jup dat bedoel ik... hoofdstuk twee ging niet echt heel smooth...quote:Op maandag 12 september 2005 01:52 schreef thettes het volgende:
Die lees ik ook al ja, vond het eerste hoofdstuk erg makkelijk doorlezen, het tweede ging al wat moeizamer
Verder ben ik er nog niet in.
Volgens mij hadden wij inderdaad "De bestuurlijke kaart van Nederland" en dat was inderdaad een vrij eenvoudig boekje. Maar dat geldt voor "Dutch Government and Politics" van Andeweg en Irwin natuurlijk ook.quote:Op maandag 12 september 2005 12:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Bestuurlijke kaart van Nederland is een van de meest relaxte boeken die je zal krijgen. Daar ga je echt zo doorheen. Volgens mij is ie in A'dam het jaar na mij van de lijst voor het eerste jaar gehaald, ik denk omdat het gewoon te weinig voorstelde. Maar ja, opzich staan er ook wel zinnige dingen in.
das dus ook mijn probleemquote:Op maandag 12 september 2005 12:30 schreef Tobbes het volgende:
Openbaar bestuur is echt een pauper boek. Op zich interesseert het me wel. Maar het kan me niet boeien, ik lees alles zo door; maar er blijft niks hangen.
Schaam je!quote:Op maandag 12 september 2005 21:50 schreef MoChe het volgende:
[..]
das dus ook mijn probleem
ben trouwens (nog)niet begonnen met het boek van andeweg en irwin
oeh dan zal ik eens snel langs de SPIL gaan om lid te wordenquote:Op dinsdag 13 september 2005 18:01 schreef lenin het volgende:
Dat boek van Anderweg en Irwin hadden wij ook in Nijmegen in het eerste jaar. Leuk boek en best makkelijk. Ook niet moeilijk om te leren. Volgens mij hadden ze er bij ons ook samenvattingen van bij de studievereniging. en dat maakt het sowieso goed te doen
quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:52 schreef MoChe het volgende:
[..]
ps: ik weet nu wie Thundertje is:D:D
![]()
Die kerel is godsgruwelijk irritant inderdaad. Het was al zo'n kutcollege - echt, rot op met je programmaraad - en dan ook nog die irritante vent met z'n loze gevraag.quote:Op dinsdag 13 september 2005 20:55 schreef Pracissor het volgende:
Trouwens, valt jou ook die ene knakker op, die continue 'persoonlijke' vraagjes gaat stellen, op? Hij heeft een bril, en zat midden rechts. Volgens mij denkt hij dat het college om hem draait, net alsof de docent tijd heeft om iedereens 5 vragen te beantwoorden.
Programmaraad? Ik had het over NP ehquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:
[..]Ik zie er niet altijd zo brak uit trouwens, 't was gisteren gewoon erg laat
[..]
Die kerel is godsgruwelijk irritant inderdaad. Het was al zo'n kutcollege - echt, rot op met je programmaraad - en dan ook nog die irritante vent met z'n loze gevraag.
jij was toch wel die blonde langs die oosterse meid waarvan de naam me even is ontschoten? ...dat ik wel de goede voor me hebquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:06 schreef Thundertje het volgende:
[..]Ik zie er niet altijd zo brak uit trouwens, 't was gisteren gewoon erg laat
[..]
uh welke gast? die ene met die domme vraag over "gaat het nu om politieke zetels of charisma" die ene?quote:Die kerel is godsgruwelijk irritant inderdaad. Het was al zo'n kutcollege - echt, rot op met je programmaraad - en dan ook nog die irritante vent met z'n loze gevraag.
Jup, Sianne heet ze als'k me het goed herinner.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:10 schreef MoChe het volgende:
[..]
jij was toch wel die blonde langs die oosterse meid waarvan de naam me even is ontschoten? ...dat ik wel de goede voor me heb
Volgens mij was dat'm ja. Die gast stelt altijd van die kutvragen. Dat begon vorige week al volgens mijquote:[..]
uh welke gast? die ene met die domme vraag over "gaat het nu om politieke zetels of charisma" die ene?
jot jot.. sianne jah:P ikke zat achter jouwquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:12 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Jup, Sianne heet ze als'k me het goed herinner.
god dat was een leipe vraag zeg... hoorde jij ook iedereen om je heen zuchten zo van "flikker nou toch op met je rotvraag?"quote:[..]
Volgens mij was dat'm ja. Die gast stelt altijd van die kutvragen. Dat begon vorige week al volgens mij
Kleine wereldquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:16 schreef MoChe het volgende:
[..]
jot jot.. sianne jah:P ikke zat achter jouw
Mjuhquote:god dat was een leipe vraag zeg... hoorde jij ook iedereen om je heen zuchten zo van "flikker nou toch op met je rotvraag?"
hehe, idd. Ik mag die Jouke overigens wel, ik vind die NP colleges wel leuk om aan te horen.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:25 schreef Thundertje het volgende:
[..]
Kleine wereldMaar volgende keer mag je wel ff wat zeggen dan hoor
[..]
Mjuh"Godverdomme weer diezelfde kutgast, beter houdt ie z'n bek es met z'n kutvragen"-sentiment was duidelijk aanwezig
oh ja? waar zat jij dan en hoe zie jij eruit?quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:10 schreef MoChe het volgende:
die gast van bestuurskunde is nogal flauw met zun powerpointpresentaties
@pracissors: volgens mij hek jouw ook gezien
@thundertje: ik kwam pas in de trein erachter dat jij het was toen sianne zei dat jij uit zwolle kwam
Ben jij een beetje groot en heb je donker haar?quote:Op woensdag 14 september 2005 00:36 schreef MoChe het volgende:
ikke zat/zit tijdens de pauzes lekker op het tafeltje daar bij de koffiautomaten... de tafel die tegen de trap aan staat... volgens mij stond jij daar eerst bij... maar da hak pas door toen ik je fotoboek zagdus sorry dak niks zei
had het toen namelijk niet door
jup.. ben beetje groot jah:P incl. zwart haar en sikje dus prototype buitenlanderquote:Op woensdag 14 september 2005 00:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ben jij een beetje groot en heb je donker haar?(niet helemaal nederlands?)
haha, wat ben je dan als ik vragen mag? Nederlanders horen eigenlijk groter te zijn dan buitenlandersquote:Op woensdag 14 september 2005 00:43 schreef MoChe het volgende:
[..]
jup.. ben beetje groot jah:P incl. zwart haar en sikje dus prototype buitenlander![]()
Ah afghaans! Zaten veel Afghanen op mijn oude school, maar afghanen zijn etnisch nogal gemengd dus groene ogen zijn niet zo vreemd.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:49 schreef MoChe het volgende:
ben lekkah afghaansmaar heb groene ogen dus da past al helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet bij het "buitenlanderzijn"
Dat lijkt aanlokkelijk, maar ik zou het toch niet doen. Weliswaar is de directe waarde van grote hoorcolleges meestal beperkt, maar door er naartoe te gaan ben je in ieder geval al met de stof bezig en wordt het studeren voor tentamen toch makkelijker.quote:Op dinsdag 13 september 2005 21:56 schreef Thundertje het volgende:
Zeker, hij kan goed vertellen, je kan aan hem horen dat hij het leuk vindt en geboeid is door het hele gebeuren. Het is alleen wel jammer dat wanneer je het boek gelezen hebt je ontzettend weinig nieuws hoort tijdens de hoorcolleges. Datzelfde geldt voor de hoorcolleges bestuurskunde trouwens.
Denk dat ik de dinsdag maar bij m'n weekend aan ga plakken als het zo door gaat
Ik vrees dat ie ook op z'n 40e al zo was. Maar ja, ik vond het ook wel bijna schattig, als het weer eens misliep. Het is trouwens wel een vak waar je niet echt op doorgaat in de rest van je studie, maar het is gewoon basiskennis die je voor veel andere dingen moet hebben.quote:Op dinsdag 13 september 2005 23:18 schreef thettes het volgende:
Toch nog even terug op onze UvA PEG vriend... Hij heeft eigenlijk het interessantste vak, maar wat een ongelooflijke chaoot is het. Hij lijkt echt te oud voor het vak te worden ofzo. Ook vragen vanuit de groep interpreteerde hij maar al te vaak anders dan bedoeld.
Maar wel een leuk vak verder dus
Jaaaaaaaaaah mensen, en zo blijkt maar weer dat je niet altijd op uiterlijk kunt afghaan.quote:Op woensdag 14 september 2005 00:55 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ah afghaans! Zaten veel Afghanen op mijn oude school, maar afghanen zijn etnisch nogal gemengd dus groene ogen zijn niet zo vreemd.Ik kende 1tje met grijze ogen, dan weer 1tje met spleetogen en dan weer een 'perzische afghaan'. Je bent wel groot voor een Afghaan
de meeste die ik ken zijn niet zo groot
ik heb nog geen europese gescheidenis... dus geen flauw idee...quote:Op woensdag 14 september 2005 10:53 schreef Plato1980 het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van de legendarische hoorcolleges Europese Geschiedenis van Peer Vries op woensdagochtend? Is hij niet briljant?
O ja, dat is waar ook. Ze hebben het collegerooster omgegooid. In mijn tijd begon je met bestuurskunde, nationale politiek en europese geschiedenis. Ik lees nu dat jullie pas vanaf november europese geschiedenis krijgen.quote:Op woensdag 14 september 2005 15:30 schreef MoChe het volgende:
[..]
ik heb nog geen europese gescheidenis... dus geen flauw idee...
Ik ken wel de theorie dat kleine mannen uit compensatiedrang op zoek naar macht zijn, maar van de invloed van vergrote clitorissen op politieke processen heb ik nog nooit gehoord. Misschien is dat wel het verschil tussen het vrije Amsterdam en het provinciale Leiden.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn gendervak ging de helft van de tijd over vergrote clitorissen, vrouwen zonder lichaamsbeharing en baarmoeder, ontmande jongetjes die als meisje opgevoed worden etc etc, maar het is echt heel erg tof. En een 8,5 voor m'n eerste esaay..
Ik heb de link ook nog niet kunnen leggen (ik weet eik ook niet of het wel onder politicologie valt of niet, maar 'Gender, seksualiteit en politiek' doet vermoeden van wel). Hoe dan ook, ik vermaak me wel.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:34 schreef Plato1980 het volgende:
Ik ken wel de theorie dat kleine mannen uit compensatiedrang op zoek naar macht zijn, maar van de invloed van vergrote clitorissen op politieke processen heb ik nog nooit gehoord. Misschien is dat wel het verschil tussen het vrije Amsterdam en het provinciale Leiden.![]()
Bij "seksualiteit en politiek" moet ik meteen aan Bill Clinton denken. Of aan Fortuyn en zijn opmerkingen over de smaak van sperma. Doch, een directe link zie ik niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ik heb de link ook nog niet kunnen leggen (ik weet eik ook niet of het wel onder politicologie valt of niet, maar 'Gender, seksualiteit en politiek' doet vermoeden van wel). Hoe dan ook, ik vermaak me wel.
Maar plato toch, heb jij nooit opgelet. Gender is relevant op alle vlakken, en dus ook mbt politiek. Of doen jullie daar niet in aan in Leiden?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:41 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bij "seksualiteit en politiek" moet ik meteen aan Bill Clinton denken. Of aan Fortuyn en zijn opmerkingen over de smaak van sperma. Doch, een directe link zie ik niet.
Nee, daar doen we niet aan. Sowieso is politicologie in Leiden nog een echte mannenwereld. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit college gehad van een vrouw.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Maar plato toch, heb jij nooit opgelet. Gender is relevant op alle vlakken, en dus ook mbt politiek. Of doen jullie daar niet in aan in Leiden?
Dat is toch wel erg tragisch. In het eerste jaar hebben we één vrouw (maar die is HEEL slecht) en in het tweede jaar ook eentje. En ik heb al best veel werkgroepen/colleges van vrouwen gehad. Maar goed, 50/50 is het nog lang niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:45 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, daar doen we niet aan. Sowieso is politicologie in Leiden nog een echte mannenwereld. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit college gehad van een vrouw.
Er lopen hier ook best wat vrouwelijke docenten rond, maar om de één of andere reden ben ik die altijd misgelopen. Ik kan echter niet zeggen dat ik dat als een gemis ervaren heb.quote:Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is toch wel erg tragisch. In het eerste jaar hebben we één vrouw (maar die is HEEL slecht) en in het tweede jaar ook eentje. En ik heb al best veel werkgroepen/colleges van vrouwen gehad. Maar goed, 50/50 is het nog lang niet.
Uhm, hoe heet die HELE slechte vrouw..?quote:Op woensdag 14 september 2005 19:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is toch wel erg tragisch. In het eerste jaar hebben we één vrouw (maar die is HEEL slecht) en in het tweede jaar ook eentje. En ik heb al best veel werkgroepen/colleges van vrouwen gehad. Maar goed, 50/50 is het nog lang niet.
Tjitske 'ik lees alles van mijn blaadje voor maar als ik een vraag krijg weet ik niks meer' Akkerman. Geeft de eerste helft van PT. Maar ze heeft wel ieder college een leuke boekentip.quote:Op woensdag 14 september 2005 20:39 schreef Rahja het volgende:
[..]
Uhm, hoe heet die HELE slechte vrouw..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |