voor wat betreft je kinderen: ik las laatst een keer dat michael schumacher zn kinderen iedere week zakgeld geeft, maar liefst 2 euro!quote:op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
bedankt voor de reacties tot nu toe. mijn excuses dat een reactie van mijn kant lang op zich liet wachten, ik had niet verwacht dat het in zo een vaart zou lopen.
zoals eerder al werd gesuggereerd is mijn vemogen een erfenis. op mijn 24e heb ik hierover beschikking gekregen.
ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.
investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
wat betreft mijn vrouw; het is een geweldig mens. ook zij heeft niets anders dan dit leven gekend, waardoor we in hetzelfde schuitje zit. alleen heeft zij een kring van vriendinnen en wat andere bezigheden.
op het moment focus ik mezelf honderd procent op mijn kinderen. ik probeer hen wél een leven te geven. ze moeten in staat zijn hun eigen toekomst te maken, te studeren en gelukkig te worden. ik denk dat ik zelf ook een dergelijk groeiproces door zal moeten maken.. opnieuw..
ik voel me gelukkig als ik met mijn dochters omga. ik heb het idee dat ik goed bezig ben en er toe doe. uiteraard vinden zij het ook fijn dat papa zoveel "vrij" van het "werk" is.
nogmaal bedankt voor de reacties. mijn leven zal veranderen, misschien niet vandaag of morgen, maar het zal gebeuren. ik ben nu op een punt in mijn leven gekomen dat ik alles helder zie. ik sta overwegend positief tegenover mijn toekomst.
volkomen mee eens. mooi nog meer geld ervan makenquote:op vrijdag 10 juni 2005 22:37 schreef mister_popcorn het volgende:
ik zou mijn geld in beginnende ondernemingen stoppen.
die bedrijfjes worden toch 'n beetje je eigen, je kan er je ei/tijd in kwijt, en als 't een beetje wil groeien moet dat echt een goed gevoel zijn, iets zien groeien en jij hebt er deels aan bijgedragen.
ik zou 't wel weten
zou sowieso ook helemaal gek worden van 't thuis zitten, de hele dag met je kids op de bank, dat gejengel aan je kop de hele dag, rtlz opstaan de hele dag
ik zou wat gaan ondernemen, en volgens mij ga jij dat ook doen binnenkort, succes ermee!
ts!quote:op vrijdag 10 juni 2005 15:08 schreef smots het volgende:
wie? ik? of ts?
dat denk ik wel, ja. je bekijkt het allemaal wel heel erg vanuit je eigen situatie en leeft je weinig in in ts. het is naar mijn idee algemeen bekend dat veel geld hebben net zoveel problemen kan veroorzaken als weinig geld hebben. dat is misschien voor iemand met weinig geld moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. dat jij wel weet wat je met het geld zou doen, is simpelweg omdat je dromen, ambities, etc. hebt. en dromen is leuk, maar als je al je dromen waar kan maken zonder ervoor te hoeven vechten, gaat de lol er naar mijn idee wel van af. dat ts wat weinig ambitie heeft, is omdat het simpelweg niet hoeft. je moet donders sterk in je schoenen staan wil je daar 'zomaar' mee om kunnen gaan.quote:op vrijdag 10 juni 2005 08:30 schreef faja-lobi het volgende:
ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven en heb een pracht dochter, heb een lening bij de bank om zo mijn huis af te kunnen betalen en heb nog 1400 euro schuld bij mijn ouders. zodra ik mijn ouders heb terug betaald kunnen we beginnen aan een 2e kind. we werken allebei, hebben niet zo veel te besteden, hebben een mooi kind en zijn gelukkig. had ik maar ietsie pietsie meer geld dan was ik dol gelukkig. ik snap je probleem niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen.
niet. zo simpel is het. je moet niet, dus je wil niet. tuurlijk zijn er mensen die met heel veel plezier naar hun werk gaan, ik ben er een van, maar ik ken meer dan genoeg mensen die beweren dat ze hun baan opzeggen als ze de loterij winnen hoor, dus zo gek ben je niet.quote:op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen.
maar wat is je niveau? met alle respect, maar je kan het niet, dat zeg je zelf. begin dan eens een stapje lager op de ladder dan gelijk over 'niveau' te denken. of zoek een functie die leuk is. om het geld hoef je het niet te laten.quote:ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
weet je wel waar je talenten liggen? competenties ontwikkelen is één ding, je moet zo onderhand wel weten wat je wel en niet kan (leren). als je dat nog niet weet zou ik het maar eens gaan uitzoeken als ik jou was.quote:op vrijdag 10 juni 2005 15:25 schreef alexander.ve het volgende:
investeren, een onderneming starten of een overname klinkt erg aannemelijk en aantrekkelijk. het probleem is dat ik weinig tot geen competenties heb om het te redden. geld steken in een bodemloze put is onacceptabel en uitgesloten. ik zal eerst de nodige competenties moeten ontwikkelen om te kunnen functioneren. ik ga voor een functie op niveau, of helemaal geen functie.
een zeer herkenbaar gevoel waarvoor ik je niet benijd. met geld is inderdad veel te koop, maar je kunt er niet een pasklare zingeving voor je leven mee kopen. immateriële zaken zoals geluk, ambitie en dromen komen van binnenuit en, rijk of niet, daar dien je elke dag aan te werken.quote:op vrijdag 10 juni 2005 00:01 schreef alexander.ve het volgende:
ik ben mislukt. in deze materialistische maatschappij ben ik geslaagd, maar ik voel me mislukt. mensen begeren wat ik heb, maar ik begeer nog meer wat andere mensen hebben; geluk, ambities, dromen.
ook ik ben bekend met zo'n ongedwongen, vrije levensstijl. toch heb ik mij altijd voorgehouden, niet weg te zakken tot een of andere snobistische decadent die slechts nog van de hedonistische impulsen in zijn leven kon en wilde genieten. ik nam mezelf voor hoe dan ook aan mijn 'ontwikkeling' te (blijven) werken, omdat ik als mens wilde groeien, in inzicht en in eigenwaarde!quote:ook mijn studentenleven was zorgeloos. mijn ouders zorgden voor het geld, en ik wist het altijd wel op te maken aan materialistische dingen, drank en dat soort dingen. het perfecte studentenleven zou je zeggen. dat was het voor mij ook zeer zeker, maar echt goede dingen doet het niet met je motivatie. het ging dan ook snel bergafwaards. ik veranderde in het type 'eeuwige student' die teerde op het geld van papa en mama, ach, het deed me vrij weinig.
het komt er dus op aan een balans te vinden tussen 'rust' en innerlijke ontplooiing. je kunt met je talenten woekeren, met je geld smijten en noem het allemaal maar op, maar niemand, behalve jijzelf, zal jou kunnen verplichten iets 'zinvols' in jouw leven te gaan doen.quote:na vier jaar feest kreeg ik een persoonlijke 'financiele meevaller', om het zacht uit te drukken. vanaf toen is het echt fout gegaan. met genoeg geld om je hele leven zorgeloos te leven werd er geen avond meer gestudeerd. het studeren gaf ik dus op, het feesten en verbrassen des te minder. twee jaar heb ik me nog voorgenomen om mijn studie af te ronden, maar heb toen, op mijn 24e, toch maar besloten met "pensioen" te gaan. geen ambities, geen dromen, niets.
kom in het 'reine' met jezelf: wie ben jij, wat wil jij, wat kun jij en wat heb jij er voor over om dat waar te maken?!...quote:ik kwam in een wereld terecht met dezelfde types als ik. veel geld, veel uiterlijk vertoon, veel feesten, weinig presteren, of beter gezegd helemaal niets. ik kwam een prachtig leuke meid tegen. tot op de dag van vandaag zijn we nog steeds samen. mijn toenmalige levensstijl kwam op een lager pitje te staan. op mijn 25e kregen we ons eerste kind, een prachtige dochter. een jaar erna de tweede. om het idee van 'huisje, boompje, beestje' compleet te maken kochten we een huis en een familiewagen. weg van het leven van vroeger, tijd voor een nieuwe periode.
ik had juist het tegenovergestelde, als mensen aan mij vroegen wat doe je, dan zij ik met een zekere 'trots' niets. natuurlijk wist ik dat 'niets' betekende dat ik niet, zoals velen, gedwongen was een baantje van negen tot vifj te vervullen, maar ook wist ik dat ik meer dan menig ander mijn 'vrijheid' gebruikte om wat van mezelf eo ipso mijn leven te maken. ik had dan ook een bezigheid waarvan ik wist dat dit mezelf voldoening gaf, en waarvan ik tevens wist dat mij dit zou behoeden voor een algehele 'lediggang'...quote:
mensen vragen wat ik voor de kost doe. ik schaam me altijd die om die vraag met 'niets' te beantwoorden. een verbaasde blik volgt dan vaak, maar uit fatsoen wordt er vaak niet doorgevraagd.
het is ook zeker niet mijn bedoeling jou voor deze gevoelens oplossingen aan te dragen, want uit ervaring weet ik dat mensen slechts uit eigen 'schade en schande' wijs worden - of niet natuurlijk?!... maar ik kan het niet nalaten, ter afsluiting, toch nog een moralistische kwinkslag mee te geven.quote:ik verwacht hier geen oplossing voor mijn "luxeprobleem", maar had dit gewoon even nodig. reacties zijn uiteraard welkom.
alexander
quote:alle welt hält uns schon für ertrunken, aber da tauchen wir immer wieder auf und bringen sogar aus der tiefe etwas mit herauf!...
