abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27792738
ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.

mijn jeugd was zorgeloos, makkelijk en fijn. ik ben opgegroeid in een welgesteld gezin. geld heeft nooit een rol gespeeld, maar toch werd er verstandig mee omgegaan. ik ben vrij lui van aard, maar toch makkelijk door het vwo gerold. na het vwo moest er uiteraard gekozen worden voor een studie. bedrijfskunde werd het bij mj. ik was een doorsnee student wat betreft studieresultaten.

ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.

na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.

daar zit je dan... een kast van een huis, een prachtig lieve vrouw en twee prachtige kinderen. voor buitenstaanders het perfecte gezin, maar ik voelde me mislukt. geen baan, geen dromen, geen ambities. mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.

overdag golf ik wat, rijd ik wat rond, surf ik op internet en speel met mij kinderen. echte vrienden heb ik niet. als ik me verveel ga ik op vakantie, koop in een nieuwe sportauto of een ander "speeltje" wat na een aantal weken de garage ingaat. ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..

mijn leeftijd: 28 jaar...

ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:05:26 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27792847
sorry hoor, maar ik vind je behoorlijk zielig. en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

ik voel trouwens een verkapt-ik-heb-het-gemaakt-en-dat-wilde-ik-ff-laten-weten-topic
From feudal serf to spender.
pi_27792870
voor de beeldvorming...over hoeveel geld hebben we het???

probeer een onderneming te starten door bijv. een overname.... dat lijkt mij geweldig...en kartbaan ofzo, of een bowling... zoeits

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2005 00:07:52 ]
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:06:16 #4
100641 DanielBo
w00terdet00t
pi_27792881
kan je niet 's avonds iets van een cursus gaat volgen? hiermee krijg je op den duur toch een diploma / certificaat waar je eventueel mee verder zou kunnen. het nadeel wat er wel aan zit is dat je 28 bent en misschien voor een bedrijf te duur bent (en omdat je weinig ervaring hebt) als je gaat solliciteren. maar je zou sowieso met die cursus toch kunnen proberen onderaan te beginnen en je zo op te werken.
Everything that has a beginning has an end... waarom komt er dan geen einde aan dit document?
  † In Memoriam † vrijdag 10 juni 2005 @ 00:06:20 #5
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_27792884
dan maak je toch vrienden, je bent rijk!!

hoeveel geld kreeg je nou bij die "meevaller"? loterij gewonnen?
:')
pi_27792890
vergok in een avond al je geld, zet je vrouw en kinderen bij het vuilins.

dan moet je wel.
pi_27792983
ik wil best met je ruilen voor een tijdje, geen probleem.
en wat hield de financiele meevaller in? het gaat blijkbaar om achterlijk veel geld als je zeer ruim kunt leven en niet hoeft te werken.
pi_27793034
typisch geval van geld maakt niet gelukkig
kan je niet iets vrijwillig gaan doen? bij een club ofzo?
de waardering die je ervoor krijgt dat je iets vrijwillig doet kan een erg fijne kick geven.
om een raar voorbeeld te geven:
ik zou nooit als bijbaantje in een bejaardentehuis willen werken, maar ik zou best een bingoavond o.i.d. willen organiseren (vrijwillig). gewoon de 'leuke' karweitjes opknappen voor niks en er veel waardering voor krijgen. waardering krijgen voor iets dat jij doet, wat jij hebt bereikt.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:13:59 #9
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27793101
ga dan iets doen wat je leuk vindt! of vrijwilligerswerk, dan doe je ook nog iets goed voor andere medemensen! stel je vind het leuk om in een cafe te staan, doe dat lekker! doe wat jij wil, jij kan dat!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:16:11 #10
121708 Neohammer
Acromantula in the works...
pi_27793158
misschien moet je eens op zoek naar een leuke hobby, en daar je werk van maken. je hebt de resources, je moet alleen nog de spirit hebben. mislukt het? no problem, next project. zo hou ik me al jaren bezig. projecten zijn de key! ten minste dat zou ik doen als ik in jou situatie zat.

succes!
Hebridean Black project 90%
pi_27793179
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
dan maak koop je toch vrienden, je bent rijk!!

hoeveel geld kreeg je nou bij die "meevaller"? loterij gewonnen?

joh, het is jouw leven, jouw geluk en jouw toekomst. en jouw geld. en als je werkelijk zo ruim in de slappe was zit als je pretendeert, kun je het je ook veroorloven om eens gek te doen. begin eens aan iets nieuws, zoek voor jezelf een uitdaging. waar een wil is is een weg, en zo simpel is dat. van achter je computertje suf zitten internetten word je ook niet vrolijker.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:18:58 #12
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_27793223
je eerste post op fok
hulde
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_27793236
als mensen vragen wat je doet voor de kost kun je ook zeggen dat je huisvader bent.
verder zou ik iets opzetten wat je echt leuk vindt, als het bedrijf verliest draait boeit het niet want je hebt geld zat maar dan ben je in ieder geval bezig. koop een winkelpand en zet iets mooi op poten, misschien iets van een hobbyzaakje zodat je niet alleen de voorraden hoeft bij te vullen, maar zodat je echt bezig kan zijn met iets dat je leuk vindt.
-
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:26:42 #14
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27793343
ja inderdaad, ik ken dan iemand die een beetje in antiek handelt enzo. verdient ie een klein beetje aan en hij vindt het gewoon leuk om te doen!
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:30:44 #15
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_27793389
gast, ga iets doen!! zoek een leuke hobby of zo, zet voor mijn part een verstandelijk gehandicapten werkplaats op en maak mensen blij met je geld
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:33:03 #16
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27793416
verdorie, daar droom ik nou altijd van om zo te gaan leven, en jij zeurt erom....

ruilen?
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27793436
koop een vleugel en ga beethoven spelen! of een saxofoon! of een gitaar! of een kwast! of heel veel modeltreintjes die je kan opblazen met vuurwerk
pi_27793491
ruilen?
ik ben 21, mn hand zit in de puin vanwege een ongeluk dat ik op een werkproject gehad heb, zit inmiddels in de bijstand en moet van 550 euro in de maand rondkomen (huur eneco telefoon eten enz)

zeik dus niet, en wees blij dat je iedere maand rond ken komen zonder je zorgen te maken of je wel genoeg te eten heb.
pi_27793495
pak je leven weer op, doe iets. anders blijf je in die vicieuze cirkel lopen.

succes!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:41:47 #20
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_27793537
als je je het allemaal zo erg aantrekt etc.. en het gevoel hebt dat je leven je niets waard is.. mên opties zat om er wat aan toe doen..
vrijwilligers werk wordt al genoemd.. why not ??
goed idee toch ? geld hoef je toch niet te verdienen..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_27793554
ik wil je wel bevrijden van je geld en de manier waarop het je gevangen houdt hoor. ik ben zeer altruistisch
pi_27793630
ik kan je maar 1 raad geven, neem een baan bij de 'roteb'.
(klinkt vreemd, maar wel gemeend).
wat je daar meemaakt, ongelofelijk, geinig, en je doet nog wat ook.
erger nog, je maakt je 'nuttig'.
Tis maar een email adres. :-)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:56:06 #23
27125 neliz123
Crimineliz
pi_27793749
doe wat je het leukst vindt, en als je niet weet wat dat is... ga er dan naar op zoek heh.
That which you give thought to, is that which you invite into your reality. Give though only to what you are wanting to see and forget what you do not wish to see.
pi_27793759
die extreme luiheid is de reden dat ik hoop dat ik nooit een paar miljoen win, laat staan echt heel veel geld.

interessant dat je dat zo vertelt trouwens. heb je ook niet een klein beetje een idee van wat je nu wilt gaan doen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 10 juni 2005 @ 00:59:56 #25
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27793801
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:43 schreef xennia het volgende:
ik wil je wel bevrijden van je geld en de manier waarop het je gevangen houdt hoor. ik ben zeer altruistisch
niet van die moeilijke woorden gebruiken ja
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27793827
ik ben net voor de vierde keer in twee jaar buiten mijn schuld om op straat gezet; ik wil heel graag iets voor mezelf beginnen in de horeca, als je een nuttige investering van je geld kun je altijd contact met me opnemen. ik klaag niet over mijn leven maar het zou wel prettig zijn als het wat meer op dat van jou leek.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:02:25 #27
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_27793834
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:01 schreef sadkingbilly het volgende:
ik ben net voor de vierde keer in twee jaar buiten mijn schuld om op straat gezet; ik wil heel graag iets voor mezelf beginnen in de horeca, als je een nuttige investering van je geld kun je altijd contact met me opnemen. ik klaag niet over mijn leven maar het zou wel prettig zijn als het wat meer op dat van jou leek.
jou geloven we niet meer nadat je een woofer op zou halen
From feudal serf to spender.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:06:03 #28
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27793863
geld ohne ende. dat lijkt me rielex. gewoon niks anders doen dan een beetje skiën, een beetje surfen. en af en toe een beetje werken, gewoon voor de gezelligheid.

maar goed, ik snap wel dat daar de lol van af kan gaan. je zou natuurlijk alsnog kunnen proberen om een studie op te pakken. niet voor je toekomst, maar om je zelf te ontwikkelen. je zou ook een eigen bedrijf kunnen beginnen (ik ken wel iemand die investeerders zoekt), of gewoon vrijwilligerswerk.
financiële onafhankelijkheid is natuurlijk geen straf. verveling wel!!
pi_27793864
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:59 schreef swoosh het volgende:

[..]

niet van die moeilijke woorden gebruiken ja
sorry, ik heb mijn studie wel afgemaakt
al ben ik nog steeds een sloeber
pi_27793892
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:02 schreef s1nn3rz het volgende:
jou geloven we niet meer nadat je een woofer op zou halen

dan geloof je me niet, die woofer ga ik zeker binnenkort halen (heb helaas nu de tijd)
wie is "we" overigens, spreek voor jezelf graag
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:11:41 #31
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_27793913
hmmm met geld maak je geld, kijk of beleggen je wat lijkt. heb je geen interesses? sportief ingesteld? kijk naar overname van sportgerelateerde zaak, hou je van drank? begin je eigen club!

kom op zeg, wat een triest gezeik (voor zover het waar is) geef je leven zin en doe wat zeg... wat een triest wijf heb je trouwens, golddiggers heten die toch?
I love my followers & fans!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:12:19 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27793923
ik ben niet jaloers op je. maar idd, waarom zoek je het niet in vrijwilligerswerk? niet zozeer dat je beoliede vogeltjes moet gaan wassen, maar sponsoren binnenhalen ofzo is erg bevredigend.

of je gaat aan de slag als een soort van business angel zij het met wat weinig ervaring voor startende ondernemers.
Vampire Romance O+
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:13:14 #33
120876 armpitje_
Pron Pron Pron
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:13:46 #34
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_27793943
idee van de week, stel geld beschikbaar aan startende ondernemers of ondernemers die om kapitaal verlegen zitten. ik heb meerdere mooie projecten voor je
I love my followers & fans!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:14:00 #35
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27793946
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:06 schreef xennia het volgende:

[..]

sorry, ik heb mijn studie wel afgemaakt
al ben ik nog steeds een sloeber
sloeber of niet je blijft

owja btw ik heb ook nie al te veel geld
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27793951
nou zielig zeg...
dan begin je toch een kroeg, kan je ook nog alcoholist worden
pi_27793983
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:14 schreef swoosh het volgende:

[..]

sloeber of niet je blijft

owja btw ik heb ook nie al te veel geld
dat is het enige wat nog erger is dan weinig geld hebben, weinig geld hebben en een kleine woordenschat
pi_27793994
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
koop ik een nieuwe sportauto of een ander "speeltje"
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:38 schreef petrified_druid het volgende:
ruilen?
ik ben 21, mn hand zit in de puin vanwege een ongeluk dat ik op een werkproject gehad heb, zit inmiddels in de bijstand en moet van 550 euro in de maand rondkomen (huur eneco telefoon eten enz)

zeik dus niet, en wees blij dat je iedere maand rond ken komen zonder je zorgen te maken of je wel genoeg te eten heb.
waar ik dan bijvoorbeeld 'blij' van zou worden is om zulke mensen te helpen ipv een 'speeltje' te kopen..
maak de simpele afweging: waar ben ik blijer mee? 'ik een speeltje erbij' óf 'die jongen heeft 'een toekomst'..
en kom niet aan van 'dat zeg je nu'.. nee, want dat doe ik in verhouding nu óók met m'n geld..
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:19:13 #39
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794003
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:17 schreef xennia het volgende:

[..]

dat is het enige wat nog erger is dan weinig geld hebben, weinig geld hebben en een kleine woordenschat
ik heb andere kwaliteiten
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794026
niets mis met een stukje upper-class... leer ervan te genieten...
pi_27794031
tip: vind een hobby naast golfen...
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:23:15 #42
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27794053
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:21 schreef underdoggy het volgende:
tip: vind een hobby naast golfen...
darten ofzo, om te levellen met het gewone deel der natie
Vampire Romance O+
pi_27794057
ook leuk om te zien dat dit topic voort rolt en de topicstarter in geen velden of wegen meer te bekennen is.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:26:04 #44
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794073
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:19 schreef swoosh het volgende:

[..]

ik heb andere kwaliteiten
en een woordenboek
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:29:30 #45
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27794101
typisch, geen post meer van de ts.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:32:12 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27794123
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:23 schreef arjan het volgende:
ook leuk om te zien dat dit topic voort rolt en de topicstarter in geen velden of wegen meer te bekennen is.
het is morgen weer vroeg dag voor den vuilnischman.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:32:47 #47
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_27794128
grappig, ik zeg vaak dat ik met pensioen ben als men vraagt wat ik doe (ben 26). ik denk dat het belangrijkst is dat je voor anderen, maar vooral voor je zelf gewoon toegeeft dat je veel mazzel hebt gehad. ik herken veel van dit verhaal, maar ik vertel mensen altijd gewoon hoe het zit. ik heb geen zin om me te gaan zitten schamen omdat ik wat meevallers heb gehad, ik denk dat als jij dit ook niet doet dit heel opluchtend kan werken. ga in elk geval niet pretentieus lopen doen als soort van compensatie.

wat betreft de vulling van je dagen zou ik zeggen: ga niet in een keer maffe grote projecten aan, maar begin rustig met iets dat je leuk vind, en later uit kan bouwen. zelf heb ik bijvoorbeeld als hobby een verhuurbedrijfje voor trouwauto's. het aangename (de auto's) met het nuttige combineren noem ik dat (en verdien je er geen geld aan, ach dan heb je in elk geval een bedrijf en wat leuke auto's)

als je iets begint waar je geen lol in hebt en niet achterstaat, zal het nooit wat worden aangezien de financiele motivatie er niet is (geloof me ik spreek uit ervaring).
iedereen heeft wel een hobby of interesse en met tijd en geld over valt hier altijd wel iets mee te verzinnen.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_27794135
ik kan ook wel een investerinkje gebruiken hoor, we moeten eens praten samen
pi_27794138
het spijt me zeer hoor. maar ik vind dit vrij kansloos. waarschijnlijk een erfenisje?

heb je dan nooit de ambitie gehad om een selfmade persoon te worden? ook ik kom uit een welgesteld gezin om het zachtjes uit te drukken. maar dit is wel waargemaakt door uit het niets iets op te bouwen. daarom hebben mijn ouders en ik ervoor gekozen alleen mijn collegeld te dokken en voor de rest zelf te werken voor de zooi. alleen bij echte problemen klop ik aan.

dit snap ik echt niet, ik noem dit extreme luiheid. waar zijn je ambities? denk je dat je op deze manier nog 40 jaar kan leven? geloof me, dat gaat je niet lukken. zoiets gaat snel vervelen, al op je 28e klaarblijkelijk. ik raad je aan je studie weer op te pakken of een leuk bedrijfje te starten. probeer bezig met iets te zijn. geld genereren uit een project wat je zelf hebt gestart. wat helemaal van jou is en waar je met trots over kan vertellen. "kijk eens, ik heb dit gestart en op deze manier kan ik goed leven."
nu jij.

kom op, je hebt de kansen, je hebt de brains. grijp die kans en maak wat van je leven, zonder dat je je vrouw en kinderen verwaarloosd .
Wie anders?
Een legende.
pi_27794143
ik begrijp je probleem, en ook weer niet. in jouw schoenen zou ik eens gaan kijken wat het leven me te bieden heeft in de zin van geestelijke en cognitieve rijkdom. ga weer een studie beginnen of volg cursussen in onderwerpen die jou interesseren. jij hoeft niets, maar kan eigenlijk zoveel. wil je iets met je leven, wordt dan iets! zolang het maar iets voor jou betekend.

groet.

lumile
Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:34:32 #51
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27794145
leuk man, fuck die saaie wereld en doe iets met je verse ideeen. op je 40e kom je er toch wel achter dat er iets wel of niet fout is gegaan. tot die tjid moet je daar zelf maar achter zien te komen door te proberen..
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_27794166
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:32 schreef don_tom het volgende:
knipknip
precies, doe in ieder geval iets waar je van kan zeggen. ik werk, ik zou hier van kunnen leven en ik doe het dus zelf zonder dat iemand anders er eigenlijk voor gezorgd heeft. dat geeft gewoon een veel beter gevoel. dat betekent overigens niet dat je daadwerkelijk maar van 30000 per jaar hoeft te leven. maar het gaat om het idee dat je wat doet wat voldoening en waardering genereert.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794182
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:34 schreef harry_sack het volgende:
leuk man, fuck die saaie wereld en doe iets met je verse ideeen. op je 40e kom je er toch wel achter dat er iets wel of niet fout is gegaan. tot die tjid moet je daar zelf maar achter zien te komen door te proberen..
op je 40e ben je toch echt te laat. probeer dan alles nog maar eens om te gooien.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794190
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:33 schreef klasse het volgende:
ook ik kom uit een welgesteld gezin om het zachtjes uit te drukken.
lazz!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:40:19 #55
84524 Morwen
I got life
pi_27794198
*zingt

een eigen huis een plek onder de zon.

tsja, ik klaag eigenlijk niet, vind het wel best zo.........

bij mij gaat alles altijd precies zoals het gaat en nu is het even zo.....ach ja. zie het wel, life is too short. verwend nest, yep, and loving it
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_27794202
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:39 schreef xennia het volgende:

[..]

lazz!

die erfenis komt pas over een jaartje of 30 a 40 hoor schat. hoop ik in ieder geval.
en eerlijk gezegd hoop ik dat ik die tegen die tijd zelf een leuk imperiumpje heb opgebouwd.

maar xen, je hebt me al 2 keer geweigerd. dus, sorry.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794204
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:37 schreef klasse het volgende:
dat betekent overigens niet dat je daadwerkelijk maar van 30000 per jaar hoeft te leven.
maar? als in slechts van 30000?
pi_27794214
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:40 schreef klasse het volgende:

[..]

die erfenis komt pas over een jaartje of 30 a 40 hoor schat. hoop ik in ieder geval.
en eerlijk gezegd hoop ik dat ik die tegen die tijd zelf een leuk imperiumpje heb opgebouwd.

maar xen, je hebt me al 2 keer geweigerd. dus, sorry.
laat maar dan, over 30 a 40 jaar. ik wil alles en ik wil het nu!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:42:55 #59
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794222
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:42 schreef xennia het volgende:

[..]

materialistisch vrouwke
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794225
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:40 schreef morwen het volgende:
*zingt

een eigen huis een plek onder de zon.

tsja, ik klaag eigenlijk niet, vind het wel best zo.........

bij mij gaat alles altijd precies zoals het gaat en nu is het even zo.....ach ja. zie het wel, life is too short. verwend nest, yep, and loving it
bah, al die verwende nesten. ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren om eerlijk te zijn. ik studeer economie en bedrijfskunde, typisch natuurlijk maargoed.
maar al die lui doen zich daar ook zo verwend voor. omhooggeschopt door pappie naar wo.

de helft zie je daar vertrekken omdat ze niet capabel zijn en te lui omdat alles is komen aanvliegen. ik heb ook totaal niet tekort gehad maar paps en mams zagen wel in dat je zelf ook bepaalde zaken vroeg moet regelen. ook deze jongen moest een bijbaantje zoeken en word bijgestaan in dingen die daadwerkelijk van belang zijn. en dat is niet de zoveelste ferrari van paps.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794232
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:42 schreef swoosh het volgende:

[..]

materialistisch vrouwke
well duh. geld is het enige dat ik niet heb
pi_27794236
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:41 schreef xennia het volgende:

[..]

maar? als in slechts van 30000?
redelijk modaal toch. goed, ik neem toch aan dat van van 15000 vrij moeilijk te leven is hoor. 30000 lijkt me redelijk modaal of heb ik het nu fout?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794240
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:42 schreef xennia het volgende:

[..]

haha...
mij best, bruiloft wordt natuurlijk wel betaald. ook een huisje behoort wel tot de opties denk ik zo.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:46:31 #64
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794248
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:44 schreef xennia het volgende:

[..]

well duh. geld is het enige dat ik niet heb
als jij nou voor het geld zorgt, dan vang ik twee vliegen in 1 klap
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794255
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef swoosh het volgende:

[..]

wat is die andere vlieg dan?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794259
jee ik wil dat ook ik heb geen ambities, wel dromen, met geld kan dat, jij hebt geld,
had ik maar geld..
pi_27794268
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:46 schreef swoosh het volgende:

[..]

en wat vang ik daarmee in vredesnaam
een arme sloeber onderhouden, zo altruistisch ben ik nou ook weer niet
pi_27794271
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:47 schreef jaspah het volgende:
jee ik wil dat ook ik heb geen ambities, wel dromen, met geld kan dat, jij hebt geld,
had ik maar geld..
je hebt dus wel ambities.
en als je daadwerkelijk ambities hebt die uitvoerbaar zijn dmv geld is het gewoon mogelijk. wat de meeste mensen alleen nog rest is het stukje lef en zelfvertrouwen.
als je dat hebt lukt erg veel!

overigens is het oneerlijk verdeeld. de één stikt in het geld, weet niet wat hij er mee aanmoet, de ander moet het doen van nog geen 3000 per maand. dat klopt gewoon niet. en daarom stem ik ook geen vvd.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794279
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef klasse het volgende:
overigens is het oneerlijk verdeeld. de één stikt in het geld, weet niet wat hij er mee aanmoet, de ander moet het doen van nog geen 3000 per maand. dat klopt gewoon niet. en daarom stem ik ook geen vvd.
nog geen 3000 per maand? man, daarmee zou ik me stinkend rijk voelen
pi_27794283
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef klasse het volgende:

[..]

de één stikt in het geld, weet niet wat hij er mee aanmoet, de ander moet het doen van nog geen 3000 per maand.
dude, je staat ver buiten de realiteit
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:51:45 #71
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794284
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:49 schreef xennia het volgende:

[..]

en wat vang ik daarmee in vredesnaam
een arme sloeber onderhouden, zo altruistisch ben ik nou ook weer niet
owja dat heb je al met kastanova gedaan
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:52:46 #72
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27794291
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef xennia het volgende:

[..]

vrijdag 10 juni 2005 @ 01:52:58 #73
84524 Morwen
I got life
pi_27794293
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:43 schreef klasse het volgende:

[..]

bah, al die verwende nesten. ik kan me er verschrikkelijk aan ergeren om eerlijk te zijn. ik studeer economie en bedrijfskunde, typisch natuurlijk maargoed.
maar al die lui doen zich daar ook zo verwend voor. omhooggeschopt door pappie naar wo.

de helft zie je daar vertrekken omdat ze niet capabel zijn en te lui omdat alles is komen aanvliegen. ik heb ook totaal niet tekort gehad maar paps en mams zagen wel in dat je zelf ook bepaalde zaken vroeg moet regelen. ook deze jongen moest een bijbaantje zoeken en word bijgestaan in dingen die daadwerkelijk van belang zijn. en dat is niet de zoveelste ferrari van paps.
mja, ik krijg nooit iets van ze, krenten

ik bedoel meer dat ik mijn leven leef, ik ben gewoon tevreden. ugh duizend baantjes gehad, papieren gehaald, me opgewerkt.........van alles.

als ik me afhankelijk zou opstellen zou ik nu een eigen huis en alles hebben maar ik zet me juist af tegen hen. juist daarom, ik wil onafhankelijk zijn en ben dat ook:)

lig nog liever onder een brug dan afhankelijk te zijn met alle verplichtingen van dien:)
Only Human
pi_27794300
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef swoosh het volgende:

[..]

owja dat heb je al met kastanova gedaan
hij kon dat tenminste nog compenseren met zijn grote lul
pi_27794304
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:51 schreef gelly het volgende:

[..]

dude, je staat ver buiten de realiteit

hoezo?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794306
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:54 schreef klasse het volgende:

[..]

hoezo?
3000 een laag inkomen vinden ....
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:55:01 #77
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794307
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:53 schreef xennia het volgende:

[..]

hij kon dat tenminste nog compenseren met zijn grote lul
haha zon antwoord verwachte ik al, je heb zo te horen genoeg vergelijkingsmateriaal?
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794308
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:54 schreef klasse het volgende:

[..]

hoezo?
omdat je geen flauw benul hebt van hoe weinig de meeste mensen verdienen
pi_27794324
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:52 schreef morwen het volgende:

[..]

mja, ik krijg nooit iets van ze, krenten

ik bedoel meer dat ik mijn leven leef, ik ben gewoon tevreden. ugh duizend baantjes gehad, papieren gehaald, me opgewerkt.........van alles.

als ik me afhankelijk zou opstellen zou ik nu een eigen huis en alles hebben maar ik zet me juist af tegen hen. juist daarom, ik wil onafhankelijk zijn en ben dat ook:)

lig nog liever onder een brug dan afhankelijk te zijn met alle verplichtingen van dien:)
nou goed, niets van ze krijgen. ten eerste heb ik veel van ze geleerd. ik weet nu wel dat alles kan als je de "vibe" maar hebt om het zo te noemen.

tevens, als iets echt niet te rooien valt en noodzakelijk is zijn ze er altijd voor me. en zo is het nou eenmaal overeengekomen. lijkt mij ook verstandiger. ik hang niet zo graag het rijke stinkerdje uit die zelf nog niets bereikt heeft maar wel met geld strooit wat niet van hem is. daarom snap ik die gasten ook niet die stoer roepen dat pappie rijk is zonder dat ze zelf maar iets bereikt hebben.+

maar afzetten snap ik niet, afhankelijk ben je nooit van ze. het zijn je ouders, ze helpen je en willen je helpen als het nodig is maar ze voeden je in ieder geval normaal op. en daar heb ik respect voor.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794329
quote:

[..]

nou, inderdaad
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27794330
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:56 schreef klasse het volgende:

[..]

ik hang niet zo graag het rijke stinkerdje uit
je bent anders goed op weg. het beeld dat je van jezelf hebt is misschien niet helemaal reëel.
pi_27794338
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef xennia het volgende:

[..]

dat heb ik zeker wel. ik werk zelf in een callcenter. ik moet het doen met een karig loontje van zo'n 11 euro als ik een beetje geluk heb en goed scoor.
dan ga ik uit van 1600 euro van maand voor het gemak. nu lijkt me dit een vrij pauperloon omdat er totaal geen opleiding voor nodig is. iemand die zichzelf een beetje opgewerkt heeft en een redelijke opleiding heeft gevolgd lijkt me toch dat een loon van gemiddeld 2500-3000 toch normaal is?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794343
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:57 schreef gelly het volgende:

[..]

je bent anders goed op weg. het beeld dat je van jezelf hebt is misschien niet helemaal reëel.
het beeld van mezelf? excuses? ik heb een beeld van wat modaal is. dat is iets heel anders. het beeld dat ik van mezelf heb is reëel.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 01:59:52 #84
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794344
quote:

[..]

nou 3000 moet wel te redden zijn als ik klaar ben met me opleiding, dus er is nog hoop
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794345
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:58 schreef klasse het volgende:

[..]

dat heb ik zeker wel. ik werk zelf in een callcenter. ik moet het doen met een karig loontje van zo'n 11 euro als ik een beetje geluk heb en goed scoor.
dan ga ik uit van 1600 euro van maand voor het gemak. nu lijkt me dit een vrij pauperloon omdat er totaal geen opleiding voor nodig is. iemand die zichzelf een beetje opgewerkt heeft en een redelijke opleiding heeft gevolgd lijkt me toch dat een loon van gemiddeld 2500-3000 toch normaal is?
dat redde ik nog niet eens inclusief mijn vakantiegeld dat ik over een jaar werken had opgebouwd
pi_27794349
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:55 schreef xennia het volgende:

[..]

onder de 1600 zal het waarschijnlijk toch niet echt zitten.
misschien moet ik me toch maar eens in de feiten verdiepen ipv roekeloos iets hier in de rondte te schreeuwen met alle gevolgen van dien.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794351
quote:

[..]

is dat zo? als je net afgestudeerd bent, verdien je dat echt niet, hoor, daar gaan wel een flink aantal jaren overheen voordat je 3000 verdient, of praat jij over bruto bedragen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:01:46 #88
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794355
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:00 schreef milagro het volgende:

[..]

is dat zo? als je net afgestudeerd bent, verdien je dat echt niet, hoor, daar gaan wel een flink aantal jaren overheen voordat je 3000 verdient, of praat jij over bruto bedragen
ik zou ook al blij zijn met die 3000 bruto hoor
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794356
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:59 schreef klasse het volgende:

[..]

het beeld van mezelf? excuses? ik heb een beeld van wat modaal is. dat is iets heel anders. het beeld dat ik van mezelf heb is reëel.
je denkt geen typisch ruikeluisventje te zijn, maar je bent het wel door de manier waarop jij de wereld ziet. je hebt namelijk geen idee hoe 'normale' mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen. 1600 euro per maand is voor veel 'paupers' het geld dat ze hebben om hun gezin te onderhouden.
pi_27794363
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:01 schreef swoosh het volgende:

[..]

ik zou ook al blij zijn met die 3000 bruto hoor
ik ook, en ik moet het nog delen door drie, zeg maar

man, wat zou ik me graag vervelen met veel te veel geld
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:03:52 #91
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_27794366
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ik ook, en ik moet het nog delen door drie, zeg maar

man, wat zou ik me graag vervelen met veel te veel geld
ik zou het inderdaad ook wel weten
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_27794373
quote:

[..]

11 euro netto per uur krijg je daar omdat je die baan:

1. geen 40 uur per week volhoudt
2. niemand het wil doen behalve studenten
3. je (waarschijnlijk) heffingskorting krijgt en dus geen belasting beltaald.

ik meen dat "jan modaal" het met 1500 netto in de maand moet doen
pi_27794391
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:01 schreef gelly het volgende:

[..]

je denkt geen typisch ruikeluisventje te zijn, maar je bent het wel door de manier waarop jij de wereld ziet. je hebt namelijk geen idee hoe 'normale' mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen. 1600 euro per maand is voor veel 'paupers' het geld dat ze hebben om hun gezin te onderhouden.
met pauperloon bedoel ik natuurlijk dat het uiteindelijk een loontje is wat eigenlijk veel meer zou moeten doen. en dat meen ik serieus. als je weet wat voor werk mijn collega's verzetten en wat ze uiteindelijk betekenen voor dat bedrijf loopt dat serieus in de miljoenen.

en ik snap best dat je zegt dat ik dat denk. maargoed, je groeit op met een bepaald beeld. je weet niet precies wat andere mensen verdienen. ik denk aan een bedrag wat redelijk zonder ooit stilgestaan te hebben bij de daadwerkelijke feiten. zo weet ik inderdaad dat een uitkering zouteloos weinig is maar in m'n hoofd "verwerk" ik dat niet als het ware.

maargoed, ik heb ook nog gewoon in een huurhuis gewoond en het is pas vanaf de laatste 15 jaar door een gedurfde stap hoor.

overigens mijn excuses, en dat meen ik, voor het feit dat ik een foute redenering had.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:07:38 #94
84524 Morwen
I got life
pi_27794393
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:56 schreef klasse het volgende:

[..]

maar afzetten snap ik niet, afhankelijk ben je nooit van ze. het zijn je ouders, ze helpen je en willen je helpen als het nodig is maar ze voeden je in ieder geval normaal op. en daar heb ik respect voor.
ik ook, hoor, zeer zeker. ik ben onafhankelijk, maar mijn kinderen nog niet en die lopen ze nu gruwelijk te verwennen en juist zoals ik niet opgevoed ben.

niet dat ik jaloers ben maar dan verwijten ze mij dat ze lopen te jengelen bij hen om kadootjes terwijl ze dat zelf veroorzaakt hebben

nou ja, lama, het is de omgekeerde wereld en dat vind ik zowel grappig als verbazingwekkend
Only Human
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:08:38 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27794398
modaal inkomen 2005 is 29500 euro bruto (bron: cpb)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_27794399
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 01:59 schreef xennia het volgende:

[..]

dat redde ik nog niet eens inclusief mijn vakantiegeld dat ik over een jaar werken had opgebouwd
je hebt toch afgestudeerd in psychologie? meen je dat nou? goed. maargoed, ik snap de verongelijkte reacties en nu ik daadwerkelijk de feiten bekijk is het ook best veel geld klaarblijkelijk.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794407
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:08 schreef selang het volgende:
modaal inkomen 2005 is 29500 euro (bron: cbs)
netto of bruto? krijg ik dan toch gelijk?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794410
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:08 schreef klasse het volgende:

[..]

je hebt toch afgestudeerd in psychologie? meen je dat nou? goed. maargoed, ik snap de verongelijkte reacties en nu ik daadwerkelijk de feiten bekijk is het ook best veel geld klaarblijkelijk.
ja, ik ben afgestudeerd als psycholoog maar de wereld zat niet op me te wachten
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:10:42 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27794411
quote:
om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen.
een kamper
Mijn reisverslagen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:11:09 #100
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27794414
mijn pa werkt zich al jaaaren in het zweet om ons koters te vreten te geven. en echt never nooit niet met 3000 euro per maand. de helft ervan zit dichterbij. en nee, hij is geen vuilnisman ofzo. gewoon een hele modale (saaie) baan. respect for that!
pi_27794416
bruto natuurlijk
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:12:17 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27794422
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:09 schreef klasse het volgende:

[..]

netto of bruto? krijg ik dan toch gelijk?
bruto.
je hebt dus gewoon gelijk.
Mijn reisverslagen
pi_27794427
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:10 schreef xennia het volgende:

[..]

ja, ik ben afgestudeerd als psycholoog maar de wereld zat niet op me te wachten
een vriendin van me toevallig ook net. maar zij verdient nu al 1000 euro netto met 20 u werk p/w?
en wat is je specialisatie dan precies?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794431
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:12 schreef selang het volgende:

[..]

bruto.
je hebt dus gewoon gelijk.
wrong, alle bedragen die ik noem zijn voor het gemak netto. dus alsnog. misschien het een en ander doorelkaar gehaald. het is immers al 2 uur geweest.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:13:42 #105
82136 Xennia
gekroond
pi_27794433
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:12 schreef klasse het volgende:

[..]

een vriendin van me toevallig ook net. maar zij verdient nu al 1000 euro netto met 20 u werk p/w?
en wat is je specialisatie dan precies?
ontwikkelingspsychologie
pi_27794446
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:13 schreef xennia het volgende:

[..]

ontwikkelingspsychologie
aah oui, dat is toch ook gewoon werken met probleemkinderen etc?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:16:36 #107
82136 Xennia
gekroond
pi_27794450
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:16 schreef klasse het volgende:

[..]

aah oui, dat is toch ook gewoon werken met probleemkinderen etc?
uhuh
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:17:21 #108
112998 rustig
come wander with me
pi_27794454
oeh, levensloop!

genoemde modale inkomen klinkt mij nog als hoog in de oren.
maargoed. cbs zal wel kloppen he?
Those who do not feel the music think the dancer mad.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:17:33 #109
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27794457
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:16 schreef xennia het volgende:

[..]

uhuh
beter dan geschiedenisleraar.
pi_27794458
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:16 schreef xennia het volgende:

[..]

uhuh
hoelang doe je het eigenlijk en werk je semi-overheid of ergens anders?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794459
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:13 schreef xennia het volgende:

[..]

ontwikkelingspsychologie
heb jij toevallig 'how children develop' van siegler in huis?

vrijdag 10 juni 2005 @ 02:18:31 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_27794464
ik heb ¤ 6300 netto/ mnd + een gratis huis
Mijn reisverslagen
pi_27794465
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:17 schreef rustig het volgende:
oeh, levensloop!

genoemde modale inkomen klinkt mij nog als hoog in de oren.
maargoed. cbs zal wel kloppen he?
precies. maar hoe word modaal genomen? wat de meeste mensen verdienen? of het gemiddelde? dus alle mensen? de grootverdieners, de middenmoot en de mensen met een laag loon/uitkering?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:18:55 #114
82136 Xennia
gekroond
pi_27794466
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

die naam siegler zegt me wel wat, ff zoeken hoor. al heb ik al wel een hoop boeken verkocht
pi_27794467
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef selang het volgende:
pauper...
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:19:38 #116
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27794469
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef klasse het volgende:

[..]

precies. maar hoe word modaal genomen? wat de meeste mensen verdienen? of het gemiddelde? dus alle mensen? de grootverdieners, de middenmoot en de mensen met een laag loon/uitkering?
het gemiddelde doe ik niet aan.
de kloof is groot, dus het is puur afwegen van uitersten.
pi_27794470
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef xennia het volgende:

[..]

die naam siegler zegt me wel wat, ff zoeken hoor. al heb ik al wel een hoop boeken verkocht
aah zie je, de intentie is er bij velen wel om een eigen zaak te beginnen. zo ligt jouw passie klaarblijkelijk bij het verkopen van boeken. doe er wat mee.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:20:25 #118
112998 rustig
come wander with me
pi_27794475
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef selang het volgende:
jamaar jamaar, jij zit ook in taiwan.
dus das incl. risicotoeslag voor kernwapens en sars?!
ja zo kan ik 'm ook
pi_27794476
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:18 schreef xennia het volgende:

[..]

heb het dringend nodig, en zou je zeer dankbaar zijn als je kon helpen. heb er natuurlijk ook geld voor over.

dit uiteraard omdat ik zeer ambitieus ben, om het maar weer enigszins on topic te gooien.

wat vind je vrouw van de situatie? bevalt het haar wel?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:22:11 #120
82136 Xennia
gekroond
pi_27794487
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:17 schreef klasse het volgende:

[..]

hoelang doe je het eigenlijk en werk je semi-overheid of ergens anders?
ik ben drie jaar geleden afgestudeerd, maar werk nu onder mijn niveau als groepsleidster met verstandelijk gehandicapte en moeilijk opvoedbare jongeren
pi_27794491
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

heb het dringend nodig, en zou je zeer dankbaar zijn als je kon helpen. heb er natuurlijk ook geld voor over.

dit uiteraard omdat ik zeer ambitieus ben, om het maar weer enigszins on topic te gooien.

wat vind je vrouw van de situatie? bevalt het haar wel?
xen is een vrouw dude. en xen is mijn toekomstige partner over een jaartje of 30. beetje respect graag.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:23:19 #122
82136 Xennia
gekroond
pi_27794493
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:19 schreef klasse het volgende:

[..]

aah zie je, de intentie is er bij velen wel om een eigen zaak te beginnen. zo ligt jouw passie klaarblijkelijk bij het verkopen van boeken. doe er wat mee.
passie? het was bittere noodzaak om mijn studententijd te overleven. heb regelmatig een boek verkocht, of de statiegeldflessen weg gebracht zodat ik wat te vreten kon kopen
pi_27794494
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:22 schreef klasse het volgende:

[..]

xen is een vrouw dude. en xen is mijn toekomstige partner over een jaartje of 30. beetje respect graag.
ik had het tegen ts, bijdehandje.
pi_27794496
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:22 schreef xennia het volgende:

[..]

ik ben drie jaar geleden afgestudeerd, maar werk nu onder mijn niveau als groepsleidster met verstandelijk gehandicapte en moeilijk opvoedbare jongeren
dat is inderdaad, met alle respect overigens en begrijp me niet verkeerd, onder het niveau wat een wo'er daadwerkelijk kan betekenen. ik weet niet hoe je afgestudeerd bent, met welke cijfers etc. maar heb je er al over nagedacht om maar eens wat anders te zoeken?
je geeft namelijk zelf al aan niet tevreden te zijn. dat lijkt me per definitie al verkeerd.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:24:22 #125
82136 Xennia
gekroond
pi_27794501
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:22 schreef klasse het volgende:

[..]

volgens mij had heiden6 het tegen ts
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:25:31 #126
82136 Xennia
gekroond
pi_27794506
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:23 schreef klasse het volgende:

[..]

dat is inderdaad, met alle respect overigens en begrijp me niet verkeerd, onder het niveau wat een wo'er daadwerkelijk kan betekenen. ik weet niet hoe je afgestudeerd bent, met welke cijfers etc. maar heb je er al over nagedacht om maar eens wat anders te zoeken?
je geeft namelijk zelf al aan niet tevreden te zijn. dat lijkt me per definitie al verkeerd.
met een zeven (voor statistiek), voor de rest achten en negens. morgen heb ik een sollicitatiegesprek
pi_27794507
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:23 schreef xennia het volgende:

[..]

passie? het was bittere noodzaak om mijn studententijd te overleven. heb regelmatig een boek verkocht, of de statiegeldflessen weg gebracht zodat ik wat te vreten kon kopen

maar hé, dat doe ik ook. zo heb ik laatst nog weleens een ding voor om je dekbed teruggebracht naar de winkel omdat ik die 40 euro dringend nodig had.

en eigenlijk is dat nog leuk ook zo op die manier. je eigen zooi rooien, even veel geld hebben om dan weer te bedenken dat de maand nog lang niet voorbij is. living on the edge is leuk en ambitieus uiteindelijk.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794511
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:24 schreef xennia het volgende:

[..]

volgens mij had heiden6 het tegen ts
aah oui. niks gezegd enzo. zand over heiden6.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794515
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:26 schreef klasse het volgende:

[..]

aah oui. niks gezegd enzo. zand over heiden6.
pi_27794516
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:25 schreef xennia het volgende:

[..]

met een zeven (voor statistiek), voor de rest achten en negens. morgen heb ik een sollicitatiegesprek
aah... je hebt toch wel bij een studentenvereniging gezeten en wat activiteiten buiten de studie gedaan eh? nog zoiets wat ik onzinnig vind maargoed.

overigens wel weer zeer ok dat je een sollicitatiegesprek hebt morgen!
ik heb vertrouwen in je, het gaat je lukken! en, hou me op de hoogte.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:31:10 #131
82136 Xennia
gekroond
pi_27794531
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:25 schreef klasse het volgende:

[..]

maar hé, dat doe ik ook. zo heb ik laatst nog weleens een ding voor om je dekbed teruggebracht naar de winkel omdat ik die 40 euro dringend nodig had.

en eigenlijk is dat nog leuk ook zo op die manier. je eigen zooi rooien, even veel geld hebben om dan weer te bedenken dat de maand nog lang niet voorbij is. living on the edge is leuk en ambitieus uiteindelijk.
ik vond er weinig leuks aan dat ik soms moest kiezen tussen een pakje peuken of een maaltijd. maar ja, ik ken de waarde van geld (en vooral het ontbreken daaraan) wel
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:31:51 #132
82136 Xennia
gekroond
pi_27794534
heiden6: ik heb het boek niet (meer). is er zo moeilijk aan te komen? al bij de bieb of bij de slegte gekeken?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:32:23 #133
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_27794538
ts: geef mij een 10000 euro.. ik beloof je. je voelt je beter want:
je hebt nu minder geld.
je hebt een arme stakker gelukkig gemaakt.
<hr>
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:33:03 #134
112998 rustig
come wander with me
pi_27794541
living on the edge, een 40 euro-dekbedovertrek terugbrengen
nog 2 weken, eur 1,50 te gaan. en helaas geen dekbedovertrek terug te brengen
wel 2 flessen, en een vriezer met ingevroren zooi om te overleven

btw, bij de ah -- een zak fusili (pasta) één kilo, voor 70 centen! en geen vlees door de saus, maar gebakken eieren, want das veel goedkoper anyway....
pi_27794546
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:31 schreef xennia het volgende:

[..]

ik vond er weinig leuks aan dat ik soms moest kiezen tussen een pakje peuken of een maaltijd. maar ja, ik ken de waarde van geld (en vooral het ontbreken daaraan) wel
ik ook hoor. maar ik leen dan momenteel ook gewoon to the max en heb een leuk bijbaantje. maar ook ik ken dilemma van: pakje peuken en leven van 3 euro de komende 2 dagen. of geen pakje en wel redelijk kunnen leven.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:34:19 #136
82136 Xennia
gekroond
pi_27794547
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:27 schreef klasse het volgende:

[..]

aah... je hebt toch wel bij een studentenvereniging gezeten en wat activiteiten buiten de studie gedaan eh? nog zoiets wat ik onzinnig vind maargoed.
daar had ik helemaal geen tijd voor. ik werkte 20 uur per week, woonde op mezelf en wilde mijn studie binnen 4 jaar afronden.
quote:
overigens wel weer zeer ok dat je een sollicitatiegesprek hebt morgen!
ik heb vertrouwen in je, het gaat je lukken! en, hou me op de hoogte.
dank je
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:34:36 #137
112998 rustig
come wander with me
pi_27794549
ah mooi, vergeet wat ik gezegd heb
pi_27794550
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:31 schreef xennia het volgende:
heiden6: ik heb het boek niet (meer). is er zo moeilijk aan te komen? al bij de bieb of bij de slegte gekeken?
ja, ja en ja.

woensdag een tentamen, de rest van de stof ken ik al maar dat boek is niet aan te komen voor die tijd, ben ik bang. morgen maar snel naar de de faculteit (uur reizen ) of bij de eur langs. iig bedankt en succes met je sollicitatie.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:35:28 #139
82136 Xennia
gekroond
pi_27794551
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:33 schreef klasse het volgende:

[..]

ik ook hoor. maar ik leen dan momenteel ook gewoon to the max en heb een leuk bijbaantje.
waarom lenen en schulden maken dan als het niet hoeft?
pi_27794553
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:33 schreef rustig het volgende:
living on the edge, een 40 euro-dekbedovertrek terugbrengen
nog 2 weken, eur 1,50 te gaan. en helaas geen dekbedovertrek terug te brengen
wel 2 flessen, en een vriezer met ingevroren zooi om te overleven

btw, bij de ah -- een zak fusili (pasta) één kilo, voor 70 centen! en geen vlees door de saus, maar gebakken eieren, want das veel goedkoper anyway....
tering ja, ik moest lachen. wat als ik zeg dat het van de ikea was? wat beter al?
maar 2 weken? 1,50? hoe ga je dat fixen? ik stress al flink als ik op die manier 2 dagen moet doorbrengen. ik heb dan ook geen reservevriezer en alleen vrienden en familie waar ik bij kan eten. valt alleen zo op als ik daar alleen kom eten.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:36:31 #141
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27794555
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:33 schreef klasse het volgende:

[..]

ik ook hoor. maar ik leen dan momenteel ook gewoon to the max en heb een leuk bijbaantje. maar ook ik ken dilemma van: pakje peuken en leven van 3 euro de komende 2 dagen. of geen pakje en wel redelijk kunnen leven.
ik heb een jaar 'es geen studieboeken gekocht; toch behoorlijk wat punten gehaald.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:37:55 #142
106776 Nickthedick
pi_27794557
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:35 schreef xennia het volgende:

[..]

da's juist briljant , als je het goed aanpakt hoef je het nooit terug te betalen.
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_27794558
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:35 schreef xennia het volgende:

[..]

hele goede vraag. maar ik vind dat het wel moet. ik heb immers overeengekomen dat ik alleen m'n collegeld plus af en toe wat extra's krijg. en zonder lening valt het niet te rooien, althans, niet hoe ik nu leef. ik heb al 300 euro huur en in totaal zo'n 500 euro op die manier aan vaste lasten. en ik wil ook gewoon nog plezier hebben zonder dat het gelijk richie rich moet. en je uit die schulden werken hoort erbij denk ik zo.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:39:11 #144
112998 rustig
come wander with me
pi_27794561
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:35 schreef klasse het volgende:

[..]

tering ja, ik moest lachen. wat als ik zeg dat het van de ikea was? wat beter al?
maar 2 weken? 1,50? hoe ga je dat fixen? ik stress al flink als ik op die manier 2 dagen moet doorbrengen. ik heb dan ook geen reservevriezer en alleen vrienden en familie waar ik bij kan eten. valt alleen zo op als ik daar alleen kom eten.
hahaha. ja, ik ga dan sinds kort maar dingen verkopen!! via marktplaats
halve inboedel druit! maar nee hoor, ik had nog wat dingen van het ouderlijk huis
die van mij waren, die heb ik met spoed getracht te verkopen, en nu kan ik met 20 euro
wel weer even 2 weken budget vooruit. ikea, mn halve kamer is ikea! goed hoor.
ahja joh, ieder zn ding, ieder zn standaard. als je je maar in dingen kan verplaatsen en respect kan opbrengen dan stoor ik me aan niemand, miljonair of niet
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:40:00 #145
82136 Xennia
gekroond
pi_27794565
quote:

[..]

in dat soort gevallen had ik altijd nog mijn befaamde kleingeldpotje waarin ik, zoals het woord al zegt, mijn kleingeld consequent stopte. aan het einde van de maand zat daar al gauw zo'n 20 euro in
pi_27794566
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:34 schreef xennia het volgende:

[..]

daar had ik helemaal geen tijd voor. ik werkte 20 uur per week, woonde op mezelf en wilde mijn studie binnen 4 jaar afronden.
[..]

dank je
netjes, ik heb namelijk daadwerkelijk een afkeer eerlijk gezegd van dat soort "verplichtingen". overigens was het bij jou pure noodzaak zoals ik begrijp, maar dan nog. je bent wel echt selfmade.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:41:56 #147
82136 Xennia
gekroond
pi_27794572
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:38 schreef klasse het volgende:

[..]

hele goede vraag. maar ik vind dat het wel moet. ik heb immers overeengekomen dat ik alleen m'n collegeld plus af en toe wat extra's krijg. en zonder lening valt het niet te rooien, althans, niet hoe ik nu leef. ik heb al 300 euro huur en in totaal zo'n 500 euro op die manier aan vaste lasten. en ik wil ook gewoon nog plezier hebben zonder dat het gelijk richie rich moet. en je uit die schulden werken hoort erbij denk ik zo.
ik heb alleen in het laatste jaar, toen ik geen stufi meer kreeg, geleend.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:41:57 #148
112998 rustig
come wander with me
pi_27794573
quote:

[..]

dat stuk van '...valt zo op' komt overigens ook gruwelijk bekend voor...
ik kom ongeveer een keer per 3 weken langs ofzo. medestudenten die veel verder moeten
reizen om hun ouders te zien die gaan een keer per week. krijg je van die verhalen '...en toen kwam daan opeens onverwachts langs, gezellig mee eten'.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:42:00 #149
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_27794574
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:43:03 #150
112998 rustig
come wander with me
pi_27794578
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:40 schreef xennia het volgende:

[..]

in dat soort gevallen had ik altijd nog mijn befaamde kleingeldpotje waarin ik, zoals het woord al zegt, mijn kleingeld consequent stopte. aan het einde van de maand zat daar al gauw zo'n 20 euro in
wat grappig!!! die heb ik dus ook, 20 centjes, 50 centjes gaan erin.
maar onlangs was het hier ook al crisis dus zelfs de geheime voorraadpotjes
zijn geplunderd. naja, dan weet je hoe laat het is
pi_27794580
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

http://bcs.worthpublishers.com/siegler/default.asp?s=&n=&i=&v=&o=&ns=0&uid=0&rau=0

is dit wat
pi_27794581
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:39 schreef rustig het volgende:

[..]

hahaha. ja, ik ga dan sinds kort maar dingen verkopen!! via marktplaats
halve inboedel druit! maar nee hoor, ik had nog wat dingen van het ouderlijk huis
die van mij waren, die heb ik met spoed getracht te verkopen, en nu kan ik met 20 euro
wel weer even 2 weken budget vooruit. ikea, mn halve kamer is ikea! goed hoor.
ahja joh, ieder zn ding, ieder zn standaard. als je je maar in dingen kan verplaatsen en respect kan opbrengen dan stoor ik me aan niemand, miljonair of niet
ik kan me maar al te goed in dingen verplaatsen. ik ben namelijk niet iemand die uit een al generaties rijke familie komt bijvoorbeeld. mijn ouders komen beiden gewoon uit een doorsnee gezin van net na de oorlog. zij hadden niks te makken. m'n pa heeft een gedurfde stap gezet die goed uitpakte. hij weet dus precies hoe en wat en is niet opeens uitgestegen boven jan modaal. ik heb me eerlijk gezegd nooit begeven tussen de hockey'ers etc. gewoon op een normale school gezeten met mensen van alle klassen. vrienden van alle klassen en ik weet precies hoe het allemaal zit. dat het nou financieel fijn is betekent niet dat bepaalde normen er niet zijn hoor.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:44:57 #153
82136 Xennia
gekroond
pi_27794587
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:43 schreef rustig het volgende:

[..]

wat grappig!!! die heb ik dus ook, 20 centjes, 50 centjes gaan erin.
maar onlangs was het hier ook al crisis dus zelfs de geheime voorraadpotjes
zijn geplunderd. naja, dan weet je hoe laat het is
in gevallen van ernstige nood kon ik altijd nog mijn lichaam verkopen
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:46:43 #154
112998 rustig
come wander with me
pi_27794594
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:43 schreef klasse het volgende:

[..]

ik kan me maar al te goed in dingen verplaatsen. ik ben namelijk niet iemand die uit een al generaties rijke familie komt bijvoorbeeld. mijn ouders komen beiden gewoon uit een doorsnee gezin van net na de oorlog. zij hadden niks te makken. m'n pa heeft een gedurfde stap gezet die goed uitpakte. hij weet dus precies hoe en wat en is niet opeens uitgestegen boven jan modaal. ik heb me eerlijk gezegd nooit begeven tussen de hockey'ers etc. gewoon op een normale school gezeten met mensen van alle klassen. vrienden van alle klassen en ik weet precies hoe het allemaal zit. dat het nou financieel fijn is betekent niet dat bepaalde normen er niet zijn hoor.
nee precies! nou prima toch, vrienden voor het leven! one human race enzo.
(sorry, ben erg in groepscohesie modus, verontschuldigt u mij)
pi_27794595
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:41 schreef xennia het volgende:

[..]

ik heb alleen in het laatste jaar, toen ik geen stufi meer kreeg, geleend.
heel verstandig. iets wat ik ook van plan ben. maar ik verbras het teveel aan gemak. dus aan zaken zoals vergeten alles te kopen en dan maar vanuit werk even vlug langs ah to go etc.
moet ik afleren, gaat ook lukken.

overigens, zo'n potje heb ik ook. flikkerde gelijk elke dag alles van munten erin. na 2 weken had ik toen geen geld meer. gebruikte ik dat weer. was flink wat geld. maar het werkt niet bij mij, ik misbruik het als ik even niet veel geld heb.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794600
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:46 schreef rustig het volgende:

[..]

nee precies! nou prima toch, vrienden voor het leven! one human race enzo.
(sorry, ben erg in groepscohesie modus, verontschuldigt u mij)
hehe... juist. de 1 heeft nou eenmaal meer mazzel dan de ander op het gebied van "het maken" in het leven. ik hoop dat mij het ook gaat lukken zonder al te veel hulp. en dat wens ik iedereen toe overigens.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:48:06 #157
112998 rustig
come wander with me
pi_27794601
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:44 schreef xennia het volgende:

[..]

ja kijk wat dat betreft hebben jullie vrouwen een streepje voor...
mannen doen het minder in de verkoop heb ik zo'n gevoel
pi_27794602
ach, met een half brood en een pot jam van wat statiegeld kun je ook weer twee dagen leven. en je krijgt nog fruit binnen ook!
pi_27794603
quote:

[..]

doe je dat nog weleens?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:49:14 #160
106776 Nickthedick
pi_27794609
quote:

[..]

ik had ook zo'n huisgenote die zich elke paar weken vol liet spuiten met 1 of ander nieuw medicijn; da's niets voor mij

of had jij het over: je vol laten pompen met iets anders?
pi_27794611
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef heiden6 het volgende:
ach, met een half brood en een pot jam van wat statiegeld kun je ook weer twee dagen leven. en je krijgt nog fruit binnen ook!
2 dagen? dude, zou mij niet lukken. dan zou ik in bed gaan liggen en gaan slapen. of gewoon gaan jatten, ook wel spannend.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:49:56 #162
82136 Xennia
gekroond
pi_27794616
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef heiden6 het volgende:
ik ben allergisch voor fruit
pi_27794617
quote:
ik ben je eeuwig dankbaar, enzo.
pi_27794622
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

ik ben je eeuwig dankbaar, enzo.
echt, is het wat of neem je me in het ootje

het was de eerste hit in google
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:52:01 #165
112998 rustig
come wander with me
pi_27794623
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:49 schreef klasse het volgende:

[..]

2 dagen? dude, zou mij niet lukken. dan zou ik in bed gaan liggen en gaan slapen. of gewoon gaan jatten, ook wel spannend.
slapen das ook nog een optie.
gewoon een diepe winter- cq. voedselonthoudingsslaap

gewoon water blijven drinken, overleef je best.
ik heb ook met nadruk niet voor de optie gekozen om rood te kunnen staan op de postbank
een soort van eigen stokje achter de deur
er is namelijk (aldus loesje) wel erg vaak aan het eind van mijn geld nog een stukje maand over.
pi_27794627
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:49 schreef klasse het volgende:

[..]

laatst gedaan, maar dat waren dvd'tjes en niet uit een winkel.
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:49 schreef xennia het volgende:

[..]

ik ben allergisch voor fruit
da's ook lastig... echt alles?

maar goed, pindakaas is ook een optie. tenzij je daarvoor ook allergiesch bent natuurlijk.

ook zeer goed te doen is de euroshopper ontbijtkoek; 500 gram voor 37 cent.

daar heeft ts dan allemaal weer geen last van, hè. die neemt gewoon die van 59 cent, of het niets kost!
pi_27794635
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:51 schreef milagro het volgende:

[..]

echt, is het wat of neem je me in het ootje

het was de eerste hit in google
nah, ik heb wel gezocht maar kwam het niet tegen. stom dat ik niet aan zoiets dacht want dat heb ik vaker gedaan.

maar ik moet je toch teleurstellen, ondanks dat ik je dankbaar ben ga ik je niet nemen in het ootje.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:53:51 #168
112998 rustig
come wander with me
pi_27794637
euroshopper is voor veel mensen toch wel de fundering van hun leven denk ik zo.
voor die 37 centen kan je van de euroshopper ook een heel bruinbrood kopen overigens!!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:55:09 #169
82136 Xennia
gekroond
pi_27794642
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef klasse het volgende:

[..]

doe je dat nog weleens?
wellicht als hij eruit ziet als ashton kutcher en een miljoen biedt
pi_27794643
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

nah, ik heb wel gezocht maar kwam het niet tegen. stom dat ik niet aan zoiets dacht want dat heb ik vaker gedaan.

maar ik moet je toch teleurstellen, ondanks dat ik je dankbaar ben ga ik je niet nemen in het ootje.
nou, ben blij dat het wat is

en van dat ootje, gelijk heb je
pi_27794645
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:55 schreef xennia het volgende:

[..]

ik ben wel blond, maar heb wel weer bruine ogen en donkere wenkbrauwen.
een miljoen valt eventueel dan wel weer te regelen.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794646
mensen, ik ga studeren en genieten van een overheerlijk glaasje kraanwater.

toedeloe!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:56:53 #173
82136 Xennia
gekroond
pi_27794649
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:52 schreef heiden6 het volgende:
da's ook lastig... echt alles?
nee, ik ben gewoon bang dat mijn lichaam in shock raakt na vitamine c
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:56:53 #174
106776 Nickthedick
pi_27794650
ach... je kunt genoeg zwart bij klussen, dit heb ik allemeel gedaan: belastingformulieren invullen; isdn aansluiten; internet aansluiten + install; netwerkjes etc. etc. etc. (verdient heel wat beter dan 'regulier' werk).
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:57:11 #175
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_27794651
ts ligt denk ik te huilen in z'n bedje ofzo...
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:57:39 #176
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_27794654
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:53 schreef rustig het volgende:
euroshopper is voor veel mensen toch wel de fundering van hun leven denk ik zo.
voor die 37 centen kan je van de euroshopper ook een heel bruinbrood kopen overigens!!
check.
pi_27794657
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:52 schreef rustig het volgende:

[..]

slapen das ook nog een optie.
gewoon een diepe winter- cq. voedselonthoudingsslaap

gewoon water blijven drinken, overleef je best.
ik heb ook met nadruk niet voor de optie gekozen om rood te kunnen staan op de postbank
een soort van eigen stokje achter de deur
er is namelijk (aldus loesje) wel erg vaak aan het eind van mijn geld nog een stukje maand over.
dat doe ik dus wel èh. rood staan, en het bevalt. je had namelijk even geld toen je het nodig had. en daarna niet meer.

overigens is die niet van loesje maar ken ik die nog van vroeger. die hing altijd in de wc op een tegeltje. loesje is dus nep.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:58:44 #178
112998 rustig
come wander with me
pi_27794661
we zijn overigens wel een stel asociale honden.
hier begon een vriendelijk ingestelde miljonair over zijn levensqueste
en wij walsen er slowchattend overheen. is dit nu de mentaliteit van ons fokkers/?!?
pi_27794663
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:56 schreef heiden6 het volgende:
mensen, ik ga studeren en genieten van een overheerlijk glaasje kraanwater.

toedeloe!
.
voor deze keer kun je ik je dan wel een echte heineken of grolsch beugel want kan zo niet.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 02:59:09 #180
106776 Nickthedick
pi_27794665
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:55 schreef xennia het volgende:

[..]

lieverd... ik heb foto's van je gezien; ga je ook overstag voor geert wilders en een cadeau-bon voor de zeeman?
pi_27794669
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:57 schreef cerror het volgende:

[..]

check.
nou, veel van dat spul is toch echt niet te kanen hoor. ah-merk zelf is dan wel weer redelijk.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794670
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:56 schreef nickthedick het volgende:
ach... je kunt genoeg zwart bij klussen, dit heb ik allemeel gedaan: belastingformulieren invullen; isdn aansluiten; internet aansluiten + install; netwerkjes etc. etc. etc. (verdient heel wat beter dan 'regulier' werk).
ik probeer momenteel via marktplaats lege dvd's te verkopen die ik 'over heb', maar die ik eigenlijk bij interesse uit duitsland bestel. als het goedgaat levert het een paar tientjes op en ga ik het vaker doen.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:00:22 #183
112998 rustig
come wander with me
pi_27794671
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef klasse het volgende:

[..]

dat doe ik dus wel èh. rood staan, en het bevalt. je had namelijk even geld toen je het nodig had. en daarna niet meer.

overigens is die niet van loesje maar ken ik die nog van vroeger. die hing altijd in de wc op een tegeltje. loesje is dus nep.
goddamn!!! loesje heeft plaggiaat gepleegd!! vuile sl*ttebak is het.
ja, allemaal bedacht door vrijwilligers, huh?! nou wij weten beter.
pi_27794673
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 02:58 schreef rustig het volgende:
we zijn overigens wel een stel asociale honden.
hier begon een vriendelijk ingestelde miljonair over zijn levensqueste
en wij walsen er slowchattend overheen. is dit nu de mentaliteit van ons fokkers/?!?
eigenlijk serieus wel erg èh?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:01:23 #185
106776 Nickthedick
pi_27794675
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

ik probeer momenteel via marktplaats lege dvd's te verkopen die ik 'over heb', maar die ik eigenlijk bij interesse uit duitsland bestel. als het goedgaat levert het een paar tientjes op en ga ik het vaker doen.
ik ken wel meer lui die dat doen. suc6
pi_27794676
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:00 schreef rustig het volgende:

[..]

goddamn!!! loesje heeft plaggiaat gepleegd!! vuile sl*ttebak is het.
ja, allemaal bedacht door vrijwilligers, huh?! nou wij weten beter.
ja, precies, en zo zijn er nog wel een paar!

denk ik
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:02:33 #187
112998 rustig
come wander with me
pi_27794684
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:00 schreef klasse het volgende:

[..]

eigenlijk serieus wel erg èh?
het gaat te ver zeg ik je!!
maargoed. wat is jouw levensvisie?! hoe wil jij oud worden?
vertel ons dat eens! of nog leuke anekdotes wellicht?!?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:05:07 #188
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_27794692
jij hebt precies wat ik zo graag wil als je wilt ruilen roep je maar . ik heb een klote baan met een redelijk salaris en woon nog thuis.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:05:22 #189
112998 rustig
come wander with me
pi_27794693
weetje, zo savondslaat onststaan de mooiste gesprekken en discussies hier op fok.
maar niemand heeft dat ooit door want de lieve modjes slapen in hun nestjes (oogjes dicht, snaveltjes toe..) en volgende dag hangt men genadeloos overal sloten aan, en klaar!

een schat aan informatie gaat hier verloren. wie bewaard dit voor het nageslacht?!?!
pi_27794699
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:02 schreef rustig het volgende:

[..]

het gaat te ver zeg ik je!!
maargoed. wat is jouw levensvisie?! hoe wil jij oud worden?
vertel ons dat eens! of nog leuke anekdotes wellicht?!?
mijn levensvisie? eerst mijn opleiding afmaken. liever eigenlijk niet want ik ga net zo lief direct werken. studeren is niet mijn ding ook al gaat het me redelijk makkelijk af allemaal.

daarna zal ik eerst wat jaartjes ervaring opdoen in een bepaalde richting en iets opbouwen waar ik op kan terugvallen. daarna ga ik wat voor mezelf beginnen wat in die tijd echt hot is. iets wat dus groeicapaciteiten heeft en goed geld genereert te gebruiken voor andere projecten. ondertussen wil ik een leuke mooie vrouw. kinderen vanzelfsprekend. leuk huis, leuke auto('s). vrienden en genieten van hoe het leven op je afkomt en niet overal bij neerzitten.
sommige zaken eventueel met wat financiële hulp of een eventuele "overname".

maar wat is mijn daadwerkelijke visie? geniet van het leven, doe je best, maak er wat van, heb zelfvertrouwen en weet dat iets echt lukt als je het ook daadwerkelijk wilt.
zoiets?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:10:42 #191
112998 rustig
come wander with me
pi_27794714
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:07 schreef klasse het volgende:

[..]

mijn levensvisie? eerst mijn opleiding afmaken. liever eigenlijk niet want ik ga net zo lief direct werken. studeren is niet mijn ding ook al gaat het me redelijk makkelijk af allemaal.

daarna zal ik eerst wat jaartjes ervaring opdoen in een bepaalde richting en iets opbouwen waar ik op kan terugvallen. daarna ga ik wat voor mezelf beginnen wat in die tijd echt hot is. iets wat dus groeicapaciteiten heeft en goed geld genereert te gebruiken voor andere projecten. ondertussen wil ik een leuke mooie vrouw. kinderen vanzelfsprekend. leuk huis, leuke auto('s). vrienden en genieten van hoe het leven op je afkomt en niet overal bij neerzitten.
sommige zaken eventueel met wat financiële hulp of een eventuele "overname".

maar wat is mijn daadwerkelijke visie? geniet van het leven, doe je best, maak er wat van, heb zelfvertrouwen en weet dat iets echt lukt als je het ook daadwerkelijk wilt.
zoiets?
ik ben niet zo'n zakenman, maar je plan klinkt goed en zelfverzekerd!
voor in de toekomst alvast veel succes toegewenst met betrekking tot de eigen zaak!
en niet overal bij neerzitten is een mooi punt. mensen vergeten dat nog wel eens. maar optimisme en positiviteit zijn een essentieel onderdeel van een succesformule!
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:12:35 #192
106776 Nickthedick
pi_27794725
ik heb niet echt een levensvisie; ik wil alleen dingen doen die mij interesseren en mezelf blijven ontwikkelen. als je zo'n kutbaan hebt die je niets interesseert, kun je net zo goed dood zijn (dat is waarschijnlijk wat ik zou doen als ik op een vast spoor zat: zelfmoord plegen).
pi_27794730
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:10 schreef rustig het volgende:

[..]

ik ben niet zo'n zakenman, maar je plan klinkt goed en zelfverzekerd!
voor in de toekomst alvast veel succes toegewenst met betrekking tot de eigen zaak!
en niet overal bij neerzitten is een mooi punt. mensen vergeten dat nog wel eens. maar optimisme en positiviteit
is een essentieel onderdeel van een succesformule!
ja, precies. waarom altijd bij het oude blijven? nederland is op dat gebied echt te erg voor woorden. iedereen is hier maar in loondienst terwijl in andere landen er tig meer onderneminkjes zijn. kijk naar turkije, marokka etc. om maar eens iets te noemen wat op deze manier ook doorgaat in nederland. dit soort mensen starten overal bedrijfjes op en durven dit gewoon aan. iets voor zichzelf, ervoor zorgen dat ze zelf overleven omdat zij iets opgezet hebben.
ik vind dat knap en gedurfd om dat soort risico's te durven nemen als een minima. daar kunnen de meeste hollanders een puntje aan zuigen.

en wat is jouw visie?
Wie anders?
Een legende.
pi_27794733
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:12 schreef nickthedick het volgende:
ik heb niet echt een levensvisie; ik wil alleen dingen doen die mij interesseren en mezelf blijven ontwikkelen. als je zo'n kutbaan hebt die je niets interesseert, kun je net zo goed dood zijn (dat is waarschijnlijk wat ik zou doen als ik op een vast spoor zat: zelfmoord plegen).
precies, dat kan ook. ervoor zorgen dat jij als persoon groeit en niet ergens vastzit waar je niet verder kan. dat breekt je op, ook al heb je veel geld zoals het mooie voorbeeld van ts.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:15:53 #195
112998 rustig
come wander with me
pi_27794736
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:12 schreef nickthedick het volgende:
ik heb niet echt een levensvisie; ik wil alleen dingen doen die mij interesseren en mezelf blijven ontwikkelen. als je zo'n kutbaan hebt die je niets interesseert, kun je net zo goed dood zijn (dat is waarschijnlijk wat ik zou doen als ik op een vast spoor zat).
maar wat zou dan een baan zijn die jou wel interesseert?!
en net zo goed dood is wel erg doemdenken kerel. als ik een kutbaan zou hebben,
dan nóg zijn er zo veel mooie dingen in het leven om van te genieten dat het zonde
zou zijn om jezelf van het leven te beroven.
en elke baan gaat op den duur (een stukje-) vervelen.
wil je een vrouw waarmee je misschien gaat trouwen? kinderen?
zie je jezelf met zo'n koter op schoot?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:16:33 #196
106776 Nickthedick
pi_27794738
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:13 schreef klasse het volgende:

[..]

ik vind dat knap en gedurfd om dat soort risico's te durven nemen als een minima. daar kunnen de meeste hollanders een puntje aan zuigen.

en wat is jouw visie?
de wetgeving is hier verneukt en nederlanders zien het als persoonlijk falen als hun onderneming faalt.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:19:21 #197
112998 rustig
come wander with me
pi_27794746
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:13 schreef klasse het volgende:

[..]

ja, precies. waarom altijd bij het oude blijven? nederland is op dat gebied echt te erg voor woorden. iedereen is hier maar in loondienst terwijl in andere landen er tig meer onderneminkjes zijn. kijk naar turkije, marokka etc. om maar eens iets te noemen wat op deze manier ook doorgaat in nederland. dit soort mensen starten overal bedrijfjes op en durven dit gewoon aan. iets voor zichzelf, ervoor zorgen dat ze zelf overleven omdat zij iets opgezet hebben.

en wat is jouw visie?
ik wil vriendelijk blijven, maar ik ben redelijk vriendelijk ingesteld.
daarnaast wil ik in bijna alle gevallen geweld zo veel mogelijk vermijden (nu ook)
hopelijk verdien ik genoeg om een eigen huisje te hebben en een gezin evt te onderhouden.

en ik hoop dat ik, nog steeds zoals nu, kan blijven genieten van kleine dingen in het leven. mooie natuur, mooi weer, lekker eten, lieve mensen, mooie mensen, samenwerken. optimistisch blijven. en hopelijk zo weinig mogelijk sleur in de relatie.

en zo minimalistisch proberen te leven. een beetje genieten en mooie dingen moet kunnen, maar je moet bij je roots blijven, blijf écht, blijf persoonlijk.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:20:03 #198
106776 Nickthedick
pi_27794748
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:15 schreef rustig het volgende:

[..]

dan nóg zijn er zo veel mooie dingen in het leven om van te genieten dat het zonde
ik wil gewoon in beweging blijven, nergens vastroesten. interim-management lijkt me wel iets.
pi_27794755
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:15 schreef rustig het volgende:

[..]

een baan die mij interesseert? genoeg, dingen managen in het algemeen vind ik fantastisch.
zo vond ik het al leuk om vulploegleider zijn in de c1000 als bijbaan.
maar ook zijn er banen die me echt leuk lijken maar gewoon niet de toekomst hebben die ik wil. zo lijkt mij het leger iets wat ik graag zou willen doen. straaljagerpiloot is nog steeds 1 van mijn dromen van jongs af aan.

en natuurlijk gaan sommige dingen vervelen, ook een eigen bedrijf etc. er komt toch een bepaald patroon in. maar zeer zeker dat een vrouw en kinderen komen.
vooral kinderen.
hoe sentimenteel eigenlijk maar mijn ex heeft 2 nichtjes die ik heb op zien groeien en waar ik ook een tijdje bij heb gewoond ivm met flinke kamernood toendertijd in a'dam. zoiets is toch wel mooi.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794770
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:19 schreef rustig het volgende:

[..]

ik wil vriendelijk blijven, maar ik ben redelijk vriendelijk ingesteld.
daarnaast wil ik in bijna alle gevallen geweld zo veel mogelijk vermijden (nu ook)
hopelijk verdien ik genoeg om een eigen huisje te hebben en een gezin evt te onderhouden.

en ik hoop dat ik, nog steeds zoals nu, kan blijven genieten van kleine dingen in het leven. mooie natuur, mooi weer, lekker eten, lieve mensen, mooie mensen, samenwerken. optimistisch blijven. en hopelijk zo weinig mogelijk sleur in de relatie.

en zo minimalistisch proberen te leven. een beetje genieten en mooie dingen moet kunnen, maar je moet bij je roots blijven, blijf écht, blijf persoonlijk.
zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:32:40 #201
112998 rustig
come wander with me
pi_27794794
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:40:10 #202
112998 rustig
come wander with me
pi_27794810
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
pi_27794812
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:32 schreef rustig het volgende:

[..]

je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794820
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef rustig het volgende:

[..]

weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
haha, slim plan. ben ook aan wat slaap toe. was ook een eer met jou gedachten te wisselen.
hetzelfde gewenst en slaap lekker!
en tot ooit!
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:44:11 #205
112998 rustig
come wander with me
pi_27794823
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef klasse het volgende:

[..]

je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
daar heb jij dan weer gelijk in.
beste kerel, mooi gesproken. ik ga mijn nest maareens opzoeken.
het beste en wie weet spreek ik je weer!

daan
pi_27794831
slaap wel.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:50:54 #207
106776 Nickthedick
pi_27794839
ik kan me eigenlijk niet zo vinden in mensen met ambitieuze dromen; die irriteren mij. net als mensen die het nodig vinden om 'van dag tot dag te leven' en het ge-wel-dig vinden om er een jaartje tussenuit te gaan om in 1 of andere kibbouts te werken (damn hippies).

ik zit er waarschijnlijk een beetje tussen in.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:59:43 #208
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_27794864
als ts eens wist hoe stink jaloers velen zijn op die 'financiele' meevaller van jou (inclusief ondergetekende) !!!!!

ik ben nu zo lui als de pest, maar als ik een bom duiten had zou ik echt wel vanalles gaan ondernemen.............dat zeg ik nu dan, misschien heb ik 'makkelijk' praten

maar je hebt toch veel meer mogelijkheden wanneer je je niet druk hoeft te maken om geld? ga gewoon een opleiding voor de lol volgen, zoek die dromen die je vroeger had weer op, en ga die volgen...toen kon het niet, nu wel! dan heb ik het over dromen als autocoureur, of koop een stapel instrumenten en ga muziek maken/start een band, koop een camera/film crew en ga films maken....(naarmate je 'financiele meevaller' dit toelaat natuurlijk)

af en toe wissel je dit af met een jaartje niks doen en simpelweg geld verbrassen....kan me geen leuker leventje voorstellen
Nobody fucks with The Jesus
pi_27794919
quote:
met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

[..] ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..
ik kan er me veel bij voorstellen. goed dat je je dit nu al realiseert - dat siert je, en je bent jong genoeg om je leven een andere wending te geven. het leuke van veel geld is natuurlijk de bestaanszekerheid voor jezelf en je gezin. de rest is eigenlijk onzin die maar afleidt van wat telt en die je bovendien opzadelt met apathie.

maar je hoeft toch geen gekke sprongen te maken om een wat normaler leven te leiden? misschien kun je zoiets overwegen:
  • verkoop die kast en koop een leuk huis dat jullie zelf kunnen schoonhouden en onderhouden.
  • zet een fonds op waaruit je levenslang een redelijk maandsalaris, zeg 2-3x modaal ontvangt. dat is je zekerheid.
  • zet een ton opzij als spaarpotje voor onvoorziene uitgaven en houdt het op peil door te sparen van je 'salaris'.
  • doe iets van waarde. sla pompen in de sahara, koop een regenwoud, doneer een pand aan een blijf-van-mijn-lijf stichting, stuur kindarbeidertjes naar school, etc.
  • laat de rest verstandig beheren en vergeet het.
  • overdenk waar je eigen interesses en talenten liggen (niet die van je pa, vrouw, vrinden, etc) en probeer daar door serieus te studeren en/of werken een positie in te bereiken die voldoening geeft en op den duur je zekerheidsfonds overbodig maakt, zodat je op eigen kracht op eigen benen komt te staan.

hoe denkt je vrouw er over?
  • pi_27795023
    zolang je geld als een middel blijft zien, en niet als een doel op zich, is het denk ik wel in orde.
    pi_27795024
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 03:01 schreef nickthedick het volgende:

[..]

ik ken wel meer lui die dat doen. suc6
    met 'succes', of niet?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:03:11 #212
    106776 Nickthedick
    pi_27795029
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

met 'succes', of niet?
    mwoah, 't is geen vetpot.
    pi_27795049
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:03 schreef nickthedick het volgende:

[..]

mwoah, 't is geen vetpot.
    nee, da's duidelijk. maar ieder tientje is er een.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:27:10 #214
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27795058
    quote:
    ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.

mijn jeugd was zorgeloos, makkelijk en fijn. ik ben opgegroeid in een welgesteld gezin. geld heeft nooit een rol gespeeld, maar toch werd er verstandig mee omgegaan. ik ben vrij lui van aard, maar toch makkelijk door het vwo gerold. na het vwo moest er uiteraard gekozen worden voor een studie. bedrijfskunde werd het bij mj. ik was een doorsnee student wat betreft studieresultaten.

ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.

na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.

daar zit je dan... een kast van een huis, een prachtig lieve vrouw en twee prachtige kinderen. voor buitenstaanders het perfecte gezin, maar ik voelde me mislukt. geen baan, geen dromen, geen ambities. mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.

overdag golf ik wat, rijd ik wat rond, surf ik op internet en speel met mij kinderen. echte vrienden heb ik niet. als ik me verveel ga ik op vakantie, koop in een nieuwe sportauto of een ander "speeltje" wat na een aantal weken de garage ingaat. ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..

mijn leeftijd: 28 jaar...

ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    sorry hoor, maar ik vind je behoorlijk zielig. en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

ik voel trouwens een verkapt-ik-heb-het-gemaakt-en-dat-wilde-ik-ff-laten-weten-topic
    s1nn3rz, jij bent behoorlijk zielig. in die hele lap tekst zitten welgeteld 2 fouten - zie de vetgedrukte letters, dus waarom wek je het idee dat de hele tekst vol spelfouten zit?

desondanks is de op naar mijn mening wel een verzonnen verhaal. ts mocht willen dat hij veel geld had, de arme sloeber die zich in een idee waant dat hij een rijke patser is
    pi_27795113
    van wie is dit nu weer een clone .
    なんだっけ
    pi_27795764
    je zegt alles te kunnen kopen wat je hartje begeert, je hebt een mooie vrouw en twee schatten van kinderen en toch ben je niet gelukkig??
    jij hebt denk ik een luxe probleem, zoek een hobby of ga weer studeren en zoek dan een baan die bij je past of open je eigen toko.

ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:40:22 #217
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27800343
    tip: ga gewoon heel veel zware shag roken.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_27800451
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    Delivered without an information leaflet
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:04:47 #219
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_27802963
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:06:30 #220
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27803019
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:04 schreef sungamsunitram het volgende:
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    Vampire Romance O+
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:08:21 #221
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803075
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:06 schreef mouseover het volgende:

[..]

veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    te weinig maar da's ook nog relatief hoor.
    of ik nou een fiat tipo'tje of een audi rs6 voor de deur zou hebben staan, van die audi zou ik echt geen gelukkiger mens worden (ookal vind ik het een beestachtig mooie auto)
    pi_27803113
    leeft de ts nog?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:10:54 #223
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803162
    lees anders het wonderlijke verhaal van hendrik meier van roald dahl eens
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:26:03 #224
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_27805563
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef rustig het volgende:
    wat dat betreft hebben jullie vrouwen een streepje voor...
    ja, vrouwen hebben een streepje voor
    of kaal natuurlijk
    Mijn reisverslagen
    pi_27805627
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_27806088
    kut man
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:47:32 #227
    11948 Xortes
    Divide and Conquer
    pi_27806285
    poehee, hoe bedoel je totaal tegenovergesteld aan mijn leven...

als ik zoveel geluk had gehad als jij zou ik me juist ergens 'gratis' voor gaan inzetten om andere mensen gelukkig te maken. niet door geld te geven, maar bijv. verenigingswerk gaan doen, je hebt tijd zat... of vrijwilligerswerk waar je veel mensen blij mee kan maken. je hoeft geen betaalde baan te hebben om je trots te voellen op wie je bent, denk ik. andere rijke mensen hebben toch ook hobby's en doen dingen voor goede doelen en dat soort dingen. ik zou echt exact weten wat ik zou doen als ik nooit meer hoefde te werken, wellicht juist omdat alles wat ik heb zelf heb opgebouwd en eigenlijk tijd (en geld) tekort kom om ook wat voor anderen te doen.

kortom, zoek naar je passies en doe er wat mee! kun je je niet actief inzetten voor een vereniging waar je kinderen bijzitten ofzo. wat doet je vrouw eigenlijk?

succes ermee!
    Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:51:34 #228
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_27806445
    weird. een discussie van 225 reacties en ts is in geen velden of wegen te bekennen.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:57:26 #229
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27806660
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef m021 het volgende:

[..]

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    quote:
    bergafwaards.
    spelfout
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:08:39 #230
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27807020
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef gekke_sandra het volgende:
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    wie? ik? of ts?
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:17:22 #231
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27807320
    ik zou zeggen, begin een bedrijf. als je dan toch geld zat hebt, investeer dan eens ergens in.
    een leuk restaurant, een speciaalzaak, ga oosterse meubels of amerikaanse auto´s importeren of wat dan ook. het levert je spanning en een dagbesteding op, terwijl je met jouw financien het je kan veroorloven om mensen in te huren die in die zaak meewerken.

en verder zou ik vrijwilligerswerk gaan doen, sporten etc. koop ergens een huis waar je vakanties voor zieke kinderen in organiseert. ga een cursus volgen, of desnoods wat doen voor de plaatselijke rotary. het maakt niet uit wat. op die manier netwerk je, heb je tijdverdrijf en en maak je ook nog vrienden.
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
    pi_27807470
    mijn duits leraar is ook ammal vet rijk enzo en hoeft eigenlijk niet te werken... maar dit doet hij dus gewoon als hobby
    Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
    pi_27807606
    bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
    op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
    ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
    pi_27807699
    sterkte, je komt er wel.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:29:45 #235
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27807747
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
    investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
    zoek een goede partner. daar leer je genoeg van. als je zelf een beetje verstand hebt, pik je het zo op.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:33:47 #236
    76339 woeshie
    Let your mind go
    pi_27807891
    reis de wereld rond ?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:39:16 #237
    101860 Tique
    strictly seated concert
    pi_27808065
    als je wilt dat je kinderen niet zo'n leven krijgen als jij geef ze dan niet alles wat ze willen maar laat ze er hard voor werken!
    - Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
    |
    Laat 11 september uw sporttas staan !
    Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
    pi_27808109
    iemand zoeken (stille hint) wie een bedrijf wil starten

een afgestudeert persoon aannemen en hem je dingen laten leren en het bedrijf een beetje laten runnen. en na een tijdje kan jij het dan meer overnemen.
    - Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:49:38 #239
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27808333
    je zegt dat je je kinderen alles wil geven en dat ze later een ander leven krijgen dan jou, maar één van de belangrijkste zaken geef je je kinderen niet: een goed voorbeeld. terwijl dat zo bepalend is in een kinderleven.

en de beste ondernemers zijn ongeschoold, zegt men altijd. als je eigen baas bent hoef je niemand verantwoording af te leggen en je mag zo laat uit je bed komen als je wil. als je van bepaalde zaken geen verstand hebt, neem er dan iemand voor in dienst. het is echt niet zo moeilijk als het lijkt, en in de praktijk leer je snel. laat jezelf en je kinderen eens zien dat je niet slap en verwend bent, maar dat je wat met je leven doet!

verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:54:09 #240
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27808473
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:49 schreef merdeka het volgende:
    verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    en dit vind ik nou weer sociaal verantwoordelijk gezeik
    je moet iets doen omdat je iets leuk vind, omdat je ergens een passie voor hebt, of om te overleven. niet omdat er zoiets als een maatschappelijke verantwoording zou zijn...
    pi_27808839
    goh, ik wou dat ik het geld bezat om een eigen zaak te beginnen. ik zou het wel weten hoor. maar dan ook echt er voor gaan en niet half bakken werk. nou ben ik altijd overal voor de volle 100% voor gegaan. als je echt wil veranderen dan kan je dat maar moet je wel je luie reet van de bank halen en er ook werk van maken, zoals ik al eerder schreef, jij hebt gewoon een luxe probleem. het is nog net niet dat je ons hier vraagt welke kleur auto je nu maar moet kopen.
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 16:10:02 #242
    18653 crew  D.
    pi_27808990
    quote:
    vereiking
    wiens kloon ben je?
    dat je met gemak je vwo gehaald hebt gaat er bij niet in
    pi_27809985
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 16:10 schreef d.rose het volgende:

[..]

wiens kloon ben je?
    dat je met gemak je vwo gehaald hebt gaat er bij niet in
    hoe offtopic kun je gaan: het vwo is echt overrated...
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 16:54:28 #244
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_27810278
    ts mag van mij wel wat vaker reageren
    Neerkomen wel!
    pi_27810369
    je kan je kinderen op school toch niet laten vertellen dat hun ouders niks doen??
    pi_27810432
    heey alexander.

ik heb de andere reacties niet gelezen hoor, dus misschien hoor je wat ik zo ga zeggen nu voor de zoveelste keer. maar wat ik zou denken; probeer dingen vanuit een ander perspectief te zien. jij hebt de mogelijkheid om in alle vrijheid te ontdekken wat je wilt met je leven. dat maakt je soms moedeloos voelen, omdat er geen druk op je staat en je dus niks 'moet'. je zult daarom een knop moeten omdraaien en druk op jezelf leggen. stel eisen aan jezelf. waarschijnlijk zul je ook anders moeten aankijken tegen werk. jij zult nooit gaan werken voor het geld. waarom dan wel? vraag jezelf af wat jij een goede, alternatieve reden vindt om te werken. misschien heb je in je leven ervaringen opgedaan die je wilt delen met anderen om hen te helpen of te behoeden. en trouwens, misschien wil je helemaal niet gaan werken. je kunt ook aan andere dingen denken; maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je wat wilt betekenen voor de wereld, of je op z'n minst nuttig voelen. zorg dat het voor jezelf duidelijk wordt wanneer jij voldoening zult vinden in je leven. heb je dat op een rijtje, dan pas kun je beginnen aan het opbouwen van iets. en dan zul je je ook moeten realiseren dat je niet alles in een keer zult bereiken. zoiets neemt tijd, waarschijnlijk jaren. begin klein! begin heel klein.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik vind het in ieder geval interessant om te horen hoe jij in het leven staat en ik krijg heel erg de neiging om het wat te positiveren, om je te helpen. ik heb alleen geen idee hoe, maar als je ook maar ergens het idee heb dat ik je ergens mee kan helpen, ook al weet je zelfs niet waarmee; ik doe het graag. en anders; veel succes! er ligt een geweldige toekomst voor je! keep that in mind.
    pi_27810787
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 16:59 schreef torre het volgende:
    heey alexander.

ik heb de andere reacties niet gelezen hoor, dus misschien hoor je wat ik zo ga zeggen nu voor de zoveelste keer. maar wat ik zou denken; probeer dingen vanuit een ander perspectief te zien. jij hebt de mogelijkheid om in alle vrijheid te ontdekken wat je wilt met je leven. dat maakt je soms moedeloos voelen, omdat er geen druk op je staat en je dus niks 'moet'. je zult daarom een knop moeten omdraaien en druk op jezelf leggen. stel eisen aan jezelf. waarschijnlijk zul je ook anders moeten aankijken tegen werk. jij zult nooit gaan werken voor het geld. waarom dan wel? vraag jezelf af wat jij een goede, alternatieve reden vindt om te werken. misschien heb je in je leven ervaringen opgedaan die je wilt delen met anderen om hen te helpen of te behoeden. en trouwens, misschien wil je helemaal niet gaan werken. je kunt ook aan andere dingen denken; maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je wat wilt betekenen voor de wereld, of je op z'n minst nuttig voelen. zorg dat het voor jezelf duidelijk wordt wanneer jij voldoening zult vinden in je leven. heb je dat op een rijtje, dan pas kun je beginnen aan het opbouwen van iets. en dan zul je je ook moeten realiseren dat je niet alles in een keer zult bereiken. zoiets neemt tijd, waarschijnlijk jaren. begin klein! begin heel klein.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik vind het in ieder geval interessant om te horen hoe jij in het leven staat en ik krijg heel erg de neiging om het wat te positiveren, om je te helpen. ik heb alleen geen idee hoe, maar als je ook maar ergens het idee heb dat ik je ergens mee kan helpen, ook al weet je zelfs niet waarmee; ik doe het graag. en anders; veel succes! er ligt een geweldige toekomst voor je! keep that in mind.
    bedankt voor je zinvolle reactie torre.

ik heb mijn dromen en passies stuk voor stuk de grond in geboord. ik had een voorliefde voor auto's, reizen en geld verdienen. het blijkt maar weer dat het begeren op zich vaak leuker is dan je plannen ten uitvoering brengen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 17:41:48 #248
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_27811635
    en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
      vrijdag 10 juni 2005 @ 17:49:52 #249
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_27811891
    ts golft, dat betekent dat je daar vast ook wel interessante mensen tegenkomt die je op weg zouden kunnen helpen om iets te starten o.i.d. ik denk dat als je zou vragen of je eens een dag mee mag lopen op het bedrijf van een van je golfmaatjes dat je al snel je blik aan het verruimen bent en misschien zelfs wel ideeen krijgt over wat je zou kunnen gaan doen. je golfmaatjes vinden het prachtig en zullen je dat niet snel weigeren omdat je interesse in hun toont.

voor praktische informatie kun je natuurlijk ook eens een keer naar een kamer van koophandel gaan.

probeer met je passie wat te doen, geld verdienen is voor jou niet belangrijk maar wellicht dat je er een maatschappelijk doel aan kunt hangen ?
    Neerkomen wel!
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:23:51 #250
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_27814393
    ik kan me wel indenken hoe je je voelt. maar als je ook geen idee hebt wat je met je leven wil doen, dan wordt het ook niet echt wat. je moet er echt zelf achter komen wat je wil. misschien met psychologen (of andere specialisten) gaan praten, misschien kunnen ze je helpen..

maar goed voor je kinderen zorgen is ook een nobele taak. er zijn genoeg ouders die dat nalaten. de vraag "wat doe je voor de kost" met "huisvader" beantwoorden is mijns inziens geen schande.
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:25:49 #251
    55651 JaWi
    Shalom.
    pi_27814452
    heb je de loterij gewonnen ofzo?
    slettebak [@] gmail.com
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:51:08 #252
    25797 Bolderbast
    Nachoooooooooo
    pi_27815305
    quote:
    bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
    op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
    ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
    voor wat betreft je kinderen: ik las laatst een keer dat michael schumacher zn kinderen iedere week zakgeld geeft, maar liefst 2 euro! raad ik jou ook aan te doen.......leer je kinderen normaal om te gaan met geld en dat ze er iets voor moeten doen!

daarnaast vind ik ook dat je er toch al snel achter bent (na 4 jaar al) dat het anders moet en dat het nog makkelijk anders kan, je hebt iig niet al je geld vergooid ofzo

ik zelf zou er waarschijnlijk pas achter komen als ik 40 was en ergens in de goot lag na nooit gewerkt te hebben en al mn geld vergooid...

waar ik voor mezelf al achter ben is dat je gewoon altijd moet zorgen dat je ergens mee bezig blijft; in mijn geval is geld het belangrijkste dus moet ik gewoon werken of ik het leuk vind of niet
    bij jou is geld van minder belang dus jij kan je echt richten op dingen die je leuk vind, of waarmee je andere mensen kunt helpen...

ga een wereldreis maken en je komt vanzelf in gebieden waar je mensen tegenkomt die wel wat hulp kunnen gebruiken...

ik zie sowieso niet hoe jij op je 28e al kunt stellen dat je leven mislukt is...alle wegen liggen nog altijd open.. voor jou des te meer zelfs...
    pi_27820363
    ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
    zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
      vrijdag 10 juni 2005 @ 22:41:39 #254
    55651 JaWi
    Shalom.
    pi_27820520
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 22:37 schreef mister_popcorn het volgende:
    ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
    zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
    volkomen mee eens. mooi nog meer geld ervan maken .
    slettebak [@] gmail.com
    pi_27821342
    tja, hoewel ik geen cent te makken heb kan ik mij deze situatie zeer goed voorstellen. ik heb nog nooit gewerkt, heb ook problemen om dingen te ondernemen, dingen te vinden die mij echt stimuleren en motiveren. ik kwam m'n laatste schooljaar ook m'n bed niet meer uit omdat ik het allemaal maar nutteloos vind. en ik ben wanneer ik teruggetrokken achter de pc zit ook alleen maat met materialistische dingen bezig.

als ik dus net zoals jou rijk zou zijn dan zou het bij mij hetzelfde gaan, maar ik moet straks wel, ik heb weinig keuze..

maar ik snap iig heel goed dat je heel veel mist in je leven..

maar eigenlijk, eigenlijk he.. meeste mensen die besteden hun leven alleen maar aan school en werk en zijn haast met niks anders bezig, dan zijn ze 65 en zijn ze te oud en futloos om nog wat met hun pensioen te doen. eigenlijk is dat ook gewoon nutteloos geweest in de meeste gevallen. bij jou is het zo dat jij niet hoeft te werken om de rest van je leven te zorgen dat je kan eten, een dak boven je hoofd hebt etc.. en jij ontdekt nu al dat als je het standaard leven van de medemens niet hoeft te leiden (werken, werken, werken) dat het leven maar erg leeg is
      zaterdag 11 juni 2005 @ 01:26:23 #256
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_27825034
    je kunt altijd nog het vastgoed in gaan, huizen kopen en verhuren. het is geen fulltime job maar het is simpel en het geeft je toch wat te doen. (dit is mijn "werk", auto's verhuren mijn hobby ). ik heb 2 jaar geleden een aardige partij vastgoed kunnen overnemen, door combinatie van geluk en een beetje werk verdien ik daar nu m'n brood mee. gelukkig maar want ik ben ook veel te lui om 40 uur p/w te werken (zelfs als ik geen geld had). ik kan alleen maar zeggen dat ik ondanks een overschot aan tijd en geld wel gelukkig ben, deels wellicht door mijn persoonlijke instelling maar ik vind het toch ook wel fijn dat ik in elk geval iets te doen heb. overigens betaal ik mezelf maandelijks een redelijk bescheiden salaris uit en zet ik de rest opzij, hierdoor dwing ik mezelf toch een beetje op de kleintjes te blijven letten.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      zaterdag 11 juni 2005 @ 04:36:53 #257
    25797 Bolderbast
    Nachoooooooooo
    pi_27827232
    ik ken trouwens ook iemand die naast zijn 'echte' beroep er een klein reisbureautje op na houdt.....lijkt me ook leuk

paar keer per jaar gaat ie heel de wereld over mooie hotels zoeken om in zijn reizen op te nemen, je wordt er niet rijk van, maar bent wel bezig en reist heel de wereld rond......
    pi_27829506
    he alexander, als ik jou was zou ik me op twee punten richten:

1. uitvinden wat je in deze wereld waardevol vindt en daar werk van maken. persoonlijk denk ik dat de (gemiddelde) mens op sociaal gebied goed in zijn vel moet zitten om gelukkig te worden. bij het lezen van jouw 'passies' (auto's, reizen en geld verdienen), dacht ik meteen 'misschien mist hij iets op sociaal gebied'. natuurlijk zijn deze zaken interessant voor (bijna) iedereen, maar met alleen materialistische zaken kom je er niet.

je zegt zelf al dat het je zo'n goed gevoel geeft om je dochters gelukkig te maken, hen een goed leven te geven. wat dacht je ervan om te proberen om anderen, die het minder hebben, ook gelukkig te maken? gehandicapten, zieken, bejaarden, daklozen, of voor mijn part dieren, zoek uit voor wie jij je graag zou willen inzetten. hiermee bedoel ik niet dat je je geld erin stopt, maar ga zelf iets doen, voor mijn part vrijwilligerswerk. werkelijk iets betekenen voor andere mensen.

2. van wat ik zo lees, heb jij nul komma nul doorzettingsvermogen. er zijn veel meer mensen met dat probleem, en er kan ook wat aan gedaan worden, maar er iets aan doen is vaak het lastige. ik heb wel een idee, denk zelf dat je het niks zal vinden gezien je achtergrond en je manier van leven, maar ik noem het toch. ga iets doen waarbij je uit je "comfort zone" stapt, iets waarbij je volledig op jezelf bent aangewezen en tot het uiterste moet gaan, het liefst iets waar ook wat risico in zit.

ga een vechtsport doen, boksen, judo, worstelen, iets met veel lichamelijk contact, waarbij je hard moet werken om vooruit te komen, en je je grenzen kwa pijn en uithoudingsvermogen constant verlegt (of als je dit echt niks lijkt, een andere harde sport, rugby bijvoorbeeld). je achtergrond en vermogen zijn hier niet van invloed en als je er echt werk van maakt zal het je karakter goed doen.

probleem met dit soort dingen is vaak, dat mensen eraan beginnen, maar er niet mee doorgaan. als je dus besluit zoiets te gaan doen, zorg er dan voor dat je elke week gaat, ongeacht andere dingen die je wilt/moet doen.

ik hoop dat je hier wat mee kan (je kan er sowieso wat mee, ik hoop dat je er wat mee doet), zo niet, dan ben ik bang dat alleen professionele hulp je misschien verder kan helpen.
    pi_27830882
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:08 schreef smots het volgende:
    wie? ik? of ts?
    ts!
    Delivered without an information leaflet
      † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2005 @ 12:47:08 #260
    43556 miss_dynastie
    pi_27830998
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 08:30 schreef faja-lobi het volgende:
    ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
    dat denk ik wel, ja. je bekijkt het allemaal wel heel erg vanuit je eigen situatie en leeft je weinig in in ts. het is naar mijn idee algemeen bekend dat veel geld hebben net zoveel problemen kan veroorzaken als weinig geld hebben. dat is misschien voor iemand met weinig geld moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. dat jij wel weet wat je met het geld zou doen, is simpelweg omdat je dromen, ambities, etc. hebt. en dromen is leuk, maar als je al je dromen waar kan maken zonder ervoor te hoeven vechten, gaat de lol er naar mijn idee wel van af. dat ts wat weinig ambitie heeft, is omdat het simpelweg niet hoeft. je moet donders sterk in je schoenen staan wil je daar 'zomaar' mee om kunnen gaan.
    quote:
    als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen.
    niet. zo simpel is het. je moet niet, dus je wil niet. tuurlijk zijn er mensen die met heel veel plezier naar hun werk gaan, ik ben er een van, maar ik ken meer dan genoeg mensen die beweren dat ze hun baan opzeggen als ze de loterij winnen hoor, dus zo gek ben je niet.
    quote:
    ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
    maar wat is je niveau? met alle respect, maar je kan het niet, dat zeg je zelf. begin dan eens een stapje lager op de ladder dan gelijk over 'niveau' te denken. of zoek een functie die leuk is. om het geld hoef je het niet te laten.

kijk, geld maakt niet gelukkig is het gezegde, en dat geloof ik ook wel. maar weet je, met geld kun je wel een hele hoop mogelijkheden creëren. bijvoorbeeld een studie volgen, leuk vrijwilligerswerk, een leuke maar minder goed betaalde baan, thuis blijven, etcetera.
    pi_27831001
    quote:

weet je wel waar je talenten liggen? competenties ontwikkelen is één ding, je moet zo onderhand wel weten wat je wel en niet kan (leren). als je dat nog niet weet zou ik het maar eens gaan uitzoeken als ik jou was.
    pi_27849247
    @ ts:je schrijft redelijk "invoelend' ,zogezegd. je weet duvels goed wat je kunt en vooral wat niet.... ik was luchtverkeersleider, maar die baan kostte me energie, ipv dat het me iets gaf ( energie-technisch). knaken waren goed maar daar was het. nu werk ik als coach begeleid wonen met psychiatrische patiënten, geld is een ramp maar ik kom met een grijns op mijn gezicht op mijn werk. wat kun je goed? of beter nog: wat wil je goed kunnen? ( ben nieuw op fok, moet ik me dan voorstellen??)
    Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
    pi_27849371
    bij deze dan:voormalige rot-puber, ex-militair en nu in de psychiatrie werkzaam. alles sal reg kom!
    Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
      maandag 13 juni 2005 @ 11:04:03 #264
    87106 Oud_student
    Lux Aeterna
    pi_27880039
    grappig dat iedereen hier in tuint.
    de ts is waarschijnlijk een (luie) student psychologie die een scriptie overdit onderwerp moet schrijven. als ik zo'n "pobleem" zou hebben, dan zou ik professionele hulp inroepen (die zijn zo duur, dat het probleem gelijk verdwijnt)
    dus als veel geld werkelijk een probleem is, geef het dan weg.
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
      maandag 13 juni 2005 @ 11:52:16 #265
    85889 lucida
    équilibre
    pi_27881692
    quote:
    een zeer herkenbaar gevoel waarvoor ik je niet benijd. met geld is inderdad veel te koop, maar je kunt er niet een pasklare zingeving voor je leven mee kopen. immateriële zaken zoals geluk, ambitie en dromen komen van binnenuit en, rijk of niet, daar dien je elke dag aan te werken.
    quote:
    ook ik ben bekend met zo'n ongedwongen, vrije levensstijl. toch heb ik mij altijd voorgehouden, niet weg te zakken tot een of andere snobistische decadent die slechts nog van de hedonistische impulsen in zijn leven kon en wilde genieten. ik nam mezelf voor hoe dan ook aan mijn 'ontwikkeling' te (blijven) werken, omdat ik als mens wilde groeien, in inzicht en in eigenwaarde!
    quote:
    het komt er dus op aan een balans te vinden tussen 'rust' en innerlijke ontplooiing. je kunt met je talenten woekeren, met je geld smijten en noem het allemaal maar op, maar niemand, behalve jijzelf, zal jou kunnen verplichten iets 'zinvols' in jouw leven te gaan doen.

nogmaals geluk, ambities en dromen komen je niet vanzelf aanwaaien, het maakt dan echt niet uit of je rijk bent of arm, dit soort zaken zijn zoals gezegd met alle geld van de wereld niet te koop. wil je ervaren wat het is om vreugdevol te leven denk dan eens aan het volgende citaat: de armen weten niet hoe rijk ze zijn en, de rijken weten niet hoe arm ze zijn!...
    quote:
    kom in het 'reine' met jezelf: wie ben jij, wat wil jij, wat kun jij en wat heb jij er voor over om dat waar te maken?!...

uit ervaring weet ik dat midden twintig vaak een omslagpunt betekent in iemands leven. het zorgeloze en in zekere zin 'bevoorrechte' bestaan (lees: reizen, feesten, brassen en verbrassen, alcohol en drugs) dwingt je er als het ware 'vanzelf' toe - wil je niet verworden tot een eeuwige 'kroegtijger' en 'nachtbraker' van vluchtige en vervluchtigde idealen - jezelf op enig moment zeer kritisch in ogenschouw te nemen.
    quote:

mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.
    ik had juist het tegenovergestelde, als mensen aan mij vroegen wat doe je, dan zij ik met een zekere 'trots' niets. natuurlijk wist ik dat 'niets' betekende dat ik niet, zoals velen, gedwongen was een baantje van negen tot vifj te vervullen, maar ook wist ik dat ik meer dan menig ander mijn 'vrijheid' gebruikte om wat van mezelf eo ipso mijn leven te maken. ik had dan ook een bezigheid waarvan ik wist dat dit mezelf voldoening gaf, en waarvan ik tevens wist dat mij dit zou behoeden voor een algehele 'lediggang'...
    quote:

alexander
    het is ook zeker niet mijn bedoeling jou voor deze gevoelens oplossingen aan te dragen, want uit ervaring weet ik dat mensen slechts uit eigen 'schade en schande' wijs worden - of niet natuurlijk?!... maar ik kan het niet nalaten, ter afsluiting, toch nog een moralistische kwinkslag mee te geven.
    quote:
    alle welt hält uns schon für ertrunken, aber da tauchen wir immer wieder auf und bringen sogar aus der tiefe etwas mit herauf!...

"das glück der erkennenden mehrt die schönheit der welt und macht alles, was da ist, sonniger; die erkenntnis legt ihre schönheit nicht nur um die dinge, sondern, auf die dauer, in die dinge; – möge die zukünftige menschheit, für diesen satz ihr zeugniss abgeben!"

(nietzsche, briefe, iii/1. 101)

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 13-06-2005 11:58:24 ]
    het is zoals het is
    freedom from want and fear
    non-conforming link
      maandag 13 juni 2005 @ 15:16:00 #266
    122731 Nickie
    Nick @ Groningen
    pi_27889087
    ik heb nog wel een idee: ik heb echt een heel goed idee voor een bedrijf, maar ja ik ben 20 en student dus geen geld. als je zin hebt in wat spanning moet je gewoon iemand zoeken met een idee en daarmee wat leuks opstarten. je moet je sociale leven wat meer op poten krijgen. leuke mensen ontmoeten lukt als je weer wat te doen hebt. een bedrijf oprichten en dan daarvoor de pr doen in nederland en europa, erg leuk lijkt me. gewoon alles doen in het bedrijf dat jij zelf leuk vindt en de rest laten doen door professionals. dat lijkt mij wel wat, misschien ook wat voor jou???? ik denk dat je ook maar us effe moet gaan praten met een psycholoog, kan erg goed helpen om je weer op de rails te zetten. bij mij (20 jarige) jongen heeft dat enorm geholpen.

dit was het wel weer voor dr. nick voor vandaag ik lijk wel een betweter misschien maar ik vindt dat ik recht van spreken heb.
    How ya doin'?
    pi_27912273
    hebben we hier niet toevallig te maken met iemand met een manie?
    His masters voice...
    pi_27914970
    tja als ik veel geld had zou ik waarschijnlijk een stichting opzetten om andere mensen ook een beetje meer welvaart te brengen.

mij zou het een goed gevoel geven om anderen een beetje gelukkig te maken...
    (een cliniclowns ofzo)

daar zit altijd wel een beetje werk in, ergo jij voelt je wat happier door dat je nut hebt en het is altijd een goed gevoel als een ander ook gelukkig is.
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
      dinsdag 14 juni 2005 @ 23:16:56 #269
    33631 RedDevil085
    NEIN, NEIN, NEIN
    pi_27935737
    wat een gezeik... er zijn miljarden mensen die letterlijk een moord zouden doen om in jou schoenen te staan en jij zit er hier over te jammeren...

pak een flinke zak geld, geef je vrouw een stevige beurt en ga een tijdje op een tropisch eiland uitwaaien, lul
    When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
    Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
    pi_27936847
    quote:
    goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
    ik noem je stront-lui.

edit:
    maar even serieus. als moeite voor iets doen echt zoveel moeite kost, moet je toch gewoon doorzetten. niet zomaar opgeven. volgens mij ontbreekt het je nogal aan doorzettingsvermogen.
    pi_27936951
    quote:
    op dinsdag 14 juni 2005 23:44 schreef menesis het volgende:

[..]

goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
    ik noem je stront-lui.
    bij hem was het denk ik niet omdat hij lui is maar waarom zou hij voor die 2000 euro per maand elke dag vroeg je bed uit komen als je op je bankrekening miljoenen staan hebt
    sorry voor al m'n typfouten
    pi_27938239
    het is moeilijk om van het 'lekkere leventje' met alle vrije tijd die je maar wenst naar het werkende leventje over te stappen met weinig vrije tijd, dat is heel erg moeilijk zeker als je weet dat je het eigenlijk helemaal niet hoeft te doen...

maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken. wat zou ik het liefst willen.. hmm een dikke discotheek opzetten met mijn favoriete muziek. het moet mijn stoutste dromen overtreffen... ik zou het liefst willen zien dat iedereen gelukkig is in mijn discotheek.. op iets inspelen van je eigen verlangens en verlangen van andere mensen... is een heerlijk gevoel als je dan succes heb ! je bouwt iets zelf op... je hebt er zelf aan gewerkt.

de uitdaging is dan, om je droom te realiseren, met zoveel mogelijk inzet van jezelf ! heb je succes... dan is het een heerlijk gevoel dat het goed gaat.. en dan verlang je naar meer..

als je maar gemotiveerd bent & enthousiast bent kan je heel veel bereiken..
    succes alexander
    Altijd aan het dromen...
      † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:54:15 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_27942628
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 00:34 schreef d-industries het volgende:
    maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken.
    maar dat lijkt me heel moeilijk, je dromen waarmaken, als je altijd al geld genoeg hebt gehad die dromen direct uit te laten komen. als je nooit wat te wensen hebt gehad op materieel gebied, dan lijkt het me best moeilijk nu 'ineens' met iets te komen.
    pi_27946197
    dat is het hem juist miss_dynastie, alexander hoeft geen wensen te hebben op materieel gebied. maar alexander mist wat anderen wel leren vanaf kleins af aan ! succes komt niet uit de lucht vallen, daar moet hard aan gewerkt worden.

alexander hoeft geen droom te hebben, maar hij kan wel iets realiseren wat hem echt leuk lijkt. een bedrijf, iets in de horeca, hotel.. noem het maar op :p ! het maakt niet uit wat je wilt.. als je maar een uitdaging heb in het leven !!
    Altijd aan het dromen...
    pi_27946206
    ik zou aanraden.. ga eens een beroepen test doen. dan kom je erachter waar je interesses liggen.
    en begin dan eerst eens met paar uur per dag werken. van 11 tot 2 ofzo. om in het ritme te komen. bedoel dan leg je de baas geld toe ofzo in jou geval maar dan ben je en bezig en je hebt nog tijd voor je kids. dan heb je een ritme en kan je daarmee verder ! en dan eens kijken wat je verder wilt?
    pi_27946271
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 17:41 schreef stijgende_ster het volgende:
    en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
    anders kun je net zoals abramovich, bijvoorbeeld ajax overnemen en daar allemaal nieuwe spelers voor kopen?
    "Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
    - Michele Sciacca
    pi_27946378
    kijk anders ook eens even naar andere mensen die genoeg geld hebben dat ze nooit meer hoeven te werken. bekende personen bijvoorbeeld, je ziet ze veel in de media verschijnen. waarom stoppen ze er niet gewoon mee, ze hebben toch genoeg verdiend ? nee niet iedereen doet het om geld.. trumpje bijvoorbeeld , miljardair.. en toch werkt tie elke dag door.. omdat hij ervan houdt nieuwe uitdagingen te zoeken, te financieren en grootser te worden ! hij heeft succes.. dat is een uitdaging !

zoek uit waar jij van houdt
    Altijd aan het dromen...
      woensdag 15 juni 2005 @ 15:45:32 #278
    98634 Lempicka
    Back to Life
    pi_27954224
    ga vrijwilligers werk doen, leer jongeren met weinig geld golven, doe een cursus, lees! zoek uit wat je echt interessant vind, niet bedrijskunde of weet ik veel wat je zou kunnen studeren, maar misschien houd je wel heel veel van muziek..of van boeken, van verre reizen.

let op dat wat je echt gelukkig maakt, en doe daar iets mee, eerst iets kleins, een dag in de week of zo, en vul langzaam maar zeker je dagen met dingen waar je je goed door voelt.

volgens mij is je probleem kleiner dan je denkt, maar vraagt het een stuk peper in je reet!!!

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
    "Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
    pi_27956081
    ahh je speech was zo mooi lempica waarom verpest je het met t lelijke woord voor kont
    Altijd aan het dromen...
      woensdag 15 juni 2005 @ 16:52:17 #280
    85889 lucida
    équilibre
    pi_27956757
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 15:45 schreef lempicka het volgende:

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
    het is zoals het is
    freedom from want and fear
    non-conforming link
    pi_27956804
    ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
    pi_27956850
    hmmm.. geen kloon dus.

wijsheid komt met ouderdom.. laten we zeggen dat het lot in jouw eigen handen ligt.
    het enige watje hoef te doen, is een beetje sturen.

makkelijker gezegd, dan gedaan. maar je moet het stap voor stap doen.
    wees niet bang om te falen, want da heb je niet echt geleerd in jouw zorgeloze studententijd.
    eigenlijk was dat wel de bedoeling. het is deel van het volwassen worden, naar jezelf op zoek gaan.

leer jezelf kennen, nu je er zelf van bewust bent.
    なんだっけ
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:17 #283
    3542 Gia
    User under construction
    pi_27957206
    ik heb niet alle reacties gelezen, maar even voor ts: ik kan je mijn bankrekeningnummer wel geven!!!

pi_27957775
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 16:54 schreef crashcat het volgende:
    hmmm.. geen kloon dus.
    ik twijfel nog, maar wat doet het er toe.
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:39:45 #285
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27958081
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 16:53 schreef vdo28 het volgende:
    ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
    dit is precies wat ik ook zou doen, ik heb 1,5 jaar bij een organisatie gewerkt die verschillende ontwikkelingsprojecten ondersteunt, ik kan zoveel initiatieven opnoemen waar jij je tijd en geld in zou kunnen steken om zo het leven van heel veel mensen stukken makkelijker te maken. ik zelf zou daar heel veel voldoening uit halen.
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:48:37 #286
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_27958325
    verandering ligt in jezelf, als je wilt kun je veranderen en je focussen op het mooie van het leven. sommige mensen plaatsen zichzelf in de slachtofferrol, heb ik ook gedaan maar ik heb nooit de moed opgegeven.

uitbreiding van je horizon, de wereld verkennen. de wereld verkennen hoeft geen wereldreis te zijn, kan wel natuurlijk, zou mooi zijn. je geest open stellen en tevreden zijn met wat je hebt.

en ga zo door. er is zoveel te doen op geestelijk, persoonlijk en ander vlak. ga lezen, ga je verdiepen in de filosofie of wat anders. ga games spelen, ga leren vliegen ga wat dan ook. doe wat. open je ogen.

anders ga je een week lang iedere dag 10 uur in de tuin zitten en nadenken waarom je dit probleem hebt
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_27959709
    doneer het geld aan een goed doel.
    pi_27961518
    zoek een studie/cursus/training die je interessant lijkt, en als je daarmee klaar bent nog 1, en nog 1 en nog 1, alleen als je er na een week geen ruk meer aan vind dan moet je er ook direct mee kappen en een andere training/cursus/opleiding zoeken
    pi_27963998
    start een eigen bedrijf zou ik zeggen
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
      woensdag 15 juni 2005 @ 21:04:16 #290
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27964093
    je mag ook in mijn bedrijf investeren als je wilt? giro 6476119
    pi_27967461
    als je geen doorzettingsvermogen heb, wil je het niet graag genoeg. punt !
    Altijd aan het dromen...
    pi_27974147
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
    het grote geld is alexander.ve blijkbaar toch te lief om af te staan. hij koopt liever een sportwagen om de leegte in zijn bestaan op te vullen en doet liever zielig op een internetforum dan zijn fortuin te doneren aan goede doelen. hij kan wat geld opzij kunnen zetten voor de studie van zijn kinderen en de rest zou hij gewoon kunnen weggeven, dan ervaart hij weer hoe het is om een leven zonder zekerheden te hebben, misschien wordt het belang van dingen doen waar je gelukkig van wordt wat onmiddelijker.
    pi_27974257
    stort maar wat geld op mijn rekening dan

kommop er is toch wel iets wat je leuk vind om te doen waar je in verder wil gaan? begin een bedrijf, neem wat meer risico's in je leven, koop een boot en trek erop uit, verken de wereld, ga naar afrika en bouw een school! er is zo veel te doen
      vrijdag 17 juni 2005 @ 15:59:38 #294
    121784 Jamaica
    Adriana, Te Amo Mucho Mí Amor!
    pi_28020547
    ik wil zo graag weer naar mexico om me vriendin weer te zien maar ik heb geen geld
    dus als je nog wat over hebt???
      zaterdag 18 juni 2005 @ 10:25:03 #295
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28039010
    tja.. doe wat moois met je leven. neem bill gates, je kan zeggen wat je wilt over z'n zakenpraktijken maar hij helpt wel mooi de wereld met z'n geld.

misschien kan je wat inspiratie opdoen op z'n site: http://www.gatesfoundation.org/default.htm
      zaterdag 18 juni 2005 @ 10:29:23 #296
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28039085
    owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
    pi_28040791
    quote:
    op zaterdag 18 juni 2005 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
    owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
    praten mensen ook zo over jou zeker als jij iets doet voor een ander.
    Altijd aan het dromen...
    pi_28041054
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
    dat is hoogstens 5 minuten werk en daarna verveelt meneer zich weer de tering.
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      zaterdag 18 juni 2005 @ 15:17:21 #299
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28044695
    wat een stomme huilbalk is de topicstarter. heb je alles wat de gemiddelde persoon wil en dan ga je zeiken dat je je mislukt voelt terwijl je met wat normaal verstand dat op kan lossen echt totaal geen respect heb ik voor dit soort gasten.
    pi_28044712
    ow ja en dat hij haast niks plaatst vind ik ook belachelijk, start dan geen topic, einde topic gelukkig nu.

ow ja en om dit topic even wat mooier af te sluiten
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 16:59 schreef torre het volgende:
    heey alexander.

quote:
    bedankt voor je zinvolle reactie torre.

ik heb mijn dromen en passies stuk voor stuk de grond in geboord. ik had een voorliefde voor auto's, reizen en geld verdienen. het blijkt maar weer dat het begeren op zich vaak leuker is dan je plannen ten uitvoering brengen.
    hoor jezelf nou eens dan, qua gedachtes en gedrag ben je net een kind je kan toch vrijwillerswerk gaan doen? bepaalde mensen helpen met het geld. maar nee je wil je geld niet in een bodemloze put gooien want je bent lekker gierig en je ziet toch het nut er niet van in ga toch kijken naar wat je hebt, meeste mensen zouden daarmee gelukkig zijn maar nee jij niet want jij moet zonodig spanning zoeken en weet ik veel wat.

personen zoals jou zullen dat niet krijgen want jullie zijn saai.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2005 15:48:07 (.) ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')