abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:32:40 #201
112998 rustig
come wander with me
pi_27794794
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:40:10 #202
112998 rustig
come wander with me
pi_27794810
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
pi_27794812
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:32 schreef rustig het volgende:

[..]

je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794820
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef rustig het volgende:

[..]

weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
haha, slim plan. ben ook aan wat slaap toe. was ook een eer met jou gedachten te wisselen.
hetzelfde gewenst en slaap lekker!
en tot ooit!
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:44:11 #205
112998 rustig
come wander with me
pi_27794823
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef klasse het volgende:

[..]

je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
daar heb jij dan weer gelijk in.
beste kerel, mooi gesproken. ik ga mijn nest maareens opzoeken.
het beste en wie weet spreek ik je weer!

daan
pi_27794831
slaap wel.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:50:54 #207
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27794839
ik kan me eigenlijk niet zo vinden in mensen met ambitieuze dromen; die irriteren mij. net als mensen die het nodig vinden om 'van dag tot dag te leven' en het ge-wel-dig vinden om er een jaartje tussenuit te gaan om in 1 of andere kibbouts te werken (damn hippies).

ik zit er waarschijnlijk een beetje tussen in.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:59:43 #208
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_27794864
als ts eens wist hoe stink jaloers velen zijn op die 'financiele' meevaller van jou (inclusief ondergetekende) !!!!!

ik ben nu zo lui als de pest, maar als ik een bom duiten had zou ik echt wel vanalles gaan ondernemen.............dat zeg ik nu dan, misschien heb ik 'makkelijk' praten

maar je hebt toch veel meer mogelijkheden wanneer je je niet druk hoeft te maken om geld? ga gewoon een opleiding voor de lol volgen, zoek die dromen die je vroeger had weer op, en ga die volgen...toen kon het niet, nu wel! dan heb ik het over dromen als autocoureur, of koop een stapel instrumenten en ga muziek maken/start een band, koop een camera/film crew en ga films maken....(naarmate je 'financiele meevaller' dit toelaat natuurlijk)

af en toe wissel je dit af met een jaartje niks doen en simpelweg geld verbrassen....kan me geen leuker leventje voorstellen
Nobody fucks with The Jesus
pi_27794919
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

[..] ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..
ik kan er me veel bij voorstellen. goed dat je je dit nu al realiseert - dat siert je, en je bent jong genoeg om je leven een andere wending te geven. het leuke van veel geld is natuurlijk de bestaanszekerheid voor jezelf en je gezin. de rest is eigenlijk onzin die maar afleidt van wat telt en die je bovendien opzadelt met apathie.

maar je hoeft toch geen gekke sprongen te maken om een wat normaler leven te leiden? misschien kun je zoiets overwegen:
  • verkoop die kast en koop een leuk huis dat jullie zelf kunnen schoonhouden en onderhouden.
  • zet een fonds op waaruit je levenslang een redelijk maandsalaris, zeg 2-3x modaal ontvangt. dat is je zekerheid.
  • zet een ton opzij als spaarpotje voor onvoorziene uitgaven en houdt het op peil door te sparen van je 'salaris'.
  • doe iets van waarde. sla pompen in de sahara, koop een regenwoud, doneer een pand aan een blijf-van-mijn-lijf stichting, stuur kindarbeidertjes naar school, etc.
  • laat de rest verstandig beheren en vergeet het.
  • overdenk waar je eigen interesses en talenten liggen (niet die van je pa, vrouw, vrinden, etc) en probeer daar door serieus te studeren en/of werken een positie in te bereiken die voldoening geeft en op den duur je zekerheidsfonds overbodig maakt, zodat je op eigen kracht op eigen benen komt te staan.

hoe denkt je vrouw er over?
  • pi_27795023
    zolang je geld als een middel blijft zien, en niet als een doel op zich, is het denk ik wel in orde.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_27795024
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 03:01 schreef nickthedick het volgende:

[..]

ik ken wel meer lui die dat doen. suc6
    met 'succes', of niet?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:03:11 #212
    106776 Nickthedick
    Non-smokers die every day
    pi_27795029
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

met 'succes', of niet?
    mwoah, 't is geen vetpot.
    - It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
    - Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
    pi_27795049
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:03 schreef nickthedick het volgende:

[..]

mwoah, 't is geen vetpot.
    nee, da's duidelijk. maar ieder tientje is er een.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:27:10 #214
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27795058
    quote:
    ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.

mijn jeugd was zorgeloos, makkelijk en fijn. ik ben opgegroeid in een welgesteld gezin. geld heeft nooit een rol gespeeld, maar toch werd er verstandig mee omgegaan. ik ben vrij lui van aard, maar toch makkelijk door het vwo gerold. na het vwo moest er uiteraard gekozen worden voor een studie. bedrijfskunde werd het bij mj. ik was een doorsnee student wat betreft studieresultaten.

ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.

na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.

daar zit je dan... een kast van een huis, een prachtig lieve vrouw en twee prachtige kinderen. voor buitenstaanders het perfecte gezin, maar ik voelde me mislukt. geen baan, geen dromen, geen ambities. mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.

overdag golf ik wat, rijd ik wat rond, surf ik op internet en speel met mij kinderen. echte vrienden heb ik niet. als ik me verveel ga ik op vakantie, koop in een nieuwe sportauto of een ander "speeltje" wat na een aantal weken de garage ingaat. ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..

mijn leeftijd: 28 jaar...

ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    sorry hoor, maar ik vind je behoorlijk zielig. en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

ik voel trouwens een verkapt-ik-heb-het-gemaakt-en-dat-wilde-ik-ff-laten-weten-topic
    s1nn3rz, jij bent behoorlijk zielig. in die hele lap tekst zitten welgeteld 2 fouten - zie de vetgedrukte letters, dus waarom wek je het idee dat de hele tekst vol spelfouten zit?

desondanks is de op naar mijn mening wel een verzonnen verhaal. ts mocht willen dat hij veel geld had, de arme sloeber die zich in een idee waant dat hij een rijke patser is
    pi_27795113
    van wie is dit nu weer een clone .
    なんだっけ
    pi_27795764
    je zegt alles te kunnen kopen wat je hartje begeert, je hebt een mooie vrouw en twee schatten van kinderen en toch ben je niet gelukkig??
    jij hebt denk ik een luxe probleem, zoek een hobby of ga weer studeren en zoek dan een baan die bij je past of open je eigen toko.

ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:40:22 #217
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27800343
    tip: ga gewoon heel veel zware shag roken.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_27800451
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    Delivered without an information leaflet
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:04:47 #219
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_27802963
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:06:30 #220
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27803019
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:04 schreef sungamsunitram het volgende:
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    Vampire Romance O+
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:08:21 #221
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803075
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:06 schreef mouseover het volgende:

[..]

veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    te weinig maar da's ook nog relatief hoor.
    of ik nou een fiat tipo'tje of een audi rs6 voor de deur zou hebben staan, van die audi zou ik echt geen gelukkiger mens worden (ookal vind ik het een beestachtig mooie auto)
    pi_27803113
    leeft de ts nog?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:10:54 #223
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803162
    lees anders het wonderlijke verhaal van hendrik meier van roald dahl eens
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:26:03 #224
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_27805563
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef rustig het volgende:
    wat dat betreft hebben jullie vrouwen een streepje voor...
    ja, vrouwen hebben een streepje voor
    of kaal natuurlijk
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_27805627
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_27806088
    kut man
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:47:32 #227
    11948 Xortes
    Divide and Conquer
    pi_27806285
    poehee, hoe bedoel je totaal tegenovergesteld aan mijn leven...

als ik zoveel geluk had gehad als jij zou ik me juist ergens 'gratis' voor gaan inzetten om andere mensen gelukkig te maken. niet door geld te geven, maar bijv. verenigingswerk gaan doen, je hebt tijd zat... of vrijwilligerswerk waar je veel mensen blij mee kan maken. je hoeft geen betaalde baan te hebben om je trots te voellen op wie je bent, denk ik. andere rijke mensen hebben toch ook hobby's en doen dingen voor goede doelen en dat soort dingen. ik zou echt exact weten wat ik zou doen als ik nooit meer hoefde te werken, wellicht juist omdat alles wat ik heb zelf heb opgebouwd en eigenlijk tijd (en geld) tekort kom om ook wat voor anderen te doen.

kortom, zoek naar je passies en doe er wat mee! kun je je niet actief inzetten voor een vereniging waar je kinderen bijzitten ofzo. wat doet je vrouw eigenlijk?

succes ermee!
    Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:51:34 #228
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_27806445
    weird. een discussie van 225 reacties en ts is in geen velden of wegen te bekennen.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:57:26 #229
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27806660
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef m021 het volgende:

[..]

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    quote:
    bergafwaards.
    spelfout
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:08:39 #230
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27807020
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef gekke_sandra het volgende:
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    wie? ik? of ts?
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:17:22 #231
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27807320
    ik zou zeggen, begin een bedrijf. als je dan toch geld zat hebt, investeer dan eens ergens in.
    een leuk restaurant, een speciaalzaak, ga oosterse meubels of amerikaanse auto´s importeren of wat dan ook. het levert je spanning en een dagbesteding op, terwijl je met jouw financien het je kan veroorloven om mensen in te huren die in die zaak meewerken.

en verder zou ik vrijwilligerswerk gaan doen, sporten etc. koop ergens een huis waar je vakanties voor zieke kinderen in organiseert. ga een cursus volgen, of desnoods wat doen voor de plaatselijke rotary. het maakt niet uit wat. op die manier netwerk je, heb je tijdverdrijf en en maak je ook nog vrienden.
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
    pi_27807470
    mijn duits leraar is ook ammal vet rijk enzo en hoeft eigenlijk niet te werken... maar dit doet hij dus gewoon als hobby
    Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
    pi_27807606
    bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
    op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
    ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
    pi_27807699
    sterkte, je komt er wel.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:29:45 #235
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27807747
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
    investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
    zoek een goede partner. daar leer je genoeg van. als je zelf een beetje verstand hebt, pik je het zo op.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:33:47 #236
    76339 woeshie
    Let your mind go
    pi_27807891
    reis de wereld rond ?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:39:16 #237
    101860 Tique
    strictly seated concert
    pi_27808065
    als je wilt dat je kinderen niet zo'n leven krijgen als jij geef ze dan niet alles wat ze willen maar laat ze er hard voor werken!
    - Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
    |
    Laat 11 september uw sporttas staan !
    Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
    pi_27808109
    iemand zoeken (stille hint) wie een bedrijf wil starten

een afgestudeert persoon aannemen en hem je dingen laten leren en het bedrijf een beetje laten runnen. en na een tijdje kan jij het dan meer overnemen.
    - Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:49:38 #239
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27808333
    je zegt dat je je kinderen alles wil geven en dat ze later een ander leven krijgen dan jou, maar één van de belangrijkste zaken geef je je kinderen niet: een goed voorbeeld. terwijl dat zo bepalend is in een kinderleven.

en de beste ondernemers zijn ongeschoold, zegt men altijd. als je eigen baas bent hoef je niemand verantwoording af te leggen en je mag zo laat uit je bed komen als je wil. als je van bepaalde zaken geen verstand hebt, neem er dan iemand voor in dienst. het is echt niet zo moeilijk als het lijkt, en in de praktijk leer je snel. laat jezelf en je kinderen eens zien dat je niet slap en verwend bent, maar dat je wat met je leven doet!

verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:54:09 #240
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27808473
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:49 schreef merdeka het volgende:
    verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    en dit vind ik nou weer sociaal verantwoordelijk gezeik
    je moet iets doen omdat je iets leuk vind, omdat je ergens een passie voor hebt, of om te overleven. niet omdat er zoiets als een maatschappelijke verantwoording zou zijn...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')