abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:32:40 #201
112998 rustig
come wander with me
pi_27794794
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
Those who do not feel the music think the dancer mad.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:40:10 #202
112998 rustig
come wander with me
pi_27794810
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:25 schreef klasse het volgende:

[..]

zeker, vooral dat van je roots. gelukkig is daar ook nooit van afgeweken. natuurlijk was er een groot huis. leuke auto's, mooie tuin blabla. maar er was/is wel een echt gezin waar kinderen echt werden opgevoed en ook moesten genieten van dingen als het strand, bergwandelingen etc.

sowieso vind ik 1 van de mooiste dingen heerlijk van de zon genieten etc. zonder gebruk van allerlei materialistische dingen. minimalistisch leven is natuurlijk relatief. wat bedoel je daarmee? ervoor zorgen dat je geen 20 auto's koopt en niet alleen maar crystal drinkt of bedoel je daadwerkeljik 1 modale auto en een doorzonwoning?
weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
pi_27794812
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:32 schreef rustig het volgende:

[..]

je hebt gelijk. minimalistisch is zo'n breed en relatief begrip dat het moeilijk te gebruiken is.
ik bedoel geen modale auto en doorzonwoning. ik bedoel, wát ik als bezit heb moet echt mijn smaak zijn, maar ik geloof dat je in het leven niet zo veel nodig hebt om je gelukkig te voelen.

ik bedoel eigenlijk dat ik me niet gek wil laten maken door geld. natuurlijk draait alles om de economie, daar kan je niet omheen. maar ik hoop dat ik later aan geld niet tekort heb, maar daarentegen dat het ook weer zo weinig voorstelt dat het geen onderwerp is. je toewijden aan belangrijkere dingen in het leven. dus wel hard werken. en geen abnormale kast van een huis kopen. blij zijn met wat je hebt. en ook gewoon tevreden zijn. klinkt allemaal erg burgerlijk en misschien tuttig of whatever, maarja. het is ook half vier geweest, wat wil je.
je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
Wie anders?
Een legende.
pi_27794820
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef rustig het volgende:

[..]

weet je wat, het is laat.
misschien is het maar beter om te gaan slapen.
tijd voor bezinning enzo.
het was me een eer om met je gesproken te hebben,
en ik wens je het allerbeste toe.
wie weet spreken we elkaar nogeens, hier op fok (het is immers
een kleine wereld, nietwaar?)

vriendelijke groeten!
haha, slim plan. ben ook aan wat slaap toe. was ook een eer met jou gedachten te wisselen.
hetzelfde gewenst en slaap lekker!
en tot ooit!
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:44:11 #205
112998 rustig
come wander with me
pi_27794823
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 03:40 schreef klasse het volgende:

[..]

je zegt nu dat het tuttig klinkt. maar je hebt uiteindelijk wel gelijk. als je namelijk gewoon tevreden bent. leuke vrouw, huis, kind, auto, baan (quote acda en de munnik overigens ) dan ben je al eind. immers gaat het daar toch om. en roepen dat geld niks waard is, is nonsens natuurlijk. zonder geld ben je tegenwoordig gewoon nergens en voel je je ernstig klote denk ik zo. maar genoeg om leuk van te leven en 1 keer per jaar op vakantie te gaan is genoeg. dat ik het nou leuk vind een kapitaal te vergroten is wat anders. dat is gewoon streven naar iets wat je graag wilt en later wilt overdragen aan de generaties die daarop volgen.
daar heb jij dan weer gelijk in.
beste kerel, mooi gesproken. ik ga mijn nest maareens opzoeken.
het beste en wie weet spreek ik je weer!

daan
pi_27794831
slaap wel.
Wie anders?
Een legende.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:50:54 #207
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_27794839
ik kan me eigenlijk niet zo vinden in mensen met ambitieuze dromen; die irriteren mij. net als mensen die het nodig vinden om 'van dag tot dag te leven' en het ge-wel-dig vinden om er een jaartje tussenuit te gaan om in 1 of andere kibbouts te werken (damn hippies).

ik zit er waarschijnlijk een beetje tussen in.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 03:59:43 #208
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_27794864
als ts eens wist hoe stink jaloers velen zijn op die 'financiele' meevaller van jou (inclusief ondergetekende) !!!!!

ik ben nu zo lui als de pest, maar als ik een bom duiten had zou ik echt wel vanalles gaan ondernemen.............dat zeg ik nu dan, misschien heb ik 'makkelijk' praten

maar je hebt toch veel meer mogelijkheden wanneer je je niet druk hoeft te maken om geld? ga gewoon een opleiding voor de lol volgen, zoek die dromen die je vroeger had weer op, en ga die volgen...toen kon het niet, nu wel! dan heb ik het over dromen als autocoureur, of koop een stapel instrumenten en ga muziek maken/start een band, koop een camera/film crew en ga films maken....(naarmate je 'financiele meevaller' dit toelaat natuurlijk)

af en toe wissel je dit af met een jaartje niks doen en simpelweg geld verbrassen....kan me geen leuker leventje voorstellen
Nobody fucks with The Jesus
pi_27794919
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

[..] ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..
ik kan er me veel bij voorstellen. goed dat je je dit nu al realiseert - dat siert je, en je bent jong genoeg om je leven een andere wending te geven. het leuke van veel geld is natuurlijk de bestaanszekerheid voor jezelf en je gezin. de rest is eigenlijk onzin die maar afleidt van wat telt en die je bovendien opzadelt met apathie.

maar je hoeft toch geen gekke sprongen te maken om een wat normaler leven te leiden? misschien kun je zoiets overwegen:
  • verkoop die kast en koop een leuk huis dat jullie zelf kunnen schoonhouden en onderhouden.
  • zet een fonds op waaruit je levenslang een redelijk maandsalaris, zeg 2-3x modaal ontvangt. dat is je zekerheid.
  • zet een ton opzij als spaarpotje voor onvoorziene uitgaven en houdt het op peil door te sparen van je 'salaris'.
  • doe iets van waarde. sla pompen in de sahara, koop een regenwoud, doneer een pand aan een blijf-van-mijn-lijf stichting, stuur kindarbeidertjes naar school, etc.
  • laat de rest verstandig beheren en vergeet het.
  • overdenk waar je eigen interesses en talenten liggen (niet die van je pa, vrouw, vrinden, etc) en probeer daar door serieus te studeren en/of werken een positie in te bereiken die voldoening geeft en op den duur je zekerheidsfonds overbodig maakt, zodat je op eigen kracht op eigen benen komt te staan.

