Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zettenquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:52 schreef Virus.NL het volgende:
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1
Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast.
De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen.
Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 20:55 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zetten
Ik heb ook niks tegen navigatiequote:Op vrijdag 5 augustus 2005 21:33 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.
Niks mis met een goed, voor de markt aangepast, navigatiesysteem, ik zweer erbij. Je kunt je ogen op de weg houden, en je handen aan het stuur. Een schuine blik op je schermpje en je weet waar je heen moet, met 1 hand aan het stuur en 1 aan de pook. Scheelt een onwijze berg tijd en het is gewoon stukken veiliger.
Het zal mij alleen benieuwen hoe dat gaat werken in bijvoorbeeld dortmund, op de binnenring. Wij hebben een klantje op de großmarkt daar, en dan moeten we óf aan de ene kant onder een spoorbruggetje door van 3,7m waar je stiekem makkelijk onderdoor kan als je weet hoe, óf een enorm eind omrijden. Even naar de volgende afslag is er, dwars door de stad, namelijk net ff niet bij met 13.60m patat op wielen achter je aars
Ik les op een Scania R 340 automaatquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 23:36 schreef Bartholomeus het volgende:
De Stralis serie van iveco heeft een volautomaat, en dat vond ik toch niet heel vervelend hoor
Mijn rijschool gebruikte in sommige lesauto's een Actros met EPS.. Ik heb er niet 1 keer in mogen rijden..quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:
Voor CE mag het wel, voor C niet.
Overigens heb ik dus inmiddels met de automaten van Daf, Volvo, Scania en Iveco gereden, en daarvan wint de Volvo bak het by the mile. Daf heeft een hele goede tweede, die van iveco is niet veel slechter, maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
t Koppelen bi het stoplicht vind ik niet zo erg, dan heb je nog wat te doen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:
maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
Hoor je mij klagen? Ik had alleen liever een daf gehad, maar alle daf combi's zijn bezetquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
onderaan beginnen, over een paar jaar sta jij bovenaan voor die topline
Die auto moet wel onwijs hard lopen trouwens, dus dat word nog uitkijken met mijn rechtervoetquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
whehe, ik hoor je niet klagen, beetje foutje qua schrijven, was niet zo bedoeld.
maar je snapt wat ik bedoel
Als je een 27mc bakkie bedoelt, kun je die natuurlijk bij elke electronica-zaak halenquote:Op zondag 21 augustus 2005 11:41 schreef Bartholomeus het volgende:
Hej trouwens, ik wil zo'n tafel voor op het dashboard hebben, en een bakkie met toebehoren. Nu weet ik dus echt helemaal naadje van bakkies, en ik wil dus een beetje advies enzo. Iemand enig idee waar ik dat krijgen kan behalve bij joost? Daar kom ik namelijk bepaald niet iedere week
Jup.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:22 schreef Tha_T het volgende:
[..]
En je chauffeurs zijn sneller terug
Ik rijd voornamelijk op duitsland, belgie zie ik maar eens in de maand tot 6 weken ofzo. Het kenteken van dat ding weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar het is de enige scania combi die een hoge cabine heeft. En dan bedoel ik geen topline, maar zo'n cabine die hoog op het chassis staat, net als al onze scania trekkers. Hij is wel gewoon in de eigen kleuren en met de eigen reclame op de bakken jaquote:Op zondag 21 augustus 2005 13:09 schreef sj44k het volgende:
en die tafeltjes kun je ook wel via marktplaats krijgen, of de advertenties in de truckstar. En anders toch maar naar joost... Hoezo niet elke week daarheen? je moet elke week toch wel eens een keer richting antwerpen?
Maar wat voor kenteken krijgt u? Dan zal ik er es op letten. (Tis wel zon groene?)
die van de rooy rijden altijd zo'n eind om via Dakarquote:
Dit is juist niet om om te rijden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:19 schreef Klonk het volgende:
[..]
die van de rooy rijden altijd zo'n eind om via Dakar![]()
Dat is de binnenkant van de rotonde, dus niet het fietspad.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:38 schreef Klonk het volgende:
en dan ook nog met z'n vrachtwagen op het fietspad
Over een paar weekjes is Svempa er ook bij in Zweden, dan zal ik nog een paar foto's van de binnenkant makenquote:
Sinds wanneer moeten showtrucks functioneel zijn?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 11:56 schreef Bartholomeus het volgende:
Die auto is leuk om mee te patsen ja, maar functioneel is ie niet
Das nog lak uit Sneek ook!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:02 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Sinds wanneer moeten showtrucks functioneel zijn?
[afbeelding]
Dat ding stond ergens op het Truckstarfestival.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:10 schreef Alexxxxx het volgende:
chaufferusklompen jaMaar ik ben benieuwd naar het hoe wat en waarom.
Oh wacht.. sommige dingen hebben geen functie maar zijn gewoon leuk?
Het konijnenhok? De Sevmpa XXXXXXXXL heb ik er zelf op de foto kunnen zeten inderdaadquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:11 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Dat ding stond ergens op het Truckstarfestival.
Mij zegt het niet echt iets, maja ben niet zo gek op vrachtwagens als jijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Zal ik dit boek kopen ja of nee?
http://hollandcircus.nl/boek/
jaquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Zal ik dit boek kopen ja of nee?
http://hollandcircus.nl/boek/
De koel-/vriesmotor zal wel ergens op de vloer van de oplegger liggenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:24 schreef Klonk het volgende:
viaduct/brug, kan niet missen.
trailer was te hoog voor de onderdoorgang![]()
je zat in de blauwe scaniaquote:Op donderdag 1 september 2005 09:00 schreef Jofunu-kun het volgende:
Weet je toevallig waar die foto gemaakt is? Ik herken dat punt nl volgensmij..
Ik vind het niet uitzienquote:Op donderdag 1 september 2005 21:39 schreef Alexxxxx het volgende:
De nieuwe DAF XF is vandaag gepresenteerd! Helemaal verstopt op de DAF site, maar ik heb het bericht met foto ook hier staan
Wat vinden julie er van? Ik vind het niet zo donderend veel verschil, op het Stralis dak na dan...
jezus, leeft die gast nog ?quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:50 schreef Alexxxxx het volgende:
Truckstar lezers, hebben julie het verhaal gelezen over de Scania 4-serie zandwagen met neus, van Kremer?
Die is zn neus dus kwijt....
[afbeelding]
mack toch? van die dikke amerikaanse met veel chroom en toetersquote:Op vrijdag 2 september 2005 18:25 schreef groteglibber het volgende:
vorig weekend ben ik bij usa meeting kronenberg geweest. Echt dikke mack's daar
Ben je al in het Westland geweest. Als je op zaterdag morgen voor 1 uur op de bloemenveiling bent heb je grote kans dat je een van die roadtrains van Gebr Bayense ziet. Ze hebben er 2 geloof ik en elke zaterdag heb je er weer last van. Ze nemen nl nogal wat ruimte in met lossen. Maar het is zeker mooi spul om te zien. Voor de rest stat er op het terrein meestal wel wat leuks geparkeerdquote:Op vrijdag 1 juli 2005 20:34 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga komende vrijdag trouwens naar het Westland met een paar vrienden om vrachtwagens op de foto te zetten. Heeft iemand nog tips voor fotolocaties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |