abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:25:49 #251
55651 JaWi
Shalom.
pi_27814452
heb je de loterij gewonnen ofzo?
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 10 juni 2005 @ 19:51:08 #252
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_27815305
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.

zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.

ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.

investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.

wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.

nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
voor wat betreft je kinderen: ik las laatst een keer dat michael schumacher zn kinderen iedere week zakgeld geeft, maar liefst 2 euro! raad ik jou ook aan te doen.......leer je kinderen normaal om te gaan met geld en dat ze er iets voor moeten doen!

daarnaast vind ik ook dat je er toch al snel achter bent (na 4 jaar al) dat het anders moet en dat het nog makkelijk anders kan, je hebt iig niet al je geld vergooid ofzo

ik zelf zou er waarschijnlijk pas achter komen als ik 40 was en ergens in de goot lag na nooit gewerkt te hebben en al mn geld vergooid...

waar ik voor mezelf al achter ben is dat je gewoon altijd moet zorgen dat je ergens mee bezig blijft; in mijn geval is geld het belangrijkste dus moet ik gewoon werken of ik het leuk vind of niet
bij jou is geld van minder belang dus jij kan je echt richten op dingen die je leuk vind, of waarmee je andere mensen kunt helpen...

ga een wereldreis maken en je komt vanzelf in gebieden waar je mensen tegenkomt die wel wat hulp kunnen gebruiken...

ik zie sowieso niet hoe jij op je 28e al kunt stellen dat je leven mislukt is...alle wegen liggen nog altijd open.. voor jou des te meer zelfs...
Nobody fucks with The Jesus
pi_27820363
ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 10 juni 2005 @ 22:41:39 #254
55651 JaWi
Shalom.
pi_27820520
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 22:37 schreef mister_popcorn het volgende:
ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.

die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.

ik zou 't wel weten
zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag

ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
volkomen mee eens. mooi nog meer geld ervan maken .
slettebak [@] gmail.com
pi_27821342
tja, hoewel ik geen cent te makken heb kan ik mij deze situatie zeer goed voorstellen. ik heb nog nooit gewerkt, heb ook problemen om dingen te ondernemen, dingen te vinden die mij echt stimuleren en motiveren. ik kwam m'n laatste schooljaar ook m'n bed niet meer uit omdat ik het allemaal maar nutteloos vind. en ik ben wanneer ik teruggetrokken achter de pc zit ook alleen maat met materialistische dingen bezig.

als ik dus net zoals jou rijk zou zijn dan zou het bij mij hetzelfde gaan, maar ik moet straks wel, ik heb weinig keuze..

maar ik snap iig heel goed dat je heel veel mist in je leven..

maar eigenlijk, eigenlijk he.. meeste mensen die besteden hun leven alleen maar aan school en werk en zijn haast met niks anders bezig, dan zijn ze 65 en zijn ze te oud en futloos om nog wat met hun pensioen te doen. eigenlijk is dat ook gewoon nutteloos geweest in de meeste gevallen. bij jou is het zo dat jij niet hoeft te werken om de rest van je leven te zorgen dat je kan eten, een dak boven je hoofd hebt etc.. en jij ontdekt nu al dat als je het standaard leven van de medemens niet hoeft te leiden (werken, werken, werken) dat het leven maar erg leeg is
  zaterdag 11 juni 2005 @ 01:26:23 #256
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_27825034
je kunt altijd nog het vastgoed in gaan, huizen kopen en verhuren. het is geen fulltime job maar het is simpel en het geeft je toch wat te doen. (dit is mijn "werk", auto's verhuren mijn hobby ). ik heb 2 jaar geleden een aardige partij vastgoed kunnen overnemen, door combinatie van geluk en een beetje werk verdien ik daar nu m'n brood mee. gelukkig maar want ik ben ook veel te lui om 40 uur p/w te werken (zelfs als ik geen geld had). ik kan alleen maar zeggen dat ik ondanks een overschot aan tijd en geld wel gelukkig ben, deels wellicht door mijn persoonlijke instelling maar ik vind het toch ook wel fijn dat ik in elk geval iets te doen heb. overigens betaal ik mezelf maandelijks een redelijk bescheiden salaris uit en zet ik de rest opzij, hierdoor dwing ik mezelf toch een beetje op de kleintjes te blijven letten.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
  zaterdag 11 juni 2005 @ 04:36:53 #257
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_27827232
ik ken trouwens ook iemand die naast zijn 'echte' beroep er een klein reisbureautje op na houdt.....lijkt me ook leuk

paar keer per jaar gaat ie heel de wereld over mooie hotels zoeken om in zijn reizen op te nemen, je wordt er niet rijk van, maar bent wel bezig en reist heel de wereld rond......
Nobody fucks with The Jesus
pi_27829506
he alexander, als ik jou was zou ik me op twee punten richten:

1. uitvinden wat je in deze wereld waardevol vindt en daar werk van maken. persoonlijk denk ik dat de (gemiddelde) mens op sociaal gebied goed in zijn vel moet zitten om gelukkig te worden. bij het lezen van jouw 'passies' (auto's, reizen en geld verdienen), dacht ik meteen 'misschien mist hij iets op sociaal gebied'. natuurlijk zijn deze zaken interessant voor (bijna) iedereen, maar met alleen materialistische zaken kom je er niet.

je zegt zelf al dat het je zo'n goed gevoel geeft om je dochters gelukkig te maken, hen een goed leven te geven. wat dacht je ervan om te proberen om anderen, die het minder hebben, ook gelukkig te maken? gehandicapten, zieken, bejaarden, daklozen, of voor mijn part dieren, zoek uit voor wie jij je graag zou willen inzetten. hiermee bedoel ik niet dat je je geld erin stopt, maar ga zelf iets doen, voor mijn part vrijwilligerswerk. werkelijk iets betekenen voor andere mensen.

2. van wat ik zo lees, heb jij nul komma nul doorzettingsvermogen. er zijn veel meer mensen met dat probleem, en er kan ook wat aan gedaan worden, maar er iets aan doen is vaak het lastige. ik heb wel een idee, denk zelf dat je het niks zal vinden gezien je achtergrond en je manier van leven, maar ik noem het toch. ga iets doen waarbij je uit je "comfort zone" stapt, iets waarbij je volledig op jezelf bent aangewezen en tot het uiterste moet gaan, het liefst iets waar ook wat risico in zit.

ga een vechtsport doen, boksen, judo, worstelen, iets met veel lichamelijk contact, waarbij je hard moet werken om vooruit te komen, en je je grenzen kwa pijn en uithoudingsvermogen constant verlegt (of als je dit echt niks lijkt, een andere harde sport, rugby bijvoorbeeld). je achtergrond en vermogen zijn hier niet van invloed en als je er echt werk van maakt zal het je karakter goed doen.

probleem met dit soort dingen is vaak, dat mensen eraan beginnen, maar er niet mee doorgaan. als je dus besluit zoiets te gaan doen, zorg er dan voor dat je elke week gaat, ongeacht andere dingen die je wilt/moet doen.

ik hoop dat je hier wat mee kan (je kan er sowieso wat mee, ik hoop dat je er wat mee doet), zo niet, dan ben ik bang dat alleen professionele hulp je misschien verder kan helpen.
pi_27830882
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 15:08 schreef smots het volgende:
wie? ik? of ts?
ts!
Delivered without an information leaflet
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2005 @ 12:47:08 #260
43556 miss_dynastie
pi_27830998
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 08:30 schreef faja-lobi het volgende:
ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
dat denk ik wel, ja. je bekijkt het allemaal wel heel erg vanuit je eigen situatie en leeft je weinig in in ts. het is naar mijn idee algemeen bekend dat veel geld hebben net zoveel problemen kan veroorzaken als weinig geld hebben. dat is misschien voor iemand met weinig geld moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. dat jij wel weet wat je met het geld zou doen, is simpelweg omdat je dromen, ambities, etc. hebt. en dromen is leuk, maar als je al je dromen waar kan maken zonder ervoor te hoeven vechten, gaat de lol er naar mijn idee wel van af. dat ts wat weinig ambitie heeft, is omdat het simpelweg niet hoeft. je moet donders sterk in je schoenen staan wil je daar 'zomaar' mee om kunnen gaan.
quote:
als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen.
niet. zo simpel is het. je moet niet, dus je wil niet. tuurlijk zijn er mensen die met heel veel plezier naar hun werk gaan, ik ben er een van, maar ik ken meer dan genoeg mensen die beweren dat ze hun baan opzeggen als ze de loterij winnen hoor, dus zo gek ben je niet.
quote:
ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
maar wat is je niveau? met alle respect, maar je kan het niet, dat zeg je zelf. begin dan eens een stapje lager op de ladder dan gelijk over 'niveau' te denken. of zoek een functie die leuk is. om het geld hoef je het niet te laten.