"das glück der erkennenden mehrt die schönheit der welt und macht alles, was da ist, sonniger; die erkenntnis legt ihre schönheit nicht nur um die dinge, sondern, auf die dauer, in die dinge; – möge die zukünftige menschheit, für diesen satz ihr zeugniss abgeben!"
(nietzsche, briefe, iii/1. 101)
quote:ik heb verschillende dingen ondernomen, maar heb tot nu toe steeds opnieuw gefaald. ik heb een baan gehad in het bedrijf van een "vriend". dit is echter volledig misgelopen. 's ochtends uit mijn bed komen kon ik niet. als de wekker om zeven uur afliep, vroeg ik me steeds opnieuw af waarvoor ik eruit moest komen. mijn baan was geen vereiking van mijn leven, het was slechts om de schijn op te houden goed bezig te zijn. ik hield mezelf voor de gek. zo ook bij de hobbies die in nu heb. je zou me saai kunnen noemen.
bij hem was het denk ik niet omdat hij lui is maar waarom zou hij voor die 2000 euro per maand elke dag vroeg je bed uit komen als je op je bankrekening miljoenen staan hebtquote:op dinsdag 14 juni 2005 23:44 schreef menesis het volgende:
[..]
goh, dat heb ik nou ook elke dag. jeetje, steeds weer vroeg mn bed uit zeg. en toch doe ik het. elke dag opnieuw, behalve in het weekend.
ik noem je stront-lui.
maar dat lijkt me heel moeilijk, je dromen waarmaken, als je altijd al geld genoeg hebt gehad die dromen direct uit te laten komen. als je nooit wat te wensen hebt gehad op materieel gebied, dan lijkt het me best moeilijk nu 'ineens' met iets te komen.quote:op woensdag 15 juni 2005 00:34 schreef d-industries het volgende:
maar als ik in jou positie was, zou ik mijn dromen waarmaken.
anders kun je net zoals abramovich, bijvoorbeeld ajax overnemen en daar allemaal nieuwe spelers voor kopen?quote:op vrijdag 10 juni 2005 17:41 schreef stijgende_ster het volgende:
en ik weet niet of je van voetbal houdt, maar als je nou iets in een voetbalvereniging gaat doen! als je ergens veel mensen ontmoet en lekker kan socializen, is het wel op de voetbalvereniging!
quote:op woensdag 15 juni 2005 15:45 schreef lempicka het volgende:
als je hier over na hebt gedacht, en je doet er iets mee.. vergeet dan niet een klein bedragje op mijn rekening te storten voor dit consult.
ik twijfel nog, maar wat doet het er toe.quote:op woensdag 15 juni 2005 16:54 schreef crashcat het volgende:
hmmm.. geen kloon dus.
dit is precies wat ik ook zou doen, ik heb 1,5 jaar bij een organisatie gewerkt die verschillende ontwikkelingsprojecten ondersteunt, ik kan zoveel initiatieven opnoemen waar jij je tijd en geld in zou kunnen steken om zo het leven van heel veel mensen stukken makkelijker te maken. ik zelf zou daar heel veel voldoening uit halen.quote:op woensdag 15 juni 2005 16:53 schreef vdo28 het volgende:
ik blijf er bij, een goed doel opzetten, daar je werk (en wat geld) insteken, en zie wat je er uit krijgt!
het grote geld is alexander.ve blijkbaar toch te lief om af te staan. hij koopt liever een sportwagen om de leegte in zijn bestaan op te vullen en doet liever zielig op een internetforum dan zijn fortuin te doneren aan goede doelen. hij kan wat geld opzij kunnen zetten voor de studie van zijn kinderen en de rest zou hij gewoon kunnen weggeven, dan ervaart hij weer hoe het is om een leven zonder zekerheden te hebben, misschien wordt het belang van dingen doen waar je gelukkig van wordt wat onmiddelijker.quote:op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
doneer het geld aan een goed doel.
praten mensen ook zo over jou zeker als jij iets doet voor een ander.quote:op zaterdag 18 juni 2005 10:29 schreef slashdotter3 het volgende:
owja, je ziet sterk bij mensen die alles al hebben dat ze iets willen betekenen voor de wereld, iets moois willen nalaten zodat de mensen hem nog generaties lang zullen herinneren. is dat niet iets voor jou?
dat is hoogstens 5 minuten werk en daarna verveelt meneer zich weer de tering.quote:op woensdag 15 juni 2005 18:42 schreef yamyam het volgende:
doneer het geld aan een goed doel.
quote:op zaterdag 18 juni 2005 11:58 schreef d-industries het volgende:
[..]
praten mensen ook zo over jou zeker als jij iets doet voor een ander.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |