abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29374057
Ik ben ook een keer 's ochtends om half 5 vertrokken en toen nog een adres in Gent gelost en daarna gelost bij het expo-center Porte de Versailles aan de zuidkant van Parijs. Op de heenweg de oostkant van Parijs gepakt en terug de westkant 's Avonds was ik weer zo rond half 10 thuis

En de week daarop weer hetzelfde ritje met dezelfde vrachtwagen om de spullen weer op te halen
pi_29423669
Pegaso is een van mn favoriete merken. Helaas waren ze al overgenomen op het moment dat ik met foto's nemen begon, want bij ons in het dorp (waar ik vroeger woonde) komen en kwamen altijd heel veel Spaanse trucks.

pi_29428051

Zo fout dat ik hem meteen maar als wallpaper in heb gesteld
pi_29450762
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1

Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast.
De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen.
pi_29450818
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:52 schreef Virus.NL het volgende:
http://www.truckstar.nl/hotnews.asp?ID=1128&catId=1

Er is nu ook een navigatiesysteem voor vrachtwagens op de markt. Vanaf september is Map&Guide van PTV-Ordis beschikbaar. Wat dit systeem geschikt maakt voor het wegvervoer, is dat het digitale kaartmateriaal voor deze markt is aangepast.
De hoogten en breedtes van bruggen staan nu ook in het systeem, voorheen was de afwezigheid hiervan reden voor veel vervoerders om nog geen navigatiesysteem aan te schaffen.
Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zetten
pi_29451579
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 20:55 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Dan kun je ook net zo goed een robot achter het stuur zetten
Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.

Niks mis met een goed, voor de markt aangepast, navigatiesysteem, ik zweer erbij. Je kunt je ogen op de weg houden, en je handen aan het stuur. Een schuine blik op je schermpje en je weet waar je heen moet, met 1 hand aan het stuur en 1 aan de pook. Scheelt een onwijze berg tijd en het is gewoon stukken veiliger.

Het zal mij alleen benieuwen hoe dat gaat werken in bijvoorbeeld dortmund, op de binnenring. Wij hebben een klantje op de großmarkt daar, en dan moeten we óf aan de ene kant onder een spoorbruggetje door van 3,7m waar je stiekem makkelijk onderdoor kan als je weet hoe, óf een enorm eind omrijden. Even naar de volgende afslag is er, dwars door de stad, namelijk net ff niet bij met 13.60m patat op wielen achter je aars
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_29451648
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 21:33 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik wil een robot zien die de auto even bij de kutklantjes in de kutstraatjes door de kutbochtjes en in de kloteput zet, en voor de gein ook nog ff de troep uit de auto trekt.

Niks mis met een goed, voor de markt aangepast, navigatiesysteem, ik zweer erbij. Je kunt je ogen op de weg houden, en je handen aan het stuur. Een schuine blik op je schermpje en je weet waar je heen moet, met 1 hand aan het stuur en 1 aan de pook. Scheelt een onwijze berg tijd en het is gewoon stukken veiliger.

Het zal mij alleen benieuwen hoe dat gaat werken in bijvoorbeeld dortmund, op de binnenring. Wij hebben een klantje op de großmarkt daar, en dan moeten we óf aan de ene kant onder een spoorbruggetje door van 3,7m waar je stiekem makkelijk onderdoor kan als je weet hoe, óf een enorm eind omrijden. Even naar de volgende afslag is er, dwars door de stad, namelijk net ff niet bij met 13.60m patat op wielen achter je aars
Ik heb ook niks tegen navigatie . Maar het moet wel spannend blijven he.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:41:08 #108
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29453213
spanning daar zorgen de rest van de weggebruikers wel voor

navigatiesystemen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:50:06 #109
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_29453426
Wat zijn die Iveco's toch kutbakken
Zostraks weer een meegehad, die versnellingsbakken zijn echt om te janken
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_29453931
Toen wij verhuisden heb ik speciaal een Iveco gehuurd omdat ik zo'n liefhebber van wrakken ben
pi_29454543
De Stralis serie van iveco heeft een volautomaat, en dat vond ik toch niet heel vervelend hoor

En inderdaad, voor de spanning heb je altijd nog de levensvermoeide voetgangers, suicidale fietsers en egoïstische automobilisten, om over de heren collega's nog maar even niet te spreken. En dan nog de geinige bruggetjes en viaductjes
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 17:50:41 #112
91300 pieter_pontiac
pi_29469391
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 23:36 schreef Bartholomeus het volgende:
De Stralis serie van iveco heeft een volautomaat, en dat vond ik toch niet heel vervelend hoor
Ik les op een Scania R 340 automaat
Wist niet eens dat dat mocht voor CE, een automaat.

Volgende week weer gewoon werken op 'n Volvo FH12.
En dan elke ochtend om half 3 eruit
Mja, toch geen zomer om thuis te zitten met dat pestweer...
Spatie is kapot.
pi_29471343
Voor CE mag het wel, voor C niet.

Overigens heb ik dus inmiddels met de automaten van Daf, Volvo, Scania en Iveco gereden, en daarvan wint de Volvo bak het by the mile. Daf heeft een hele goede tweede, die van iveco is niet veel slechter, maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
pi_29472401
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:
Voor CE mag het wel, voor C niet.

Overigens heb ik dus inmiddels met de automaten van Daf, Volvo, Scania en Iveco gereden, en daarvan wint de Volvo bak het by the mile. Daf heeft een hele goede tweede, die van iveco is niet veel slechter, maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
Mijn rijschool gebruikte in sommige lesauto's een Actros met EPS.. Ik heb er niet 1 keer in mogen rijden..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_29481856
Heb je niks aan gemist ook
  maandag 8 augustus 2005 @ 15:19:36 #116
91300 pieter_pontiac
pi_29503273
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:35 schreef Bartholomeus het volgende:

maar die van scania vind ik evengoed gewoon kut. Dat is geen volautomaat, dat is een semi-automaat. Fatsoenlijk koppelen kan het ding sowieso al niet, en als je stil gaat staan moet je 'm zelfs helpen. Waardeloos
t Koppelen bi het stoplicht vind ik niet zo erg, dan heb je nog wat te doen.
Wel vind ik dat ie traag schakelt, en dat zenuwachtige gegas tussendoor is ook niet alles. Vooral bij rotondes staat het nogal 'sjonnie', en dat bij een leswagen

ik heb trouwens in andere bedrijfswagens (Sprinters) met automaat bij 't stoplicht al eens bijna met m'n snavel op het stuur gelegen omdat ik ineens de koppeling kwijt was

De Volvo handbakken vind ik trouwens echt vele malen beter dan die van de Scania 4-serie, die zijn koud echt bijna niet in de versnelling te krijgen en warm voelen ze erg brak aan.
Spatie is kapot.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:27:57 #117
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_29821111
schopje...

Hiephoi, vakantie voorbij, trekker gekeurd, nieuwe banden, 95km/h, trappen
ongenuanceerd wezen
pi_29822847
Woei, ik ben nu een maand of 4 onderweg, en ik krijg een vaste auto

Ik moet er wel even met een aanhanger voor leren rijden, het is namelijk een combi, maar daar mag ik een week voor met een ervaren combi-chauffeur mee

Het is een Scania 4-serie, 380pk, 12-handbak en net 8 ton op de teller. Een van de oudere auto's van de zaak, maar hij staat er nog piekfijn bij, omdat er altijd nette jongens op gezeten hebben. Ik krijg van de heren collega's al commentaar dat uitgerekend ík die auto krijg
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:31:25 #119
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29822877
onderaan beginnen, over een paar jaar sta jij bovenaan voor die topline
pi_29822917
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:31 schreef Klonk het volgende:
onderaan beginnen, over een paar jaar sta jij bovenaan voor die topline
Hoor je mij klagen? Ik had alleen liever een daf gehad, maar alle daf combi's zijn bezet

En ik sta dan niet vooraan voor die topline, maar voor die superspacecab
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:34:37 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29822959
whehe, ik hoor je niet klagen, beetje foutje qua schrijven, was niet zo bedoeld.

maar je snapt wat ik bedoel
pi_29823159
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 21:34 schreef Klonk het volgende:
whehe, ik hoor je niet klagen, beetje foutje qua schrijven, was niet zo bedoeld.

maar je snapt wat ik bedoel
Die auto moet wel onwijs hard lopen trouwens, dus dat word nog uitkijken met mijn rechtervoet
pi_29830552
Ik heb van Scania nog een bon gekregen voor een truck/oplegger veiligheidstraining twv 200euro
pi_29830798
Soms kom je op google ook nog weleens toevallig op buitenlandse vrachtwagen-sites

http://www.lkw-infos.net/lkw-niederlande-5.htm
pi_29830810
lkw-info's is zo'n beetje vrachtwagenhemel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')