kijk, geld maakt niet gelukkig is het gezegde, en dat geloof ik ook wel. maar weet je, met geld kun je wel een hele hoop mogelijkheden creëren. bijvoorbeeld een studie volgen, leuk vrijwilligerswerk, een leuke maar minder goed betaalde baan, thuis blijven, etcetera.
pi_27831001
quote:

investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
weet je wel waar je talenten liggen? competenties ontwikkelen is één ding, je moet zo onderhand wel weten wat je wel en niet kan (leren). als je dat nog niet weet zou ik het maar eens gaan uitzoeken als ik jou was.
pi_27849247
@ ts:je schrijft redelijk "invoelend' ,zogezegd. je weet duvels goed wat je kunt en vooral wat niet.... ik was luchtverkeersleider, maar die baan kostte me energie, ipv dat het me iets gaf ( energie-technisch). knaken waren goed maar daar was het. nu werk ik als coach begeleid wonen met psychiatrische patiënten, geld is een ramp maar ik kom met een grijns op mijn gezicht op mijn werk. wat kun je goed? of beter nog: wat wil je goed kunnen? ( ben nieuw op fok, moet ik me dan voorstellen??)
Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
pi_27849371
bij deze dan:voormalige rot-puber, ex-militair en nu in de psychiatrie werkzaam. alles sal reg kom!
Da's wel leuk, maar dat kan dus niet.
  maandag 13 juni 2005 @ 11:04:03 #264
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_27880039
grappig dat iedereen hier in tuint.
de ts is waarschijnlijk een (luie) student psychologie die een scriptie overdit onderwerp moet schrijven. als ik zo'n "pobleem" zou hebben, dan zou ik professionele hulp inroepen (die zijn zo duur, dat het probleem gelijk verdwijnt)
dus als veel geld werkelijk een probleem is, geef het dan weg.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 13 juni 2005 @ 11:52:16 #265
85889 lucida
équilibre
pi_27881692
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.
een zeer herkenbaar gevoel waarvoor ik je niet benijd. met geld is inderdad veel te koop, maar je kunt er niet een pasklare zingeving voor je leven mee kopen. immateriële zaken zoals geluk, ambitie en dromen komen van binnenuit en, rijk of niet, daar dien je elke dag aan te werken.
quote:
ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.
ook ik ben bekend met zo'n ongedwongen, vrije levensstijl. toch heb ik mij altijd voorgehouden, niet weg te zakken tot een of andere snobistische decadent die slechts nog van de hedonistische impulsen in zijn leven kon en wilde genieten. ik nam mezelf voor hoe dan ook aan mijn 'ontwikkeling' te (blijven) werken, omdat ik als mens wilde groeien, in inzicht en in eigenwaarde!
quote:
na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.
het komt er dus op aan een balans te vinden tussen 'rust' en innerlijke ontplooiing. je kunt met je talenten woekeren, met je geld smijten en noem het allemaal maar op, maar niemand, behalve jijzelf, zal jou kunnen verplichten iets 'zinvols' in jouw leven te gaan doen.

nogmaals geluk, ambities en dromen komen je niet vanzelf aanwaaien, het maakt dan echt niet uit of je rijk bent of arm, dit soort zaken zijn zoals gezegd met alle geld van de wereld niet te koop. wil je ervaren wat het is om vreugdevol te leven denk dan eens aan het volgende citaat: de armen weten niet hoe rijk ze zijn en, de rijken weten niet hoe arm ze zijn!...
quote:
ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.
kom in het 'reine' met jezelf: wie ben jij, wat wil jij, wat kun jij en wat heb jij er voor over om dat waar te maken?!...

uit ervaring weet ik dat midden twintig vaak een omslagpunt betekent in iemands leven. het zorgeloze en in zekere zin 'bevoorrechte' bestaan (lees: reizen, feesten, brassen en verbrassen, alcohol en drugs) dwingt je er als het ware 'vanzelf' toe - wil je niet verworden tot een eeuwige 'kroegtijger' en 'nachtbraker' van vluchtige en vervluchtigde idealen - jezelf op enig moment zeer kritisch in ogenschouw te nemen.
quote:

mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.
ik had juist het tegenovergestelde, als mensen aan mij vroegen wat doe je, dan zij ik met een zekere 'trots' niets. natuurlijk wist ik dat 'niets' betekende dat ik niet, zoals velen, gedwongen was een baantje van negen tot vifj te vervullen, maar ook wist ik dat ik meer dan menig ander mijn 'vrijheid' gebruikte om wat van mezelf eo ipso mijn leven te maken. ik had dan ook een bezigheid waarvan ik wist dat dit mezelf voldoening gaf, en waarvan ik tevens wist dat mij dit zou behoeden voor een algehele 'lediggang'...
quote:
ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.

alexander
het is ook zeker niet mijn bedoeling jou voor deze gevoelens oplossingen aan te dragen, want uit ervaring weet ik dat mensen slechts uit eigen 'schade en schande' wijs worden - of niet natuurlijk?!... maar ik kan het niet nalaten, ter afsluiting, toch nog een moralistische kwinkslag mee te geven.
quote:
alle welt hält uns schon für ertrunken, aber da tauchen wir immer wieder auf und bringen sogar aus der tiefe etwas mit herauf!...

"das glück der erkennenden mehrt die schönheit der welt und macht alles, was da ist, sonniger; die erkenntnis legt ihre schönheit nicht nur um die dinge, sondern, auf die dauer, in die dinge; – möge die zukünftige menschheit, für diesen satz ihr zeugniss abgeben!"

(nietzsche, briefe, iii/1. 101)

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 13-06-2005 11:58:24 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  maandag 13 juni 2005 @ 15:16:00 #266
122731 Nickie
Nick @ Groningen
pi_27889087
ik heb nog wel een idee: ik heb echt een heel goed idee voor een bedrijf, maar ja ik ben 20 en student dus geen geld. als je zin hebt in wat spanning moet je gewoon iemand zoeken met een idee en daarmee wat leuks opstarten. je moet je sociale leven wat meer op poten krijgen. leuke mensen ontmoeten lukt als je weer wat te doen hebt. een bedrijf oprichten en dan daarvoor de pr doen in nederland en europa, erg leuk lijkt me. gewoon alles doen in het bedrijf dat jij zelf leuk vindt en de rest laten doen door professionals. dat lijkt mij wel wat, misschien ook wat voor jou???? ik denk dat je ook maar us effe moet gaan praten met een psycholoog, kan erg goed helpen om je weer op de rails te zetten. bij mij (20 jarige) jongen heeft dat enorm geholpen.

dit was het wel weer voor dr. nick voor vandaag ik lijk wel een betweter misschien maar ik vindt dat ik recht van spreken heb.
How ya doin'?
pi_27912273
hebben we hier niet toevallig te maken met iemand met een manie?
His masters voice...
pi_27914970
tja als ik veel geld had zou ik waarschijnlijk een stichting opzetten om andere mensen ook een beetje meer welvaart te brengen.

mij zou het een goed gevoel geven om anderen een beetje gelukkig te maken...
(een cliniclowns ofzo)

daar zit altijd wel een beetje werk in, ergo jij voelt je wat happier door dat je nut hebt en het is altijd een goed gevoel als een ander ook gelukkig is.
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 23:16:56 #269
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_27935737
wat een gezeik... er zijn miljarden mensen die letterlijk een moord zouden doen om in jou schoenen te staan en jij zit er hier over te jammeren...

pak een flinke zak geld, geef je vrouw een stevige beurt en ga een tijdje op een tropisch eiland uitwaaien, lul
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_27936847
quote:
ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.
goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
ik noem je stront-lui.

edit:
maar even serieus. als moeite voor iets doen echt zoveel moeite kost, moet je toch gewoon doorzetten. niet zomaar opgeven. volgens mij ontbreekt het je nogal aan doorzettingsvermogen.
pi_27936951
quote:
op dinsdag 14 juni 2005 23:44 schreef menesis het volgende:

[..]

goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
ik noem je stront-lui.
bij hem was het denk ik niet omdat hij lui is maar waarom zou hij voor die 2000 euro per maand elke dag vroeg je bed uit komen als je op je bankrekening miljoenen staan hebt
sorry voor al m'n typfouten
pi_27938239
het is moeilijk om van het 'lekkere leventje' met alle vrije tijd die je maar wenst naar het werkende leventje over te stappen met weinig vrije tijd, dat is heel erg moeilijk zeker als je weet dat je het eigenlijk helemaal niet hoeft te doen...

maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken. wat zou ik het liefst willen.. hmm een dikke discotheek opzetten met mijn favoriete muziek. het moet mijn stoutste dromen overtreffen... ik zou het liefst willen zien dat iedereen gelukkig is in mijn discotheek.. op iets inspelen van je eigen verlangens en verlangen van andere mensen... is een heerlijk gevoel als je dan succes heb ! je bouwt iets zelf op... je hebt er zelf aan gewerkt.

de uitdaging is dan, om je droom te realiseren, met zoveel mogelijk inzet van jezelf ! heb je succes... dan is het een heerlijk gevoel dat het goed gaat.. en dan verlang je naar meer..

als je maar gemotiveerd bent & enthousiast bent kan je heel veel bereiken..
succes alexander
Altijd aan het dromen...
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2005 @ 09:54:15 #273
43556 miss_dynastie
pi_27942628
quote:
op woensdag 15 juni 2005 00:34 schreef d-industries het volgende:
maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken.
maar dat lijkt me heel moeilijk, je dromen waarmaken, als je altijd al geld genoeg hebt gehad die dromen direct uit te laten komen. als je nooit wat te wensen hebt gehad op materieel gebied, dan lijkt het me best moeilijk nu 'ineens' met iets te komen.
pi_27946197
dat is het hem juist miss_dynastie, alexander hoeft geen wensen te hebben op materieel gebied. maar alexander mist wat anderen wel leren vanaf kleins af aan ! succes komt niet uit de lucht vallen, daar moet hard aan gewerkt worden.

alexander hoeft geen droom te hebben, maar hij kan wel iets realiseren wat hem echt leuk lijkt. een bedrijf, iets in de horeca, hotel.. noem het maar op :p ! het maakt niet uit wat je wilt.. als je maar een uitdaging heb in het leven !!
Altijd aan het dromen...
pi_27946206
ik zou aanraden.. ga eens een beroepen test doen. dan kom je erachter waar je interesses liggen.
en begin dan eerst eens met paar uur per dag werken. van 11 tot 2 ofzo. om in het ritme te komen. bedoel dan leg je de baas geld toe ofzo in jou geval maar dan ben je en bezig en je hebt nog tijd voor je kids. dan heb je een ritme en kan je daarmee verder ! en dan eens kijken wat je verder wilt?
pi_27946271
quote:
op vrijdag 10 juni 2005 17:41 schreef stijgende_ster het volgende:
en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
anders kun je net zoals abramovich, bijvoorbeeld ajax overnemen en daar allemaal nieuwe spelers voor kopen?
"Nada es acaso más difícil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_27946378
kijk anders ook eens even naar andere mensen die genoeg geld hebben dat ze nooit meer hoeven te werken. bekende personen bijvoorbeeld, je ziet ze veel in de media verschijnen. waarom stoppen ze er niet gewoon mee, ze hebben toch genoeg verdiend ? nee niet iedereen doet het om geld.. trumpje bijvoorbeeld , miljardair.. en toch werkt tie elke dag door.. omdat hij ervan houdt nieuwe uitdagingen te zoeken, te financieren en grootser te worden ! hij heeft succes.. dat is een uitdaging !

zoek uit waar jij van houdt
Altijd aan het dromen...
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:45:32 #278
98634 Lempicka
Back to Life
pi_27954224
ga vrijwilligers werk doen, leer jongeren met weinig geld golven, doe een cursus, lees! zoek uit wat je echt interessant vind, niet bedrijskunde of weet ik veel wat je zou kunnen studeren, maar misschien houd je wel heel veel van muziek..of van boeken, van verre reizen.

let op dat wat je echt gelukkig maakt, en doe daar iets mee, eerst iets kleins, een dag in de week of zo, en vul langzaam maar zeker je dagen met dingen waar je je goed door voelt.

volgens mij is je probleem kleiner dan je denkt, maar vraagt het een stuk peper in je reet!!!

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_27956081
ahh je speech was zo mooi lempica waarom verpest je het met t lelijke woord voor kont
Altijd aan het dromen...
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:52:17 #280
85889 lucida
équilibre
pi_27956757
quote:
op woensdag 15 juni 2005 15:45 schreef lempicka het volgende:

als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_27956804
ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
pi_27956850
hmmm.. geen kloon dus.

wijsheid komt met ouderdom.. laten we zeggen dat het lot in jouw eigen handen ligt.
het enige watje hoef te doen, is een beetje sturen.

makkelijker gezegd, dan gedaan. maar je moet het stap voor stap doen.
wees niet bang om te falen, want da heb je niet echt geleerd in jouw zorgeloze studententijd.
eigenlijk was dat wel de bedoeling. het is deel van het volwassen worden, naar jezelf op zoek gaan.

leer jezelf kennen, nu je er zelf van bewust bent.
なんだっけ
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:07:17 #283
3542 Gia
User under construction
pi_27957206
ik heb niet alle reacties gelezen, maar even voor ts: ik kan je mijn bankrekeningnummer wel geven!!!

pi_27957775
quote:
op woensdag 15 juni 2005 16:54 schreef crashcat het volgende:
hmmm.. geen kloon dus.
ik twijfel nog, maar wat doet het er toe.
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:39:45 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27958081
quote:
op woensdag 15 juni 2005 16:53 schreef vdo28 het volgende:
ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
dit is precies wat ik ook zou doen, ik heb 1,5 jaar bij een organisatie gewerkt die verschillende ontwikkelingsprojecten ondersteunt, ik kan zoveel initiatieven opnoemen waar jij je tijd en geld in zou kunnen steken om zo het leven van heel veel mensen stukken makkelijker te maken. ik zelf zou daar heel veel voldoening uit halen.
  woensdag 15 juni 2005 @ 17:48:37 #286
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_27958325
verandering ligt in jezelf, als je wilt kun je veranderen en je focussen op het mooie van het leven. sommige mensen plaatsen zichzelf in de slachtofferrol, heb ik ook gedaan maar ik heb nooit de moed opgegeven.

uitbreiding van je horizon, de wereld verkennen. de wereld verkennen hoeft geen wereldreis te zijn, kan wel natuurlijk, zou mooi zijn. je geest open stellen en tevreden zijn met wat je hebt.

en ga zo door. er is zoveel te doen op geestelijk, persoonlijk en ander vlak. ga lezen, ga je verdiepen in de filosofie of wat anders. ga games spelen, ga leren vliegen ga wat dan ook. doe wat. open je ogen.

anders ga je een week lang iedere dag 10 uur in de tuin zitten en nadenken waarom je dit probleem hebt
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_27959709
doneer het geld aan een goed doel.
pi_27961518
zoek een studie/cursus/training die je interessant lijkt, en als je daarmee klaar bent nog 1, en nog 1 en nog 1, alleen als je er na een week geen ruk meer aan vind dan moet je er ook direct mee kappen en een andere training/cursus/opleiding zoeken
pi_27963998
start een eigen bedrijf zou ik zeggen
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:04:16 #290
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27964093
je mag ook in mijn bedrijf investeren als je wilt? giro 6476119
pi_27967461
als je geen doorzettingsvermogen heb, wil je het niet graag genoeg. punt !
Altijd aan het dromen...
pi_27974147
quote:
op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
het grote geld is alexander.ve blijkbaar toch te lief om af te staan. hij koopt liever een sportwagen om de leegte in zijn bestaan op te vullen en doet liever zielig op een internetforum dan zijn fortuin te doneren aan goede doelen. hij kan wat geld opzij kunnen zetten voor de studie van zijn kinderen en de rest zou hij gewoon kunnen weggeven, dan ervaart hij weer hoe het is om een leven zonder zekerheden te hebben, misschien wordt het belang van dingen doen waar je gelukkig van wordt wat onmiddelijker.
pi_27974257
stort maar wat geld op mijn rekening dan

kommop er is toch wel iets wat je leuk vind om te doen waar je in verder wil gaan? begin een bedrijf, neem wat meer risico's in je leven, koop een boot en trek erop uit, verken de wereld, ga naar afrika en bouw een school! er is zo veel te doen
  vrijdag 17 juni 2005 @ 15:59:38 #294
121784 Jamaica
Adriana, Te Amo Mucho Mí Amor!
pi_28020547
ik wil zo graag weer naar mexico om me vriendin weer te zien maar ik heb geen geld
dus als je nog wat over hebt???
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:25:03 #295
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28039010
tja.. doe wat moois met je leven. neem bill gates, je kan zeggen wat je wilt over z'n zakenpraktijken maar hij helpt wel mooi de wereld met z'n geld.

misschien kan je wat inspiratie opdoen op z'n site: http://www.gatesfoundation.org/default.htm
  zaterdag 18 juni 2005 @ 10:29:23 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28039085
owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
pi_28040791
quote:
op zaterdag 18 juni 2005 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
praten mensen ook zo over jou zeker als jij iets doet voor een ander.
Altijd aan het dromen...
pi_28041054
quote:
op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
dat is hoogstens 5 minuten werk en daarna verveelt meneer zich weer de tering.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 18 juni 2005 @ 15:17:21 #299
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_28044695
wat een stomme huilbalk is de topicstarter. heb je alles wat de gemiddelde persoon wil en dan ga je zeiken dat je je mislukt voelt terwijl je met wat normaal verstand dat op kan lossen echt totaal geen respect heb ik voor dit soort gasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')