En tóch mag het niet...quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Een personenautobestuurder zonder E mag niet met een lege tandemasser rijden ivm het max laadvermogen. Een trekker heeft nogsteeds een eigen max laadvermogen, namelijk de max aslast enzo. Ik zie niet in wat dat met het max te trekken gewicht te maken heeft, aangezien er geen trailer aangekoppeld is.
Met andere woorden: bullshit, thank you
Dan mag je wel eens terug om je geld terug te halen, want je zwamt man.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 15:45 schreef Bartholomeus het volgende:
Het is nogsteeds onzin. Volgens jou zou iedereen die een trekhaak achter de auto heeft hangen, en géén E heeft, in overtreding zijn. Immers, diegene zóu een te zware aanhanger kunnen gaan aankoppelen. Zo werkt het niet.
Een autobestuurder zonder E mag aanhangers trekken tot een max totaal getrokken gewicht (dus leeggewicht plus laadvermogen) van 750 kilo ongeremd, óf max totaal getrokken gewicht dat niet groter is dan het leeggewicht van het trekkend voertuig, in geval de aanhanger geremd is. En dan mag die combi weer niet zwaarder zijn dan 3,5 ton totaalgewicht.
Een vrachtwagenbestuurder met alleen C mag met voertuigen rijden die zwaarder zijn dan 7,5 ton tot max 50 ton totaalgewicht, óf max het max laadvermogen van het betreffend voertuig + het leeggewicht ervan. Klaar. Of het nu een motorwagen, trekker, of mobiele kraan is maakt niet uit. Boven de 7,5 ton moet je in geval van goederenvervoer wel een chauffeursdiploma hebben, maar dat moet je tegenwoordig toch al halen voor je voor C af mag rijden.
En dat laatste heb ik zelf nog niet zo heel verdomd lang geleden gedaan
Wettelijk maximaal toegestaan totaalgewicht is 50 ton in nederland, die kranen hebben een permanente vergunning, en vallen dus in het rijtje uitzonderingen.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 16:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan mag je wel eens terug om je geld terug te halen, want je zwamt man.![]()
Dat aanhangerverhaal bij luxeauto klopt als een bus, allen was je wel FF vergeten, dat er ook nog zoiets is als inrichtingseisen en gebruiksbestemming van het voertuig...en da's bij een trekker toch nét FF anders als bij een luxewagen..tot zover dus je trekhaak verhaal![]()
En als jij me FF een plaatje laat zien van een mobiele kraan die mindere weegt als 7½ ton, ben IK overtuigd....Mobiele kranen horen trouwens helemaal niet in het rijtje thuis betweter, want dás een rijdend werktuig![]()
Wat voor rijbewijs heb je dan nodig om met een 650 tons mobiele WEGterreinkraan te mogen rijden ???? rijbewijs F of wat ???![]()
weegt trouwens 106 ton, zo'n ding ..
Jup, dat doen ze ook wel eens voor de LZV's. Dan zetten ze ook zo'n dromedarisbox tegen de cabine aan, en dan koppelen ze er een gewone normale trailer achter. Je ziet het amper omdat het niet zo wendbaar is als een gewone motorwagen met een trailer op een dolly, of een trekker met trailer en daar een wipkar achterquote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:58 schreef Klonk het volgende:
ik heb laatst zelfs een daf gezien, formaat stevige motorwagen en daar kon de bak van worden afgezet en een daaronder zat een koppeling voor een oplegger.
Daarom dus inderdaadquote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:53 schreef Jofunu-kun het volgende:
Met C mag je idd een enkele trekker besturen... Ik zou verder niet weten waarom niet... Anders zou ik ook de trekhaak van m'n auto af moeten schroeven? Of de vangmuil van m'n bakagen af moeten halen? (Niet dat ik er 1 heb, maar als voorbeeld..)
Ik denk dat de firma Koekkoek uit Assen het weer druk krijgt met het uit de modder halen van de diverse wagensquote:Op zondag 31 juli 2005 13:10 schreef Klonk het volgende:
als het daar nu net zulk zeikweer is als hier bij mij in Venlo dan hebben ze met water gevulde containers niet nodig...
Ook niet toen hij nog helemaal rood was? Was 10 jaar geleden een vrij bekende showtruck, ik meen van 'Blondie' uit Zweden. Heeft nog op de voorpagina van het Scania boek van Niels Jansen gestaan als ik het me goed herinnerquote:Op zondag 31 juli 2005 15:23 schreef Klonk het volgende:
mischien als promo ofzo.
die scania torpedo met die VS slaapcabine is ook wel gaaf, nog nooit gezien.
Oud nieuws voor mij iigquote:Op zondag 31 juli 2005 15:34 schreef Alexxxxx het volgende:
FNV vreest voor banenverlies vrachtwagenchauffeurs
Ik ben 2e gewordenquote:
PSA?quote:Op maandag 1 augustus 2005 17:53 schreef Klonk het volgende:
ik werd vannacht om 1 uur gebeld, of ik ff naar PSA in Poissy bij Parijs wou rijden, ik heb ja gezegd
480 km en 480 km terug, in minder dan 12 uur tijd, dat doe ik dus echt niet meer.
Dan heb je wel doorgetraptquote:Op maandag 1 augustus 2005 17:58 schreef Klonk het volgende:
Een Peugot-Citroen fabriek, en helaas alleen maar van buiten gezien, verder dan de portiersloge kwam ik niet.
Niet goed genoegquote:
Ik heb zelf geen tijd om overdag te bellen omdat ik dan in het buitenland zit, iemand die zich geroepen voelt?quote:Goedemiddag,
U kunt contact opnemen met Acquor. 0318 – 64 95 48
Met vriendelijke groet,
Marijke Ramlal
CCV/Examenhuis
ehmm, ik denk dat ik me aangesproken moet voelen, en ik doe niet aan 85 per uur, ik was met m'n trouwe renault trafic onderwegquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:43 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg beste Alexxxxx, even een rekensommetje.
988km op 85km gemiddeld in het uur, is iets meer dan 11,5 uur rijden.
Boefje!
Met die eikels van het examenhuis bel ik nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 19:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Overigens, bij deze het mailtje dat ik terug kreeg:
[..]
Ik heb zelf geen tijd om overdag te bellen omdat ik dan in het buitenland zit, iemand die zich geroepen voelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |