abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27959921
Ik ben er zeker van Politicologie te gaan studeren in A'dam, ik twijfel enkel nog tussen de VU en UvA. De locatie van de UvA kan haast niet beter, dat is zeker een pro. Nu twijfel ik enkel inhoudelijk gezien nog erg. Men zegt dat de UvA erg links is en dat dat doordringt op de colleges. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Ik ben zelf ook links, maar de opleiding moet natuurlijk wel een uitdaging zijn. Het lijkt mij niet echt leuk om geen enkele tegenstand te krijgen bij discussies. De VU schijnt daarin meer pluriform te zijn. Ook schijnen er op de UvA allerlei ruzies geweest te zijn tussen docenten, waardoor deze niet goed samenwerken op de afdeling Politicologie. Maar goed, dat is roddel en achterklap en ik was vandaag op voorlichting van de VU, zij brachten dit naar voren, maar erg objectief zijn zij natuurlijk ook niet. Dus tja.... UvA of VU?
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_27960396
de vu is echt een kennisfabriek, zit weinig charme aan.
docenten zijn voor zover ik kon overzien goed, en redelijk verschillend kwa achtergrond, alleen erg rechtse invalshoeken zal je dr ook niet vinden.
links of rechts zal ze verder ook weinig uitmaken ze laten je voor wat je bent.

vu groepen zijn klein uva groepen groot dat is dus net wat je lekker vind.
vu heeft nog redelijk schoolse inrichting kwa lesopbouw weet niet hoe dat op de uva is maar ivm grotere groepen zal dat minder zijn.
moge er gedronken worden
  donderdag 16 juni 2005 @ 00:14:09 #3
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_27970558
Nou ja, ik heb in 3 jaar weinig gemerkt van geruzie tussen docenten. Natuurlijk zijn er meningsverschillen, maar dat lijkt me alleen maar gezond. En natuurlijk zijn de meeste docenten links, maar goed, daar valt wel doorheen te prikken, bovendien heb ik het idee dat linkse mensen juist extra sceptisch zijn t.o.v. links (waar je van houdt heb je ook kritiek op). En tsja, natuurlijk is er wel eens wat mis met bureaucratisch gedoe, maar over het algemeen genomen vind ik het toch wel erg leuk en gezellig op de UvA, en ik heb niet de indruk dat het erg massaal is. Bovendien is het eerste jaar op de VU gecombineerd met andere gammastudies, waardoor ik denk dat het daar net zo massaal is. Maar goed, je moet ht zelf maar beslissen, ik ben iig erg te spreken over de UvA.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_28057061
Ik ben naar de open dag op lokatie (10 juni) op de UvA geweest, en ben wel vrij zeker dat ik daar heen ga. Ik ben zelf ook vrij links, maar onafhankelijk denken moet me toch wel lukken denk ik

Dus een 2e pro voor de UvA, ik studeer er waarschijnlijk [/arrogance]
  zondag 19 juni 2005 @ 03:37:43 #5
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_28057204
ehmm...ik weet niet welke het beste is aangezien ik denk ik in leiden politicologie ga studeren, maar had eigk een vraagje...kun je politicologie alleen maar studeren als je er ook een andere opleiding bij neemt zoals geschiedenis fzo? of hoeft dat niet?
пусть всегда будет солнце
  zondag 19 juni 2005 @ 12:01:23 #6
11923 I.R.Baboon
pi_28060220
Aan de UvA is het gewoon een zelfstandige opleiding, aan de VU heb je met alle gammawetenschappen een gemeenschappelijk eerste jaar, al krijg je dan al wel iets extra van de studie die je gekozen hebt.
  zondag 19 juni 2005 @ 18:52:03 #7
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28067834
quote:
Op zondag 19 juni 2005 03:37 schreef MoChe het volgende:
ehmm...ik weet niet welke het beste is aangezien ik denk ik in leiden politicologie ga studeren, maar had eigk een vraagje...kun je politicologie alleen maar studeren als je er ook een andere opleiding bij neemt zoals geschiedenis fzo? of hoeft dat niet?
Nee, politicologie is een volwaardige studie en er zijn nogal wat verschillen tussen geschiedenis en politicologie, de opleidingen zijn niet voor niets bij verschillende faculteiten ondergebracht.

Dat is trouwens een veelgemaakte denkfout; er wordt vaak gedacht dat politicologie een soort van moderne geschiedenis is, maar dat is het zeker niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Plato1980 op 19-06-2005 18:58:11 ]
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 19 juni 2005 @ 19:58:06 #8
11923 I.R.Baboon
pi_28069320
quote:
Op zondag 19 juni 2005 18:52 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, politicologie is een volwaardige studie en er zijn nogal wat verschillen tussen geschiedenis en politicologie, de opleidingen zijn niet voor niets bij verschillende faculteiten ondergebracht.

Dat is trouwens een veelgemaakte denkfout; er wordt vaak gedacht dat politicologie een soort van moderne geschiedenis is, maar dat is het zeker niet.
Not even close, inderdaad.
pi_28072990
Volgens mij is het belangrijkste verschil dat je op de UvA 400 politicologie studenten hebt en op de VU ... een stuk minder.

Ik ben overigens voor Leiden gegaan, vooral vanwege de stad. Maar voor de stad heb je al gekozen biljkbaar
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  zondag 19 juni 2005 @ 21:56:45 #10
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28073497
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:44 schreef Thundertje het volgende:
Ik ben overigens voor Leiden gegaan,
Welkom!
pi_28076522
Dank u

Nog een kamer beschikbaar toevallig (altijd proberen hé )
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
  zondag 19 juni 2005 @ 23:26:03 #12
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28076607
quote:
Op zondag 19 juni 2005 23:23 schreef Thundertje het volgende:
Dank u

Nog een kamer beschikbaar toevallig (altijd proberen hé )
Nee, maar gezien je woonplaats krijg je reistijdvoorrang bij de SLS, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
pi_28077054
Ik studeer dan geen politicologie, maar ik zit wel op de VU en al die verhalen van dat de VU zeer star is, en zeer schools vallen reuze mee. Ik moet wel toegeven dat iets regelen op de VU een hel is als je de juiste mensen niet kent. Dat is echt een vreselijk nadeel. Verder vind ik het onderwijs (althans bij mij) van een goed niveau, en alles is goed en overizichtelijk geregeld. Nadeel is inderdaad dat je 10 min met de tram moet tot het centrum.
pi_28091945
Ik snap jullie niet Als je Politicologie wil studeren zul je toch echt naar Nijmegen moeten. Ik studeer hier nu een jaar en het is echt een paradijs voor iemand die wil worden opgeleid tot onderzoeker. Ik heb het afgelopen jaar de opleidingen grondig vergeleken en Nijmegen is bijvoorbeeld de enige opleiding met een methedologie vak in het eerste jaar. De UvA (ik was daar op een forum) heeft de mooiste uni van Nederland maar het onderwijs is volgens de rapporten beroerd. Nijmegen komt als beste uit de bus dit jaar volgens de deskundigen en is ook kleinschalig zodat docenten veel tijd voor je hebben.

Mocht je toch per see naar Amsterdam willen en je kiest voor Politicologie ga dan maar naar de UvA omdat de VU een combi is in het eerste jaar dus minder diepgaand. Wel kun je hier evt nog makkelijk switchen van studie.

Wat me verder nog is opgevallen is dat docenten aan de UvA zeker in het eerste jaar voor 75% uit eigen werk doceren (Dit vind ik slecht) en door de publicatiedruk die ze ervaren vanuit de uni meer met onderzoek bezig zijn terwijl in Nijmegen de nadruk meer op onderwijs is komen te liggen!
  maandag 20 juni 2005 @ 17:02:43 #15
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28094135
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:53 schreef lenin het volgende:

Ik snap jullie niet Als je Politicologie wil studeren zul je toch echt naar Nijmegen moeten. Ik studeer hier nu een jaar en het is echt een paradijs voor iemand die wil worden opgeleid tot onderzoeker. Ik heb het afgelopen jaar de opleidingen grondig vergeleken en Nijmegen is bijvoorbeeld de enige opleiding met een methedologie vak in het eerste jaar.
Dat klopt niet, Leiden biedt in het eerste jaar ook vakken als statistiek en een practicum aan. Daarnaast is Nijmegen een relatief kleine faculteit en heeft het daardoor een relatief beperkt vakkenaanbod.
pi_28094539
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klopt niet, Leiden biedt in het eerste jaar ook vakken als statistiek en een practicum aan. Daarnaast is Nijmegen een relatief kleine faculteit en heeft het daardoor een relatief beperkt vakkenaanbod.
Nijmegen heeft statistiek, een lerend onderzoek (waar je dus steeds moet verandwoorden wat je doet en elke week kan worden bijgestuurd) MAAR daarnaast ook nog het vak Onderzoeks en Interventie Methedologie en dat vak is nergens anders in het eerste jaar!

En wat betreft de vakken, dat klopt deels maar speelt met name in je master en die kan je elders doen maar dan wel met een hele goede basis. Buiten dit om blijft het de beste opleiding uit alle onderzoeken dus moet je naar gaan hoe sterk die vakken inhoudelijk moeten zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door lenin op 20-06-2005 19:59:35 (studenten uit leiden de mond snoeren :P) ]
  maandag 20 juni 2005 @ 17:20:19 #17
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28094674
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:15 schreef lenin het volgende:

En wat betreft de vakken, dat klopt deels maar speelD met name in je master
In Leiden krijg je Methoden en Technieken in het tweede jaar, maar daar mag je pas aan beginnen als je statistiek gehaald hebt. Ik meen trouwens dat Leiden in de meeste onderzoeken als beste naar voren komt en ze hebben in ieder geval de meest aansprekende hoogleraren.

En boven alles leert men hier de studenten in ieder geval goed spellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plato1980 op 20-06-2005 17:27:12 ]
pi_28095742
quote:
Op maandag 20 juni 2005 17:15 schreef lenin het volgende:

[..]

Nijmegen heeft statistiek, een lerend onderzoek (waar je dus steeds moet verandwoorden wat je doet en elke week kan worden bijgestuurd) MAAR daarnaast ook nog het vak Onderzoeks en Interventie Methedologie en dat vak is nergens anders in het eerste jaar!

En wat betreft de vakken, dat klopt deels maar speeld met name in je master en die kan je elders doen maar dan wel met een hele goede basis. Buiten dit om blijft het de beste opleiding uit alle onderzoeken dus moet je naar gaan hoe sterk die vakken inhoudelijk moeten zijn
dus om jouw verkoopspraatje samen te vatten. Ga naar Nijmegen, want daar heb je methodologie in het eerste jaar
  maandag 20 juni 2005 @ 18:03:43 #19
11923 I.R.Baboon
pi_28095775
Op de UvA is het precies hetzelfde als in Leiden. En de opleiding is de laatste keren helemaal niet veel slechter dan andere opleidingen beoordeeld. Daarnaast klopt dat argument dat 75% van de eerstejaarsstof door de docenten geschreven is ook niet. Er wordt één boek gebruikt waaraan docenten mee hebben geschreven, en voor 1 vak (politieke theorie) zijn de boeken wel geschreven door de docenten, maar aangezien dat om bloemlezingen van politieke denkers gaat (plato, machiavelli, hobbes, locke etc etc) lijkt me dat ook niet zo kwalijk.
pi_28099190
quote:
Op maandag 20 juni 2005 18:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Op de UvA is het precies hetzelfde als in Leiden. En de opleiding is de laatste keren helemaal niet veel slechter dan andere opleidingen beoordeeld. Daarnaast klopt dat argument dat 75% van de eerstejaarsstof door de docenten geschreven is ook niet. Er wordt één boek gebruikt waaraan docenten mee hebben geschreven, en voor 1 vak (politieke theorie) zijn de boeken wel geschreven door de docenten, maar aangezien dat om bloemlezingen van politieke denkers gaat (plato, machiavelli, hobbes, locke etc etc) lijkt me dat ook niet zo kwalijk.
De studenten die ik dit jaar op een forum op de UvA sprak vertelden mij deze info maar ik heb het natuurlijk uit tweede hand dus als je het beter weet neem ik dat natuurlijk meteen van je aan De studenten zelf vonden het hindelijk idd.
quote:
In Leiden krijg je Methoden en Technieken in het tweede jaar, maar daar mag je pas aan beginnen als je statistiek gehaald hebt. Ik meen trouwens dat Leiden in de meeste onderzoeken als beste naar voren komt en ze hebben in ieder geval de meest aansprekende hoogleraren.
1. Ik hou geen verkoop praatje geef alleen aan waarom Nijmegen beter is dan de andere en onderbouw dat met objectief onderzoek (kan hem je mailen als je intresse hebt).
2. Aansprekende Hoogleraren? In mijn optiek moet een onderzoeker (lees wetenschapper) onafhankelijk zijn en dan vind ik het dus vreemd dat in Leiden het mogelijk is om voorzitter te zijn van een van de grootste politieke partijen van Nederland en tegelijk wel onafhankelijk onderzoek doen! Juist bij Politicologie zou je geen enkele band moeten hebben!

voor het geval de Leidse wijsneus weer gaat zeiken over een spelfoutje mijn oprechte excuses hoor
  maandag 20 juni 2005 @ 20:32:00 #21
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28099881
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:07 schreef lenin het volgende:

2. Aansprekende Hoogleraren? In mijn optiek moet een onderzoeker (lees wetenschapper) onafhankelijk zijn en dan vind ik het dus vreemd dat in Leiden het mogelijk is om voorzitter te zijn van een van de grootste politieke partijen van Nederland en tegelijk wel onafhankelijk onderzoek doen! Juist bij Politicologie zou je geen enkele band moeten hebben!

voor het geval de Leidse wijsneus weer gaat zeiken over een spelfoutje mijn oprechte excuses hoor
Wijsneus? Als aspirant-wetenschapper kunnen spelfouten gewoon niet. Indien ik een paper van je zou moeten nakijken en je een dergelijke fout zou maken kreeg je meteen een onvoldoende.

Maar goed, wat betreft Ruud Koole heb je enigzins gelijk, zij het dat hij de laatste jaren nauwelijks college heeft gegeven. Nu hij hoogleraar wordt gaat dat echter veranderen en mede vanwege die reden stelt hij zich niet herkiesbaar als voorzitter van de PvdA.
  maandag 20 juni 2005 @ 20:38:24 #22
11923 I.R.Baboon
pi_28100092
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:07 schreef lenin het volgende:

[..]

De studenten die ik dit jaar op een forum op de UvA sprak vertelden mij deze info maar ik heb het natuurlijk uit tweede hand dus als je het beter weet neem ik dat natuurlijk meteen van je aan De studenten zelf vonden het hindelijk idd.
En terecht. Nooit luisteren naar feuten.
  maandag 20 juni 2005 @ 20:39:59 #23
11923 I.R.Baboon
pi_28100146
Ach, ik zit niet met banden met partijen, zolang dat maar duidelijk aangegeven wordt. Jos de Beus is b.v. best belangrijk bij de PvdA. Maar goed, allereerst geeft ie dat gewoon eerlijk toe, en ten tweede is ie volgens mij daardoor juist extra kritisch t.o.v. de PvdA. En ten derde is het gewoon een erg aardige man en goede docent.
pi_28100783
quote:
Op maandag 20 juni 2005 20:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ach, ik zit niet met banden met partijen, zolang dat maar duidelijk aangegeven wordt. Jos de Beus is b.v. best belangrijk bij de PvdA. Maar goed, allereerst geeft ie dat gewoon eerlijk toe, en ten tweede is ie volgens mij daardoor juist extra kritisch t.o.v. de PvdA. En ten derde is het gewoon een erg aardige man en goede docent.
Jos de Beus heb ik idd ook een keer ontmoet en is een vriendelijke man! Toch blijft het vreemd dat je als onafhankelijk wetenschapper banden hebt met een partij.
  maandag 20 juni 2005 @ 22:34:49 #25
11923 I.R.Baboon
pi_28103501
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:02 schreef lenin het volgende:

[..]

Jos de Beus heb ik idd ook een keer ontmoet en is een vriendelijke man! Toch blijft het vreemd dat je als onafhankelijk wetenschapper banden hebt met een partij.
Nou ja, aan de andere kant zou het ook zonde zijn om de kennis die je hebt niet in de praktijk te brengen. Op die manier sluit je de meest bekwame mensen uit van het onderwerp waar ze het meest van af weten. Maar goed, binnen de UvA is die discussie ook flink gevoerd, een jaar of 2,5 jaar geleden was de opvatting dat het eigenlijk niet kon maar een aantal maanden geleden heeft Maarten Hajer (opleidingshoofd of zo) juist gezegd dat ie het erg goed vond. Men rommelt iig lekker door.
  maandag 20 juni 2005 @ 23:35:42 #26
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28105347
Ik vind het niet zo'n probleem, al is het wel frappant dat een onevenredig groot deel van de politicologen PvdA'er is. Hier in Leiden zijn er twee prominente PvdA'ers (Koole en Andeweg) en daarnaast nog een aantal minder prominente PvdA'ers. Maar de eerste politicologiedocent of hoogleraar die bij de VVD zit moet ik nog tegenkomen.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 02:42:54 #27
11923 I.R.Baboon
pi_28107500
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:35 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het niet zo'n probleem, al is het wel frappant dat een onevenredig groot deel van de politicologen PvdA'er is. Hier in Leiden zijn er twee prominente PvdA'ers (Koole en Andeweg) en daarnaast nog een aantal minder prominente PvdA'ers. Maar de eerste politicologiedocent of hoogleraar die bij de VVD zit moet ik nog tegenkomen.
Nou ja, in principe is het wel logisch, want hoogopgeleide rechtse mensen zullen eerder voor het bedrijfsleven kiezen en daar geld verdienen, terwijl linkse mensen liever een wat meer ideële functie bekleden. Hier hebben we sowieso De Beus en Van Praag als PvdA'ers, en verder is Hayer daar ook wel actief. Fennema heeft een CPN-verleden maar zit nu vooral in CPN kringen, en de rest is minder prominent links. Ik weet van slechts één docent dat die VVDer is, maar goed, die geeft ook kennisleer en onderzoeksmethoden en methoden en technieken.
pi_28115000
quote:
Op zondag 19 juni 2005 21:44 schreef Thundertje het volgende:
Volgens mij is het belangrijkste verschil dat je op de UvA 400 politicologie studenten hebt en op de VU ... een stuk minder.

Ik ben overigens voor Leiden gegaan, vooral vanwege de stad. Maar voor de stad heb je al gekozen biljkbaar
400. zozo . Hoe meer hoe beter vind ik dan weer, diversiteit is alleen maar positief.
Ik ga als ze me nog toe willen laten, HBO P's geven nogal wat problemen tegenwoordig , ook naar de UvA.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 13:05:31 #29
11923 I.R.Baboon
pi_28115261
Wel iets meer dan 400 trouwens. Machiavelli heeft ongeveer 550 leden, en ik dacht dat het aantal studenten politicologie zo rond de 700 ligt (maar daar zijn dus ook veel instromers bij).
  dinsdag 21 juni 2005 @ 21:07:18 #30
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_28115921
gaat er eigenlijk nog iemand hier naar Last Minute Leiden bij politicologie kijken?
pi_28142727
Uhm, is een combi van economie & bedrijfskunde en politicologie in je eerste jaar zwaar ?
www.pvda.nl
Steun!
pi_28143435
3 Verschillende studies tegelijk? Denk het wel

Of is er zo'n elite-combo studie die die 3 studies mixed tot één studie?
quote:
Op dinsdag 21 juni 2005 21:07 schreef MoChe het volgende:
gaat er eigenlijk nog iemand hier naar Last Minute Leiden bij politicologie kijken?
Ik niet iig. Ben er al een tijdje heel zeker van dat het Leiden wordt
pi_28143504
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:30 schreef Thundertje het volgende:
3 Verschillende studies tegelijk? Denk het wel

Of is er zo'n elite-combo studie die die 3 studies mixed tot één studie?
Haha, nee. Op de UvA horen economie en bedrijfskunde bij elkaar . Dus een combi van twee studies . Drie studies? 'k wil wel nog een sociaal leven hebben hè .
www.pvda.nl
Steun!
pi_28144738
Ah, okee, dat wist ik niet

Ik wás trouwens ook van plan om economie en politicologie te gaan doen. 'k Heb alleen besloten dat ik eerst ga kijken hoe het eerste jaar studeren gaat en vervolgens te beslissen of ik nog meer ga doen. Komt nog bij dat ik ook van plan ben (maar da's nu nog, jeugdig enthousiasme denk ik ) een 2 jarige master en een jaar bestuur te doen.

m'Goed, eerst maar eens kijken hoe dat eerste jaar gaat
  woensdag 22 juni 2005 @ 21:19:34 #35
11923 I.R.Baboon
pi_28144913
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 20:07 schreef Ceylon89 het volgende:
Uhm, is een combi van economie & bedrijfskunde en politicologie in je eerste jaar zwaar ?
Tsja, in principe is politicologie goed te doen, zeker het eerste jaar, maar ik zou er toch voor kiezen om eerst te kijken hoe het bevalt en dan na een jaar eventueel er iets bij te te gaan doen.
pi_28148834
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:13 schreef Thundertje het volgende:
Ah, okee, dat wist ik niet

Ik wás trouwens ook van plan om economie en politicologie te gaan doen. 'k Heb alleen besloten dat ik eerst ga kijken hoe het eerste jaar studeren gaat en vervolgens te beslissen of ik nog meer ga doen. Komt nog bij dat ik ook van plan ben (maar da's nu nog, jeugdig enthousiasme denk ik ) een 2 jarige master en een jaar bestuur te doen.

m'Goed, eerst maar eens kijken hoe dat eerste jaar gaat
Ah , ook economie en politicologie .
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 21:19 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Tsja, in principe is politicologie goed te doen, zeker het eerste jaar, maar ik zou er toch voor kiezen om eerst te kijken hoe het bevalt en dan na een jaar eventueel er iets bij te te gaan doen.
Okay , bedankt. Uhm, 'k heb nog twee jaar om hierover een beslissing te maken. Uhm, 'k kan gewoon geen keuze uit die twee maken. Eerst was het economie & bedrijfskunde + geschiedenis, en nu is voor geschiedenis politicologie in de plaats gekomen. Komt er erg veel geschiedenis voor bij politicologie?
www.pvda.nl
Steun!
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:31:15 #37
11923 I.R.Baboon
pi_28149289
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:17 schreef Ceylon89 het volgende:

Okay , bedankt. Uhm, 'k heb nog twee jaar om hierover een beslissing te maken. Uhm, 'k kan gewoon geen keuze uit die twee maken. Eerst was het economie & bedrijfskunde + geschiedenis, en nu is voor geschiedenis politicologie in de plaats gekomen. Komt er erg veel geschiedenis voor bij politicologie?
In het eerste jaar krijg je één echt geschiedenisvak (op de UvA over NL vanaf 1800 oid en het buitenland vanaf 1870) en verder komt het bij bepaalde vakken wel op de achtergrond kijken (Bij Internationale Betrekkingen natuurlijk veel over de EU en de VN, bij Politieke Economie veel over handel vanaf de 16e eeuw) maar er zijn ook veel dingen (vooral theorievorming) die weinig met geschiedenis te maken hebben.
pi_28149500
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

In het eerste jaar krijg je één echt geschiedenisvak (op de UvA over NL vanaf 1800 oid en het buitenland vanaf 1870) en verder komt het bij bepaalde vakken wel op de achtergrond kijken (Bij Internationale Betrekkingen natuurlijk veel over de EU en de VN, bij Politieke Economie veel over handel vanaf de 16e eeuw) maar er zijn ook veel dingen (vooral theorievorming) die weinig met geschiedenis te maken hebben.
Uhm, okay. Nuttige informatie, erg bedankt . 'k kon het niet echt vinden in die informatieboekjes van de UvA .
www.pvda.nl
Steun!
pi_28152191
http://studiegids.uva.nl/web/sgs/nl/p/78.html

Hier is alles wel te vinden wat je nodig hebt volgens mij
pi_28156023
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 02:23 schreef Thundertje het volgende:

Bedankt.
www.pvda.nl
Steun!
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:21:35 #41
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28157090
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 02:23 schreef Thundertje het volgende:

Ziet er heel anders uit dan in Leiden, al komt dat volgens mij voornamelijk door de naamgeving. Maar ik mis bijvoorbeeld vakken als Nationale Politiek, Politieke Psychologie en Rational Choice Theory.
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:23:43 #42
11923 I.R.Baboon
pi_28157148
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ziet er heel anders uit dan in Leiden, al komt dat volgens mij voornamelijk door de naamgeving. Maar ik mis bijvoorbeeld vakken als Nationale Politiek, Politieke Psychologie en Rational Choice Theory.
Rational Choice Theory wordt (kort) behandeld bij Ontwikkeling v.d. Politicologie, nationale politiek valt onder Politieke Structuren en Processen, en Politieke Psychologie weet ik zo even niet.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:44:15 #43
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28159508
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:23 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Rational Choice Theory wordt (kort) behandeld bij Ontwikkeling v.d. Politicologie, nationale politiek valt onder Politieke Structuren en Processen, en Politieke Psychologie weet ik zo even niet.
Rational Choice Theory is hier een vak t.w.v. 7 ECTS en volgend jaar schijnt het zelfs 10 ECTS te worden. Waarschijnlijk wordt het hier zo serieus genomen omdat het een soort van hobby van enkele Leidse docenten is. Politieke Structuren en Processen zal dan wel een soort van samenvoeging van de Leidse vakken Nationale Politiek en Introduction to Political Science zijn.

Maar goed daar staat weer tegenover dat in leiden geen het vak Politieke Economie niet bestaat, dus het vakkenaanbod ligt maar net aan wie er op een universiteit rondlopen en wat ze belangrijk vinden.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:54:42 #44
11923 I.R.Baboon
pi_28159802
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:44 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Rational Choice Theory is hier een vak t.w.v. 7 ECTS en volgend jaar schijnt het zelfs 10 ECTS te worden. Waarschijnlijk wordt het hier zo serieus genomen omdat het een soort van hobby van enkele Leidse docenten is. Politieke Structuren en Processen zal dan wel een soort van samenvoeging van de Leidse vakken Nationale Politiek en Introduction to Political Science zijn.

Maar goed daar staat weer tegenover dat in leiden geen het vak Politieke Economie niet bestaat, dus het vakkenaanbod ligt maar net aan wie er op een universiteit rondlopen en wat ze belangrijk vinden.
Tsja, van de Rational Choice Theory moeten ze hier niet zo veel hebben. Het komt wel bij best veel vakken terug, maar vlgns mij heeft het niet zo veel aanhangers.

Politieke Economie is opzich best een boeiend vak (ik weet nu alles over ruilvoeten en verdoorn effects en concurrentieposities) maar ik ben toch wel ontzettend blij dat ik er nu van af ben.
  donderdag 23 juni 2005 @ 19:24:56 #45
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28170897
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:54 schreef I.R.Baboon het volgende:

Politieke Economie is opzich best een boeiend vak (ik weet nu alles over ruilvoeten en verdoorn effects en concurrentieposities) maar ik ben toch wel ontzettend blij dat ik er nu van af ben.
Hier is het een keuzevak in de Master geloof ik. In het eerste jaar hebben we trouwens wel economie gehad, maar dat stelde niet zo veel voor. Ofschoon toch een aantal mensen vanwege dat vak hun propedeuse niet konden halen en daarom na twee jaar dienden te vertrekken. Samen met statistiek is economie in die zin het moeilijkste vak in de propedeuse, maar als je er enige aanleg voor hebt is er niet veel aan.
  donderdag 23 juni 2005 @ 20:35:03 #46
11923 I.R.Baboon
pi_28172913
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 19:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hier is het een keuzevak in de Master geloof ik. In het eerste jaar hebben we trouwens wel economie gehad, maar dat stelde niet zo veel voor. Ofschoon toch een aantal mensen vanwege dat vak hun propedeuse niet konden halen en daarom na twee jaar dienden te vertrekken. Samen met statistiek is economie in die zin het moeilijkste vak in de propedeuse, maar als je er enige aanleg voor hebt is er niet veel aan.
Dat is bij statistiek ook zo. Eigenlijk stelt het heel weinig voor, maar er hangt toch een cultus omheen van onhaalbaarheid. En gelukkig hebben wij geen na-2-jaar-weg policy, want anders was ik echt door het oog van de naald gekropen (Politiek Economische Geschiedenis en Internationale Betrekkingen haalde ik pas na 5 keer, en dat laatste met een 5,8, en dat eind augustus van m'n 2e jaar).
pi_28177936
Maar wat komt er nou langs aan formules en functies in de studie? Je hebt dus wel statistiek? En is politieke economie veel rekenen?
  vrijdag 24 juni 2005 @ 02:45:35 #48
11923 I.R.Baboon
pi_28182595
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 23:01 schreef thettes het volgende:
Maar wat komt er nou langs aan formules en functies in de studie? Je hebt dus wel statistiek? En is politieke economie veel rekenen?
Statistiek is rekenen, maar in het eerste jaar is het niet meer dan VWO-stof, en ook in het tweede jaar valt het in principe enorm mee.

En bij politieke economie komt geen enkele berekening van pas. Het tentamen bestaat uit een paar essays, maar dat gaat veel meer over grote gebeurtenissen en ontwikkelingen, en nooit over concrete berekeningen.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 11:33:16 #49
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_28188218
Ik volg deze interessante discussie nu al een tijd, en nu mijn inbreng. Volgend jaar hoop ik af te studeren (bedrijfseconomie op de HES). Nu twijfel ik aan een vervolgopleiding. Sinds een half jaar heb ik stage gelopen bij PricewaterhouseCoopers, waar ik terug mag komen. Echter twijfel ik of ik hierna accountancy moet gaan doen of politicologie.
Ik realiseer dat er een wereld van verschil tussen beiden zit, echter zijn beide opties reëel. Nu is mijn vraag of de studie politicologie haalbaar is voor mij als Hbo-student met economische achtergrond
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:40:43 #50
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28192898
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 11:33 schreef stukovich het volgende:
Ik volg deze interessante discussie nu al een tijd, en nu mijn inbreng. Volgend jaar hoop ik af te studeren (bedrijfseconomie op de HES). Nu twijfel ik aan een vervolgopleiding. Sinds een half jaar heb ik stage gelopen bij PricewaterhouseCoopers, waar ik terug mag komen. Echter twijfel ik of ik hierna accountancy moet gaan doen of politicologie.
Ik realiseer dat er een wereld van verschil tussen beiden zit, echter zijn beide opties reëel. Nu is mijn vraag of de studie politicologie haalbaar is voor mij als Hbo-student met economische achtergrond
Indien je geïnteresseerd bent in politiek wel. Als accountant zullen de statistische vakken geen probleem zijn en voor de economische vakken kun je wellicht vrijstelling krijgen. De enige vereiste is dat je behoorlijk goed kunt schrijven, daar dat zeker naarmate je verder komt in je studie van steeds groter belang wordt.

Verder moet je niet bang zijn om presentaties te geven en goed kunnen discussiëren, want een kenmerk van politicologiestudenten is dat ze een "rappe tong" hebben. Het valt sowieso op dat je bij politicologie weinig echte "nerds" ziet, maar daar staat tegenover dat er ook nauwelijks corpsballen zijn die politicologiestuderen. heb me altijd afgevraagd waar dat door komt.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:41:58 #51
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28192957
En om er aan toe te voegen: gezien het fet feit dat je volgens je profiel pas 20 bent zou ik als ik jou was zeker verder gaan studeren, nu al fulltime gaan werken zou ik echt niet doen als ik jou was.
pi_28232010
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 13:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het valt sowieso op dat je bij politicologie weinig echte "nerds" ziet, maar daar staat tegenover dat er ook nauwelijks corpsballen zijn die politicologiestuderen. heb me altijd afgevraagd waar dat door komt.
Dat viel mij bij de voorlichtingsdag ook al op ja. Dacht dat het kwam doordat iedereen die er zat nog gewoon scholier was. Maar het blijft dus zo, mooi om te horen

Ben alleen maar enthousiaster geworden door dit topic

Nu nog een kamer vinden. Iemand met een kamer over toevallig?
pi_28232930
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:25 schreef Thundertje het volgende:

'k ook . Alleen moet ik nog twee jaar wachten .
www.pvda.nl
Steun!
pi_28233012
quote:

[..]

Dat viel mij bij de voorlichtingsdag ook al op ja. Dacht dat het kwam doordat iedereen die er zat nog gewoon scholier was. Maar het blijft dus zo, mooi om te horen

Mij juist niet, stikte van de 'kraagjes-kakkers' in de zaal
Maar zoals ik al in een eerdere poli-topic zei, zal wel toeval zijn.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 21:02:00 #55
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28233115
quote:
Je komt uit Zwolle en je hebt dus reistijdvoorrang, zie http://www.sls.nl/
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 20:58 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Mij juist niet, stikte van de 'kraagjes-kakkers' in de zaal
Maar zoals ik al in een eerdere poli-topic zei, zal wel toeval zijn.
In Leiden zie je die overal, maar dat betekent niet dat het corpsballen zijn.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 21:04:01 #56
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28233177
Overigens is een kamer vinden in Leiden niet heel moeilijk, de keren dat ik er één nodig had is me dat binnen een week gelukt.
pi_28233226
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

[..]

In Leiden zie je die overal, maar dat betekent niet dat het corpsballen zijn.
Corpsballetjes of niet, imo blijft het verwerpelijk.
Op zaterdag 25 juni 2005 21:02 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Je komt uit Zwolle en je hebt dus reistijdvoorrang, zie http://www.sls.nl/
Ik sta er al een tijdje ingeschreven ja. Neem gewoon het zekere voor't onzekere door overal rond te spammen dat ik een kamer zoek
--
Wat die ballen betreft, dat kan natuurlijk ook een kwestie van perspectief zijn. Als je iemand met een kraagje al kak vindt dan lopen er ongetwijfeld heel veel rond ja. Ik was er de 22e april trouwens.
  zaterdag 25 juni 2005 @ 23:15:07 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_28236915
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 21:09 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Ik sta er al een tijdje ingeschreven ja. Neem gewoon het zekere voor't onzekere door overal rond te spammen dat ik een kamer zoek
Dan moet je gewoon op tig kamers reageren en dan komt het vanzelf goed. Waarschijnlijk kom je dan in eerste instantie wel in grote complexen als de Pelikaanhof of de Klikspaanweg terecht, maar voor een tijdje is dat niet erg. Ik ken zelfs mensen die daar al zes jaar wonen, maar dat zou ik zelf niet willen.
pi_30227156
Hier meldt zich iemand die maandag moet beginnen op de uva!

Boeken besteld bij Machiavelli, en nu moet ik ze ophalen in T107... wordt nog een zoektocht ben ik bang
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:50:24 #61
11923 I.R.Baboon
pi_30228528
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:47 schreef thettes het volgende:

Boeken besteld bij Machiavelli, en nu moet ik ze ophalen in T107... wordt nog een zoektocht ben ik bang
Ach, ik denk dat ze wel met pijlen aangeven waar je heen moet. En zoniet is het een goede kennismaking.
pi_30248397
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 12:47 schreef thettes het volgende:

hier meldt zich dan iemand die maandag moet beginnen in Leiden maar mun boeken heb ik al thius liggen... (via i-net besteld)
pi_30250196
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:50 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ach, ik denk dat ze wel met pijlen aangeven waar je heen moet. En zoniet is het een goede kennismaking.
Roeterseiland zat ik vorig jaar, dat was vrij simpel.. het was groot, maar vrij duidelijk. Dat hele terrein rond de oudemanhuispoort is voor mij een doolhof, maar het zal een mooie kennismaking zijn ja

(vorig jaar tot februari Sociale Geografie)
  zondag 4 september 2005 @ 11:25:05 #64
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_30253217
*wilde ooit politicologie gaan studeren*

Nu ik mezelf wat beter heb leren kennen ben ik erachter dat het maar goed is dat ik dat niet gedaan heb...ik ben niet rationeel genoeg wat betreft politieke zaken om goed in debat te kunnen gaan. Bij sociohistorische taalkunde gaat dat een stuk beter

Toch wel jammer, ik zou wel graag meer weten van bepaalde zaken.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_30253479
quote:
Op zondag 4 september 2005 01:36 schreef MoChe het volgende:

[..]

hier meldt zich dan iemand die maandag moet beginnen in Leiden maar mun boeken heb ik al thius liggen... (via i-net besteld)
Waarom heb je het niet via de SPIL gedaan? Scheelt toch weer iets van 30 bier
pi_30254512
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:39 schreef Thundertje het volgende:

[..]

moet nog lid worden van de SPIL...
  zondag 4 september 2005 @ 12:37:41 #67
11923 I.R.Baboon
pi_30254845
quote:
Op zondag 4 september 2005 03:33 schreef thettes het volgende:

[..]

Roeterseiland zat ik vorig jaar, dat was vrij simpel.. het was groot, maar vrij duidelijk. Dat hele terrein rond de oudemanhuispoort is voor mij een doolhof, maar het zal een mooie kennismaking zijn ja

(vorig jaar tot februari Sociale Geografie)
Gewoon Binnengasthuis in, trap op, dan 2 meter naar rechts en dan staan er wel pijlen dat je een heel sneaky trapje op moet. En dan staat daar vast wel een rij.
  zondag 4 september 2005 @ 13:16:22 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30255946
quote:
Op zondag 4 september 2005 11:39 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Als je even zoekt op internet dan heb je die tien procent zo terugverdiend. Althans misschien niet bij de standaardstudieboeken, maar wel bij andere boeken die je later in je studie nodig zult hebben.
pi_30282028
Het gaat weer lekker.... ik ben blijkbaar niet ingedeeld in een werkgroep, dus moet vanmiddag ook maar langs de onderwijsbalie denk ik (de telefoon opnemen doen ze daar blijkbaar niet aan )
  maandag 5 september 2005 @ 11:19:23 #70
11923 I.R.Baboon
pi_30283032
quote:
Op maandag 5 september 2005 10:34 schreef thettes het volgende:
Het gaat weer lekker.... ik ben blijkbaar niet ingedeeld in een werkgroep, dus moet vanmiddag ook maar langs de onderwijsbalie denk ik (de telefoon opnemen doen ze daar blijkbaar niet aan )
Hmm, de onderwijsbalie, tijdens de eerste week van colleges. Ik vermoed dat er een rij van hier tot tokio staat. Dus je komt je middag wel door.
pi_30290131
Na 100 pogingen net eindelijk iemand aan de lijn gekregen... morgen tussen 10 en 12 moet ik er even heen en waarschijnlijk is het dan te regelen

Het heeft alles te maken met mijn UvA inschrijving. De formulieren daarvoor heb ik pas kort terug ontvangen nadat ik er voor moest bellen, want ze waren ze vergeten op te sturen :/

Daarom is mijn inschrijving nog steeds niet in orde, en kan ik ook nog niet op blackboard. Heb al wel een studentennummer omdat ik vorige jaar Sociale Geografie deed.

De boekenverkoop was trouwens goed aangegeven ja
pi_30292447
ja hoor ... ik was vandaag in leiden
morgen trouwens al om 9uur... dus om 6uur opstaan
  maandag 5 september 2005 @ 19:50:45 #73
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30297114
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:11 schreef MoChe het volgende:
Laat me raden: hoorcollege Nationale Politiek van Joop van Holsteyn?
  maandag 5 september 2005 @ 20:59:51 #74
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30299593
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:11 schreef MoChe het volgende:
Ik ook

Wat vond je van het intro-college van die vage vent
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 5 september 2005 @ 21:01:53 #75
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30299653
Ik snap overigens nou nog steeds niet of de werkcolleges van Nationale Politiek nou verplicht zijn of niet. Volgens het studieboekje wel, maar bij het verhaaltje van die studie begeleider kwam naar voren dat alleen wanneer je er voor inschreef er heen moest.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
  maandag 5 september 2005 @ 21:07:08 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30299825
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik ook

Wie bedoel je?
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:01 schreef Pracissor het volgende:
Ik snap overigens nou nog steeds niet of de werkcolleges van Nationale Politiek nou verplicht zijn of niet. Volgens het studieboekje wel, maar bij het verhaaltje van die studie begeleider kwam naar voren dat alleen wanneer je er voor inschreef er heen moest.
In mijn tijd (zeg maar ergens voor de oorlog ) kreeg je een bonuspunt als je een werkcollege in de propedeuse met goed gevolg doorliep, verplicht waren ze echter niet.
pi_30300284
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie bedoel je?
Prof. Koch als'k me niet vergis.
quote:
In mijn tijd (zeg maar ergens voor de oorlog ) kreeg je een bonuspunt als je een werkcollege in de propedeuse met goed gevolg doorliep, verplicht waren ze echter niet.
En da's nu nog zo
  maandag 5 september 2005 @ 21:23:17 #78
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30300334
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:07 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wie bedoel je?
[..]

1 of andere gozer die zogenaamd met pensioen was, gespecialiseerd in Europa en de 1e Wereld Oorlog, komt uit Amsterdam en praat een beetje grappig

Ja precies, dat zei zij dus ook over die bonuspunt, het vervelende was ook nog eens dat inleiding bestuurskunde werkcollege alleen op donderdag is en de werkcolleges van nationale politiek toen ik me wou inschrijven helemaal vol zaten op donderdag... toen heb ik mezelf maar onder de lijst gezet... graag of niet
  maandag 5 september 2005 @ 21:28:14 #79
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30300512
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:23 schreef Pracissor het volgende:

Ja precies, dat zei zij dus ook
Zij is Wilmaaaaaaaaaaaaaaaaa?
pi_30303937
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:59 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik ook

ik vond het wel een grappige vent beetje vreemd...maar wel lekker
Maar dan zie ik jou en Thundertje morgen wel ...al heb ik geen flauw idee wie julllie zijn enz
pi_30304013
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zij is Wilmaaaaaaaaaaaaaaaaa?
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah... wilmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa bakemaaaaaaaaaaaaaaaaaa
  maandag 5 september 2005 @ 23:14:32 #82
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30304597
quote:
Op maandag 5 september 2005 22:58 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik vond het wel een grappige vent beetje vreemd...maar wel lekker
Maar dan zie ik jou en Thundertje morgen wel ...al heb ik geen flauw idee wie julllie zijn enz
hehe volgens mij heb ik die thundertje wel herkend, maar wel grappig dat er overal mensen van Fok te vinden zijn.
pi_30304670
nou roep maar heel hard om 9uur "IK BEN PRACISSOR"...dan weet ik ook weer wie je bent
  maandag 5 september 2005 @ 23:33:25 #84
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30305370
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:16 schreef MoChe het volgende:
nou roep maar heel hard om 9uur "IK BEN PRACISSOR"...dan weet ik ook weer wie je bent
hehe, of jij MoChe
  maandag 5 september 2005 @ 23:56:34 #85
11923 I.R.Baboon
pi_30306196
Nou, ik begin morgen ook weer, maar met enge derde- en vierdejaarsvakken, dus de kans dat er werkgroepgenoten hier posten lijkt me nihil.
pi_30307148
wel weer een hele hoop studenten dit jaar op de uva, dus heeeel misschien vindt iemand ooit dit topicje

Zaal D009 moesten aardig wat mensen staan bij die infomiddag
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:25:13 #87
11923 I.R.Baboon
pi_30307184
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:24 schreef thettes het volgende:
wel weer een hele hoop studenten dit jaar op de uva, dus heeeel misschien vindt iemand ooit dit topicje

Zaal D009 moesten aardig wat mensen staan bij die infomiddag
Ja, het is echt belachelijk. Mijn lichting was destijds 120 man, maar ik heb begrepen dat het daarna flink is toegenomen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:26:10 #88
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30307216
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nou, ik begin morgen ook weer, maar met enge derde- en vierdejaarsvakken, dus de kans dat er werkgroepgenoten hier posten lijkt me nihil.
Steek onder water.

,

!
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:27:03 #89
11923 I.R.Baboon
pi_30307246
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:26 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Steek onder water.

,

!
Hallo MeneerTim, hoe staat het met je propedeuse?
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:30:45 #90
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30307371
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:27 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hallo MeneerTim, hoe staat het met je propedeuse?
LOMP!

Over beleidsnota's beginnen is te makkelijk.
  dinsdag 6 september 2005 @ 00:42:28 #91
11923 I.R.Baboon
pi_30307664
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 00:30 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

LOMP!

Over beleidsnota's beginnen is te makkelijk.
Ik ga dit jaar wel weer een ander vak bij de heer R.V. volgen trouwens. En een vrouwenstudiesvak over sexe en politiek. Maar ook een specialisatiemodule (dus dat is bijna afstuderen he).
  dinsdag 6 september 2005 @ 09:56:36 #92
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30312308
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ga er ook van uit dat ik de enige ben. Of beter gezegd: ik hoop dat ik de enige ben.
  dinsdag 6 september 2005 @ 17:32:13 #93
11923 I.R.Baboon
pi_30326309
Bah, mijn specialisatiemodule wordt echt belachelijk veel werk. Maar ja, als ik die heb kan ik aan m'n afstudeerproject beginnen (nou ja, niet helemaal, want ik ga dan nog minorvakken volgen en zo, maar dan heb ik alle moeilijke dingen al gehad).
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:03:49 #94
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30327088
wie was dat bij het koffie apparaat diegene leek me te herkennen nadat ik zei dat ik militaire geschiedenis ging doen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:49:23 #95
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30328193
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 17:32 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bah, mijn specialisatiemodule wordt echt belachelijk veel werk. Maar ja, als ik die heb kan ik aan m'n afstudeerproject beginnen (nou ja, niet helemaal, want ik ga dan nog minorvakken volgen en zo, maar dan heb ik alle moeilijke dingen al gehad).
Het begint zo langzamerhand een politicologenslowchat te worden, alleen moet de topictitel nog even aangepast worden zodat wij Leienaren (en eventueel de Nijmegenaren) ons hier ook thuis gaan voelen.
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:03 schreef Pracissor het volgende:
wie was dat bij het koffie apparaat diegene leek me te herkennen nadat ik zei dat ik militaire geschiedenis ging doen.
Zijn er dan al weer koffieautomaten? Van de zomer moest je i.v.m. de verbouwing zo wat de Vierdaagse lopen om bij een koffieautomaat te komen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:51:19 #96
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30328237
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het begint zo langzamerhand een politicologenslowchat te worden, alleen moet de topictitel nog even aangepast worden zodat wij Leienaren (en eventueel de Nijmegenaren) ons hier ook thuis gaan voelen.
[..]

Zijn er dan al weer koffieautomaten? Van de zomer moest je i.v.m. de verbouwing zo wat de Vierdaagse lopen om bij een koffieautomaat te komen.
hehe nog steeds, behalve de 'massa' is niet in staat om te begrijpen dat er i.p.v. in het midden ook aan de andere kant een koffie apparaat staat, i.p.v. 15 mensen voor je, staan er daar 2 ofzo
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:53:13 #97
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30328284
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:51 schreef Pracissor het volgende:

[..]

hehe nog steeds, behalve de 'massa' is niet in staat om te begrijpen dat er i.p.v. in het midden ook aan de andere kant een koffie apparaat staat, i.p.v. 15 mensen voor je, staan er daar 2 ofzo
Ik heb nog niet goed rondgekeken, sowieso heb ik m'n college in die barakken buiten.
pi_30330559
quote:
Op maandag 5 september 2005 23:14 schreef Pracissor het volgende:

[..]

hehe volgens mij heb ik die thundertje wel herkend, maar wel grappig dat er overal mensen van Fok te vinden zijn.

Bestuurskunde inleiding was trouwens wel godsgruwelijk saai vandaag. En daar wacht je dan 3 uur op
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:58:31 #99
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30330596
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:57 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Bestuurskunde inleiding was trouwens wel godsgruwelijk saai vandaag. En daar wacht je dan 3 uur op
Is dat nog steeds met die Tuurenhout?
pi_30331391
nee met rutgers als ik het goed gehoord heb

mja .. ik moest daar zelfs VIER uur op wachten en in die tijd totaal niks uitgevoerd... wat jullie Thundertje en Pracissor
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:22:42 #101
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30331443
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:21 schreef MoChe het volgende:

mja .. ik moest daar zelfs VIER uur op wachten en in die tijd totaal niks uitgevoerd... wat jullie Thundertje en Pracissor
Dat is dan inderdaad slecht ingedeeld, te meer daar de bestuurskundigen ook Nationale Politiek moeten volgen.
pi_30333839
Rutgers ja. Morgen nog werkcollege bestuurskunde ook

Ik heb die tijd wachten gevuld met bankzaken regelen, kleren kopen (op z'n Dutch dus alleen gekeken) en wat eten.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:54:50 #103
11923 I.R.Baboon
pi_30334926
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:49 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, goed plan. Helaas heb ik geen modknopje meer.
pi_30336278
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:25 schreef Thundertje het volgende:
Rutgers ja. Morgen nog werkcollege bestuurskunde ook

Ik heb die tijd wachten gevuld met bankzaken regelen, kleren kopen (op z'n Dutch dus alleen gekeken) en wat eten.
ook van 11 tot 13uur in Ch07?
mja... ik blijf het flauw vinden dat ik zo lang moest wachten... heb volgens mij alle winkels in leiden wel bekeken nu volgende week wéér...:D
pi_30336318
Als ik jou was zou ik geen pol gaan studeren
pi_30336369
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 22:31 schreef Tobbes het volgende:
Als ik jou was zou ik geen pol gaan studeren
idd...ik denk dat ik je maar aanneem als mun studieadviseur
pi_30336728
Hee, lotgenoten

Vandaag eerste echte collegedag gehad in mijn 2 dagen oude bestuurskunde carriere. Wat waren die colleges verschrikkel saai. De Vries is overigens wel een gave vent; als ik dat kan beoordelen na 1 college.
pi_30336740
En dat Chatel is ruk.
  woensdag 7 september 2005 @ 00:55:52 #109
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30341256
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:21 schreef MoChe het volgende:

Ja, kwam daar ook pas vandaag(naja gisteren) achter, ik dacht eerst gelezen te hebben dat we daarna gelijk bestuurskunde college hadden. Maar niet dus, ik ben uit armoede maar naar huis gegaan. Nou is dat maar 3 kwartier reistijd, dus valt wel mee.
  woensdag 7 september 2005 @ 10:39:19 #110
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30346596
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:54 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, goed plan. Helaas heb ik geen modknopje meer.
Ik heb het aangevraagd in het modtopic.
  woensdag 7 september 2005 @ 12:39:00 #111
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_30350491
quote:
Op woensdag 7 september 2005 10:39 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik heb het aangevraagd in het modtopic.
Consider it done
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 7 september 2005 @ 12:42:57 #112
11923 I.R.Baboon
pi_30350625
Tof.

Hallo, ik ben een vierdejaars van de UvA.
  woensdag 7 september 2005 @ 13:26:07 #113
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30351998
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:39 schreef JDude het volgende:

[..]

Consider it done
Thanks

Ik ben een zoveelstejaars in Leiden.
pi_30353407
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tof.

Had je ook een intreeweek-groepje??
"There was never a genius without a tincture of madness"
Aristoteles
  woensdag 7 september 2005 @ 18:10:14 #115
11923 I.R.Baboon
pi_30360390
quote:
Op woensdag 7 september 2005 14:19 schreef Rahja het volgende:

[..]

Had je ook een intreeweek-groepje??
Dit jaar niet, vorig jaar wel. Maar Jaap en Linda en Jonathan en zo ken ik allemaal wel.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:18:13 #116
11923 I.R.Baboon
pi_30360628
Oh, en ik had vandaag 'Gender, seksualiteit en politiek' en dat heeft me bijna al die kutvakken van gisteren doen vergeten. Wat een verademing. Lekker losjes. Maar ja, ik ben wel de enige man, dus ik vrees dat ik me 3 maanden lang moet verdedigen.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:19:50 #117
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30360675
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Oh, en ik had vandaag 'Gender, seksualiteit en politiek' en dat heeft me bijna al die kutvakken van gisteren doen vergeten. Wat een verademing. Lekker losjes. Maar ja, ik ben wel de enige man, dus ik vrees dat ik me 3 maanden lang moet verdedigen.
Dat klinkt inderdaad als een typisch vrouwenvak. Hier heb je ook een hoogleraar vrouwenstudies en dat is echt het prototype pot.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:24:06 #118
11923 I.R.Baboon
pi_30360800
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:19 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad als een typisch vrouwenvak. Hier heb je ook een hoogleraar vrouwenstudies en dat is echt het prototype pot.
Ik sprak gisteren een studiegenote die vorig jaar zo'n vak had gedaan en zij vertelde ook al zoiets, maar ik vond het wel meevallen. Had wel de indruk dat het niveau wat lager ligt dan bij m'n andere vakken, maar aan de andere kant moet m'n specialisatiemodule eik ook wel het moeilijkste van de studie zijn, en dat klopt wel.

En oh, een van de readerteksten die ik moet gaan lezen is 'chicks with dicks, men in dresses: What it means to be a drag queen'. Het klinkt briljant. .
  woensdag 7 september 2005 @ 18:24:36 #119
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30360815
Ik lees trouwens net dat het Academiegebouw in 2006 dichtgaat , nu ben ik wel gedwongen om m'n afstuderen met een jaar uit te stellen.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:27:20 #120
11923 I.R.Baboon
pi_30360881
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:24 schreef Plato1980 het volgende:
Ik lees trouwens net dat het Academiegebouw in 2006 dichtgaat , nu ben ik wel gedwongen om m'n afstuderen met een jaar uit te stellen.
2007 lijkt me een prachtig jaar om af te studeren. .
  woensdag 7 september 2005 @ 18:27:43 #121
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30360896
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:24 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik sprak gisteren een studiegenote die vorig jaar zo'n vak had gedaan en zij vertelde ook al zoiets, maar ik vond het wel meevallen. Had wel de indruk dat het niveau wat lager ligt dan bij m'n andere vakken, maar aan de andere kant moet m'n specialisatiemodule eik ook wel het moeilijkste van de studie zijn, en dat klopt wel.

En oh, een van de readerteksten die ik moet gaan lezen is 'chicks with dicks, men in dresses: What it means to be a drag queen'. Het klinkt briljant. .
Wat is een specialisatiemodule? Moet je je op een gegeven moment in één bepaalde richting specialiseren? Dat is hier in Leiden niet verplicht, daar mag je in principe uit alle deelrichtingen vakken kiezen.

Goed, de meeste studenten specialiseren zich wel, op wat idioten na.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:29:49 #122
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30360944
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:27 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

2007 lijkt me een prachtig jaar om af te studeren. .
Ja, jammer genoeg zit dat er financieel niet in, dus zal het wel 2006 worden. Maar ik eis wel alsnog de gelegenheid om m'n handtekening op de muur van het Zweetkamertje te mogen schrijven.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:34:38 #123
11923 I.R.Baboon
pi_30361061
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat is een specialisatiemodule? Moet je je op een gegeven moment in één bepaalde richting specialiseren? Dat is hier in Leiden niet verplicht, daar mag je in principe uit alle deelrichtingen vakken kiezen.

Goed, de meeste studenten specialiseren zich wel, op wat idioten na.
Nou, aan het einde van je tweede jaar moet je een kernmodule volgen (IB, Politieke theorie en gedrag, bestuur en beleid of Europese Politiek), en in die richting ga je afstuderen. De specialisatiemodule is het laatste vak dat je moet volgen voor je aan je afstudeerproject/scriptie kan beginnen (tegenwoordig een mastervak, maar ik ben nog oude stijl dus mij maakt dat dus niet uit). Maar goed, dat wordt dus wel veel werk. .
  woensdag 7 september 2005 @ 18:39:13 #124
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30361174
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:34 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nou, aan het einde van je tweede jaar moet je een kernmodule volgen (IB, Politieke theorie en gedrag, bestuur en beleid of Europese Politiek), en in die richting ga je afstuderen. De specialisatiemodule is het laatste vak dat je moet volgen voor je aan je afstudeerproject/scriptie kan beginnen (tegenwoordig een mastervak, maar ik ben nog oude stijl dus mij maakt dat dus niet uit). Maar goed, dat wordt dus wel veel werk. .
Dat is hier toch anders. In de eerste twee jaar volg je allemaal verplichte vakken, afgezien van één keuzevak. In het derde jaar kies je drie vakken binnen politicologie, twee keuzevakken bij een andere opleiding en je hebt een leeronderzoek. In het vierde jaar volg je één verplicht vak, drie keuzevakken en schrijf je je scriptie.

In principe is het dus mogelijk om in het derde en vierde jaar alleen maar vakken in de richting van IB te volgen en vervolgens in de Nationale Politiek af te studeren. In de praktijk zal dat echter maar zelden voorkomen daar je normaalgesproken vakken kiest die in je interessegebied liggen en daar zul je dus ook je scriptie over schrijven.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:44:17 #125
11923 I.R.Baboon
pi_30361312
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is hier toch anders. In de eerste twee jaar volg je allemaal verplichte vakken, afgezien van één keuzevak. In het derde jaar kies je drie vakken binnen politicologie, twee keuzevakken bij een andere opleiding en je hebt een leeronderzoek. In het vierde jaar volg je één verplicht vak, drie keuzevakken en schrijf je je scriptie.
Nou ja, eerste twee jaar zijn dus hetzelfde. Derde jaar gaat sowieso nu veranderen met bama, dus dan weet ik niet hoe het zit, maar volgens mij moet je nog steeds 20 of 30 punten buiten je studie halen.

Bij ons kan je nog wel een scriptie schrijven maar het doen van een afstudeerproject wordt sterk aangeraden. Dat komt me heel goed uit, want ik heb totaal geen zelfdiscipline en kan dus ook helemaal geen papers schrijven, en als je dan met een groepje bezig bent word ik vanzelf wel gestimuleerd en dan komt alles uiteindelijk wel af.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:51:22 #126
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30361497
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bij ons kan je nog wel een scriptie schrijven maar het doen van een afstudeerproject wordt sterk aangeraden. Dat komt me heel goed uit, want ik heb totaal geen zelfdiscipline en kan dus ook helemaal geen papers schrijven, en als je dan met een groepje bezig bent word ik vanzelf wel gestimuleerd en dan komt alles uiteindelijk wel af.
Volgens mij kan dat hier niet en is de afstudeerscriptie een individueel project, al weet ik dat niet helemaal zeker. Maar ik prefereer dat sowieso, ik hou niet van werkstukken in groepjes maken. Deels omdat je dan afhankelijk bent van andere mensen, maar voornamelijk omdat je dan vastzit aan allerlei afspraken. Je moet de hele tijd rekening mee houden wat de anderen doen en daarnaast heb ik dan te weinig vrijheid om te werken hoe, waar en wanneer ik dat wil. Bij gewone papers vind ik dat al niks, laat staan bij een afstudeerscriptie.

Toch aardig van ons om voor de eerstejaars even de verschillen in de structuur van de studie aan de UvA en de UL uit te leggen.
pi_30361555
Plato, vertel mij eens of de colleges van J. de Vries, het bijwonen OF het overslaan waard zijn.
  woensdag 7 september 2005 @ 18:54:27 #128
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30361578
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:53 schreef Tobbes het volgende:
Plato, vertel mij eens of de colleges van J. de Vries, het bijwonen OF het overslaan waard zijn.
Jouke de Vries? Sinds wanneer geeft die man college bij politicologie?
  woensdag 7 september 2005 @ 18:55:15 #129
11923 I.R.Baboon
pi_30361600
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat hier niet en is de afstudeerscriptie een individueel project, al weet ik dat niet helemaal zeker. Maar ik prefereer dat sowieso, ik hou niet van werkstukken in groepjes maken. Deels omdat je dan afhankelijk bent van andere mensen, maar voornamelijk omdat je dan vastzit aan allerlei afspraken. Je moet de hele tijd rekening mee houden wat de anderen doen en daarnaast heb ik dan te weinig vrijheid om te werken hoe, waar en wanneer ik dat wil. Bij gewone papers vind ik dat al niks, laat staan bij een afstudeerscriptie.

Toch aardig van ons om voor de eerstejaars even de verschillen in de structuur van de studie aan de UvA en de UL uit te leggen.
Ja, attent.

Nou ja, ik ben opzich ook wel op m'n vrijheid gesteld maar ik weet dat er anders niks van terecht komt. En ik had een heel goed groepje waarmee gezamelijke dingen altijd gedaan werden, en dan wist je wat je wel en niet aan elkaar had (en mijn rol was meestal beperkt tot het verbeteren van spelfouten en het een aantal keer herschrijven van het stuk tot er iets leesbaars ontstond en presenteren, dus dat vond ik ook wel best).
pi_30361639
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:54 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Jouke de Vries? Sinds wanneer geeft die man college bij politicologie?
Mijn eerste college ooit (dinsdag) was van hem, Nationale poltiiek. Hij kon het alleen maar over politicologie hebben...
  woensdag 7 september 2005 @ 18:58:42 #131
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30361723
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:55 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, attent.

Nou ja, ik ben opzich ook wel op m'n vrijheid gesteld maar ik weet dat er anders niks van terecht komt.
Dat heb ik ook lang gehad, vandaar dat ik nog steeds studeer. Een jaar of twee geleden heb ik echter mijn leven gebeterd omdat er schot in de zaak moest komen. Het gaat me dan ook steeds beter af en in zekere zin heb ik zelfs zin in m'n scriptie. Ga komende maanden eens lezen en een onderwerp en afstudeerbegeleider uitzoeken.
  woensdag 7 september 2005 @ 19:00:50 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30361800
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:56 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Mijn eerste college ooit (dinsdag) was van hem, Nationale poltiiek. Hij kon het alleen maar over politicologie hebben...
Ik dacht altijd dat die man bestuurskundige was en hij is ook geen medewerker van het departement politicologie. In mijn tijd gaven Van Holsteyn en Andeweg nog Nationale Politiek en dat vond ik altijd wel aardig. Van De Vries heb ik nooit college gehad, dus ik zou je niet kunnen zeggen of zijn colleges de moeite van het bijwonen waard zijn.
pi_30362413
quote:
Op woensdag 7 september 2005 12:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Tof.

Hoi!

Een eerstejaars van de UvA hier
pi_30365534
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:10 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dit jaar niet, vorig jaar wel. Maar Jaap en Linda en Jonathan en zo ken ik allemaal wel.
Ik zat bij Linda in het groepje ! We heetten Purple Rain omdat het paarse kabinet kut was & regen ook, so do the math...

Ff een inhoudelijk iets, we behoren voor het tentamen bestuur & beleid 9 hst. van een boek te leren (dat staat in de handleiding), das best veel. Is het de bedoeling dat je alles leert of alleen de hoofdlijnen (tja, het wordt mijn 1ste tentamen, heb geen idee hoe secuur ik moet leren)?
Aristoteles
  woensdag 7 september 2005 @ 22:31:00 #135
11923 I.R.Baboon
pi_30370610
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:42 schreef Rahja het volgende:

[..]

Ik zat bij Linda in het groepje ! We heetten Purple Rain omdat het paarse kabinet kut was & regen ook, so do the math...

Ff een inhoudelijk iets, we behoren voor het tentamen bestuur & beleid 9 hst. van een boek te leren (dat staat in de handleiding), das best veel. Is het de bedoeling dat je alles leert of alleen de hoofdlijnen (tja, het wordt mijn 1ste tentamen, heb geen idee hoe secuur ik moet leren)?
Bovens?

Nou ja, het beste is om alles iig wel een keer gelezen te hebben (het beste is natuurlijk ook voor de juiste colleges en zo maar dat lukt niemand). En daarna een samenvatting bij machiavelli kopen + de collegesheets, en dan moet je het met een 7 of zo wel kunnen halen. Als ik het goed heb was B&B voor een flink gedeelte multiple choice (dat is wel zeldzaam), dus van sommige dingen moet je wat rijtjes uit je hoofd kennen. Maar het is verder goed te doen als je gewoon goed oplet op college.
pi_30373573
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Bovens?
Yep, ben nu met een eigen samenvatting begonnen, maar het lijkt meer op herschrijven dan samenvatten...
Aristoteles
  donderdag 8 september 2005 @ 10:12:00 #137
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30379735
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:42 schreef Rahja het volgende:

[..]

Hoe durf je te zeggen dat Paars kut was?

Tentamen maken is overigens iets dat je moet leren. Iedereen moet daar de voor zichzelf beste methode voor vinden, maar in grote lijnen kun je zeggen dat politicologie niet een studie is waarbij je veel uit je hoofd moet leren.

Al zijn er natuurlijk enkele uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld de twintig kenmerken die Lijphart van een consensusdemocratie respectievelijk een Westminsterdemocratie geeft.
  donderdag 8 september 2005 @ 10:52:08 #138
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30380647
Hallo ik ben derdejaars en te vroeg op gestaan voor een werkgroep omdat ik het blackboard nog niet goed had gelezen.
  donderdag 8 september 2005 @ 18:10:55 #139
11923 I.R.Baboon
pi_30393594
Hallo MeneerTim. Mag je al tweedejaarsvakken volgen?
pi_30395565
Vandaag voor het eerst PEG, met een man die een verdomd goede Jan Wolkers imitatie neerzette qua stem.

Maar verder wel een aardige man denk ik, en het lijkt me een interessant vak. Bijkomen voordeel is dat het college na 45 minuten af was ipv na 2 uur
  vrijdag 9 september 2005 @ 00:01:31 #141
11923 I.R.Baboon
pi_30406078
quote:
Op donderdag 8 september 2005 19:19 schreef thettes het volgende:
Vandaag voor het eerst PEG, met een man die een verdomd goede Jan Wolkers imitatie neerzette qua stem.

Maar verder wel een aardige man denk ik, en het lijkt me een interessant vak. Bijkomen voordeel is dat het college na 45 minuten af was ipv na 2 uur
Böhl is een geweldig aardige kerel (al heeft ie me wel eens boos aangesproken toen ik bij een gastcollege de krant las. Ach, ik was nog jong). Zegt ie nog steeds hopla bij het van pp-sheet naar sheet gaan?

Heb wel 5x over PEG gedaan, maar dat lag opzich niet aan hem. Gewoon de zelfstudievragen heel goed leren en je haalt het.
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:46:53 #142
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30416208
Herman de Liagre Böhl heeft een dubbelleven, ik sprak gisteren een werkgroepgenoot die hem in de IT was tegen gekomen.
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 00:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
(al heeft ie me wel eens boos aangesproken toen ik bij een gastcollege de krant las. Ach, ik was nog jong).
Hey, daar was ik bij! .
  zondag 11 september 2005 @ 10:25:24 #143
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30477164
Wat is het toch kut om ineens essays in een andere taal te moeten schrijven.
  zondag 11 september 2005 @ 11:19:20 #144
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_30478083
wat een feesttopic

Ben nu tweedejaars student aan de VU, eerste jaar is gemeenschappelijk maar dat beviel me wel goed, veel dingen van andere disciplines keren toch terug. Heb voor de VU gekozen ivm het vakkenpakket, verder bevalt de universiteit me wel en hij is voor mij goed bereikbaar. UvA heeft natuurlijk wel de mooiere locatie en is wat grootschaliger, wat ik persoonlijk niks vind, wij zaten met 52 eerstejaars en dat vind ik meer dan genoeg eigenlijk
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_30488474
heeft iemand anders ook zoon moeite om wakker te blijven tijdens het lezen van het boek "Openbaar bestuur" van Rosenthal?
  zondag 11 september 2005 @ 17:21:08 #146
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30488851
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:06 schreef MoChe het volgende:
heeft iemand anders ook zoon moeite om wakker te blijven tijdens het lezen van het boek "Openbaar bestuur" van Rosenthal?
Ik geloof dat ik dat boek ook ooit heb moeten doornemen en ik vond het niet oninteressant.
pi_30490828
maar echt goed te lezen is het ook niet... de andere boeken zijn veeeeel beter te doen
  zondag 11 september 2005 @ 18:36:05 #148
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30491031
quote:
Op zondag 11 september 2005 18:28 schreef MoChe het volgende:
maar echt goed te lezen is het ook niet... de andere boeken zijn veeeeel beter te doen
Welke boeken heb je nog?

"Andeweg en Irwin" voor Nationale Politiek? En voor Europese geschiedenis?
  maandag 12 september 2005 @ 00:55:09 #149
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_30503468
quote:
Op zondag 11 september 2005 17:06 schreef MoChe het volgende:
kweenie of je dat boek met zwart/rode voorkant bedoeld wat ook geschreven is door bovens e.a maar zoja dan vond ik het wel meevallen
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
pi_30504549
Die lees ik ook al ja, vond het eerste hoofdstuk erg makkelijk doorlezen, het tweede ging al wat moeizamer

Verder ben ik er nog niet in.
pi_30510472
quote:
Op maandag 12 september 2005 01:52 schreef thettes het volgende:
Die lees ik ook al ja, vond het eerste hoofdstuk erg makkelijk doorlezen, het tweede ging al wat moeizamer

Verder ben ik er nog niet in.
jup dat bedoel ik... hoofdstuk twee ging niet echt heel smooth...
makkelijkste was dat boek van Jouke de vries over de revolte van pim fortuyn ...had ik zoo uit
pi_30510701
Openbaar bestuur is echt een pauper boek. Op zich interesseert het me wel. Maar het kan me niet boeien, ik lees alles zo door; maar er blijft niks hangen.

Dat boek over PIm is erg aardig, leuk, interessant en goed te doen,

De bestuurlijke kaart van Nederland is erg droog. Maar wel op zo'n manier geschreven dat het wel prettig leest.
  maandag 12 september 2005 @ 12:49:13 #153
11923 I.R.Baboon
pi_30511152
Bestuurlijke kaart van Nederland is een van de meest relaxte boeken die je zal krijgen. Daar ga je echt zo doorheen. Volgens mij is ie in A'dam het jaar na mij van de lijst voor het eerste jaar gehaald, ik denk omdat het gewoon te weinig voorstelde. Maar ja, opzich staan er ook wel zinnige dingen in.
pi_30517708
Die heb ik inderdaad ook niet. Helaas
  maandag 12 september 2005 @ 17:41:03 #155
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30517969
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bestuurlijke kaart van Nederland is een van de meest relaxte boeken die je zal krijgen. Daar ga je echt zo doorheen. Volgens mij is ie in A'dam het jaar na mij van de lijst voor het eerste jaar gehaald, ik denk omdat het gewoon te weinig voorstelde. Maar ja, opzich staan er ook wel zinnige dingen in.
Volgens mij hadden wij inderdaad "De bestuurlijke kaart van Nederland" en dat was inderdaad een vrij eenvoudig boekje. Maar dat geldt voor "Dutch Government and Politics" van Andeweg en Irwin natuurlijk ook.
pi_30524999
quote:
Op maandag 12 september 2005 12:30 schreef Tobbes het volgende:
Openbaar bestuur is echt een pauper boek. Op zich interesseert het me wel. Maar het kan me niet boeien, ik lees alles zo door; maar er blijft niks hangen.
das dus ook mijn probleem

ben trouwens (nog)niet begonnen met het boek van andeweg en irwin
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:00:44 #157
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30533925
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:50 schreef MoChe het volgende:

[..]

das dus ook mijn probleem

ben trouwens (nog)niet begonnen met het boek van andeweg en irwin
Schaam je!
pi_30546732
Dat boek van Anderweg en Irwin hadden wij ook in Nijmegen in het eerste jaar. Leuk boek en best makkelijk. Ook niet moeilijk om te leren. Volgens mij hadden ze er bij ons ook samenvattingen van bij de studievereniging. en dat maakt het sowieso goed te doen
pi_30551873
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 18:01 schreef lenin het volgende:
Dat boek van Anderweg en Irwin hadden wij ook in Nijmegen in het eerste jaar. Leuk boek en best makkelijk. Ook niet moeilijk om te leren. Volgens mij hadden ze er bij ons ook samenvattingen van bij de studievereniging. en dat maakt het sowieso goed te doen
oeh dan zal ik eens snel langs de SPIL gaan om lid te worden

ps: ik weet nu wie Thundertje is :D:D
  dinsdag 13 september 2005 @ 20:55:22 #160
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30551966
Trouwens, valt jou ook die ene knakker op, die continue 'persoonlijke' vraagjes gaat stellen, op? Hij heeft een bril, en zat midden rechts. Volgens mij denkt hij dat het college om hem draait, net alsof de docent tijd heeft om iedereens 5 vragen te beantwoorden.
pi_30552377
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:52 schreef MoChe het volgende:

[..]
ps: ik weet nu wie Thundertje is :D:D
Ik zie er niet altijd zo brak uit trouwens, 't was gisteren gewoon erg laat
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 20:55 schreef Pracissor het volgende:
Trouwens, valt jou ook die ene knakker op, die continue 'persoonlijke' vraagjes gaat stellen, op? Hij heeft een bril, en zat midden rechts. Volgens mij denkt hij dat het college om hem draait, net alsof de docent tijd heeft om iedereens 5 vragen te beantwoorden.
Die kerel is godsgruwelijk irritant inderdaad. Het was al zo'n kutcollege - echt, rot op met je programmaraad - en dan ook nog die irritante vent met z'n loze gevraag.
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:08:33 #162
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30552471
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:

[..]

[..]

Die kerel is godsgruwelijk irritant inderdaad. Het was al zo'n kutcollege - echt, rot op met je programmaraad - en dan ook nog die irritante vent met z'n loze gevraag.
Programmaraad? Ik had het over NP eh Of lette ik niet goed op
pi_30552534
Oh, naja, met bestuurskunde inleiding zat ie ook weer kutvragen te stellen.

Nationale politiek weet ik niet meer, was nog niet goed wakker.
pi_30552535
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:

[..]

[..]
jij was toch wel die blonde langs die oosterse meid waarvan de naam me even is ontschoten? ...dat ik wel de goede voor me heb
quote:
uh welke gast? die ene met die domme vraag over "gaat het nu om politieke zetels of charisma" die ene?
pi_30552600
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:10 schreef MoChe het volgende:

[..]

jij was toch wel die blonde langs die oosterse meid waarvan de naam me even is ontschoten? ...dat ik wel de goede voor me heb
Jup, Sianne heet ze als'k me het goed herinner.
quote:
[..]

uh welke gast? die ene met die domme vraag over "gaat het nu om politieke zetels of charisma" die ene?
Volgens mij was dat'm ja. Die gast stelt altijd van die kutvragen. Dat begon vorige week al volgens mij
pi_30552733
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:12 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Jup, Sianne heet ze als'k me het goed herinner.
jot jot.. sianne jah:P ikke zat achter jouw
quote:
[..]

Volgens mij was dat'm ja. Die gast stelt altijd van die kutvragen. Dat begon vorige week al volgens mij
god dat was een leipe vraag zeg... hoorde jij ook iedereen om je heen zuchten zo van "flikker nou toch op met je rotvraag?"
pi_30553120
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:16 schreef MoChe het volgende:

[..]

jot jot.. sianne jah:P ikke zat achter jouw
Kleine wereld Maar volgende keer mag je wel ff wat zeggen dan hoor
quote:
god dat was een leipe vraag zeg... hoorde jij ook iedereen om je heen zuchten zo van "flikker nou toch op met je rotvraag?"
Mjuh "Godverdomme weer diezelfde kutgast, beter houdt ie z'n bek es met z'n kutvragen"-sentiment was duidelijk aanwezig
  dinsdag 13 september 2005 @ 21:53:52 #168
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30554148
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:25 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Kleine wereld Maar volgende keer mag je wel ff wat zeggen dan hoor
[..]

Mjuh "Godverdomme weer diezelfde kutgast, beter houdt ie z'n bek es met z'n kutvragen"-sentiment was duidelijk aanwezig
hehe, idd. Ik mag die Jouke overigens wel, ik vind die NP colleges wel leuk om aan te horen.
pi_30554275
Zeker, hij kan goed vertellen, je kan aan hem horen dat hij het leuk vindt en geboeid is door het hele gebeuren. Het is alleen wel jammer dat wanneer je het boek gelezen hebt je ontzettend weinig nieuws hoort tijdens de hoorcolleges. Datzelfde geldt voor de hoorcolleges bestuurskunde trouwens.

Denk dat ik de dinsdag maar bij m'n weekend aan ga plakken als het zo door gaat
pi_30557227
die gast van bestuurskunde is nogal flauw met zun powerpointpresentaties
@pracissors: volgens mij hek jouw ook gezien
@thundertje: ik kwam pas in de trein erachter dat jij het was toen sianne zei dat jij uit zwolle kwam
pi_30557520
Toch nog even terug op onze UvA PEG vriend... Hij heeft eigenlijk het interessantste vak, maar wat een ongelooflijke chaoot is het. Hij lijkt echt te oud voor het vak te worden ofzo. Ook vragen vanuit de groep interpreteerde hij maar al te vaak anders dan bedoeld.

Maar wel een leuk vak verder dus
  woensdag 14 september 2005 @ 00:25:37 #172
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30559833
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef MoChe het volgende:
die gast van bestuurskunde is nogal flauw met zun powerpointpresentaties
@pracissors: volgens mij hek jouw ook gezien
@thundertje: ik kwam pas in de trein erachter dat jij het was toen sianne zei dat jij uit zwolle kwam
oh ja? waar zat jij dan en hoe zie jij eruit?
pi_30560114
ikke zat/zit tijdens de pauzes lekker op het tafeltje daar bij de koffiautomaten... de tafel die tegen de trap aan staat... volgens mij stond jij daar eerst bij... maar da hak pas door toen ik je fotoboek zag dus sorry dak niks zei had het toen namelijk niet door
  woensdag 14 september 2005 @ 00:41:02 #174
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30560198
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:36 schreef MoChe het volgende:
ikke zat/zit tijdens de pauzes lekker op het tafeltje daar bij de koffiautomaten... de tafel die tegen de trap aan staat... volgens mij stond jij daar eerst bij... maar da hak pas door toen ik je fotoboek zag dus sorry dak niks zei had het toen namelijk niet door
Ben jij een beetje groot en heb je donker haar? (niet helemaal nederlands?)

Of stond je aan de andere kant?
pi_30560238
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ben jij een beetje groot en heb je donker haar? (niet helemaal nederlands?)
jup.. ben beetje groot jah:P incl. zwart haar en sikje dus prototype buitenlander
  woensdag 14 september 2005 @ 00:45:30 #176
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30560277
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:43 schreef MoChe het volgende:

[..]

jup.. ben beetje groot jah:P incl. zwart haar en sikje dus prototype buitenlander
haha, wat ben je dan als ik vragen mag? Nederlanders horen eigenlijk groter te zijn dan buitenlanders
pi_30560389
ben lekkah afghaans maar heb groene ogen dus da past al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet bij het "buitenlanderzijn"
  woensdag 14 september 2005 @ 00:55:38 #178
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30560524
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef MoChe het volgende:
ben lekkah afghaans maar heb groene ogen dus da past al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet bij het "buitenlanderzijn"
Ah afghaans! Zaten veel Afghanen op mijn oude school, maar afghanen zijn etnisch nogal gemengd dus groene ogen zijn niet zo vreemd. Ik kende 1tje met grijze ogen, dan weer 1tje met spleetogen en dan weer een 'perzische afghaan'. Je bent wel groot voor een Afghaan de meeste die ik ken zijn niet zo groot
  woensdag 14 september 2005 @ 10:44:00 #179
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30565841
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:56 schreef Thundertje het volgende:
Zeker, hij kan goed vertellen, je kan aan hem horen dat hij het leuk vindt en geboeid is door het hele gebeuren. Het is alleen wel jammer dat wanneer je het boek gelezen hebt je ontzettend weinig nieuws hoort tijdens de hoorcolleges. Datzelfde geldt voor de hoorcolleges bestuurskunde trouwens.

Denk dat ik de dinsdag maar bij m'n weekend aan ga plakken als het zo door gaat
Dat lijkt aanlokkelijk, maar ik zou het toch niet doen. Weliswaar is de directe waarde van grote hoorcolleges meestal beperkt, maar door er naartoe te gaan ben je in ieder geval al met de stof bezig en wordt het studeren voor tentamen toch makkelijker.

Niet dat ik in het eerste jaar vaak naar hoorcolleges ging, maar aangezien ik hier nu de uiterst verantwoordelijke ouderejaars speel zie ik mij toch genoodzaakt om dit advies te geven.
  woensdag 14 september 2005 @ 10:53:40 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30566101
Wat vinden jullie trouwens van de legendarische hoorcolleges Europese Geschiedenis van Peer Vries op woensdagochtend? Is hij niet briljant?
  woensdag 14 september 2005 @ 13:13:40 #181
11923 I.R.Baboon
pi_30569746
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 23:18 schreef thettes het volgende:
Toch nog even terug op onze UvA PEG vriend... Hij heeft eigenlijk het interessantste vak, maar wat een ongelooflijke chaoot is het. Hij lijkt echt te oud voor het vak te worden ofzo. Ook vragen vanuit de groep interpreteerde hij maar al te vaak anders dan bedoeld.

Maar wel een leuk vak verder dus
Ik vrees dat ie ook op z'n 40e al zo was. Maar ja, ik vond het ook wel bijna schattig, als het weer eens misliep. Het is trouwens wel een vak waar je niet echt op doorgaat in de rest van je studie, maar het is gewoon basiskennis die je voor veel andere dingen moet hebben.

En ach, B&B is opzich ook wel redelijk boeiend, en als het goed is laat Hajer nog een keer een stukje monty python zien.
pi_30569872
quote:
Op woensdag 14 september 2005 00:55 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ah afghaans! Zaten veel Afghanen op mijn oude school, maar afghanen zijn etnisch nogal gemengd dus groene ogen zijn niet zo vreemd. Ik kende 1tje met grijze ogen, dan weer 1tje met spleetogen en dan weer een 'perzische afghaan'. Je bent wel groot voor een Afghaan de meeste die ik ken zijn niet zo groot
Jaaaaaaaaaah mensen, en zo blijkt maar weer dat je niet altijd op uiterlijk kunt afghaan.

Whehehehehe.
Jaaaaah mensen.
pi_30573614
je bent inderdaad een topkomiek SethGaaikema
pi_30573633
quote:
Op woensdag 14 september 2005 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de legendarische hoorcolleges Europese Geschiedenis van Peer Vries op woensdagochtend? Is hij niet briljant?
ik heb nog geen europese gescheidenis... dus geen flauw idee...
  woensdag 14 september 2005 @ 19:11:53 #185
11923 I.R.Baboon
pi_30579703
Mijn gendervak ging de helft van de tijd over vergrote clitorissen, vrouwen zonder lichaamsbeharing en baarmoeder, ontmande jongetjes die als meisje opgevoed worden etc etc, maar het is echt heel erg tof. En een 8,5 voor m'n eerste esaay. .
  woensdag 14 september 2005 @ 19:34:05 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30580533
quote:
Op woensdag 14 september 2005 15:30 schreef MoChe het volgende:

[..]

ik heb nog geen europese gescheidenis... dus geen flauw idee...
O ja, dat is waar ook. Ze hebben het collegerooster omgegooid. In mijn tijd begon je met bestuurskunde, nationale politiek en europese geschiedenis. Ik lees nu dat jullie pas vanaf november europese geschiedenis krijgen.

Tegelijkertijd met internationale politiek van Soetendorp, ben benieuwd wat jullie van hem zullen vinden.
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn gendervak ging de helft van de tijd over vergrote clitorissen, vrouwen zonder lichaamsbeharing en baarmoeder, ontmande jongetjes die als meisje opgevoed worden etc etc, maar het is echt heel erg tof. En een 8,5 voor m'n eerste esaay. .
Ik ken wel de theorie dat kleine mannen uit compensatiedrang op zoek naar macht zijn, maar van de invloed van vergrote clitorissen op politieke processen heb ik nog nooit gehoord. Misschien is dat wel het verschil tussen het vrije Amsterdam en het provinciale Leiden.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:37:00 #187
11923 I.R.Baboon
pi_30580650
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:34 schreef Plato1980 het volgende:

Ik ken wel de theorie dat kleine mannen uit compensatiedrang op zoek naar macht zijn, maar van de invloed van vergrote clitorissen op politieke processen heb ik nog nooit gehoord. Misschien is dat wel het verschil tussen het vrije Amsterdam en het provinciale Leiden.
Ik heb de link ook nog niet kunnen leggen (ik weet eik ook niet of het wel onder politicologie valt of niet, maar 'Gender, seksualiteit en politiek' doet vermoeden van wel). Hoe dan ook, ik vermaak me wel.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:41:49 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30580820
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:37 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ik heb de link ook nog niet kunnen leggen (ik weet eik ook niet of het wel onder politicologie valt of niet, maar 'Gender, seksualiteit en politiek' doet vermoeden van wel). Hoe dan ook, ik vermaak me wel.
Bij "seksualiteit en politiek" moet ik meteen aan Bill Clinton denken. Of aan Fortuyn en zijn opmerkingen over de smaak van sperma. Doch, een directe link zie ik niet.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:43:09 #189
11923 I.R.Baboon
pi_30580868
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:41 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Bij "seksualiteit en politiek" moet ik meteen aan Bill Clinton denken. Of aan Fortuyn en zijn opmerkingen over de smaak van sperma. Doch, een directe link zie ik niet.
Maar plato toch, heb jij nooit opgelet. Gender is relevant op alle vlakken, en dus ook mbt politiek. Of doen jullie daar niet in aan in Leiden?
  woensdag 14 september 2005 @ 19:45:01 #190
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30580947
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:43 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Maar plato toch, heb jij nooit opgelet. Gender is relevant op alle vlakken, en dus ook mbt politiek. Of doen jullie daar niet in aan in Leiden?
Nee, daar doen we niet aan. Sowieso is politicologie in Leiden nog een echte mannenwereld. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit college gehad van een vrouw.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:47:18 #191
11923 I.R.Baboon
pi_30581035
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Nee, daar doen we niet aan. Sowieso is politicologie in Leiden nog een echte mannenwereld. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit college gehad van een vrouw.
Dat is toch wel erg tragisch. In het eerste jaar hebben we één vrouw (maar die is HEEL slecht) en in het tweede jaar ook eentje. En ik heb al best veel werkgroepen/colleges van vrouwen gehad. Maar goed, 50/50 is het nog lang niet.
  woensdag 14 september 2005 @ 19:49:44 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30581120
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dat is toch wel erg tragisch. In het eerste jaar hebben we één vrouw (maar die is HEEL slecht) en in het tweede jaar ook eentje. En ik heb al best veel werkgroepen/colleges van vrouwen gehad. Maar goed, 50/50 is het nog lang niet.
Er lopen hier ook best wat vrouwelijke docenten rond, maar om de één of andere reden ben ik die altijd misgelopen. Ik kan echter niet zeggen dat ik dat als een gemis ervaren heb.
pi_30582746
quote:
Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Uhm, hoe heet die HELE slechte vrouw..?
Aristoteles
  woensdag 14 september 2005 @ 22:56:27 #194
11923 I.R.Baboon
pi_30588172
quote:
Op woensdag 14 september 2005 20:39 schreef Rahja het volgende:

[..]

Uhm, hoe heet die HELE slechte vrouw..?
Tjitske 'ik lees alles van mijn blaadje voor maar als ik een vraag krijg weet ik niks meer' Akkerman. Geeft de eerste helft van PT. Maar ze heeft wel ieder college een leuke boekentip. . En de tweede helft van het vak is ook niet veel beter. .
pi_30591174
Over cijfers gesproken, ik ben wat minder trots op mijn eerste cijfer, een 6 :p

't was een kort onzinnig stukje over welke inzichten een eerste week politicologie me verschaft hebben. In tegenstelling tot mijn studie van vorig jaar wordt dus gelijk als zeer streng op constructie etc. gelet.

Maandag 2e opdrachtje inleveren
  donderdag 15 september 2005 @ 09:12:23 #196
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30594714
Het schoot mij vannacht te binnen dat ik ooit wel college van een vrouw heb gehad. Dat was echter wel by far de slechtste collegereeks die ik gehad heb, blijkbaar heb ik dat dus verdrongen. Gelukkig werkt dat mens hier nu ook niet meer.
pi_30769090
ik wil niet flauw doen maar die vervelende gast met die vervelende vragen zat vandaag in zun neus te peuteren tijdens bestuurskunde
pi_30772654

'k Heb echt zo'n hekel aan die gast, erger me nu zelfs al aan'm als ie langsloopt. Extra leuk is dat ik ook nog eens werkgroep heb met die vent. En ja, daar is ie net zo godvergeten irritant.
pi_30774906
*medelijden heeft
  dinsdag 20 september 2005 @ 23:13:03 #200
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30775508
Trouwens, die roodharige gozer wou maar al te graag indruk maken op het vrouwtje. Zijn hele sportcarrieré kwam voorbij in het college, de hele tijd op zon fluisterende toon... geen last van gehad MoChe?
pi_30776773
whehe wilde hij indruk maken op het chinese meisje he? maar ik zat het 1e uur aan de andere kant dus ik heb em niet eens gehoord ... nou weet ik gewoon zeker dat jij degene bent die ik dacht dat jij het was kzal me eens voorstellen vorig keer
pi_30776814
pff ik zie trouwens nudat ik wel erg veel smilies heb gebruikt hierboven....
  woensdag 21 september 2005 @ 00:39:05 #203
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30778734
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 23:40 schreef MoChe het volgende:
whehe wilde hij indruk maken op het chinese meisje he? maar ik zat het 1e uur aan de andere kant dus ik heb em niet eens gehoord ... nou weet ik gewoon zeker dat jij degene bent die ik dacht dat jij het was kzal me eens voorstellen vorig keer
Hehe nee ik bedoelde de gozer die links van je zat het 2e uur, hij had het tegen die blonde

Ja idd, we moeten ons maar is IRL aan elkaar voorstellen
pi_30778765
Hoe groot is jullie groep dan wel niet? :p

Morgen weer mijn wekelijkse vrije dag, dus dan maar een stukje schrijven over de 3 dimensies van macht en mijn leesachterstand goedmaken
pi_30778850
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Hehe nee ik bedoelde de gozer die links van je zat het 2e uur, hij had het tegen die blonde

oh de dude in het roze ...sander heet ie

@thettes... wtf... waar heb jij het over? de dimensie shit... is dat van de Reader he?
  woensdag 21 september 2005 @ 00:47:25 #206
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30779028
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:40 schreef thettes het volgende:
Hoe groot is jullie groep dan wel niet? :p

Morgen weer mijn wekelijkse vrije dag, dus dan maar een stukje schrijven over de 3 dimensies van macht en mijn leesachterstand goedmaken
3 lagen bedoel je? Huis van Thorbecke, gemeente, provinciale en rijk lagen?

Hehe, 3 dimensies van macht heb ik nog nooit van gehoord.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:25:26 #207
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30787388
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef MoChe het volgende:
ik wil niet flauw doen maar die vervelende gast met die vervelende vragen zat vandaag in zun neus te peuteren tijdens bestuurskunde
Wen er maar aan, je hebt altijd wel zo'n type in je werkgroep zitten. Ik erger me ook al jarenlang groen en geel aan een klein opdondertje met bril, maar ik kan er helaas weinig tegen ondernemen.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:47:03 #208
11923 I.R.Baboon
pi_30787998
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:47 schreef Pracissor het volgende:

[..]

3 lagen bedoel je? Huis van Thorbecke, gemeente, provinciale en rijk lagen?

Hehe, 3 dimensies van macht heb ik nog nooit van gehoord.
Tssssssssss. Laswell natuurlijk!
pi_30788400
We mochten er ook een in heerlijk moeilijk engels geschreven stukje van Lukes over lezen..
  woensdag 21 september 2005 @ 13:01:51 #210
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30788432
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:47 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Tssssssssss. Laswell natuurlijk!
Nee man, Lukes. En PSP is voor mij net zo lang geleden.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:02:23 #211
11923 I.R.Baboon
pi_30788446
Er is echt niks veranderd, want al die teksten heb ik 3 jaar geleden ook gelezen.
pi_30789474
Ken je ook Erik/E.M. Besseling?? Mijn werkgroepbegeleider, wat een chaoot.. vergat in de werkgroepbijeenkomst van 13:00 al dat ie die ochtend nog onze hele groep iets had gemaild
  woensdag 21 september 2005 @ 13:40:13 #213
11923 I.R.Baboon
pi_30789588
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:36 schreef thettes het volgende:
Ken je ook Erik/E.M. Besseling?? Mijn werkgroepbegeleider, wat een chaoot.. vergat in de werkgroepbijeenkomst van 13:00 al dat ie die ochtend nog onze hele groep iets had gemaild
Ja, ik heb begrepen dat ie een voorliefde heeft voor mannen in matrozenpakjes.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:41:13 #214
11923 I.R.Baboon
pi_30789619
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Serieus? Kut zeg. Maar goed, voor mij is dat idd ook eeuwen geleden. Tegenwoordig denk ik alleen nog maar aan governance.
pi_30792146
quote:
Op woensdag 21 september 2005 00:39 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Doe maar eens ja, of post een duidelijke foto, dan stel ik me wel ff voor
pi_30796557
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:02 schreef Thundertje het volgende:

[..]

Doe maar eens ja, of post een duidelijke foto, dan stel ik me wel ff voor
ikke heeft pracissors herkend...dus moet em alleen nog keertje tegenkomen... van jou hek alleen je achterhoofd gezien ... trouwens... ikke heeft sikje.. herkent me vast wel

btw..het moet zeker aan mij liggen maar ik heb nog niks over laswell gelezen...
  woensdag 21 september 2005 @ 18:03:32 #217
11923 I.R.Baboon
pi_30797347
Vandaag weer mijn genderstudiesvak gehad en de docente zei tegen de groep 'Alles wat Eert zegt moet je meteen opschrijven'. De schat. . En ook nog dat ik definities uit m'n mouw schudde en zo.

Ergo, de tip voor iedere middelmatige student politicologie: kijk eens over de grenzen van je vak heen, ergens anders weten ze je wel op waarde te schatten. .
  woensdag 21 september 2005 @ 19:18:03 #218
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30799503
quote:
Op woensdag 21 september 2005 18:03 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ergo, de tip voor iedere middelmatige student politicologie: kijk eens over de grenzen van je vak heen, ergens anders weten ze je wel op waarde te schatten. .
Het leuke is dat dit nog waar is ook. Ik heb diverse keuzevakken bij andere studies gevolgd en het gemiddelde van m'n cijfers voor die vakken ligt ergens rond de acht. Bij politicologie zit ik iets boven de zeven. Blijkbaar is dat dus geen toeval.
  donderdag 22 september 2005 @ 11:50:31 #219
22605 Tragedy
When the feelin's gone
pi_30819081
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

quote:
Vandaag weer mijn genderstudiesvak gehad en de docente zei tegen de groep 'Alles wat Eert zegt moet je meteen opschrijven'. De schat. . En ook nog dat ik definities uit m'n mouw schudde en zo.
Dus zelfs bij zo'n vak is de boodschap uiteindelijk nog steeds: mannen weten het beter dan vrouwen. Zo zie je maar weer.
  donderdag 22 september 2005 @ 23:41:48 #220
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30843184
Welke keuzevakken hebben jullie zoal? Ik heb militaire geschiedenis.
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:58:45 #221
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30850500
quote:
Op donderdag 22 september 2005 23:41 schreef Pracissor het volgende:
Welke keuzevakken hebben jullie zoal? Ik heb militaire geschiedenis.
Keuzevakken in het eerste jaar?
  vrijdag 23 september 2005 @ 10:56:40 #222
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30851936
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Keuzevakken in het eerste jaar?
Ja ik kon me er gewoon voor inschrijven.

Het enige vreemde is dat ik daarna wel een bevestiging kreeg dat ik voor die cursus was ingeschreven maar op mijn u-twist stond weer niks.
  vrijdag 23 september 2005 @ 11:00:03 #223
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30852017
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 10:56 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja ik kon me er gewoon voor inschrijven.

Het enige vreemde is dat ik daarna wel een bevestiging kreeg dat ik voor die cursus was ingeschreven maar op mijn u-twist stond weer niks.
U-twist is niet up-to-date, maar ik weet wel dat we in mijn tijd geen keuzevakken in het eerste jaar hadden. Weer een bewijs dat ik al veel te lang studeer.

Moet jij nu trouwens niet bij het college Nationale Politiek zijn?
pi_30859255
*MoChe heeft geen keuzevakken... vind de 10uur college nu al meer dan genoeg
  vrijdag 23 september 2005 @ 15:23:12 #225
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30859334
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 11:00 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

U-twist is niet up-to-date, maar ik weet wel dat we in mijn tijd geen keuzevakken in het eerste jaar hadden. Weer een bewijs dat ik al veel te lang studeer.

Moet jij nu trouwens niet bij het college Nationale Politiek zijn?
hehe, caught red handend!

Kon me bed niet uitkomen, maar dat is wel spijtig gezien de NP hoorcolleges wel interessant zijn, niet altijd even informatief overigens.

Had ik nog wat gemist MoChe?
pi_30861555
als je hoofdsuk 5 van Democratie in verval hebt gelezen niet veel maar was zeker niet saai als bij bestuurskunde
pi_30861865
Ik vond het vorige hoorcollege van bestuurskunde wel interessant eigenlijk.
pi_30861866
-dubbel-
pi_30862326
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 15:20 schreef MoChe het volgende:
*MoChe heeft geen keuzevakken... vind de 10uur college nu al meer dan genoeg
10??

Ik zit officieel op 16
pi_30865408
16?? ik heb 4uur hoorcollege Nat.Politiek, 2uur werkcollege Nat.Politiek, 2uur Bsk.Hoorcollege en 2uur Bsk.Werkcollege ... kom dan toch echt uit op 10uur.... of ben ik een vak vergeten de afgelopen drie weken?
  vrijdag 23 september 2005 @ 19:37:55 #231
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30866952
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:39 schreef MoChe het volgende:
16?? ik heb 4uur hoorcollege Nat.Politiek, 2uur werkcollege Nat.Politiek, 2uur Bsk.Hoorcollege en 2uur Bsk.Werkcollege ... kom dan toch echt uit op 10uur.... of ben ik een vak vergeten de afgelopen drie weken?
Ik heb maar vier uur college in de week en zelfs dat vind ik eigenlijk te veel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plato1980 op 23-09-2005 20:23:27 ]
pi_30867703
de studenten van tegenwoordig!

edit: ik bedoel natuurlijk "studenten"
pi_30872724
Ik ben UvA he MoChe

4 uur Politieke structuren en processen
4 uur Politieke Economische Geschiedenis
4 uur Bestuur en Beleid
4 uur Werkgroep
pi_30877783
ah ok.. dat wist ik dus niet 16 uur is trouwens best veel lijkt me
pi_30903533
Nog iemand die dinsdag naar het Binnenhof en dat SPIL gebeuren gaat trouwens?
pi_30904086
*MoChe heeft zich al aangemeldt voor het binnenhof gebeuren... naar dat feestje van SPIL kan ik niet omdat de laatste trein om half elf al vertrekt...
pi_30904645
Blijf je toch gewoon bij iemand slapen? 150 eerstejaars, vast wel iemand met een bank/bed over
pi_30910836
bij deze dan een oproep
  zondag 25 september 2005 @ 19:14:45 #239
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30923137
SPIL-feestjes.
pi_30960136
Wat is nationale zelfbeschikking? Kan het nergens vinden en heb de definitie nodig voor een opdracht
  dinsdag 27 september 2005 @ 01:07:48 #242
11923 I.R.Baboon
pi_30961068
quote:
Op zondag 25 september 2005 19:14 schreef Plato1980 het volgende:
SPIL-feestjes.
De Machiavelli-feestjes zijn meestal niet zo boeiend, maar ik heb ook wel leuke dingen meegemaakt (maar ik heb me ook 2 jaar best wel ingezet voor machiavelli). Zo noem ik het verkiezingsfeestje in januari 2003 en ook het lustrumfeestje vorig jaar, met Gaylord en de Rakkers .
pi_30962160
Morgen weer gezellig van 11 tot 17 naar Amsterdam.... en dan ook nog 9:30 al in de trein stappen en pas 18:30 thuis
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:04:33 #244
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_30964210
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 01:07 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

De Machiavelli-feestjes zijn meestal niet zo boeiend, maar ik heb ook wel leuke dingen meegemaakt (maar ik heb me ook 2 jaar best wel ingezet voor machiavelli). Zo noem ik het verkiezingsfeestje in januari 2003 en ook het lustrumfeestje vorig jaar, met Gaylord en de Rakkers .
In het eerste jaar ging ik wel naar SPIL-feestjes en daarna ben ik er sporadisch eens een keer geweest. Het was meestal best gezellig, maar ergens is de SPIL één grote roddelclub en op den duur had ik het daar mee gehad.
pi_30966412
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:27 schreef Internationalist het volgende:
Wat is nationale zelfbeschikking? Kan het nergens vinden en heb de definitie nodig voor een opdracht
Over het Vlaams Belang & het Catalaanse Nationale Belang? Heb je al in Hague & Harrop gekeken? Maar blijkbaar weet je dan de definitie van natie & nationalisme, wat zijn die.. ?
Aristoteles
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:37:59 #246
11923 I.R.Baboon
pi_30977602
H&H, dat was best een leuk boek.

Mijn vak 'Liberalisering van de publieke sector' is echt het allerslechtste vak ooit, de docent heeft eerst 2 weken voorgelezen waarna hij met de kopietjes kwam waar alles op stond. Er is geen modulehandleiding, geen leeswijzer, totaal geen interactie (en het is toch een fucking werkgroep) en als het net zo is als met eerdere vakken van die docent hoef ik alleen maar stof te leren die behandeld is tijdens de les.

Specialisatiemodule governance is daarentegen wel erg tof, omdat de docent gewoon erg veel weet. Al haalt ie het niet bij Hein Anton van der Heijden .
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:26:29 #247
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_30980796
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hein Anton van der Heijden .
Hein Anton is de God van de politicologie, helemaal nu hij zijn sexappeal heeft gepolijst met zijn nieuwe snorretje.
  woensdag 28 september 2005 @ 01:10:52 #248
11923 I.R.Baboon
pi_30989058
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 19:26 schreef MeneerTim het volgende:

[..]

Hein Anton is de God van de politicologie, helemaal nu hij zijn sexappeal heeft gepolijst met zijn nieuwe snorretje.
Oh, dat heb ik nog niet gezien (volg je het nu?). Maar hij had vorig jaar een keer opeens hele hippe sportschoenen aan. En ik vind hem altijd zo Schattig .

En hij had me een 9 gegeven natuurlijk, terwijl ik verder nog nooit hoger ben gekomen dan een 7,5.
pi_30989098
Internationalist en Rahja ook eerstejaars UvA? Of is die opdracht gewoon al een eeuw hetzelfde

In het eerste geval moet ik toch even kijken of ik de fokkers kan spotten onder een college
pi_31000661
quote:
Op woensdag 28 september 2005 01:13 schreef thettes het volgende:
Internationalist en Rahja ook eerstejaars UvA? Of is die opdracht gewoon al een eeuw hetzelfde

In het eerste geval moet ik toch even kijken of ik de fokkers kan spotten onder een college
Uiteraard! Heb PSP vanochtend gemist, was echt te enthousiast vroeg... Iemand erachter waar de definitie "nationale zelfbeschikking" staat?

Oh ja, gaat er iemand mee met het Machiavelli-weekend?
Aristoteles
pi_31001427
Heb me niet ingeschreven in ieder geval.. en ik ben nog wel bij PSP geweest (trots op mezelf dat ik zo dramatisch vroeg uit bed wist te komen) , maar hij heeft die sheets nu toch op blackboard gezet (alleen van dit college).

Maarrr dan vraag ik me wel af wie jij dan bent
pi_31002005
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:53 schreef thettes het volgende:
Heb me niet ingeschreven in ieder geval.. en ik ben nog wel bij PSP geweest (trots op mezelf dat ik zo dramatisch vroeg uit bed wist te komen) , maar hij heeft die sheets nu toch op blackboard gezet (alleen van dit college).

Maarrr dan vraag ik me wel af wie jij dan bent
Ik zit in werkgroep 7, heb intreeweek gedaan, stel geen vragen tijdens college. & jij, any hints?
Aristoteles
pi_31005535
quote:
IR, wat ben je toch uitgegroeid tot een voorbeeldige jongeman. En dan ook nog een genderstudiesvak. . En ik heb niet eens advies gegeven.

Wacht, ik ga even een traantje wegpinken.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_31009511
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:13 schreef Rahja het volgende:

[..]

Ik zit in werkgroep 7, heb intreeweek gedaan, stel geen vragen tijdens college. & jij, any hints?
Werkgroep 2, heb volgensmij 1 keer een vraag gesteld, geen intreeweek gedaan omdat ik geen geld had, en het vorig jaar al had gedaan toen ik Sociale Geografie ging studeren. Waar ik dus mee gestopt ben in februari

En morgen ben ik er niet voor dat ene college van PEG. Vrijdag wel weer voor de werkgroep...
pi_31011664
ga msn-en fzo

ik zit toch ook niet tegen thundertje en pracisors te lullen hier politicologie in leiden en wie vervelende vragenstelt tijdens de hoorcolleges...
  donderdag 29 september 2005 @ 00:07:21 #256
11923 I.R.Baboon
pi_31014783
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:22 schreef Rahja het volgende:

Oh ja, gaat er iemand mee met het Machiavelli-weekend?
Ik wilde mee (ben 3 jaar geleden geweest als broekie en zou nu als ouwe lul wel meewillen als mooi afscheid) maar ik organiseer het introductieweekend van m'n studentenvereniging dus daar moet ik toch iets nodiger heen.
  donderdag 29 september 2005 @ 00:09:16 #257
11923 I.R.Baboon
pi_31014850
quote:
Op woensdag 28 september 2005 16:13 schreef Rahja het volgende:

[..]

Wie is jouw werkgroepbegeleider?
pi_31015941
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:40 schreef MoChe het volgende:
ga msn-en fzo

ik zit toch ook niet tegen thundertje en pracisors te lullen hier politicologie in leiden en wie vervelende vragenstelt tijdens de hoorcolleges...
Tja de beschrijvingen zijn natuurlijk lekker ruim... werkgroep 7.. geen idee wie erin zitten.
En mensen die geen vragen stellen, zijn denk ik ook in een meerderheid van 95%

Maar om even over vooroordelen te beginnen, is de opleiding echt rechtser gekleurd in Leiden dan op de UvA? ((qua docenten én studenten) . Bij ons ken ik tot nu toe nog vrijwel niemand die iets rechtsers dan d66 heeft opgenoemd als zijn/haar partij.

[ Bericht 3% gewijzigd door thettes op 29-09-2005 02:31:33 ]
  donderdag 29 september 2005 @ 01:57:32 #259
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31016636
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:01 schreef thettes het volgende:

[..]

Tja de beschrijvingen zijn natuurlijk lekker ruim... werkgroep 7, geen idee wie erin zitten... geen vragen stellen, dat is toch ook een meerderheid van 95%

Maar om even over vooroordelen te beginnen, is de opleiding echt rechtser gekleurd in Leiden dan op de UvA? ((qua docenten én studenten) . Bij ons ken ik tot nu toe nog vrijwel niemand die iets rechtsers dan d66 heeft opgenoemd als zijn/haar partij.
Als bij jou niemand rechtser is dan D66, ja. Ik iig en vele met mij zo snel gezien in de werkcolleges, pfff ben beetje bedwelmd, ik ga slapen.
  donderdag 29 september 2005 @ 07:58:11 #260
11923 I.R.Baboon
pi_31018024
Ik ben rechtser dan D66.
  donderdag 29 september 2005 @ 10:01:58 #261
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31019869
quote:

De UvA is van oudsher natuurlijk een links bolwerk en dat is Leiden niet. De opleiding politicologie is een dwarsdoorsnede van de samenleving, variërend van SP tot SGP. Qua docenten denk ik dat de PvdA overheersend is. Ik ken diverse docenten die lid zijn van de PvdA en twee hoogleraren (Koole en Andeweg) zijn natuurlijk prominente leden van de PvdA.

Overigens heeft Leiden één van de meest linkse gemeenteraden van het land en is het ondanks het feit dat het de naam heeft een elitaire stad te zijn sinds jaar en dag een PvdA-bolwerk.
pi_31022114
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

De UvA is van oudsher natuurlijk een links bolwerk en dat is Leiden niet. De opleiding politicologie is een dwarsdoorsnede van de samenleving, variërend van SP tot SGP. Qua docenten denk ik dat de PvdA overheersend is. Ik ken diverse docenten die lid zijn van de PvdA en twee hoogleraren (Koole en Andeweg) zijn natuurlijk prominente leden van de PvdA.

Overigens heeft Leiden één van de meest linkse gemeenteraden van het land en is het ondanks het feit dat het de naam heeft een elitaire stad te zijn sinds jaar en dag een PvdA-bolwerk.
Gelukkig is de PvdA ook elitair dus dat komt mooi uit De Salonsocialisten in Leiden hahahaha. Nee even serieus voordat ik meteen weer ruzie heb. Mijn Prof in Nijmegen zei bij onze bijeenkomst tijdens de intro: Als je op de buitenland redactie wil werken ga je naar Leiden, Als je de Wereld wil verbeteren ga je naar de UvA, Als je christelijk bent of het niet weet ga je naar de VU en als je wetenschapper wil worden dan ga je naar Nijmegen. Hoewel dit natuurlijk niet serieus bedoeld is vond ik het wel opvallend dat de opleidingen zoveel van elkaar verschillen (forum UvA vorig jaar). Ik vind Nijmegen prima maar Leiden en Amsterdam zullen net zo goed zijn met elk eigen accenten.

Wel wil ik even opmerken dat Nijmegen het meest Linkse College van NL heeft met (in volgorde van grote) GL,PvdA en de SP (de SP heeft financieen en die staan er nu beter voor dan in de vorige periode onder het CDA met meer bezuinigingen uit Den Haag). Nijmegen wordt ook niet voor niks Havanna aan de waal genoemd
  donderdag 29 september 2005 @ 11:40:22 #263
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31022422
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:30 schreef lenin het volgende:

Als je christelijk bent of het niet weet ga je naar de VU
Dat hadden ze al die betweterige christenen die hier rondlopen wel eens mogen vertellen.

En Nijmegen heeft me eerlijk gezegd nooit getrokken. Heb heel even aande VU gedacht, maar eigenlijk wilde ik gewoon naar Leiden. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen seconde spijt van gehad.
pi_31022502
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat hadden ze al die betweterige christenen die hier rondlopen wel eens mogen vertellen.

En Nijmegen heeft me eerlijk gezegd nooit getrokken. Heb heel even aande VU gedacht, maar eigenlijk wilde ik gewoon naar Leiden. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog geen seconde spijt van gehad.
Prachtig toch die keuze! Maar Nijmegen is leuker dan je misschien op het eerste moment vanuit de randstad gezien zal verwachten
  donderdag 29 september 2005 @ 11:48:08 #265
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31022634
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:42 schreef lenin het volgende:

[..]

Prachtig toch die keuze! Maar Nijmegen is leuker dan je misschien op het eerste moment vanuit de randstad gezien zal verwachten
De stad Nijmegen zal best leuk zijn, maar de opleiding politicologie daar trok me niet. is toch een vrij kleine opleiding en ik heb het idee dat daardoor de keuzemogelijkheden ietwat beperkt zijn.
pi_31042200
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:40 schreef MoChe het volgende:

ga msn-en fzo

S-L-O-W-C-H-A-T. En wij van de UvA zijn gewoon übersociaal.
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

Wie is jouw werkgroepbegeleider?
Denk niet dat je d’r kent, Wytske Versteeg, ze is net drs. geworden. En ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan…
quote:

In mijn intreeweek zat een meisje dat haar kennismakingspraatje begon met: “Ik heet “bla, bla, bla” en mijn partij is de VVD. Daarvoor was het de LPF wegens die en die reden.”

Dus die lopen er echt wel.
Aristoteles
pi_31042538
ik ben links en ik zit in leiden... maar zitten idd veel rechtse personen hier wat ik tot nu toe gezien heb... gelukkig ook een paar linksen en een aantal gematigden
pi_31042709
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:23 schreef Rahja het volgende:

[..]

S-L-O-W-C-H-A-T. En wij van de UvA zijn gewoon übersociaal.
[..]

Denk niet dat je d�r kent, Wytske Versteeg, ze is net drs. geworden. En ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan�
übersociaal nog wel

Die Versteeg ken ik alleen van naam... dan te bedenken dat 3 mensen uit mijn werkgroep nog zo nodig naar groep 7 wilden omdat dat iets beter uitkomt met roosters

Hoewel het bij Erik Besseling ook soms dramatisch chaotisch is, en erg schools. Maar verder is het een goeie vent denk ik
pi_31043017
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:36 schreef thettes het volgende:

Die Versteeg ken ik alleen van naam... dan te bedenken dat 3 mensen uit mijn werkgroep nog zo nodig naar groep 7 wilden omdat dat iets beter uitkomt met roosters
Ik heb nog nooit ergens zoveel spijt van gehad (ik zat eerst in werkgroep 4, maar dan heb je een tussenuur op donderdag en moet je vrijdag om 11 uur aanweizg zijn...).

Maar hoe zit het met die opdracht 4, waar behoor je nationale zelfbeschikking vandaan te halen? Als je het weet: deel je kennis!
Aristoteles
pi_31043472
Wist ik het maar..

Omdat het de vorige twee keer zo zwaar was om het nog op de zondagavond te maken ben ik nu vandaag maar begonnen

Dit zijn de teksten die ik kon vinden, hopelijk is het wat
http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21&id=1
http://www.convergencia.org/descripcioPlanaIdioma.php?id=6

Wat ik nu heb is namelijk een inleiding van 400 woorden, dan moet ik in die andere helft nog de eigenlijke opdracht proppen
  donderdag 29 september 2005 @ 23:01:30 #271
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31043642
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:31 schreef MoChe het volgende:
ik ben links en ik zit in leiden... maar zitten idd veel rechtse personen hier wat ik tot nu toe gezien heb... gelukkig ook een paar linksen en een aantal gematigden
Ey moche hoe heette je nou ook alweer?
pi_31044216
quote:
Op donderdag 29 september 2005 23:01 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ey moche hoe heette je nou ook alweer?
Modaser maar mag me ook Mo noemen als het eerste te moeilijk is
  vrijdag 30 september 2005 @ 03:05:25 #273
11923 I.R.Baboon
pi_31048888
quote:

Denk niet dat je d�r kent, Wytske Versteeg, ze is net drs. geworden. En ze haalt het bloed onder mijn nagels vandaan�
[..]
Nee, die kent ik idd niet.

*voelt zich een oude lul*
pi_31048929
Ik zag politicologen dus ik holla ook maar even.
4e jaars aan de VU nu.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_31052199
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:56 schreef thettes het volgende:
Wist ik het maar..

Omdat het de vorige twee keer zo zwaar was om het nog op de zondagavond te maken ben ik nu vandaag maar begonnen
Vond je? Ik vond die museumtunnelopdracht echt ranzig moeilijk. Die 3 dimensies vielen nog mee.
quote:
Wat ik nu heb is namelijk een inleiding van 400 woorden, dan moet ik in die andere helft nog de eigenlijke opdracht proppen
Ehm, wil niet onnodig paniek zaaien, maar in mijn groep is het zo dat de inleiding + conclusie niet meetelt voor het benodigde aantal woorden...
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:05 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Nee, die kent ik idd niet.

*voelt zich een oude lul*
*aait I.R.Baboon over z’n bol*
Je mist nix, ze is niet echt boeiend
Aristoteles
pi_31058143
Vorig jaar was ik een keer op de UvA en was er veel te doen om een artikel dat in het blad van Machiavelli stond met als titel magnetron onderwijs. Heeft iemand dat artiekel nog en kan ie die misschien een keer posten? Ik vond de metafoor goed gevonden namenlijk
pi_31059620
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:01 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ken diverse docenten die lid zijn van de PvdA en twee hoogleraren (Koole en Andeweg) zijn natuurlijk prominente leden van de PvdA.
Je vergeet Jouke de Vries.

'k Moet trouwens wel zeggen dat in zijn colleges helemaal niks terug te vinden is van politieke kleur oid, erg objectief gebeuren allemaal.
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:44:27 #278
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31059712
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:41 schreef Thundertje het volgende:

[..]

'k Moet trouwens wel zeggen dat in zijn colleges helemaal niks terug te vinden is van politieke kleur oid, erg objectief gebeuren allemaal.
Jouke PvdA? Had ik niet verwacht, ik kan hem zeker erg objectief noemen en hij schuwt zeker geen kritiek richting zijn eigen partij.

Trouwens, ik hoorde later dat jij dus thundertje was, gek genoeg dacht ik al dat jij het was, had jij mij al herkend?
pi_31059810
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 10:34 schreef Rahja het volgende:

[..]

Vond je? Ik vond die museumtunnelopdracht echt ranzig moeilijk. Die 3 dimensies vielen nog mee.
Ik vond die stomme museumtunnel inderdaad verschrikkelijk, de andere 2 vond ik wel meevallen. Maar als je er zondagavond 22:00 mee begint is elke opdracht zwaar

Trouwens veel plezier in nijengasselterveen (o.i.d.)
pi_31060546
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:44 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Jouke PvdA? Had ik niet verwacht, ik kan hem zeker erg objectief noemen en hij schuwt zeker geen kritiek richting zijn eigen partij.
Jup, hij schijnt afgelopen zondag op Buitenhof geweest te zijn en daar kwam het duidelijk naar voren.
quote:
Trouwens, ik hoorde later dat jij dus thundertje was, gek genoeg dacht ik al dat jij het was, had jij mij al herkend?
In de koffiepauze had Mo je aangewezen. 'k Had echt geen idee dat jij het was. Hebben we gewoon al die tijd bij elkaar in de Nat.Pol. werkgroep gezeten ook
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:17:05 #281
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31060708
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:41 schreef Thundertje het volgende:

De Vries is niet verbonden aan politicologie. Die geeft die colleges waarschijnlijk alleen maar omdat Van Holsteyn voor één jaar weg is en Koole pas in januari terugkomt.
pi_31130654
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:47 schreef thettes het volgende:

[..]

Maar als je er zondagavond 22:00 mee begint is elke opdracht zwaar
Op zondag 2 oktober 2005 23:36 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Tja en nu wil ik ook wel weten wie jij bent.. toevallig ook iemand die intreeweek heeft gedaan, in werkgroep 7 zit en geen vragen stelt onder college?
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:54:25 #284
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31131395
iemand in leiden toevallig al begonnen met de paper over dualisme???
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:55:35 #285
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_31131453
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:54 schreef MoChe het volgende:
Morgen is Leids ontzet en dat behoor je uitgebreid te gaan vieren.
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:03:06 #286
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31131798
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Morgen is Leids ontzet en dat behoor je uitgebreid te gaan vieren.
1) ik woon niet in leiden
2) ik ben sowieso maandag vrij
3) ik zou echt neit weten wat het leids ontzet is
4) ik heb mun weekend al (iets té) uitbundig gevierd in duitland met vrienden
pi_31132007
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:54 schreef MoChe het volgende:
Bijna
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:16:51 #288
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31132305
mooi! geef je msn ... kank je lastig vallen als ik ergens mee zit
pi_31134308
quote:

In mijn intreeweek zat een meisje dat haar kennismakingspraatje begon met: “Ik heet “bla, bla, bla” en mijn partij is de VVD. Daarvoor was het de LPF wegens die en die reden.”

Dus die lopen er echt wel.
Ik weet wie je bedoelt. Heb haar gesproken en ze vindt F Dewinter wel een toffe gozer.
Op zondag 2 oktober 2005 23:50 schreef thettes het volgende:

[..]

Tja en nu wil ik ook wel weten wie jij bent.. (1) toevallig ook iemand die intreeweek heeft gedaan, (2) in werkgroep 7 zit en (3) geen vragen stelt onder college?
1 Jep, viel me zwaar tegen. Totaal onboeiend programma en mijn groep . Mis de gezelligheid van mijn hogeschool vorig jaar
2 nee
3 stel geen vragen

Ik mag die Becker wel trouwens, arrogant mannetje
  maandag 3 oktober 2005 @ 16:28:46 #292
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31148000
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 01:31 schreef Internationalist het volgende:

[..]

Ik weet wie je bedoelt. Heb haar gesproken en ze vindt F Dewinter wel een toffe gozer.
Dat belooft natuurlijk niks goeds, gelijk een cordon sanitaire opwerpen!
  maandag 3 oktober 2005 @ 17:38:34 #293
11923 I.R.Baboon
pi_31149683
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 16:28 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dat belooft natuurlijk niks goeds, gelijk een cordon sanitaire opwerpen!
Dat soort underdogs vind ik altijd wel sympathiek. Zeker als een Links Blok ze gaat tegenwerken. Maar goed, meestal houden dat soort mensen het niet langer dan een paar maanden vol bij Pol. en anders draaien ze vanzelf wel bij.
pi_31150174
Mensen die rechts zijn vind ik niet erg, veel van mijn vrienden zijn ook vrij rechts. Maar het Vlaams Blok is zelfs schuldig bevonden aan racisme. (en daarvoor vond ik het ook écht niks..)

Maar het kan best meevallen natuurlijk, ik ken die persoon nog helemaal niet ...
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:08:08 #295
11923 I.R.Baboon
pi_31150466
Ik stond overigens vandaag bij de rode inleverbrievenbussen en ik kende echt bijna geen enkele eerstejaarswerkgroepenbegeleider. Dus ik vermoed dat er een hele nieuwe generatie docenten komt (ja, Jantine ken ik maar die die zat 2 jaar geleden nog in het bestuur van Machiavelli, en Besseling maar daar word je ook niet zo blij van).
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:47:45 #296
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31151655
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 17:58 schreef thettes het volgende:
Mensen die rechts zijn vind ik niet erg, veel van mijn vrienden zijn ook vrij rechts. Maar het Vlaams Blok is zelfs schuldig bevonden aan racisme. (en daarvoor vond ik het ook écht niks..)

Maar het kan best meevallen natuurlijk, ik ken die persoon nog helemaal niet ...
nja ... ligt er aan wat je onder rechts verstaat. Kijk ik vind VVD ook behoorlijk rechts maar dat is natuurlijk een andere rechts dan het vlaams blok. met een VVD kun je tenminste nog discussieren op een normale manier maar iemand van het vlaams blok daarentegen is gewoon zonde van je tijd.... dat soort tuig hoef ik niet
pi_31151657
Erik lijkt in snel tempo te verouderen. Elke bijeenkomst wordt chaotischer
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:35:08 #298
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31159222
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:47 schreef MoChe het volgende:

[..]

nja ... ligt er aan wat je onder rechts verstaat. Kijk ik vind VVD ook behoorlijk rechts maar dat is natuurlijk een andere rechts dan het vlaams blok. met een VVD kun je tenminste nog discussieren op een normale manier maar iemand van het vlaams blok daarentegen is gewoon zonde van je tijd.... dat soort tuig hoef ik niet
Resultaat is bekend van zo'n houding t.o.v. 'rechtsere' groeperingen. Je kan beter het dialoog open houden met mensen die er volgens andere extreme ideeen op na houden. Vlaams Blok groeit maar door, dat komt door de arrogante houding van de status quo.
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:43:04 #299
11923 I.R.Baboon
pi_31159491
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:35 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Resultaat is bekend van zo'n houding t.o.v. 'rechtsere' groeperingen. Je kan beter het dialoog open houden met mensen die er volgens andere extreme ideeen op na houden. Vlaams Blok groeit maar door, dat komt door de arrogante houding van de status quo.
Exact. En daarnaast heb ik helemaal geen behoefte om met iedereen over politiek te praten en ik heb ook geen interesse om mensen bij voorbaat op basis van hun politieke standpunten te diskwalificeren. Nu zijn de meeste Vlaams Blokkers vast niet types waarmee ik snel bevriend zou worden maar ja, dat heb ik met SP'ers ook. .
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:48:12 #300
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31159673
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:43 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Exact. En daarnaast heb ik helemaal geen behoefte om met iedereen over politiek te praten en ik heb ook geen interesse om mensen bij voorbaat op basis van hun politieke standpunten te diskwalificeren. Nu zijn de meeste Vlaams Blokkers vast niet types waarmee ik snel bevriend zou worden maar ja, dat heb ik met SP'ers ook. .
Same here

Opzich zijn de meeste mensen in mijn opleiding tot nu toe erg gematigd, ook al zijn sommige wat meer uitgesproken rechts of links. Ik kan me wel erg storen aan die types die alles herkauwen wat er in de semi-intellectuele media wordt gescheten, wanneer men een universitaire opleiding gaat doen mag men wel verwachten dat je enige nuance kan aanbrengen. (denkend aan alle Bush en Balkende haters)
  maandag 3 oktober 2005 @ 23:55:31 #301
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_31162084
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:48 schreef Pracissor het volgende:
wanneer men een universitaire opleiding gaat doen mag men wel verwachten dat je enige nuance kan aanbrengen.
quote:
(denkend aan alle Bush en Balkende haters)
ik vind die best sympathiek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')