkdinsdag 2 augustus 2005 @ 20:14
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:43 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg beste Alexxxxx, even een rekensommetje.

988km op 85km gemiddeld in het uur, is iets meer dan 11,5 uur rijden.

Boefje!
ehmm, ik denk dat ik me aangesproken moet voelen, en ik doe niet aan 85 per uur, ik was met m'n trouwe renault trafic onderweg
Klonkdinsdag 2 augustus 2005 @ 20:16


Deze dus.
Tha_Tdinsdag 2 augustus 2005 @ 20:44
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 19:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Overigens, bij deze het mailtje dat ik terug kreeg:
[..]

Ik heb zelf geen tijd om overdag te bellen omdat ik dan in het buitenland zit, iemand die zich geroepen voelt?
Met die eikels van het examenhuis bel ik niet
Jofunu-kundinsdag 2 augustus 2005 @ 20:50
Ik misschien over een jaartje ofzo als ik besluit toch maar m'n E erbij te halen..
Bartholomeusdinsdag 2 augustus 2005 @ 21:05
Ow, klonk dus inderdaad ja...

En ik dacht dat je met je vrachtwagen daarheen was

(zo'n kutbestellertje doet natuurlijk niet mee he )
Klonkdinsdag 2 augustus 2005 @ 21:25
ach, als chauffeur moet je je nooit ergens te goed voor voelen, en zoals die bus is uitgerust, mwoah, je hoort mij niet klagen.

heb op alle soorten vrachtwagens gereden in veel verschilllende branche's, dit is toch verreweg het leukste werk.
Virus.NLdinsdag 2 augustus 2005 @ 22:37
Ik ben ook een keer 's ochtends om half 5 vertrokken en toen nog een adres in Gent gelost en daarna gelost bij het expo-center Porte de Versailles aan de zuidkant van Parijs. Op de heenweg de oostkant van Parijs gepakt en terug de westkant 's Avonds was ik weer zo rond half 10 thuis

En de week daarop weer hetzelfde ritje met dezelfde vrachtwagen om de spullen weer op te halen
Alexxxxxdonderdag 4 augustus 2005 @ 14:58
Pegaso is een van mn favoriete merken. Helaas waren ze al overgenomen op het moment dat ik met foto's nemen begon, want bij ons in het dorp (waar ik vroeger woonde) komen en kwamen altijd heel veel Spaanse trucks.








Alexxxxxdonderdag 4 augustus 2005 @ 19:21

Zo fout dat ik hem meteen maar als wallpaper in heb gesteld
Virus.NLvrijdag 5 augustus 2005 @ 20:52
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1

Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast.
De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen.
Tha_Tvrijdag 5 augustus 2005 @ 20:55
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:52 schreef Virus.NL het volgende:
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1

Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast.
De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen.
Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zetten
Bartholomeusvrijdag 5 augustus 2005 @ 21:33
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:55 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zetten
Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.

Niks mis met een goed, voor de markt aangepast, navigatiesysteem, ik zweer erbij. Je kunt je ogen op de weg houden, en je handen aan het stuur. Een schuine blik op je schermpje en je weet waar je heen moet, met 1 hand aan het stuur en 1 aan de pook. Scheelt een onwijze berg tijd en het is gewoon stukken veiliger.

Het zal mij alleen benieuwen hoe dat gaat werken in bijvoorbeeld dortmund, op de binnenring. Wij hebben een klantje op de großmarkt daar, en dan moeten we óf aan de ene kant onder een spoorbruggetje door van 3,7m waar je stiekem makkelijk onderdoor kan als je weet hoe, óf een enorm eind omrijden. Even naar de volgende afslag is er, dwars door de stad, namelijk net ff niet bij met 13.60m patat op wielen achter je aars
Tha_Tvrijdag 5 augustus 2005 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:33 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.

Niks mis met een goed, voor de markt aangepast, navigatiesysteem, ik zweer erbij. Je kunt je ogen op de weg houden, en je handen aan het stuur. Een schuine blik op je schermpje en je weet waar je heen moet, met 1 hand aan het stuur en 1 aan de pook. Scheelt een onwijze berg tijd en het is gewoon stukken veiliger.

Het zal mij alleen benieuwen hoe dat gaat werken in bijvoorbeeld dortmund, op de binnenring. Wij hebben een klantje op de großmarkt daar, en dan moeten we óf aan de ene kant onder een spoorbruggetje door van 3,7m waar je stiekem makkelijk onderdoor kan als je weet hoe, óf een enorm eind omrijden. Even naar de volgende afslag is er, dwars door de stad, namelijk net ff niet bij met 13.60m patat op wielen achter je aars
Ik heb ook niks tegen navigatie . Maar het moet wel spannend blijven he.
Klonkvrijdag 5 augustus 2005 @ 22:41
spanning daar zorgen de rest van de weggebruikers wel voor

navigatiesystemen
pieter_pontiacvrijdag 5 augustus 2005 @ 22:50
Wat zijn die Iveco's toch kutbakken
Zostraks weer een meegehad, die versnellingsbakken zijn echt om te janken
Alexxxxxvrijdag 5 augustus 2005 @ 23:07
Toen wij verhuisden heb ik speciaal een Iveco gehuurd omdat ik zo'n liefhebber van wrakken ben
Bartholomeusvrijdag 5 augustus 2005 @ 23:36
De Stralis serie van iveco heeft een volautomaat, en dat vond ik toch niet heel vervelend hoor

En inderdaad, voor de spanning heb je altijd nog de levensvermoeide voetgangers, suicidale fietsers en egoïstische automobilisten, om over de heren collega's nog maar even niet te spreken. En dan nog de geinige bruggetjes en viaductjes
pieter_pontiaczaterdag 6 augustus 2005 @ 17:50
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 23:36 schreef Bartholomeus het volgende:
De Stralis serie van iveco heeft een volautomaat, en dat vond ik toch niet heel vervelend hoor
Ik les op een Scania R 340 automaat
Wist niet eens dat dat mocht voor CE, een automaat.

Volgende week weer gewoon werken op 'n Volvo FH12.
En dan elke ochtend om half 3 eruit
Mja, toch geen zomer om thuis te zitten met dat pestweer...
Bartholomeuszaterdag 6 augustus 2005 @ 19:35
Voor CE mag het wel, voor C niet.

Overigens heb ik dus inmiddels met de automaten van Daf, Volvo, Scania en Iveco gereden, en daarvan wint de Volvo bak het by the mile. Daf heeft een hele goede tweede, die van iveco is niet veel slechter, maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
Jofunu-kunzaterdag 6 augustus 2005 @ 20:34
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:
Voor CE mag het wel, voor C niet.

Overigens heb ik dus inmiddels met de automaten van Daf, Volvo, Scania en Iveco gereden, en daarvan wint de Volvo bak het by the mile. Daf heeft een hele goede tweede, die van iveco is niet veel slechter, maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
Mijn rijschool gebruikte in sommige lesauto's een Actros met EPS.. Ik heb er niet 1 keer in mogen rijden..
Bartholomeuszondag 7 augustus 2005 @ 09:21
Heb je niks aan gemist ook
pieter_pontiacmaandag 8 augustus 2005 @ 15:19
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:

maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
t Koppelen bi het stoplicht vind ik niet zo erg, dan heb je nog wat te doen.
Wel vind ik dat ie traag schakelt, en dat zenuwachtige gegas tussendoor is ook niet alles. Vooral bij rotondes staat het nogal 'sjonnie', en dat bij een leswagen

ik heb trouwens in andere bedrijfswagens (Sprinters) met automaat bij 't stoplicht al eens bijna met m'n snavel op het stuur gelegen omdat ik ineens de koppeling kwijt was

De Volvo handbakken vind ik trouwens echt vele malen beter dan die van de Scania 4-serie, die zijn koud echt bijna niet in de versnelling te krijgen en warm voelen ze erg brak aan.
sj44kzaterdag 20 augustus 2005 @ 20:27
schopje...

Hiephoi, vakantie voorbij, trekker gekeurd, nieuwe banden, 95km/h, trappen
Bartholomeuszaterdag 20 augustus 2005 @ 21:30
Woei, ik ben nu een maand of 4 onderweg, en ik krijg een vaste auto

Ik moet er wel even met een aanhanger voor leren rijden, het is namelijk een combi, maar daar mag ik een week voor met een ervaren combi-chauffeur mee

Het is een Scania 4-serie, 380pk, 12-handbak en net 8 ton op de teller. Een van de oudere auto's van de zaak, maar hij staat er nog piekfijn bij, omdat er altijd nette jongens op gezeten hebben. Ik krijg van de heren collega's al commentaar dat uitgerekend ík die auto krijg
Klonkzaterdag 20 augustus 2005 @ 21:31
onderaan beginnen, over een paar jaar sta jij bovenaan voor die topline
Bartholomeuszaterdag 20 augustus 2005 @ 21:33
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
onderaan beginnen, over een paar jaar sta jij bovenaan voor die topline
Hoor je mij klagen? Ik had alleen liever een daf gehad, maar alle daf combi's zijn bezet

En ik sta dan niet vooraan voor die topline, maar voor die superspacecab
Klonkzaterdag 20 augustus 2005 @ 21:34
whehe, ik hoor je niet klagen, beetje foutje qua schrijven, was niet zo bedoeld.

maar je snapt wat ik bedoel
Bartholomeuszaterdag 20 augustus 2005 @ 21:41
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
whehe, ik hoor je niet klagen, beetje foutje qua schrijven, was niet zo bedoeld.

maar je snapt wat ik bedoel
Die auto moet wel onwijs hard lopen trouwens, dus dat word nog uitkijken met mijn rechtervoet
Virus.NLzondag 21 augustus 2005 @ 02:24
Ik heb van Scania nog een bon gekregen voor een truck/oplegger veiligheidstraining twv 200euro
Virus.NLzondag 21 augustus 2005 @ 02:41
Soms kom je op google ook nog weleens toevallig op buitenlandse vrachtwagen-sites

http://www.lkw-infos.net/lkw-niederlande-5.htm
Alexxxxxzondag 21 augustus 2005 @ 02:42
lkw-info's is zo'n beetje vrachtwagenhemel
Alexxxxxzondag 21 augustus 2005 @ 02:43
op http://www.melktransport.nl/ komen misschien fotos door mij gemaakt te staan
Klonkzondag 21 augustus 2005 @ 08:10
leuke site die LKW info's
Klonkzondag 21 augustus 2005 @ 08:21
ik wist niet dat die showtrucks van Colani nog rondrijden
Bartholomeuszondag 21 augustus 2005 @ 11:39
Sjezus, dat die melkgebakjes zo onwijs veel kilometers maken zeg, dat zou je ook niet verwachten
Bartholomeuszondag 21 augustus 2005 @ 11:41
Hej trouwens, ik wil zo'n tafel voor op het dashboard hebben, en een bakkie met toebehoren. Nu weet ik dus echt helemaal naadje van bakkies, en ik wil dus een beetje advies enzo. Iemand enig idee waar ik dat krijgen kan behalve bij joost? Daar kom ik namelijk bepaald niet iedere week
jochem8zondag 21 augustus 2005 @ 11:43
Iemand die weleens bij DHL in Eindhoven komt?
Tha_Tzondag 21 augustus 2005 @ 11:59
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:
Hej trouwens, ik wil zo'n tafel voor op het dashboard hebben, en een bakkie met toebehoren. Nu weet ik dus echt helemaal naadje van bakkies, en ik wil dus een beetje advies enzo. Iemand enig idee waar ik dat krijgen kan behalve bij joost? Daar kom ik namelijk bepaald niet iedere week
Als je een 27mc bakkie bedoelt, kun je die natuurlijk bij elke electronica-zaak halen
sj44kzondag 21 augustus 2005 @ 13:09
en die tafeltjes kun je ook wel via marktplaats krijgen, of de advertenties in de truckstar. En anders toch maar naar joost... Hoezo niet elke week daarheen? je moet elke week toch wel eens een keer richting antwerpen?

Maar wat voor kenteken krijgt u? Dan zal ik er es op letten. (Tis wel zon groene?)
Alexxxxxzondag 21 augustus 2005 @ 13:23
Colani heeft toch een hele serie gemaakt? Op de (op een na?) laatse bedrijfswagensalon van Brussel stond er nog een op DAF basis geloof ik
SHERMANzondag 21 augustus 2005 @ 13:42
Broem broem





Tha_Tzondag 21 augustus 2005 @ 13:46
De jongens van De Rooy doen dat ook
SHERMANzondag 21 augustus 2005 @ 14:11
Is goedkoper he.
Tha_Tzondag 21 augustus 2005 @ 14:22
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:11 schreef SHERMAN het volgende:
Is goedkoper he.
En je chauffeurs zijn sneller terug
SHERMANzondag 21 augustus 2005 @ 14:23
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:22 schreef Tha_T het volgende:

[..]

En je chauffeurs zijn sneller terug
Jup.
Maar 1 keer tol, 1 keer bezine en de chauffeurs kunnen elkaar afwisselen.
sj44kzondag 21 augustus 2005 @ 14:44
alleen geen gezicht, zon scania zonder spoilers
Bartholomeuszondag 21 augustus 2005 @ 22:11
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:09 schreef sj44k het volgende:
en die tafeltjes kun je ook wel via marktplaats krijgen, of de advertenties in de truckstar. En anders toch maar naar joost... Hoezo niet elke week daarheen? je moet elke week toch wel eens een keer richting antwerpen?

Maar wat voor kenteken krijgt u? Dan zal ik er es op letten. (Tis wel zon groene?)
Ik rijd voornamelijk op duitsland, belgie zie ik maar eens in de maand tot 6 weken ofzo. Het kenteken van dat ding weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar het is de enige scania combi die een hoge cabine heeft. En dan bedoel ik geen topline, maar zo'n cabine die hoog op het chassis staat, net als al onze scania trekkers. Hij is wel gewoon in de eigen kleuren en met de eigen reclame op de bakken ja

En wat betreft het bakkie: ik woon in een boerengat, nee, die dingen hebben we hier niet op iedere hoek van de straat


Edit: ik heb nú die combi dus nog níet, we zijn op het moment gewoon te druk om met 2 man het werk van 1 te doen. Binnenkort, als de druk van de ketel is, ga ik een week met een ervaren combi-chauffeur mee om de kneepjes onder de knie te krijgen
Klonkzondag 21 augustus 2005 @ 22:19
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 13:46 schreef Tha_T het volgende:
De jongens van De Rooy doen dat ook
die van de rooy rijden altijd zo'n eind om via Dakar
SHERMANzondag 21 augustus 2005 @ 22:23
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:19 schreef Klonk het volgende:

[..]

die van de rooy rijden altijd zo'n eind om via Dakar
Dit is juist niet om om te rijden.
Klonkzondag 21 augustus 2005 @ 22:25
Ahh, zo

ik zit hier nu lekker standby te wezen, altijd leuk gevoel, je kunt naar bed gaan, maar de mobiel kan elk moment afgaan
Alexxxxxzondag 21 augustus 2005 @ 22:52
Ik begin morgen weer voor twee weekjes in het magazijn van de beschuit/toast/roggebroodfabriek.... Morgenochetdn er vroeg uit.. en het ergste van alles... mn baard moet er weer af

Maar ja, je meot er wat voro over hebben, voor een leuke baan
Virus.NLwoensdag 24 augustus 2005 @ 21:30
Ja, dat krijg je ervan als je niet remt bij het oprijden van een rotonde



Alexxxxxwoensdag 24 augustus 2005 @ 21:36
hey das die Bacardi truck, dat was tcoh in Zwolle?
Klonkwoensdag 24 augustus 2005 @ 21:38
en dan ook nog met z'n vrachtwagen op het fietspad
Virus.NLwoensdag 24 augustus 2005 @ 21:43
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:38 schreef Klonk het volgende:
en dan ook nog met z'n vrachtwagen op het fietspad
Dat is de binnenkant van de rotonde, dus niet het fietspad.

Overigens kreeg ik deze + vele andere foto's over de mail
Klonkdonderdag 25 augustus 2005 @ 06:36
oww, ja verhip ik zie het, werd misleid door het rooie kleurtje

ik mag vanaf vandaag zonder controle het vliegveld van Keulen/Bonn op, heb een heuse vliegveld id card gekregen en dat scheelt aanzienlijk in tijd, door het wegvallen van de hele papierwinkel bijna 15 min.
Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 10:18
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 10:19
De nieuwe Svempa
Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 10:21
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:19 schreef Klonk het volgende:
De nieuwe Svempa
Over een paar weekjes is Svempa er ook bij in Zweden, dan zal ik nog een paar foto's van de binnenkant maken En ik zal eens kijken of ik ook in de Scania-fabriek in Södertälje foto's mag maken
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 10:21
ik had de nieuwe svempa al gezien in de truckstar, een long line cabine zonder bed
Bartholomeuszaterdag 27 augustus 2005 @ 11:56
Die auto is leuk om mee te patsen ja, maar functioneel is ie niet
Bartholomeuszaterdag 27 augustus 2005 @ 12:00
Ow trouwens, in de loop van de komende week willen ze proberen om mij mee te laten gaan met een combi-chauffeur, en daarna (er vanuitgaand dat het gaat lukken) mag ik die combi als de mijne beschouwen
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:01
goed nieuws
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:01
Svempa verzamelt patsscania's (*en Pats VWs btw), en heeft geen bedoelingen er iets mee te doen behlave patsen. Van mij mag ie Waarom moet iets altijd een functie hebben? sommige dingen zijn gewoon leuk.
Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:02
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:56 schreef Bartholomeus het volgende:
Die auto is leuk om mee te patsen ja, maar functioneel is ie niet
Sinds wanneer moeten showtrucks functioneel zijn?

Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:06
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:06
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:02 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Sinds wanneer moeten showtrucks functioneel zijn?

[afbeelding]
Das nog lak uit Sneek ook! Letterlijk een Fries tintje
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:07
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:06 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
wtf?
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:08
2 klompen in een konijnenhok
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:10
chaufferusklompen ja Maar ik ben benieuwd naar het hoe wat en waarom.

Oh wacht.. sommige dingen hebben geen functie maar zijn gewoon leuk?
Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:11
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
chaufferusklompen ja Maar ik ben benieuwd naar het hoe wat en waarom.

Oh wacht.. sommige dingen hebben geen functie maar zijn gewoon leuk?
Dat ding stond ergens op het Truckstarfestival.
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:12
hoe verzin je het
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:14
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:11 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Dat ding stond ergens op het Truckstarfestival.
Het konijnenhok? De Sevmpa XXXXXXXXL heb ik er zelf op de foto kunnen zeten inderdaad
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:15
ik was trouwens een van de chauffeurs die last hadden van het noodweer in de alpen, had een ritje naar Oostenrijk, in de buurt van Koblenz werd ik teruggefloten, losadres was onbereikbaar.....
Alexxxxxzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:17
nou ja, in ieder geval mooit ritje gehad. Geen natte voeten gekregen? Of wegdrijvende chauffeursklompen?
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:19
nah, ik kon bij Koblenz weer omkeren.

Donderdag een rit naar Garbsen bij Hannover gehad, de hele dag zeikweer gehad, bleef maar regenen en het hele fucking ruhrgebied ligt open, je rijdt daar echt van de ene baustelle naar de andere
Virus.NLzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:20


en nee, ik was het niet
Klonkzaterdag 27 augustus 2005 @ 12:20
dat zijn een paar minpuntjes
Bartholomeuszaterdag 27 augustus 2005 @ 16:16
Hmm, vlak terrein, dan draait zo'n trailer toch super voorspelbaar weg... Zou het toch niet tegen moeten kunnen vallen om 'm gewoon ff óm die pilonnen te laten lopen...

Edit:

Wij hebben in Dortmund een klantje waar je met je 13.60m boot tegen de oprit op moet. Het eerste stuk draait ie dan over de achterste as, als je wat verder bent over de middelste, en als je met de middelste as over het hoogste puntje bent, zwiept ie ineens over de eerste as weg. Je moet daar precies weten hoe je 'm nemen moet, want het past echt maar op 10cm or so
Virus.NLzondag 28 augustus 2005 @ 21:42


mistermaniaczondag 28 augustus 2005 @ 23:12
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 21:42 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
Scalle--woensdag 31 augustus 2005 @ 19:49

Deze ben ik donderdag tegengekomen in Frankrijk, heb er een foto van genomen met m'n gsm maar niet echt duidelijk.

Toen ik em zag had ie er wel een bijpassende koeloplegger aanhangen

Deze heb ik eergisteren gezien op de Antwerpse ring in de file, jammer genoeg stond ik niet in de file en kon dus geen foto nemen En nog geen 100 meter erachter een zilvergrijze longline met airbrush, stond enkel videoliner op van tekst volgens wat ik gezien heb. Heb em al verschillende keren gezien op de Brusselse ring maar verder geen info over.
Virus.NLwoensdag 31 augustus 2005 @ 20:04
Hier rond Schiphol/Hoofddorp rijdt ook vaak zo een belgische grijze Longliner rond.
Alexxxxxwoensdag 31 augustus 2005 @ 20:31
Zal ik dit boek kopen ja of nee?

http://hollandcircus.nl/boek/
Scalle--woensdag 31 augustus 2005 @ 20:50
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Zal ik dit boek kopen ja of nee?

http://hollandcircus.nl/boek/
Mij zegt het niet echt iets, maja ben niet zo gek op vrachtwagens als jij Ik geil enkel op longlines
Klonkwoensdag 31 augustus 2005 @ 20:52
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Zal ik dit boek kopen ja of nee?

http://hollandcircus.nl/boek/
ja
Virus.NLwoensdag 31 augustus 2005 @ 22:06
Oeps...

Klonkwoensdag 31 augustus 2005 @ 22:09
de lading is in ieder geval niet beschadigd
vipergtswoensdag 31 augustus 2005 @ 22:23
Wat heeft die geraakt.
Klonkwoensdag 31 augustus 2005 @ 22:24
viaduct/brug, kan niet missen.

trailer was te hoog voor de onderdoorgang
Virus.NLwoensdag 31 augustus 2005 @ 22:28
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:24 schreef Klonk het volgende:
viaduct/brug, kan niet missen.

trailer was te hoog voor de onderdoorgang
De koel-/vriesmotor zal wel ergens op de vloer van de oplegger liggen
Jofunu-kundonderdag 1 september 2005 @ 09:00
Weet je toevallig waar die foto gemaakt is? Ik herken dat punt nl volgensmij..
Klonkdonderdag 1 september 2005 @ 09:54
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
Weet je toevallig waar die foto gemaakt is? Ik herken dat punt nl volgensmij..
je zat in de blauwe scania
Alexxxxxdonderdag 1 september 2005 @ 21:39
De nieuwe DAF XF is vandaag gepresenteerd! Helemaal verstopt op de DAF site, maar ik heb het bericht met foto ook hier staan

Wat vinden julie er van? Ik vind het niet zo donderend veel verschil, op het Stralis dak na dan...
Alexxxxxvrijdag 2 september 2005 @ 17:50
Truckstar lezers, hebben julie het verhaal gelezen over de Scania 4-serie zandwagen met neus, van Kremer?

Die is zn neus dus kwijt....
Tha_Tvrijdag 2 september 2005 @ 18:02
quote:
Op donderdag 1 september 2005 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:
De nieuwe DAF XF is vandaag gepresenteerd! Helemaal verstopt op de DAF site, maar ik heb het bericht met foto ook hier staan

Wat vinden julie er van? Ik vind het niet zo donderend veel verschil, op het Stralis dak na dan...
Ik vind het niet uitzien
Klonkvrijdag 2 september 2005 @ 18:06
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 17:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Truckstar lezers, hebben julie het verhaal gelezen over de Scania 4-serie zandwagen met neus, van Kremer?

Die is zn neus dus kwijt....
[afbeelding]
jezus, leeft die gast nog ?

en hij was nog wel zo zuinig op z'n wagen.........
Alexxxxxvrijdag 2 september 2005 @ 18:14
Ik weet het niet... ik heb ook alleen maar de foto gezien.. en was nog de minst schokkende foto die er tussen zat ook... de andere foto's waren van frontstuur cabines.. nooit geweten dat als je daar mee tegen een trailer rijdt, dat er dan maar 10 cm over blijft....
Klonkvrijdag 2 september 2005 @ 18:18
heb je wat info over hoe, wat en waar ?

maar ik zie het toch somber in, minimaal zwaargewond.
groteglibbervrijdag 2 september 2005 @ 18:25
vorig weekend ben ik bij usa meeting kronenberg geweest. Echt dikke mack's daar
groteglibbervrijdag 2 september 2005 @ 18:27
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 18:25 schreef groteglibber het volgende:
vorig weekend ben ik bij usa meeting kronenberg geweest. Echt dikke mack's daar
mack toch? van die dikke amerikaanse met veel chroom en toeters
Alexxxxxvrijdag 2 september 2005 @ 19:00
Mack is een van de vele Amerikaanse truckmerken ja. Plaats de foto's die je hebt gemaakt, en ik vertel je welk merk het is

---
@Klonk: dit is een bericht wat ik van het v8power forum ( ) heb gekopieerd



dit was een Scania



dit was er ook1

dit stond nu in de truckster de neus redde me leven
gelukig maar vaar die chauu feur
Klonkvrijdag 2 september 2005 @ 20:03
dit is dus z'n vorige wagen ?
Alexxxxxvrijdag 2 september 2005 @ 20:10
ik denk het ja Dan is ie er verdraaide goed van af gekomen zeg....
Klonkvrijdag 2 september 2005 @ 20:14
best wel

werd net gebeld of ik morgenvroeg om half 9 ff wil lossen in Oudenaarde, uiteraard, heb toch niets beters te doen

kom morgen door de plaats met de briljante naam Zottegem
pieter_pontiaczaterdag 3 september 2005 @ 00:26
Allemachtig, wat een crash met die torpedo
Klonkzaterdag 3 september 2005 @ 11:54
Net op de terugweg van Oudenaarde een van de dakar auto's van de Rooy gespot, zag er vreemd uit zo op de A67
vipergtszaterdag 3 september 2005 @ 16:39
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:

Ik ga komende vrijdag trouwens naar het Westland met een paar vrienden om vrachtwagens op de foto te zetten. Heeft iemand nog tips voor fotolocaties?
Ben je al in het Westland geweest. Als je op zaterdag morgen voor 1 uur op de bloemenveiling bent heb je grote kans dat je een van die roadtrains van Gebr Bayense ziet. Ze hebben er 2 geloof ik en elke zaterdag heb je er weer last van. Ze nemen nl nogal wat ruimte in met lossen. Maar het is zeker mooi spul om te zien. Voor de rest stat er op het terrein meestal wel wat leuks geparkeerd
Virus.NLzaterdag 3 september 2005 @ 17:47
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:

---
dit is een bericht wat ik van het v8power forum ( ) heb gekopieerd
Er staan wel aardig wat gekrompen Scania's in dat topic op V8power





Scalle--zaterdag 3 september 2005 @ 18:05
Gisteren op de Antwerpse ring een Morris Minor pickup gezien met een opleggertje aan Stond reclame op voor 1 of ander Brits verhuisbedrijf

Zoiets dus Reed ook nog 1 voor met een caravan waar opstond Morris Minor Lodge en er reed nog 1 achter ook. Jammer genoeg geen foto van kunnen nemen.
Alexxxxxzaterdag 3 september 2005 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ben je al in het Westland geweest. Als je op zaterdag morgen voor 1 uur op de bloemenveiling bent heb je grote kans dat je een van die roadtrains van Gebr Bayense ziet. Ze hebben er 2 geloof ik en elke zaterdag heb je er weer last van. Ze nemen nl nogal wat ruimte in met lossen. Maar het is zeker mooi spul om te zien. Voor de rest stat er op het terrein meestal wel wat leuks geparkeerd
Al geweest. en om de reden in je laatste regel genoemd, was het niet de laatste keer
vipergtswoensdag 7 september 2005 @ 20:18
Of op vrijdagmiddag, het is dan meestal erg druk je ziet dan genoeg staan. Dutch Quality Flower heeft 2 erg mooie auto´s rijden. Als je een scania zoekt arno klinkspoor rijdt een leuke 580. Er rijdt ook nog een griekse transpoteure rond met mooie blauwe scania´s en volvo´s
Scalle--donderdag 8 september 2005 @ 20:41
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:18 schreef vipergts het volgende:
Of op vrijdagmiddag, het is dan meestal erg druk je ziet dan genoeg staan. Dutch Quality Flower heeft 2 erg mooie auto´s rijden. Als je een scania zoekt arno klinkspoor rijdt een leuke 580. Er rijdt ook nog een griekse transpoteure rond met mooie blauwe scania´s en volvo´s
Ja, met die koelopleggers, diakolos ofzoiets?
Virus.NLvrijdag 9 september 2005 @ 20:26
En weer een nieuw speeltje voor dit weekend



Alexxxxxvrijdag 9 september 2005 @ 20:28
Hey, er staan geen foutmelidngen op de boordcomputer!

Virus.NLvrijdag 9 september 2005 @ 20:29
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:28 schreef Alexxxxx het volgende:
Hey, er staan geen foutmelidngen op de boordcomputer!

Die Demo-wagens moeten na elke dag onder handen genomen worden door monteurs
Alexxxxxvrijdag 9 september 2005 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:29 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Die Demo-wagens moeten na elke dag onder handen genomen worden door monteurs
Meteen aan de hartbewaking-laptop zodra ze weer binnen komen
Bartholomeuszaterdag 10 september 2005 @ 22:07
Goed, van het hele combi-rijden verhaal gaat dus niets door. Ze hebben een andere jongen aangenomen die bij een ander bedrijf al 10 jaar op de combi gereden heeft, en het dus wel kent cq kan. Opzich maakt het mij niet uit of ik nu met een trailer rijd of met een combi, maar dit wil dus wel zeggen dat de vaste auto voorlopig ook van de baan is, en dat vind ik dan weer wel ff net iets minder geinig
Alexxxxxzaterdag 10 september 2005 @ 23:15
Ik ben even een lijst met links voor op mn siet aan het samenstellen, en ik kom de meeste geniale site van een fabrikant tegen die ik ooit heb gezien

http://www.jelcztruck.pl/
Klonkzaterdag 10 september 2005 @ 23:17
zeer interactief ook
Alexxxxxzaterdag 10 september 2005 @ 23:19
Nah, ik heb er WEL een paar mooie wallpapers vandaan nu
Klonkzaterdag 10 september 2005 @ 23:20
ik heb m'n popupstopper een beetje te strak staan denk ik, ff proberen in IE
Alexxxxxzaterdag 10 september 2005 @ 23:20
nee, het is alleen een intro van een paar pixelgrote truckjes die draaien en in het logo veranderen.. meer is het niet.. ik heb het ook al in IE geprobeerd
Klonkzaterdag 10 september 2005 @ 23:21
gekke fries
Bartholomeuszaterdag 10 september 2005 @ 23:32
Lijkt wel op Liaz
Alexxxxxzaterdag 10 september 2005 @ 23:36
http://www.roman.ro/

Roman heeft zowaar een nieuw type geintroduceerd, voor het eerst sinds haar bestaan! (das al zo'n 30 jaar minstens)
Alexxxxxzaterdag 10 september 2005 @ 23:46
Iemand nog linksuggesties?
Alexxxxxzondag 11 september 2005 @ 15:35

Klonkzondag 11 september 2005 @ 15:37
hebbu
Alexxxxxzondag 11 september 2005 @ 15:38
Dan nog liever de Eddie Stobart kinderfiets
Klonkzondag 11 september 2005 @ 15:40
ik vind ze wel goed eigenlijk
dubidubzondag 11 september 2005 @ 16:44
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:39 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ben je al in het Westland geweest. Als je op zaterdag morgen voor 1 uur op de bloemenveiling bent heb je grote kans dat je een van die roadtrains van Gebr Bayense ziet. Ze hebben er 2 geloof ik en elke zaterdag heb je er weer last van. Ze nemen nl nogal wat ruimte in met lossen. Maar het is zeker mooi spul om te zien. Voor de rest stat er op het terrein meestal wel wat leuks geparkeerd
Ik woon er zelfs. Aan de kleine achterweg heeft iemand nog een oude blauwe scania, wel leuk geluid. Hij heeft ook een camaro, waar ongeveer alle demping is weggehaald, en z'n broer heeft een charger. Die familie is niet echt zuinig, maar dat maakt niet uit.
Virus.NLzondag 11 september 2005 @ 19:19
Met deze 13,60er mag ik morgen weer naar een aantal Lidl-filialen toe om diepvries te brengen

vipergtsmaandag 12 september 2005 @ 20:05
quote:
Op zondag 11 september 2005 16:44 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ik woon er zelfs. Aan de kleine achterweg heeft iemand nog een oude blauwe scania, wel leuk geluid. Hij heeft ook een camaro, waar ongeveer alle demping is weggehaald, en z'n broer heeft een charger. Die familie is niet echt zuinig, maar dat maakt niet uit.
Ik weet wie je bedoelt.
Virus.NLmaandag 19 september 2005 @ 21:59
Een kijkje in de Scania-fabriek in Södertälje















Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 10:34
dat zijn toch de leukere prijzen
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 17:39
Inderdaad

Opvallend: een Scania 94 tussen de R's, P's en T's; en veel T's. iedereen bestelt er nog een nu het nog kan?
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 17:45
die T's vielen me ook op, ik snap nog steeds niet waarom scania zo'n imagebuilder uit het gamma haalt
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 17:49
Ik snap niet dat ze de productie niet aan dochteronderneming Laxa overlaten, die de Scania specials bouwt...
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 17:51
Laxa, nog nooit van gehoord, ff googlelen

nog even een speciaal alexxxxx linkje: http://www.smitma.com ,ze verkopen grondverzet machines.
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 17:52
Ja, idd. ze hebben het vreselijk druk met de laatste T's. Ze worden massaal besteld zolang het nog kan. Op het terrein reden de meeste T's nog rond zonder motorkap, omdat die leveringen achterbleven.

Ik ben ook nog in het Development Centre en de testbaan van Scania geweest, maar daar waren camera's absoluut verboden. Op de demobaan mochten we met alle soorten Scania's rijden
Ook is er nu de R-560 en R-620
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 17:52
Laxa, nog nooit van gehoord, ff googlelen, en gevonden: http://www.laxasv.se/page.asp?id=4

nog even een speciaal alexxxxx linkje: http://www.smitma.com ,ze verkopen grondverzet machines.
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 17:55
Dank je voor de link klonk

Nog wel opvallende dingen gezien op de testbaan Virus? Zo heb ik in 1999 al een Highline op de testbaan in Zwolle rond zien rijden Maar niemand die me wou geloven

Wat verse Scania's betreft ziit ik sowieso op de eerste rang.. De eerste 'in het wild'modellen rijden meestal in Fryslân rond.
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 17:57
Met deze 6x6 zijn we meegereden door het terrein





En deze stond ook mooi te glimmen in het zonnetje
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 17:59
lache lijkt me dat, beetje aanmodderen met zo'n 6x6

mooie wagen die onderste, zwaar transport als ik zo inschat.

en nog ff over die T-serie, ik snap ook niet waarom die gewoon nog mee is ontwikkeld met het nieuwe neusje.
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 18:18
Nee, de T is gewoon een 4 serie met een andere bumper. Zelfde grille als de 4 bijvoorbeeld (helaas)
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 18:43
De Scania Aqualine


made by Svempa

Nog meer Svempa:


Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 18:53
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:55 schreef Alexxxxx het volgende:

Nog wel opvallende dingen gezien op de testbaan Virus?
De meest bijzondere dingen hadden ze wel binnen gezet, maar met elk voertuig dat we zagen staan was wel iets raars mee aan de hand, bv. een trekker zonder uitlaten.
Ze hadden trouwens van alle merken wel een trekker op de testbaan staan. En binnen waren ze ook aan het testen met V8 euro5 enz.
Een heel hoop kamers met testmotoren waren ook afgeplakt en waren de beschrijvingen van weggehaald, dus daarbinnen stonden de echt leuke dingen.
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 18:54
dat aquarium

en die rood witte van svempa's ziet er ook om te smullen uit.
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 19:10
Het worden wel een beetje veel foto's, maar zolang iedereen het goed vindt blijf ik er nog een paar bijgooien

Foto's op en rond de demo-baan (dus niet de testbaan)









Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 19:16
Ik houd je niet tegen qua foto's posten
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 19:36
Ook kregen we nog een rondleiding in het Scania-museum





Dit was het nieuwste dat er binnen stond:


En we kregen een presentatie van de nieuwe kledinglijn van Scania (ik heb een jas, trui en 2 shirts gekregen )


En we kregen een uitleg over Scania Assistance:
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 20:26
leuke foto's en verhaal uiteraard
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 20:33
Oeh oeh oeh heb je meer museum foto's? En stonden er ook trucks van het enige bedrijf dat ooit is overgenomen door Scania-vabis? (zo even opzoeken welke dat was)
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 20:34

Tidaholm dus
Klonkdinsdag 20 september 2005 @ 20:35
http://members.tripod.com/chiukitng/paperbus.htm

papieren bussen vouwen
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 20:42
Ik heb nog een op maart voor mij gemaakte papieren bus hier ergens liggen, al 2 jaar, moet hem nog steeds vouwen Een Londen dubbeldekker met het logo van mn site
Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 20:52
Het geitenhok is geen geitenhok meer!



Merk en type: DAF
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Cornjum
Datum: 20-09-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: hij kan nog rijden! En er word aan gewerkt!
Virus.NLdinsdag 20 september 2005 @ 21:05
Ik vond het niet erg boeiend, maar misschien dat ik iemand er een plezier mee kan doen






Alexxxxxdinsdag 20 september 2005 @ 21:54
Je hebt mij een plezier gedaan
Virus.NLwoensdag 21 september 2005 @ 19:30
Doe mij maar een 620



Oja, en Richard Hammond (Top Gear) was er ook voor de presentatie van de finale en tijdens het galadiner Aardige gozer, wel een klein mannetje

Alexxxxxwoensdag 21 september 2005 @ 19:34
Als ik de nieuwste geruchten mag geloven begeeft Volkswagen zich eindelijk serieus op het zware vrachtwagenpad
Virus.NLwoensdag 21 september 2005 @ 19:45
En nog een paar tijdens de wedstrijd:









[ Bericht 14% gewijzigd door Virus.NL op 21-09-2005 19:56:17 ]
Virus.NLdonderdag 22 september 2005 @ 11:02
Zeker tijdens de finale zat de snelheid er goed in



Klonkdonderdag 22 september 2005 @ 12:09
quote:
Op woensdag 21 september 2005 19:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Als ik de nieuwste geruchten mag geloven begeeft Volkswagen zich eindelijk serieus op het zware vrachtwagenpad
deden ze toch al min of meer in zuid amerika ?

en er word al geraced met volkwagen trucks



kon dus eigenlijk niet uitblijven....
Alexxxxxdonderdag 22 september 2005 @ 20:35
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:09 schreef Klonk het volgende:

[..]

deden ze toch al min of meer in zuid amerika ?

en er word al geraced met volkwagen trucks

[afbeelding]

kon dus eigenlijk niet uitblijven....
Ja klopt, in Zuid Amerika word de LT verkocht tot en met 44 ton.. ik dnek dat de nieuwe VW allen een opvolger is voor Zuid-Amerika.. kan me niet voorstellen dat ze die in europa willen verkopen want:
*geen dealernetwerk
*dikke vingers in de MAN en Scania pap
*spuuglelijk
*Europese ondernemers zijn erg merkentrouw. Er zijn er al zovel die hebben geprobeerd er tsusen te komen, en dat is nog niemand gelukt... Het heeft LIAZ/Skoda zelfs de kop gekost.
area51maandag 26 september 2005 @ 21:31
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 11:43 schreef jochem8 het volgende:
Iemand die weleens bij DHL in Eindhoven komt?
Tot vorig jaar 's-nachts, Landelijk Net en van 97 tot 99 heb ik daar Distributie gereden op de oplegger
pieter_pontiacdinsdag 27 september 2005 @ 21:01
K stond zonet nog naast een mooie combinatie, Volvo FH.
Beetje brakke foto, maar had geen zin om de cabine uit te gaan omdat het regende.



Vrijdag trouwens ook de Longline van Eikelenboom gespot in Uden.
Ultimoradinsdag 27 september 2005 @ 23:08
ik heb niet het laatste deel van het topic gelezen, maar die foto's van Virus zijn zeker uit Södertälje, of niet? maar aan de brug te zien was het meer op het VAG als op het scania terrein of vergis ik me dan?
Virus.NLwoensdag 28 september 2005 @ 19:22
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:08 schreef Ultimora het volgende:
ik heb niet het laatste deel van het topic gelezen, maar die foto's van Virus zijn zeker uit Södertälje, of niet? maar aan de brug te zien was het meer op het VAG als op het scania terrein of vergis ik me dan?
Het VAG-gebouw zit ernaast, wel aan dezelfde weg dus

[ Bericht 2% gewijzigd door Virus.NL op 28-09-2005 19:43:47 ]
Alexxxxxwoensdag 28 september 2005 @ 19:29
Scania is toch de importeur van VAG in Zweden?
Virus.NLdonderdag 29 september 2005 @ 20:50
Afgeschoven lading, vandaag gezien in Oud-Beijerland.

Alexxxxxvrijdag 30 september 2005 @ 19:13






Merk en type: Liebherr
Eigenaar: Leon Schnap / Magic Fair Attractions
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag: Malieveld
Datum: 24-09-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: zuurstokmast


Merk en type: Mercedes-Benz Vito
Eigenaar: Leon Schnap / Magic Fair Attractions
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag: Malieveld
Datum: 24-09-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema






Merk en type: Scania T124L400
Eigenaar: Leon Schnap / Magic Fair Attractions
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Den Haag: Malieveld
Datum: 24-09-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: oude truck van Van Bentum, Palfinger kraan
Klonkvrijdag 30 september 2005 @ 19:16
het logo staat er nog gewoon op
Virus.NLvrijdag 30 september 2005 @ 19:41
Uitzending Transportwereld
Zondag, 19.30 RTL7

http://www.rtl.nl/automotor/rtltransportwereld/nieuws/

Belgisch succes in Internationale finale Young European Truck Driver 2005
Op 16 en 17 september jl. is onder grote belangstelling de internationale finale van de Young European Truck Driver competitie verreden. Na een zeer spannende strijd heeft de Belgische deelnemer Laurens D’Huyvetter de hoogste podiumplaats weten te bereiken. Als hoofdprijs krijgt Laurens een splinternieuwe Scania R-serie die hij naar eigen wens mag specificeren.

De internationale finale kende een aantal verschillende onderdelen die allen gerelateerd waren aan verkeersveiligheid en anticiperend rijden. Als eerste werden de deelnemers uitgenodigd in een afgesloten tent voor de proef ‘check before driving’. Hier stond een trekker-oplegger combinatie opgesteld waaraan opzettelijk een aantal gebreken waren aangebracht die de verkeersveiligheid in gevaar zouden kunnen brengen. Jeroen Schrooder die voor Nederland deelnam, scoorde goed op dit onderdeel en wist een groot aantal zaken te ontdekken, waaronder een ondeugdelijk vastzittende lading, een niet goed gezekerde koppelschotel, een los zittende wielbout en een defect remlicht. Voor de tweede proef gingen de deelnemers op pad met een Zweedse rij-examinator. Tijdens deze proef werden de deelnemers beoordeeld op hun anticiperende weggedrag en werd tevens het brandstofverbruik gemeten. Tot slot moesten de Young European Truck Drivers hun vaardigheden tonen op een zeer zware behendigheidsbaan. Op deze baan was het zaak om steeds goed vooruit te kijken. Er kon namelijk best goed een proef gereden worden, maar als er daarbij geen rekening werd gehouden met de proef die daar op volgde, kwam men onherroepelijk vast te zitten.

Jeroen Schrooder eindigde van de 27 finalisten uiteindelijk op de 15e plaats. De winnaar van 2003, Michele Sandri uit Italie, werd derde. De Slowaak Milan Jakúbek eindigde op de tweede plaats. Zoals gemeld werd de beste ‘Young European Truck Driver’ van 2005 de 28-jarige Belg, Laurens D’Huyvetter. Met meer dan 13.000 deelnemers door heel Europa is de Young European Truck Driver competitie één van de grootste evenementen op het gebied van verkeersveiligheid. In 2007 zal Scania de derde editie van de Young European Truck Driver competitie organiseren.
Alexxxxxzaterdag 1 oktober 2005 @ 17:30

Het komt ook niet meer goed met mij he?
Alexxxxxzaterdag 1 oktober 2005 @ 20:45
Morgen mackdag btw Weer veel foto's kopen, vberkopen en ruilen, boeken kopen, contacten opdoen en oh ja, macks, zwaar transport, berging oldtimers en kranen bekijken
pieter_pontiaczaterdag 1 oktober 2005 @ 23:48
Ik vind die T-serie echt lelijk, met die steile voorruiten en die brede bekken zonder spatborden. Doe mij de Volvo NH maar
Blijft die nog wel in productie trouwens?

[ Bericht 15% gewijzigd door pieter_pontiac op 02-10-2005 12:13:09 ]
pieter_pontiaczondag 2 oktober 2005 @ 11:58
Wie heeft hier de afrit genomen?



Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 12:09


en ik zie zo 1,2,3 geen sporen in de berm
Alexxxxxzondag 2 oktober 2005 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 23:48 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik vind die T-serie echt lelijk, met die steile voorruiten en die brede bekken zonder spatborden. Doe mij de Volvo NH maar
Blijft die nog wel in productie trouwens?
Ja, maar alleen voor de Zuid-Amerikaanse markt. Word al een paar jaar niet meer in Europa verkocht, helaas. Als je nu een neus wilt, zul je zelf moeten gaan importeren. Of misschen dat Renault hun nieuwe neusmodel wel aan gata passen voor de Europese markt (Renault Sherpa)
Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 21:16
laat ze dan maar beginnen met het aanpassen van het design

Alexxxxxzondag 2 oktober 2005 @ 22:18
Ze hadden nog wat club van vier cabine's over volgesn mij
Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 22:26
zoiets ja
area51zondag 2 oktober 2005 @ 22:43
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Ze hadden nog wat club van vier cabine's over volgesn mij
Die club van 4 cabines kwamen vroeger bij daf kompleet vanuit frankrijk
Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 22:53
op dit moment vind ik eigenlijk alleen die torpedo longline van Eikelenboom mooi, de verhoudingen kloppen perfect een normale T met een topline cabine ziet er een beetje uit als een smurf met een waterhoofd....
Alexxxxxzondag 2 oktober 2005 @ 22:56
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:43 schreef area51 het volgende:

[..]

Die club van 4 cabines kwamen vroeger bij daf kompleet vanuit frankrijk
Das apart. Want ze werden door Magirus gebouwd

Een van mijn vele vrachtwagenfetishen is dat ik van bepaalde cabines een ijstje maak wie ze allemaal heeft gebruikt. Hierbij het lijstje gebruikers van de club van 4:


  • Agrobil
  • Berliet
  • DAF
  • Ginaf [I]
  • Hollming
  • IVECO
  • IVECO-Magirus
  • Mack
  • Magirus
  • Magirus-Deutz
  • Man-Meccanica
  • PPM
  • Renault
  • Renault Agriculture (sleepwagen voor eigen gebruik)
  • Saviem
  • Titan {F}
  • Terberg
  • Volvo

    Ik ga er van uit dat de lijst nog neit comppleet is
  • Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 23:05
    Heeft Sisu ze ook niet gebruikt ?
    Alexxxxxzondag 2 oktober 2005 @ 23:15
    Nee. Tenzij je anders kunt bewijzen
    Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 23:17
    denk het niet, was gewoon ff een logische link naar Renault en Sisu (voor mijn gevoel logisch dat wel)
    Alexxxxxzondag 2 oktober 2005 @ 23:25
    Samenwerking begon pas in 1998, toen was de club van vier al weer goeddeels uit beeld, zlefs bij renault. Sisu gebruikt allen de premium cabine van Renault, en bepaalde motoren (ook al heten die meestal mack). Sisu is btw GEEN dochter van Renault, drukten ze me bij Sisu op het hart. ze werken samen, maar geen aanedlen van elkaar. Renault levert onderdelen aan Sisu, importeert en verkoopt ze ook in sommige landen. Sisu is de importeur van Renault in FInland. Zou niet een smogen ivm kartelwetgeving, renault is immers weer een dochter van Volvo, en dan zou volvo/sisu de finse markt overheersen..
    Klonkzondag 2 oktober 2005 @ 23:26
    tot die conclusie kwam ik ook qua jaartallen enzo
    Gurbmaandag 3 oktober 2005 @ 08:31
    zijn er nog mensen gisteren bij de veemarkthallen geweest?

    ik vond het een leuk evenement, op de buitjes die af en toe langskwamen na dan.
    mack's ben ik snel langsgelopen, de kranen, diepladers en bergingswagens waren mooi

    die scania's van Brouwer met die sloopkranen erop waren echt enorm breed, wel mooi om te zien (en horen) toen ze van het terrein af moesten, wat een precisiewerk, en een mooi geluid toen ze wegbrulden
    Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 10:34
    ik dacht dat alexxxx ook geweest is, ik ben 2 jaar geleden voor het laatst geweest, en vond het eigenlijk een tikje te massaal worden, de voorgaande jaren waren wat kleinschaliger en relaxter (voor mijn gevoel tenminste)
    Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 13:24
    Jups, gewest. Ga foto's zo uppen, zet ook wel een linkje hierzo.
    Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 14:17

    Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 14:50
    FTF

    geweldige wagens
    Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 14:52
    eigenaar heeft ook nog twee Leyland trekkers staan
    http://www.interwheels.nl
    Gurbmaandag 3 oktober 2005 @ 15:02
    die FTF van Kandt die brulde echt als een beer toen die om 5 uur wegreed van de veemarkthallen
    Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 15:03
    FTF's zijn meestal wel gezegend met een flinke keel ja, heerlijk geluid
    Alexxxxxmaandag 3 oktober 2005 @ 15:22
    Detroit Diesel
    KARLOOWTJUHmaandag 3 oktober 2005 @ 15:23
    nice
    Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 20:48
    ik moet morgenvroeg om 7 uur bij de Lidl lossen, bij de Lidl in Neckarsulm om precies te zijn , 800 kilometer voor een doosje
    Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 20:56
    quote:
    Op maandag 3 oktober 2005 20:48 schreef Klonk het volgende:
    ik moet morgenvroeg om 7 uur bij de Lidl lossen, bij de Lidl in Neckarsulm om precies te zijn , 800 kilometer voor een doosje
    Niet meer dan 600 km Wat moet er in dat doosje zitten dan?

    Woensdag mag ik misschien weer Lidl-filialen rijden met diepvries, maar morgen eerst naar de van Wesenbekestraat in Antwerpen om wat voer voor die Chinezen te brengen
    Klonkmaandag 3 oktober 2005 @ 21:06
    drukwerk, das alles wat ik weet, en met 800 km bedoel ik heen en terug
    Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 21:08
    oja, jij woont in het zuiden, dat scheelt alweer een paar kilometers
    Virus.NLmaandag 3 oktober 2005 @ 21:11
    En hier weer verder

    [Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5