hoe denkt je vrouw er over?
  • pi_27795023
    zolang je geld als een middel blijft zien, en niet als een doel op zich, is het denk ik wel in orde.
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_27795024
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 03:01 schreef nickthedick het volgende:

[..]

ik ken wel meer lui die dat doen. suc6
    met 'succes', of niet?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:03:11 #212
    106776 Nickthedick
    Non-smokers die every day
    pi_27795029
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

met 'succes', of niet?
    mwoah, 't is geen vetpot.
    - It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
    - Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
    pi_27795049
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 05:03 schreef nickthedick het volgende:

[..]

mwoah, 't is geen vetpot.
    nee, da's duidelijk. maar ieder tientje is er een.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 05:27:10 #214
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27795058
    quote:
    ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.

mijn jeugd was zorgeloos, makkelijk en fijn. ik ben opgegroeid in een welgesteld gezin. geld heeft nooit een rol gespeeld, maar toch werd er verstandig mee omgegaan. ik ben vrij lui van aard, maar toch makkelijk door het vwo gerold. na het vwo moest er uiteraard gekozen worden voor een studie. bedrijfskunde werd het bij mj. ik was een doorsnee student wat betreft studieresultaten.

ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.

na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.

ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.

daar zit je dan... een kast van een huis, een prachtig lieve vrouw en twee prachtige kinderen. voor buitenstaanders het perfecte gezin, maar ik voelde me mislukt. geen baan, geen dromen, geen ambities. mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.

overdag golf ik wat, rijd ik wat rond, surf ik op internet en speel met mij kinderen. echte vrienden heb ik niet. als ik me verveel ga ik op vakantie, koop in een nieuwe sportauto of een ander "speeltje" wat na een aantal weken de garage ingaat. ik voel me gevangen, gevangen door mijn geld. mijn enige trots zijn mijn kinderen en vrouw. ik voel dat dit niet zo langer door kan gaan, ik ga kapot van ongeluk. mijn kinderen mogen niet zien wat voor mislukking hun vader is. ik probeer mijn leven op de rails te krijgen, iets te ondernemen. ik faal alleen steeds weer opnieuw..

mijn leeftijd: 28 jaar...

ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    sorry hoor, maar ik vind je behoorlijk zielig. en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

ik voel trouwens een verkapt-ik-heb-het-gemaakt-en-dat-wilde-ik-ff-laten-weten-topic
    s1nn3rz, jij bent behoorlijk zielig. in die hele lap tekst zitten welgeteld 2 fouten - zie de vetgedrukte letters, dus waarom wek je het idee dat de hele tekst vol spelfouten zit?

desondanks is de op naar mijn mening wel een verzonnen verhaal. ts mocht willen dat hij veel geld had, de arme sloeber die zich in een idee waant dat hij een rijke patser is
    pi_27795113
    van wie is dit nu weer een clone .
    なんだっけ
    pi_27795764
    je zegt alles te kunnen kopen wat je hartje begeert, je hebt een mooie vrouw en twee schatten van kinderen en toch ben je niet gelukkig??
    jij hebt denk ik een luxe probleem, zoek een hobby of ga weer studeren en zoek dan een baan die bij je past of open je eigen toko.

ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 11:40:22 #217
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27800343
    tip: ga gewoon heel veel zware shag roken.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_27800451
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    Delivered without an information leaflet
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:04:47 #219
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_27802963
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:06:30 #220
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_27803019
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:04 schreef sungamsunitram het volgende:
    interessant topic. erg makkelijk om ts nu lekker af te gaan zeiken, maar het ligt een beetje genuanceerder. volgens mij.
    kijk als je in de gelegenheid bent dat je heel makkelijk veel geld kan krijgen dan ga je daar geen nee tegen zeggen, en als je het eenmaal hebt moet je wel heel sterk in je schoenen staan wil je je leven nog zin en inhoud kunnen geven.

wederom een bevestiging van mijn idee dat (te veel) geld absoluut niet gelukkig maakt.

ts kan doormodderen, of de boel radicaal omgooien.
    je zou (bijna) al je geld weg kunnen geven, zodat je wel moet. ik denk trouwens niet dat je afscheid durft te nemen van je materiele zaken (ook raar, want je zegt zelf dat je leven met al dat geld toch zo leeg is).

als je dat niet durft zou je je misschien eens tot een psycholoog / mental coach kunnen wenden om je leven inhoud en structuur te geven.
    veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    Vampire Romance O+
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:08:21 #221
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803075
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 13:06 schreef mouseover het volgende:

[..]

veel geld maakt ook net gelukkig. te weinig maakt ongelukkig, da's het verschil.
    te weinig maar da's ook nog relatief hoor.
    of ik nou een fiat tipo'tje of een audi rs6 voor de deur zou hebben staan, van die audi zou ik echt geen gelukkiger mens worden (ookal vind ik het een beestachtig mooie auto)
    pi_27803113
    leeft de ts nog?
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 13:10:54 #223
    109065 sungaMsunitraM
    pi_27803162
    lees anders het wonderlijke verhaal van hendrik meier van roald dahl eens
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:26:03 #224
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_27805563
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 02:48 schreef rustig het volgende:
    wat dat betreft hebben jullie vrouwen een streepje voor...
    ja, vrouwen hebben een streepje voor
    of kaal natuurlijk
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_27805627
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 00:05 schreef s1nn3rz het volgende:
    en had je maar wat beter gestudeerd dan waren je spelfouten waarschijnlijk ook iets minder geweest.

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
    pi_27806088
    kut man
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:47:32 #227
    11948 Xortes
    Divide and Conquer
    pi_27806285
    poehee, hoe bedoel je totaal tegenovergesteld aan mijn leven...

als ik zoveel geluk had gehad als jij zou ik me juist ergens 'gratis' voor gaan inzetten om andere mensen gelukkig te maken. niet door geld te geven, maar bijv. verenigingswerk gaan doen, je hebt tijd zat... of vrijwilligerswerk waar je veel mensen blij mee kan maken. je hoeft geen betaalde baan te hebben om je trots te voellen op wie je bent, denk ik. andere rijke mensen hebben toch ook hobby's en doen dingen voor goede doelen en dat soort dingen. ik zou echt exact weten wat ik zou doen als ik nooit meer hoefde te werken, wellicht juist omdat alles wat ik heb zelf heb opgebouwd en eigenlijk tijd (en geld) tekort kom om ook wat voor anderen te doen.

kortom, zoek naar je passies en doe er wat mee! kun je je niet actief inzetten voor een vereniging waar je kinderen bijzitten ofzo. wat doet je vrouw eigenlijk?

succes ermee!
    Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:51:34 #228
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_27806445
    weird. een discussie van 225 reacties en ts is in geen velden of wegen te bekennen.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 14:57:26 #229
    121283 MikeyMic
    lacht je toe
    pi_27806660
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 14:28 schreef m021 het volgende:

[..]

dat lijkt hier wel het standaardantwoord bij posts van zielige types, maar helaas voor jou zitten in bovenstaande post (m.u.v. van enkele typfouten) geen spelfouten.
    quote:
    bergafwaards.
    spelfout
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:08:39 #230
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_27807020
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 11:44 schreef gekke_sandra het volgende:
    dude.. zat jij net bij lijn4?
    wie? ik? of ts?
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:17:22 #231
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27807320
    ik zou zeggen, begin een bedrijf. als je dan toch geld zat hebt, investeer dan eens ergens in.
    een leuk restaurant, een speciaalzaak, ga oosterse meubels of amerikaanse auto´s importeren of wat dan ook. het levert je spanning en een dagbesteding op, terwijl je met jouw financien het je kan veroorloven om mensen in te huren die in die zaak meewerken.

en verder zou ik vrijwilligerswerk gaan doen, sporten etc. koop ergens een huis waar je vakanties voor zieke kinderen in organiseert. ga een cursus volgen, of desnoods wat doen voor de plaatselijke rotary. het maakt niet uit wat. op die manier netwerk je, heb je tijdverdrijf en en maak je ook nog vrienden.
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
    pi_27807470
    mijn duits leraar is ook ammal vet rijk enzo en hoeft eigenlijk niet te werken... maar dit doet hij dus gewoon als hobby
    Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
    pi_27807606
    bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
    op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
    ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
    pi_27807699
    sterkte, je komt er wel.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:29:45 #235
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27807747
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
    investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
    zoek een goede partner. daar leer je genoeg van. als je zelf een beetje verstand hebt, pik je het zo op.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:33:47 #236
    76339 woeshie
    Let your mind go
    pi_27807891
    reis de wereld rond ?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:39:16 #237
    101860 Tique
    strictly seated concert
    pi_27808065
    als je wilt dat je kinderen niet zo'n leven krijgen als jij geef ze dan niet alles wat ze willen maar laat ze er hard voor werken!
    - Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
    |
    Laat 11 september uw sporttas staan !
    Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
    pi_27808109
    iemand zoeken (stille hint) wie een bedrijf wil starten

een afgestudeert persoon aannemen en hem je dingen laten leren en het bedrijf een beetje laten runnen. en na een tijdje kan jij het dan meer overnemen.
    - Signature verwijderd door FA, niet terugplaatsen -
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:49:38 #239
    90273 merdeka
    In My Life I Love You More
    pi_27808333
    je zegt dat je je kinderen alles wil geven en dat ze later een ander leven krijgen dan jou, maar één van de belangrijkste zaken geef je je kinderen niet: een goed voorbeeld. terwijl dat zo bepalend is in een kinderleven.

en de beste ondernemers zijn ongeschoold, zegt men altijd. als je eigen baas bent hoef je niemand verantwoording af te leggen en je mag zo laat uit je bed komen als je wil. als je van bepaalde zaken geen verstand hebt, neem er dan iemand voor in dienst. het is echt niet zo moeilijk als het lijkt, en in de praktijk leer je snel. laat jezelf en je kinderen eens zien dat je niet slap en verwend bent, maar dat je wat met je leven doet!

verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    Better to be hated for who you are than loved for who you're not
    Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
    Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
      vrijdag 10 juni 2005 @ 15:54:09 #240
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_27808473
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:49 schreef merdeka het volgende:
    verder vind ik echt dat iemand als jij vrijwilligerswerk zou moeten doen. je hebt alle tijd en geld van de wereld, draag dan ook wat bij aan onze maatschappij!
    en dit vind ik nou weer sociaal verantwoordelijk gezeik
    je moet iets doen omdat je iets leuk vind, omdat je ergens een passie voor hebt, of om te overleven. niet omdat er zoiets als een maatschappelijke verantwoording zou zijn...
    pi_27808839
    goh, ik wou dat ik het geld bezat om een eigen zaak te beginnen. ik zou het wel weten hoor. maar dan ook echt er voor gaan en niet half bakken werk. nou ben ik altijd overal voor de volle 100% voor gegaan. als je echt wil veranderen dan kan je dat maar moet je wel je luie reet van de bank halen en er ook werk van maken, zoals ik al eerder schreef, jij hebt gewoon een luxe probleem. het is nog net niet dat je ons hier vraagt welke kleur auto je nu maar moet kopen.
      Moderator vrijdag 10 juni 2005 @ 16:10:02 #242
    18653 crew  D.
    pi_27808990
    quote:
    vereiking
    wiens kloon ben je?
    dat je met gemak je vwo gehaald hebt gaat er bij niet in
    pi_27809985
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 16:10 schreef d.rose het volgende:

[..]

wiens kloon ben je?
    dat je met gemak je vwo gehaald hebt gaat er bij niet in
    hoe offtopic kun je gaan: het vwo is echt overrated...
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 16:54:28 #244
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_27810278
    ts mag van mij wel wat vaker reageren
    Neerkomen wel!
    pi_27810369
    je kan je kinderen op school toch niet laten vertellen dat hun ouders niks doen??
    pi_27810432
    heey alexander.

ik heb de andere reacties niet gelezen hoor, dus misschien hoor je wat ik zo ga zeggen nu voor de zoveelste keer. maar wat ik zou denken; probeer dingen vanuit een ander perspectief te zien. jij hebt de mogelijkheid om in alle vrijheid te ontdekken wat je wilt met je leven. dat maakt je soms moedeloos voelen, omdat er geen druk op je staat en je dus niks 'moet'. je zult daarom een knop moeten omdraaien en druk op jezelf leggen. stel eisen aan jezelf. waarschijnlijk zul je ook anders moeten aankijken tegen werk. jij zult nooit gaan werken voor het geld. waarom dan wel? vraag jezelf af wat jij een goede, alternatieve reden vindt om te werken. misschien heb je in je leven ervaringen opgedaan die je wilt delen met anderen om hen te helpen of te behoeden. en trouwens, misschien wil je helemaal niet gaan werken. je kunt ook aan andere dingen denken; maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je wat wilt betekenen voor de wereld, of je op z'n minst nuttig voelen. zorg dat het voor jezelf duidelijk wordt wanneer jij voldoening zult vinden in je leven. heb je dat op een rijtje, dan pas kun je beginnen aan het opbouwen van iets. en dan zul je je ook moeten realiseren dat je niet alles in een keer zult bereiken. zoiets neemt tijd, waarschijnlijk jaren. begin klein! begin heel klein.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik vind het in ieder geval interessant om te horen hoe jij in het leven staat en ik krijg heel erg de neiging om het wat te positiveren, om je te helpen. ik heb alleen geen idee hoe, maar als je ook maar ergens het idee heb dat ik je ergens mee kan helpen, ook al weet je zelfs niet waarmee; ik doe het graag. en anders; veel succes! er ligt een geweldige toekomst voor je! keep that in mind.
    pi_27810787
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 16:59 schreef torre het volgende:
    heey alexander.

ik heb de andere reacties niet gelezen hoor, dus misschien hoor je wat ik zo ga zeggen nu voor de zoveelste keer. maar wat ik zou denken; probeer dingen vanuit een ander perspectief te zien. jij hebt de mogelijkheid om in alle vrijheid te ontdekken wat je wilt met je leven. dat maakt je soms moedeloos voelen, omdat er geen druk op je staat en je dus niks 'moet'. je zult daarom een knop moeten omdraaien en druk op jezelf leggen. stel eisen aan jezelf. waarschijnlijk zul je ook anders moeten aankijken tegen werk. jij zult nooit gaan werken voor het geld. waarom dan wel? vraag jezelf af wat jij een goede, alternatieve reden vindt om te werken. misschien heb je in je leven ervaringen opgedaan die je wilt delen met anderen om hen te helpen of te behoeden. en trouwens, misschien wil je helemaal niet gaan werken. je kunt ook aan andere dingen denken; maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je wat wilt betekenen voor de wereld, of je op z'n minst nuttig voelen. zorg dat het voor jezelf duidelijk wordt wanneer jij voldoening zult vinden in je leven. heb je dat op een rijtje, dan pas kun je beginnen aan het opbouwen van iets. en dan zul je je ook moeten realiseren dat je niet alles in een keer zult bereiken. zoiets neemt tijd, waarschijnlijk jaren. begin klein! begin heel klein.

ik hoop dat je hier wat aan hebt. ik vind het in ieder geval interessant om te horen hoe jij in het leven staat en ik krijg heel erg de neiging om het wat te positiveren, om je te helpen. ik heb alleen geen idee hoe, maar als je ook maar ergens het idee heb dat ik je ergens mee kan helpen, ook al weet je zelfs niet waarmee; ik doe het graag. en anders; veel succes! er ligt een geweldige toekomst voor je! keep that in mind.
    bedankt voor je zinvolle reactie torre.

ik heb mijn dromen en passies stuk voor stuk de grond in geboord. ik had een voorliefde voor auto's, reizen en geld verdienen. het blijkt maar weer dat het begeren op zich vaak leuker is dan je plannen ten uitvoering brengen.
      vrijdag 10 juni 2005 @ 17:41:48 #248
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_27811635
    en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
      vrijdag 10 juni 2005 @ 17:49:52 #249
    61944 Freeflyer
    Vallen doet geen pijn...
    pi_27811891
    ts golft, dat betekent dat je daar vast ook wel interessante mensen tegenkomt die je op weg zouden kunnen helpen om iets te starten o.i.d. ik denk dat als je zou vragen of je eens een dag mee mag lopen op het bedrijf van een van je golfmaatjes dat je al snel je blik aan het verruimen bent en misschien zelfs wel ideeen krijgt over wat je zou kunnen gaan doen. je golfmaatjes vinden het prachtig en zullen je dat niet snel weigeren omdat je interesse in hun toont.

voor praktische informatie kun je natuurlijk ook eens een keer naar een kamer van koophandel gaan.

probeer met je passie wat te doen, geld verdienen is voor jou niet belangrijk maar wellicht dat je er een maatschappelijk doel aan kunt hangen ?
    Neerkomen wel!
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:23:51 #250
    56176 Catch22-
    Ben je Blind?!
    pi_27814393
    ik kan me wel indenken hoe je je voelt. maar als je ook geen idee hebt wat je met je leven wil doen, dan wordt het ook niet echt wat. je moet er echt zelf achter komen wat je wil. misschien met psychologen (of andere specialisten) gaan praten, misschien kunnen ze je helpen..

maar goed voor je kinderen zorgen is ook een nobele taak. er zijn genoeg ouders die dat nalaten. de vraag "wat doe je voor de kost" met "huisvader" beantwoorden is mijns inziens geen schande.
    Heel veel groetjes, Catch22
    En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
    Met GHB nooit meer nee
    Storneren een optie?
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:25:49 #251
    55651 JaWi
    Shalom.
    pi_27814452
    heb je de loterij gewonnen ofzo?
    slettebak [@] gmail.com
      vrijdag 10 juni 2005 @ 19:51:08 #252
    25797 Bolderbast
    Nachoooooooooo
    pi_27815305
    quote:
    bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
    op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
    ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
    voor wat betreft je kinderen: ik las laatst een keer dat michael schumacher zn kinderen iedere week zakgeld geeft, maar liefst 2 euro! raad ik jou ook aan te doen.......leer je kinderen normaal om te gaan met geld en dat ze er iets voor moeten doen!

daarnaast vind ik ook dat je er toch al snel achter bent (na 4 jaar al) dat het anders moet en dat het nog makkelijk anders kan, je hebt iig niet al je geld vergooid ofzo

ik zelf zou er waarschijnlijk pas achter komen als ik 40 was en ergens in de goot lag na nooit gewerkt te hebben en al mn geld vergooid...

waar ik voor mezelf al achter ben is dat je gewoon altijd moet zorgen dat je ergens mee bezig blijft; in mijn geval is geld het belangrijkste dus moet ik gewoon werken of ik het leuk vind of niet
    bij jou is geld van minder belang dus jij kan je echt richten op dingen die je leuk vind, of waarmee je andere mensen kunt helpen...

ga een wereldreis maken en je komt vanzelf in gebieden waar je mensen tegenkomt die wel wat hulp kunnen gebruiken...

ik zie sowieso niet hoe jij op je 28e al kunt stellen dat je leven mislukt is...alle wegen liggen nog altijd open.. voor jou des te meer zelfs...
    pi_27820363
    ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
    zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
    hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
      vrijdag 10 juni 2005 @ 22:41:39 #254
    55651 JaWi
    Shalom.
    pi_27820520
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 22:37 schreef mister_popcorn het volgende:
    ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
    zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
    volkomen mee eens. mooi nog meer geld ervan maken .
    slettebak [@] gmail.com
    pi_27821342
    tja, hoewel ik geen cent te makken heb kan ik mij deze situatie zeer goed voorstellen. ik heb nog nooit gewerkt, heb ook problemen om dingen te ondernemen, dingen te vinden die mij echt stimuleren en motiveren. ik kwam m'n laatste schooljaar ook m'n bed niet meer uit omdat ik het allemaal maar nutteloos vind. en ik ben wanneer ik teruggetrokken achter de pc zit ook alleen maat met materialistische dingen bezig.

als ik dus net zoals jou rijk zou zijn dan zou het bij mij hetzelfde gaan, maar ik moet straks wel, ik heb weinig keuze..

maar ik snap iig heel goed dat je heel veel mist in je leven..

maar eigenlijk, eigenlijk he.. meeste mensen die besteden hun leven alleen maar aan school en werk en zijn haast met niks anders bezig, dan zijn ze 65 en zijn ze te oud en futloos om nog wat met hun pensioen te doen. eigenlijk is dat ook gewoon nutteloos geweest in de meeste gevallen. bij jou is het zo dat jij niet hoeft te werken om de rest van je leven te zorgen dat je kan eten, een dak boven je hoofd hebt etc.. en jij ontdekt nu al dat als je het standaard leven van de medemens niet hoeft te leiden (werken, werken, werken) dat het leven maar erg leeg is
      zaterdag 11 juni 2005 @ 01:26:23 #256
    35464 Don_Tom
    Leave the gun.Take the cannoli
    pi_27825034
    je kunt altijd nog het vastgoed in gaan, huizen kopen en verhuren. het is geen fulltime job maar het is simpel en het geeft je toch wat te doen. (dit is mijn "werk", auto's verhuren mijn hobby ). ik heb 2 jaar geleden een aardige partij vastgoed kunnen overnemen, door combinatie van geluk en een beetje werk verdien ik daar nu m'n brood mee. gelukkig maar want ik ben ook veel te lui om 40 uur p/w te werken (zelfs als ik geen geld had). ik kan alleen maar zeggen dat ik ondanks een overschot aan tijd en geld wel gelukkig ben, deels wellicht door mijn persoonlijke instelling maar ik vind het toch ook wel fijn dat ik in elk geval iets te doen heb. overigens betaal ik mezelf maandelijks een redelijk bescheiden salaris uit en zet ik de rest opzij, hierdoor dwing ik mezelf toch een beetje op de kleintjes te blijven letten.
    Trouwauto nodig?
    Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
    BMW M3 Nurburgring project
      zaterdag 11 juni 2005 @ 04:36:53 #257
    25797 Bolderbast
    Nachoooooooooo
    pi_27827232
    ik ken trouwens ook iemand die naast zijn 'echte' beroep er een klein reisbureautje op na houdt.....lijkt me ook leuk

paar keer per jaar gaat ie heel de wereld over mooie hotels zoeken om in zijn reizen op te nemen, je wordt er niet rijk van, maar bent wel bezig en reist heel de wereld rond......
    pi_27829506
    he alexander, als ik jou was zou ik me op twee punten richten:

1. uitvinden wat je in deze wereld waardevol vindt en daar werk van maken. persoonlijk denk ik dat de (gemiddelde) mens op sociaal gebied goed in zijn vel moet zitten om gelukkig te worden. bij het lezen van jouw 'passies' (auto's, reizen en geld verdienen), dacht ik meteen 'misschien mist hij iets op sociaal gebied'. natuurlijk zijn deze zaken interessant voor (bijna) iedereen, maar met alleen materialistische zaken kom je er niet.

je zegt zelf al dat het je zo'n goed gevoel geeft om je dochters gelukkig te maken, hen een goed leven te geven. wat dacht je ervan om te proberen om anderen, die het minder hebben, ook gelukkig te maken? gehandicapten, zieken, bejaarden, daklozen, of voor mijn part dieren, zoek uit voor wie jij je graag zou willen inzetten. hiermee bedoel ik niet dat je je geld erin stopt, maar ga zelf iets doen, voor mijn part vrijwilligerswerk. werkelijk iets betekenen voor andere mensen.

2. van wat ik zo lees, heb jij nul komma nul doorzettingsvermogen. er zijn veel meer mensen met dat probleem, en er kan ook wat aan gedaan worden, maar er iets aan doen is vaak het lastige. ik heb wel een idee, denk zelf dat je het niks zal vinden gezien je achtergrond en je manier van leven, maar ik noem het toch. ga iets doen waarbij je uit je "comfort zone" stapt, iets waarbij je volledig op jezelf bent aangewezen en tot het uiterste moet gaan, het liefst iets waar ook wat risico in zit.

ga een vechtsport doen, boksen, judo, worstelen, iets met veel lichamelijk contact, waarbij je hard moet werken om vooruit te komen, en je je grenzen kwa pijn en uithoudingsvermogen constant verlegt (of als je dit echt niks lijkt, een andere harde sport, rugby bijvoorbeeld). je achtergrond en vermogen zijn hier niet van invloed en als je er echt werk van maakt zal het je karakter goed doen.

probleem met dit soort dingen is vaak, dat mensen eraan beginnen, maar er niet mee doorgaan. als je dus besluit zoiets te gaan doen, zorg er dan voor dat je elke week gaat, ongeacht andere dingen die je wilt/moet doen.

ik hoop dat je hier wat mee kan (je kan er sowieso wat mee, ik hoop dat je er wat mee doet), zo niet, dan ben ik bang dat alleen professionele hulp je misschien verder kan helpen.
    pi_27830882
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 15:08 schreef smots het volgende:
    wie? ik? of ts?
    ts!
    Delivered without an information leaflet
      † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2005 @ 12:47:08 #260
    43556 miss_dynastie
    pi_27830998
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 08:30 schreef faja-lobi het volgende:
    ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
    dat denk ik wel, ja. je bekijkt het allemaal wel heel erg vanuit je eigen situatie en leeft je weinig in in ts. het is naar mijn idee algemeen bekend dat veel geld hebben net zoveel problemen kan veroorzaken als weinig geld hebben. dat is misschien voor iemand met weinig geld moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. dat jij wel weet wat je met het geld zou doen, is simpelweg omdat je dromen, ambities, etc. hebt. en dromen is leuk, maar als je al je dromen waar kan maken zonder ervoor te hoeven vechten, gaat de lol er naar mijn idee wel van af. dat ts wat weinig ambitie heeft, is omdat het simpelweg niet hoeft. je moet donders sterk in je schoenen staan wil je daar 'zomaar' mee om kunnen gaan.
    quote:
    als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen.
    niet. zo simpel is het. je moet niet, dus je wil niet. tuurlijk zijn er mensen die met heel veel plezier naar hun werk gaan, ik ben er een van, maar ik ken meer dan genoeg mensen die beweren dat ze hun baan opzeggen als ze de loterij winnen hoor, dus zo gek ben je niet.
    quote:
    ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
    maar wat is je niveau? met alle respect, maar je kan het niet, dat zeg je zelf. begin dan eens een stapje lager op de ladder dan gelijk over 'niveau' te denken. of zoek een functie die leuk is. om het geld hoef je het niet te laten.

kijk, geld maakt niet gelukkig is het gezegde, en dat geloof ik ook wel. maar weet je, met geld kun je wel een hele hoop mogelijkheden creëren. bijvoorbeeld een studie volgen, leuk vrijwilligerswerk, een leuke maar minder goed betaalde baan, thuis blijven, etcetera.
    pi_27831001
    quote:

weet je wel waar je talenten liggen? competenties ontwikkelen is één ding, je moet zo onderhand wel weten wat je wel en niet kan (leren). als je dat nog niet weet zou ik het maar eens gaan uitzoeken als ik jou was.
    pi_27849247
    @ ts:je schrijft redelijk "invoelend' ,zogezegd. je weet duvels goed wat je kunt en vooral wat niet.... ik was luchtverkeersleider, maar die baan kostte me energie, ipv dat het me iets gaf ( energie-technisch). knaken waren goed maar daar was het. nu werk ik als coach begeleid wonen met psychiatrische patiënten, geld is een ramp maar ik kom met een grijns op mijn gezicht op mijn werk. wat kun je goed? of beter nog: wat wil je goed kunnen? ( ben nieuw op fok, moet ik me dan voorstellen??)
    Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
    pi_27849371
    bij deze dan:voormalige rot-puber, ex-militair en nu in de psychiatrie werkzaam. alles sal reg kom!
    Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
      maandag 13 juni 2005 @ 11:04:03 #264
    87106 Oud_student
    Lux Aeterna
    pi_27880039
    grappig dat iedereen hier in tuint.
    de ts is waarschijnlijk een (luie) student psychologie die een scriptie overdit onderwerp moet schrijven. als ik zo'n "pobleem" zou hebben, dan zou ik professionele hulp inroepen (die zijn zo duur, dat het probleem gelijk verdwijnt)
    dus als veel geld werkelijk een probleem is, geef het dan weg.
    Exaudi orationem meam
    Requiem aeternam dona eis, Domine.
    Et lux perpetua luceat eis.
      maandag 13 juni 2005 @ 11:52:16 #265
    85889 lucida
    équilibre
    pi_27881692
    quote:
    ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.
    een zeer herkenbaar gevoel waarvoor ik je niet benijd. met geld is inderdad veel te koop, maar je kunt er niet een pasklare zingeving voor je leven mee kopen. immateriële zaken zoals geluk, ambitie en dromen komen van binnenuit en, rijk of niet, daar dien je elke dag aan te werken.
    quote:
    ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.
    ook ik ben bekend met zo'n ongedwongen, vrije levensstijl. toch heb ik mij altijd voorgehouden, niet weg te zakken tot een of andere snobistische decadent die slechts nog van de hedonistische impulsen in zijn leven kon en wilde genieten. ik nam mezelf voor hoe dan ook aan mijn 'ontwikkeling' te (blijven) werken, omdat ik als mens wilde groeien, in inzicht en in eigenwaarde!
    quote:
    na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.
    het komt er dus op aan een balans te vinden tussen 'rust' en innerlijke ontplooiing. je kunt met je talenten woekeren, met je geld smijten en noem het allemaal maar op, maar niemand, behalve jijzelf, zal jou kunnen verplichten iets 'zinvols' in jouw leven te gaan doen.

nogmaals geluk, ambities en dromen komen je niet vanzelf aanwaaien, het maakt dan echt niet uit of je rijk bent of arm, dit soort zaken zijn zoals gezegd met alle geld van de wereld niet te koop. wil je ervaren wat het is om vreugdevol te leven denk dan eens aan het volgende citaat: de armen weten niet hoe rijk ze zijn en, de rijken weten niet hoe arm ze zijn!...
    quote:
    ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.
    kom in het 'reine' met jezelf: wie ben jij, wat wil jij, wat kun jij en wat heb jij er voor over om dat waar te maken?!...

uit ervaring weet ik dat midden twintig vaak een omslagpunt betekent in iemands leven. het zorgeloze en in zekere zin 'bevoorrechte' bestaan (lees: reizen, feesten, brassen en verbrassen, alcohol en drugs) dwingt je er als het ware 'vanzelf' toe - wil je niet verworden tot een eeuwige 'kroegtijger' en 'nachtbraker' van vluchtige en vervluchtigde idealen - jezelf op enig moment zeer kritisch in ogenschouw te nemen.
    quote:

mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.
    ik had juist het tegenovergestelde, als mensen aan mij vroegen wat doe je, dan zij ik met een zekere 'trots' niets. natuurlijk wist ik dat 'niets' betekende dat ik niet, zoals velen, gedwongen was een baantje van negen tot vifj te vervullen, maar ook wist ik dat ik meer dan menig ander mijn 'vrijheid' gebruikte om wat van mezelf eo ipso mijn leven te maken. ik had dan ook een bezigheid waarvan ik wist dat dit mezelf voldoening gaf, en waarvan ik tevens wist dat mij dit zou behoeden voor een algehele 'lediggang'...
    quote:
    ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
    het is ook zeker niet mijn bedoeling jou voor deze gevoelens oplossingen aan te dragen, want uit ervaring weet ik dat mensen slechts uit eigen 'schade en schande' wijs worden - of niet natuurlijk?!... maar ik kan het niet nalaten, ter afsluiting, toch nog een moralistische kwinkslag mee te geven.
    quote:
    alle welt hält uns schon für ertrunken, aber da tauchen wir immer wieder auf und bringen sogar aus der tiefe etwas mit herauf!...

"das glück der erkennenden mehrt die schönheit der welt und macht alles, was da ist, sonniger; die erkenntnis legt ihre schönheit nicht nur um die dinge, sondern, auf die dauer, in die dinge; – möge die zukünftige menschheit, für diesen satz ihr zeugniss abgeben!"

(nietzsche, briefe, iii/1. 101)

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 13-06-2005 11:58:24 ]
    het is zoals het is
    freedom from want and fear
    non-conforming link
      maandag 13 juni 2005 @ 15:16:00 #266
    122731 Nickie
    Nick @ Groningen
    pi_27889087
    ik heb nog wel een idee: ik heb echt een heel goed idee voor een bedrijf, maar ja ik ben 20 en student dus geen geld. als je zin hebt in wat spanning moet je gewoon iemand zoeken met een idee en daarmee wat leuks opstarten. je moet je sociale leven wat meer op poten krijgen. leuke mensen ontmoeten lukt als je weer wat te doen hebt. een bedrijf oprichten en dan daarvoor de pr doen in nederland en europa, erg leuk lijkt me. gewoon alles doen in het bedrijf dat jij zelf leuk vindt en de rest laten doen door professionals. dat lijkt mij wel wat, misschien ook wat voor jou???? ik denk dat je ook maar us effe moet gaan praten met een psycholoog, kan erg goed helpen om je weer op de rails te zetten. bij mij (20 jarige) jongen heeft dat enorm geholpen.

dit was het wel weer voor dr. nick voor vandaag ik lijk wel een betweter misschien maar ik vindt dat ik recht van spreken heb.
    How ya doin'?
    pi_27912273
    hebben we hier niet toevallig te maken met iemand met een manie?
    His masters voice...
    pi_27914970
    tja als ik veel geld had zou ik waarschijnlijk een stichting opzetten om andere mensen ook een beetje meer welvaart te brengen.

mij zou het een goed gevoel geven om anderen een beetje gelukkig te maken...
    (een cliniclowns ofzo)

daar zit altijd wel een beetje werk in, ergo jij voelt je wat happier door dat je nut hebt en het is altijd een goed gevoel als een ander ook gelukkig is.
    Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
      dinsdag 14 juni 2005 @ 23:16:56 #269
    33631 RedDevil085
    NEIN, NEIN, NEIN
    pi_27935737
    wat een gezeik... er zijn miljarden mensen die letterlijk een moord zouden doen om in jou schoenen te staan en jij zit er hier over te jammeren...

pak een flinke zak geld, geef je vrouw een stevige beurt en ga een tijdje op een tropisch eiland uitwaaien, lul
    When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
    Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
    pi_27936847
    quote:
    goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
    ik noem je stront-lui.

edit:
    maar even serieus. als moeite voor iets doen echt zoveel moeite kost, moet je toch gewoon doorzetten. niet zomaar opgeven. volgens mij ontbreekt het je nogal aan doorzettingsvermogen.
    pi_27936951
    quote:
    op dinsdag 14 juni 2005 23:44 schreef menesis het volgende:

[..]

goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
    ik noem je stront-lui.
    bij hem was het denk ik niet omdat hij lui is maar waarom zou hij voor die 2000 euro per maand elke dag vroeg je bed uit komen als je op je bankrekening miljoenen staan hebt
    sorry voor al m'n typfouten
    pi_27938239
    het is moeilijk om van het 'lekkere leventje' met alle vrije tijd die je maar wenst naar het werkende leventje over te stappen met weinig vrije tijd, dat is heel erg moeilijk zeker als je weet dat je het eigenlijk helemaal niet hoeft te doen...

maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken. wat zou ik het liefst willen.. hmm een dikke discotheek opzetten met mijn favoriete muziek. het moet mijn stoutste dromen overtreffen... ik zou het liefst willen zien dat iedereen gelukkig is in mijn discotheek.. op iets inspelen van je eigen verlangens en verlangen van andere mensen... is een heerlijk gevoel als je dan succes heb ! je bouwt iets zelf op... je hebt er zelf aan gewerkt.

de uitdaging is dan, om je droom te realiseren, met zoveel mogelijk inzet van jezelf ! heb je succes... dan is het een heerlijk gevoel dat het goed gaat.. en dan verlang je naar meer..

als je maar gemotiveerd bent & enthousiast bent kan je heel veel bereiken..
    succes alexander
    Altijd aan het dromen...
      † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:54:15 #273
    43556 miss_dynastie
    pi_27942628
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 00:34 schreef d-industries het volgende:
    maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken.
    maar dat lijkt me heel moeilijk, je dromen waarmaken, als je altijd al geld genoeg hebt gehad die dromen direct uit te laten komen. als je nooit wat te wensen hebt gehad op materieel gebied, dan lijkt het me best moeilijk nu 'ineens' met iets te komen.
    pi_27946197
    dat is het hem juist miss_dynastie, alexander hoeft geen wensen te hebben op materieel gebied. maar alexander mist wat anderen wel leren vanaf kleins af aan ! succes komt niet uit de lucht vallen, daar moet hard aan gewerkt worden.

alexander hoeft geen droom te hebben, maar hij kan wel iets realiseren wat hem echt leuk lijkt. een bedrijf, iets in de horeca, hotel.. noem het maar op :p ! het maakt niet uit wat je wilt.. als je maar een uitdaging heb in het leven !!
    Altijd aan het dromen...
    pi_27946206
    ik zou aanraden.. ga eens een beroepen test doen. dan kom je erachter waar je interesses liggen.
    en begin dan eerst eens met paar uur per dag werken. van 11 tot 2 ofzo. om in het ritme te komen. bedoel dan leg je de baas geld toe ofzo in jou geval maar dan ben je en bezig en je hebt nog tijd voor je kids. dan heb je een ritme en kan je daarmee verder ! en dan eens kijken wat je verder wilt?
    pi_27946271
    quote:
    op vrijdag 10 juni 2005 17:41 schreef stijgende_ster het volgende:
    en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
    anders kun je net zoals abramovich, bijvoorbeeld ajax overnemen en daar allemaal nieuwe spelers voor kopen?
    "Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
    - Michele Sciacca
    pi_27946378
    kijk anders ook eens even naar andere mensen die genoeg geld hebben dat ze nooit meer hoeven te werken. bekende personen bijvoorbeeld, je ziet ze veel in de media verschijnen. waarom stoppen ze er niet gewoon mee, ze hebben toch genoeg verdiend ? nee niet iedereen doet het om geld.. trumpje bijvoorbeeld , miljardair.. en toch werkt tie elke dag door.. omdat hij ervan houdt nieuwe uitdagingen te zoeken, te financieren en grootser te worden ! hij heeft succes.. dat is een uitdaging !

zoek uit waar jij van houdt
    Altijd aan het dromen...
      woensdag 15 juni 2005 @ 15:45:32 #278
    98634 Lempicka
    Back to Life
    pi_27954224
    ga vrijwilligers werk doen, leer jongeren met weinig geld golven, doe een cursus, lees! zoek uit wat je echt interessant vind, niet bedrijskunde of weet ik veel wat je zou kunnen studeren, maar misschien houd je wel heel veel van muziek..of van boeken, van verre reizen.

let op dat wat je echt gelukkig maakt, en doe daar iets mee, eerst iets kleins, een dag in de week of zo, en vul langzaam maar zeker je dagen met dingen waar je je goed door voelt.

volgens mij is je probleem kleiner dan je denkt, maar vraagt het een stuk peper in je reet!!!

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
    "Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
    pi_27956081
    ahh je speech was zo mooi lempica waarom verpest je het met t lelijke woord voor kont
    Altijd aan het dromen...
      woensdag 15 juni 2005 @ 16:52:17 #280
    85889 lucida
    équilibre
    pi_27956757
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 15:45 schreef lempicka het volgende:

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
    het is zoals het is
    freedom from want and fear
    non-conforming link
    pi_27956804
    ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
    pi_27956850
    hmmm.. geen kloon dus.

wijsheid komt met ouderdom.. laten we zeggen dat het lot in jouw eigen handen ligt.
    het enige watje hoef te doen, is een beetje sturen.

makkelijker gezegd, dan gedaan. maar je moet het stap voor stap doen.
    wees niet bang om te falen, want da heb je niet echt geleerd in jouw zorgeloze studententijd.
    eigenlijk was dat wel de bedoeling. het is deel van het volwassen worden, naar jezelf op zoek gaan.

leer jezelf kennen, nu je er zelf van bewust bent.
    なんだっけ
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:17 #283
    3542 Gia
    User under construction
    pi_27957206
    ik heb niet alle reacties gelezen, maar even voor ts: ik kan je mijn bankrekeningnummer wel geven!!!

pi_27957775
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 16:54 schreef crashcat het volgende:
    hmmm.. geen kloon dus.
    ik twijfel nog, maar wat doet het er toe.
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:39:45 #285
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27958081
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 16:53 schreef vdo28 het volgende:
    ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
    dit is precies wat ik ook zou doen, ik heb 1,5 jaar bij een organisatie gewerkt die verschillende ontwikkelingsprojecten ondersteunt, ik kan zoveel initiatieven opnoemen waar jij je tijd en geld in zou kunnen steken om zo het leven van heel veel mensen stukken makkelijker te maken. ik zelf zou daar heel veel voldoening uit halen.
      woensdag 15 juni 2005 @ 17:48:37 #286
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_27958325
    verandering ligt in jezelf, als je wilt kun je veranderen en je focussen op het mooie van het leven. sommige mensen plaatsen zichzelf in de slachtofferrol, heb ik ook gedaan maar ik heb nooit de moed opgegeven.

uitbreiding van je horizon, de wereld verkennen. de wereld verkennen hoeft geen wereldreis te zijn, kan wel natuurlijk, zou mooi zijn. je geest open stellen en tevreden zijn met wat je hebt.

en ga zo door. er is zoveel te doen op geestelijk, persoonlijk en ander vlak. ga lezen, ga je verdiepen in de filosofie of wat anders. ga games spelen, ga leren vliegen ga wat dan ook. doe wat. open je ogen.

anders ga je een week lang iedere dag 10 uur in de tuin zitten en nadenken waarom je dit probleem hebt
    Sinds 2007 anti depressiva vrij,
    In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
    Gekte en waanzin voorbij.
    Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
    pi_27959709
    doneer het geld aan een goed doel.
    pi_27961518
    zoek een studie/cursus/training die je interessant lijkt, en als je daarmee klaar bent nog 1, en nog 1 en nog 1, alleen als je er na een week geen ruk meer aan vind dan moet je er ook direct mee kappen en een andere training/cursus/opleiding zoeken
    pi_27963998
    start een eigen bedrijf zou ik zeggen
    Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
      woensdag 15 juni 2005 @ 21:04:16 #290
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27964093
    je mag ook in mijn bedrijf investeren als je wilt? giro 6476119
    pi_27967461
    als je geen doorzettingsvermogen heb, wil je het niet graag genoeg. punt !
    Altijd aan het dromen...
    pi_27974147
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
    het grote geld is alexander.ve blijkbaar toch te lief om af te staan. hij koopt liever een sportwagen om de leegte in zijn bestaan op te vullen en doet liever zielig op een internetforum dan zijn fortuin te doneren aan goede doelen. hij kan wat geld opzij kunnen zetten voor de studie van zijn kinderen en de rest zou hij gewoon kunnen weggeven, dan ervaart hij weer hoe het is om een leven zonder zekerheden te hebben, misschien wordt het belang van dingen doen waar je gelukkig van wordt wat onmiddelijker.
    pi_27974257
    stort maar wat geld op mijn rekening dan

kommop er is toch wel iets wat je leuk vind om te doen waar je in verder wil gaan? begin een bedrijf, neem wat meer risico's in je leven, koop een boot en trek erop uit, verken de wereld, ga naar afrika en bouw een school! er is zo veel te doen
      vrijdag 17 juni 2005 @ 15:59:38 #294
    121784 Jamaica
    Adriana, Te Amo Mucho Mí Amor!
    pi_28020547
    ik wil zo graag weer naar mexico om me vriendin weer te zien maar ik heb geen geld
    dus als je nog wat over hebt???
      zaterdag 18 juni 2005 @ 10:25:03 #295
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28039010
    tja.. doe wat moois met je leven. neem bill gates, je kan zeggen wat je wilt over z'n zakenpraktijken maar hij helpt wel mooi de wereld met z'n geld.

misschien kan je wat inspiratie opdoen op z'n site: http://www.gatesfoundation.org/default.htm
      zaterdag 18 juni 2005 @ 10:29:23 #296
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28039085
    owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
    pi_28040791
    quote:
    op zaterdag 18 juni 2005 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
    owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
    praten mensen ook zo over jou zeker als jij iets doet voor een ander.
    Altijd aan het dromen...
    pi_28041054
    quote:
    op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
    dat is hoogstens 5 minuten werk en daarna verveelt meneer zich weer de tering.
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      zaterdag 18 juni 2005 @ 15:17:21 #299
    37149 slashdotter3
    Arrow to the knee!
    pi_28044695
    wat een stomme huilbalk is de topicstarter. heb je alles wat de gemiddelde persoon wil en dan ga je zeiken dat je je mislukt voelt terwijl je met wat normaal verstand dat op kan lossen echt totaal geen respect heb ik voor dit soort gasten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')